Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

36. kapitola - Zakladatelia

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 22.01. 2011 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:
Víkend je dlhý, tak nech máte čo čítať. Kapitola, ktorá rozhodla o preklade. A venujem ju Kaitlin, keď už sa kvôli mne nemôže učiť. 
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/36/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

 

Kapitola tridsiata šiesta - Zakladatelia

Hermiona zdvihla mincu zo zeme a zdesene sa pozerala za Dracom. Premýšľala, čo mohlo vyvolať takýto výbuch. V poslednej dobe sa Draco choval čudne. Vzdychla si a kým dumala nad jeho slovami, prechádzala prstami po minci. Naozaj sa snažila zmeniť Draca na Harryho Pottera v bledom? Zamračila sa. Prečo musel byť tak prekliato komplikovaný? Dnes absolútne liezol na nervy a pichal ako ježko. Dokonca sa jej vyhýbal aj v nemocničnom krídle, až kým ho zjavne nevytočila tým, že ho nazvala Malfoyom.

Ja tam nepatrím.

Jeho slová ťali do živého. Vždy si bude Draco pripadať ako vydedenec? Začula, ako sa približujú kroky a potom vedľa nej zastal Harry.

"Je Malfoy v poriadku?" spýtal sa.

Vážne sa na neho zadívala a pokrútila hlavou. "Myslím, že nie. Zdrhol do slizolinskej spoločenskej miestnosti."

"Pôjdeš sa s ním porozprávať?"

"Zjavne ma vo svojej blízkosti nechce. Kiežby mi tak dokázal povedať, čo ho v skutočnosti trápi."

"Susan Bonesová ho práve obvinila, že je smrťožrút a že zavraždil Dumbledora," poznamenal Harry. Chvíľu to zvažovala a potom zamietla ako príčinu Dracovho trápenia.

"To počúva celý čas. Moody ho stále chce premeniť na vianočný puding. Nikdy predtým mu urážky nevadili. Teda okrem tých tvojich."

"Nie, myslím, že v skutočnosti má moje urážky rád. Poskytujú mu skvelú zámienku, ako sa odplatiť rovnako."

Hermiona si vzdychla. "Myslím, že ho už začína zmáhať napätie. Nie je vo svojom živle. My všetci máme jeden druhého a on si pripadá sám. Kedysi ho vnímali ako neznesiteľného tyrana a teraz, keď ho považujeme za blížnu ľudskú bytosť, si nie je istý, ako reagovať."

"Takže mláti okolo seba v tom jeho typickom malfoyovskom štýle."

"Áno. Myslím, že zúfalo chce spustiť svoje ochrany, ale je vydesený, že mu bude ublížené."

Harry si ju užasnuto prezrel. "Ako baby vôbec napadnú takéto veci? Ja som si myslel, že je len jednoducho naštvaný, pretože nemôže vrčať hnusné urážky a robiť sa nadradeným."

"To je tak typicky mužské," povedala Hermiona a prevrátila očami. "Okrem toho, vážne sa nemusí veľmi krotiť, ak chce niekoho uraziť. Vždy je tu Ron."

"Áno, vždy je tu Ron," zopakoval Harry, ale niečo v jeho hlase ju prinútilo ostro sa na neho zadívať.

"Čo sa deje?"

Harry pokrčil plecami. "Nič," ale jeho zelené oči sa od nej odvrátili. Dala si ruky vbok.

"Harry James Potter, ak niečo o tomto všetkom vieš, radšej by si to mal okamžite vysypať."

Určite sa tváril previnilo.

"Pozri, neviem nič. Je to len podozrenie založené na niečom, čo Malfoy povedal, keď sme boli U kančej hlavy."

"Čo povedal?"

"Malfoy spomenul, že dlhuje Ronovi láskavosť. Pretože ho Ron v Snapovom dome zachránil pred Carrowovcami."

"Draco dlhuje láskavosť Ronovi?"

Harry prikývol, ale Hermione celkom nedochádzalo spojenie s Harryho podozrením.

"A o čo Ron požiadal?"

Harry sa začervenal. "Neviem. Malfoy nič nepovedal. Ako som ti už hovoril, je to len tušenie."

Hermiona nepočúvala, keďže vedela, že by bolo treba obrovské množstvo páčenia, aby Harry vyklopil jasnú odpoveď. Čo mohol asi tak Malfoy mať, aby to Ron chcel? Dobre, zrejme peniaze, ale nedokázala si predstaviť, že by ich Ron žiadal, ani keby ho mučili. Bolo príliš pyšný. Čo iné? Dracovu metlu?

Zamračila sa. Nie, muselo to byť niečo, čo spôsobilo, že Draco vyletel ako líška zahnaná do kúta. Čo ak to nebolo niečo, čo Draco mal, ale niečo, čo mohol urobiť? Čo mohol Ron žiadať od Draca? Sám sa zaavadiť, samozrejme, ale okrem toho... Šibla pohľadom po Harrym, ktorý netrpezlivo čakal. Konečne jej to docvaklo.

"To neurobil," prehovorila, keď pochopila. Harry ju vnímavo sledoval, ale nič nepovedal. Prižmúrila na neho oči a vyrovnane pokračovala.

"Nehovor mi, že Ron prikázal Malfoyovi, aby sa mi vyhýbal."

Harry pokrčil plecami a potom váhavo prikývol. "Mňa by to neprekvapilo."

Hermiona pocítila taký nával zúrivosti, že bola prekvapená, že jej z jeho sily nepraskajú vlasy.

"Ja. Ho. Zabijem," vyslovila a otočila sa na päte.

Harry ju schmatol za ruku a zadržal ju. "Neurob nič unáhlené!"

"Unáhlené? Kto si Ron do pekla myslí, že je? Ja nie som jeho majetok!"

"Ron sa bojí, že ťa stratí," nepresvedčivo zahlásil Harry.

"Nikdy ma nemal, takže ma nemôže stratiť, Harry!"

"Ja to viem, ale myslím, že Ron nie." Zastal a potom vyrazil vpred. "A čo vôbec cítiš k Malfoyovi?"

Hermiona nadskočila z tej otázky. Nebola pripravená skúmať svoje city k Dracovi, hlavne nie pred Harrym Potterom. "Neviem. Všetko je práve teraz také mätúce. Okrem toho, myslím, že najdôležitejšia otázka, ktorú si musíme klásť, je tá, čo cíti Malfoy k nám."

"K nám?" Harry vyzeral zmätený.

"Áno! On sa k nám rozhodol prísť. Pozri na všetko, čo urobil! Nikdy by sme neboli uverili, že nám pomôže, ale boli by sme teraz zničení, keby ho nebolo. Moji rodičia by asi boli mŕtvi; Neville a Luna by boli zajatí a asi tiež mŕtvi. Neboli by sme našli a zničili ten pohár. Nemali by sme v žalári štyroch smrťožrútov! Na rovinu, Malfoy pre nás za posledný týždeň urobil viac, než sa nám za minulý rok podarilo s celým Rádom."

Harry sa tváril pochmúrne.

"Fajn, zjavne si to Malfoy neuvedomuje."

"Možno by mu to mal niekto vysvetliť," navrhla zľahka. Harry sa na ňu s nádejou pozrel.

"Nie, ja nie. Podľa všetkého zložil akýsi vznešený sľub, ktorý mu v tejto chvíli bráni prijímať moju spoločnosť. Ty sa s ním choď porozprávať. Ja hodím malý pokec s naším kamošom Ronom."

"Neublížiš mu?"

"Tak to sotva," odpovedala oceľovým hlasom. Harry si zhlboka vzdychol, ale poslušne zamieril do slizolinského žalára. Hermiona za ním zavolala.

"Pokiaľ nezmenil heslo, je to jablko."

"Jablko?"

"Chápeš -záhrada, strom, had... jablko. On ti to vysvetlí."

Harry zmätene pokrútil hlavou a zmizol. Hermiona zaťala zuby a šla pohľadať Ronalda Weasleyho.

ooOoo

Draco ležal na gauči v slizolinskej spoločenskej miestnosti a cítil sa dokonale mizerne. Nemal na Hermionu tak vyletieť. Jeho súčasná čierna nálada určite nebola jej chyba. Ak mu niekto rozhodne dokázal, že je na jeho strane, bola to ona. Mal nemalé pochybnosti o tom, že ona nebola tou jedinou, ktorá iniciovala jeho záchranu v lese. Stále nevedel, ako ho dokázala nájsť.

Vzdychol si, už ľutoval, že prišiel o ten galeón. Čo ho to posadlo, že ho odhodil na zem ako rozmaznané decko? Mal by ju asi ísť pohľadať a ospravedlniť sa. Až na to, že on ospravedlňovanie sa nenávidel. A Ron Bastard Weasley by si ho za to vzal na paškál. Krucinál, mal nechať Carrowovcov, aby ho mučili. Z dlhodobého hľadiska by to bolo menej bolestivé.

Draco začul, že sa približujú kroky a uvedomil si, že mal zmeniť heslo. Naozaj neočakával, že Hermiona pôjde za ním. K jeho prekvapeniu sa na konci gauča objavil Harry Potter.

"Čauko, Malfoy," uvoľnene prehovoril Potter, ako keby potulovať sa po slizolinskej spoločenskej miestnosti bola pre Vyvoleného každodenná udalosť.

"To ma naučí dávať nejakému chrabromilčanovi heslo," sucho odvetil Draco. "To ho vycapila na nejakom letáku?"

"Zvoľni. Povedala ho len mne, pretože si myslela, že ju nablízku nechceš."

"Bystrá ako vždy," povedal Draco. Zvedavo sledoval Harryho a premýšľal, prečo tu je. Poslala ho dole Grangerová, aby mu kecami pozdvihol náladu? Ak áno, Potter to zjavne robil bez nadšenia, čo nebolo prekvapujúce. Harry sa bezcieľne ponevieral a pokukoval po slizolinských tretkách.

"Je tu odporne tmavo," poznamenal Potter. "Ako to vydržíte?"

"Slizolinčania si cenia temnotu."

"Ja tiež, ale v primeranej miere."

Draco ukázal na steny. "Normálne sú očarované, aby sa podobali na okná, ktoré zobrazujú aktuálnu situáciu vonku. Je tu zvyčajne rovnako jasne ako v chrabromilskej veži. Pretože som tu jediný obyvateľ, zjavne sa rozhodli, že sa bez takých prkotín obídu."

Harry vydal neutrálny zvuk a vyčaroval asi tak tucet sviečok a svietnikov, aby tam bolo svetlejšie.

"Cítiš nejaké dôsledky Greybackovho útoku?" nedbalo sa spýtal Harry.

"Nie. Nič."

"Bill Weasley vravel, že sa necítil nijako inak, až na to, že lačnel po polosurovom mäse."

"Ja už také svoje steaky jem, takže si nič nevšimnem. Aké sú šance, že ma necháš na pokoji?"

"Určite nie, aby som ti urobil radosť."

"Nemal by si byť tam hore so svojimi kamošmi?"

"Môžu počkať. Toto nie."

Draco si nebol istý, či chce vedieť, čo to ´toto´ predstavovalo. V predstieranej nude si založil ruky za hlavou. Harry sa posadil do blízkeho kresla a prehrabol si rukou vlasy.

Jedna, automaticky počítal Draco.

Harry povedal: "Spomínaš si na náš prvý ročník, skôr než nás roztriedili? Chcel si byť môj priateľ len preto, že som bol slávny."

Draco sa zamračil, neoceňoval pripomenutie tejto konkrétnej spomienky. "To bolo skôr, než som zistil, aký si blb."

"To bolo skôr, než si ma naštval tým, že si urážal Rona Weasleyho. Vieš, často som premýšľal, čo by sa stalo, keby som nikdy nestretol Rona a nemal predsudky ohľadom rôznych fakúlt. Vedel si, že ma Triediaci klobúk chcel zaradiť do Slizolinu?"

Draco sa krátko zasmial a užasnuto pokrútil hlavou.

"Teba? Stopercentného chrabromilčana? To by bola sranda."

"Vážne, skoro sa to stalo. Keby sa to stalo, s kým myslíš, že by som sa najpravdepodobnejšie spriatelil?"

"S Montagueom?" šibalsky sa spýtal Draco. Harry to ignoroval.

"A premýšľaj o tomto. Keď príde na Voldemorta, zjavne na mne spočíva nevyhnutný osud. Nemyslím, že by som unikol len preto, že by ma zatriedili do inej fakulty. Verím, že by som musel zastaviť Quirrella a Toma Riddla, a urobiť všetko iné, čo som bol prinútený urobiť."

Napriek sebe bol Draco fascinovaný Harryho dohadmi.

"Vážne si myslíš, že by si zažil tie isté dobrodružstvá ako slizolinčan?"

Harry prikývol. "Som si istý. Mám podozrenie, že Dumbledore mnohé z nich pripravil ako test mojich schopností. Bol by som potreboval pomoc, samozrejme, hlavne, aby som prešiel pascami, ktoré stáli v ceste ku Kameňu. Si rovnako bystrý ako Hermiona. Bol by si rozriešil pascu z Diablovho osídla a Snapov záhadný elixír - a si jediný človek, ktorého som kedy videl poraziť Rona v čarodejníckych šachoch..."

Draco sa posadil a švihol nohami k zemi - nepáčilo sa mu, kam smerovali Harryho myšlienky. "Ty si myslíš, že by som ti ja pomohol poraziť Voldemorta?"

"Kto iný? Vieš, že by som nikdy neskočil na tie čistokrvné blbosti, aj keby ma zaradili do Slizolinu. A myslím si, že ani ty im už viacej neveríš. Ak si niekedy skutočne veril."

Draco mlčal. Pokrútil hlavou a pozrel sa na Harryho. "Takže myslíš, že by sa z nás stali dobrí kamoši?" povedal po chvíli, keď sa pokúšal zabrániť sarkazmu vo svojom hlase. "Ty a ja?"

"Myslím, že by to bolo nevyhnutné," potichu odvetil Harry. Zelené oči mal široké a úprimné. Draco si ukryl tvár v rukách. Krucinál! Prečo Potter so svojimi priateľmi stále trvajú na tom, aby z človeka vymačkali akúkoľvek nechcenú emóciu? Draco potlačil cudzí nárast sentimentu, ktorý vyvolali Harryho slová. Vzhliadol a uškrnul sa na Pottera, ale to gesto nemalo svoju zvyčajnú silu.

"Nie som tvoj kamarát, Potter."

Harry sa usmial v tom, čo vyzeralo ako úprimné pobavenie.

"Do kelu s tým, že nie si. Zapísal si sa na to miesto v tej minúte, čo si varoval Hermionu, že sú jej rodičia v nebezpečenstve. A najlepšia časť je, že si to urobil sám od seba. Ako Hermiona poukázala, v poslednej dobe si pre našu vec urobil viac, než ktokoľvek iný. A tiež si za to zaplatil."

Draco sa postavil, rozrušený Potterovým naznačovaním. Zazrel na Harryho a pokúšal sa vydolovať staré pocity nenávisti k svojmu nepriateľovi. Potterov kŕčovitý úsmev pomohol, ale nestačilo to. Draco si stále spomínal na Harryho tvár u Sv. Munga, zachmúrenú obavami, keď jemne podal Malfoya nemocničnému personálu. Do čerta, Draco nechcel byť jedným z Potterových verných stúpencov!

"Si šialený, vieš to?" ostro prehovoril.

Harry pokrčil plecami. "Áno, nuž, je to celé Hermionina chyba. Zjavne ťa má rada. Samozrejme, proti gustu žiaden dišputát."

"Čo potvrdzuješ ty a tá červenovlasá tyčka," skočil Draco po zmene témy.

"Z tohto Ginny vynechaj. Rozprávame sa o tebe a Hermione."

"Nie je žiadne ja a Hermiona."

"Chceš, aby bolo?"

"Vážne čakáš, že ti na toto odpoviem?"

"Nie. Vlastne nie." Harry sa zasmial a postavil sa. "Poď. Nemá zmysel trápiť sa tu dole, teraz keď nám začína chýbať tvoja protivná prítomnosť, keď nie si nablízku."

"Netrápil som sa." Draco sa pokúsil nájsť spôsob, ako Harryho odmietnuť.

"Váľal si sa v sebaľútosti?"

"Dúfam, že sa považuješ za zábavného."

Harry sa zachichotal a prešiel k ohnisku, aby sa pozrel na obrovský obraz Salazara Slizolina, ktorý na neho zazeral zvrchu v len tak-tak potlačenom hneve.

"Myslíš, že sa obracia v hrobe?" spýtal sa Harry. Draco sa už poriadne dlho na ten obraz nezadíval. Slizolin mal na sebe šedivo-modrú tuniku, prepásanú čiernym pleteným opaskom. Veľký čierny plášť, lemovaný jasne zelenou, prehodený dozadu cez jedno plece, kde bol pripevnený jednoduchou haďou sponou z tepaného striebra. V protiklade k prostej spone na jeho hrudi majestátne iskril Slizolinov medailón. V jednej ruke zvieral drevenú tyč a v druhej prútik. Keď sa Salazar pohol, nakrátko zažiaril pečatný prsteň. Stratil sa, ako keby otrávený ich skúmaním.

Harry pokrčil plecami a otočil sa znova k Dracovi. Bolo všeobecne známe, že Zakladatelia nikdy zo svojich obrazov neprehovorili, hoci nikto nevedel prečo. Draco chcel niečo povedať, ale potom sa jeho oči roztvorili, ako keby mu niečo prišlo na myseľ.

"Krucinál! Poď za mnou, Potter, práve ma niečo napadlo!"

Bez čakania sa otočil a vybehol zo slizolinskej spoločenskej miestnosti.

ooOoo

Draco bral schody po dvoch. "Kam ideme?" zavolal Harry.

"Bystrohlavská veža," odpovedal Draco.

Zdalo sa, že to trvá celú večnosť a obaja dychčali od vyčerpania, kým sa dostali do západnej veže. Vlna závrate v polovici cesty takmer Draca zložila. Prinútila ho zastaviť, aby si odpočinul a bral schody pokojnejším tempom. Súčasne sa mu uľavilo, ale aj naštvalo, keď Potter nič nepoznamenal. Keď sa priblížili k cieľu, Harry spomenul, že ešte nikdy nebol v bystrohlavskej veži, čo Dracovi pripadalo čudné vzhľadom na to, koľko času strávil Potter potulkami po Rokforte.

"Nikdy? Ani ako čestný hosť svoje bývalej priateľky Čcho?"

Harry sa začervenal. "V skutočnosti nikdy nebola mojou priateľkou."

"Blbé, že si nebol zaradený do Slizolinu. V babskej oblasti by som ti mohol pomôcť. Naliehavo potrebuješ pomoc."

"Strč si to niekam, Malfoy," bez presvedčenia odvetil Harry. Draco sa zaškeril. Potterovi muselo byť jasné, že je to pravda. Čcho Čchangová a Ginny Weasleyová? Potter sa pravdepodobne nedostal ani s jednou ďalej než po bozkávacie štádium. Draco by stavil polovicu svojho majetku, že Chlapec-Ktorý-Prežil je ešte stále panic. Rozhodol sa ušetriť si túto tému na neskôr, keď bude mať viac času prinútiť Pottera peniť.

Podobne ako u chrabromilskej veže, vchod do bystrohlavskej spoločenskej miestnosti blokoval obraz. Nehľadela na nich žiadna osoba, ale na púštnom piesku sa krčila sfinga. Bezvýrazne na nich hľadela. Keď Draco dokázal normálne dýchať, povedal: "Hľadáme vchod."

Sfinga naklonila hlavu a prehovorila: "Minca je vo fľaši; fľaša má zátku. Vyberte mincu, ale nie zátku; a nerozbite fľašu."

"Hádanka?" zadychčane sa spýtal Harry.

"Samozrejme, že hádanka. Je to sfinga. Poznáš odpoveď?"

"Ako odstrániť mincu zo zazátkovanej fľaše bez toho, aby si zátku vytiahol alebo rozbil fľašu?"

"To bola otázka, nie odpoveď," Draco sa zaškeril. "Vážne si bez Grangerovej bezradný, čo?" Harry sa zamračil a Draco odpovedal sfinge. "Jednoduché. Vtlač zátku dnu do fľaše a vyber mincu."

Obraz ľahko uhol nabok.

"Žiadne heslo, ale hádanka?" spýtal sa Harry.

"Bystrohlavčania. Milujú zdôrazňovať svoju inteligenciu."

Draco sa pohol dnu a Harry ho nasledoval.

"Ako si to vedel? O tých hádankách, myslím."

"V treťom ročníku som strávil zábavný večer s jedným bystrohlavským dievčaťom," odpovedal Draco. "V skutočnosti vynašla mapu, ktorá ukazovala aké rôzne polohy -"

"Zabudni, že som sa pýtal!" rýchlo sa do toho vložil Harry.

"Tvoja škoda," odpovedal Draco a zachichotal sa. "Nanešťastie ju premiestnili nasledujúci rok do Beauxbatonsu. Jej rodičia asi zistili, že jej primárna oblasť štúdia je mužská anatómia."

Bystrohlavská spoločenská miestnosť bola aktuálne prázdna. Väčšina členov Rádu bola asi vo Veľkej sieni. Draco prešiel k obrovskému portrétu Roweny Bystrohlavovej.

"Presne ako som si pamätal," spokojne povedal. Harry sa postavil vedľa neho, zmätený. Rowena mala na sebe oblečenie podobné Slizolinovmu, až na to, že farby boli modré a čierne. Draco ukázal na jej zápästie. "Nemal si podozrenie, že Temný pán chce veci od každého zo Zakladateľov? Všimol som si ten medailón a prsteň dole na Slizolinovi a spomenul som si na tento náramok."

Zápästie Roweny Bystrohlavovej zdobil veľký zlatý náramok s príveskom, vykladaný žiariacimi zafírmi. Zľahka sa na nich usmiala a zdvihla ruku. Z náramku visel malý zlatý okúzlený havran.

"Stavím sa, že máš pravdu," vydýchol Harry. "Tom Riddle ho mohol nájsť rovnako ako našiel Bifľomorovej pohár, keď pracoval u Borgina a Burkesa." Vzdychol si. "Teraz vieme, čo hľadať, ale nevieme kde. A toto nám nepovie, čo asi má a patrilo to Godrikovi Chrabromilovi. Dumbledore prisahal, že má jediné dva Chrabromilove artefakty bezpečne vo svojej pracovni - meč a triediaci klobúk."

"Možno by sme sa mali ísť na ne pozrieť."

Harry prikývol. "Aspoň musíme absolvovať len pár schodísk. Nepotrebujem, aby si na mňa omdlel."

Draco si odfrkol. "Som prekvapený, že si ešte neponúkol, že ma odnesieš, keď sa tak zjavne vytešuješ, keď sa ma môžeš dotýkať."

"Môžeš snívať, Malfoy." Draco tento konkrétny výraz na Potterovi nevidel odo dňa, čo prišiel. Výraz čistého zhnusenia spôsobil, že sa nahlas rozosmial.

Možno celá tá vec s kamarátstvom nebude koniec-koncov taká zlá.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 24.04. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Re: 36. kapitola - Zakladatelia (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 08.07. 2023
|
osudu neutečeš. Pokud má být Draco Harryho kamarád, prostě jím dříve nebo později bude. A bude to pěkné a věrné kamarádství.
Děkuji za překlad.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 19.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 36. kapitola - Zakladatelia Od: 32jennifer2 - 25.02. 2011
"Áno, nuž, je to celé Hermionina chyba. Zjavne ťa má rada. Samozrejme, proti gustu žiaden dišputát." Harry totálne zabil nuž, som zvedavá, kde ten náramok je...

Re: 36. kapitola - Zakladatelia Od: kukuriciarka - 15.02. 2011
s Dracom by nejedna rada študovala mužskú anatómiu všetko, čo povedal Harry, ma prekvapilo, ale mal pravdu. celkom zaujímavé dohady. myslím, že by boli ozaj priateľmi, len neviem, či by ho Draco nenechal na pospas osudu pri prvom nebezpečenstve. asi by ho udržalo len to, že by sa potom mohol vystatovať ako hrdina... len dúfam, že ochrana, ktorú má Draco, sa otvorí aspoň pred Harrym... a teším sa na to, ako si Hermiona podá Rona ešte raz pekne ďakujem za preklad

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: iway - 27.01. 2011
opravdu krásna.. líbí se mi hermionin přístup.. já bych asi za dracem utíkala a řvala jaký je to "debil".. ale harry a draco.. no prostě .. dokonalé.. a úplně ta dedukce o tom, že by byli nejlepší kamarádi a on by mu pomáhal .. no co dodat opravdu autorka si pohrála s příběhem dokonale

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Lucka - 24.01. 2011
Chytá ma staro/nová závislosť. Jimmi, díky za bleskový preklad, brilantný ako obvykle. Chýbalo mi to tu
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 24.01. 2011
Až teraz? Kde si bola doteraz? Snáď taká dlhá pauza nebola. Ďakujem, teším sa, že to čítaš priebežne a nečakáš na koniec. Potom tie komentáre poháňajú vpred. Díky moc

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: denice - 23.01. 2011
Nedokážu popsat, jak jsem se potěšila, když jsem se na závěr tohoto dlouhého, únavného dne plného špatných a ještě horších zpráv mohla začíst do tvé srdcovky. Začala bezvadně - chytrý a vtipný dialog, Hermiona má Draca přečteného, pak Harryho podřeknutí a ááááách, už je to tady, Hermiona VÍ! Nesmírně jsem se těšila na popis toho, jak Hermiona z Rona vyrobí kouzelnický ekvivalent sekané, ale přišlo něco lepšího (a koneckonců odložené není zrušené, že?). A pak slovo za slovem, věta za větou - a najednou mám pocit, že život je krásný. Harry a Draco jsou dokonalí v nádherně napsané scéně. Vyrovná se některým dialogům z Broken. Jedním slovem katarze. Jdu číst znovu, určitě mi některé nuance unikly. Díky
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 24.01. 2011
Som rada, že sa páčilo. Už sa blížime k záveru, pozerala som, chýba už len asi sto strán, čo je štvrtina. Bude mi za touto poviedkou smutno. Už som ju totiž dočítala v originále a je neskutočná. Dúfam len, že to správne preložím. Po Bed Medicine som sa utešovala Fénixom, ale po tomto... autorka už má len slashové poviedky. Dokonalé ako toto, ale asi nič pre mňa. Ďakujem moc za podporu pri tejto poviedky, veľmi si to vážim. Ale došli mi inšpirácie na ďalší preklad. Asi fakt podokončujem tie rozrobené.

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: larkinh - 23.01. 2011
To byly hezké kapitoly.... nejvíc se mi líbí to, že přibývají tak rychle Ale teď vážně, je to hezky přeložené a napínavé a už se těším na pokračování.
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 23.01. 2011
Aj ja. Nad tou rýchlosťou by som pochybovala, ale teraz je hektické obdobie. Na druhej strane, nič ďalšie v pláne nemám, tak na čo sa ponáhľať. Ďakujem

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: lucianna - 23.01. 2011
Tak to bolo úžasné. Síce tam bolo menej akcie, ale bolo to také super. Hrozne sa mi páčia tie Hermionine myšlienkové pochody. A dúfam, že to Ronovi poriadne vytmaví. Neviem prečo, ale odvtedy čo som zažratá to do poviedok DM/HG tak ho nemám rada. A strašne sa mi páčil ten rozhovor medzi Dracom a Harrym. Také postrkovanie a doberanie je super. A to ako k nemu prehováral  Harry, že mohol byť v slizoline tak to bol naozaj dobrý začiatok. Nikdy pred tým som si vlastne ani neuvedomila, ako veľmi by to ovplyvnilo dej, pretože Harry bol proste chrabromilčan. Ale vidieť to z tohto uhla pohľadu mi zase rozšírilo obzory. Ten náramok bol tiež poriadne originálny. Dokonca si myslím, že sa mi páči viac ako ten diadém... No a tiež dúfam, že Draco dostane svoju mincu naspäť, lebo toto ich komunikovanie je jedna z vecí, čo sa mi páčia najviac. Ďakujem za nádherný preklad.
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 23.01. 2011
Ďakujem :D

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Hanna - 23.01. 2011
Vau, tak toto bol ozaj pekný a úprimný rozhovor. Prinútil ma uvažovať o tom, čo by sa stalo, keby nebol Harry v Chrabromile, ale v Slizoline. A znova, geniálny Draco Malfoy, už na neho vôbec nie som nahnevaná a konečne sa Hermiona dozvedela o Dracovej láskavosti Ronovi. No ale byť na jeho mieste teraz utekám kade ľahšie. Toto mu len tak neprejde, tak sa teším na ten rozhovor, teda z Hermioninej strany to také kľudné asi nebude. A ešte tam na začiatku, Moody by svoj nápad s vianočným pudingom mohol niekedy zrealizovať. Mohol by byť taký vanilkovo škoricový. Ďakujem za preklad, ozaj skvelá kapitola.
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 23.01. 2011
Aj ja ďakujem

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: teriisek - 23.01. 2011
Tak tohle bylo geniální:) Moc se mi líbilo, jak Harry naznačoval, že Draco mohl být na místě Hermiony a Rona, to by bylo taky hodně zajímavé:) A je fajn, že si oba uvědomují, že v podstatě už kamarádi jsou - možná zatím ne tak dobří, ale co není, může být. Moc se těším na Hermionin rozhovor s Ronem:D Ta debata s Harrym, kdy on tak strašně nenápadně zamlčoval, že něco ví, a pak se to snažil bagatelizovat, zatímco Hermioně to šrotovalo v hlavě.. hm, to byla chuťovka - a samozřejmě není překvapivé, že jí to došlo:) Ron bude asi hodně litovat, že se do něčeho takového vůbec pouštěl, i když mám obavy, že svůj vztek stejně nakonec obrátí proti Dracovi:( No, skoro mám dojem, že z Hermioniny strany z toho Draco taky nevyjde úplně snadno - koneckonců s Ronovou podmínkou souhlasil, že? No a ty debaty ohledně předmětů patřících zakladatelům byly taky dokonalé:) Děkuju moc za kapitolu, strašně se těším na pokračování!
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 24.01. 2011
Veľmi by som chcela nájsť poviedku, kde sa to naozaj udialo... Ďakujem ti za úžasný komentár a môžem konečne povedať, že posledná štvrtina bude stáť rovnako za to.

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Nade - 23.01. 2011
Ááááááá! Tak tahle kapitola mě straně potěšila. Mám strašně ráda tu představu, že Harry a Draco jsou přátelé. Ale na tak jako Harry a Ron. Jejich vztah je jiný. Takové to přátelské rejpání a pošťuchování. Ohromná legrace, ale pod tím je věrnost na život a na smrt. Díky, těším se, že na tom snad opravdu oba zapracují. Teď jsem zvědavá, jak dopadl Ron.
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 23.01. 2011
Áno, presne takéto poviedky milujem. A vtedy mi nevadí ani pairing - idú sa prizabiť (skôr slovne) ale jeden by kvôli tomu druhému život položil. Ach jaj. Díky moc

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: soraki - 23.01. 2011
Jimmi, naprosto rozumím tomu, že je to tvoje srdcovka - tahle kapitola byla nádherná! Moc se mi líbí celá ta věc kolem Malfoy je můj nejlepší kamarád... a nepopírám, že představa Harryho a Draca kterak zachraňují Kámen Mudrců je příjemná, i když lehce bláznivá No, uvidíme, co bude dál, jen doufám, že nás autorka nepřipravila o vystoupení Hermiony ve stylu: "Ronalde Weasley, jak se opovažuješ..." to by mě mrzelo. Díky, těším se na další
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 23.01. 2011
Ďakujem ti, taky maródim... takže doháňam resty. Ja ti mám dojem, že som takú FF čítala - Harry od začiatku v Slizoline a potom tými všetkými dobrodružstvami prešiel s Dracom. Alebo to len bola moja fantázia? Určite nejaké Drarry, pri Dramione by som neváhala.

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: JSark - 23.01. 2011
Harry je prekvapivo všímavý, napísala by som bystrý, ale zase s tou hádankou sa príliš nepredviedol... Takže ďalší horcrux na ozbore, teším sa.
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 23.01. 2011
Možno len nestihol - stihol len zopakovať otázku. Alebo pri Dracovi myslí na iné veci - ako ho naštvať, proste chlap. Díky moc.

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Svetluska - 23.01. 2011
Skvělá kapitola. Je super, že Harry je konečně taky v nějaké povídce inteligentní a vnímavý . Draco je ... prostě Draco. Už se nemůžu dočkat rozhovoru Hermiony a Rona, i když si myslím, jestli to spíš nebude Hermionin monolog . Ale dobře mu tak. Díky moc za krásný překlad.

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: anonym - 23.01. 2011
možno z Harryho a Draca budú nakoniec kamaráti.

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Zuzana - 22.01. 2011
Hermiona je perfektná, neutiekla s plačom a zraneným srdiečkom, ale chladno začala premýšľať čo sa stalo Som rada, že prišla na ten podlý sľub, ktorý si Ronald vynútil od Draca. A musím povedať, že Harryho mám v tomto príbehu naozaj rada. Ešte nikde som si ho až takto neobľúbila, hoci som ho čítala už aj v pozitívnych úlohách, kde mi nevadil, niekde ma aj bavil a niekde mi ho bolo ľúto, ale tu môžem vyhlásiť, že ho mám fakt naozaj rada. Jeho úvaha nad tým čo by bolo keby bol v slizoline je úplne perfektná a uveriteľná. Tak mi napadlo, či sfinga povie zakaždým inú hádanku, alebo stačí jedna na deň?  Zaujímavé, že Roweniným šperkom je náramok a nie diadém, keď ostatné veci sú všetky ako u Rowlingovej. Harry s Dracom sú strašne podarení, keď spolu flirtujú "Som prekvapený, že si ešte neponúkol, že ma odnesieš, keď sa tak zjavne vytešuješ, keď sa ma môžeš dotýkať." Ako som napísala sú na zjedenie, keby tamnebola Hermiona kľudne by mohli chodiť spolu oni dvaja Táto kapitola je perfektná. Strašne ma bavila. Ďakujem. Ako vždy, teším sa na ďalšiu dávku. Bude Hermiona a Ron? Chcela by som to vidieť ako mu vyčistí žalúdok už sa zlomyseľne teším.

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: bbarka - 22.01. 2011
Vieš čo? Z tejto kapitoly mám neuveriteľne dobrý pocit... Som rada, že sa Hermiona nezachovala ako puberťáčka, a to Dracovo správanie z minulej kapitoly pochopila...a strašne sa mi páčil ten ženský a mužský pohľad na vec A Harryho typicky chrabromilské vysvetlenie situácie. Proste tým chrabromilčanom sa vážne nedá odolať, takže Draco to ma s tým "Nie som tvoj kamarát, Potter." márne Ach, normálne mám teraz upokojené nervy...inak, s tou zátkou by ma to nenapdlo :D Ďakujem strašne moc za pokračovanie!

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Maenea - 22.01. 2011
Hurá, akce :-) ale těšíla jsem se na "rozhovor" Hermiony a Rona.  Utrhne mu hlavu na naservíruje mu ji na podnose? No, určitě to nebude nic hezkého :-D Ještě že mají na práci a myšlení Harryho s Dracem :-)

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: doda357 - 22.01. 2011
Takže Harry si domyslel, čo chcel Ron od Draca.... Je celkom bystrý Som zvedavá, čo spraví Hermiona Ronovi....Na jej mieste by som mu minimálne riadne nadala Páčilo sa mi Hermionine uvažovanie o tom, ako im Draco pomohol.... Ale možno si to Draco uvedomuje. Som rada, že Dracovi to bolo ľúto a chvíľami sa chcel Hermione ospravedlniť. Bolo tam objasnené, ako vydržia slizolinčania v ich spoločenskej miestnosti, aj mne by sa to páčilo Harryho úvahy tiež neboli na zahodenie. Mňa to nikdy nenapadlo, ale páčilo by sa mi, kebyže sú priateľmi... Tiež by ma zaujímalo, prečo Zakladatelia nerozprávajú. A konečne objavili nejakú novú stopu. Vďaka Dracovi- ako inak Posledná strana bola úžasná. Vlastne ako celá kapitola Ďakujem za skvelý zážitok a spríjemnenie dňa
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 23.01. 2011
Zlomyseľne (v dobrom) ti práve posielam ďalšiu kapitolu - aby si sa nenudila. To o tých zakladateľoch neviem... Ďakujem za všetko.

Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Kaitlin - 22.01. 2011
Okey, tak po týhle kapitole už jsem spokojená :) A hlavně jsem ráda, že Harry byl tak hodný a postrčil Hermionu správným směrem. jen je škoda, že tady nebyl rozhovor jí a Rona, na ten jsem se těšila a ono nic. Na druhou stranu ta část s Dracem a Harrym neměla chybu :) Takže se mi líbilo, překlad byl krásný. Díky :)
Re: Kapitola 36 - Zakladatelia Od: Jimmi - 23.01. 2011
To som rada. Nechám ti celý týždeň na učenie a potom sem cez víkend zablúď. A uč sa!

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke