Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priveď ma k životu

2. kapitola - Predstavy 1/2

Priveď ma k životu
Vložené: Jimmi - 11.09. 2010 Téma: Priveď ma k životu
Bbarka nám napísal:

Bring Me To Life

2. kapitola - Predstavy

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3620476/2/Bring_Me_To_Life

Preklad: Bbarka

Banner: moonjameskitten

Hermiona nájde Pansy, ktorá sa chystá skočiť z mosta.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Luckei1, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

2.kapitola - Predstavy

Prešiel mesiac. Apríl uvoľnil miesto máju, jarný vánok bol teplejší, a keď cez deň svietilo slnko, bolo to absolútne nádherné.

Hermiona kráčala domov z Proroka, kde ukončila vcelku znepokojujúce stretnutie so svojim šéfom. Vyčerpala celú svoju maródku a dovolenku, i všetko, na čo si spomenula, až kým nič nezostalo. Išla požiadať o predĺženú dovolenku za čas, ktorý si ešte neodrobila, ale jej šéf odpovedal, že jej nemôžu podržať  miesto.

Vysvetlila situáciu, ale povedal, že potrebuje niekoho, kto bude pracovať priamo na mieste. Mohla sa buď vrátiť do práce, alebo ju bude musieť nahradiť. Hermiona mu, nanajvýš rozrušená a frustrovaná, odpovedala, že si to znovu premyslí a vráti sa.

Teraz bola na polceste domov a cítila sa hrozne. Chcela Pansy naďalej pomáhať – len za jeden mesiac prešla dlhú cestu, ale musela zájsť ešte oveľa ďalej. Avšak Hermiona bola bez peňazí a takmer bez možností. Mala ušetrenú len veľmi malú čiastku a tá vôbec  dlho nevydrží, možno na ďalšie dva mesiace. Ani zďaleka to nebude dosť. A aj potom bude Hermiona čeliť rovnakej dileme. Jej najposlednejšie východisko... odmietala o tom vôbec uvažovať, pokiaľ existovala akákoľvek iná možnosť.

Jenoducho to nebol pravý čas na to, aby šla naspäť do práce. Pansy stále potrebovala priveľa pozornosti. Deň po tom, ako Pansy porozprávala Hermione celý svoj príbeh o Dracovi, súhlasila s tým, že dovolí Hermione, aby sa jej pokúsila pomôcť.

Prvá vec, ktorú Hermiona urobila, bola návšteva jej bývalej tútorky Matildy Maphetovej. Po tom, čo sa stretla najprv s Hermionou, potom s Pansy a nakoniec s oboma, s Hermionou a Pansy naraz, sa rozhodlo, že Pansy bude ďalej bývať s Hermionou. Navyše, Pansy bude najprv vídať Matildu každý týždeň, potom, keď sa zlepší, menej často. Hermiona mala zabezpečiť Pansy pravidelný stereotyp, ktorý pozvoľne povedie k tomu, že sa stane plne nezávislou. Matilda dala Pansy pár elixírov na užívanie a aj keď verila, že Hermiona je schopná dotiahnuť svoje zámery do konca, požadovala, aby ju Hermiona príležitostne navštevovala, aby veci prebrali a poradili sa, ako ďalej. Hermiona tiež predpokladala, že Matilda na ňu chce dohliadnuť.

Draco mal pravdu – ukazovalo sa, že s Pansy je to veľmi ťažké, aj keď  to väčšinou nebolo jej vinou. Celý jej život to boli ostatní, kto sa riadil Pansyinými príkazmi. Okrem základov – kúpania, obliekania, jedenia jedla z taniera, ktorý bol pred ňu naservírovaný, netušila, ako sa o seba postarať. Očividne sa aj Draco staral o jej jedlo.

Prvých pár týždňov sa Hermiona sústredila na vyriešenie tohto nedostatku vo výchove. Začala s tým, že Pansy zadávala zopár jednoduchých drobných prác, ktoré mali byť každý deň urobené. Spravila kontrolný zoznam, ktorý Pansy označila po dokončení každej domácej práce. Boli veľmi jednoduché : upratať si svoju izbu, ustlať si posteľ, odniesť svoj riad do drezu.

Hermiona nečakala Pansyinu počiatočnú reakciu – Pansy plakala. Potom v krátkom slede trucovala, fňukala, a dostala malý záchvat hnevu. Hermiona to len sledovala s prekvapeným pobavením, až kým Pansy nevzhliadla z postele, na ktorú sa predtým hodila a nepovedala : "Neustúpiš. " Hermiona pokrútila hlavou a Pansy sa postavila, utrela si oči a vypýtala si zoznam.

Pansy sa podarilo zvládnuť všetky tri domáce práce za jeden deň až na deň štvrtý. Hermiona ju objala a zagratulovala jej. To nestačilo Pansy, ktorá bola zvyknutá na nadmernú chválu za akúkoľvek a každú vec, ktorú urobila. Na druhý deň nič zo svojich povinností nespravila, tak Hermiona jednu pridala : umyť si po sebe riad, ručne.

Pansy vybuchla na Hermionu, ktorá trpezlivo stála, až kým neprestala vrieskať. Potom povedala Pansy, že ak bude robiť celý týždeň všetky svoje domáce práce, budú mať ďalší filmový večer. Pansy si to nenechala ujsť.

V každom z dvoch nasledujúcich týždňov, Hermiona pridala jednu veľkú domácu prácu. Prvou bolo upratanie jej izby; ale Pansy nevedela, ako sa upratuje bez mágie, tak ju Hermiona naučila utierať prach a zametať. Štvrtý týždeň Hermiona na zoznam pridala pranie a naučila Pansy čistiť oblečenie po muklovsky. A Pansy mala na pranie väčšinou jednu až dve kôpky do týždňa.

A predsa sa bez toho, aby ich nesplnila, Pansy sťažovala na každú drobnosť. Domáce práce naťahovala na celé hodiny, keď mohli byť dokončené za menej než jednu. Hermiona robila rovnaké práce, ktoré požadovala od Pansy, a rýchlejšie. Vedela, že Pansy si to nakoniec všimne a uvidí, že keď dokončí všetky svoje povinnosti, môže stráviť zvyšok dňa akokoľvek bude chcieť.

Kým skončil prvý mesiac, Pansy plnila väčšinu svojich povinností a sťažovania ubúdalo. Ale domáce práce nezaplatili účty, a Hermione sa míňali peniaze a ak by čoskoro tú dilemu nevyriešila, obávala sa, že celá jej práca vyjde na vnivoč.

Hermiona sa, čo sa jej týkalo, s tou výzvou vyrovnávala veľmi dobre; aspoň zatiaľ. Najprv bola veľmi znepokojená, ale Pansy bola taká odlišná od jej predchádzajúcej zverenkyne, že sa jej nervy čoskoro upokojili. Pansyine potreby vyzerali byť veľmi minimálne : systém, disciplína, dôležitosť a priateľstvo. Hermiona mohla ľahko predvídať prvé tri, ale váhala nad poslednou, aj keď to bolo pravdepodobne to, čo Pansy najviac potrebovala : priateľ, ktorému na nej záleží napriek nej samej.

Niekedy našla Pansy plakať a keď sa spýtala prečo, Pansy jej nevedela povedať dôvod. Hermiona prikývla a vtiahla ju do náručia, objímajúc ju, až kým neprestala.

Skôr, ako si to uvedomila, bola Hermiona predo dvermi. Bola tak hlboko zamyslená, že nevenovala veľa pozornosti tomu, kde je. Usmiala sa, spomínajúc si na pohľad na Pansyinu tvár deň predtým, keď dokončila upratovanie svojej izby. Samozrejme, nevedela, že sa Hermiona pozerá, a tak si na chvíľu dovolila byť hrdá na svoju prácu.

Hermiona s povzdychom otvorila dvere. Ron sedel pred telkou, totálne ponorený do metlobalového zápasu.

"Ahoj, Ron," povedala Hermiona nevrlo, a hodila tašku na stôl.

"Ahoj," odpovedal zmätene.

"Kde je Pansy?"

"Vo svojej izbe, myslím."

Hermiona zafučala. "Vieš, máš sa jej venovať."

"Mám to pod kon – hej, to čo malo byť?" zakričal Ron na telku. "Udrel ju svojou pálkou! To je prekliaty faul!"

Prevrátila očami a išla pohľadať Pansy. Bola vo svojej izbe, ako povedal Ron, prechádzala sa a žmolila si ruky. Keď zazrela Hermionu, zastala, na tvári ustarostený výraz.

"Ako to šlo?" spýtala sa.

Hermiona si povzdychla a sadla si na posteľ. "Nie dobre. V podstate sa musím vrátiť do práce, inak ma vyhodia."

"Hádam, že budem musieť použiť moje úspory."

Pansy si hrýzla peru. "Hermiona, rozmýšľala som a mám perfektné riešenie."

"Ach?"

"Áno, je dokonalé. Draco ti dá peniaze!" Pansy to povedala, akoby to bola tá najsamozrejmejšia vec na svete.

Pravdupovediac, Hermiona už myslela na to, že ho požiada, ale rýchlo sa rozhodla, že to nechce. Vôbec to nechce. Možno za ním pôjde kvôli príležitostným veľkým výdajom, alebo v prípade núdze, ale nie pre to, aby ich úplne podporoval. To šlo proti všetkému, čo sa Hermiona pokúšala urobiť pre Pansy. Nemohla vždy čakať, že sa obráti na Draca, aby jej pomohol. Jedného dňa sa ožení a bude mať svoj vlastný život a Pansy za ním nebude môcť utekať, keď veci začnú byť drsné.

"Nie, Pansy. Nepožiadam Malfoya. Ja – Ja to vyriešim."

"Ale Hermiona," povedala Pansy a posadila sa na posteľ vedľa nej. "Je to perfektné! A viem, že to urobí. V tomto je taký dobrý."

"Pansy," odvetila Hermiona varovne. "Mám ísť pre zoznam?"

Týždeň predtým donútila Hermiona Pansy napísať dva zoznamy, jeden s Dracovými dobrými vlastnosťami a druhý s jeho zlými vlastnosťami. Netreba dodávať, že "zlý" zoznam bol v podstate prázdny. Tak Hermiona prinútila Pansy rozmýšľať nad piatimi vecami, ktoré by naň dali. Boli to : jeho vlasy sú ráno neupravené; priveľa číta; trávi príliš veľa času hraním metlobalu; priveľa pracuje; nedostatočne komunikuje.

Hermiona upustila od toho, aby zostavila pre Pansy svoj vlastný zoznam piatich Dracových chýb. Nakoniec, snažila sa povzbudzovať ju.

"Nie," riekla Pansy. "Ale naozaj by to urobil."

Hermiona sa usmiala. "Som si istá, že áno. Zatiaľ použijem niečo z mojich úspor a uvidím, ako to pôjde budúci mesiac." Doteraz pred Pansy nespomenula, že dúfa, že si čoskoro nájde malý job; na čiastočný úväzok a nič obzvlášť náročné. Načne túto tému, keď to bude reálnejšie. v najbližšej dobe.

Pansy si rozčúlene vzdychla a potichu povedala, "Hermiona, robíš pre mňa tak veľa, a ja nemôžem spraviť nič, čím by som sa ti odvďačila. Jediné, čo môžem urobiť, je ponúknuť ti Dracove peniaze. Staral sa o mňa, odkedy umreli moji rodičia."

"Veľa to pre mňa znamená, že si taká ochotná podeliť sa o jeho peniaze," odpovedala Hermiona so smiechom. "Ale nemá ťa na strarosti, skutočne nie. Posledný rok a pol bol tvojím veľmi dobrým priateľom, ale je čas, aby si sa dostala zo svojej závislosti na ňom. Bol úžasný, ale ty ho už nepotrebuješ, aby sa o teba staral. Si schopná zvládnuť to sama, vieš."

"Nebude sa starať o mňa, bude sa starať o teba," prevravela Pansy potichu.

"Nie som práve pripravená byť závislá na Malfoyovi." Potriasla hlavou. Nie, naozaj nie. Ak by som sa musela vrátiť do práce, potom Harry a Ron začnú čerpať svoje dovolenky. Malfoya z toho vynecháme."

"Ničím, čo poviem, ťa nepresvedčím, že nie?"

"Nemyslím si, Pansy. Sľubujem, že ak naozaj budem potrebovať jeho pomoc, požiadam o ňu. Ale bude to moje rozhodnutie a iba v krajnej núdzi. Dobre? "

"Áno, ale - "

Hermiona sa zachichotala. "Ale nič. Koniec debaty."

Pansy sa placho usmiala.

"Rozprávala si sa vôbec s Ronom?"

"Nie, príliš som sa o teba bála."

"No tak, poďme ho vyrušovať pri tej hre. Budeme mu klásť hlúpe otázky o tom, čo sa deje."

"Ó, a komentovať, akí chutnučkí  tí hráči sú."

Hermiona sa usmiala. "Skvelý nápad."

ooo

 

Hermione sa pár dní po stretnutí ohľadne peňazí so šéfom prihodilo niečo dobré. Bola pripravená vyraziť do muklovského Londýna, vybrať peniaze zo svojho účtu a uložiť ich na konto v Gringott banke, keď dostala list so záhlavím Denného Proroka.

Hermiona,

To, čo som povedal, som myslel vážne – si jedinečná a nenahraditeľná. Si najlepšia reportérka, ktorú mám na troch odeleniach.

Ponúkam niečo ako kompromis. Môžeš pracovať z domu, ale nebudeš pracovať na správach na titulku. Budem ti dávať úlohy, ktoré budú vyžadovať výskum, ale nie veľa osobných rozhovorov alebo interakcií. Čo povieš?

Chápem tvoju situáciu, a obdivujem to, čo sa pokúšaš urobiť. Len dúfam, že sa to podarí radšej skôr ako neskôr.

Charles

Šéfredaktor

Hermiona okamžite odpovedala, z celého srdca súhlasla pracovať z domu. Jej plat zostal rovnaký, aj keď mala mať viac práce, ale úlohy budú menej fyzicky a emocionálne náročné.

Na konci ďalšieho mesiaca, keď to prekonzultovala s Matildou Maphetovou, pridala Hermiona na Pansyin zoznam viac domácich prác: upratať kúpeľňu, upratať obývačku, upratať kuchyňu a variť.

Pansy tvrdo protestovala proti upratovaniu kúpeľne. Povedala, že je to práca pre sluhov a žiadna čistokrvná čarodejnica jej postavenia nikdy nemusela žiadnu upratať. Hermiona jej veľmi pokojne odvetila, že čistokrvné čarodenice, ktoré si nemôžu dovoliť sluhov, nemajú inú možnosť, len upratovať kúpeľňu samé. Pansy stále odmietala.

Hermiona zavliekla Pansy do kúpeľne a donútila ju sadnúť si na záchod, kým jej ukazovala ako sa čistí každé príslušenstvo. Pansy otvorene odmietla pomôcť a po celý čas to posmešne komentovala. Keď Hermiona skončila, vyšplechla Pansy do tváre trochu špinavej vody z umývadla.  Totálne vybuchla a začala na Hermionu kričať, a sledovala ju po byte, až kým neodložila čistiace prostriedky.

Nakoniec sa otočila na Pansy a povedala, "Trocha špiny ťa nezabije. Práve som to overila. Tak to prekonaj a nabudúce upratuješ svoju kúpeľňu ty. Naozaj ju budeš za pár týždňov nenávidieť, ak to neurobíš. Ja to už znova robiť nebudem."

V obývačke neplánovala upratovať, aj keď tam, rovnako ako vo svojej spálni, mala len utrieť prach a pozametať. V kuchyni bolo viac práce, takže sa na to sťažovala. Bolo sa treba obávať o spotrebiče a presúvať veci. Nenávidela vykladať riad z umývačky, umývať drez a drhnúť priehradky.

Koncom tretieho týždňa mala Hermiona po krk jej kňučania a odmietania pracovať.

Drobné práce robila sporadicky a vždy bez pozitívneho prístupu. Takže v sobotu večer pri večeri si s ňou Hermiona pohovorila.

"Ale Hermiona," zakňučala Pansy. "Nie som v tomto dobrá. A tiež je to ponižujúce. Prečo by som mala robiť všetku túto robotu?"

"Pansy," začala Hermiona pokojne. "Pred pár týždňami si povedala, že nemáš žiadny spôsob, ako sa mi odvďačiť. To nie je pravda; môžeš pre mňa urobiť tieto domáce práce. Nemôžeš tu zostať navždy. Časom si nájdeš prácu a vlastný byt a budeš sa o seba starať sama." Pansy začala hovoriť, ale Hermiona ju nenechala. "Malfoy ťa neprichýli vždy.

Jedného dňa sa ožení, Pansy. Bude mať rodinu. Nebudeš môcť za ním utekať vždy, keď niečo nebude fungovať. Potrebuješ sa naučiť stáť na vlastných nohách a to je to, čo sa ťa snažím naučiť. Nielen zručnosti, ktoré budeš potrebovať, ale naozaj chcem, aby si zistila a pochopila, že ho nepotrebuješ. Ty sa dokážeš postarať sama o seba, len si sa rozhodla nerobiť to."

Pansy sa pozerala na svoj tanier a dookola roztláčala zemiaky. "Všimla som si, že moja kúpeľňa už nie je taká čistá, ako si ju udržiavala ty."

"Správne. A je na tebe, aby si to zmenila."

"Ale - "

"Žiadne ale, Pansy. Ak si nevezmeš niekoho veľmi bohatého, nebudeš mať sluhov. Ani domácich škriatkov. Budeš musieť vedieť, ako robiť všetky tieto veci." Pansy sa zamračila a v očiach ju zaštípali slzy. "Nevydáš sa za Malfoya, " povedala Hermiona jemne. "Je mi to ľúto, ale je to tak. Ty to vieš, a akosi si to akceptovala. Stále sa držíš nádeje, že sa za neho vydáš, ale hlboko vnútri vieš, že sa to nikdy nestane."

"Ja viem," odvetila Pansy mäkko.

Hermiona stisla Pansyinu ruku. "Viem, že vieš. Ale myslím si, že niekedy zabúdaš. " Pansy prisvedčila. "Koľko poznáš čistokrvných čarodejníc, ktoré vedia vydrhnúť vaňu?"

"Žiadnu."

"To je umenie, Pansy. Ak by sa hociktorá z tých čarodejníc zrazu ocitla bez peňazí, bude úplne bezmocná. Chceš byť bezmocná?"

"Nie."   

"A povedzme, že sa nevydáš za bohatého čarodejníka. Už nikdy znova nebudeš bezradná, vždy budeš schopná sa o seba postarať a zabezpečiť samú seba. A uvariť si pre seba.

Pansy vzhliadla. "Uvariť?"

"Hej," prikývla Hermiona. "Budúci týždeň sa to budeš učiť."

Pansy pokrčila nos. "Ale varenie je - "

"Ale na tom nezáleží! Pamätáš? Varenie je zábava. Môžeš robiť všetko, čo budeš chcieť a nemusíš čakať, ani prosiť niekoho iného, aby ti pripravil jedlo. Len premýšľaj, jedného dňa budeš schopná uvariť tvojmu manželovi. Bude neuveriteľne unesený, ver mi."

"Naozaj?"

"Áno. Väčšina mužov miluje jedlo. A ocenia námahu vynaloženú na prípravu pokrmu. Znova, aj keby si nikdy nemusela variť, budeš môcť. Alebo, budeš schopná po pár týždňoch."

Pansy si ťažko vzdychla. "Okej."

"Sľubujem, že to urobím také príjemné, ako len budem môcť. Teraz, môžeme si pohovoriť o tvojich domácich prácach?"

"Urobím ich, sľubujem."

"Ak ich budeš robiť celý nasledujúci týždeň, spravíme niečo špeciálne. Čo povieš?"

Prikývla a usmiala sa. "Nechcem byť zbytočná."

"Nie si."

"Čo budeme robiť? Keď dokončím svoje domáce práce, myslím."

Hermiona sa usmiala. "To bude prekvapenie."

ooo

Hermiona bola a zároveň aj nebola prekvapená tým, keď Pansy urobila každú jednu prácičku bez frfľania. Ak je daná riadna motivácia, každý môže spraviť to, čo je od neho žiadané, ale stále čakala, ze Pansy bude reptať. A v kuchyni sa naozaj bavili. Ukázalo sa, že Pansy má vážne rada Elixíry, ale nikdy nebola schopná držať sa veľmi prísnych pokynov pri ich príprave.

Pretože bolo varenie menej ako exaktná veda, naozaj si to užívala. Opýtala sa Hermiony, či by si mohla vybrať recept na piatkový večer a urobiť to všetko sama, s čím Hermiona srdečne súhlasila. Vybrala si jednoduchý, ale chutný recept na jahňacinu a po prvý krát Hermiona dala priechod tomu, ako sa cítila ohľadom jej výsledku. Pansy doslova žiarila, keď jedli. Rozplývala sa nad tým, aký je to skvelý pocit urobiť niečo sama, niečo, čo bolo naozaj dobré.

Keď dojedli, Pansy upratala stôl a prekvapila Hermionu dezertom, táckou melasových sušienok.

"Dúfala som, že ťa môžem podplatiť, aby si mi povedala, čo budeme robiť zajtra večer." Riekla, keď položila podnos na stôl.

Hermiona sa zasmiala. "No dobre. Ako by som mohla odolať. Pôjdeme na večeru a na film s Harrym a Ronom. Ako to znie?"

"Úžasne! Nikdy predtým som nebola v kine."

"Myslela som si. Stretneme sa s nimi o siedmej. Ó, a Harry mi povedal, že sa máme pekne obliecť. Vybral reštauráciu a vravel, že je veľmi elegantná."

"To... strašne moc znie ako nejaký čudný druh rande," odvetila Pansy, váhanie vpísané na jej tvári.

"Och, nie, samozrejme, že nie. Sú to moji najlepší priatelia! Ron sa aj tak s niekým stretáva a Harry... no, on je môj najlepší priateľ. Robia to, pretože im záleží na mne a na tebe tiež. Sú to len dvaja chlapíci, ktorí robia niečo špeciálne pre dve dievčatá. Striktne "len priatelia". Mimo to, kedy si bola naposledy nútená hodiť sa do gala?"           

"Konečne ti môžem urobiť vlasy!" zapišťala Pansy.

"Správne," riekla Hermiona s ledva skrývanou hrozou.        

ooo

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 23.06. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: Kellieta - 01.05. 2012
Závěr byl dokonalý :D

Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: Nade - 13.09. 2010
Hermiona je pohádková "babička" a tohle všechno je sen. NIKDO by se tolik neobětoval pro člověka, ke kterému nemá blízký vztah. Její snaha, jak naučit Pansy obyčejným domácím pracem, je celkem dobrá léčebná kůra pro zhýčkanou slečinku Pansy. Určitě se to vyplatí. I když plánované úpravy jejích vlasů asi jako výhru zrovna nevidí.  Jsem zvědavá, jak se bude Pansy líbit kino.
Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: bbarka - 18.09. 2010
Rozhodne súhlasím, že je to dobrá terapia...nič tak dobre neodvedie pozornosť od zlých myšlienok ako fyzická práca...a Pansy to len prospeje! A dúfajme, že kým s Hermioninými  vlasmi skončí, ešte jej nejaké zostanú Dík za komentár!

Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: jerry - 13.09. 2010
super kapitolka, hermiona je uzasna. som zvedava ako dopadne spolocna vecera a kedy a ako sa tam ten draco pripletie. vdaka za preklad
Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: bbarka - 18.09. 2010
Dík za komentár! No a dajme tomu, že tam bude menší zádrhel, ale pššššt 

Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: teriisek - 12.09. 2010
Moc hezká kapitola... taky bych chtěla někoho, kdo by se o mě takhle staral, i když tu koupelnu bych z toho klidně vynechala:D Díky za překlad, těším se na další:)
Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: bbarka - 18.09. 2010
Hehehe, kúpeľňa, to je aj moja smrť...ale dobre, že to vieme spraviť, aspoň nie sme také netrebné ako Pansy....teda zatiaľ, ona sa to predsa naučí Ďakujeeeem za komentár!

Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: zuzule - 12.09. 2010
Hermiona je úžasná, když to takhle vydrží. Co pro ni dělá, je fakt skvělý. Těším se na večeři. Díky!
Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: bbarka - 18.09. 2010
Keby boli aj v reálnom živote medzi nami takí anjeli, čo? Ďakujem veľmi pekne za komentár!

Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: doda357 - 12.09. 2010
Pekná kapitola. Hermiona je veľmi obetavá a to sa mi páči. Pansy jej chvíľami veľmi nepomáhala, ale už je vidieť zmenu . Ďakujem za preklad, teším sa na druhú polovicu kapitolky.
Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: bbarka - 12.09. 2010
Ja ďakujem za komentár!  A máš pravdu, Pansy je naozaj tvrdý oriešok...ale mne sa veľmi páči, ako autorka zachytáva tú jej premenu...najhoršie je, že aj v skutočnosti sú takí ľudia ako Pansy, ktorí nevedia tieto praktické základy...ech...

Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: Monie - 12.09. 2010
Mooc pěkná kapitolka, mám hrozně ráda, když v povídkách "napravují" lidi. Doufám, že se do toho co nejdřív připlete Draco. Děkuji za překlad.
Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: bbarka - 12.09. 2010
Ďakujem veľmi pekne za komentár! A strašne sa mi páči ten výraz "napravují" lidi A neboj, Draca sa dočkáš, to ti slávnostne sľubujem

Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: anonym - 11.09. 2010
skvelé.
Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: bbarka - 12.09. 2010
Díííík

Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: denice - 11.09. 2010
Opravdu nesmírně obdivuji Hermionu za to, co pro Pansy dělá. Líbí se mi, jak ji vychovává k samostatnosti a jsem moc zvědavá, jak dopadne večeře. Díky.
Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: bbarka - 12.09. 2010
Hermionu obdivujem aj ja...naozaj je to ťažké, prebrať za niekoho a snažiť sa mu pomôcť...a hlavne naučiť niekoho domácim prácamĎakujem za konetár!!!

Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: Jimmi - 11.09. 2010
Ďakujem za preklad. Som tak uťahaná, že viacej nevládzem.
Re: 2. kapitola - Predstavy 1/2 Od: bbarka - 12.09. 2010
Rado sa stalo...hlavne si poriadne oddýchni

Prehľad článkov k tejto téme:

luckei1: ( Bbarka )29.12. 201112. Epilóg
luckei1: ( Bbarka )17.11. 201111. kapitola - Mosty 2/2
luckei1: ( Bbarka )15.10. 201111. kapitola - Mosty 1/2
luckei1: ( Bbarka )01.10. 201110. kapitola - Trpezlivosť ruže prináša 2/2
luckei1: ( Bbarka )22.08. 201110. kapitola - Trpezlivosť ruže prináša 1/2
luckei1: ( Bbarka )26.07. 20119. kapitola - Rozpálená plechová strecha - 2.časť
luckei1: ( Bbarka )21.07. 20119. kapitola - Rozpálená plechová strecha - 1.časť
luckei1: ( Bbarka )09.06. 20118. kapitola - Narodeniny a knihy - 2/2
luckei1: ( Bbarka )02.05. 20118. kapitola - Narodeniny a knihy - 1/2
luckei1: ( Bbarka )03.03. 20117. kapitola - Tretie koleso na bicykli 2/2
luckei1: ( Bbarka )17.02. 20117. kapitola - Tretie koleso na bicykli 1/2
luckei1: ( Bbarka )10.01. 20116. kapitola - Akčňák 2/2
luckei1: ( Bbarka )29.12. 20106. kapitola - Akčňák 1/2
luckei1: ( Bbarka )19.12. 20105. kapitola - To už by nebol bál 2/2
luckei1: ( Bbarka )20.11. 20105. kapitola - To už by nebol bál
luckei1: ( Bbarka )07.11. 2010Hľadá sa talent 2/2
luckei1: ( Bbarka )23.10. 20104. kapitola - Hľadá sa talent 1/2
luckei1: ( Bbarka )12.10. 20103. kapitola - Prerušenia 2/2
luckei1: ( Bbarka )29.09. 20103. kapitola - Prerušenia 1/2
luckei1: ( Bbarka )22.09. 20102. kapitola - Predstavy 2/2
luckei1: ( Bbarka )11.09. 20102. kapitola - Predstavy 1/2
luckei1: ( Bbarka )06.09. 20101. kapitola - Život si ma vybral 2/2
luckei1: ( Bbarka )30.08. 20101. kapitola - Život si ma vybral 1/2
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )27.08. 2010Úvod k poviedke