Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

16. kapitola - Kúzla a odkazy

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 06.12. 2010 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/16/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola šestnásta - Kúzla a správy

Harry si nebol istý, ako dlho sedel sám so svojím zármutkom, ale nakoniec vstal a bezcieľne sa ponevieral, až kým neskončil v chrabromilskej spoločenskej miestnosti. Ron tam už bol, obojstranne hral čarodejnícke šachy.

"To bolo brutálne," povedal Ron po zamrmlanom pozdrave. Harry prikývol a Ron pokračoval: "Ale premýšľal som. Ako Dumbledore vedel, že má poslať Hagrida do Godrikovej úžľabiny? Sirius tam mal byť prvý. On bol tým, kto zistil, že je Červochvost preč a mal podozrenie, že niečo nie je v poriadku. Takže, kto to povedal Dumbledorovi?"

Harry o tom nechcel premýšľať. Bol celkom zbavený emócii a chcel, aby niečo odstránilo z jeho mysle tú hroznú spomienku. Ale Ron mal pravdu. Bola to zaujímavá otázka. Nanešťastie jediní dvaja ľudia, ktorí na ňu mohli odpovedať, boli mŕtvi.

"Pettigrew to musel ešte niekomu povedať," prehovoril Harry. "Niekto iný sa díval."

"Potom musel odísť hneď, ako sa tam dostal Veď-Vieš-kto. Nezostal pomôcť."

Harry nad tou myšlienkou rozmýšľal a zrazu mal veľmi zlú predtuchu o identite toho informátora.

"Bol to Snape," prehovoril s definitívnosťou. "Červochvost mu to asi povedal predtým, než to povedal Voldemortovi. Ten umastený blb to asi všetko sledoval. Hoci by nebol pohol ani prstom, aby to zastavil, že? Tak veľmi nenávidel môjho otca." Harry sa zaškeril. "Asi tam stál a tešil sa, až kým to nevypálilo zle a jeho skvelý Pán sa nevyparil. To potom utekal k Dumbledorovi s varovaním. Stavím sa, že znel tak ľutujúco, keď vravel, že nemohol urobiť nič, aby ich zachránil." Harry treskol rukou po šachovnici, kvôli čomu sa figúrky premiešali, aby unikli. "Ako mu mohol Dumbledore veriť?"

Ron pokrútil hlavou. "Možno to zistíme v ďalšej spomienke, čo ti nechal. Hoci dúfam, že nie práve teraz."

"Práve teraz nie," súhlasil Harry. "Myslím, že mám toho na jeden deň dosť."

"Potom poďme čmajznúť nejaké jedlo z kuchyne. Umieram od hladu."

Vďaka nedostatku aktivity boli kuchyne hrozivo tiché. Domoví škriatkovia varili len pre zopár členov učiteľského zboru. Harry uvažoval, čo robia škriatkovia po zvyšok času. Mali škriatkovia oddychovú miestnosť? Chodili na dovolenku? Ale bolo tu dosť domových škriatkov, takže Harry a Ron boli čoskoro naložení viac jedlom, než dokázali uniesť. Harry premýšľal, kam šiel Dobby. Možno ho Lupin vyslal na tajnú misiu.

"Ahojte! Bomba stretnúť vás tu!"

Harry sa usmial nad tým prekvapujúcim pohľadom vidieť Freda a Georgea Weasleyovcov nakráčať do kuchyne, ako keby to bola ich každodenná rutina.

"Čo tu robíte?" zamrmlal Ron s ústami plnými sušienok.

"Počuli sme, že je tu Harry," odvetil George.

"Takže nás napadlo, že sa zastavíme," pokračoval Fred.

"Máme zopár nových trikov."

"Spichnutých špeciálne pre teba, Harry."

"Ako ste sa sem dostali?" spýtal sa Harry.

"Prišli sme tunelom z Rokvillu."

"Vedia, že nás nezadržia vonku."

