Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Desať spôsobov ako ohromiť humusáčku

VIII. Význam priateľstva

Desať spôsobov ako ohromiť humusáčku
Vložené: Jimmi - 14.05. 2010 Téma: Desať spôsobov ako ohromiť humusáčku
Cyrus nám napísal:

10 Ways To Impress A Mudblood

Napísala : queen_luna

Přeložila: Cyrus

Autor banneru : hedwidgeon

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.harrypotterfanfiction.com/viewstory.php?chapterid=344871

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

VIII.  Význam priateľstva

Po zotavení sa z najlepšieho metlobalového zápasu môjho života som bol pripravený pokračovať v snahe získať si svoju jedinú lásku Hermionu Grangerovú. Už som ju skoro mal, keď potom, čo sme sa naposledy stretli, priznala, že ju ohromili moje odvážne letecké schopnosti.

Takže, ôsmy spôsob ako ohromiť humusáčku je oveľa menej bolestivejší... teda aspoň fyzicky. Mentálne a emocionálne to bude trošku viac ako náročné. Viete, ôsmy spôsob ako ohromiť humusáčku je byť milý k jej priateľom.

Áno... naozaj som to práve povedal. A teraz na mňa prestaňte civieť s ústami dokorán a vypúlenými očami. Vyzeráte trochu dementne.

Je to pravda.  Ja, Draco Malfoy, sa pokúsim byť milý k Potríkovi a Weslíkovi. Eh, vyškrtnite to. Mal som na mysli, že sa pokúsim byť milý k Potterovi a Weasleymu. Áno. A mohol by som rovno začať.

Ach jaj! Prečo sa musí Hermiona priateliť práve s tými dvoma tupcami? Ako môže mať niekto tak inteligentný a krásny niečo dočinenia s... s Potríkom... eh, Potterom... a Weslíkom... Weasleym?

Merlinove spodky, toto bude bolestivé.

„Dobré ráno, Hermiona,“ pozdravil som veselo, keď sme sa pripravovali odísť zo spoločenskej miestnosti na raňajky do Veľkej siene. Minulú noc som zosnoval brilantný plán, aby som jej ukázal, ako ďaleko som ochotný zájsť, aby som ju ohromil.

Dúfam, že sa úplne neodcudzím slizolinčanom. Koniec koncov, toto je len taká jednorázovka... Nemám v pláne byť milý k svojim nepriateľom po celý čas. To by bolo mučenie.

„Dobré ráno, Draco,“ radostne odzdravila. Takže tiež mala dobrú náladu. To mi moju prácu o trochu uľahčí.

Ležérne som ju chytil okolo pliec, keď sme prichádzali k portrétovej diere. Ani si to nevšimla, čo bolo dobré znamenie, vedieť, že sa ma nechystá zabiť za to, že som to urobil. Takto sme kráčali a prívetivo sa rozprávali o ničom vo všeobecnosti, celú cestu do Veľkej siene. Tak či tak, predtým ako sme sa tam mohli dosať, zastavili nás.

„Oh, Malfoy! Daj od nej tie ruky preč!“ privítal ma známy a naštvaný hlas. Bol to Weasley, samozrejme. Rovnako rozzúrený Potter bol hneď vedľa neho. Obaja zúrivo kráčali smerom ku mne.

A čo sa týka Hermiony, tá stála ako prikovaná a červenala sa jasnou červenou. Podľa mňa to bolo celkom rozkošné.

„Draco!“ Zasyčala na mňa kútikom úst. „Daj zo mňa preč svoju ruku!“

Ohrnul som na ňu ústa. „Len pred sekundou si nevyzerala, že by ti to vadilo.“

Zazerala na mňa, zatiaľ čo sa začervenala ešte väčšmi. „Ja... ty...“ nesúvisle koktala. „Proste daj preč tú ruku! Okamžite, predtým ako ťa zmlátia!“

„Hermiona,“ povedal som, pričom som predstieral prekvapenie. „Nevedel som, že sa staráš.“

Okay, tak teraz bola na mňa aj naštvaná. „Ty si taký blbec!“ zavrčala.

Medzitým došli Potter a Weasley až k nám. Weasley na mňa divoko švihol svojou päsťou, ako gorila keď máva rukami, tak som inštinktívne sklonil hlavu a stiahol so sebou aj Hermionu.  

„Pusť ju!“ žiadal Potter.

Akonáhle som dostal Hermionu späť riadne na obe nohy, pustil som ju a zdvihol som ruky dohora na znak porážky. „Prepáč, Potter... a Weasley. Keby som vedel, že vás dvoch to tak veľmi nahnevá, ani by som sa jej nedotkol.“ Snažil som sa ako sa len dalo, aby som znel vierohodne.

Zrejme to nebolo dosť vierohodne, pretože Weasley na mňa vrčal ako divý pes. „Čo to na nás hráš, Malfoy?“ vyštekol na mňa.
Pokrčil som plecami. „Nič, Weasley. Len si myslím, že je načase zakopať vojnovú sekeru.

„Akú vojnovú sekeru?“ Weasley vyprskol, čím opäť preukázal svoju inteligenciu. (Dúfam, že si tam postrehol ten sarkazmus, priateľu.)

Skôr než by som ho znova zosmiešnil, povedal som pomaly a trpezlivo: „To, čo som mal na mysli, Weasley, je to, že by sme mali ukončiť tieto malicherné hádky a pokúsiť sa byť k sebe zdvorilí.“

Potterovi spadla sánka. „Cítiš sa dobre, Malfoy?“ opýtal sa cynicky. „Udrel si si hlavu? Prehnal si to s ďatelinovým pivom? Alebo možno si pod Imperiusom?“

Zasmial som sa... nie uštipačne, ale viete, tým druhom smiechu, ktorý používate, keď sa snažíte byť zdvorilý k niekomu, komu sa práve podaril fakt zlý vtip.

„Ale samozrejme, že nie, Potter. Myslím to úplne vážne,“ odvetil som prívetivo. Kútikom oka som postrehol, ako na mňa Hermiona neveriacky civí. Fungovalo to.

Weasley sa ešte stále snažil dostať tú myšlienku o “zakopaní vojnovej sekery“  do jeho malinkého mozgu. (Hej, ja si môžem myslieť tieto hnusné veci, pokiaľ ich nepoviem nahlas.)

„Si sa úplne pomiatol?“ opýtal sa zrejme ešte stále v šoku.

„Ako som už raz povedal Potterovi, nie, nie som pomätený. Naozaj chcem nechať minulosť za nami a pohnúť sa vpred... možno nie ako priatelia, ale určite nie ako nepriatelia.“ Hermiona na mňa teraz pozerala ako... ako keby ma nikdy predtým nevidela. Hmm...

„Takže ty hovoríš,“ povedal Potter, „že nechceš, aby sme viac boli nepriatelia? Chceš, aby sme boli... aké je to slovo...“

„Známi,“ vstúpila do toho Hermiona, prehovorila po prvý krát, odkedy tento rozhovor začal. Jej čokoládové oči boli doširoka otvorené, keď na nás ustarane hľadela.

„Presne,“ povedal som a sklonil som hlavu jej smerom. „Ďakujem ti, Hermiona.“

„Hej!“ nahnevane povedal Weasley. Červeň z jeho uší začala pomaly ustupovať, ale teraz sa do toho opäť dostával. „Nevolaj ju Hermiona! Len jej priatelia ju tak môžu volať, a keď som si to naposledy overoval, boli sme známi, nie priatelia.“

Ah... ale čo Weslík... prepáčte, Weasley... nevedel, je to, že my s Hermionou sme takmer niečo viac ako len priatelia.

„Ďakujem ti, že si mi vysvetlil rozdiel medzi týmito dvoma pojmami,“ odvetil som neschopný zabrániť ľadovému ostriu môjho hlasu. „Ale myslím si, že je na Hermione, aby sa rozhodla, ako ju môžem volať. Nie je to tak fér?“

 „Hej,“ odpovedal Potter, zdal sa byť prekvapený sám sebou, že so mnou súhlasil. Aby som pravdu povedal, ja som bol tiež prekvapený. A čo sa týka Weasleyho, ten stál ako prikovaný.

„Čože?“ zakričal Weasley a otočil sa na svojho najlepšieho priateľa. „Odkedy si na jeho strane?“

Potter si prehrabol rukou vlasy, frustrovaný zo svojho tupého priateľa. (Nekladiem mu to za vinu, ja by som bol tiež. Ale keďže som dosť chytrý na to, aby som si nevybral za priateľa prvého tupca, ktorého stretnem,  našťastie sa nemusím zaoberať s takýmto problémom.) „Odkedy hovorí rozumne, Ron. A myslím, že ty by si mal urobiť to isté.“

Weasley naňho len čumel, zatiaľ čo mojim smerom urobil rukou obscénne gesto.

„Ron, prestaň s tým,“ kárala ho Hermiona. „Je to nevychované.“

„Ty si tiež prešla na temnú stranu!“ hrôzou zalapal do dychu.

Hermiona len prekrútila očami. „V každom prípade ja s Dracom tiež súhlasím. A nemám absolútne žiaden problém s tým, ako mi hovorí, pokiaľ to nie je niečo ponižujúce.“

„Ako humusáčka,“ zamrmlal si Weasley popod nos.

Hermiona naň ho zazerala. „Čo si to práve povedal, Ronald?“ nebezpečne sa opýtala. Videl som ako nahmatáva svoj prútik.

„Povedal som, ako humusáčka,“ odvetil Weasley a zazeral späť. Musím povedať, že je to odvážny muž. Nie veľa mužov na Rokforte by bolo dosť odvážnych na to, aby pozeralo Hermione priamo do očí, keď ich tá prebodáva pohľadom. Alebo možno to nie je odvaha... možno by som to mal nazvať hlúposť. Áno, hlúposť. Teraz už nezniem, ako keby som chválil Weasleyho. Merlin odpusť, že som tak klesol!

„Nazval si ma humusáčka?“ spýtala sa Hermiona cez zaťaté zuby. Teraz už mala prútik vonku. Ak by mal Weasley rozum, tak by teraz už odtiaľto utekal veľmi ďaleko. Je zrejmé, že vo svojej lebke žiaden nemá. Tak len šiel z blata do kaluže.

(Hej... kde do pekla som sa naučil všetky tieto muklovské povedačky? Museli sa mi magicky premiestniť do mozgu!)

„Nie, samozrejme, že nie,“ odvetil Weasley, keď narýchlo a nešikovne cúval dozadu.. „Len som ti pripomínal, že on ťa tak kedysi volal. Pamätáš? Kvôli tebe som zvracal slimáky, keď ťa tak nazval. A teraz si ochotná odpustiť mu? Nemôžem uveriť, že to hovoríš!“

Tak to je teda odporné. Zvracať slimáky? Aké práve teraz nepríjemné predstavy...  Och počkajte! Pamätám si! Bol som priamo tam, keď sa to stalo. Zachechtal som sa, len v duchu samozrejme.

 „Nie, Ron,“ povedala Hermiona. Och, tak teraz bola rozzúrená. „Ja nemôžem uveriť, že toto hovoríš ty. Ty toto robíš stále... vyťahuješ minulosť. Draco povedal, že sa chce pohnúť vpred. Prečo to jednoducho nemôžeš prijať? Áno, odpustila som mu. Čo je na tom zlé? Prečo musíme chovať zášť? Prečo nemôžeme byť všetci proste priatelia?“

Teraz už vyzerala byť veľmi blízko k slzám. Merlinove spodky. Nechcel som, aby to zašlo tak ďaleko. Jediné, čo som chcel, bolo vymeniť si pár priateľských slov, a potom odtiaľ jednoducho vypadnúť. Ale nie, teraz sme zmenili celú túto vec na nejakú dramatickú rozhodujúcu bitku. Pozrel som sa na Pottera. Vyzeral tak nepohodlne, ako som sa ja cítil.

„Zmenila si sa Hermiona,“ vyhlásil Weasley, vyzeral zhnusene.

„A to je nejaká zlá vec?“ vyštekla naň, aj keď sa medzitým snažila zažmurkať späť slzy.

„Hej,“ povedal idiotsky. „Hej, to je. Zmenila si sa k horšiemu... odvtedy, čo si sa začala flákať s týmto.“ Ukázal trasúcim sa prstom na moju tvár.

Pokúsil som sa neurobiť to. Naozaj som skúsil. Ale bola to automatická odpoveď. Áno, uškrnul som sa na neho, so všetkými uškŕňacími schopnosťami, čo som mal. Ale nič hrubé som mu na oplátku nepovedal, takže aj tu si pripíšem nejaké body.

 Týmto?“ Zopakovala a teraz už naň vytasila svoj prútik. „To hovoríš o Dracovi ako o tomto?“

„Čo do horúcich pekiel?“ opýtal sa Weasley, celá jeho tvár očervenela. „Takže on je teraz pre teba Draco? Už chápem, ako to je.“

„Eh...“ zamumlal Potter. Nikto okrem mňa, ho nepočul. „Tak ja idem na raňajky,“ povedal slabo, predtým ako opustil túto scénu. Bolo od neho chytré to urobiť predtým, ako sa veci zhoršia. Ja by som odišiel tiež, ale musel som preukázať podporu mojej milovanej Hermione. Musel som byť pripravený prekliať Weasleyho na kúsky, ak by jej čo i len skrivil vlások na hlave.

„Nie, ty nechápeš, ako to je. Naozaj nie, Ron,“ povedala Hermiona desivým tónom definitívnosti. Zodvihla svoj prútik.

Vzrušene som čakal na to, aby som videl, čo sa mu chystá urobiť, ale predtým, ako som mohol vôbec žmurknúť, Weasley začal kričať a utekať od nás po chodbe, prešprintoval za roh, preč z nášho výhľadu.

„Čo do...“ zamrmlal som.

Hermiona sklonila svoj prútik a vyzerala tiež mierne zmätene. „Ani som mu nič neurobila,“ povedala. „Teda, ibaže by som náhodou použila neverbálne kúzlo bez toho, aby som to vôbec vedela.“ Pokrčila plecami, povzdychla si a masírovala si spánky. „Nemôžem uveriť tomu, že som práve zničila svoje priateľstvo s Ronom.“

„Nie je to tvoja chyba,“ povedal som pokojne a pritiahol som si ju do objatia. „Nakoniec bude všetko v poriadku.“

Položila hlavu na moje rameno. „Možno, ale aj tak sa cítim strašne. Myslím, boli sme s Ronom priatelia už od prvého ročníka! Čo sa stalo?“

Prvýkrát som nebol nahnevaný, že stále sústredila pozornosť na Weasleyho. V skutočnosti som rozumel, ako sa cítila... akosi. „Ľudia sa menia,“ povedal som ako odpoveď na jej otázku. „Ty si sa zmenila. Ja som sa zmenil. Ale on sa nedokázal... a v tom leží podstata toho problému.“

„Máš pravdu,“ povzdychla si. „Bože, Draco, ty si sa veľmi zmenil. Niekedy, keď sme takto ako práve teraz, mám pocit, že snívam.“

„Och, ale to sa skutočne deje,“ odvetil som, pričom som sa škeril. Môj plán tak dobre fungoval. Nielen, že bola ohromená mojimi činmi, ale taktiež sa do mňa pomaly zamilovávala. Ako to viem? Proste viem. 

Tak či tak, Hermiona a ja sme trávili príjemne chvíle objímaním sa navzájom na chodbe, keď Potter musel prísť k nám a vyrušiť nás. Našťastie preňho som si spomenul, že som sľúbil, že k nemu budem milý.

„Eh...“ povedal neohrabane.

Hermiona sa odo mňa odtrhla. V skutočnosti ma akosi odstrčila preč. Ale nebudem na tom visieť. „Ahoj Harry!“ zapišťala.

Zdvihol na ňu obočie a potom sa pozrel na mňa. „Takže,“ povedal s výrazom niekoho, kto komentuje počasie, „ste vy dvaja... spolu?“

„Ako čo to pre teba vyzerá, Potter?“ opýtal som sa.

„Pre mňa je to jasné ako facka, že vy dvaja ste spolu,“ zamumlal.

„Tak, ako môžeš vidieť Harry, ja už viac nemôžem povedať, že ho nenávidím,“ začala Hermiona a nervózne si stískala ruky.

„Áno, tak to vidím,“ odvetil. Očividne Potter vie byť sarkastický.

„A, no, predpokladám, že by si mohol povedať, že my dvaja sme spolu... ale prosím, nehovor to nikomu, Harry!“ povedala ustarane.

Počkajte sekundu. Naozaj to práve povedala?

Hermiona Grangerová práve priznala, že ona a ja sme spolu.

Páni!

Tak toto šlo ešte lepšie, ako som si myslel.

Zabudnite na ohromenie humusáčky... Kým dôjdeme na koniec týchto desiatich spôsobov, chystám sa vziať si ju.

Len žartujem... alebo nie.

Žmurk, žmurk.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: VIII. Význam priateľstva Od: kanojo - 23.03. 2012
To byl ohromující výkon....lepší jsem v životě neviděla...mám ten dojem

Re: VIII. Význam priateľstva Od: alethea - 16.07. 2011
to zmurk zmurk na konci nemalo chybu :D ale z Rona robia totalneho magora, to sa mi nepaci!!! ale no Draco a Hermi spolu, pekna predstava :)

Re: VIII. Význam priateľstva Od: jerry - 16.05. 2010
hmm, dost dobree... ron uz v dalsej poviedke vyzera ako ten najhorsi. uz sa tesim na dalsie kapitolky. dik za preklad:-)

Re: VIII. Význam priateľstva Od: Natalie - 15.05. 2010
To bolo perfektné:DDD Naozaj si mi zdvihla náladu! (To som neuveriteľne potrebovala)

Re: VIII. Význam priateľstva Od: Izzy - 15.05. 2010
Jednoduše krása, Draco válí. Skvělý překlad

Re: VIII. Význam priateľstva Od: wanilka - 15.05. 2010
Tak tohle bylo ,,jednoducho dokonalé!" Kdybych měla vybrat to nej z celé povídky, asi bych ji zkrátka překopírovala celou, protože jsem se královsky bavila od začátku až do konce! Vážně paráda! Díky!

Re: VIII. Význam priateľstva Od: Rapidez - 15.05. 2010
:) Jůůůů! To bylo famózní! Díky za překlad a ještě víc díky za veselé sobotní dopoledne. Tohle je tak "chlámovní" povídka - fakt, jiné slovo mě nenapadá. * palec nahoru *

Re: VIII. Význam priateľstva Od: anonym - 14.05. 2010
Draco si očividne môže pripísať ďalšie body u Hermiony.

Re: VIII. Význam priateľstva Od: denice - 14.05. 2010
Draco opět zabodoval, zdá se, že nakonec to nebylo tak bolestivé, jak předpokládal ;-)

Re: VIII. Význam priateľstva Od: Elza - 14.05. 2010
Ha! Humusáčka vypadá už docela ohromeně, ne? *;-)

Re: VIII. Význam priateľstva Od: HOPE - 14.05. 2010
úžasný, prostě úžasný, Draco je perfektní krásný překlad

Re: VIII. Význam priateľstva Od: izabelle - 14.05. 2010
'Hej... kde do pekla som sa naučil všetky tieto muklovské povedačky? Museli sa mi magicky premiestniť do mozgu!' Moc hezky :)

Re: VIII. Význam priateľstva Od: Ela - 14.05. 2010
Tak to je teda odporné. Zvracať slimáky? Aké práve teraz nepríjemné predstavy... Och počkajte! Pamätám si! Bol som priamo tam, keď sa to stalo. Zachechtal som sa, len v duchu samozrejme. :D Děkuju moc za překlad!

Re: VIII. Význam priateľstva Od: kometa - 14.05. 2010
"Žmurk, žmurk." Díky moc, Cyrus, za tuhle lahůdku :-) Myslím na tebe a držím palce!

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Beruška1 )08.07. 2010Pdf na stiahnutie
queen_luna: ( Cyrus )06.07. 2010X. Humusáčka, ale moja
queen_luna: ( Cyrus )11.06. 2010IX. Učiť sa alebo sa bozkávať
queen_luna: ( Cyrus )14.05. 2010VIII. Význam priateľstva
queen_luna: ( Cyrus )23.04. 2010VII. Metlobalový zápas
queen_luna: ( Cyrus )08.04. 2010VI. Rande
queen_luna: ( Cyrus )19.03. 2010V. Do Rokvillu
queen_luna: ( Cyrus )22.02. 2010IV. Z Pýchy a predsudku
queen_luna: ( Cyrus )03.02. 2010III. Štúdia muklov
queen_luna: ( Cyrus )02.02. 2010II. Knihy a svaly
queen_luna: ( Cyrus )01.02. 2010I. Hodina Elixírov
queen_luna: ( Jimmi )01.02. 2010Úvod k poviedke