Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

1. kapitola - Draco

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 21.11. 2010 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/1/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

DRACO: PHOENIX RISING

Kapitola prvá - Draco

Draco stál v silnejúcom súmraku na kraji rybníka a apaticky zízal do temnej vody. Aké ľahké by to bolo. Aké lákavé vojsť do tých poloslaných hlbín, bezmyšlienkovite kráčať dopredu, kým voda stúpa po kolená, boky a hruď. Kráčať, až kým by sa tá tekutá smrť neuzavrela nad jeho hlavou, nezaplnila nos a nakoniec nepriškrtila v jeho tele posledný život udržujúci nádych a tým nezadusila nadbytok emócii, ktoré Draca posledné týždne sužovali. Bola to upokojujúca predstava.

Nebol to strach zo smrti, ktorý zadržiaval jeho kroky. Už dávno dospel k poznaniu, že naozaj existovali horšie veci ako smrť. Skôr to bolo myšlienkou na to, ako skutočne vkročí do toho nehybného rybníka. To husté bahno by sa mu prilepilo na topánky; ten zelený sliz na krajoch by sa prilepil na jeho bielu košeľu a vodou nasiaknuté rákosie by ho udieralo do nôh...

Jeho tvárou, až do tohto okamihu bezvýraznou, krátko šklblo, keď sa jeho pery skrútili do slabej verzie jeho zvyčajného úškrnu zhnusenia.

Draco Malfoy. Zachránený fajnovosťou.

Slabý zvuk za jeho chrbtom prezradil prítomnosť jedného z jeho strážcov. Akýkoľvek samovražedný pokus by asi aj tak ten poskok zmaril. Draco sa nikdy nedostal z dohľadu či dosluchu aspoň jedného z nich. Nedostatok dôvery vo Voldemortovej bande veselých chlapíkov bol desivý.

Dracov neveselý pokus o humor pochoval ďalší nápor zúfalstva. Udalosti, ktoré uviedol do pohybu, sa rozrástli do prílivovej vlny hrôzy, ktorú by si nikdy nedokázal predstaviť. Keby len mal čas predvídať dôsledky svojich činov... Jednoducho nepremýšľal ďalej než po svoju misiu. Čo by bol urobil inak? Po pravde, nikdy sa od neho nečakalo, že uspeje.

"Ak si želáš, aby som zachránil život tvojho otca, nájdeš spôsob ako zabiť Dumbledora," prikázal Voldemort. Fajn, Draco iste nejaký spôsob našiel. Smiešny plán, ktorý vôbec nemal fungovať - nikdy by nebol fungoval, nebyť Snapovho dobre načasovaného (predčasného?) príchodu.

Draco, Draco, ty nie si vrah. Tie slová mu stále vírili v mysli. Slová zomierajúceho muža, muža, ktorého múdrosť Draco nikdy neuznával. Tie slová na neho útočili celé dni, keď ich vyhľadával buď aby ich popieral alebo akceptoval.

Dracove črty boli znova ako vytesané z mramoru, neposkytli žiaden náznak toho, čo mučilo jeho myšlienky.

Pravda človeka oslobodí. Pchá. Pravda vás zviaže železnými reťazami a stiahne do hlbín pekla. Pravda bola utrpením. Dracove oči zaiskrili. V poslednej dobe sa stal vážne filozofom. Všetky tie otravné myšlienky, ktorým za posledných sedemnásť rokov neuštedril ani okamih premýšľania, prichádzali, aby ho prenasledovali ako démoni. Dracove základy sa otriasli do hĺbky duše niekoľkými prostými slovami, výbuchom zeleného svetla a lavínou udalostí, ktoré potom nasledovali.

Dracov strážca za ním trochu zakašľal - znamenie mužovej túžby uniknúť silnejúcej zime a vrátiť sa na Malfoy Manor, aby sa podieľal na jedle a pití, ktoré kedysi patrilo Dracovej rodine.

Môžeš tu so mnou zhniť, trpko si pomyslel Draco. Jeho myseľ sa po tisíci raz vrátila k udalostiam, ktoré nasledovali po tom osudnom večeri na Rokfortskej veži.

Dumbledorove slová, Snapova vražedná kliatba, šialený závod k hlavnej bráne - a Potter, samozrejme - prečo tam nebol, aby zachránil svojho učiteľa? Predtým sa vždy hral na hrdinu. Draco očakával, že sa postaví svojmu malému nepriateľovi a hoci v miestnosti pod ním prebiehal boj, bolo to príliš málo, príliš neskoro. Harryho beh za Snapom a Dracom bol zbytočný, hoci Draco mal neskôr čas premýšľať nad tým, ako Potter vedel, že má prenasledovať Snapa. Dve metly na veži a Dumbledore taký slabý, že sotva dokázal stáť. Kde bol Potter? Šiel po pomoc? Musel by pri ceste dole schodmi prejsť okolo Draca. Nedávalo to žiaden zmysel. Draco odtlačil tú záhadu nabok. Potter musel byť dole. Ale tie dve metly Draca rozrušovali.

Unikli len s jednou obeťou. Bez smrťožrútov by Draco so Snapom nikdy neopustili vežu živí, čo bol po celý čas pravdepodobne Voldemortov plán. Draco si pomyslel, že je veľmi nepravdepodobné, že by Temný pán niekedy predpokladal, že Draco vo svojom pláne uspeje. Malo to byť rozptýlenie a nič viac. Malá misia, ktorá skončí Dracovou smrťou rukou Dumbledora, čin, ktorý by privodil množstvo viny na starého čarodejníka a zármutok, ktorý by bol krutým trestom pre Luciusa a Narcissu. Bez ohľadu na to, ako by táto hra dopadla, starý Voldemort by tak či tak vyhral.