Weasleyovské dvojčatá sa pripojili k Harrymu a Ronovi v ich hostine a potom ich odprevadili do prázdnej učebne Kúziel.

"Toto pasuje," prehovoril George, keď sa rozhliadol.

"Áno, väčšina našich zaklínadiel sú Kúzla."

"Harry, spomínaš si, ako si povedal, že by bolo pekné, keby sa dal kanárikový krém (cz: kanáří piškoty) použiť ako kúzlo?"

"Premýšľali sme o tom. Zvyčajne vytvárame kúzelné predmety, ako napríklad kanárikový krém alebo cloniace klobúky. Ale vážne nie je ťažké obrátiť to."

"Chce to trochu úsilia, ale nie tak veľa ako fiškusu."

"Ako toto!" povedal Fred a namieril prútik na Rona. "Aviana!"

Ron sa okamžite stal žltým kanárikom, ktorý nahnevane švitoril, keď čvirikal okolo hláv dvojičiek a pokúšal sa ich ďobnúť. Fred zase zamával prútikom a to kúzlo zrušil.

"To nebolo smiešne!" vyprskol Ron, keď bol zase sám sebou.

"Samozrejme, zrejme stále môžu ako vtáci poletovať a ďobať ťa. Plus to kúzlo dlho nevydrží. Len pár minút," vysvetľoval George.

"Toto jedno je efektívnejšie," ozval sa Fred. Ron zdvihol ruku, aby odvrátil ďalšie kúzlo, ale už bol obalený v obrovskej bubline. Uvoľnil sa, keď zistil, že mu nič neurobí a potom sa zamračil a prudko do nej svojím prútikom ďobol. Nepraskla. Pre Harryho vyzerala ako plexisklo.

"Dúfam, že vo vnútri nemôže čarovať," poznamenal George.

"Áno, len sa to bude odrážať. Tá vec je skoro prekliato nepreniknuteľná."

"Nakoniec, nech je dnu ktokoľvek, dôjde mu vzduch."

Fred vyslal protikúzlo a bublina nehlučne zmizla.

"Prinajmenšom toto aspoň nebolelo," nevrlo prehovoril Ron. "Ale bolo tam horúco."

"Toto ďalšie nie celkom prekračuje hranicu k Čiernej mágii..."

"Ale vedľa tej hranice sa nachádza. Možno je palcom za ňou."

"Na rovinu, mamka by šla do vývrtky, keby vedela, skade máme naše nápady. Čmajzli sme zopár kníh z časti s obmedzeným prístupom, keď sme tu boli."

"Napokon, robiť ľuďom monokel, vyvolávať omdletie a zvracanie nie je presne to, čo by ste nazvali peknou mágiou."

"Ale naše kúzla nespôsobujú žiadne trvalé poškodenie," vysvetľoval Fred a znova švihol prútikom na Rona. "Caecus!"

"Hej! Hej, nevidím!" Ron divoko mával rukami pred očami a hlas mal prenikavý a vyplašený.

"Upokoj sa, braček," chlácholivo prehovoril George. "Poznáme protikúzlo."

"Hoci toto kúzlo bolo," ozval sa Fred.

"Áno, Fred bol slepý tri dni, až kým som nenašiel správne kúzlo, ako to zvrátiť. Musel som hrať nás oboch, keď bola mamka nablízku. Bolo to vyčerpávajúce."

"Daj to dole!" zajačal Ron, mlátiac rukami.

"Aspicas," povedal George a Ron si  uľavene vydýchol, než prebodol dvojčatá pohľadom.

"Prestaňte zo mňa robiť pokusného králika!"

"Žiadne obavy. Veľakrát sme to trénovali na tom druhom. No a teraz to naučíme vás dvoch."

Dvojčatá ukázali Harrymu s Ronom mechanizmus tých troch kúziel a trénovali na sebe po zvyšok popoludnia. Harryho potešilo, že má vo svojom arzenáli niekoľko nových kúziel, ktoré smrťožrúti nepoznajú.

"Radšej by sme sa mali vrátiť do obchodu," povedal Fred.

"Máme dobrých zamestnancov, ale náš sklad nepoznajú tak dobre ako my."

"Čoskoro sa vrátime a ukážeme ti ďalšie, Harry. Zatiaľ trénuj tieto."

Vyrazili preč.

"Poďme navštíviť náš močiar skôr, než odídeme."

"Dobrý nápad. Mali by sme pozdraviť aj Zloducha."

"Akosi mi toto staré miesto chýba, tebe nie?"

"V skutočnosti nie."

Ako odchádzali, ich hlasy slabli a Harry sa pozrel na Rona.

"Povedal by som, že dnes to bol plodný deň."

Ron prikývol a zívol. "Plodný a únavný. Zájdem do kuchyne a potom do postele."

"Skvelý nápad. Pripomeň mi, aby som poslal Hermione Hedvigu."

"Áno. Čo do pekla vôbec robí? Už tu mala byť."

ooOoo

Hermiona sa pustila Draca, len čo prišli do ich cieľa. Naklonila sa k nemu, ako keby mu skúmala tvár.

"Čo je?" spýtal sa s prižmúrenými očami.

"Zaujímavé. Žiadna krv, vredy či dokonca vyrážky. Zdá sa, že si zniesol dotyk humusáčky a si úplne nezranený."

Zamračil sa.

"Už si sa ma predtým dotkla." Na tom istom mieste, keď o tom teraz uvažoval. Ale určite nie tak nežne.

Ukročila a zasmiala sa nad tou spomienkou.

"Pravda. Z toho si nevyviazol nezranený."

"Nemusíš kvôli tomu znieť tak domýšľavo." Rozhliadol sa. "Tvoj muklovský dom? Vieš, že som sa sem mohol primiestniť sám? Keby mi niekto vrátil môj prútik," sarkasticky poznamenal.

Zdvihla oba prútiky, na chvíľu nimi zatriasla, než si ich zastrčila do zadného vrecka. Neumožnil jej vidieť žiaden náznak mrzutosti. "Toto je to najlepšie miesto, ktoré ťa napadlo?"

"Myslíš, že sa sem smrťožrúti čoskoro vrátia?"

Draco pokrútil hlavou. "Asi nie. Nájdu si iné ciele."

Hermiona si zahryzla do pery. "Máš pravdu. Sakra. Dnes som toľko utekala, že som vôbec nepremýšľala... Ach nie! Neville! Ak šli po Lune, mohol by byť ďalší. Keby som vedela, kde býva, šla by som ho varovať."

Zazrela na Draca, ako keby to bola jeho chyba. "Vieš, čarodejnícky svet by sa mohol trošku poučiť od muklov, keď príde na komunikáciu." Zdvihla slúchadlo z neďalekého telefónu. "S týmto som v spojení s akoukoľvek muklovskou domácnosťou na svete." Pustila slúchadlo znova na vidlicu a ukázala prútikom na kozub. Z konca vyšľahol výbuch bieleho svetla a zmizol v komíne. Zatsskala.

"Nuž, to zaberie trochu času, ale je to to najlepšie, čo môžem urobiť. Si hladný?"

Bez čakania na odpoveď šla do kuchyne a prehŕňala sa v kredenci. Kradmo ju sledoval, kým predstieral, že sa díva na všetky tie podivnosti v kuchyni. Musel priznať, že bola energická. Preletovala tu od skrinky ku skrinke. Pokúsil sa spomenúť si, či ju niekedy predtým videl oblečenú v muklovskom oblečení. Ak áno, nestálo to za zapamätanie. Ani to, čo mala na sebe teraz, nebolo zapamätateľné, doslova. Mala na sebe dosť tesné bledé džínsy a jednoduché biele tričko s krátkymi rukávmi. Na jej hrudi bolo ružovými písmenami vytlačené cudzie slovo. Draco si ho prezrel už v Doveri, kým mu zaryto menila oblečenie. Stálo tam ADIDAS. Premýšľal, čo to znamená.

Neprítomne si jednou rukou uhladila vlasy dozadu. Všimol si, že už sa viacej nedajú označiť ako "huňaté". Stále boli rozbujnené vďaka kučerám, ale už boli skrotené. Menej kučeravé a väčšie vlnky. Konce sa jej skoro dotýkali pása. Ak mal byť k sebe celkom úprimný, priznal by, že jej vlasy boli v skutočnosti dosť pekné. V skutočnosti, ona bola dosť... Okamžite zarazil tento smer myšlienok. Len pretože sa z nej stala taká kosť, keď sa navliekla do ADIDAS trička a modrých džínsov... nuž, krucinál, stále to bola Hermiona Grangerová, dievča, ktorým pohŕdal viac než akokoľvek inou ženou na tejto planéte.

"Čo robíš?" vyprskol, znepokojený tým, kam mierili jeho myšlienky a šťastný, že si na nej môže vyliať zlosť, keď pobehovala po kuchyni a zhromažďovala jedlo, hrnce a kuchynské náradie.

"Varím, prirodzene."

"Si čarodejnica či nie?"

Chvíľu na neho zízala ako keby premýšľala, o čom hovorí.

"Chápem. Musí byť čudné pre pána Čistokrvného dívať sa ako niekto robí manuálnu prácu. Len nedávno mi tu bolo dovolené používať mágiu, takže som zvyknutá robiť všetko po starom. Moji rodičia nie sú veľmi v pohode, keď používam mágiu. Okrem toho, ku kredencu sú to dva kroky. Zbytočné plytvanie použitím prútika. Vieš, že sa môžeš posadiť. Tá stolička ťa neuhryzne."

Draco vytiahol malú čiernu knižku z vrecka svojho nepremokavého kabáta skôr, než ho prehodil cez blízku stoličku. Kým Hermiona opekala plátky šunky a hrianky, Draco tou knihou listoval a váhavo sedel na stoličke.

"Už si počula o viteále?" zrazu sa spýtal.

Hermione skoro vypadlo mlieko, ktoré držala, keď zalapala po dychu. Opatrne položila krabicu na pult.

"Kde si to slovo počul?"

"Takže vážne vieš, čo to je."

"Viem, čo to je," vyprskla. "Ty vieš, čo to je?"

"Áno."

Obozretne ho sledovala, ako keby hľadala nejakú známku slabosti. On robil to isté jej.

"Vieš, kde sú?" spýtala sa.

"Nie. A ty?"

Hermiona sa zatvárila okamžite sklamane, čo potvrdilo to, že skutočne vedela, čo to viteál je. Dumbledore na to musel prísť a povedať im to.

"Zničili ste nejakí?" spýtal sa.

"Prečo to chceš vedieť?"

"Vieš, vážne ťa nemám veľmi rád."

"Ten pocit je viac než vzájomný!" vyprskla.

Zazeral na ňu a ona na neho zazerala tiež. Otočila sa, pleskla plátok šunky na zapečené hrianky so syrom a na každý navŕšila koliesko ananásu. Pripojila sa k Dracovi pri stole a jedli v absolútnom tichu. Ten sendvič bol v skutočnosti dosť dobrý, ale Draco by si radšej vytrhol vlastný jazyk, než by to priznal. Hermiona ho úplne ignorovala.

"Ako dlho máš v pláne nechať si ma tu?" spýtal sa Draco, keď to napätie bolo dosť husté, aby sa dalo krájať.

"Až kým nedostanem správu od Fénixovho rádu," neočakávane odpovedala.

"Nádhera," uškrnul sa. Bol lapený v muklovskom dome, až kým sa Slečinke Chrabromilčanke nebude zdať vhodné nechať ho odísť. Premýšľal, nie po prvý raz, čo ho to v prvom rade posadlo vôbec jej pomôcť. Vstal od stola a odkráčal preč. Prechádzal sa po obývačke a pozeral sa na tie čudné, nepohybujúce sa rodinné fotografie a starožitnosti. Hermiona vrátila riady do kuchyne a vzdala sa "ručnej práce" za účelom, aby rýchlym kúzlom očistila riady. Tiež ich so sotva počuteľným cinknutím upratala späť na ich miesta. Najskôr sa naparovala.

"Prečo si sa ma pýtal na viteály?" spýtala sa.

Jeho pery sa skrútili do skazeného úsmevu. Nič nepovedal. Jej výraz frustrácie bol ohromne uspokojujúci.

Pripojila sa k nemu v obývačke a posadila sa na gauč. Ukázala na blízke kreslo.

"Poďme sa hrať hru s názvom Niečo za niečo. Znamená -"

"Viem, čo to znamená," vyprskol Draco. "Kto ide prvý?"

Pomyslel si, že začul ako jej cvakli zuby, keď ich zaťala dohromady.

Precedila: "Ja pôjdem prvá, samozrejme, pretože viem, že ty by si si radšej nechal vytrhať nechty, než by si sa dobrovoľne ponúkol, správne?"

Draco sa bez komentára posadil do kresla. Ale uškrnul sa, pretože vedel, že to nenávidí.

"Viteál je schránka pre časť ľudskej duše," začala.

"Voldemortovej duše," priznal Draco.

"Viteály sú dôvodom, prečo nezomrel. Nemôže zomrieť, kým sa najprv nezničia viteály."

"Ty a tvoji priatelia máte v pláne zničiť ich."

"Všetkých sedem."

Bol šokovaný a skutočne na ňu zízal s otvorenými ústami. Snape túto pikantnú informáciu vynechal. "Sedem?"

Prikývla. "Dva z nich sú už zničené. Dúfajme, že ešte jeden, hoci to nevieme potvrdiť."

Krucinál. Sedem. "Asi viem, kde jeden nájsť," priznal.

K jej uznaniu sa stále tvárila dôkladne bezvýrazne.

"Povieš mi kde?"

Vytiahol kúsok pergamenu zo svojej čiernej koženej knihy a podal jej ho. Stálo na ňom: Choď do domu Toma Riddla staršieho.

"Kto ti to dal?"

"Severus Snape. Hneď potom, čo mi povedal o viteáloch."

Zažmurkala na neho.

"Snape? Na koho strane je?"

"Pokiaľ to môžem posúdiť - na Snapovej."

Pokrútila hlavou. "Kde je dom Toma Riddla staršieho? To vedel len Dumbledore."

"Otoč to," sucho prehovoril Draco.

Na zadnej strane bola mapa.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 20.04. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 17.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 16. kapitola - Kúzla a odkazy Od: 32jennifer2 - 23.02. 2011
čo je v dome toma riddla staršieho? to som zvedavá... "Snape? Na koho strane je?" "Pokiaľ to môžem posúdiť - na Snapovej."

Re: 16. kapitola - Kúzla a odkazy Od: kukuriciarka - 14.02. 2011
božinku, s čítaniu FF som sa nedostala od novembra... asi strácam niť, ale aj tak - rozhovory medzi Hermionou a Dracom sú úžasné :) dúfam, že sa do toho čoskoro dostanem :) ďakujem :)

Re: 16. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Hanna - 02.12. 2010
No tak ta Snapeova strana nemala chybu. a ani nasi zlatusikovia, ktori idu asi hladat vitealy. ale asi nie sami. som velmi zvedava na odpoved radu. ked si tak spomeniem na to Hermionine varenie, zistujem, ze som nejako vyhladla. Dakujem
Re: 16. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Díky moc. O hlade mi nehovor, keď som sadla k PC, vyžrala som všetky zásoby 3Bitiek.

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: JSark - 02.12. 2010
Neviem si predstaviť Draca v muklovskom dome. To bude zábava. Som zvedavá, čo má Snape zaľubom. Díky moc za preklad.
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
To teda bude! Práve som si spomenula na zopár scén :D Díky

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: bbarka - 02.12. 2010
Fred a George a to ich vzájomné dopĺňanie sa  Tie ich kúzla sú naozaj dobré, túto úlohu Rád zveri do dobrých rúk A George hral oboch? :D No a proste tá časť v Hermioninom dome...cudzie slovo ADIDAS "Otoč to," sucho prehovoril Draco. - normálne si viem predstaviť ten jeho výraz Ďakujem za preklad, akosi mám nejaké zvláštne obdobie, a toto je fakt jediné, na čo sa vždy teším...
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Postrehla si toho Georga? Ja som sa nad tým musela zamyslieť a potom som vyprskla smiechom. Som rada, že ti aspoň niečo prináša radosť. Ale je to určite obdobím - ja sa zas podobne teším na ďalší preklad (asi že je v týchto dňoch vzácne naň nájsť čas) a na vaše komentáre. A to sú Vianoce za dverami. Des. Díky moc.

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Ragnar - 02.12. 2010
"Z konca vyšľahol výbuch bieleho svetla a zmizol v komíne. Zatsskala." konec citace:-) moje slovenština není z nejlepších, ale považuji se za celkem schopného v tomto jazyku něco přečíst...přesto bych se rád zeptal co to je zatsskala? To jako, že udělal pusou tssss? pokud jo, tak proč nenapíšeš zasyčala? Jinak samozřejmě tuhle povídku hodnatím velmi vysoko, stejně jako překlad.
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Problém je, že tsskať a syčať je niečo iné. Riešili sme to tu a zvolili túto verziu. Obchádza sa to predkladom: samotné citoslovce sa prekladá občas ako no-no. Ono sa to ani nerobí pusou, ale jazykom o zuby. Ten zvuk, keď niekto chrápe alebo chlípe pri obede. Slovenské citoslovce je tss (tssss sa mi zdá pridlhé) a sloveso od toho je zatsskať. Určite nespisovné, ale v tejto poviedke je veľa vymyslených slov. Zasyčanie sa mi fakt nepáči. Inak díky moc.
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Ragnar - 03.12. 2010
jj, v pohodě, jenom sem si nebyl jistý co si pod tím představit, tak sem se radši zeptal:-) jinak, i když mám rodinu na slovensku, tak spolu až tak moc nekomunikujeme, kromě babičky, takže takže po slovensky moc radši nehovorým:-) prý mám naprosto otřesnou výslovnost a měkčím úplně všechno, i to co bych neměl.....Ovšem první povídka ve slovenštině mi dala nepříjemně zabrat, třeba hopšup prášok sem pochopil prakticky okamžitě z kontextu, průtík taky, ale všehodžus byl pro mě velkou neznámou. Hlavně z toho důvodu, že autor udělal cliffhanger jako prase, a kontext mi ušmikl na dva týdny.....nechtěj vědět těch ká a pé co kolem lítalo:-)))))))) nejlepší byl ale jeden čitatel z čech, který si myslel, že pivnica je pivovar.....když sem mu vysvětlil, že to je sklep, tak byl upřímně překvapený, že už ten odstavec dává smysl i jemu:-))))))))))))))))))
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 03.12. 2010
:D Táto stránka má za cieľ aj zbližovanie oboch národov, väčšinou tu začínali čechoslováci (aj ja k nim patrím), to len teraz je tu viacej omladiny.  Pojmy z HP som v češtine dávala do zátvoriek, kým tu nebol slovník (zase sa niekto sťažoval, že to ruší), takže...Sto ľudí, sto chutí. Hop-šup prášok nepoužívam, zle sa skloňuje. Zase sa našlo zopár sťažovateľov Ohľadne slovenčiny - len sa pýtať, len sa pýtať...  Mám skvelý slovník SJ na webe, takže bez problémov kopírujem aj s vysvetlivkami.
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Ragnar - 03.12. 2010
takže v podstatě spojuješ příjemné s užitečným:-) jak to vypadá s dalším dílem? Sem strašně netrpělivý.......:-( chápu, že to trvá a vyžaduje nějaké nasazení, ale sem holt trošičku závyslák:-(((((((((

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: denice - 02.12. 2010
Ron opravdu přemýšlí, když hraje šachy, snad mu to vydrží. Fred a George jsou neuvěřitelní: "Vedia, že nás nezadržia vonku." A Draco bez újmy přežil pobyt a jídlo v mudlovském domě, dokonce se s Hermionou dokáže téměř kultivovaně bavit - nádhera! Díky. 
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Vidíš, to ma nenapadlo, že by to bolo tými šachami. Ale v tejto poviedke nie je vyložene blbý. Díky

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Elza - 02.12. 2010
Uáá, tak Draco s Hermionou vyrážejí za viteály... Skvělé! Těším se na jejich pátrání i na další Brumbálovy vzpomínky. Doufám, že si je Harry stihne prohlédnout dřív, než Snapea zabije...   <i>"To nebolo smiešne!"</i> - nebylo to vtipné <i>pozdraviť aj Zloducha.</i> - chybějí koncové uvozovky
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Díky Čo sa ti nepáči na smiešne? Smiešne je niečo vyvolávajúce smiech, komické. Vtipný je duchaplne žartovný, niečo čo má vtip, dôvtipný. Takže jednoznačne smiešne. Ale aj tak díky.
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Elza - 02.12. 2010
...U nás by jim vynadal, že to byl od nich 'špatný vtip'. *;-) Prostě, že to nemělo v sobě důvtipu, ani co by se za nehet vešlo... Směšné bývá 'nechtěně směšné', zatímco kluci se vážně snažili. V tom je ten rozdíl. *:D Ale na slovači to může být venkoncom jinak.

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: soraki - 02.12. 2010
No, mazec, ale víc hlav víc ví, takže se o ně až tak nebojím. Hodně se mi líbila ta kouzla dvojčat - to kanárkové by se mi hodilo a ty další asi taky (mám pár adeptů ). Draco je tu tak roztomilý - že co je Adidas ten chudáček je fakt mudlovský analfabet tak moc děkujiu a těším se na další

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: doda357 - 02.12. 2010
Dúfam, že tá ďalšia spomienka nebude taká smutná ako tá predošlá. Zbožňujem Freda a Georga,sú úžasní. Tie ich kúzla vyzerajú naozaj skvele... Ron ako pokusný králik... Nádhera Dotyky Draca a Hermiony- krása. Dracove myšlienky o Hermione boli zaujímavé... Škoda, že nepokračoval ďalej, ale zastavil smer svojich myšlienok Kto by bol povedal, že Hermiona vie variť? Snape toho vie dosť, tá mapa bude ešte asi užitočná... Zhrniem to: bolo to úžasné, strašne sa mi to páčilo, som totálne závislá Ďakujem, bolo to výborné.
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Aj ja ďakujem. Si skvelá.

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: teriisek - 01.12. 2010
Takže znají místo dalšího viteálu... jen jsem zvědavá, jestli tam půjde trio nebo jen Hermiona s Dracem;) a co se stane, až Harry s Ronem zjistí, že Hermiona schovává Draca - předpokládám, že už to moc dlouho tajit nemůže! A taky jsem zvědavá, co Snape, mám trochu pocit, že v tom Draca jen tak nenechá... Díky za překlad, těším se na další kapitolku! Btw. že máš v nadpisu 15. kapitola, ačkoliv jde o 16. , už asi víš, že?;)
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Díky za upozornenie. Ja už som včera bola príliš unavená, aby som si to všimla a nezostala som tu dlhšie. No kapitoly, kým to praskne sa asi dajú počítať na prstoch jednej ruky, ale ako je zvykom u tejto autorky aj to bude extra originálne. A Snape? Musíš počkať. Dlho počkať. Ale v tejto poviedke je ho dosť. Díky moc.

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: jerry - 01.12. 2010
no tak fred a george boli fakt dobri s tymi novymi kuzlami. som mzvedava na dalsie spomienky ktore harry uvidi. takze hermiona draca zobrala k rodicom, dufam ze ich tam nenajdu. som zvedava ci pojdu do ridlovho domu, ale obavam sa ze tam nic nenajdu. pekna kapitolka. vdaka za preklad
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Uvidíš, uvidíš, uvidíš :D Nepoviem, nepoviem, nepoviem :D Díky moc

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: holloway - 01.12. 2010
Hurá, po strastiplné cestě domů přirovnatelné k Odyssee (no vážně, jet dvě hodiny cestu kt. bere normálně dvacet minut a to vždy kus pěšky, kus tramvají a pořád dokola...) tu čeká tahle úžasná kapitola Na začátku mě Ron trošku šokoval svým výrokem "přemýšlel jsem" ale nakonec to znělo celkem logicky. No a Harry v tom má jasno, Snape je zrádce i kdyby měl v té doě rande se samotným Dumbledorem. Zjevení se dvojčat na hradě bylo velmi překvapivé a velmi vtipně napsané (což tak překvapivé není). Jo ještě...už i Harry přemýšlí o dovolené skřítků? že by konečně propadl myšlence SPOŽÚS (nevím zkratku slovensky). A těší mě že jsem měla pravdu s místem Dracova útočiště. Je dost originální myšlenka, že Draco je tam vlastně zajatcem, u Hermiony jsem na to zvyklá ale tohle je novinka Jojo, cizí slovo ADIDAS, co ho tam chudáčka malýho ještě čeká za mudlovský hrůzy. Zkusit Hermionu nazvat "kostí" nahlas, tak mu možná připomene něžný dotyk potřetí Výměna informací proběhla bezkonfliktně a Snape který je na vlastní straně je úplně ideální, protože když z něj udělaj zlýho tak se mi to nelíbí a když je přehnaně dobrej a nedejbože romantickej tak je to zas většinou dost OOC. Snapeovsky snapeovskej je prostě nejlepší. Omlouvám se, že jsem se tak rozepsala ale kapitola mně nadchla, tak jsem se nechala unést. Díky moc
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Prosím ťa, neodspravedlňuj sa, nevieš, akú mi tento tvoj komentár urobil radosť. To bol tak úžasný rozbor či popis situácie, že môžem len otvárať oči a tíško súhlasiť. Skratka ADIDAS mu dá ešte zabrať :D. A myslím, že až do konca bude Snape snapovský. Ešte raz strašne moc díky. Normálne mám chuť pustiť sa do ďalšej kapitoly.

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: anonym - 01.12. 2010
som zvedavá či v tom dome niečo bude.

Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Zuzana - 01.12. 2010
Skvelá kapitola. Konečne Hermiona s Dracom. A vzala ho k nim domov a urobila mu jedlo :) Správajú sa k sebe celkom v pohode. Páči sa mi poznámka na koho strane je Snape? Na Snapovej :D áno to sedí presne na Severusa akého si predstavujem. Pôjdu spolu do toho domu? Ach ja chcem ďalšiu kapitolu. (ozaj v nadpise máš 15. kapitola a toto je 16.)  Ďakujem za opäť super preklad. Teším sa na pokračovanie.
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Jimmi - 02.12. 2010
Díky moc, opravené. Myslím, že Draco už bude v každej.
Re: 15. kapitola - Kúzla a odkazy Od: Zuzana - 02.12. 2010
Táto kapitola sa mi páči asi najviac z tých čo boli doteraz. Od radosti, že Draco bude skoro v každej ďalšej som si ju prečítala ešte raz :) Vlastne nie najviac ale asi tak ako tá kde bol Draco s Lunou :D

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke