Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Broken

18. XVI. Začiatok pravdy - časť druhá

Broken
Vložené: Jimmi - 01.03. 2010 Téma: Broken
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor originálu  Broken  inadaze22

"Pocítil niečo blízke ľútosti k žene pred ním. A kým to nekonečne Draca rozrušovalo, to, čo ho znechucovalo najviac zo všetkého, bol mučivý fakt, že niekto či niečo zlomilo dušu Hermiony Grangerovej k nepoznaniu."

Ďalšiu časť kapitoly venujeme 32Jennifer2, 3lucky, Adelina, Amoneth, Any, anonym, Beruška, Carma, Caph, Cyrus, denice, doda357, Dorea, Ela, eternallife, gama, Goody,  Hope, Inčika, Izzy, Iway, Jin, JSark, kometa, ladyF,  Leann, Lucka, Natalie,  Nuviel, Maenea, maginy Monie, Petty002, Phee,  Rapidez, Sele, simasik,  soraki, teriisek, Vendy.

Link na originál: http://www.fanfiction.net/s/4172243/18/Broken

Poznámky:

 To číslo kapitoly aj názov sedia. Zase má rôzny názov.

Prosím, upozornite na preklepy, díky. Symbolicky sme v polovici, takže mierna pauza.

Dopĺňam: V čase, keď ste vy čítali 17., ja som prekladala toto. Keď sledujem tie komentáre, tak ten môj emočný výbuch pri minulej kapitole sa dá pochopiť. Všetkým vďaka.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola šestnásť: Keď sa všetko rozpadá - časť druhá

(O sekundy neskôr)

Časť 1: Spojenie záchvaty silnej úzkosti bolo vždy trochu nezmyselné

Neskorá ľútosť je fakt mrcha.

Mala z tej kaviarne odísť a ísť domov, aby sa spamätala. Mala Malfoyovi napísať z bezpečia svojej obývacej izby, dať sa dokopy a stretnúť sa s ním na obed alebo niečo také, len tam rozprávať alebo sedieť - nezáležalo na tom. Podstatné na tom bolo, že ona urobila niečo bláznivé. Bolo od nej absolútne bláznivé len kvôli nemu bežať naslepo cez celé ministerstvo. Nepremýšľala; toľko bolo zrejmé, pretože sa dostala na nepriateľskú pôdu a okamžite sa ocitla zoči-voči niekomu, koho nechcela vidieť.

A teraz sa od nej vyžadovalo čeliť dôsledkom.

Sama.

Hermione trvalo minútu, kým oživila svoju pamäť.

"Čo tu ty robíš?"

V milisekunde nasadila na tvár masku dobre natrénovanej ľahostajnosti, ale v skutočnosti letela prudko strmhlav dole na emocionálnej horskej dráhe známej ako život. "Toto je slobodná krajina, nie?"

Modré oči sa prižmúrili v sotva skrývanej zúrivosti. "Prišla si pozrieť frajera, však?"

Obočie čarodejnice sa stiahlo v chvíľkovom zmätku, ale potom si spomenula na ten článok. Samozrejme, že bude veriť, že je pravdivý, také typické.  Chladne: "Nechápem, prečo sa ty staráš do môjho života."

"Zabudla si, že som zvykol bývať súčasťou tvojho života, nielen ako tvoj chalan, ale aj ako tvoj najlepší priateľ."

Hermiona si nemohla nevšimnúť tú trpkosť v jeho hlase a jej odpoveď vyšla von trochu jemnejšie, než zamýšľala. "Nezabudla som, Ron."

Oči toho čarodejníka sa zabodli priamo do jej. "Potom, ak si nezabudla, prečo je pre teba také ľahké pohnúť sa ďalej?"

"Ľahké?" zopakovala Hermiona, užasnutá. "Nič na mojom živote nie je ľahké, Ron."

Neposkytol jej na vysvetlenie ani jediný okamih. Ihneď prešiel do útoku. "Nestoj tam, Hermiona, a nechovaj sa ako zranená obeť. Ty si nás opustila, spomínaš si? Ty si opustila nás!"  A jemnejším hlasom dodal: "Ty si opustila mňa."

Tie slová sa vpálili do jej hrude a uvedomila si, že nedokáže správne dýchať. Mal pravdu. Ona ho opustila, ale tou príčinou... "Je toho tak veľa, čo ti musím povedať, Ron. Ja-"

Ako keby ho jej slová zachránili pred sebou samým. Okamih emocionálnej slabosti skončil a Ronove modré oči sa rozžiarili bezcitným hnevom. "Nechcem počúvať nič, čo ty musíš povedať!"

Tvrdohlavo zatlačila všetky pocity nabok a nedala sa. "Ty to možno počúvať nechceš, ale ja ti to aj tak poviem! Nedokážem už viacej všetko toto držať vo vnútri! Nedokážem stále-"

"Stálo to za to?" spýtal sa chladne. "Stál za to on? Stál za to, aby si sa vzdala celého svojho života? Stál za to, aby si sa vzdala všetkých svojich priateľov? Stál za to, aby si sa vzdala mňa?"

Hermiona na neho uprene hľadela; myseľ jej ozlomkrky uháňala a jej naprostá duša sa mrzačila tým, ako útočil na ňu a na jej schopnosti rozhodovať sa. Nechystala sa mu dovoliť trestať ju za to, že ich opustila, keď on sám to urobil dvakrát.

Hlas tej čarodejnice bol lemovaný takou intenzívnou emóciou, že vďaka nej bolo pre ňu ťažké vôbec hovoriť. "On za to stál; stál za všetko a ešte oveľa viac. Ty si ani nedokážeš predstaviť, aký cenný bol. Keby som mala ďalšiu šancu vrátiť späť ručičky času, urobila by som to znova; dokonca aj keby som vedela, že to bude mať ten istý konečný výsledok. Urobila by som to všetko znova."

Bolesť mu naplnila oči a dokonca sa mu chvela spodná pera. Pripomínal jej toho osemnásťročného chlapca, ktorého zanechala stáť v obývačke Brlohu a kvôli nemu jej pukalo srdce. Nemal tušenia o tom, čo sa naozaj dialo. O ničom nemal potuchy. Neposkytla mu žiadnu inú možnosť, len tú mať zlosť na to, čo mu urobila. To nebolo fér. Jednoducho nebolo.

"A - a čo ja, Hermiona? Milovala si ma vôbec? Záležalo ti niekedy na mne? Alebo to bola len lož?"

Z jeho bodajúcich otázok sa jej oči zaliali slzami. "Ron, za- zamilovala som sa do teba, keď som mala pätnásť; to je tá najúprimnejšia pravda. Vtedy som ťa milovala, ver mi, milovala." Chcela sa ho dotknúť, ale vedela, že by to nebol múdry ťah. "Ale vojna, a okolnosti, a život, a... všetko sa udialo." Hermiona sa nadýchla, aby si zabránila neovládateľne bľabotať. Hrozila sa tohto okamihu, ale bol tu."

Bolo tak veľa, čo mu chcela povedať, ale tie slová neprišli tak, ako po nich chcela.

Stála tam a hľadela na svoje ruky, snažila sa zostať silná, napriek tomu, že cítila, že sa jej sila náhle vyčerpala. "Urobila som tak veľa chýb a zlých rozhodnutí, a naozaj mi je ľúto, ako sme skončili-"

"Nie!" Zakričal tak silne, že z toho nadskočila. Ron potom ustúpil takým spôsobom, že si myslela, že mu fyzicky ublížila. "Nie, neľutuješ. Je ti to jedno, tebe ne-"

Tentoraz ho schmatla za plece tak tuho, ako dokázala svojimi drobnými rukami. "Ja viem- ja viem, že je ľahšie považovať ma za netvora, Ron, ale mne na tebe záležalo, a ja-"

Odstrčil jej ruky preč, cúvol, ako keby ho jej dotyk popálil. Otočil sa k nej chrbtom, priložil si ruky na uši. "Toto už nechcem viacej počúvať!"

Nahnevane ho obišla a stiahla mu rozčúleným trhnutím ruky z uší. Hermiona hľadela do jeho planúcich očí, keď trhane kričala. "Počúvaj ma! Nikto ma nikdy nepočúva! Len ma počúvaj, Ron! Mne záležalo! Stále záleží! Ľutovala som, že ťa opúšťam! Ľutovala! Nedokážeš si ani predstaviť, ako veľmi to bolelo, keď som ten večer od teba odchádzala! Nedokážeš si ani predstaviť, ako veľa som plakala, než som ťa opustila! Nedokážeš si ani predstaviť, koľko som sa naplakala po tom, čo som ťa opustila! Nedokážeš si ani predstaviť, ako veľmi som chcela zostať - s tebou!"

Na sekundu vyzeral omráčený jej výbuchom, ale s potrasením hlavy sa zdalo, že zbavil svoju myseľ všetkých myšlienok týkajúcich sa jej. Namiesto toho sa Ron sústredil na svoj hnev a bolesť. Mlátiť okolo seba bol jediný spôsob, ktorý poznal; rýchlo ju s buchnutím pritlačil o stĺp. Hermiona sa vôbec nestrhla, keď zareval: Potom, prečo si nezostala, Hermiona?" Jeho hlas bol lemovaný vášnivou zúrivosťou. "Prečo si nezostala?"

Hermione došlo, že by mala byť zastrašená tým, ako sa nad ňou týčil, ale nebola. Mlátiť okolo seba bol jeho najlepší obranný mechanizmus. Takže namiesto reakcie urobila niečo, čo šokovalo oboch. Priložila ruky na jeho líca a fyzicky ho prinútila, aby sa na ňu nielen pozeral, ale tiež aj počúval. "Nerozumieš, Ron, ja som nemohla zostať."

Bránil sa, ale nedovolila mu odvrátiť sa.

Frustrovane zajačal. "Nechcem to počúvať!"

Stisla jeho tvár tuhšie rukami a zajačala späť. "Ja viem, že nechceš, ale to je pravda! Dospej do čerta a vypočuj si pravdu, Ron! Už viacej nie si decko! Nemôžeš tu vybuchovať hnevom a čakať odo mňa, že ma tým presvedčíš, aby som ťa nechala na pokoji! Mňa nevydesíš!"

"Č-"

Karty sa otočili a Hermiona mu odmietala dovoliť hovoriť. "Môžeš si jačať tak hlasno ako sakra chceš, revať zo striech, zvaliť základy ministerstva, ale vedz toto, Ronald: ja neustúpim kvôli tomu, ako sa správaš! Len sa snažím byť úprimná a povedať ti pravdu! Viem, že je neskoro, možno príliš neskoro, ale ty sa musíš dozvedieť, že som odišla pre tvoje vlastné dobro! Musela som odísť, aby som nikomu neublížila! Musela som odísť, aby som neublížila tebe! Musela som!"

Úspešne ju schmatol za zápästia a strhol jej ruky zo svojej tváre, zanechajúc červené značky tam, kde sa jej nechty zaryli do jeho kože. "Nemusela si urobiť vôbec nič!"

"Áno, musela!" Hermionine chudé plecia klesli, keď slzy stekali po jej začervenaných lícach. Nemohla na neho ďalej jačať. Príliš to bolelo. Prosebne pokračovala jemnejším hlasom. "Prosím, pochop, že som musela odísť. Nemohla som zostať-"

Ronove oči sa viacej prižmúrili. "Aby si nikomu neublížila? Povedala si mi, že odchádzaš kvôli niekomu inému. Ja-"

"Ja som ti kla-klamala." Rozvzlykala sa, keď sa celé jej telo neovládateľne triaslo. Všetko tak strašne bolelo. "Klamala som ti. Ne-nestretla som nikoho v Austrálii, ne-nezamilovala som sa do niekoho druhého, a ne-neopustila som ťa kvôli nemu. Nič z toho nebola pravda. Nikdy. Prisahám na svoj život, že nebol nikto okrem teba, kým sme boli spolu. Povedať ti lož bola obrovská chyba a je mi to tak ľúto." Plakala skľúčenými slzami do svojich rozboľavených rúk. "Je mi to tak ľúto."

Sinavý ryšavec vyzeral mimoriadne zmätený jej priznaním. "T-ty si klamala? Ale -  ale prečo?"

Hermiona najprv nemohla hovoriť, pretože jej telo ničili bolestivé, zvierajúce vzlyky, ale podarilo sa jej upokojiť sa dosť na to, aby prehovorila súvislé slová. "Pre-pretože ja-ja-ja," ďalší vzlyk unikol z jej chvejúcich sa pier, "Ron, chcela som ťa chrá-chrániť, pretože som ťa milovala, pretože som nevedela, čo iné urobiť, pre-pretože som bola vydesená, že ma budeš nenávidieť, pretože Ha-Harry povedal-"

Ron  ju drsne prerušil. "Harry? Čo do pekla má s týmto Harry spoločné?"

Pery čarodejnice sa chveli, keď sa hnedé uplakané oči stretli so zmätenými modrými. "Je toho toľko veľa, čo ti chcem povedať-"

"Potom mi to povedz, Hermiona!" prosil.

Roztrasene sa nadýchla. Nemala potuchy, kde začať, takže začala od začiatku. "Všetko začalo, keď si-"

Z ničoho nič sa dvere, pred ktorými stáli, rozleteli a z nich vyšiel zúrivý Harry Potter.

Hermiona rýchlo nakukla do kancelárie, ale vo vnútri nezazrela nikoho predtým, než sa dvere s buchnutím zavreli. Už vedela, čia je to kancelária; to zlatom pokryté Draco Malfoy na boku dverí tej čarodejnici povedalo presne to, čo potrebovala vedieť. Hnusne sa pohádali a Malfoy, viac než pravdepodobne, sa dostal tak hlboko Harrymu pod kožu, že vďaka tomu stratil  každý kus sebakontroly.

Malfoy mal poriadne šťastie, že jeho kancelária ešte existovala.

Mať takého vnímavého muža ako Draco Malfoy pod vašou kožou nebol ten najlepší pocit na svete, ale bol to pocit, ktorý tiež veľmi dobre poznala.

Napokon, jej sa dostal pod kožu takmer od začiatku.

Jednoducho presne vedel na ktorý gombík zatlačiť. Bol to jeho talent, a prekliatie každého na druhom konci jeho ostrých slov. A Harry, zdalo sa, bol vždy na tom nesprávnom konci.

Ten rozstrapatený čarodejník vyzeral jasne vražedne naladený a ona nechcela nič viac, než aby sa zem otvorila a celú ju prehltla, pretože táto možnosť vyzerala ako menej bolestivá. Harry sa raz pozrel na Hermionu a prižmúril oči, ale ona si všimla záblesk bolesti a niečo iné, čo nedokázala identifikovať len sekundy predtým, než zamaskoval svoje emócie.

Chladne sa spýtal. "Čo tu robíš?"

Z ničoho nič to bolo, ako keby jej niečo ukradlo jej dych. Bolo to, ako keby váha vesmíru drvila jej vnútorné orgány, dusila ju, vymačkávala každý kúsoček kyslíka z jej pľúc a trhala každú cievu v jej tele. Bolelo to! Všetko tak strašne bolelo, že chcela zavýjať. Hodiny predtým bol jej život jednoduchší; nebol ľahký, len jednoduchší. Pred hodinami nehľadela do tvárí svojich bývalých priateľov, sekundy od vysypania pravdy, ktorú tak dlho držala zamknutú vo svojom srdci. Pred hodinami veci neboli také komplikované. Pred hodinami, to tak strašne nebolelo.

Dnes nemala vstať z postele.

Hermionine srdce nekontrolovateľne uháňalo, divoko búšilo v jej hrudi. Pred očami mala žltohnedé a modré mžitky a pripadala si  bezbranná. Hlava jej neúnavne búšila; mala pocit, ako keby ju niekto opakovanie udieral do zátylku tupým koncom sekery. A v takomto stave bola jej sebaistota preč a Hermiona prepadla úzkosti...

Nuž, vždy považovala spojenie záchvat silnej úzkosti za trochu nezmyselné.

"Čo tu robíš?" spýtal sa Harry, ale jeho hlas znel, ako keby hovoril v spomalenom filme.

Bez ohľadu na to, ako pomaly hovoril, jeho emócie boli zrejmé.

Ten silný odpor v jeho hlase a ten mrazivý chlad vo vzduchu boli príliš veľa, aby to dokázala zniesť.

Bez slov sa otočila na päte a utiekla z miesta, na ktoré prišla, slepo zavelila na ústup. Otvorila dvere a vyštartovala po chodbe s obratnosťou bežca na dlhé trate; schopnosť, na ktorú si nespomínala, že predtým mala. Bolo to hlúpe, naozaj to vedela, ale neudržala by ju tam ani všetka tá chrabromilská odvaha v jej krvi. Mohla zvládnuť jedného z nich, ale nie oboch.

Určite nie súčasne.

Ale neubehla viac než sto stôp, kým získala späť svoje zmysly a prudko zastala.

Pri Merlinovi, toto nemôže stále robiť. Nemôže stále od všetkého utekať. V minulosti to nikdy nerobila; vždy sa stavala problémov čelom. Ale od jej neslávneho odletu z Londýna, Hermiona tak veľa krát utiekla, že si z toho spravila zvyk.

Nuž, už viacej nie.

Bola rozhodnutá neutekať už viacej ani ďalej, nie od Rona, od Harryho alebo od toho pekla, ktoré sa rozpúta v okamihu, keď povie pravdu. Životy sa zničia a navždy zmenia priateľstvá, ale nemohla to už ďalej všetko niesť na svojich pleciach.

Nie, ona to už viacej nebude niesť.

Dva páry krokov spomalili, aby za ňou zastali.

Hermiona sa otočila a bol tam Ron, stál od nej menej než na pätnásť stôp - a naľavo od Harryho. Vravela si, aby dýchala; bolo to to jediné, čo mohla v tejto chvíli urobiť. Dýchaj.

Toto bolo ono. Posledná obrana Hermiony Grangerovej - a ona bola pripravená.

Nuž, z väčšej časti.

Ron bol prvý, kto sa spýtal: "Prečo od nás utekáš?" Jeho hlas nemal tú istú intenzitu, ako mal predtým a ona si nebola istá prečo.

"Neutekám ani pred jedným z vás." Vyšplechla zadychčane a dodala po krátkom nadýchnutí: "Už viacej nie."

"No tak, Ron," žobronil Harry. "Nič, čo povie, nemôže zmeniť-"

Hermiona prižmúrila svoje krvou podliate oči. "Harry, vieš lepšie než ktokoľvek iný, že mám veľa toho povedať."

Ron sa tlmene spýtal: "O čom hovorí?"

"O ničom."

"O ničom?"

"Áno, o ničom."

"Viete čo, som hotová. Skončila som. Už to viacej nevydržím. Je mi k smrti zle z toho, že sa vy dvaja ku mne chováte ako odpadu! Ron, teba dokážem pochopiť, ale ty - Harry. Tebe som neurobila nič!"

Čarodejník s havraními vlasmi cúvol, ako keby ho udrela do tváre lopatou. "Ty si mi nič neurobila?" Hrozivo zopakoval tie slová, keď sa jeho nosné dierky rozšírili hnevom. Pripomínal jej býka sekundy predtým, než zaútočí. "Čo kur-  to myslíš sakra vážne, Hermiona? Päť rokov v Taliansku ti rozpustilo mozog? Nespomínaš si na náš posledný rozhovor? Na nič si nespomínaš?"

Nemala v úmysle odpovedať na žiadnu z jeho otázok, ale nemohla klamať sama sebe. Pamätala si ich posledný rozhovor presne tak dobre, ako si pamätala každý rozhovor predtým.

Namiesto toho zostala Hermiona taká pokojná ako dokázala, aby neurobila Voldemortovi po smrti láskavosť a nezabila úžasného Harryho Pottera holými rukami. "Vieš, na niekoho, kto so všetkým skončí napľutím mi do tváre, odkedy som späť, určite máš veľa otázok."


"Ty-"

"Možno," konečne prehovoril Ron so zvrašteným obočím, "možno je čas na nejaké odpovede. Možno je čas na pravdu."

"Ja už poznám pravdu, Ron!" podráždene vyšplechol spiatky Harry, keď si prekrížil ruky na hrudi.

Hermiona zažmurkala, ale udržovala kontrolu nad svojím dýchaním.

Ryšavec hľadel na svojho najlepšieho priateľa s ublíženými modrými očami. Uvedomila sa, že sa Ron nezmohol na slovo.

A Hermiona rovnako.

"Čože?" Spýtal sa skoro v krajnom zmätku. "T-ty poznáš-"

"Nie, on nepozná pravdu." Hermiona si namáhavo vzdychla. "On nič nevie. A ani ty."

"Ja viem dosť!" zajačal Harry.

Už podráždený Ron podliehal stále viac a viac potlačovanej frustrácii. "Povie mi niekto, čo sa tu kurva deje?"

Vydýchla jeho meno a oprela sa o jeden z mnohých stĺpov, ktoré lemovali chodbu. "Ron, ja-"

Harryho hlas ju prerušil. "Ja som tu skončil, poďme."

Mala pocit, že jej vnútro je v tlakovom hrnci, zúrivosť a bolesť bublali v hlbinách jej duše. S každou ubiehajúcou sekundou ten tlak v jej hlave a hrudi silnel, intenzívnejšie. "My sme tu neskončili." Mohla sotva dýchať a v skutočnosti ani nechcela. Dýchať bolelo. Počúvanie jeho hlasu bolelo. Vidieť Ronove zmätené a strápené oči bolelo. Všetko tak strašne bolelo. Bolo to, ako keby sa všetky tie steny k nej približovali, drvili ju vo víroch.

Viac než čokoľvek iné chcela utiecť a ukryť sa, ale zakázala si to. Nemohla si vybrať tú ľahšiu cestu. Nie. Toto musela urobiť a musela to urobiť hneď, kým stratí svoju odvahu.

Bolesť v jej hlase bola neklamná. "Odkedy si taký hrubý a bezcitný a nahnevaný, Harry, odkedy? Zvykli sme bývať najlepšími priateľmi-" Hermiona sa trasľavo nadýchla, nechcela sa ubrať týmto smerom. "Nie je to tak, že som sa vrátila do Londýna a čakala, že sa mi okamžite odpustí. Niežeby som vrátila a čakala, že ma prijmete s otvorenými srdcami a otvorenou náručou-"

"A nemala by si - ty si nezaslúžiš naše priateľstvo." Prerušil Harry bolestivou pravdou.

Chcela plakať, ale ani jej oči ani jej pýcha nedovolili tým slzám prejsť cez slzné kanáliky. "Nie, nepredpokladám, že zaslúžim... a ani si nemyslím, že ho chcem... ale minimálne som si myslela, že budete v tomto dospelí." Hermiona sa objala rukami, keď sa jej plecia triasli hnevom a z bolesti z jeho slov.

Pri Merlinovi, tak strašne ubližovali - pravda bola vždy bolestivá vec.

"Ako ma môžeš žiadať, aby som bol dospelý, keď ty si sa chovala posledných päť rokov ako decko?" Nevraživo sa spýtal tmavovlasý čarodejník, keď prikročil bližšie k nej.

"Ja som bola dieťa, Harry!" Hermiona konečne vybuchla, keď do tých slov, ktoré nahnevane kričala, vložila všetko svoje trápenie. "Bola som dieťa, keď som odišla! Nerozumieš? Možno som vyzerala ako žena, keď som vyšla tými dverami, ale bola som dieťa!"

"Ako ako my, Hermiona! Zabudla si na to?" strelil Ron späť.

Ochromená sklamaním a zlomená slzami si prehrabla rukami svoje schnúce vlasy. "Ty nerozumieš, ani jeden z vás nerozumie, aké to pre mňa bolo. Ja-"

Frustrované prsty prehrabli červené vlasy. "A ty nerozumieš, aké to bolo pre nás!"

Slzy naplnili jej oči, keď vykríkla. "Keby ste ma len nechali vysvetliť!"

"Ja, čo sa toho týka, tvoje vysvetlenie nepotrebujem." Harry chladne odsekol, ale niečo na jeho slovách bolo iné. Bolo to, ako keby si nebol istý tým, čo vyšlo z jeho úst. "Po vojne nebol život ľahký ani pre jedného z nás a to ti nedáva právo na týždne zdrhnúť do Austrálie a potom sa vrátiť a opustiť svojich priateľov, keď ťa potrebovali najviac!"

Hermiona si chcela rozčúlením a hnevom vytrhať vlasy. Namiesto toho kričala: "To je to jediné, o čo sa staráš? Čo by som urobila, aby som uľahčila tvoje utrpenie? A čo moje potreby, Harry?" Urobila riskantný pokus usušiť si slzy, ale bolo to zbytočné; tie slzy neprestanú. A potom prišlo vzlykanie. "Keď si ma videl v Austrálii, ty-ty si sa ani na sekundu nezastavil, aby si sa ma spýtal, čo potrebujem! Ani na sekundu si sa nezastavil, aby si sa ma spýtal, čo-čo sa deje! Nikdy si sa ma nespýtal, prečo som tam alebo čo tam robím alebo čo mám v pláne urobiť! Nikdy si sa ma nespýtal, pretože ti na mne nezáležalo dosť na to, aby si sa spýtal!"

Farba zmizla z tváre Harryho Pottera a jeho oči podstatne zjemneli v niečom, čo vyzeralo ako spoznanie.

Vyzeral, ako keby tieto slová počul predtým.

Ale skadiaľ?

Ron bol naprosto stratený a ani trochu sa mu to nepáčilo. "O čom hovorí? Ty si ju videl v Austrálii?" Rýchlo žmurkal, keď sa snažil pochopiť, čo práve povedala. "Ale mne si povedal, že si ju nevidel-"

Hermionina tvár bola ako kameň po veľmi dobrom daždi. "Zdá sa, že medzi nami nie som jediný klamár."

Prichytený pri klamstve Harry koktal, "ja-"

Trpko prehovorila, vyjadrujúc všetku tú bolesť, ktorú cítila z jeho zrady. "Videl si ma, sedela som na tej lavičke a nikdy si sa ma na nič nespýtal. T-ty si len vyvodil svoje závery a veril o mne tomu najhoršiemu."

Skľúčene pokrútila hlavou, aby si vyčistila hlavu od búrlivých emócii a mohla tak pokračovať.

Konečne začala znova rozprávať; bolo to trochu liečivé. "Po všetkom, čím sme spolu prešli. Po tom nesčítane krát, čo som stála pri tvojom boku, všetko kvôli tebe opustila. Po tom, čo ma skoro zabili, čo som skamenela, kým som sa pre teba snažila nájsť informácie, bojovala so stovkami dementorov, smrťožrútov, Umbridgeovou, so Zúrivou vŕbou, bláznivými škriatkami, bola mučená Bellatrix Lestrangeovou, po mesiacoch v tom prekliatom Deanskom lese (cz: Deanovský), Voldemortom a všetkom ostatnom... ty si sa mi otočil chrbtom bez toho, aby si mi dovolil, niečo vysvetliť. Ty si ma zradil bez chvíľky zaváhania. Ty si mi dokonca ani nedal toľko času, aby si ma vypočul a dovolil mi povedať ti pravdu."

Pokorne priznal tie fakty. "Myslel som, že poznám pravdu."

Rozhorčene strelila späť. "Nuž, zrejme si sa mýlil."

Ronov rozrušený hlas zazvonil jasne uprostred toho zmätku, citového bojiska. "O čom rozprávate? Niekto mi prosím vysvetlite, čo sa tu sakra deje?"

"Videl som ju," zašepkal Harry hlasom, ktorý mohli počuť len oni traja. "Videl som ju v Austrálii."

Zavrčal. "Toľko mi došlo."

"Ale je toho viac..." Zmĺkol a zhlboka sa nadýchol, keď priznal: "Ve-vedel som, že ťa neopúšťa kvôli niekomu inému."

To Hermionu prekvapilo. Bolo treba každý sval v jej tvári, aby si zabránila zalapať po dychu. Ako vedel, že klamala? Čo presne vedel? Roky predpokladala, že Harry nevedel nič viac než to, čo si myslel, že videl, ale teraz... teraz uvažovala, čo ešte vedel a čo iné si nechal pre seba.

Ronovo utrpenie bolo možné počuť v každom slove, ktoré prehovoril. "Prečo si ma nechal veriť tej lži, Harry? A prečo si mi klamal o Austrálii?" Nech na začiatku pociťoval čokoľvek, kým dopovedal posledné slovo, jeho hlas bol rozhodný.

Chcel dostať svoje odpovede na svoje otázky a chcel, aby mu odpovedali hneď.

A Harry koktal: "Ja-ja neviem. Chcem povedať, nechcel som ti povedať, čo tam naozaj robila-"

"Áno, keď si to nevedel ani ty sám," prela sa Hermiona s úškrnom kaziacim jej smutné črty. "Myslela by som si, že ty, viac než ktokoľvek iný, bude klásť otázky skôr, než sa rozhodne zahájiť útok na niečí charakter."

"A čo do pekla som si mal myslieť, Hermiona?" jačal v rozčúlení Harry. Podľa všetkého sa mu nepáčilo, keď sa na neho útočilo na dvoch frontoch. "Bola si jednoducho tam a potom si prešla do defenzívy a-"

"Začala som sa brániť, pretože ty si začal čítať rozsudok skôr, než som sa mohla obhájiť! Nič si neuľahčil-"

"Čo teba od nás odlišuje?" Kričal čarodejník s havraními vlasmi. "Čo ťa núti si myslieť, že si taká výnimočná? My všetci sme bojovali a museli sa vyliečiť!"

"Áno," okamžite sa vložil Ron. "Čo ťa núti myslieť si, že ty si prechádzala niečím, čomu by sme neporozumeli?"

Lepšie chápala Dávidove pocity, keď stál proti tomu obrovi, Goliášovi. Lepšie chápala, aké to je, keď má niekto početnú prevahu a väčšiu moc. Lepšie chápala, aké to je, keď sa stratí všetka nádej. Chápala ´odvahe pod paľbou´ v jej najprirodzenejšom zmysle. Všetko chápala. Ale, hlavne, chápala, že ona sa neprikrčí. Nie dnes, a nie pred nimi.

Z nejakého dôvodu jednoducho vedela, že uspeje.

Z nejakého dôvodu mala pocit, že nie je taká sama.

"My sme tiež prechádzali tými istými vecami!" Jačal Harry skrz jej myšlienky.

"Áno!" súhlasil z celého srdca Ron.

Očami rýchlo prebehla prázdnu chodbu, ale nevidela nič a nikoho. Vzdala by sa všetkého, keby mala v tejto chvíli dobrého spojenca. Malfoya alebo niekoho, do pekla, hocikto by bol fajn.

Ale, nie, bola sama.

Bola to ona proti svetu.

Bola to ona proti mužom, po boku ktorých kedysi stála.

Ach, ako sa karty obrátili.

"Prečo si myslíš, že ty si prechádzala vecami, ktoré boli nad naše pochopenie?" Ronov roztrpčený nahnevaný hlas spôsobil, že niečo zasyčalo a zapukalo v jej hlave.

A praskli jej nervy.

"Pretože, to je presne ono; vy by ste to nepochopili!" Vybuchla, treskla päsťou do najbližšieho stĺpa. Bolelo to, ale bola príliš nahnevaná, aby cítila bolesť. "Obaja z vás ste ani náhodou nemohli pochopiť, čím som vtedy prechádzala. A Harry - a Harry sa dokonca ani nezastavil a nevenoval mi kúsok svojho času, aby to zistil! Všetko bolo o tebe, ako vždycky! Vždy všetko bolo o tom, čo chceš ty!" Hermiona kričala tak nahlas a tak vášnivo, že jej preskakoval hlas.

Sipela ďalších pár nádychov a zatvorila oči. Hrdlo ju tak mizerne pálilo.

Poskytli jej chvíľku ticha, ale to čoskoro skončilo.

"Život nie je pekný, Voldemort zabil mojich-"

"Počúvala som o tvojich stratách od tej doby, čo som mala jedenásť, Harry. Myslíš si, že si jediný, kto trpel pod rukami Voldemorta? Myslíš si, že si jediný, kto krvácal? Vojna pre každého neskončila a je stopercentne isté, že neskončila pre mňa!"

"O čom to rozprávaš? Vojna skončila pred piatimi rokmi."

"Vojna s Voldemortom, áno, ale nie-"

"Ty si to prekonala, prežila si a tvoji rodičia-"

"Moji rodičia?" Zhromaždila dosť sily, aby povedal pravdu. "Moji rodičia sú mŕtvi, Harry. Sú mŕtvi! Zavraždili ich dvaja tínejdžeri uprostred noci. Nič som nemohla urobiť..." Hermionin hlas sa stratil v tichu chodby. Hlboký, pridusený vzlyk unikol z jej pier, keď plakala. "Sú mŕtvi." A ako keby si to práve znova uvedomila, zašepkala beznádejne: "Sú mŕtvi."

Ďalšie tri celé minúty ticho hodné maltézskych katakomb dopadlo na trojicu vojnových hrdinov. Vo vzduchu bolo cítiť žiaľ a zármutok. Hermiona Grangerová kľačala vedľa stĺpa, do ktorého len pred minútami udrela, plakala prudkými a srdce zvierajúcimi slzami, keď jej najdávnejší priatelia na ňu hľadeli zhora; ich oči lemované hanbou a záujmom.

Mala pocit, ako keby zomreli úplne znova, žiaľ, ktorý si málokedy dovolila cítiť, kruto ničil jej telo. Keď zomreli, nebol čas skutočne trúchliť. A ona sama sebe za posledných päť rokov neumožnila ten okamih. Tá bolesť bola taká surová, že tá čarodejnica vedela, že je stratená všetka nádej dať sa dokopy. Nedokáže to. Musela trúchliť, aj keď len na pár minút.

Ale nebolo jej poskytnuté to množstvo času, ktoré potrebovala.

Niekto urobil krok vpred a Hermiona treskla päsťou o zem; jej hlas bol taký ľadový ako arktický vietor, ale neskrývala svoj smútok. "Nepribližuj sa ku mne."

Všetko zmĺklo len o okamih dlhšie.

"Hermiona, ty- ja- ja- som to nevedel," povedal Harry smutne.

"Nespýtal si sa, Harry." Nejako nazbierala všetku svoju vnútornú silu a znova sa vytiahla na nohy, zotierajúc akýkoľvek náznak slabosti z tváre, ale vo vnútri, bola zmrzačená. "Ty si sa nespýtal." To všetko tak strašne bolelo. Chcela sa schúliť do klbka a všetko ignorovať. Chcela ignorovať svet a všetko v ňom. Nezáležalo na nich. Na ničom nezáležalo.

"Ako som to mal vedieť? Nič si nepovedala."

Bledo vyzerajúci Ron prehovoril slabým hlasom. Bolo to, ako keby zadržiaval vlastné slzy. "Povedala si mi-"

Spodná pera sa jej chvela. "Viem, čo som ti povedala. Nechcela som tvoju ľútosť."

Zatváril sa dotknuto. "Ľútosť? Práve som stratil svojho brata. Prečo by som ťa ľutoval?"

Na tú otázku nemala odpoveď. Po Fredovej smrti bola jeho skalou, nikto nemohol poprieť ten fakt. Bola jeho dôverníčkou, jeho dievčaťom, a jeho baštou sily počas toho náročného obdobia jeho života. Hermiona stála pri jeho boku, neoblomná a lojálna. Ron sa jej otvoril, dovolil jej objímať ho a nechal ju upokojiť jeho myseľ a zmierniť jeho bolesť. Aby pravdu povedala, bola tak stratená vo svojej bolesti, že si neuvedomila, že Ron jej mohol ponúknuť trochu útechy v minútach, ktoré predchádzali ich rozchodu. Alebo by sa aspoň mohol pokúsiť, keby mu tú šancu dala.

To bol ten okamih, keď si Hermiona uvedomila, že sa možno mýlila aj ona.

To bol ten okamih, keď si uvedomila, že možno aj ona bola trochu sebecká a slepá.

Ale v tom čase sa zžívala s takým množstvom svojej bolesti, že sa to stratilo hlboko v jej vnútri.

"Ja-ja neviem, jednoducho neviem." Jej hlas bol priškrtený slzami. "Tak veľa sa vtedy dialo, tak veľa. Nemyslela som jasne, nie že by som mohla. Urobila som chybu, priznávam. Mala som ti povedať pravdu, mala som ti o nich povedať hneď, ale nemohla som. Nechcela som ti povedať nič. Povedať ti to by otvorilo cestu pre nápor otázok, na ktoré som jednoducho nemohla odpovedať."

Nevedela, čo iné mu povedať.

"Kvôli tomu si odišla?" spýtal sa Ron, keď prikročil bližšie.

"Nie." Cúvla k tomu stĺpu.

"Potom prečo, Hermiona, prečo si odišla?" Stále sa približoval bližšie a bližšie, až kým nebol len šesť stôp pred ňou.

V hlase, ktorý bol sotva silnejší než šepot, mu Hermiona povedala: "Povedala som ti to. Musela som odísť. Musela som odísť preč."

Modré oči prebodli jej, keď ju prosil. "Len buď úprimná."

Hnedé oči sa zaplavili slzami a zahryzla si do pery. "Budeš ma nenávidieť, viac než ma už nenávidíš."

"Ja k tebe necítim nenávisť, Hermiona." Ronove slová boli dojímavé a láskavé. "Chcem ťa, naozaj chcem, ale nemôžem."

Plecia sa jej triasli, kým sa tie slzy valili. Bola si taká istá, že vyplakala všetky slzy, ktoré mohlo jej drobné telo zvládnuť, ale beda, mýlila sa. Bolo ľahšie myslieť si, že ju Ron nenávidel, pretože nepoznal pravdu, ale zistiť, že to tak nebolo, bolo rovnako úľavou ako to bolo bolestivé. Takže k nej necítil nenávisť, dobre, ale určite ju bude nenávidieť teraz.

"Budeš ma nenávidieť." Nešťastne plakala.

Ron cúvol pár krokov. "Nebudem."

"Áno, budeš!" Neovládateľne vzlykala.

"Povedz mi to!" Pozrel sa na Harryho, ktorý vyzeral hrozivo bledý a vinný. Očividne bol stále ohromený novinkami, čo na nich práve zhodila. "Povedz to nám!"

"Takto to nemalo byť. Takto sa to nemalo udiať." Pokrútila uschýnajúcou hlavou, boľavá vo vnútri.

"Pozri, je zrejmé, že sa nám nechystá priznať." Nemúdro prehovoril Harry, ale jeho hlas bol len sotva silnejší než šepot.

Hermionine oči sa prižmúrili. "Nemáte potuchy, aké je pre mňa toto ťažké. Nie je veľa ľudí, čo poznajú pravdu."

"Ale Malfoy ju pozná." Informoval Harry skoro, ako keby si to práve sám uvedomil.

Ronove oči sa rozšírili. "Čože?"  Vraždychtivé oči sa otočili k Hermione. "Povedala si to Malfoyovi skôr, než si to povedala nám? Myslel som, že sme-"

"Nepovedz, že si si myslel, že sme najlepší priatelia."  Vzdorovito hľadela.

"A on tvoj priateľ je? Ten bastard, ktorý sa nám posmieval počas školy, je tvoj priateľ?" Strelil Harry späť.

Skôr než si mohla ušetriť ďalšiu myšlienku, Hermiona sa vrhla do obrany. "Ach, dospej. On nie je ten istý Malfoy z Rokfortu! Je iný. Zmenil sa. Za posledných päť mesiacov mi tak veľmi pomohol. Takže ho nechaj na pokoji."

Obaja boli ohromení z jej obranných slov.

"T-"

Trvalo minútu, než sa jej podarilo stlmiť svoj hlas. "Náš vzťah s týmto nemá nič spoločné. Povedala som mu pravdu z dôvodov, ktoré nie sú vecou nikoho z vás." Jej oči potemneli. "Takže sa neopovážte, aby jedno zlé slovo o ňom vyšlo z vašich úst. Neopo-"

"Ale je to Malfoy!" zavrčal Ron.

"A mne je to jedno. Nechajte ho na pokoji! Čo sa deje medzi nami dvoma sa vás netýka. Okrem toho, nemá to nič spoločné s tým, čo sa deje teraz. Všetko je teraz iné!"

"Ako? Ako je to iné, Hermiona? Len nám to povedz!"

Niečo cvaklo v jej hlave a ona sa na nich pozerala, ako keby boli cudzinci. "Prečo by som mala? Vážne? Prečo by som vám mala niečo povedať?" Odpovedala rozvážene, keď triasla hlavou. Hermiona si chytila hrdlo rukami, pretože bolelo ako čert. "Je vám to jedno! Vy mi vždy vrháte našu minulosť do tváre, ale obaja si vediete celkom dobre."

"Ako sa opovažuješ!" penil Harry. "Ako sa opovažuješ tu stáť po piatich rokov a vravieť nám to!"

"Ty si nás opustila! My sme ťa neopustili, Hermiona!" kričal Ron.

Harry to prevzal, keď obaja postúpili smerom k nej. "Ty si jediná, ktorá utiekla preč!"

"Ty si jediná, ktorá nás opustila!"

"Ty si tá, ktorá nikdy neodpísala späť!"

"Ty si tá, ktorá sa vyparila do Talianska!"

Pritlačili ju o stenu.

Zúrivosť. Slepá zúrivosť trhala jej telo a vpaľovala sa do jej žíl, oparila jej jazyk, dokonca keď vrhla na nich svoje slová. "Urobila som, čo som musela urobiť!"

Hermiona dupla nohou v hneve o zem.

Pohltená svojou zúrivosťou odstrčila od seba Harryho. "Urobila som to, čo som považovala za najlepšie!"

"Opustiť svojich priateľov je to, čo si považovala za najlepšie?" Potkýnajúci sa Harry kričal späť.

"Nestarala som sa-"

Hermiona odstrčila Rona celou svojou silou.

"To si dala jasne najavo! Urobila si to, čo bolo najlepšie pre teba samotnú!"

"Nie, urobila som to, čo bolo najlepšie pre môjho syna!"

oooo

Časť 2:  Záchranné lano

Nebolo nič; vôbec nič, okrem toho priškrteného ticha.

Dopadlo na nich ohlušujúce ticho tak nepodobné ničomu, čo kedy zažili, keď sa Hermionine posledné slová odrážali od všetkých stien.

Len keď tie steny konečne pohltili jej slová, pokračovala. "On bol jediná vec, na ktorej záležalo." Jej vyčerpaný hlas sa triasol a zoslabol pri pohľade na ich užasnuté tváre. Bola taká vyčerpaná, ale nestarala sa. "Urobila som rozhodnutie a rozhodla som sa pre svojho syna - keby som tú šancu dostala, urobila by som to znova. Vôbec nič by som nezmenila." Tiché slzy stekali po jej lícach, ale nemala v sebe to, aby vzlykala tak, ako chcela.

Vždy si myslela, že mlčať je zlato; toto mlčanie bolo hrozné.

Harry sa tváril šokovane a Ron vyzeral, ako keby sa vyparila všetka krv v jeho tele.

"Tvojho sy-syna?" koktal Ron, keď si prešiel rukami cez červené vlasy, ako keby sa pokúšal stráviť jej slová. "Ty si mala syna? My sme mali syna?"

Jej srdce sa rozpadlo pri tom skoro nádejnom tóne v jeho hlase a kvôli tomu, čo sa mu chystala povedať. "Nie," nešťastný vzlyk unikol z jej hrdla, "Ron, je mi to ľúto, ale my sme nemali syna- "  Spojila oči s Harrym a zašepkala hlasom, ktorému len oni traja mohli porozumieť. "My sme mali syna."

Nič viac sa nepovedalo. Harry sa tváril, ako keby ho zrazil Rytiersky autobus; emócia za emóciou prechádzala jeho bledou tvárou, keď každý sval v jeho tele stuhol. Vyzeral pripravený omdlieť mŕtvy. Ale bol to ten výraz šoku a bolesti na Ronovej tvári, ktorý povedal viac než dosť. Tváril sa, ako keby život, ktorý poznal, skončil - a on skončil. Pre nich všetkých. Ale ona to vedela a rozumela tomu; rovnako dobre. Hermiona chcela niečo povedať, niečo, čo by uľavilo ich bolesti, ale čo mohla povedať? Čo mohla urobiť?

Jej srdce dávajúce sa do poriadku bolo znova rozbité a ničila ju vina za to, že tak kruto na nich vysypala tie novinky.

Len ona mohla zniesť tak veľa.

Obaja sa tvárili, ako keby ich pravda o Hermioninom synovi oboch fyzicky zranila, ale úbohý Ron sa tváril, ako keby vzal tie novinky ťažšie.

A ona chápala prečo.

Medzi nimi bola láska a počuť, že žena, ktorú ste milovali, vynosila dieťa iného muža, bolo priveľa. Jednoducho si nedokázala predstaviť, ako sa cítil. Jednoducho nemohla. Ron sa oprel o protiľahlú stenu, ako keby bol opakovane zasahovaný otrávenými šípmi, jednou rukou si zovrel brucho a druhou svoje červené vlasy. Harry, na druhej strane, tam len stál ako socha, keď ho ešte stále zaplavovali jej slová; pierko by ho zvalilo na zem.

Ronov hlas bol chrapľavý bolesťou. "Ako-" Pokrútil hlavou, ako keby mu z myšlienky na ´ako´ bolo fyzicky zle. "Kedy sa to stalo?"

Hermiona na neho hľadela s uslzenými očami. "Ron, ne-"

"Nie!" Zareval a ten zlomený výraz na jeho tvári ju zožieral. Bola to tvár, na ktorú nikdy nezabudne. "Povedz mi pravdu! Kedy sa to stalo?"

"Sta-stalo sa to dvakrát." Zašepkala tá čarodejnica, keď dvojica sĺz stekala po jej bledej tvári.

"Dvakrát!"

"Áno," prikývla Hermiona rozvážne, ale ten smútok a nešťastie nad nimi viseli ako hustý mrak. "Ten prvý raz to bola chyba, hneď po tom, ako si nás opustil v Deanskom lese. Druhý krát to bolo tú noc záverečnej bitky," riekla mu zamračene. "McGonagallová poslala Harryho do súkromných izieb, aby mohol odpočívať a potom čo si zaspal, šla som ho skontrolovať a on bol taký rozrušený a..." Hermiona zmĺkla, nešťastne sa pozerala na svoje nohy, keď si znova spomínala na tú noc. "Dohodli sme sa, že sa to nikdy znova nestane; dohodli sme sa, že sa vrátime k našim príslušným partnerom a zabudneme na to, čo sa stalo..."

Nemala srdce povedať mu zvyšok, ale pamätala si ho jasne. Hermiona odišla k Ronovi a Harry šiel k Ginny. Prvých pár týždňov bolo čudných, ale nádherných... až kým sa všetko nezmenilo.

Tá čarodejnica sa striasla z tých myšlienok.

Ron sa tváril zdesene, potom nešťastne, potom zvažujúco a nakoniec túžobne. "Ale my- po tom," koktal, "chcem povedať, ako vieš, že ja nie som otec?"

Tá myšlienka ju napadla, len čo zistila, že je tehotná. Nevedela a odhadovaný týždeň počatia, ktorý jej povedal doktor v Sydney, ani jedného nevylúčil. Dúfala a modlila sa, aby bol otcom Ron, ale modlitby nestačili. Modlitby nezmenili fakt, že s Ronom boli opatrnejší než s Harrym. Nič nebolo dokonalé, vedela to, a kvôli tomu sa rozhodla, že mala povinnosť zistiť pravdu.

"Ja-ja som vzala vzorku z tvojich vlasov ten večer, čo sme sa rozišli. Keď si ma pobozkal, prehrabla som ti rukou vlasy vzadu na hlave a nechala som tie pramienky v zovretej pästi. Keď som odišla, premiestnila som ich do malého vrecúška." Hermiona sa chytila rukami okolo tela, keď rozprávala. "Nebola som s nikým iným okrem Harryho. O týždeň neskôr som šla k mukelskému špecialistovi. Povedala som mu o situácii a on sa pozrel na tie vlasy. Povedal mi, že môže vykonať testy na tvojich vlasoch, ale až keď sa dieťa narodí. Takže tri mesiace po tom, čo sa narodil Matthew, vykonal ten test. Ron," priškrtený povzdych unikol z jej pier, "odišla som, pretože som nevedela, kto je otec, odišla som, aby som chránila svojho syna, odišla som, aby som ťa chránila pred pravdou, odišla som, lebo som nechcela, aby si ju zistil od niekoho iného než odo mňa, odišla som, pretože som sa cítila ohrozená, odišla som, pretože som bola vystrašená - odišla som z toľkých dôvodov, ale-"

"Ale čo?" Jeho oči boli také smutné a preplnené nepreliatymi slzami; bolo to, ako keby už vedel, čo sa chystá povedať.

Slzy pokračovali v stekaní nadol jej nešťastnou tvárou. "Ale nevrátila som sa späť-" Zhlboka sa nadýchla, jej dych škrípal, kým sa jej pery chveli. "Nevrátila som sa späť, pretože on- on nebol tvoj."

Ron klesal hlbšie a hlbšie do seba a jediné, čo mohla urobiť, bolo sledovať to.

Srdce jej kvôli nemu krvácalo; krvácalo kvôli nim všetkým.

"Klamal si mi," prehovoril Ron hrozivo.

Hermiona prižmúrila obočie. "Čo-" ale on sa nepozeral na ňu.

Nie, jeho pohľad bol upriamený na stuhnutého Harryho Pottera.

"Povedal si mi, že považuješ Hermionu za sestru, že nič sa medzi vami neprihodilo - povedal si mi to v tú noc, čo som premohol ten viteál!"

Po prvý raz odkedy priznala svojho syna, Harry zažmurkal a pozrel sa na Rona. "Ja-"

"Ušetri si to," vyprskol. "Nechcem to počuť. Nechcem počúvať tvoj hlas. Všetko, čo si urobil, je lož."

"Klamal som, aby som ťa chránil," vysvetľoval Harry.

Ron skoro prišiel o rozum. "Ak ešte niekto povie-" Nahnevane zavrčal. "Každý klamal, aby ma chránil, ale ja to nepotrebujem! Nepotrebujem ochranu od každého! Nie som prekliate decko!"

Hermiona nemohla nájsť reč.

"Ja-" Modré oči sa bláznivo rozhliadli. Každý mohol vidieť, že mu dáva hrozitánsky zabrať stráviť tú pravdu, tú zradu jeho najlepšieho priateľa, pravdu o utajenom dieťati jeho bývalého dievčaťa, všetko. Chcela mu pomôcť zmierniť jeho bolesť, ale zašiel tak ďaleko, že sa musela pripraviť na ďalšiu hádku. "Musím odísť."

"Počkaj! Len ma vypočuj!"

"Skončil som s tým, aby som ťa počúval! Sakra!" Zakryl si uši a prešiel si rukami po tvári vo vyčerpaní. "Nedokážem sa na teba ani pozrieť. Ani na jedného z vás. Ani neviem, čo robiť. Musím-"

"Ron. Ani ja neviem, čo robiť, ale poďme sa o tom porozprávať." Začal Harry, prosebne.

Pokrútil hlavou, ako keby z pomyslenia, že sa budú rozprávať o tamtej pravde, mu bolo zle od žalúdka. Dýchal nerovnomerne a kŕčovito. "Nie!" zaprel sa Ron, jeho oči a líca boli vlhké od sĺz. "Nechcem o tom hovoriť! Nedokážem dokonca o tom začať ani premýšľať! Je mi z toho len zle! Ja-ja nemôžem, jednoducho nemôžem." A zlomil sa. Pravda ho zlomila priamo tam na chodbe. Zlomila ho a nezanechala mu nič okrem chaosu. Plakal nahnevanými, ublíženými slzami muža, ktorý si práve uvedomil, že všetko, čomu veril, bola lož. Ruky sa mu triasli zúrivosťou, keď prehľadával hábit kvôli prútiku; jeho telo sa triaslo žiaľom.

Plakal - a ona plakala kvôli nemu.

Viac než čokoľvek iné ho chcela objať a byť jeho záchranným lanom. Jeho dýchanie nakoniec spomalilo do niečoho, čo pripomínalo normálnosť. Chcela mu niečo ponúknuť, hocičo, ale jediné, čo mohla urobiť, bolo stáť tam a túžiť po dňoch, kedy veci medzi nimi neboli také bolestivé. Chýbali jej tie dni neohrabaných objatí, a bozkov, keď si narazili hlavy skôr, ako sa ich pery stretli. Chýbali jej tie okamihy, keď sa na ňu pozrel a zažiaril tým priblblým úsmevom, ktorý milovala.

Ale tie dni boli stratené.

Nedokázal sa na nich ani pozrieť. Nedokázal s nimi hovoriť. Ron fyzicky a duševne nedokázal vydržať byť v blízkosti ľudí, ktorých kedysi nazýval svojimi najlepšími priateľmi.

A on odmietal byť v ich blízkosti, už ani chvíľu dlhšie.

Harry sa znova pokúsil, "Ron-"

Ron po prvý raz vytiahol prútik na svojho priateľa a uškrnul sa, keď ten pomaly ustúpil. "Nepribližuj sa kurva ku mne!"

A práve takto sa to pôvodné, úžasné ´Zlaté trio´ stalo rozpadnutou dvojicou.

Minúty po Ronovom odchode rodičia Matthewa Grangera nič nepovedali a neurobili žiaden očný kontakt.

Nedýchala. Nepohla sa. Len sledovala Harryho. Sledovala, ako všetko vo svojej mysli spracúva. Sledovala, ako sa jeho tvárou preplieta veľké množstvo emócii: hnev, smútok, zmätok, bolesť, rozhorčenie, šťastie, láska, napätie, nešťastie, nenávisť a každá ďalšia emócia, ktorú poznala.

Hermiona si uvedomovala, že len čaká na to, kým nastane skutočný boj. Toto bol boj, ktorý ju prenasledoval v snoch, ale teraz to bola jej realita. Akýkoľvek chybný pohyb zaháji druhé kolo, hoci ani jeden z nich naň nebol pripravený. Hoci dobitá, zmlátená a dolámaná z predchádzajúceho boja, stála tá čarodejnica odhodlaná a silná.

Povedať to Harrymu a Ronovi bolo hroznejšie, než si kedy predstavovala; bolesť v jej hrudi bola neuveriteľná a dusila ju - ale súčasne sa cítila - sa cítila zvláštne. Ľahšie.

Ako keby ten náklad na jej pleciach trochu zoslabol.

Znova mohla dýchať.

Bola to sladkotrpká úľava; tá, ktorá pochádza z prílišného zármutku a zúfalstva.

Tej boj začal jedným slovkom od toho zlomeného čarodejníka. "Prečo-"

Hermiona zastonala. Nie znova.

Ale Harry pokrútil hlavou. Jeho hlas bol sotva silnejší než šepot, keď sa spýtal. "Prečo si mi to nepovedala?"

Vedela, že sa to spýta, ale to vedomie nijako tú odpoveď neuľahčilo.

"Snažila som sa. Naozaj som sa snažila." Musel jej uveriť, napriek tomu, že nemal iný dôvod. "Prisahám, že som snažila, ale ty si ma nepočúval."

"Mala si ma prinútiť počúvať!"

"Ja ťa nemôžem nútiť do ničoho! Nikto nemôže! Ty si to robíš po svojom, Harry. Ty-" Znova sa nadýchla. "Snažila som sa ti povedať, že som tehotná a že si to dieťa nechám, v ten deň na lavičke, ale ty-"

"Myslel som, že ideš na potrat!"

"A ja som si myslela, že mi hovoríš, že robím chybu, keď si to dieťa nechám!"

Hľadeli na seba na krátky okamih. Tak veľká dráma, zármutok a nešťastie sa zrodilo z tak prostého nedorozumenia.

"Prečo si neodpísala? Prečo si mi to nepovedala v liste alebo - niečo?"

Zmätene zažmurkala. "Aký list, Harry? Nikdy som od teba nedostala žiaden list."

"Áno, dostala."

A znova boli tam, znova začínali od nuly.

"Nie, nedostala! Počúvaj ma! Nedostala som žiaden list!"

"Poslal som ti ho deň po tom, čo si odišla! Snažil som sa ospravedlniť sa za všetko, čo som v Austrálii povedal, dúfal som, že ťa moje ospravedlnenie privedie späť domov. Mne- mne na tamtom nezáležalo - ja som ťa len chcel späť." Jeho oči boli nejasné a vedela, že sa stratil v spomienkach. "Ale ty si vôbec neodpísala späť a ja som predpokladal, že-"

"To je tvoj problém, Harry, predpokladáš príliš veľa."

"To je možno pravda, ale ty si predo mnou tajila môjho syna."

Bola späť v obrane. "Aby som chránila! Aby som chránila teba, a Rona!"

"Nie, urobila si to, aby si ochránila seba!"

"Ochránila seba?" zľakla sa Hermiona. "Ja som nechránila seba! Ja som sa mučila! Chovala som tento nádherný poklad deväť mesiacov vo svojom bruchu a vo svojom srdci ďalších päť rokov! Schovávala som tú bolesť z pravdy, aby si ty necítil žiadnu - tak aby nikto žiadnu necítil! To, čo som urobila, bolo nesebecké!"

"Nie, to, čo si urobila, bolo sebecké!"

Ruky sa jej triasli, keď sa jej telo opieralo o ten stĺp, ale nič ďalšie nepovedala.

"A aké dobro to prinieslo, Hermiona? Aké dobro prinieslo tajiť takéto tajomstvo? Aj tak si všetkým nakoniec ublížila!"

"Už som viacej nemohla klamať! Zabíjalo ma to! Zabíjaloma ma pomyslenie, že ty a Ron neviete pravdu." Zoslabila hlas, keď sa ohromný vzlyk začal dvíhať z jej hrude. Musela mu to povedať a musela mu to povedať hneď, kým mala jeho pozornosť. "Ok-okrem toho už nie je viacej dôvod via-viacej to tajiť..." jej hlas zmĺkol.

Zmätené smaragdové oči sa stretli s jej a on zašepkal: "Č-čo tým myslíš?"

Nemohla dýchať; dych sa jej zasekol v hrdle, ruky sa jej triasli a pery sa jej chveli.

Začal na ňu jačať. "Povedz mi to, Hermiona! Povedz mi, čo myslíš!"

Jej chudé drobné telo sa začalo triasť a ona spojila svoje oči s jeho. "Harry," zašepkala Hermiona v hmle jej plaču. "On je preč."

Zelené oči zvlhli. "Čo-čo myslíš tým, že ´on je preč´?"

"Nemô-" Triasla sa, kým každý sval v jej tele úplne stuhol. "On zomrel."

Harry zažmurkal. Len žmurkal a zízal na ňu, ako keby nerozumel. A keď sa to porozumenie dostavilo, prišlo tak rýchlo, že sa Harry zapotácal. Bolo to, ako keby už viacej nedokázal niesť svoje bremeno. Hermiona mohla počuť jeho srdce lámať sa väčšmi a väčšmi s každým okamihom, ktorý uplynul.

Viac než predtým chápala, aký druh života viedol. A cítila sa kvôli nemu nešťastne.

On, tiež, stratil tak veľmi veľa ľudí vo svojom krátkom živote - a práve stratil ďalšieho človeka, ktorého nikdy nedostal šancu spoznať, objímať, milovať...

Osud nebol priateľský ani ku jednému z nich.

Jediné, čo mohla Hermiona urobiť, bolo sledovať, ako sa láme. Jeho ruky sa zovreli do tuhých pästí a zakryl si tak veľa tváre, ako bolo možné. Dve slzy unikli z jeho zamračených očí a chladne povedal. "Ty-ty mi povieš, že mám syna  a potom mi povieš, že je mŕtvy. To je také kruté, Hermiona. To je jednoducho-" jeho hlas sa zlomil, keď slzy stekali po jeho bledých lícach.  "To je jednoducho - ja ťa nenávidím."

Zatvorila oči a hoci sa snažila, nemohla sa prinútiť prestať plakať. Pretože v tejto chvíli sa tiež nenávidela. "Je mi to tak ľúto," priškrtene zo seba dostala. "Je mi to tak ľúto."

Túžiac po nejakom druhu kontaktu sa po ňom načiahla, ale on cúvol, ako keby jej dotyk bol jedovatý.

"Nie! Nechaj ma na pokoji!"

"Harry, prosím!" Tá čarodejnica sa stretla s jeho slzami naplnenými očami a jej srdce sa znova celkom zlomilo.

To nemohla vydržať.

"Prečo si mi to povedala?" Kričal na ňu, keď rýchlo postúpil vpred. "Prečo si to nemohla nechať tak?" Vrazil ju do stĺpa, keď ju silno chytil za plecia.

"Prestaň!" Jeho prsty zaborené do jej pokožky boleli a ona vydala priškrtený a bolestivý výkrik. "Harry! Prestaň! Ubližuješ mi!"

Okamžite ju pustil a prehrabol si rukou strapaté vlasy, keď plakal zlomenými slzami. Nikdy ho nevidela takého rozrušeného. Ani keď zomrel Cedric. Ani keď Sirius prepadol závojom. Ani keď zomrel Dumbledore. A ani dokonca po záverečnej bitke, keď ten žiaľ bol tak blízky pre nich všetkých. Nič sa nedalo porovnať s utrpením, ktorého bola svedkom dnes.

A zrazu na ničom viacej nezáležalo.

Na ich minulosti, na ich prítomnosti a dokonca ani na ich budúcnosti.

Na ničom nezáležalo.

Poznal pravdu a bol rovnako zlomený, ako bola ona.

A Hermiona ho objala. Nič nečakala, ale dostala všetko na oplátku, aj keď len na pár okamihov.

Nečakala, že ovinie ruky okolo nej, ale on ju objal. Nečakala, že si schová tvár v záhybe jej krku, ale on to urobil. Nečakala, že ju bude počúvať, keď rozprávala o ich synovi, ale on počúval. "Matthew sa narodil šiesteho februára presne o dve ráno. Vážil päť libier a dve unce, a meral dvadsaťtri palcov; mal tvoju bradu, tvoje mihalnice, tvoje spôsoby, tvoje ruky a tvoje vlasy. Nič na svete ich nedokázalo uhladiť a - myslím, že sa mu takto páčilo. Ja-"

"Prosím, prestaň, Hermiona. Ja-" jeho hlas sa zlomil. "Toto nedokážem. Nedokážem počúvať-" A odtlačil ju, jeho zármutok nahradila zúrivosť a hnev.

"Harry," zašepkala.

"Prečo, Hermiona, prečo si mi to povedala teraz?"

Pokorne oprela svoje vyčerpané telo o ten stĺp najlepšie ako mohla. "Chcela som prestať žiť v klamstve. Chcela som povedať tebe, a všetkým, pravdu. Zaslúžiš si poznať svojho syna."

"Ale on je mŕtvy!"

"Stále je to tvoj syn! Ty si stále jeho otec, presne tak, ako som ja stále jeho matka! Chcela som, aby si poznal pravdu!"

Udrel päsťou do toho stĺpa, pretože by sa neopovážil udrieť ju. "Nuž, ja nechcem poznať pravdu! Je mi to jedno! Ja-ja-ja si prajem, aby si mi nikdy pravdu nepovedala. Prajem si, aby som ju nikdy nevedel."

Ozval sa cudzí zvuk a Hermiona mala dôkaz, že neboli sami.

"Nevedomosť je slepá," dôverne známy hlboký, chladný, aristokratický hlas prehovoril z tieňa. "Je najvyšší čas, aby si sa tú pravdu dozvedel, aj keď odmietaš prijať všetky ostatné." Draco Malfoy vykročil z tieňov, blížil si k nim ako leopard. Zvuky jeho topánok z dračej kože sa ozývali po prázdnej chodbe. Jeho črty boli chladné a ostré, uvoľnené a vyrovnané, hodiace sa k tým nenúteným dlhým krokom, ktoré robil.

Hermiona, dokonca v hlbočinách jej vlastného zúfalstva, si uvedomila, že bola len spola tak prekvapená, že ho vidí, ako Harry.

"Malfoy!" ten čarodejník od nej ukročil. "Čo tu robíš?"

Prosto odpovedal. "Začul som zvýšené hlasy."

Citovo vyčerpaný Harry ignoroval novú postavu a skryl svoju tvár v rukách, šokovaný až na kosť a prekypujúci žiaľom za synom, ktorého nikdy nepoznal.

Čarodejnica pochybovačne hľadela na blonďavého čarodejníka. Nechystala sa rýchlo prijať Malfoyove slová za pravdivé z jediného dôvodu: poznala ho. Dobre ho poznala. A to, čo o ňom vedela, jej povedalo, že tam bol oveľa dlhšie než pripustil, pravdepodobne od začiatku. On bol asi tým dôvodom, prečo nikto neprešiel touto konkrétnou chodbou.

Hermiona vedela, že by mala byť na neho nahnevaná, ale jediné, na čo dokázala myslieť, bolo, že je vďačná za to, že mala nejakého spojenca, hoci ani nevedela, že nejakého má.

Bolo to utešujúce.

Jeho prítomnosť bola upokojujúca.

"Skontroloval si to tu; teraz choď preč, nechaj nás na pokoji!" nariadil hrozivo Harry.

"Myslím, že dám prednosť tomu zostať." Šedé oči zaleteli k Hermione a po prvý raz naozaj videla jeho záujem. Samozrejme, všimla si ho len na okamih skôr, než nasadil na tvár svoju typickú masku nezáujmu. "Pretože mračno pravdy doľahlo na nás všetkých, myslím, že Potter by mal odhaliť pravdu, o ktorú sa chce, nie, potrebuje, podeliť sa s tebou."

Harry kompletne zbledol. "Nie."

"Nie je lepší čas než práve teraz." Posmieval sa chladne.

Zelené oči sa rozzúrili. "Ty bastard!"

"Nazývali ma už horšie, ver mi."

"Malfoy," Hermiona začala váhavo. "Toto nie je ani čas ani miesto."

"Toto je dokonalý čas. Ty si mu povedala pravdu a teraz sa musíš ty dozvedieť pravdu."

Harry Potter dosiahol svoj bod zlomu. "Ty si myslíš, že je iný? Myslíš, že sa zmenil?" spýtala sa zlostne. "Ani trochu sa nezmenil. Stále je odporný-"

Malfoy pomaly pokrčil plecami. "Možno som, možno nie som - kto si ty, aby si ma súdil? Ty nie si lepší než som ja."

Hermiona sa zošuchla popri tom stĺpe a zatvorila na okamih oči. Jednoducho nemohla viacej zniesť. Jednoducho nemohla zniesť viacej jačania a kričania. Mala pocit, že kričala celý deň a bola jednoducho vyčerpaná. Chcela jedine, aby to všetko skončilo, ale to neskončilo. Chcela jedine odísť, ale nemohla sa pohnúť. Chcela len, aby ju zobrali preč, ale bola tu, počúvala dvoch mužov, ktorý sa hádali. Oprela sa o stĺp, neschopná sama sa postaviť.

"Ani neviem, prečo som ti to povedal!" Kričal Harry na Malfoya. "Jediné, čo urobíš, je vrhnúť mi to späť do tváre! To je tak od teba typické! Kopnúť do niekoho, kto je na zemi! Cítiš sa vďaka tomu ako chlap?"

Malfoyove oči sa prižmúrili. "Ja som bol chlap dávno predtým než ty, Potter."

Jed v jeho hlase prinútil Hermionu prikrčiť sa.

"Myslím, že si užijem porozprávať Hermione o detailoch nášho rozhovoru medzi štyrmi očami."

"Srať na teba!" Vystreli späť nahnevane. "Všetko skončilo! Všetko je zmrvené! Môj syn je mŕtvy a ja som ho ani nepoznal a dokonca ani neviem, čo cítiť! Moje priateľstvo s Ronom skončilo! Nič už znova nebude rovnaké a ty sa tu snažíš zmrviť všetko ešte viac!" Harry rozhodil rukami. "Len do toho a povedz jej to! Povedz jej všetko, čo vieš! Povedz jej svoje konšpiračné teórie! Povedz jej!"

"Draco," Hermionin hlas bol sotva silnejší než šepot.

Ale on ju začul a ten zvuk jej jediného slova ho okamžite zastavil.

"Už nie," prosila. "Už žiadna hádka. Viem - viem, že to myslíš dobre, ale už mám dosť pravdy na jeden deň. Len odíďme. Prosím. Ja nemô-" Vyčerpanie jej nedovolilo ďalej pokračovať. Z nejakého dôvodu, ktorému ani nerozumela, sa Hermiona za ním jednou rukou načiahla. Toto nedokáže urobiť sama, a nemo ho prosila, aby ukončil útok na Harryho tak, aby mohli odísť. Len chcela preč. Rýchlo.

"Musíš vedieť všetko."

"Možno to už viem."

"Možno nevieš!" vyprskol.

Slabo pokrútila hlavou. "Možno mi na tom nezáleží. Možno toto práve teraz nepotrebujem. Možno potrebujem-" utrela si vlhkú tvár, ale bolo to nanič. "Možno potrebujem trochu pokoja. Prosím. Nechaj to tak. Je koniec. Povedala som im všetko. Ja len potrebujem trochu pokoja."

Hľadel na ňu mimoriadne tvrdo po dobu, ktorá jej pripomínala večnosť. Mohla počuť Harryho, ale znel tak strašne vzdialene.

Nemala tušenia, čo Malfoy povie alebo urobí. Bolo to, ako keby v jeho mysli prebiehala vojna. Šedé oči sa mihali sem a tam medzi ňou a Harrym, ale nakoniec sa nadýchol, zaťal zuby a vytiahol ju z rohu tým, že ju chytil za natiahnutú ruku. Jeho ruka a jeho ďalšie slová boli drsné, ale jeho dotyk bol jemný a jemnosť bolo to, čo práve teraz potrebovala. "Fajn," odsekol nakoniec. "Nech sa v tom vyváľa. Je dosť patetický bez toho, aby som k tomu niečo pridal ja."

Ten druhý čarodejník nenávistne hľadel. "Ty nemáš potuchy, čím práve teraz prechádzam."

"Nie, nemám," posmieval Malfoy, keď sa pohol za Hermionu a položil jej ruku za plece. "Nemusím to pochopiť, ani to nechcem pochopiť. Ako som ti už povedal, Potter, svet nie je čierny a biely. A je najvyšší čas, aby si sa to naučil; a život, zdá sa, je najlepší učiteľ."

A potom ju odviedol preč.

Keď sa obzrela na Harryho, kým ju Malfoy viedol smerom k svojej pracovni, Hermiona čakala, že to bude jej bod zlomu. Čakala, že sa zlomí predtým, než dokáže odísť preč. Čakala, že steny okolo jej srdca a duše sa konečne rozpadnú do hromady trosiek. Hermiona čakala, že ju zaplaví také množstvo emócií, že jej srdce už viacej nedokáže biť. Čakala, že nezvládne prekonať tento rozhovor. Dokonca čakala, že steny okolo nej padnú k zemi kvôli slabinám, o ktorých ani nevedeli.

Ale v tejto chvíli, po prvý raz, bola podivne v akomsi sladkotrpkom pokoji svojho života. A jej opevnenia, hoci ťažko poškodené, boli stále celistvé, z väčšej časti.

Jej steny sa nikdy nerozpadli, ale Harryho áno.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 19.07. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 24.09. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 18. Začiatok pravdy Od: wanilka - 07.03. 2010
Tahle povídka je jednoduše neuvěřitelná. Od začátku jsem tušila, že se k nám čtenářům v její podobě dostává hotový poklad, proto jsem si ho chtěla šetřit. Nakonec zvědavost zvítězila a já se v zájmu dohánění restů v podobě přeložených kapitol po dlouhém období sucha (rozumějte zkouškové;) pustila do čtení. Už po pár kapitolách mi došlo, jaký bych byla sobec, kdybych si ji přečetla až po dokončení a průběžně nekomentovala - tahle povídka je sice nádherná, ale má v dost podlou schopnost tnout do živého. Je tak dobře napsaná, že každý (a pochybuju, že teď přeháním) v ní najde kousek ze sebe, střípky toho, co si sám někdy na vlastní kůži prožil. A protože výčet témat není jen dost komplexní ale i vyčerpávajícím způsobem popisný a trefný, je to zápřah nejen pro čtenáře, ale obzvlášť pro každého odvážlivce, který se pustí do překladu! Nemám s tím moc zkušeností, ale představuju si to tak (klidně mě opravte;), že každý překladatel musí do povídky dát kus sebe, snažit se jí pochopit a prožít, aby ji mohl co nejlépe zprostředkovat...Jen nechápu, jak se do téhle povídky může někdo ponořit hlouběji a přitom si zachovat zdravý rozum. Osobně jsem si musela její čtení "nadávkovat" do týdne, abych po jejím přečtení usínala maximálně s mrazením v zádech. Takže když jsem si to tak v hlavě zanalyzovala, rozhodla jsem se nebýt sobec, poctivě (pokud to bude v mých možnostech) číst a komentovat, protože kdybych se do něčeho takového pustila já, chtěla bych vědět, jak na to lidi reagují a jestli je to nutí přemýšlet o tom alespoň tak z poloviny jako mě...;) Můžu slíbit, že udržím na uzdě "nutkavou potřebu" další kapitoly, když se mi Vy, milá překladatelko a beto, pokusíte slíbit, že z tohohle překladu vyjdete bez újmy na zdraví (hlavně tom psychickém;) a budete i nadále překládat tak parádní povídky jako je tahle a její předchůdkyně - málokdo to totiž zvládá tak jako vy!:)
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 08.03. 2010
Vystihla a pochopila si to presne. Ďakujem. (Len táto poviedka nemá betu :D) Aby som z toho fakt vyšla bez ujmy na zdraví, rozhodla som sa pre preklad Grangerky. Pri ďalšej kapitole to vyšlo, ale tá je celkom pohodová (teda v rámci ostatných). Už to chce len pár hodín, možno dnes, možno zajtra. Neviem, ako budem stíhať a ako s tým budem spokojná. Ale tvoj komentár je správna motivácia. Ešte raz ďakujem.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Rapidez - 03.03. 2010
Strhující. Zlověstné. Dobře přeložené!

Re: 18. Začiatok pravdy Od: teriisek - 02.03. 2010
V poslední době mi u téhle povídky vážně docházejí slova... umím si živě představit, jak muselo Ronovi být, když se to celé dozvěděl, a jsem vážně zvědavá, jak se s tím vyrovná. Máte pravdu v tom, že si v té povídce každý najde něco, co mu připomíná jeho život - a i když ta jeho situace dobře dopadla, stejně je hrozné číst, jak moc zle to dopadnout mohlo... Pochybuju, že tímhle rozhovorem to všechno skončilo, Ginny k tomu určitě ještě řekne svoje, myslím, že ani paní Weasleyová nezůstane pozadu... a Harry a Ron... snad se jim všem podaří začít znovu s čistým štítem. Moc bych jim to přála, všem. Jsou to jen hloupí kluci, ale myslím, že si zaslouží druhou šanci - stejně jako každý. Nevím... K Dracovi nemám co říct, on je... prostě ON! Výborný. Takže znovu moc děkuji za zážitek a za vytrvalost a hluboce smekám! (A ještě musím říct, že mě strašně štve, že nemůžu číst a komentovat dřív, ale jsem přes týden na koleji a strašně nám tu padá net. Možná by tě ale potěšilo vědět, že tohle je jediná povídka, která mi stojí za tu půlhodinku nadávání a snahy se připojit. Ještě jednou díky a omlouvám se za prostoje.) PS. Na Grangerku se těším, ten předchozí překlad jsem sice dočetla, ale dost jsem u toho trpěla... ráda si spravím chuť;)

Re: 18. Začiatok pravdy Od: teriisek - 02.03. 2010
V poslední době mi u téhle povídky vážně docházejí slova... umím si živě představit, jak muselo Ronovi být, když se to celé dozvěděl, a jsem vážně zvědavá, jak se s tím vyrovná. Máte pravdu v tom, že si v té povídce každý najde něco, co mu připomíná jeho život - a i když ta jeho situace dobře dopadla, stejně je hrozné číst, jak moc zle to dopadnout mohlo... Pochybuju, že tímhle rozhovorem to všechno skončilo, Ginny k tomu určitě ještě řekne svoje, myslím, že ani paní Weasleyová nezůstane pozadu... a Harry a Ron... snad se jim všem podaří začít znovu s čistým štítem. Moc bych jim to přála, všem. Jsou to jen hloupí kluci, ale myslím, že si zaslouží druhou šanci - stejně jako každý. Nevím... K Dracovi nemám co říct, on je... prostě ON! Výborný. Takže znovu moc děkuji za zážitek a za vytrvalost a hluboce smekám! (A ještě musím říct, že mě strašně štve, že nemůžu číst a komentovat dřív, ale jsem přes týden na koleji a strašně nám tu padá net. Možná by tě ale potěšilo vědět, že tohle je jediná povídka, která mi stojí za tu půlhodinku nadávání a snahy se připojit. Ještě jednou díky a omlouvám se za prostoje.) PS. Na Grangerku se těším, ten předchozí překlad jsem sice dočetla, ale dost jsem u toho trpěla... ráda si spravím chuť;)
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 03.03. 2010
Waw, teraz došli slová mne. Nemám moc času, ale aspoň: ďakujem. Budem sa snažiť, aby si každý víkend mala, čo čítať. :D

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Dorea - 02.03. 2010
já nějak nevím co napsat, nějak mi došla slova...takková gradace emocí...četla jsem komentáře psané přede mnou a vážně nevím co ještě psát...to téma je prostě jedinečné v fanfiction a i sloh autorky a respektive v tomhle případu tvůj je prostě brilantní, někdy když čtu nějakou slovenkou fanfiction tak mi to moc slysl nedává, prostě slovenština není můj rodný jazyk, ale tohle si vážně dokážu vychutnat... co napsat k pocitům a prolitým slzám, které mě ovládly když jsem tohle četla...síla a hloubka ale to se opakuju pořád dokola a už plácám pátý přes devátý...moc moc děkuji, že mi umožňuješ prožít něco tak úžasného, já pevně doufám, že Draco s Hermionou najdou štěstí a doufám, že společně...přeji ti do dalšího překládání spoustu chuti a nálady a doufám, že na tohle dílko nazapomeneš na příliš dlouhou dobu a vrátíš se k němu pěkně odpočatá a čilá:) ............................ http://decka-nad-kotlikama.blog.cz/
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Obrovské ďakujem... našla som poviedku, na ktorej sa pozitívne nabijem (keďže ju vezmeme s betou trošku s nadsádzkou a našla som k nej pár obrázkov, ktoré doslova vyžarujú pozitívnu energiu), takže by to malo ďalej ísť. Už som spomínala vyššie, 4 kapitoly z tamtej a vrátim sa k 19. z Broken. Potom uvidím. Odteraz myslím každá je dosť emočný nápor (nielen v zlom), takže potom ďalej uvidím. Len už neurobím tú chybu, že budem prekladať ďalšiu, kým vy čítate ešte tú predtým. Ešte raz díky. A musí to dopadnúť dobre, musí, musí - ale na konci ma fakt bude zaujímať, či to za dobrý koniec považujete. Ach jo, už aby sme tam boli.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: kometa - 02.03. 2010
Fantastická kapitola! Hrozná a zároveň osvobozující, krutá a zároveň plná citů... A zlom. Zlom, po kterém už nikdy nebude nic tak, jako dřív. Propast, kterou asi nepřeskočí... Tak si to vyříkali  teda spíš vyřvali a vyječeli... Hermiona je pro mě hrdinka, když se zastavila na tý chodbě a poručila sama sobě, že už od toho nesmí dál utíkat... "Vravela si, aby dýchala; bolo to to jediné, čo mohla v tejto chvíli urobiť. Dýchaj. Toto bolo ono. Posledná obrana Hermiony Grangerovej - a ona bola pripravená. Nuž, z väčšej časti." Je mi hrozně líto Rona :-( Ten posun od drsného útoku přes vynucené naslouchání (kdy se choval jako zoufalý malý dítě), přes šok, že Hermiona neodešla k jinýmu chlapovi, přes touhu poznat konečně pravdu, až po přiznání, že nemůže Hermionu nenávidět, ani kdyby chtěl... Ten zmatek, co cítil, když netušil, o čem to Hermiona s Harrym mluví a ta hrůza, když se to dozvěděl... "Ty si mala syna? My sme mali syna?" Jej srdce sa rozpadlo pri tom skoro nádejnom tóne v jeho hlase a kvôli tomu, čo sa mu chystala povedať. "Nie," nešťastný vzlyk unikol z jej hrdla, "Ron, je mi to ľúto, ale my sme nemali syna- " Spojila oči s Harrym a zašepkala hlasom, ktorému len oni traja mohli porozumieť. "My sme mali syna." .... Ron sa tváril zdesene, potom nešťastne, potom zvažujúco a nakoniec túžobne. "Ale my- po tom," koktal, "chcem povedať, ako vieš, že ja nie som otec?" A taky měl strašně velkou pravdu, když Hermioně řekl, že on by ji dokázal podržet, kdyby mu o smrti rodičů řekla, že by to nebyla jen lítost. Je mi strašně líto, že mu Harry lhal, to ho muselo dostat do kolen snad nejvíc ze všeho toho "Ušetri si to," vyprskol. "Nechcem to počuť. Nechcem počúvať tvoj hlas. Všetko, čo si urobil, je lož." ... Ron po prvý raz vytiahol prútik na svojho priateľa a uškrnul sa, keď ten pomaly ustúpil. "Nepribližuj sa kurva ku mne!" Harryho mi bylo taky líto, ale zároveň mi hrozně lezl na nervy. To jak neměl čistý svědomí a snažil se ze všech sil zabránit tomu, aby se Ron o něm a Hermioně dozvěděl. A jak se vymlouval "Klamal som, aby som ťa chránil", jak se furt ospravedlňoval, že to vlastně nebyla jeho vina, když se Hermiony neptal, co se děje, když si nenechal nic vysvětlit "Myslel som, že poznám pravdu." a nakonec to korunoval hláškou o tom, že přežila a její rodiče taky, tak o co vlastně jde  to jsem fakt měla sto chutí ho nakopat :-/ No, nicméně Draco to udělal předtím za mně, že? ;-) Ale to hrozný nedorozumění v Austrálii :-( Ale napsal jí, chtěl to urovnat, chtěl ji zpátky, ať by udělala cokoliv... A jeho dopis nedošel  že by za jeho nedoručením opět stála žárlivá Ginny? Nejspíš... Ale když se dozvěděl, že Matthew už nežije... "Nič sa nedalo porovnať s utrpením, ktorého bola svedkom dnes. A zrazu na ničom viacej nezáležalo. A Hermiona ho objala. Nič nečakala, ale dostala všetko na oplátku, aj keď len na pár okamihov.Nečakala, že ovinie ruky okolo nej, ale on ju objal. Nečakala, že si schová tvár v záhybe jej krku, ale on to urobil. Nečakala, že ju bude počúvať, keď rozprávala o ich synovi, ale on počúval. "Matthew sa narodil šiesteho februára presne o dve ráno. Vážil päť libier a dve unce, a meral dvadsaťtri palcov; mal tvoju bradu, tvoje mihalnice, tvoje spôsoby, tvoje ruky a tvoje vlasy. Nič na svete ich nedokázalo uhladiť a - myslím, že sa mu takto páčilo. Ja-" tak to už jsem pro slzy neviděla... Dobře, že přišel Draco  nebo nejspíš, že tam byl celou dobu... "Hermiona vedela, že by mala byť na neho nahnevaná, ale jediné, na čo dokázala myslieť, bolo, že je vďačná za to, že mala nejakého spojenca, hoci ani nevedela, že nejakého má. Bolo to utešujúce. Jeho prítomnosť bola upokojujúca." Co za tajemství skrývá Harry se snad brzo dozvíme... Nebo že by Draco myslel to, že je Harry do Hermiony pořád zamilovaný, ačkoliv žije s Ginny? Ale dobře, že si dal od Hermiony říct a na Harryho dál netlačil, Hermiona už toho chudák měla i tak dost... "A potom ju odviedol preč... Hermiona čakala, že ju zaplaví také množstvo emócií, že jej srdce už viacej nedokáže biť. Čakala, že nezvládne prekonať tento rozhovor. Dokonca čakala, že steny okolo nej padnú k zemi kvôli slabinám, o ktorých ani nevedeli. Ale v tejto chvíli, po prvý raz, bola podivne v akomsi sladkotrpkom pokoji svojho života. A jej opevnenia, hoci ťažko poškodené, boli stále celistvé, z väčšej časti. Jej steny sa nikdy nerozpadli, ale Harryho áno." Jimmi, jak ti můžu za tuhle povídku dost poděkovat? Přeložilas to úžasně, jako vždy a já ti FAKT MOC DĚKUJU a hořím zvědavostí, co bude dál! Přeju ti hodně sil :o)
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
A ako poďakovať za takýto komentár? Ďalšou kapitolou? To by sa hodilo. A okrem toho si použila spojenie, kvôli ktorému sa mi prekladať chce (neprezradím, to by potom písali všetci). Mám 2 dokončené a 2 neskontrolované kapitoly z Grangerky, to sú 4 dni a cez víkend by mohla jedna kapitola vyjsť. Len sa bojím, keď začnem, tak zase nedokážem prestať a dopadne to ako naposledy. Musím si dať kratší cieľ ako 16 kapitol :D :D :D To bolo úžasné čítanie, ten tvoj komentár... Díky moc.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: kometa - 02.03. 2010
:-D pro tebe cokoli! :-D

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Carma - 02.03. 2010
a konecne je vsetko vonku..... tak trochu som ocakavala, ze to hermiona na nich jednoducho vybali, nie ze tie rozhovory bude take dlhe.... ale nevadi. v kazdom pripade je uz pravda vonku, tak som zvedava, co bude dalej :) vdaka za preklad a venovanie, jimmi
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Niet za čo, díky za komentár.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: eternallife - 02.03. 2010
Tahle kapitola byla opravdu krásná, smutná pro Hermionu trochu osvobozující od jejích lží. Nevím proč, ale trochu mi příběh začal připomínat Na Větrné hůrce i když přesně nevím čím žádný charakter neodpovídá Heatclifovi či Kateřině. Spíš kvůli tomu že je tady všechno tak propletený a snad každý si v životě prošel svým. Každopádně moc děkuju za překlad a věnován,í musí být těžké překládat takovéhle věci, ale jsem ti za to strašně vděčná, protože jinak bych neměla možnost si něco takhle úžásnýho přečíst.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Premýšľam, či Hermione nejaké lži zostali, ale myslím, že nie. Už sa len vyrovnať s dôsledkami a naučiť sa žiť. A to určite nebude ľahké, blížia sa Matthewove narodeniny. (Prečo som z toho nespravila Maťka? Toto skloňovať, ach jo.) Práve som si spomenula, no jasne, veď musí splniť tie novoročné predsavzatia! To je ono, nemohla som si vybaviť, čo by ešte vo tom zvyšku mohlo byť. Díky moc za komentár.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Lucka - 02.03. 2010
o_O ?? To čo bolo za kapitolu ?? Geniálna ?! ..slabé slovo.. Možno budem znieť blbo, ale mne bolo najviac ľúto Harryho. Chudák, všetko sa to naňho zosypalo naraz. Herm už si časť tej bolesti pretrpela, ale on.. celý život sa mu obrátil naruby =( Nielenže celý čas žije s tým, že nemôže byť so ženou , kt. miluje, teraz zistí, že stratil syna a pravdepodobne aj najlepšieho priateľa. Podľa mňa všetká tá jeho nenávisť a zloba bol iba jeho obranný postoj, jeho spôsob, ako sa s tým všetkým vyrovnať. Už mu nič v živote nezostalo, možno okrem Ginny ( zaujímalo by ma, či za stratu toho listu tiež môže ona ?!) . A Draco ?? Asi som sa doňho hádam po tisícikrát zaľúbila :-* Dokonalý ako vždy. Jimmy, neskutočný preklad ako vždy, ďakujem zaň i za venovanie =)
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Nebudeš znieť blbo, ja si myslím to isté. Potom mi povieš, keď to skončí, či si svoj názor nezmenila, ale pochybujem. Prezradila by som moc, takže len vydržať. Maenea mala pravdu v tom, že najnevinnejší v tom bol Ron, ale... zase predbieham. Budem sa môcť o tom baviť, až keď budeme všetci vedieť, ako to s nimi autorka ukončí a akú budúcnosť im pripraví. Vidíš, toto je presne tá motivácia, ktorú potrebujem, aby som sa vrhla na ďalšiu kapitolu - čo bolo ďalej. Ďakujem za komentár.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: soraki - 02.03. 2010
no teda... to byla pecka, takže pravda je venku, ale mám pocit, že Ginny tam ještě bude hrát podstatnou roli, mno, máme se zřejmě na co těšit. Jen doufám, že Hermiona neskončí zpátky s Harrym nebo Ronem, ale s Dracem :-D Díky za překlad ;-)
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Tak to máš pravdu. Díky moc.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Maenea - 02.03. 2010
Kdo je vinný a kdo bez viny? Pane bože, tohle teda byla emocionální smyšť. Asi nejvíc je mi líto Rona, spadl do toho, ani neví jak a teď na něm bude řešení (předpokládám). On má ten nejmenší podíl viny, jestli nějaký. Snad jen to, že se nechal tak lehce odbýt a nejel za ní do Austrálie nebo Itálie taky. Prázdná chodba na ministerstvu mě taky zaujala, pak se to ale elegantně vyřešilo. Hezky jim poskytl prostor, kde si to mohly vyříkat. A ten konec...trochu jako šílený ekvivalent prince na bílém koni. Jimmi, nedivím se, že tě tahle kapitola rozhodila. Je v ní tolik bolesti, že by to nezapůsobilo snad jen na kamenného trolla ;-) Díky :-)
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Maenea - 02.03. 2010
Uáááá, mohly? Zab mě. Samozřejmě mohli vyříkat.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ty si myslíš, že by som si to všimla? Výhoda češtiny - pomyslím si, pravopis neriešim. S Ronom máš pravdu, ale najhoršie dopadol Harry.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Maenea - 02.03. 2010
Přemýšlím nad tím...a nemůžu se rozhodnout. Harry, nebo Ron? Asi máš výhodu těch pár kapitol dopředu. Ron se dozvěděl, že nejen že ho podváděla jeho dívka, kterou miloval od školy, ale navíc že to bylo s jeho nejlepším přítelem a že s ním měla dítě. Že mu lhal on i ona (a navíc pár členů rodiny, ale to ještě neví). Zhroutila se mu minulost, taková, jakou mu ji vytvořili, taková, jakou ji znal, relativně bezpečná, ve své jednoduchosti. A co jsme bez minulosti? Kým jsme? Harry ztratil dlašího člena rodiny, kterého nepoznal....hmm, asi máš pravdu, Harry je na tom hůř. Sice si za to částečně (na rozdíl od Rona) může, ale ten "trest" je příliš krutý. Ztratit dítě je vždycky kruté.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Maenea - 02.03. 2010Re: 18. Začiatok pravdy Od: kometa - 02.03. 2010
Šílený ekvivalent prince na bílém koni :-DDD Tak to je teda zásah :-DDD
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Maenea - 02.03. 2010
Ráda potěším ;-)

Re: 18. Začiatok pravdy Od: gama - 02.03. 2010
Fíha, to byla smršť, ani jsem pomalu nestíhala:-) To videjko k tomu je taktéž úplně super. Já doufám, že to všechno bude mít nakonec šťastný závěr, zatím se všichni babrají v řádném humusu.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ešte je jedno lepšie, ale to dám neskôr. Mám obavy, že sa budú babrať až dokonca. Áno, má to správny koniec, ale opakujem Rapidez: pre každého je šťastný koniec niečo iné. Ďakujem za komentár.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: 3lucky - 02.03. 2010
tak tohle bylo něco... když čtu tuhle povídku, připadám si, jako bych to prožívala sama... je to fakt záhul na psychiku... máš můj obdiv...
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ďakujem :D

Re: 18. Začiatok pravdy Od: doda357 - 02.03. 2010
Konečne im povedala pravdu, som zvedavá ako to bude ďalej pokračovať.Veľmi emocionálna kapitola, ale aj keď je dosť smutná je výborná.Diky
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ďakujem za komentár. :D

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Ela - 02.03. 2010
Až teď jsem si uvědomila, jak na mě povídka vlastně působí. Člověk vidí svůj vlastní život, svoje problémy a trápení. Uf, doufám ve šťastný konec. Po téhle kapitole mi je hrozně líto Rona, všichni mu lhali a to ještě neví, že i matka a sestra ví víc než věděl on. Takže dopis opravdu nedošel, vážně mě zajímá, jestli je Ginny taková mrcha, nebo je tam ještě ňáký nedorozumění. Opravdu moc děkuju za přidání nové kapitoly. Tvých překladů si vážím a nezbývá mi než Tě obdivovat.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ďakujem. Vystihla si to presne, niet čo dodať.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: denice - 02.03. 2010
Dokonalá, přelomová kapitola. Jakkoli hrůzná pravda bude nakonec lepší než lež, i když Harryho a Rona nesmírně lituji. Chyby se staly na všech stranách, teď se doufám ukáže celá pravda - pořád ještě zůstalo hodně nedořečeno. Draco v tomto díle nemá chybu. Děkuji za překlad, je úžasný jako vždy!
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ten preklad má k úžasnosti fakt ďaleko, ale viac som nemohla. Nemala som silu čítať to po piaty raz. Ešte veľa zostalo nepovedaného, ešte veľa. Veď sme len v polovici.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: NUviel - 02.03. 2010
Konečně se dozvěděli pravdu, na začátku jsem se bála, že se nedostane ke slovu, ale naštěstí se nedala... díky za překlad
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Niet za čo, díky za komentár.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: cyrus - 02.03. 2010
nooo páni, Jimmi tak ja uz sa ti vobec nedivim, to musel byt des prekladat to... aj ked som to uz citala, tak ma to tak rozhodilo a slzicky som mala na krajicku... Potter je blb, ale aj tak mi ho bolo tak luto, a Ron, a Hermiona.... fuu no tak take nieco by som nechcela prezit... Obrovské ďakujem Jimmi patrí tebe, za tento uzasny preklad (zopar chybiciek som nasla, ale ani si na nich nepamatam, lebo som bola prilis zatiahnuta do deja)... aj za to, ze si sa na nu vobec dala... myslim, ze ti patri zasluzena pauza, ale aj tak sa moc tesim na dalsie kapitoly, ja medzitým asi nakuknem do originalu :)))
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Len nakukuj. Ja som to urobila a dočítala som to konečne dokonca. Z 50% tak na 80-85. Čo už je dosť, čiže ma desí, čo ma čaká. Ach jo. Máš leví podiel na preklade tejto poviedky. Ako osôbka čo misku váh naklonila svojím nadšením na stranu prekladu. Ja som nebola rozhodnutá, odrádzala ma dĺžka, dej, veď ty vieš. Keď si bola spokojná, tak sa to o ten potrebný kúsok prevážilo, no a keď Rapidez vyjadrila svoj názor, tak to preletelo až na druhý koniec. Takže neľutujem, že som sa na to dala, len je to absolútne iné. Pri tomto je WLS rozprávka pre deti. Ja si fakt neviem predstaviť, že preložím niečo iné - jedine, že to bude rovnako desivé. Bŕŕ. Díky za komentár.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: 32jennifer2 - 02.03. 2010
A JE TO TU! A JE TO VONKU! Konečne spadol Harrymu ten jeho hrebienok.. i keď to, čo sa dozvedel on, by som nepriala nikomu... no, uvidíme ako sa s tým každý vysporiada... veľké ďakujem Jimmi
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ty si nedáš povedať, že Harry žiaden hrebienok nemal? Len sa riadil tou Ezopovou bájkou. Niečo nemôcť mať bolí, ale keď si myslíš, že to za to nestojí, bolí to menej. Snáď do konca poviedky zmeníš názor. :D
Re: 18. Začiatok pravdy Od: 32jennifer2 - 02.03. 2010
Viem, ale na niekom sa vyzúriť musím... :D štve ma kvôli tomu, že vtedy nechal Hermionu v tom dome, kde bola zranená... asi nejaký čas prejde, "kým ho budem môcť" :D...

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Izzy - 02.03. 2010
Páni, tak to pro mě byla zlomová kapitola, pravda je venku, bylo tam tolik pocitů, nejprve mě oba dva štvali, Harryho věta "Já jsem to nevědel" za to bych ho nakopala. Celou dobu co na ní slovně útočili jsem čekala kdy na ně zařve pravdu a pak se to stalo a přišla lítost a smutek, bylo mi líto Rona, že takhle přišel o kamaráda a o iluze, bylo mi líto Harryho, že spadnul z toho svého obláčku nevědomosti na pěkně tvrdou zem a bylo mi líto Hermiony, když vyprávěla Harrymu, kdy se Matthew narodil, kolik vážil a v čem mu byl podobný tak to už jsem nepokrytě brečela. A Draco byl fantastickej, schovanej někde za sloupem, dohlížel aby měli soukromí. KRÁSNÁ KAPITOLA. Překlad, prostě krása, jsi jednička. DÍKY!
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Draco bol úžasný, v tejto kapitole fakt bol. Viem si to živo predstaviť, ako tam chcel na nich vybafnúť, že je Harry stále do nej zamilovaný, a ako sa musel premôcť a čo všetko mu vtedy muselo uháňať hlavou. Ale premohol sa a podal jej ruku. Vytiahol ju na nohy a odišli. A Harryho tam nechali. Veľmi symbolické. Toto je poviedka, kde sa nedá nikto nepoľutovať (ops, jedna postava ma napadla, ale Ginny to nie je :D). Každý si prejde peklom, ale Harry je najtragickejšia postava. Hermiona dostala aspoň tých pár rokov, on nič. A najhoršie na tom je, že si bude do konca života opakovať, že keby ju vypočul... Presne to, čo mu vtedy na tej lavičke povedala. Ten preklad nie je dokonalý, ale jednak sa to nedalo veľakrát prečítať a jednak ma dej vždy tak vtiahol, že som sa nedokázala sústrediť na hranie sa so štylizáciou. Ďakujem za komentár.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Hope - 02.03. 2010
Oh bože, málem jsem se rozplakala, ještě teď se z povídky třepu, ani nemůžu psát komentář, jak jsem z kapitolky roztřepená Harry je prostě no nemám na něho slov, já jsem si říkala, že ji nikdy nevyslechli a pak na ni ještě začne řvát Harry, to si Hermiona nezasloužila Jimmi nádherný překlad, jsi umělkyně, takhle těžká kapitolka, když jsem netrpělivě čekala na kapitolku, tak jsem se podívala na anglickou verzi, ten text té kapitolky byl tak těžký, a ty jsi hrozně moc šikovná, že jsi ho zvládla. A pauzu my to nějak vydržíme, to se neboj, takhle kapitolka je docela dost na emoce, jsi prostě naše šikovná překladatelka, která to zvládla.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ďakujem, ale už ma poznáš, dlho nevydržím, už teraz so mnou čerti šijú, aby som sa vrhla na ďalšiu. Zatiaľ odolávam, bude totiž ešte horšie, musím na to nazbierať sily. Mne až pri preklade došlo, že on ju v tej Austrálii fakt zradil. Na druhej strane - on ju miloval, a miluje. Nevedel, čo má robiť - v ďalšej kapitole je scéna, keď Hermiona odchádza do Austrálie, snáď to mnohé vysvetlí. Áno, mal ju vypočuť, mal ju nechať hovoriť, ale koľkokrát mi sami nenecháme toho druhého dopovedať alebo nenechajú nás? Koľko vecí by mohlo byť inak, keby sa ľudia medzi sebou rozprávali? Lenže úprimnosť bolí, a väčšinou obe strany. Ešte raz díky.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: artičoka - 02.03. 2010
no som tu prvýkrat na tejto stranke a musím povedat ,že sa mi velmi páči...teraz som si prečítala celu tuto poviedku (teda tolko kapitol kolko tu je) a musím povedat ,že sa mi velmi páči. :D
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ahoj, prvý raz a to si sa vrhla na nedokončenú poviedku? Tak to klobúk dolu. Ďakujem za komentár a snáď sa ti budú páčiť aj ostatné.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jin - 02.03. 2010
prepanakrala...tak toto bol enormný nápor na moje slzne kanáliky.... nemám čo povedať...sedím a nemo pozerám do kompu.... to je tak strašne hlboke a tak velmi sa to všetko dotýka každeho v tej poviedke... akoby nikto nebol predurčený k tomu aby mal lahký život... musím, povedat ,že pravda niekedy tak strašne bolí...a to viem z vlastnej skusenosti...v tomto Hermionu chápem.... kedže som tiež určitý čas chranila jedneho človeka pred pravdou, a ked som mu ju povedala,pretože som už nevladala žiť s tým,že to ten človek nevie- videla som ako sa mi človek zrutil pred očami a ja som s tým nemohla nič urobiť..... Neviem si dalej ani predstaviť aké to je prežit svoje dieta ...a ako buducu mamičku ma to velmi desí, zažila som len inu situaciu ,ked bol brat menší a skoro sa obesil,keby som nebola včas došla do jeho izby neviem si ani predstaviť čo by sa stalo..... je to užasne napísaný príbeh v ktorom sa velakrát v niektorých situaciach viem najst,je to až desivé. neviem či som zatial zo všetkých poviedok čo som čítala ,čítala nejaku ktorá bola pre mna viac emotívnejšia a viac do deja beruca. velmi dakujem za jeho preklad... musí to byt riadne ťažké...dakujem moc.... och ssom sa nejak rozpísala aj o mne, čo som ani v pláne nemala asi na to nejak vplýva tato kapitola,že som taká rozcitlivená a komunikatívna.... práve mi manžel povedal,že by som nemala čítať také veci pri ktrých stale plačem...hihihi no ale nedá mi.... ešte raz krásne dakujem....
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Táto poviedka je strašná, naozaj strašná. Totálny nápor na nervy a slzné kanáliky, ako si to nazvala. Varujem. Ale... To strašne dôležité a podstatné ale. Dobre dopadne, realisticky, ale dobre. A chcem pochopiť ako to dokázali zvládnuť. Kde našli tú silu prekonať to. Všetko, ešte sme len začali s Hermionou, ale pribudne k tomu aj Draco... Naozaj nedokážem pochopiť, ako sa niečo také dá zvládnuť, keď len čítať o niečom takom tak pôsobí na psychiku a nie to musieť prežiť. Ja som tiež nechcela plakať (vysvetľuj niekomu - ja už skôr deťom - prečo plačeš, keď nemusíš), ale kometa to krásne vystihla. Tá poviedka očisťuje. A tak plakať budem, aby som na druhý deň vstala s vďačnosťou za každý ďalší deň, z vďačnosťou za to, že ja som to šťastie mala a vybrala som sa po tej správne ceste. Trochu ma upokojuje, že nie som sama, kto sa musí vyrovnať so zážitkami typu: v poslednej sekunde. V takých okamihoch verím na anjelov strážnych. Ach jo. A zdá sa, že sa rozpisujem aj ja - na druhý deň si uvedomím, že si to prečítajú úplne neznámi ľudia a potom to ľutujem. Ešteže som admin. :D Drž sa a nech všetko dobre dopadne.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: simasik - 01.03. 2010
pri tejto kapitole som si uplne cakala, kedy im to konecne povie, precitala som to jednym dychom, co sa mne vacsinou nestava, ja pri tom jedavam, upratujem, pripadne si robim eseje a toto beriem iba ako doplnok, ale ono sa tomu jenoducho nedalo nevenovat. Stale som cakala kym to z nej uz vyleti a v duchu si opakovala, ze ked to povie, vsetko sa zlepsi a same bla-bla-bla (no proste sa vo mne v takycht chvilach prebudza idealista), no ked sa tak stalo, napadlo ma jedine, ze by bolo lepsie, keby im to nehovorila ano, chapem vsetky hermionine dovody a vsetko jej trapenie, ale tentokrat by bolo strasne luto aj rona a...no harryho tiez, aj ked o trochu menej :) obaja sa museli citit strasne, ron ze sa dozvedel o jej nevere a harry, ze stratil dalsieho cloveka a bolo mi luto hermiony, ze to musela podstupit a draco bol proste dokonaly ako vzdy. Paci sa mi, ze ho autorka vykreslila presne tak, ako ho vnimam aj ja :) je velmi citlivy, ale tym svojim sposobom, pri ktorom sa kazdej normalnej zenskej zastavi srdce a to ako sa za hermionu vzdy postavi ma nuti jej ho malilinko zavidiet. Cely cas som trpla, kedy tam konecne napochoduje a tu chuderku odtial odvedie, ale tak bolo jasne, ze ju chcel enchat najprv vsetko vysvetlit, aby sa z toho konecne mohla dostat a oni aby sa cez to vsetci uz konecne preniesli. Ale to ze sa nakoniec objavil iba potvrdzuje, aky citlivy clovek to vo vnutri je :-* inac autorka podla mna dokonale vystihla skoro vsetky povahy postav. Teda myslim, ze do zlateho tria sa trafila presne, draca naozaj neim ako si rowlingova predstavovala a pansy a blaisovi dala uplne novy smer. To ze vystupuju viac-menej ako hlavne postavy sa mi na tejto poviedke strasne paci a to ako sa vsetci o hermionu staraju ma vzdy tak dojme :) ona ma takych svojich anjelikov s rozkami, ktory by pre nu zjavne urobili prve posledne :) strasne ti jimmy dakujem za preklad a za venovanie, ktore si velmi vazim vzhladom na moje chabe komentovanie :)
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Páni, to bol popis Draca! Sedí a presne taký má byť. Snáď ťa poteší druhá časť poviedky, tá je viac o ňom ako o Hermione, aj keď sa to viacmenej prelína. Alebo ja si z nej asi pamätám tie veci o Dracovi? Najúžasnejšie na celej poviedke je to známe: kto je bez viny, nech hodí kameňom. Každý jeden urobil chybu, nikto nie je dokonalý. Človek by povedal, že jedine čisto záporná postava je tu ZATIAĽ Ginny, ale kto by na jej mieste nekonal inak? Chráni si to, čo je jej. Nie som si istá, či o nich vedela, asi moc predbieham, ale ak áno, je pochopiteľné to, ako sa chovala. Klamali aj jej, že medzi nimi nič nie je. Naozaj ďakujem za tvoj komentár. Ďalší z tých snových, oplatilo sa naň počkať. Mne stačí vedieť, že čítaš. Ešte raz díky.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Leann - 01.03. 2010
Jezišmarija, ďališa časť! Jimmi, ty to prekladáš nadzvukovou rýchlosťou, fakt si neviem predstaviť, ako to robíš. Inak, nečítala som túto kapitolu a ani pár dozadu, ale nedá mi nenapísať ti, že sa na to rozhodne chystám, iba som teraz momentálne nad hlavu zavalená školskými povinnosťami. Ale akonáhle si prečítam kapitolky, tak dostaneš, samozrejme, obrovitánske komentáre. Chápem, ako to frusturuje, keď napríklad 17. kapitolu prečítalo 324 ľudí a komentár napíše iba 36. No vážne, ľudia, vy sa nehanbíte?! Asi si neuvedomujú, čo je to prekladať takú dlhú a hlavne emocionálne náročnú poviedku. Takže aspoň za seba ti strašne ĎAKUJEM, že to pre nás robíš! =D
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Prosím, keď budeš čítať, všimni si rozhodovanie Hermiony v podobe križovatky - nechce sa mi to hľadať. Ak na to narazíš, skopči mi to do komentára - či sa vybrala vpravo alebo vľavo. Díky moc.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: maginy - 01.03. 2010
Hermione trvalo minútu, kým oživila svoju pomäť. tam mash preklep pamäť....len aby si vedela :)
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Díky, opravené. Ďakujem aj za tie komentáre vyššie.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Daisy - 01.03. 2010
ach:( strašne som plakala za Hermionu...príliš som sa do toho vžila...čiže bude pauza..možno je to tak lepšie..predsa len je tu privela emocii na jedneho človeka...patrí ti moj neskutočný obdiv...a kedze som citala komenty k predoslej kapitole..pomaly ani nechápem ako to zvládaš...proste nemám slov:) dakujem za preklad, venovanie, rýchlosť, čas ktorý tomu venuješ, silu a všetko...:)
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ďakujem, som rada, že nie som sama, komu nad tým tiekli slzičky. Najhoršie je, že to nestačí raz prečítať, pri preklade tým ideš znova a znova... bŕŕŕ. Čo je pauza? Týždeň? U niekoho pol roka. U mňa určite nie, dlhšie ako týždeň nevydržím. Ako som už spomínala, nemám do čoho iného pichnúť. Ešte raz díky.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Daisy - 02.03. 2010
Mne pri väčšine kapitol tiekly slzy..pri niektorých viac ako tiekli..pomaly som nevidela na monitor..možno som psychycky labilná,neviem, dúfam že nie:D Dlhšie ako týžden nie? a ja som sa začala pomaly zmierovať s dlhou pauzou...som rada že to bude skorej..ale nebude to mať na teba nejaký zlý vplyv..vieš ako to myslím, či to vôbec stojí zato... lebo je to úžasná poviedka, neskutočne emotívna alebo ako sa to povie... Nevieš si ani predstaviť ako ťa obdivujem..a ďakujem že to prekladáš:)

Re: 18. Začiatok pravdy Od: Sela - 01.03. 2010
To je síla. Tolik emocí... úžasné... ...zdrcující... Na jednu stranu jsem tu pravdu Harrymu přála, za jeho chování, ale na druhou stranu všichni jsou svým způsobem oběti. O jakých dopisech to byla řeč? Proč mám pocit, že za tím vězí Ginny? A proč mám pocit, že ten s kým na konci Hermiona zůstane nebude Draco? Tedy pokud s někým vůbec. Děkuji, za fantastický překlad.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: maginy - 01.03. 2010
oh nie Hermi si zasluzi byt opäť šťastná a pevne verim ze skonci s Dracom uf ved su si tak blizky a .. chapu jeden druheho
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Sela - 02.03. 2010
Také bych si to přála, ale je tu ta komplikace, že ani Ronovi ani Harrymu není lhostejná. No, doufám, že se pletu.
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Ďakujem, je to príliš komplikované, ver mi. Ešte sa to fakt len rozbieha. Tie časti, kde sa toto rieši, som nedokázala presne pochopiť, takže to zistím až pri preklade. Teraz som si spomenula - chcela som si zapamätať to o tých cestách, vpravo či vľavo a ona si vybrala tú so synom. Bolo to v minulej kapitole. Ešte raz tam tá symbolika bude, chcela som to porovnať... vypadlo mi to. Ešte raz díky

Re: 18. Začiatok pravdy Od: anonym - 01.03. 2010
no toto bola pecka.

Re: 18. Začiatok pravdy Od: JSark - 01.03. 2010
Och, pri Merlinovi, zjazvenec zase prišiel v pravej chvíli. Inak som si hovorila: to celý tento výbuch bol niekde na chodbe ministerstva? Rita a spol budú mať raj... :) Ozaj, nebol to v slovenskom preklade Deanov les? Jimmi, vďaka za úžasný preklad, toto muselo byť skutočne nápor na nervy. Diky moc. :DDD
Re: 18. Začiatok pravdy Od: Jimmi - 02.03. 2010
Aj ja ďakujem. Teraz si ma zmiatla, ale určite som to našla v knihe. Bolo to hneď na druhej strane niektorej kapitoly - viem, že som sa ešte čudovala rozdielu medzi ČJ a SJ, podľa originálu je to len Dean, takže Deanov. Ale určite som to hľadala, dala som to aj na fórum na doplnenie do slovníka (u nás to dokonca bolo v šiestom páde, nie v prvom): the Forest of Dean SJ: V Deanskom lese - Deanský les (?) CZ: To je Deanovský les

Re: 18. Začiatok pravdy Od: maginy - 01.03. 2010
ja proste nemozem je to tak hlboke a ja tak velmi placem .......dakujkem ...na na viac sa teraz nezmozem .je to ako keby ma presiel parny valec a ja som ostala na ceste len tak lezat neschopna pohybu uplne paralyzovana

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )01.09. 2021Oznam
inadaze22: ( Jimmi )30.09. 2010Broken: Epilóg
. Pdf na stiahnutie: ( Beruška1 )02.07. 2010Pdf na stiahnutie
inadaze22: ( Jimmi )30.06. 201036. XXXI. V popole polnočného slnka
inadaze22: ( Jimmi )27.06. 201035. XXX. Keď niet žiadnych slov - časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )22.06. 201034. XXX. Keď niet žiadnych slov - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )20.06. 201033. XXIX. Držať sa v hurikáne za ruky
inadaze22: ( Jimmi )31.05. 201032. XXVIII. Za prítomnosti strachu
inadaze22: ( Jimmi )26.05. 201031. XXVII. Na milosť minulosti
inadaze22: ( Jimmi )18.05. 201030. XXVI. Okamih, keď zastal čas
inadaze22: ( Jimmi )04.05. 201029. XXV. Veľké veci vznikajú z maličkostí
inadaze22: ( Jimmi )25.04. 201028. XXIV. Záblesk v temnote
inadaze22: ( Jimmi )17.04. 201027. XXIII. Niekde inde hodiny tikali... časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )12.04. 201026. XXIII. Niekde inde hodiny tikali - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )05.04. 201025. XXII. Byť tvojimi hradbami
. Video k poviedke: ( Jimmi )02.04. 2010Video k poviedke
inadaze22: ( Jimmi )01.04. 201024. XXI. Budem ťa nasledovať do temnoty - časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )28.03. 201023. XXI. Skloň sa a priprav sa na neočakávané - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )20.03. 201022. XX. Žiadne cesty nezostali
inadaze22: ( Jimmi )14.03. 201021. XIX. Povedz niečo iné
inadaze22: ( Jimmi )11.03. 201020. XVIII. Dočasné šialenstvo
inadaze22: ( Jimmi )08.03. 201019. XVII. Spomenúť si ako žiť
inadaze22: ( Jimmi )01.03. 201018. XVI. Začiatok pravdy - časť druhá
. Video k poviedke: ( Jimmi )01.03. 2010Video k poviedke
inadaze22: ( Jimmi )27.02. 201017. XVI. Koniec viery - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )25.02. 201016. XV. Situácia, v ktorej sa dá len prehrať
inadaze22: ( Jimmi )24.02. 201015. XIV. Tragická irónia v tom najlepšom
inadaze22: ( Jimmi )23.02. 201014. XIII. Šepot v noci
inadaze22: ( Jimmi )18.02. 201013. XII. Vôbec nič
inadaze22: ( Jimmi )16.02. 201012. XI. Domino efekt
inadaze22: ( Jimmi )11.02. 201011. X. Pokojná zmena paradigmatu
inadaze22: ( Jimmi )05.02. 201010. IX. Rozhrešenie a rozmazané hranice
inadaze22: ( Jimmi )01.02. 20109. VIII. Všetci sa mýlili
inadaze22: ( Jimmi )26.01. 20108. VII. Priznania na streche
inadaze22: ( Jimmi )19.01. 20107. VI. Bod zlomu
inadaze22: ( Jimmi )18.01. 20106. V. Zosobnenie stratenej nevinnosti
inadaze22: ( Jimmi )11.01. 20105. IV. Vzostup a pád jednoslovných odpovedí
inadaze22: ( Jimmi )10.01. 20104. III. Život všetko zmení
inadaze22: ( Jimmi )06.01. 20103. II. Skríženie paralelných životov
inadaze22: ( Jimmi )02.01. 20102. I. Dvaja samotári
inadaze22: ( Jimmi )23.12. 20091. Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )10.11. 2009Úvod k poviedke