Snapove činy toho Hadieho ksichta poriadne nabudili. Bývalý majster elixírov bol teraz vo veľkej priazni. Voldemort bol v takej povznesenej nálade, že Draca dokonca za nesplnenie jeho úlohy nezabil, zrejme preto, že výsledok bol uspokojujúci. Azbakan bol teraz od vzbury dementorov prázdny. Tí brázdili krajinu, voľky-nevoľky sajúc životnú silu z akejkoľvek čarodejnice či čarodejníka, ktorí neboli dosť silní, aby ich zahnali. Nevyhnutne bol oslobodený Lucius a ten rád odovzdal Malfoy Manor Voldemortovi a jeho stúpencom. Napokon, bolo to to najmenšie, čo mohol urobiť. Krátko po Luciusovom úteku z Azbakanu ministerstvo Dracov domov prehľadalo, ale Voldemortova banda sa ukryla niekde inde, až kým ministerstvo nevypadlo. Občas sa zastavili náhodní strážcovia, ale tých Voldemort ľahko prekvapil, pretože mal na ministerstve niekoľko zaimperiovaných očí.  

Dni nasledujúce po Dumbledorovej smrti boli chaotické. Premiestnenie sa ku schátranému domu plnému prievanu; podanie správ Voldemortovi; smrťožrúti oslavujúci dlho do noci; a pokračovanie Dracovho mučenia - nekonečná paľba otázok od Voldemorta. Draca striaslo pri spomienke na tie odpudzujúce hadie oči, ktoré ho prepaľovali z druhej strany stola...

ooOoo

Príliš unavený a zhnusený, aby hľadal výhovorky, popísal udalosti na Rokforte. Núdzová miestnosť, Skrinka zmiznutia a ten beh po chodbách. Nakoniec podrobne opísal udalosti na veži, hoci vynechal veľa zo svojho rozhovoru s Dumbledorom a pokúsil sa zablokovať svoje vlastné vedomie.

Draco, Draco, ty nie si vrah.

Keď Draco skončil, Voldemortova neľudská tvár prepukla do chladného úškrnu. Draco očakával, že toto bude koniec. Napoly očakával zamrmlané Avada Kedavra a zbohom, Draco. Čo neočakával, boli Voldemortove ďalšie slová, keď sa ten diabolský čarodejník zaklonil vo svojom kresle a spojil do vežičky dlhé kostnaté biele prsty.

"Takže, Draco," zasyčal chrapľavým hlasom, ktorý vyvolal predstavy temných stvorení pobehujúcich po hnijúcich mŕtvolách. "Povedz mi všetko, čo vieš o Harrym Potterovi a jeho priateľoch. Každý jeden detail, bez ohľadu na to aký malý a bezvýznamný."

Kým Draco trápil svoj mozog, prekvapilo ho, ako málo si pamätal. Tí traja chrabromilčania trápili Draca šesť rokov a on o nich sotva niečo vedel.

"Harry Potter počas leta žije v Londýne. Vravelo sa, že nenávidí svojich muklovských príbuzných. Na sviatky či prázdniny nikdy nechodieva domov. Jeho rodina mu nikdy neposlala listy či balíčky." Bolo to zvláštne, ale až kým Draco nevyslovil tieto slová nahlas, nikdy nezvážil, aké hrozne osamelé by bolo mať takú rodinu. Dracova matka mu pravidelne posielala listy a balíčky so sladkosťami a čačkami. Dokonca otec mu občas napísal. Draco pokračoval: "Občas zostáva s Weasleyovcami - vzali ho na Svetový pohár v metlobale. Hrá na poste stíhača v chrabromilskom metlobalovom tíme." Draco sa pri tej spomienke zamračil a vynútil zo seba ďalšie slová: "Lieta dobre."

Voldemortova štrbina, ktorú mal miesto úst, sa trochu vykrútila.

"Lepšie než ty, há?"

Dracovi sa rozpálila tvár. "Lepšie než ja," vyšplechol. Zhlboka sa nadýchol a vyrazil zo seba: "Lieta lepšie, ale nie je príliš všímavý. Ustavične strká svoj nos tam, kam nepatrí, ale bez Grangerovej by sa nikde nedostal, bez tej jeho malej humusáckej priateľky."

"Porozprávaj mi o nej."

Draco zaťal čeľusť pri spomienke na Hermionu Grangerovú. Pamätal si na jej trúfalosť - vraziť mu ako obyčajný mukel miesto použitia prútika. To bolo neslýchané.

"Je u muklov narodená. Žije s rodičmi, ktorí sú obaja muklovia, keď nie je štyri stopy od Pottera. Neviem kde. Je veľmi múdra a veľmi schopná. Pochybujem, že by sa bez nej Potter dokázal vyzliecť z habitu. Večne má hlavu v knihách a pravdepodobne prešla dvakrát každý zväzok v knižnici. Je vynikajúca v Elixíroch a dokáže na prvý pokus vykonať väčšinu kúziel. Snape ju nenávidí tak veľmi ako ja, hoci neviem s istotou prečo. Tiež trávi veľa času u Weasleyovcov. Myslieval som si, že je Harryho priateľkou, ale nikdy som medzi nimi troma nevidel ani náznak romantického spojenia. Grangerová sa často háda s Ronom Weasleym - zvyšným členom ich malého tria - a boli dni, keď sa medzi sebou vôbec nerozprávali."

Voldemort nič nepovedal, tak sa Draco presunul k Ronovi. "Weasley je podivín tejto skupiny. Je odporne chudobný a kvôli tomu mu musí Potter vadiť. Vravievalo sa, že Potter má u Gringottov trezor plný zlata, ktorý vôbec nepoužíva, pretože nechce, aby sa jeho malý priateľ Weslík cítil zle." Draco si krátko uškrnul. "Hoci mu to nezabránilo, aby nezabezpečil tie najlepšie metly na metlobal, ktoré sa dajú zohnať. Weasley by asi prepadol vo väčšine predmetov nebyť Grangerovej. Som si istý, že ju občas nenávidí za to, že je bystrejšia než on a že je vo všetkom lepšia. Okrem lietania. Grangerová je na metle strašná. Zjavne je to jediná vec, ktorú nedokáže. Weasley, samozrejme, žije na mieste zvanom Brloh - vhodné pomenovanie, pretože tam žijú ako hromada králikov. Takmer je ich príliš veľa, aby sa dali spočítať. Otec pracuje na Ministerstve mágie na jednom z tých muklov milujúcich oddelení."

"Arthur," zasyčal Voldemort. "Áno, pamätám si toho krvizradcu a jeho hašterivú ženušku Molly. Povedz mi o ich deťoch."

"Bill Weasley pracuje u Gringottov - viem to len preto, že ho tam Theo zazrel, než začala škola. Charlie pracuje v Rumunsku s drakmi - vec všeobecne známa od Trojčarodejníckeho turnaja minulý rok. Klan Weasleyovcov ho navštívil, keď zohnali nejaké prachy navyše. Bolo to v Dennom prorokovi."

Voldemort netrpezlivo prikývol.

"Percy je vlezdoprdelka na Ministerstve mágie. Zjavne ho nikto z Weasleyovcov nemá veľmi rád. Dvojčatá - Fred a George - trávia všetok svoj čas v ich obchode so žartíkmi v Šikmej uličke. Najmladšia je Ginny. Je novou priateľkou Harryho Pottera, ak sú tie klebety pravdivé."

Pri tomto sa Voldemortove úzke oči prižmúrili. Draco cítil vyžarovať z toho čarodejníka škodoradostnú zlobu a mal zreteľný pocit zlého tušenia.

"To je všetko, čo viem," chrapľavo dokončil Draco. Zrazu mu bolo mrazivo zima.

"Môžeš odísť, Draco," potichu povedal Voldemort. Jeho iskrivé oči nechali Draca vedieť, že mal šťastie, že vôbec odišiel po svojich. Snape vošiel, keď Draco vychádzal, ale bývalý majster Elixírov mu sotva venoval pohľad. Dvere sa zavreli a Draco klesol oproti zárubni, pociťoval závrat a zdvíhal sa mu žalúdok. Ruky sa mu triasli.

Hoci Draco nemal v úmysle načúvať, mohol jasne počuť, ako Voldemort vypočúva Snapa, ktorý vedel viac, ach, o toľko viac, než sa kedy Dracovi snilo.

Hermiona Grangerová bývala v Caerphilly na ulici Sv. Krištofa. Jej rodičia pracovali na malej klinike blízko promenády. Mala troch muklovských priateľov, ku ktorým sa dalo dôjsť pešo od jej domu a počas leta s nimi trávila dosť veľa času, keď navštevovali promenádu a potulovali sa po Caerphillskom hrade. Jej rodičia si počas leta zvyčajne brávali niekoľko týždňov dovolenky a keď ich Hermiona nesprevádzala, zostávala v Brlohu s Weasleyovcami.

Harry Potter býval na Privátnej ulici číslo 4 v Malých Neradostniciach, v Surrey, čo už Voldemort, ako sa zdalo, vedel. Kým tam bol, bol tiež nedotknuteľný, pokiaľ sa nezatúlal do susedstva, ako sa ukázalo minulý rok pri útoku dementorov. Členovia Fénixovho rádu ho skoro ustavične strážili a po Dumbledorovej smrti to budú robiť stopercentne.

Weasleyovci  na konci leta pripravovali pre Billa a Fleur Delacourovú svadbu, na ktorej sa zúčastní celý Rád, rovnako aj Harry Potter s priateľmi. Ale pretože Rád vedel, že Snape o svadbe vie (a že to prezradí Voldemortovi), pravdepodobne zmenia aj čas aj miesto. Nebudú ale dostatočne múdri, aby túto šťastnú príležitosť zrušili a bolo to príliš dokonalé, aby sa nenaplánoval nejaký druh útoku. Snape už mal zopár nápadov, s ktorými sa podelí s Temným pánom, keď sa táto udalosť priblíži.

Diskutovali o pláne zaútočiť na veliteľstvo Rádu, hoci bol stále chránený Dumbledorovým prekliatym Fideliusovým kúzlom, čo znamenalo, že hoci sa tam Snape mohol dostať, nemohol prezradiť jeho polohu. Preberali množstvo metód, ako to kúzlo oklamať.

Voldemort sa na konci rozhovoru so Snapom šťastne chichotal. Draco potichu odišiel, aby si našiel posteľ, kde by sa mohol ponoriť do nepokojného spánku plného temných snov.

ooOoo

Draco si vzdychol  a odvrátil sa od tmavého jazera, keď sa ten poskok priblížil. Kto to bol tentoraz? Vďakabohu nie Fenrir Greyback, pretože ten sa vždy pozeral na Draca, ako keby bol chutnučkou polnočnou desiatou. Greyback bol pokojne tou najodpornejšou kreatúrou, ktorú kedy Draco poznal. Žil len preto, aby spôsoboval bolesť, zabíjal a žral.

Bol to Goyle, otec jeho priateľa Gregoryho. Vyzeral pozoruhodne ako jeho syn; obrovský a tupý. Práve sa tváril ako zbitý pes, čo bolo spoločné pre väčšinu smrťožrútov, ak neboli v prítomnosti Voldemorta.

"Prečo tu vonku stojíš sám, Draco?" spýtal sa Goyle.

"Prepáč, pri rozhovore dospelých sa trochu nudím," odpovedal Draco, pestujúc si svoj obraz mladíka, ktorý nie je hrozbou.

"Áno, blbé, že tu Gregory nemôže byť. Jeho mama ho vzala na bezpečné miesto, kde sa k nemu nemôže dostať ministerstvo."

Draco prikývol a stále si ponechával pasívny výraz, hoci nakrátko sa za jeho očami rozšírila zúrivosť. Všetky manželky a deti boli v úkryte, bezpečné pred ministerskými úradníkmi, a - hoci nevyslovene - bezpečné pred Voldemortom. Všetci okrem Draca a Narcissy. Oboch si ich nechával blízko po ruke, aby udržal Luciusa v rade. Dracovi sa hnusilo vidieť svojho silného, pyšného otca plaziť sa pred Temným pánom. Ale robili to všetci. Voldemort sa bavil tým, že v náhodné okamihy používal kliatbu Cruciatus.

Bez ďalšieho rozhovoru Draco bojovne odpochodoval späť na Malfoy Manor.

ooOoo

Väčšina smrťožrútov sa rozvaľovala okolo stola v jedálni. Antonin Dolohov sa zakláňal na stoličke; jeho obuté nohy opreté o mahagónový povrch stola. Draco na neho zazrel, ale nič nepovedal. Dolohov sa uškrnul, keď Draco zaujal miesto na druhej strane stola. Lucius taký pokojný nebol, keď vošiel o niekoľko okamihov neskôr.

"Tento stôl je v mojej rodine niekoľko generácii, Antonin. Choď domov a správaj sa k svojmu majetku ako k odpadkom, ak si to želáš."

Dolohov zložil nohy po pauze dosť dlhej na to, aby bola drzá. Dracova matka a Bellatrix Lestrangeová nasledovali Luciusa, za nimi sa vliekol Bellin manžel a švagor. Narcissa sa posadila vedľa Draca a rukou ho láskavo stisla za plece, keď prechádzala okolo jeho stoličky.

"Ahoj, Draco, drahý," pozdravila Bellatrix, keď sa usadila z jeho druhej strany. Draco sa krátko usmial a z boku sa na ňu pozrel. Skoro celý Dracov život bola v Azbakane. Šialené svetlo zažiarilo v jej očiach a zjavne potláčala nepokojnú energiu. Rodolphus, jej manžel s mŕtvymi očami, sa posadil vedľa nej. Vždy sa správal, ako keby Draco neexistoval, čo bolo lepšie než mať na seba upreté tie oči mŕtvej ryby. Strýko Rod bol celkovo podivín. Bláznivá teta, výstredný strýko. Mami, máš tu skvelú rodinku. Zjavili sa traja domáci škriatkovia a začali podávať jedlo.

Keď sa Lucius posadil za čelo stola, Draco sa bez vášne pozrel na zvyšok smrťožrútov. Napravo od otca sedel Derek Crabbe a Gerald Goyle. Dolohov bol vedľa Goyla. Potom tu boli tie pošahané dvojčatá: Alecta a Amycus Carrowovci. Podľa všetkého nikdy neboli uväznení v Azbakane, ale vyšinutí boli rovnako. Potom Titus Mulciber, ktorý bol rovnako zvrátený ako Bellatrix, ale pokojnejším štýlom. Vedľa sedel Nott a Macnair, pravidelní návštevníci domácnosti Malfoyovcov.

Oproti jeho otcovi sa rozvaľoval ten, ktorého volali Lars. Bol to obrovský brutálny blondiak. Podivné bolo, že po celý čas sa nákazlivo usmieval. Pil ako írsky námorník. Oproti Macnairovi sedel Rookwood, Martin Jugson a Albert Avery. Draco ich poznal len z videnia. Jeho matka sedela vedľa Averyho, potom Draco, Bellatrix, Rodolphus a Rabastan Lestrangeovci. Boli prítomní skoro všetci, s ktorými sa dalo počítať. Až na Fenrira Greybacka, Červochvosta, Traversa, Yaxleyho a Snapa. A Voldemorta, samozrejme, hoci ten nikdy so smrťožrútmi nejedával. Draca zaujímalo, či vôbec jedol. Tiež tu bola obrovská svorka poskokov osobne vybratých smrťožrútmi, ktorí strážili pozemky a vykonávali obchôdzky.

Červochvost napochodoval do izby, keď už skoro dojedli a zastavil všetky tie chabé rozhovory. Nabral si kus z kačky na stole a poriadny kus si odtrhol.

"Temný pán má úlohu," povedal. Kúsky jedla mu vypadávali z úst. Prešmatlal sa okolo stola a sklonil sa k Dracovi, ktorý cúvol v zhnusení. Červochvost schmatol Dracov skoro nedotknutý pohár s vínom. Nahlas si odpil a trochu obsahu vylial na Dracove plece. Treskol pohárom na stôl s potešeným povzdychom a utrel Dracovo plece svojou striebornou rukou.

"Musíš ísť aj ty, môj chlapče. Dúfajme, že si povedieš lepšie než na tvojej poslednej misii."

Narcissa vyskočila na nohy, prevrátila pritom kreslo.

"Nie!" vykríkla. "Je mu len -" Zmĺkla z Dracovho chladného výrazu a potom tichšie pokračovala. "Je len sotva plnoletý. Pošlite niekoho iného."

"Prikazuje to Temný pán," radostne odvetil Červochvost a stisol. Draco nedal najavo žiaden znak bolesti, hoci jeho plece prerezala bolesť z toho kovového zovretia.

"Ani jeden z ich synov nie je v nebezpečenstve!" zajačala Narcissa a ukázala na ostatných smrťožrútov. "Prečo Draco?"

"Ale, ale, Narcissa, Temný pán má Draca rád. Má v neho dôveru, vážne má." Vďakabohu sa Červochvostove zovretie uvoľnilo. "Okrem toho, nepôjde sám. Crabbe, Goyle, Mulciber, Jugson a Avery pôjdu s ním. Bude dostatočne v bezpečí."

"Aká je to misia?" napäto sa spýtala Narcissa.

"Len malý výlet do Caerphilly, aby zabili párik muklov. Brnkačka."

Bellatrix sa zasmiala. "Upokoj sa, Narcissa. Bude to pre Draca zábava. Na chvíľu ho to dostane z tohto pochmúrneho domu."

"Draco nie je vrah," povedala Narcissa tak potichu, že ju sotva počuli. Tie slová Dracom otriasli - neočakávaná ozvena Dumbledora.

Bella si odfrkla. "Sú to len muklovia. A naučí sa to. Nechaj ho dospieť, Cissy."

Narcissa zdvihla svoju stoličku a klesla na ňu. Jej tvár bola mramorovo-biela a vyčítavo sa pozrela na Luciusa, ktorý mal kamennú tvár. Jeho otec nič nepovedal. Draco si všimol rastúcu priepasť medzi jeho rodičmi - ďalšia vec, ktorú mohol pripísať Voldemortovi.

"Kto sú tí muklovia?" spýtal sa Draco, hoci to už vedel.

"Volajú sa Grangerovci," odvetil Červochvost a rozrehotal sa.

ooOoo

Draco vďačne vošiel do svojej izby a zatvoril dvere. Bolesť hlavy nadobudla impozantné rozmery a od Pettigrewovho zovretia ho bolelo plece. Draca nechali osamote na asi tak tridsať minút, vďaka jeho prísnemu dodržiavaniu večerných kúpeľov. Vo vani už bola voda, pariaca, horúca a trochu navoňaná. Po jeho kúpeli sa vždy bez okolkov rozvalili dvere a jednej z poskokov sa roztiahol na lôžku, ktoré bolo umiestnené blízko dverí. Jeho účelom bolo strážiť Draca, kým spal. Aby bol z neho stále väzeň.

Jeho obočie sa stiahlo k strieborným očiam len na okamih, než rozhodne prešiel k písaciemu stolu a zdvihol brko. Načmáral rýchly odkaz, posypal ho pieskom, poskladal a strčil si ho do vrecka.

"Cully!" potichu zavolal. So slabým prasknutím sa pri Dracovi zjavil domový škriatok.

"Áno, pane?" zakňučalo to stvorenie, keď sa uklonilo skoro k podlahe.

"Vlez do vane a predstieraj, že si ja, až kým ti nepoviem inak," prikázal. Cully sa pochybovačne pozrel na vodu, ale poslušne do nej vliezol, strhnúc sa z pálenia tej tekutiny. Draco mal rád svoje kúpele horúce. Cully špliechal, predstierajúc, že sa umýva. Draco spokojne prikývol a vkročil do šatníka, aby stlmil hluk z premiestnenia.

Zjavil sa uprostred ulice Sv. Krištofa v Caerphilly. Bolo mimoriadne nebezpečne premiestňovať sa naslepo - mohol skončiť na strome alebo vmačknutý do muklovského automobilu. Vďakabohu, ulica bola skoro opustená a on sa ponáhľal na chodník. Šťastena sa ho držala, pretože zbadal starú ženu na prechádzke so psom. Draco vyčaroval malú kyticu kvetín.

"Prepáčte, madam," zdvorilo prehovoril. "Môžete mi povedať, ktorý dom patrí Grangerovcom? Bol som tu len raz a bojím sa, že som zablúdil."

Stará žena si ho pozorne prezrela, kým jej malý pes očuchával Dracove nohavice. Potlačil nutkanie odkopnúť to zviera na cestu. Tá babizňa sa konečne rozchichotala.

"Ále, ty si mi ale fešáčik. Nenapadlo mi, že tá Grangerových malá knihomoľka má v sebe to, aby trhla taký úlovok ako si ty."

Dracov zdvorilý úsmev začínal byť napätý. Stará žena namierila prst.

"Priamo tam, mládenček. Ten dom s tou orgovánovou pergolou. Ale nemyslím, že sú doma."

"To je v poriadku. Hermiona mi povedala, aby som počkal, ak tu nebude." To meno na Dracových perách znelo podivne. Vždy na ňu myslel ako na "Grangerovú".

Napochodoval k domu a odhodil kvetiny za krík. Po tom, čo sa uistil, že tá stará pani je už z dohľadu, použil na dvere Alahomora a vošiel dnu. Ako tá starena tušila, miesto bolo prázdne. Draco ignoroval útulnú kuchyňu a obývačku a kráčal na poschodie. Na druhom poschodí prvé dvere, ktoré otvoril, odhalili to, čo bolo zrejme Hermioninou izbou.

Draco zastal, aby sa zvedavo rozhliadol. Samozrejme, že všade boli knihy. Do izby boli napchaté tri obrovské police, ale ťažké zväzky presahovali na stôl, koniec stola a dokonca až na zem. Nepohybujúce sa plagáty lemovali steny a nad posteľou bol vkusný obraz Škótskej vysočiny. Jej dokonale vyrovnaná posteľná bielizeň mala farbu tmavej levandule a nábytok bol z pevného duba. Ale až na knihy bolo všetko úhľadne zorganizované. Draco si nerád všimol mála, čo by sa dalo na tej izbe skritizovať.

Vyplašilo ho slabé prásk zospodu a nejaký hlas zavolal: "Kto je tam? Ukáž sa!"

Draco sa slabo usmial. Nechajte to na Grangerovú a určite príde s nejakým druhom varovných kúziel. Spúšťali sa použitím mágie? Alebo len prítomnosťou čarodejníka? Draco položil svoj odkaz na stôl a odmiestnil sa, kým Hermiona Grangerová dupotala po schodoch.

ooOoo

Vynoril sa znova vo svojom šatníku a vyliezol von s rýchlym pohľadom na hodiny na rímse kozuba. Prešlo sotva dvadsať minút.

"Môžeš odísť. O tomto s nikým nikdy nehovor," povedal Cully, ktorý sa náležite plazil a zmizol. Draco zhodil svoje oblečenie, strčil hlavu do chladnúcej vody a zamotal sa do župana minúty predtým, než dvere rozvalil Nott.

"Brý večer, Draco," zavrčal, keď sa uvelebil na lôžku. Draco sa vyštveral do svojej vlastnej postele s páperovou perinou a premýšľal o svojej ceste do Caerphilly. Stále si nebol istý, prečo to urobil, ale bolo príjemné prevziať kontrolu nad svojím životom, aj keď len na krátky čas. Mal po krk toho byť Voldemortovou bábkou. Hoci bolo príliš blbé, že to bola Grangerová, ktorej musel pomôcť...

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 19.04. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Re: 1. kapitola - Draco (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 04.07. 2023
|
Děkuji za prázdninové oddechové čtení. Scéna pro morální drama je nachystána, figurky v pohybu, ach ta nervozita v šatně herců! Nejlépe bude rozezpívat se ještě v portálu před vstupem na jeviště. Někomu stačí nechat zaznít kvartu, někdo má rozsah až přes dvě oktávy, ale sbor v pozadí může vystačit s pochmurným brumendem.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 16.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola - Draco Od: kometa - 25.02. 2011
Ahojky Jimmi konečně se dostávám k tomuhle pokladu. První kapitola mě náležitě navnadila, už se mi moc stýskalo po tvojí slovenštině, myslím, že budu číst, dokud nepadnu Jen prosím za prominutí, že komentovat budu tentokrát až na konci. Díky, poklade

Re: 1. kapitola - Draco Od: Jacomo - 15.12. 2010
Tak jsem se konečně dostala k tomu napsat ti komentáře k jednotlivým kapitolám. Ovšem jestli budou smysluplné, to neslibuji. Rozhodla jsem se jít opět v Chaveiných stopách a parodovat to stejným stylem, jako jsem předváděla u Elzina překladu Zodpovědnosti. Snad tě to aspoň trochu pobaví. Kapitola se jmenuje Draco, takže otázky a poznámky adresuji jemu. Milý Draco! - Jdeš se koupat při měsíčku? To se ale musíš nejdřív svlíknout, když se nechceš umazat. Aha, ty máš obecenstvo, tak nic, šmírování nebude - A copak je tohle? Á, návštěva. Dobrý den, já jsem Svědomí. Těší mě, že vás poznávám, pane Malfoyi. - Ty co by studnice informací o Harrym a jeho přátelích? No, to jsem zvědavá. A ty jsi byl zřejmě taky, když toho tolik víš. Víc, než jsi sám tušil, co? Pěkně jsi je prokádroval. - Všichni zmijozelští spolužáci jsou někde zašití – no není skvělé být výjimečný? - Rodinná sešlost ala Taková normální (smrtijedská) rodinka... želvičky asi nebudou, to spíš hádci... - Koupačka v jezeře nevyšla, tak si vlezeš do vany? Ne? Koupel v zastoupení, to jsem tedy fakt ještě neviděla. - Že vím, kam ses přemístil? Nebudeme jmenovat - ke Grangerovým, že jo? Jsi průhlednej jak igelit. - A co ta kytka? Náhlý nápad nebo podvědomí? A navrch psaníčko – tak – dokonalá idylka. Řeči o tom, že je ti to proti srsti si nech od cesty. To ti nezbaštíme a ani k tomu nepotřebujeme nitrozpyt.  Kulisy jsou nachystané, představení může začít. Beru si lístky do první řady.
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 18.12. 2010
Díky, pobavilo, aj keď na takéto niečo nie som zvyknutá. Viem si to predstaviť u Všetko je možné (neodporúčam, ak nemáš silný žalúdok, je to totálne OOC), ale tu ma to najskôr zarazilo. Potom som sa začítala a rehotala od ucha k uchu. Si skvelá, ako ťa takéto dačo vie napadnúť pri vážnej poviedke? Neskutočné, a tie nápady! A asociácie. Díky moc, svoj účel to určite splnilo.

Re: 1. kapitola - Draco Od: Elza - 24.11. 2010
Zajímavě se to rozjíždí! Ale čekala bych, že minimálně Lucius bude mít o přemisťovacím provozu v rámci ochranných kouzel domu celkem přehled... *;-) niekoľko zaimperiovaných očí - krása Skrinka zmiznutia - tedy, popsat 'rozplývavou skříň' jako 'skrinku zmiznutia', to je... slovenské specifikum... *:D sebou vôbec nerozprávali. - chybějí koncové uvozovky (nerozprávali.") malý priateľ Weslík - *:DDD na mieste zvanom Brloh - vhodné pomenovanie, pretože tam žijú ako hromada králikov - hem, králíci žijí spíš v pelíšku, noře či doupěti, v brlozích žijí medvědi... alespoň v češtině... *;-) vlezprdelka - vlezdoprdelka (?) Traversa - proč jsem si nikdy nevšimla, že se jmenuje 'travers'? *:DDD To je úžasné jméno!!!
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 24.11. 2010
Díky moc, uvodzovky a vlezdoprdelka opravené. Snáď som nič nevychala. Autorka má úžasné spojenie - Polyjuice ako sloveso - samozrejme, že som to obišla ale navrhla som bete aj verziu prevšehodžúsovala som sa na - uvidím, čo mi s tým spraví Skrinka zmiznutia, asi že je to od vanish, zmizneš v nej, nie? Ak k tým zajacom - už aspoň vieš, že Doupě je lepší preklad, vystihuje podstatu, ale to s tým naším Brlohom moc nenarobíš. Vlezdoprdelka je české slovo, mám pocit, že sme ho poslovenčili u nás na vlezprdelku, ale radšej som to opravila. Ale správny slovenský výraz je riťolezec!   Teraz ma to napadlo!
Re: 1. kapitola - Draco Od: Elza - 25.11. 2010
Přiznám, že osobně se mi vždycky líbil víc 'Brloh' než 'Doupě', možná i proto, že nedaleko odsud je vesnice téhož jména a mám tam kamarádku. *;-) Ale vzpomenu-li si na film 'Pelíšky', tak by to také mohl být 'Pelíšek' či 'Nora'. Nelehký úděl prvotních překladatelů. Vzpomínám na Pána prstenů, který je do češtiny přeložený prostě geniálně, tam je vesnice 'Velké Pelouchy' (nevím jak je anglicky) a je to moc roztomilá představa. Kdo ví, jestli to JKR neobšlehla - alespoň ten nápad s 'Pelechem' (u nás se říká i 'pelouch' či 'pelích') *;-) - Doupě vzbuzuje v češtině spíš dojem trochy nebezpečí - liščí doupě, vlčí doupě... zajíci mají útulné pelíšky. *:D Ale to už je úvaha vážně bokem. U té 'skrínky zmiznutia' se spíš směju té 'skříňce', páč v originálu i v češtině je 'skříň' - pořádně velká, prostě takový šatník. A jestli v ní dotyčný zmizne nebo se rozplyne, to už je jedno... Riťolezec! Mně trefí!!! *:DDD

Re: 1. kapitola - Draco Od: narf - 24.11. 2010
No zacina sa to zaujimavo. Som zvedavy ci sa tam aj podpisal na ten odkaz alebo nie. :D
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 24.11. 2010
Prvý komentár? Ďakujem moc, snáď poviedka nesklame.

Re: 1. kapitola - Draco Od: iway - 23.11. 2010
Dobře draco.. jen škoda že to byla grangerová .. mam takové tušení že pak bude přeštasten :) díky díky za překlad

Re: 1. kapitola - Draco Od: teriisek - 23.11. 2010
To s těmi rodiči mi něco připomíná;), i když tady to nakonec dopadlo jinak, naštěstí! Nu, jsem zvědavá, jak to bude pokračovat, zatím se mi to moc líbí - jak ty to děláš, že dokážeš najít takové skvělé povídky? Jdu hned na další kapitolu, člověk tu přes víkend není a... ta rychlost je opět neuvěřitelná! Díky za překlad:) Btw. když to bylo napsáno před sedmým dílem, tak tu asi Snape bude za hajzla, že? Škoda... (moje slabost pro něho už je asi očividná:D, pardon.. ale aby bylo jasno - Draca mám zrovna tak ráda, jen mě mrzí, když je jeden z nich v povídkách vysloveně za hajzla..)

Re: 1. kapitola - Draco Od: cyrus - 22.11. 2010
Super super... :) vyzera to perfektne :) moc sa tesim, chvalim baby, preklad uzasny... :)

Re: 1. kapitola - Draco Od: kukuriciarka - 22.11. 2010
fíííha, kvôli škle som tu od ukončenia LIP ani nebola... ach jaj, ako mi to tu chýbalo lyrické opisy mi vzali dych, boli proste nádherné! neviem si predstaviť, či to vôbec mohlo znieť tak krásne aj v originále... je to úžasné. milujem také časti, a nie sú príliš dlhé, navodia tú správnu náladu k textu a perfektne nimi vystihla Draca, jednoducho dokonalé - preklad a zrejme aj originál. páčii sa mi slová Narcissy, ako ozvena Dumbledora... som zvedavá, či tu bude kompletný prerod Draca Malfoya, ale toto vyzerá veľmi sľubne ďakujem p.s.: mal tej starej rašpli pichnúť tie kvety do huby, nech si ju o cudzích neotiera, galiba jedna matky prírody....

Re: 1. kapitola - Draco Od: holloway - 22.11. 2010
Ahoj, chtěla bych poděkovat za to co děláš pro nás-fanoušky HP. Zabloudila jsem na tyto stránky náhodou přes povídku od Elzy, byla jsem zarytým zastáncem Snamione. Půlroční pracovní neschopnost mně nakonec "donutila" začít se prokousávat i dalšími překlady a čím více jsem jich přečetla, tím nadšenější jsem byla. Asi jsem je četla v dobrém pořadí, protože kvalita výběru povídek i překlady mají stoupající uúroveň. Teď už chodím víceméně jen sem a miluju pár Draco-Hermiona. Tohle je první povídka, kterou budu stíhat číst současně s překládáním, tak konečně můžu nechávat i aktuální komentáře. Povídka začíná skvěle, Draco se chová přesně jak si ho představuju. Nejvíc mě dostalo tohle: Skôr to bolo myšlienkou na to, ako skutočne vkročí do toho nehybného rybníka. To husté bahno by sa mu prilepilo na topánky; ten zelený sliz na krajoch by sa prilepil na jeho bielu košeľu a vodou nasiaknuté rákosie by ho udieralo do nôh...-příjde mi, že tohle je přesně Draco, nejvíc mu záleží na tom, aby vypadal dokonale No nic, ještě jednou díky a jdu na další kapitolku...
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 22.11. 2010
Ďakujem a moc ma to teší. Tentokrát sme sa s Dodou rozhodli nepridávať kapitoly denne ale podľa počtu komentárov (samozrejme, kým máme nejaké v zásobe), pretože tie kapitoly sú spočiatku dosť krátke. Aj vďaka tvojim komentárom sa to zrýchli. :D

Re: 1. kapitola - Draco Od: JSark - 21.11. 2010
Začína to mimoriadne zaujímavo, aj keď musím priznať, že mám rada, keď je Voldy vykreslený skôr ako inteligentný prefíkaný manipulátor (zlý jasne), než ako šialenec, ktorý chodí a náhodne preklína podriadených. Lebo musím priznať, neviem, ako by si v tom druhom prípade získal toľko prívržencov, ktorí ho fakt žerú. Obrazne povedané. Ozaj, môžem mať jednu otázočku, bude Sevie v tejto poviedke zlý alebo dobrý? Prosím prosím, smutne koukám. Strýko Rod? Fuj, to mi pripomína moje zlatíčko McKaya. Preklad veľmi vydarený, len skoro skončil. DD
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Na otázku ohľadne Snapa ti neodpoviem, prišla by si o prekvapenie. Alebo počkaj - v niektorej z ďalších kapitol je otázka, na ktorej strane je Snape a odpoveď bola: na Snapovej. Asi tak Vieš, že táto poviedka je vybraná špeciálne tebe na želanie, tak ťa snáď svojou akčnosťou nesklame. Aj keď sa najprv musí rozbehnúť. Díky moc za komentár a ručím ti za to, že nasledujúce kapitoly preletíš fakt veľmi rýchlo

Re: 1. kapitola - Draco Od: jerry - 21.11. 2010
tak prva kapitolka bola zaujimava. vtipne bolo ako si rozmyslel to svoje ukoncenie. teda nie ze by som hcela aby to draco zo sebou skoncil ale to vysvetlenie preco sa k tomu neodhodlal . no pokracovanie pribehu velmi zaujimave, podrobny zoznam "navstevnikov" malfoy manor. ale dufala som ze pri rozhovore s voldym neda taky podrobny popis tria. ale aspon tozachranil tym ze sa rozhodol "nebyt voldyho babkou" a isiel varovat grangerovcov. som zvedava ako bude na to reagovat hermiona. a co vlastne na ten listok napisal?! tato poviedka zacina zaujimavo sa tesim  na pokracovanie. naozaj vyzera narocnejsia na preklad ako LiT ale zvladla si to super. vdaka za preklad
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Jeden z najnáročnejších prekladov, veď uvidíš. A všetko sa dozvieš, po kúskoch, ale veď je 52 kapitol. :D Díky moc.

Re: 1. kapitola - Draco Od: anonym - 21.11. 2010
začína to dobre.
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Díky. Napíšeš niekedy komentár dlhší ako riadok? :D

Re: 1. kapitola - Draco Od: Hanna - 21.11. 2010
Jej, prva kapitola a moj prvy komentar. budem sa snazit splnit to moje predsavzatie komentovat kazdu kapitolu, dufam, ze sa mi to podari. a zase mam nieco, na co sa mozem denno-denne tesit. ako vzdy, genialny Draco vymyslel genialny plan, len som zvedava, ako na to zareaguje Hermiona. a samozrejme, moje prve dakujem k tejto poviedke, dufam, ze ti ju pojde prekladat rovnakko dobre, ako tie predchadzajuce.
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Zatiaľ to ide, pretože kapitoly sú krátke. Sme dopredu a keďže je práve 10 komentárov, idem zverejniť ďalšiu kapitolu. Díky moc, podporu budem potrebovať, pretože ten preklad je vážne náročný - americká angličtina plus autorkin štýl. Ale BM sme zvládli, takže... Ešte raz díky.

Re: 1. kapitola - Draco Od: Leviatan - 21.11. 2010
No vypada to celkom fešne ,tešim sa na dalšiu
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Ďakujem. Podľa prvej kapitoly sa to nedá posúdiť, ale naozaj to bude stáť za to. Ver mi. :D

Re: 1. kapitola - Draco Od: 32jennifer2 - 21.11. 2010
no pekne... draco zachranca ... matne mi to pripomína We learned the Sea... no som zvedavá ako sa toto vyvŕbi...
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Štýlovo je to podobné Bad medicine, dejovo by som to WLS ani náhodou neprirovnala. Skôr k LIPu. Veď uvidíš. Díky moc.

Re: 1. kapitola - Draco Od: denice - 21.11. 2010
Draco Malfoy. Zachránený fajnovosťou. - To byla lahůdka na úvod a pak byl příběh lepší a lepší! Úžasná scéna u stolu, nádherně odporný Červíček, ubohá vyděšená Narcissa. Dracova vzpoura proti Voldemortovi, to bylo velice chytré. Moc se těším na pokračování. Jimmi, jsi poklad! Moc děkuji.
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Tá fajnovosť bol nápad na poslednú chvíľu, pôvodne tam bola zhýčkanosť... Pri tejto poviedke robím dosť zmien na poslednú chvíľu, podľa pocitov. Ešteže ďalšie kapitoly sú fakt kratučké :D

Re: 1. kapitola - Draco Od: Zuzana - 21.11. 2010
Zdá sa, že toto bude krásne temná poviedka. Dracove úvahy o samovražde boli pochmúrne, ale ten dôvod prečo sa nezabiť ma krásne pobavil :D Ale chápem ho, pocit blata lepiaceho sa na telo a ešte ktovie čoho všetkého... brr. A zaujímavý bol aj zoznam smrťožrútov u Malfoyovcov. A Draco ktorý sa obťažoval zachrániť Grangerovcov ma milo prekvapil. Teším sa na pokračovanie. Začiatok je super. Ďakujem za preklad, ktorý je štandartne skvelý.
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Film som ešte nevidela, ale z fotiek mi to pripomenulo tú, čo sedia na Manore všetci za stolom. Autorka trafila. Díky moc za komentár.

Re: 1. kapitola - Draco Od: bbarka - 21.11. 2010
Juj, Jimmi, teším sa z tej kapitoly ako malá už na prvý pohľad to vyzerá na riadne tažký preklad, ale je naozaj dokonalý...  "Zachránený fajnovosťou." - no veď chvalabohu!!! "Pravda človeka oslobodí. Pchá. Pravda vás zviaže železnými reťazami a stiahne do hlbín pekla." - myslím, že s ním súhlasím... Strašne sa mi páčili tie podrobné opisy, normálne som sa v tom kultúrne vyžila A potom ma Draco totálne prekvapil, som nemyslela, že bude až taký akčný a urobí to...no a tá babizňa bola otrasná! Ako povedala, že ta málá knihomoľka...tssss...a prečo by nemohla mať niekoho takého, ako je Draco? Cha! Však nech sa pozrie na všetky tie Dramione poviedky, nie??? Ďakujem strašne moc za preklad, tešííííím sa na pokračovanie!
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Tie opisy sa otrasne prekladajú, to mi ver. Ale čo už. Díky moc.

Re: 1. kapitola - Draco Od: doda357 - 21.11. 2010
Výraz-vo Voldemortovej bande veselých chlapíkov- úžasný. Keby len Draco vedel, kde bol Harry, keď zomrel Dumbledore, tak by bol pravdepodobne veľmi prekvapený. Všimla si si, že keď Draco hovoril Voldemortovi o triu, tak tam raz povedal Harry a nie Potter? To ma len tak trochu prekvapilo...Zaujímalo by ma, že na ktorej strane stojí Snape a odkiaľ toho toľko vie o Hermione... Rozchichotaný Voldemort po rozhovore so Snapom- divná predstava Inak to, že Červochvost oslovuje Draca môj chlapče, sa mi vôbec nepáči. To má vyhradené Dumbledore A to, čo Draco urobil pre Hermionu bolo krásne, aj keď viem, že to asi urobil len kvôli sebe. Jimmi, čo mi to robíš? Ja už som od tohto (a keby len od tohto) taká závislá, že väčšinu vecí zanedbávam. Ďakujem za ďalšiu nádhernú poviedku, ktorú si môžem preloženú od teba prečítať. Veľmi sa mi už od začiatku páči. Naozaj je veľmi krásna. Ešte raz ďakujem.
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Díky moc. Dnes som nepreložila nič, takže sme stále na sedmičke. Rozhodla som sa dať na tvoju radu a počkať si na tých 10 komentárov. Ďakujem za všetko (a tá scéna, čo som ti spomínala je v 11. kapitole, dnes som bola schopná originál len znova prečítať)

Re: 1. kapitola - Draco Od: kometa - 21.11. 2010
Jimmi, teď si musím dát pauzu se čtením a pohnout s překladem, což ovšem znamená jen to, že až mě absťák přemůže, bude tohle první záležitost na kterou se s vděčností vrhnu :-) Díky moc předem!
Re: 1. kapitola - Draco Od: Jimmi - 21.11. 2010
Len makaj, makaj. Už sa tvojej kapitoly nemôžeme dočkať. Chápem a díky

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke