Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

2. kapitola

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 12.03. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham  

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/2/What_the_Room_Requires

Čo Komnata najviac potrebuje

Preklad: Jimmi

Beta-read: Rapidez, Doda357

 „Len potrebujem trochu viacej času...“ V tejto poviedke je Hermiona tou, ktorá nachádza Draca plakať v kúpeľni. Utečie od nej. Naháňa ho do Komnaty najvyššej potreby, kde čas nič neznamená – a Komnata ich prinúti spoločne čeliť ich najväčším obavám, aby našli dvere von.

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Alydia Rackham, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Poznámka prekladateľa: Gobblin – preklad v HP je česky skřet a slovensky škriatok. Preklad v Tolkienovi je česky skřet a slovensky ohyzd (ohyzdovia). Používa sa aj orkovia, goblinovia. Ja som zvolila ohyzd. Viď: http://www.kinema.sk/clanok.asp?id=3700. Citácie sú z českého prekladu od pani Pošustovej.

 


 

 

Kapitola 2

DRACO

Dopadol som na tvár. To prekliate dievčisko sa dostalo dnu za mnou a nie práve jemne mi vrazilo do chrbta. Už som čiastočne držal v ruke prútik - teraz odskackal po kamennej podlahe do čiernoty. Zaklial som po francúzsky a potom po taliansky, keď som sa vyštveral znova na nohy. Strhol som sa, keď mi bolesť vystrelila kolenami a lakťami. Nič som nevidel - dokonca som si nedovidel ani na špičku nosa.

"Geniálne, Grangerová!" vykríkol som, môj hlas sa odrážal od vysoko sa týčiacich stien. "Kvôli tebe som stratil prútik!"

"Prečo si ho vôbec mal vytiahnutý?" zhíkla, kým sa potkýnala niekde naľavo odo mňa.

"Aby som ťa ním zabil."

"Čože?" zjačala. "Vážne si chcel-"

"U Merlina, Grangerová, spamätaj sa predsa," zavrčal som. "Napadlo mi, že možno budem potrebovať prekliate svetlo!"

"Ach," roztrasene odvetila a potom jej hlas spevnel. "Lumos!"

Nič sa nestalo.

"Lumos!" zopakovala.

"Daj mi ho," načiahol som ruku tým smerom, kde som si myslel, že stojí.

"Nie!" začul som, ako buchla o stenu. To mi potvrdilo, že dvere zmizli.

"Ty ani nevieš, ako tú hlúpu vec použiť?" Urobil som tri kroky smerom k nej. Preklínal som tú tmu tmúcu a rukou som sa obtrel o jej plece. Silno som ju schmatol za rameno. "Daj mi svoj prútik!"

"Draco Malfoy, pusti ma -"

Mlátila voči môjmu zovretiu, ale ani ona nevidela. Bojoval som s jej buchnátmi, snažil som sa nedostať úder do tváre a ľavou rukou sa mi podarilo zovrieť jej zápästie.

"Nie!" zajačala, keď som ju pritlačil o stenu.

"Prestaň sa chovať ako decko a daj mi svoj prútik!" zareval som práve v okamihu, keď som jej ho vytrhol z pravej ruky. Zvrtol som sa, zdvihol som ho a zhlboka sa nadýchol. "Lumos!"

Nič sa nestalo. Vôbec nič. Ani iskrička. Bolo to, ako keby som držal konár z jedného zo stromov, čo rástli vonku. Potriasol som ním.

"Čo je s tvojím prútikom?"

"S mojím prútikom nič nie je!" dychčala Hermiona, jej hlas prekypoval zúrivosťou. "Vráť mi ho!"

"Dobre." Hodil som ho jej smerom. Narazil na kameň, potom padol na zem a odkotúľal sa.

"Kam dopadol? Draco, kam dopadol?" lapala po dychu, rukami šmátrala po kameňoch. Neodpovedal som. Moje oči sa stále snažili zaostriť pri pokuse zachytiť svetelný lúč, nejaký tieň alebo mihotanie sviečky. Ale nič tam nebolo. A podľa hĺbky ozvien, ktoré vytvoril náš ujačaný zápas, bola táto miestnosť úplne prázdna.

"Nemôžem ho nájsť," vykríkla Hermiona. "Nemôžem ho nájsť!"

"Ani ja nemôžem nájsť ten svoj!" vyštekol som a zaťal ruky.

"Díval si sa po ňom vôbec?"

"Díval? Ako som mohol dívať? Je tu tma ako vo vreci!"

"Ja to viem! Snažil si sa ho nájsť?"

"Aký má zmysel nájsť ho?" odsekol som. "Tu nefungujú!"

"Prečo by nefungovali?"

"Ako to mám vedieť?"

"Čo si si myslel, keď si sem vošiel?" dožadovala sa. Automaticky som sa zvrtol, ale stále som ju nedokázal vidieť.

"Počúvaj, ak sa ma pokúšaš nazvať blbcom -"

"Nepokúšam," odsekla. "Snažím sa prísť na to, kde sme!"

"V Komnate najvyššej potreby," odfrkol som.

"Ja viem!"

"Prestaň kričať!"

"Ty prestaň kričať!"

"Grangerová, ak nezavrieš zobák, tak ťa -"

"Pšt."

"Čo si povedala?" začal som, hlboko dotknutý.

"Pšššt!"

"Hej, neoceňujem, keď ma -"

Jej ruka ma zovrela okolo zápästia. Strhol som sa, pokúšal sa ju striasť -

"Počúvaj!" zasyčala. Stuhol som. Chvíľu som nič nepočul a práve som ju chcel odhodiť naprieč celou miestnosťou...

Keď sa v diaľke na druhom konci miestnosti rozžiarila oranžová žiara - miestnosti, ktorá bola evidentne trikrát dlhšia než akákoľvek chodba v mojom dome - prižmúril som, moje oči sa už totiž prispôsobili tme.

Hermiona mi ruku nepustila.

"Čo je to?" zašepkala, zrazu potichu. Nič som nepovedal. Z tej žiary vychádzali zvuky - rev, škriabanie. A potom ku stropu vystúpilo vysoké hvízdajúce zavytie.

V žilách mi stuhla všetka krv. Celým mojim telom prebehla silná triaška. Pokúsil som sa ovládnuť, ale dokázal som len prehltnúť a o krok cúvnuť.

"Draco, čo je to?"

"Horskí ohyzdovia," precedil som cez zuby. A potom sa mi všetky svaly zablokovali a ja som skamenel.

"Horskí ohyzdovia?" zopakovala Hermiona, zmätená. "Čože? Na hrade?"

Doslova som nebol schopný ani len odpovedať. Nedokázal som sa vôbec pohnúť.

"Nemali by sme utiecť?" Teraz moje zápästia zvierali obe jej ruky. To svetlo silnelo, rozťahovalo sa, aby odhalilo steny miestnosti - čo vôbec neboli steny, ale členitá skalnatá jaskyňa. A potom sa po tých skalách roztancovali ostré tiene kymácajúcich sa a plaziacich sa postáv. Smerom k nám sa niesol hrdelný, bublavý smiech a vrčanie.

"Draco, nemali by sme utiecť?"

To vrčanie zosilnelo na primitívny vreskot.

Zbadali nás.

A nech som sa snažil akokoľvek, moje svaly boli ako z olova - srdce mi bilo tak silno, že ma boleli žily na krku.

"Draco?"

"Ehe," zvládol som, ale nedokázal som ustúpiť.

"Tak poďme!" Hermiona ma trhla za ruku, otočila ma a tiahla ma vpred. V ďalšom okamihu sa tí ohyzdovia dali do šialeného behu, samozrejme boli nám v pätách, kymácali sa, dupali a škrípali zubami. Prinútil som svoje stuhnuté nohy fungovať, aj keď som sa potkýnal vpred do absolútnej čiernoty, vedený jedine prstami tej humusáčky.

"Poďme!" naliehala a ja som rozpohyboval svoje nohy rýchlejšie. Ohyzdovia chňapli po uvoľnenom konci mojej košele - cítil som, ako jeden pazúr zasiahol môj chrbát - začal som ostrejšie dýchať, ako keby som vdychoval nože. Zavrel som oči, pretože v tom nebol žiaden rozdiel, a utekal som tak rýchlo, ako som len mohol.

A potom, za mnou, začal z rozčúlených mužov vrčať a bublať zvrátený, rezonujúci spev.

Chňap! Lap! Strop sklapl

Třesk, plesk! Dup, křupl

Tam dolů hned, kde vládne skřet,

hohó, tam s tebou šup!

Břink, bim! Sem s ním!

Perlík, a kuj! Hohó, jsi můj!

Teď buš a buš a rob a služ,

hohó, teď kuj a kuš!

Chceš pryč? Prásk bič!

"Draco," zhíkla Hermiona, práve keď som skoro zakopol. Cítil som, ako ohyzd dýcha tesne za mnou - cítil som jeho zápach.

"Draco, niečo vidím!"

"Kde?" zjačal som a znova otvoril oči.

"Tam!" Ďaleko, preďaleko pred nami som zahliadol svetielko. A v tej chvíli moje nohy dopadli na niečo, čo sa ani trocha nepodobalo na kameň. Bolo to ako zem a ihličie z borovíc. A potom sa po oboch stranách okolo nás odnikiaľ zjavili stromy. Boli sme v lese.

Ohyzdovia sa stále blížili.

Sténej a skuč!

Kňourej a kňuč!

A rob a rob a čekej hrob,

kde vládce skřet smí popíjet,

hohó, kde má svůj svět!

"Sme... takmer... tam..." vydychovala Hermiona, jej zovretie zosilnelo. Teraz som mohol pred nami vidieť cestu - bola široká, pokrytá ihličím. Žiara bola iná, nie ako ohyzdia diera.

Akási jasnejšia, otvorenejšia...

Tesne vedľa môjho ucha cvakli čeľuste. Priškrtene som vykríkol a švihol rukou dozadu. Zasiahol som kožovité telo ohyzda. Potom mi jeden z nich zaťal zuby do zadnej časti nohy.

Zavyl som. Spaľujúca bolesť si razila cestu mojou nohou a chrbtom. Hermiona ma hodila do toho otvoru -

Vypadol som ním von z lesa. Vstúpil som do jasného zlatého svetla. Bolesť v mojej nohe zmizla. Na okamih som zbadal modrú oblohu a zožltnutú trávu. Potom som sebou hodil o zem.

Ticho. Nepokojný vietor šelestil vysokou trávou nad mojou hlavou. Chvíľu som ležal, paralyzovaný, srdce mi búšilo v ušiach. Ten vietor šepotal. Otvoril som oči.

Ležal som na bruchu na polámaných stonkách jačmeňa. Zlaté steblá stáli nahusto pri mojej tvári a rukách. Zhlboka som sa nadýchol a zovrel prstami tú ševeliacu trávu. Zemitá, sladká vôňa sena zaplnila moje pľúca. Zamračil som sa a potom som sa pomaly posadil.

Do vlasov sa mi vplietal teplý vánok. Na chvíľu som zavrel oči, keď do nich udrelo jasné, ničím neclonené slnečné svetlo. Zdvihol som ruku a utrel si tvár, potom som sa rozhliadol.

Sedel som v zlatistom poli jačmeňa, nado mnou obloha bez mráčika, tak ďaleko ako som dovidel vlniace sa steblá. Okrem jedinej veci.

V diaľke stál strom. Nádherný strom, ale nehodil sa sem. Na jednu stranu sa nakláňala prastará smútočná vŕba, jej dlhé vetvy prevísali k zemi. Prižmúril som oči. Už som tu predtým bol...?

Obzrel som sa. Za mnou sa týčil čierny les - ako nepriepustná kovová opona. Bola tam cesta, po ktorej sme práve prišli a ktorá vyzerala ako tunel cez horu. Za ňou čakala temnota a ticho. Ohyzdovia za nami nešli.

Vyštveral som sa na nohy, potom zízal na tú smútočnú vŕbu. Vietor rozvlnil moju košeľu, ale nespievali žiadne vtáčiky. Jediným zvukom bol šelest jačmeňa. Obzrel som sa na zadnú časť svojej nohy, čakal roztrhanú látku a ranu. Ale moja noha bola úplne v poriadku a nohavice som mal nedotknuté.

Napravo odo mňa do toho jačmeňa niečo narazilo. Stočil som sa -

aby som videl, ako Grangerová vystrelila do sediacej pozície, slama vo vlasoch, jej vlasy a viazanka úplne rozcuchané. Rozhliadla sa dookola, potom za seba na ten les, potom znova na tú vŕbu v diaľke. Zamračila sa.

"Kde sme?"

"Prečo si myslíš, že ja som ten, kto to bude vedieť?" dožadoval som sa, keď som sa pohol vpred.

"Kam ideš?" Začul som, ako vstala a dupala za mnou.

"Preč od teba?"

"Než čo? Než nájdeš tie dvere?" protestovala. "Ako to navrhuješ urobiť, keď vôbec nemáš prútik?"

"Tradičným spôsobom," odpovedal som. "Pohľadám ich."

"Sme uprostred poľa!" vykríkla. Nohy jej zastavili. "Draco, stoj."

"Nie."

"Draco, musíš mi povedať, kde sme!"

"Nie, nemusím," odsekol som, zvrtol som sa a venoval jej nepekný pohľad. "Aj tak je to tvoja chyba - keby si ma nesledovala a túto komnatu nepoplietla, nemuseli sme skončiť v tejto nočnej more."

Znova som sa otočil a vyrazil k tej vŕbe. Nepripustil som si, aby som premýšľal, prečo tam mierim.

"Počkaj."

Moje kroky spomalili a zamračil som sa. Obzrel som sa cez plece a nadvihol obočie. Hermiona zízala na zem.

"Čo je?" spýtal som sa. Pozrela sa mi do očí.

"Už som tú pieseň počula."

Rozhliadol som sa, v rozpakoch.

"Akú pieseň?"

"Tú ohyzdiu pieseň," povedala.

"Veľa sa zdržujeme v spoločnosti ohyzdov, há, Grangerová?" uškrnul som sa.

"Nebuď smiešny. Už som ju počula niekde inde!" naliehala. Potom mi venovala zarazený pohľad. "Myslím, že je z... jednej knihy."

To ma zastavilo. Namáhavo som prehltol.

"Je, však?" Urobila krok smerom ku mne. "Od Tolkiena?"

Moje oči zažiarili.

"Je to čarodejník," vyprskol som. "Ako by si ty vedela niečo o -"

"O knihe Hobit?" dokončila. Vypleštil som na ňu oči. Jej tvár sa rozjasnila.

"Áno! Je to z Hobita! Keď všetkých okrem Gandalfa zajmú ohyzdovia po tom, čo si kvôli búrke našli útočisko v jaskyni!"

Pokúsil som sa jej venovať pohŕdavý pohľad, ale nezabralo to. Takže som sa zvrtol a ďalej tým jačmeňom pochodoval k tej vŕbe.

"Nechápeš?" trvala na svojom. "Komnata najvyššej potreby má prístup k naším myšlienkach - je to súčasť jej kúzla! Vie, že si čítal Hobita." Dobehla ma a mohol som vycítiť ten čudný pohľad, ktorý mi venovala. "Prečo si myslel na ohyzdov?"

"Nemyslel som na ohyzdov!" tvrdil som.

"Fajn, ja som na nich určite nemyslela," povedala. Stlmila hlas. "Je to ako keby tá komnata vedela, čím ťa vydesiť..."

"Nebol som vydesený," blafoval som. Nepočúvala.

"Otázka je..." dumala. "Prečo by ťa chcela vydesiť?"

"Je to komnata, Grangerová," odpovedal som. "Tá nechce nič." Pokrútil som hlavou a zasmial sa na tú prázdnu oblohu. "Typický mukel. Zjavne nedokážeš pochopiť, že mágia má skrátka pravidlá."

"Čo tým myslíš?" dobehla tesne ku mne a nakúkala mi na tvár.

"Si neznesiteľná, vieš to, že?" mračil som sa na ňu.

"Čo. Tým. Myslíš?"

Zastavil som. Aj tak sa nezdalo, že sa k tej vŕbe nejako približujem.

"Počúvaj, dievčatko," zavrčal som. "Komnata najvyššej potreby vezme tvoje myšlienky a premení ich na realitu, správne?"

Dychtivo ma sledovala, jej hnedé oči rozžiarené, jej obočie zvraštené. Zaškrípal som zubami.

"Zvyčajne, keď ju ľudia nájdu, myslia a sústredia sa na jedinú vec," vysvetľoval som. Pripadal som si ako profesor Snape, keď sa snaží dostať nejakú myšlienku do Potterovej prázdnej hlavy. "Ale ak začneš myslieť na jednu konkrétnu vec a potom ti na myseľ naskočí tisícka ďalších, kým prechádzaš dverami, vrazíš do niečoho podobného, niečoho podobne šibnutého ako Alenka v Ríši divov." Zašermoval som jej prstom pred tvárou. "A to len v tom prípade, ak jednáš s nesústredenou mysľou jedného človeka, nie s dvoma ľuďmi, ktorí tam vrazia bez toho, aby si ujasnili, čo vlastne chcú."

"Ríša divov," zopakovala, ako keby to nechávala prenikať do svojho vedomia.

"Alebo Krajina-Nekrajina," zamrmlal som, pohol sa znova smerom k vŕbe cez tú vysokú, šelestiacu trávu. "Ako v Nikdy-nenájdeme-tie-prekliate-dvere."

"Prečo stále kráčaš týmto smerom?" zavolala Hermiona. "Dvere sú tam vzadu."

"Zdá sa ti tá cesta lepšia?" doširoka som ukázal na hlbokú, tmavú cestu do lesa. "Pokojne si choď. Nebránim ti."

Chvíľu nič nepovedala, potom za mnou vykríkla.

"Fajn! Aj tak tam je môj prútik." Zmĺkla, potom skúsila znova. "Malfoy, nedáva zmysel ísť tam, kam ideš ty."

"Počúvaj, Grangerová," vyhlásil som a otočil sa k nej tvárou. "Môžeš si robiť čokoľvek, čo chceš - ale nič ma neprinúti vrátiť sa tým priechodom skrz... tamto." Ukázal som rukou. Pohnal som ju tam rukou. "Pápá."

Na chvíľu na mňa zazerala, nerobila nič iné, len po pás stála v mávajúcom jačmeni. Potom sa zvrtla a kráčala nazad do lesa, jej dlhé kučery poskakovali a húpali sa na jej chrbte. Prevrátil som očami, vďačný, že som sa jej konečne zbavil.

Stále som kráčal k tomu osamelému stromu, ten slabučký šepot a šelest okolo mňa. Moje zamračenie zosilnelo, keď som študoval tú jasnú krajinu a zľahka sa kývajúce vetvy tej vŕby. Už som tu predtým bol? Alebo som si len predstavoval miesto ako toto?

Nakoniec som sa dostal bližšie k tej vŕbe - ktorá sa ukázala väčšia, než som kedy videl. Zdalo sa, že je dvakrát väčšia ako Zúrivá vŕba na školských pozemkoch. Ale táto neprejavovala žiadne známky toho, že by ma chcela prizabiť. Jej zelené, lákavé vetvy viseli k zemi, vytvárali okolo jej kmeňa záclony. Pamäť sa znova dala do pohybu. Zaváhal som, potom zdvihol ruku, aby som nejaké odtlačil nabok a vkročil do toho ticha a tieňa.

Vzduch prerezalo zvriesknutie. Zvrtol som sa, srdce mi šlo vyskočiť. Ozvalo sa to znova, pretínalo to to ticho, odrážalo sa od šedých, holých stromov čierneho lesa. Vydesený, primitívny, zúfalý vreskot - ako keby niekoho zabíjali.

Grangerovú.

Zovrel som tie nízko visiace vetvy a zízal na prsteň na mojej pravej ruke. Slnko sa odrážalo od striebra na erbe. Zatvoril som oči, zaškrípal zubami a silno stisol tie vetvy.

Vykríkla znova.

 

HERMIONA

"Toto je smiešne. Absolútne absurdné," zamrmlala som, odrážala vetvy z tváre, keď som vbehla do tieňov toho lesa. "Dvere sú tadeto. Prečo nemohol -"

Niečo sa predo mnou v tej hlbočine pohlo. Spomalila som a zastavila. Načúvala som.

Tiché plazenie, ako keď sa dlhé, hladké, ťažké telo pohybuje po poraste, zaplňovalo ticho lesa. Po tele mi prebehli zimomriavky. A potom som zazrela nejaké telo.

Bolo dlhé - možno desať metrov - a pohybovalo sa ako rovnomerná čierna rieka smerom ku mne. Prehltla som.

"Haló?" skúsila som. Moji rodičia by si mysleli, že som totálne scvokla, keď som oslovovala veci, ktoré sa plazili po zemi, ale podľa mojich skúseností častokrát odpovedali. "Haló? Je tam niekto?"

Ssssssssssssssssss…

"Ach, nie..." vydýchla som, o krok cúvla. Stúpila som na niečo mäkké.

Zhíkla som a s otočkou vyskočila -

Aby som videla, že všetka zem okolo mňa pokrytá je čiernymi zmijami. Hemžili sa sem a tam, po sebe a medzi sebou - boli ich hromady, plazili sa, posúvali a syčali. Nemohla som sa pohnúť, nemohla som nikam ustúpiť, pretože obkľúčili moje nohy, ako keby som stála vo vriacej kaluži dechtu. Tucty z nich sa pomaly sťahovali a otáčali svoje hlavy, zízali na mňa čiernymi, lesknúcimi sa očami. Stála som ako sviečka, ruky pritisnuté k bokom a prinútila som sa vzhliadnuť. Stisla som ústa, keď sa mi ruky a kolená začali triasť. Pretočil sa mi žalúdok a stuhla krv v žilách. Keď som bola malá, hadov som sa nebála. Bazilisk to zmenil.

"Toto nemôže byť skutočné," precedila som cez zuby. "Nemôže byť. Dracovi ohyzdovia neboli skutoční. Pochádzali z knihy. Toto nie je skutočné, toto nie je... uuuuuáááááá!" Moje slová sa zmenili na kňučanie, keď jeden had, jeden veľmi veľký had začal ovíjať svoje studené, hladké telo okolo a okolo a vyššie a vyššie po mojom členku, potom po mojom lýtku. Chcela som ho skopnúť a so zavytím utiecť, ale zahryzla som si do jazyka a prinútila sa stáť nehybne. Keby som sa pohla, uhryzne ma.

"Ach, vypadni, vypadni, vypadni!" prosila som, hrdlo sa mi sťahovalo. "Prosím, choď preč! Prosím-" Jeho silné slučky sa sťahovali okolo mojej nohy. Zapišťala som a pleskla po ňom.

Zaťalo to zuby do mojej pokožky, presne vzadu za mojím kolenom.

Vykríkla som tak, ako som ešte nikdy nevykríkla. Spaľujúca, prenikavá, búrlivá bolesť sa šírila skrz celú moju nohu. Siahla som nadol a strhla toho hada zo seba. Všade na rukách som mala krv. Hadí nepokoj zosilnel na paniku a z ich sykotu sa stal rev - ako nahnevané osy. Pokúsila som sa ich preskočiť, utekať nazad na jačmenné pole, ale oni mi skákali po nohách, zväzovali ma ako povrazy, ovíjali sa okolo mojich členkov. Padla som na kolená. Rukami som pristála na inom hadovi. Švihol sebou a zahryzol mi do zápästia. Znova som vykríkla, hrdlo mi trhalo a pokúsila som sa ho striasť. Zostal uchytený a napumpoval do mňa plnú dávku jedu. Potom ma ďalší uhryzol do lakťa. Ďalší do stehna. Slzy mi stekali po tvári a hádzala som sa na zemi, kopala a oháňala sa z plnej sily. Klbko hadov ma začalo sťahovať pod seba.

"Pomoc!" vykríkla som. "Ach, pomôžte mi, prosím!"

Celé moje telo horelo. Naraz ma pohrýzli stovky hadov, potom sa vrátili a uhryzli opäť. Cítila som, ako sa mi krv zaplňuje jedom. Zomierala som.

"Vstávaj! Grangerová, vstávaj!"

Tie slová ku mne prenikli skrz hmlu a hoci som sa pokúšala poslúchnuť, moje svaly sa nepohli. Potom ma za nadlaktie schytila silná ruka a vytiahla ma nahor.

Hady zo mňa spadli. Potácala som sa vpred. Niekto ma chytil rukou okolo pása. Potom mnou otriasali ostré údery, každý sa rozliehal s ráznym prásk - ale to nehrýzli mňa. Ruka, ktorá ma držala, sa pohybovala s každým tým prasknutím, ako keby tá druhá ruka bola príliš zaneprázdnená tým, že ten zvuk vytvárala.

"Do čerta.“ Prásk. „S tými.“ Prásk. „Hadmi!" štekal do taktu ten istý hlas. "A do čerta s tebou, že si mi stratila.“ Prásk. „Môj.“ Prásk.Prútik!"

Tá ruka ma ťahala nazad, von z roja hadov. Potom ma dve ruky strčili do tvrdej kôry nejakého stromu.

"Zo všetkého... geniálne. Jednoducho geniálne," mrmlal ten hlas a ja som mala pocit, že sa mi niečo odtŕha z tváre. Zjačala som.

"Chceš, aby som to nechal ďalej ťa hrýzť?" vyprskol. Podarilo sa mi otvoriť oči, aby som našla rovno pred sebou stáť Draca Malfoya. Odhodil jedného hada - hada, ktorý sa asi držal mojej tváre - a potom sa rýchlo načiahol a odtrhol jedného z mojej hlavy, strhol ďalšieho, čo sa mi ovíjal okolo krku, potom sa sklonil a odmotal toho prvého dlhého z mojej nohy - zjavne som sa ho prvý raz nezbavila.

"Zmiznite!" zareval na tie stvorenia, keď vzal dlhú tyč a postupoval na ten roj. Zasyčali na neho, a ten dlhý otvoril svoje ústa a vydal ostré zavrčanie. Draco švihol a rozrazil mu lebku. Chvíľu sa krútil a potom zostal nehybne ležať. Hady, ako ustupujúci príliv, cúvali do temnoty. Draco, zadýchaný, sledoval ako odchádzajú.

Jed z mojich rúk a nôh sa rozptýlil. Siahla som si na tvár, aby som si nahmatala zranenie -

Ale nič tam nebolo. Pokožku som mala hladkú. Hľadela som na svoje ruky, predtým zaliate krvou. Z toho, čo som videla, boli čisté.

Draco odhodil palicu a potom sa otočil tvárou ku mne.

"Už si šťastná?" vyštekol. "Spokojná, že si taká chytrá? Čo som ti povedal?"

"Že ťa nič neprinúti, aby si sa vrátil tadeto," zašepkala som, keď som sa pokúšala zastaviť svoju triašku. Mračil sa na mňa. Utrela som si oči, ale na prstoch mi stále zostávali slzy.

"Nerozumiem tomu," pokrútila som hlavou. "Nikdy by ma nenapadlo, že Komnata najvyššej potreby môže byť taká diabolská -"

"To si vážne taká nevedomá?" Draco rozhodil rukami do vzduchu, potom si pleskol po stehnách. "Špička triedy, a predsa nedokážeš pochopiť ten najzákladnejší princíp." Prezrel si ma odhora nadol, ako keby hodnotil koňa, ktorý sa mu nepáčil. "Úbohá humusáčka. Obávam sa, že niektoré veci sa skrátka nedajú napraviť."

"Fajn, potom prečo mi to nevysvetlíš?" zarevala som, môj hlas preplnený strachom, ktorý som sa pokúšala prehltnúť. Draco urobil ku mne dobre premyslený krok, jeho jasné oči ma prišpendľovali na mieste, kde som stála,.

"Mágia nie je dobrá alebo zlá. Je to nástroj," povedal. "Keby som mávol svojím prútikom," zahral to vo vzduchu. "Keby som mal prútik, tak je to," vykrútil pery. "A povedal accio bolehlav a zavraždil ťa ním," ukázal na mňa. "Bude vďaka tomu accio kúzlo zlým?"

Hľadela som na neho, potom pokrútila hlavou. Tiež pokrútil svojou.

"To nie je mágia. Je to to, čo s ňou urobíš."

"Takže..." mrmlala som, keď som sa objala rukami. "Čo sme s ňou urobili?"

Pozrel na mňa, potom nás otočil k lesu. Dlhú chvíľu nepovedal nič. Potom sa zhlboka nadýchol.

"Neviem."

Obočie mi vyletelo dohora.

"Rozprával si, ako keby si vedel."

"Neviem, dobre?" strelil nazad a prebodol ma pohľadom. "Toto sa mi nikdy predtým nestalo."

"Počkať - ty sem chodíš často?" Urobila som krok smerom k nemu.

"Tak často ako ktokoľvek iný," vrátil - ale klamal. Nepozrel sa na mňa.

"Malfoy -"

"Pšt."

Zastala som uprostred kroku, potom nakukla do lesa, mimo cestu, smerom, ktorým pozeral Draco. Tam, kde som už skoro nedohliadla, som mohla vidieť kraj dverí. Dvere, ktoré vyzerali akosi povedome...

"Vyzerá to sľubne," rozhodol Draco a zišiel z cesty smerom k nim.

"Je to dobrý nápad?" zatvárila som sa.

"Pokúšam sa nájsť cestu von," odsekol Draco. "Ale ty samozrejme môžeš zostať tu a dať si čajíček s hadíkmi."

Zahryzla som si do pery, keď som sa pohla vpred, zastala, potom sa rozbehla za ním do tmavého lesa a zanechala tú cestu za nami.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. kapitola Od: Ponyska - 02.08. 2012
Velmi pěkná práce :).

Re: 2. kapitola Od: kometa - 29.10. 2011
Tak Draco zná Hobita a můj milovaný Tolkien byl čaroděj, jo? No to je mazec   Komnata si s nima teda pěkně hraje – nejdřív skřeti, pak vrba – zajímalo mě, jestli to byl dědek Vrbák, jestli by Draca uvěznil jako Smíška, když se o něj opřel... A ty zmije byly hnusný, fuuuj Ale zahlédli cípek dveří – a jelikož jsem naprosto pohlcena dějem, honem utíkám za nimi do další kapitoly   Díky moc, Jimmi! PS: mám komentář č. 100, to je pěkný
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Keby len Tolkiena! Uvidíš, čo za filmy a knihy tam ešte objavíš. Autorke sa asi páčia podobné veci ako nám. Ďakujem moc

Re: 2. kapitola Od: ulli - 26.10. 2011
Och úžasně dlouhá kapitola. Nejlepší je vždy na začátku přijít o hůlky, hned je všechno těžší, napínavější a zajímavější. Překvapil mě Draco, který před ohyzdy stuhl, ale potom běžel zachránit Hermionu před hady. Je plný protikladů. Líbí se mi, když je chladný, zlý nebo urážející a pak se objeví nějaká jeho část, která to popírá alespoň zčásti. Je to trochu jako z jednoho světa do druhého (možná z komnaty do komnaty?). Těším se další nový svět a děkuju za překlad.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Hej, chvíľu mi trvalo, kým som sa zorientovala, autorka im stále mení okolie (či vlastne komnata), ale pritom sú na tom istom mieste. Je to ako keby prechádzali z filmu do filmu. Ďakujem za komentár.

Re: 2. kapitola Od: peacy - 28.06. 2011
Výborné, čtivé   obrovský bod za "Horskí ohyzdovia" začíná se mi velmi líbit tato Hermiona
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Jé, čo sa ti tak na horských ohyzdoch páčilo? Som odchovaná na českých filmoch, takže stále sú to u mňa skřeti, ale nechcela som, aby sa to plietlo so skřetmi za banky. Dodatočne ďakujem
Re: 2. kapitola Od: kometa - 29.10. 2011
V naprosto fantastickém zpracování Slovenského rozhlasu jim říkali skirti, takže mě ohyzdové překvapili
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Je tam Mountain goblins, preto horskí. Pre ohyzda som sa rozhodla kvôli filmu. Máme dva slovenské preklady, plus ten rozhlasový. Plus film. Skirti som ešte nepočula, ale máš pravdu. U mňa to vždy budú škřeti. Je to niečo podobné, ako český a slovenský preklad Harryho Pottera - teraz už nie, ale už som videla zopár diskusií, kde sa ľudia do krvi hádali o tom, ktorý je lepší. Ako keby to nebolo jedno. Najlepšie je poznať oboje a keď sa mi český preklad páči viacej, vyberám ten - mená zakladataľov, zlatonka, spoločenská miestnosť... Hoci si už pomaly zvykám na klubovňu (je tu priveľa slovenských prekladov) Díky za vysvetlenie. http://www.kinema.sk/clanok.aspx?id=3700 [www.kinema.sk] http://forum.panprstenov.com/cestina-vs-slovencina-t34.html [forum.panprstenov.com]  

Re: 2. kapitola Od: jerry - 20.03. 2011
To bolo napinave, najprv nefungoval prutik potom ohyzdi a potom hadi. Som zvedava co nas caka nabuduce. Vdaka za preklad. Mam cislo 333.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Ďakujem za komentár. Už sa nebudem opakovať, mrzí ma, že tak neskoro, ale aspoň mám pocit, že sa s komentármi roztrhlo vrece. Díky

Re: 2. kapitola Od: JSark - 16.03. 2011
Čajíček s hadíkmi, Draco je skoro tak jedovatý ako tie zmije. Ale som sa normálne spočiatku vydesila, že to bude nejaký hybrid HP a Pána prsteňov. 8O Dúfam, že nie, hobitov a podobne zrovna nemusím. Díky za preklad.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Aj ja ďakujem. Lepšie neskoro ako nikdy.

Re: 2. kapitola Od: kukuriciarka - 16.03. 2011
toto bolo ako vystrihnuté z mojej nočnej mory ( ako keby mi autorka videla do hlavy. tiež mám panický strach z hadov, neznášam dokonca ani pohľad na nakresleného hada... fuj fuj fuj, toto bolo strašné!!! dúfam ich tam už nič podobné nečaká... a čo vlastne spôsobilo také správanie tej izby? uvidíme...
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Dodatočne ďakujem za komentár. Ospravedlňujem sa, že takto neskoro ale teraz to mám, ako keby si písala len teraz a ja mám nové komentáre. Takže duplicitná radosť. Ďakujem

Re: 2. kapitola Od: Brumlinka2 - 14.03. 2011
Povídka zatím vypadá docela zajímavě. Jsem zvědavá na propojení HP a Pána Prstenů. Díky moc za překlad. Už se moc těším na pokračování.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Toho prepojenia tam moc nebude, mám pocit, že to bola len táto kapitola. 90 percent je Harry Potter. Díky moc

Re: 2. kapitola Od: Zarabeth - 14.03. 2011
Úžasné, s čím pak se jejich podvědomí vytasí příště? Dík, za skvělý překlad.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Veľmi zaujímavými vecami, uvidíš. Ďakujem.

Re: 2. kapitola Od: 32jennifer2 - 14.03. 2011
no tak toto bolo fakt ze brrrr... a hlavne tie básničky či čo to bolo, az mi mraz behal po chrbte a podvedome som sa posuvala so stoličkou bližšie k stolu kým som si nenarazila brucho tak teda, som zvedavá, čo ich čaká v tmavom lese... zrejme nič dobré, ale ved... uvidime...
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
To je priamo preklad z Hobita, spievajú si to ohyzdovia. Taká ich vojnová pieseň. Nič dobré, nič dobré. Ďakujem

Re: 2. kapitola Od: Nenriki - 14.03. 2011
*ma otvorene usta a len nemo hladi* toto je....nemam slov....moj tajny sen sa splnil a ja si citam harmonicke spojenie harryho pottera a pana prstenov. clovek ma po jednom jedinom dni, kedy sa tesil na vsetko toto tu (pravidelne som kontrolovala, ale nestihala), cas si konecne vsetko precitat a takto hned na uvod ho sokuju. ustipnite ma niekto...alebo radsej nie dakujem, absolutne skvela!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Moc sa neteš, veľa tam toho nebude, ale zase bude niečo úplne iné. Myslím, že sa ti to bude páčiť. Ja som nadšená, takže to hovorí za všetko. Ďakujem!

Re: 2. kapitola Od: aja - 13.03. 2011
ta piesen mi bola hned povedoma, len som netusila, co robi tolkien v potterovi. dufam, ze necitaju aj horory, inak by to mohlo byt este zle
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Čo ty vieš, čo čítajú. Budeš prekvapená. Ďakujem.

Re: 2. kapitola Od: Mitrihil - 13.03. 2011
to je super nápad sloučit Hobita a dalsi filmy do sebe:) to by me vzivote nenapadlo. uz se tesim na pokracovani :)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Myslím, že Hobit bude len v tejto kapitole, ale môžem sa mýliť. Ďakujem.

Re: 2. kapitola Od: adina - 13.03. 2011
paaani malokedy neviem co povedat no teraz.. uf tuhla mi krv v zilach .. krasa :-)) dufam ze sa mi o tom nebude snivat :D paradna kapitola dakujem moc :-))
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Vieš, že máš pravdu? Toto ešte moc na snívanie nebolo, ale už mám preložené časti, kde zatvorím oči a celé to vidím - Rokfort a to všetko. Len dúfam, že z prekladu to budete cítiť rovnako. Autorka má zvláštny, svojský štýl (stavba viet, opisy, vsuvky, dlhé vety), ktorý som sa nakoniec rozhodla zachovať, aj keď pri preklade sa väčšinou upravuje na to, ako sa tvoria vety u nás. Myslím totiž, že aj tá jej tvorba viet robí túto poviedku unikátnou. Ďakujem.
Re: 2. kapitola Od: adina - 14.03. 2011
tak to uz sa tesim :-)) a urcite ano.. ty to zvladnes spravit tak aby to bolo dokonale :-)

Re: 2. kapitola Od: cyrus - 13.03. 2011
Tak tam sa toho deje!!! skvele je to, preco si sa takym skvostom nepochválila skôr??? super super... a rozhodla som sa, ze nepojdem na original, pockam si na tvoj uzasny preklad :) tesim sa na dalsiu :)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Ja som o ňom nevedela! Našla ho pred nedávnom (asi dva týždne) Rapidez. No neviem dokedy vydržíš neísť na originál :D Díky moc, myslím, že sa nudiť nebudeš.

Re: 2. kapitola Od: virulence100 - 13.03. 2011
No páni, to je vážně poutavá povídka. Hodně štěstí s překladem a moc ti držím palce at se povídka líbí, tak jak se líbí mě :-) budu trpělivě čekat na další kapitoly :-)! 
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Mne sa páči! A som ňou nadšená! A a a ... nemôžem povedať viac! Tipujem, že zopár vecí jej ešte mnohí vytknú, ale je to tak originálne, že... Tak si pokecáme příště. Som o jeden a pol kapitoly napred. :D

Re: 2. kapitola Od: Dollxynka - 13.03. 2011
Uzasne , cekala jsem cokoliv ale tohle ?? to ne :D moc se tesim na dalsi dil
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
To myslím, že napíšeš ku každej kapitole :D

Re: 2. kapitola Od: mimi - 13.03. 2011
hmm, zaujimave...zvedava co prinesie dalsi diel
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Dozvieš sa. Díky.

Re: 2. kapitola Od: larkinh - 13.03. 2011
  Fíha, takový horor se z toho vyklubal Vsadím se, že ty dveře nevedou ven nebo jim nějak zmizí... aby se dostali ven tak rychle? Ale že je to napínavé.... těším se na pokračování.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Horor správne slovo :D Uvidíme. Si blízko. Díky.

Re: 2. kapitola Od: Gift - 13.03. 2011
Paani, pekne prekvapeni. Ze zacatku jsem se trosku bala, ufnukanych Dracu je ve fanfiction docela dost, bohuzel vetsinou zustane jen u tech ufnukanych, postava neni propracovana, dal se nerozvine. Tento Draco nakonec neni ufnukany. A nejen to, tyto dve kapitoly maji to "neco". Jsou nejen hezky napsane, ale maji i neco noveho. Minimalne Hobit me vic jak mile prekvapil. Proto moc dekuji za preklad, je to opravdu napinave jak ksandy, proto se budu tesit na dalsi!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Jé, ospravedlňujem sa, že som neodpovedala na takýto nádherný komentár. Nechápem, ako mi ušiel - jediné, čo ma napadlo, že bolo tak veľa komentárov k iným poviedkam, že sa medzi posledné nezmestil. Tak prepáč a o to je to ešte väčšie ĎAKUJEM!

Re: 2. kapitola Od: adelina - 13.03. 2011
Dost napínavý hned ze začátku povídky, chvílema až strašidelný. Skřeti a zmije, uáá. Hermiona jako vždy dost tvrdohlavá, ale Draco jako zachránce... Těším se na další pokračování. Díky za skvělý překlad Jimmi
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Asi nemal na výber, inak by ohluchol. Pochybujem, že to urobil z dobroty srdca. Ďakujem.

Re: 2. kapitola Od: Ivonka - 13.03. 2011
Super povídka, je to napínavý jak kšandy, honem další kapitolu, prosím   
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Pokúsime sa. Ďakujem.

Re: 2. kapitola Od: Svetluska - 13.03. 2011
Tomu říkám spád. Skřetí písničku jsem poznala hned a byla jsem tím hodně překvapená - že se zrovna Draco bojí skřetů...Ovšem Hermioniny hadi, brr, jako by někdo popsal jednu z mých nočních můr. Docela se děsím toho, co je ještě čeká. Díky moc za překlad.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Prečo by sa ale Draco bál skřetov? Musí tam byť iný dôvod. A to ma ženie čo najskôr to preložiť... Ďakujem.

Re: 2. kapitola Od: Andariela - 13.03. 2011
Skvelá kapitola ;) zatiaľ sa mi to páči..uvidíme čo bude ďalej, čo si na nich autorka pripravila ;) tie hady mi strašne pripomínali Indiana Jonesa, keď ich tam hodili medzi ne..a ako to tam syčalo a chňapalo ...brrr....:D
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Hej, presne! Lenže to znamená, že komnata musela vedieť, že sa Hermiona bojí baziliska. Ale prečo sa Draco bál ohyzdov? Uvidíme (páni, som rovnako zvedavá, z originálu si pamätám minimum) Díky moc

Re: 2. kapitola Od: Shoshi - 12.03. 2011
zatiaľ je to iba druhá kapitola, ale akcie tam už je požehnane... pri tých hadoch som tŕpla spolu s Hermionou skvelý preklad, vďaka a teším sa na ďalšiu kapitolu
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Ďakujem, snáď sa skoro dočkáš.

Re: 2. kapitola Od: teriisek - 12.03. 2011
Strašně se mi líbí, jak je to psáno z jejich pohledu, je to zase něco jiného a skvěle to pomáhá budovat atmosféru... jsem zvědavá, proč jim komnata předkládá takové děsivé věci - teda doufám, že se to vysvětlí! Díky za překlad a těším se na další kapitolu!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Mne chvíľu trvalo, kým som si zvykla na to ich striedanie POV, ale myslím, že to ešte zvýrazňuje unikátnosť tejto poviedky. Musí sa to vysvetliť, o tom to je. Díky.

Re: 2. kapitola Od: danexa - 12.03. 2011
Tak začátek téhle povídky má hodně rychlý spád.Jsem zvědavá, co si na ně komtana ještě přichystá. Díky za překlad.:)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Nemyslím, že sa to niekde príliš spomalí - možno v strede. Uvidíme, necháme sa prekvapiť. Ďakujem.

Re: 2. kapitola Od: Maenea - 12.03. 2011
Ohó, no, rozhodně to není to, co jsem předpokládala, ale není to špatné. Vůbec to zatím není špatné. A věřím, že to ani špatné být nezačne. Skřety snesu, ale hadi byli odporní. Opravdu hnusně škaredí. Fůj, myslím, že z toho budu mít noční můru. Ale když to není místnost, jak najdou dveře? Ty správné dveře.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
To je otázka. Uvidíme. Premýšľam, či tam ešte niečo z iného sveta bude, alebo už zostaneme len na Rokforte... nespomínam si, takže sa tiež nechám predstaviť. Ďakujem.

Re: 2. kapitola Od: Goddy - 12.03. 2011
Krucinál. Je to teprove druhá kapitola a já sem v té povídce jako v žádné jiné. Tak rychle mě dostala.  Ach Jimmi, jen nás nemuč dlouho!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Pokúsim sa, ale Rapidez má pred maturitami... aspoň chvíľu, kým sa do toho dostanem, ju moc a moc potrebujem. Mňa už lapila tiež...

Re: 2. kapitola Od: cathyt - 12.03. 2011
Priznavam, je to originalne. Cakla som ine veci v Komnate. Zatial to skutocne vizera na dobry vyber. Vdaka Rapirez! Tvoje preklady mam rada. A uz mi ani nevadi ten pribeh v prvej osobe. Zo zaciatku mi to trochu vadilo, ale stacili dve kapitolky a vizera to dobre. Tesim sa na dalsie prekvapenia.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Je to iné, je to nové... to rozhodlo. A plné prekvapení. Ďakujem. Dúfam, že zvyšok nesklame.

Re: 2. kapitola Od: mmel - 12.03. 2011
Hnedka mám chuť napsat, kdy bude další kapitola, ale tuším, že by to jenom rozptylovalo Tak aspoň pochválím překlad a trpělivost a mockrát děkuju za dnešní dvojitou dávku emocí
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
To bolo myslené len zo žartu, bol tam smajlík, dúfam, že to nikto nevzal vážne. Kľudne rozptylujte. Táto mala byť až v stredu, ale zaslúžili ste si ju. Keď ju Doda pošle (je tiež chorá) a ja ju doladím. Snažím sa, aby to bolo čo najlepšie. Pri srdcových poviedkach sa s tým viacej hrám, potom to trvá dlhšie. Díky moc.

Re: 2. kapitola Od: maria - 12.03. 2011
vyzerá to zaujímavo, ďakujem
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Aj ja ďakujem :D

Re: 2. kapitola Od: ansus - 12.03. 2011
Tedy, takový vývoj jsem nečekala - jsem překvapená mírou dramatičnosti i spojením se světem Tolkiena - jsem hodně zvědavá na další vývoj. Trochu mě překvapily výkyvy v jednání obou aktérů - jak se střídají v takových divných vzteklých a tvrdohlavých polohách a pak zase vplují do docela rozumného jednání...ale na druhou stranu to coby charakteristický rys obou teengerů může docela dobře fungovat. Horští šotouši byli drsní, hadi ještě drsnější - nejvíc by mě asi dostala ta halucinatorní forma....brrrrrrr, z toho naskakuje husí kůže. Jinak "čajíček s hadíkmi" nemá chybu - s tím by měl mít Draco ze zmijozelu dobré zkušenosti. Překlad skvělý, Jimmi, díky - těším se na další.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Už som bola mierne unavená zo všetkých tých vtipných poviedok. Nemyslím, že by sa mi ich nechcelo prekladať, len už mi chýbalo niečo ako Broken či Brko. Fénix bol akčný, ale tiež tam bol ten Dracov sarkazmus... Potkaník ani nehovorím... a z Popolušky sa vykľulo ďalšie Všetko je možné. Toto je tak "angst", že jediné, čo bráni tomu, aby to hlbšie zasiahlo, je vedomie, že to je len výmysel Komnaty. Ale aj tak... Díky moc.

Re: 2. kapitola Od: anonym - 12.03. 2011
drsná skúsenosť s tými hadmi.

Re: 2. kapitola Od: myska111 - 12.03. 2011
Koukám, že povídka napínavá bude. Jak Hermionu obklopovali hadi, tak jsem prožívala tu hrůzu s ní, protože hadů se taky neskutečně bojím. Šel mi z toho mráz po zádech. Jsem zvědavá, čím všímn si budou muset projít, než najdou dveře. Předpokládám, že se jim to hned tak nepovede.  
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Je to dlhé, a dá im to zabrať, a musia pochopiť množstvo vecí... Díky

Re: 2. kapitola Od: Do_MuSh - 12.03. 2011
Tohle je naprosto famózní!!! Ne že bych neměla ráda takové ty hloupočké romance atd., ale tohle je prostě boží! Ohyzdovia mi nejprve nic neřekli, až pak ten Hobit.... a ti hadi! To sem málem omdlela, sama mám silnou fóbii z hadů a ten popis byl hrozivý.... Ale to je to, co se mi tak líbí - ta akce a napětí a tak asi je to divný, ale hrozně mi to připomíná počítačovou hru Z dimenze do dimenze
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Z každého roška troška... toto tu ešte nebolo a jednoducho je to neskutočné. Len dlhé, má to 90 tisíc slov a nechcem to uponáhľať. Mne to pripomína film (zase neviem názov - dvaja bratia našli hru, a po každom hode sa ocitli v inej realite), ale máš pravdu, bude to ako počítačová hra - len prísť na to, kedy v nej už nie sú, dá zabrať. Ďakujem a moc sa teším.
Re: 2. kapitola Od: Do_MuSh - 14.03. 2011
Něco jako Jumanji? :D Mimochodem, jsem hrozný slaboch... nevydržela jsem a přečetla si tu povídku celou už v originále. Je to něco úžasného, podle mě jedna z nejlepších Dramione, co jsem kdy četla :) Ještě aby ne, podle jsem totiž využila máminé noční a tátovy pracovní cesty a celou noc strávila na internetu :D
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Hej, alebo Zatura. Páčilo, fakt? Tak ma to teší, ale budeš preklad čítať, že? Že to krásne končí? Už aspoň vieš, prečo je zlatonka na tom banneri :D Díky moc.
Re: 2. kapitola Od: Do_MuSh - 14.03. 2011
Samozřejmě, že budu číst i překlad, protože nechci, abych přišla o jakýkoliv detail, který bych mohla v aj přehlédnout :) Končí to... tak jako to končí. Nechci ti sebrat překvapení :D 

Re: 2. kapitola Od: soraki - 12.03. 2011
fakt nářez toto... teď mi vrtá hlavou, co ta komnata potřebuje? Odráží snad jejich můry vzájemnou nenávist?  Potřebují se dostat do stádia přátelství, aby našli cestu ven? zatím jen samé otázky a odpovědi nikde... Opět šťastné oko při výběru, jsem tou povídkou pohlcená a nadšená! Díky moc
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Mne vŕtalo hlavou to - reguires - je jasné, prečo som to musela preložiť ako potrebuje - je to Komnata najvyššej potreby, ale prvý raz ma napadlo požaduje. Ono je to vlastne malinkatý rozdiel, ale keď sa nad tým zamyslíš - potrebuje, aby niečo spravili, niečo po nich požaduje. Lenže mám taký dojem, že len plní priania oboch. Svojím vlastným spôsobom. Strašne moc by som chcela ísť ďalej - toto je poviedka, kde v originále tie malé nuancy nerozlíšiš, ale keď prekladáš slovo za slovom, je to už úplne o niečom inom. Ja som dokonca po prvom prečítaní napísala Rapidez, že na tom nevidím nič úžasné, ale sama som nič nemohla nájsť, takže som si povedala, prečo nie preklad na prianie. Prvú kapitolu som prekladala u svokrovcov, bez netu - a bola som v tom až po uši. Pripomína mi to preklad Brka... Som nadšená. Je pravda, že na toto nie všetci budú mať žalúdok, ale to je ich problém. Je to nádherná poviedka, stačí tak? A milujem ako končí! 

Re: 2. kapitola Od: ostruzinka - 12.03. 2011
Páni, tak tohle je zajímavé. Jedna velká noční můra. Já bych se picla. Jsem zvědavá na pokračování. :-)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
My tiež. Díky.

Re: 2. kapitola Od: Leannka - 12.03. 2011
Hermiona ma trhla..cže vážne ju pomenoval takto už na začiatku? tak toto som nečakala. Myslela som, že budú v tej miestnosti robiť určite niečo iné ako toto. Zaujímavé, veľmi zaujímavé Ďakujem
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Ja som si to ani nevšimla, ale on ju tak neoslovil. Hovoril jej tak v duchu, takže to možno bude mať nejaký význam. Mne sa zase nepáčil ten bolehlav, ale čo už. Je to na autorke, jej pocitoch, myslím, že nemám právo to meniť, keď mám ja pocit, že to má byť inak. Díky moc

Re: 2. kapitola Od: JesSi - 12.03. 2011
Huh! tak to je dokonalé! tolik akce:D to je sakra skvělá povídka:D Děkuju za překlad:D skvělá povídka^^
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 14.03. 2011
Ďakujem, teší ma, že sa páči.

Re: 2. kapitola Od: marci - 12.03. 2011
Hmmm - zatím to vypadá na velice pěknou povídku.. Nápad s Komnatou nejvyšší potřeby jako přechodem do jiného světa je pěkný, jenom DOUFÁM, že to nebude crosover, protože ta opravdu nemusím. Nebo spíš jsem zatím na žádný fakt dobrý nenarazila...  Ale miluju svět HP, miluju Středozem, tak uvidíme, jak se to vyvine dál. Moc se těším. Díky za krásný překlad. M
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
Určite nebude. Ďakujem za komentár.

Re: 2. kapitola Od: 3lucky - 12.03. 2011
Wauuu, tak to byl mazec :)  Draco se překonal, že pomohl Hermioně. Jsem zvědavá co bude dál :)  Díky za překlad :D
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
Asi vedel, že ju to nezabije a mal plné zuby jej výkrikov. Nedávaj mu ešte veľa kreditu. Díky moc

Re: 2. kapitola Od: iway - 12.03. 2011
kratoučké, ale zároven akce tam je požehnaně.. určitě to přináší další úžasnou povídku a já se budu zase těšit na další díl
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
Akce, akce, akce. Uvidíš. Ja sa teším na reakcie. Díky

Re: 2. kapitola Od: MayuDaphneMalfoy - 12.03. 2011
Nemůžu ukecávat k trojce , musím se nadechnout =D Jen sem prostě svou mysl , zrak a jiné smysly zabodla do monitoru a nechala se vtáhnout do prostředí povídky . Sem rozrušenější než Draco a Herm dohromady .  Draco je prostě Draco ale i trošku OOC , on by se přece nevrátil , nechal by Herm osudu . Ikdyž J.K.R ustanovila epilog HP , stále si v povídkách  počkám na můj vysněnej Dramione konec . V mé fantazii totiž je právě Draco ten , co ve 4 doprovodí Herm na ples , co za ní riskuje svůj život při poslední bitvě a právě Herm je matkou malého Scorpiuse a všechny překlady tady , se mému snu podobaj ..a právě za ty překlady velký dík , Jimmi . Ale i Rapidez protože tě do toho vtáhla . Ty moje romány , který stejně moc lidí nezajímaj , ale já se musím ze svých pocitů vypsat . Sem v mírné nostalgii , čokoláda neuklidňuje a mám pocit že se zhroutím radostí . Plnoletá ale stále stejný psycho xD  Děkuju za tento překlad =)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2011
Existuje jedna FF - názov si nepamätám, ale niečo s Dragon a Fire - mapuje všetky diely HP, plný kánon myslím po HP6, ale trochu inak - inkvizičná čata - Draco tam vstúpi, aby robil špióna pre Harryho na Umbridgeovú, ale je toho viac, fakt nádhera. Dokonca mi nevadilo, že má nadprirodzené schopnosti - mení sa na nejakú bájnu bytosť a dorozumievajú sa mysľami. Začala som to čítať ako nedokončené, tŕpla či to dokončí a... ona mi oboch zabila. Boli spolu, ale na druhom svete. Inak by som to preložila, bez ohľadu na dĺžku. Ono je ťažké nájsť FF, kde by šli na ten ples - buď je to nedokončené alebo vznikli neskôr a tam už zasiahla HP5 a 6. Ale skoro každá jedna FF počíta s tým, že tam si ju všimol prvý raz a nechtiac sa zamiloval. Dobre, ak čokoláda nepomohla, dostaneš dávku Potkaníka. Stačí?
Re: 2. kapitola Od: MayuDaphneMalfoy - 12.03. 2011
No já teď čtu Dramione od kamarádky , jesli by tě to zajímalo , poslala bych ti odkaz . Má zatím jen 8 kapitol , píše to sama , její dílo no a líbí se mi ten podnět . Hermiona ztrácí přátele , ne doslova ale Harry ,  Ginny a Ron už na ní tak nějak , zapomínaj . Draco si všimne těch změn a začne si s ní rozumět, zjišťují že si sou hodně podobní a stanou se přátelé . Draco jí pozve na ples , Ron žárlí , Mione mu řekne pravdu ..no je to trošku složitější no . Připomnělo mi to trošku "Leap in the time" , to že se Draco "nechtíc " zamiluje . Ta scéna jak Draco otevře dveře a setká se s rodiči Herm a zaznělo tam " Co když se k vám otočí svět zády ? co když se zamilujete do té nejnevhodnější osoby.." strašně se my to zamyšlení líbílo . Potkaníka , jee , rozdavačná Jimmi , to se mi líbí  *nadlidská spokojenost*
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
Nedokončené veci čítal vážne len výnimočne. Ale ak chceš, môžeš odkaz na jej poviekdu pridať hore do odkazov. Nič za to nedáš a reklama nikdy nie je na zahodenie. Ale kapitoly mi už došli. Díky PS. Tú scénu z LIP si nepamätám. Už som si toľkokrát povedala, že si to všetko prečítam znova, ale kedy? Keď budem na prekladateľskom dôchodku
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
-čítam-
Re: 2. kapitola Od: MayuDaphneMalfoy - 14.03. 2011
Ona s tím Elis teď trošku sekla ale na jednom blogu je povídka "Bude se jmenovat Malfoy" má to 5 kapitol a jako , Draco takovej zodpovědnej romantik Jo , přihodím odkaz a někdo po mě půjde , a pak tu zůstane jen věta "Sbohom Dafné  odpočívej v pokoji" xD Já si to taky přesně nepamatuju ale nějak tak to tam je , Draco otevře dveře a za dveřma se objeví rodiče Herm a tak ta kapitola začíná . Důchod je trošku moc ,  nějaká menší stávka stačí . Stejně se najde někdo , kdo tě z "důchodu" vytáhne a budeš překládat dál .

Re: 2. kapitola Od: Lucka - 12.03. 2011
Teda čakala som všeličo, ale toto nie! Ešte nech sa tam zjaví Frodo a Gandalf ... Ale oceňujem myšlienku spojiť tieto dva svety dohromady. Aj keď len prostredníctvom Komnaty. ďakujem za kapitolu a teším na situácie, kt prídu neskôr
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
Ak sa nemýlim, tak s Tolkienom sme skončili. No môžem sa mýliť. Tých situácii bude požehnane, som fakt zvedavá ako budete reagovať, pretože to tu ešte nebolo. Díky moc.

Re: 2. kapitola Od: Zuzana - 12.03. 2011
To bolo ako z hororu. Z najhnusnejšej nočnej mory. Skoro som nedýchala a keď ohyzd uhryzol Draca zabolelo ma v nohe. Som zvedavá, kedy sa k sebe tí dvaja začnú správať aspoň slušne :D a som zvedavá čo ich čaká za dverami :D Skvelé ďakujem. Toto je oslava ako sa patrí :D Veľmi si to užívam.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
Ja skôr čakám na to, kedy prídu na to, kde sú a prečo sú tam. Škoda, že už musíme vhupnúť do ďalšieho pracovného týždňa a reality. Tento víkend bude pre mňa nezabudnuteľný. Ďakujem

Re: 2. kapitola Od: bbarka - 12.03. 2011
No brďo! Myslím, že túto poviedku budem mať veľmi rada...horskí ohyzdi! A Tolkien! A jačmenné pole...vaaau! Tie hady už boli menej vau...to bolo vážne hnusné...a doteraz som mala hady rada, ale odteraz si tým nie som až taká istá...fuj! Ale som rada, že sa Draca po ňu vrátil...ja som vedela, že ten chlapec má srdce Ďakujem veľmi pekne!!! Je to naozaj skvelý preklad!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
Som rada, že sa ti to páčilo. Je to nádherná poviedka, má všetko to pravé dramionovské. Veď uvidíš. Díky

Re: 2. kapitola Od: LilyHP - 12.03. 2011
Tak toto som nečakala :D perfektný nápad, som nesmierne zvedavá ako sa to bude ďalej vyvíjať :) Už teraz ma to úplne pohltilo, takže neexistuje šanca že by som si to nechala do zálohy prečítať naraz...čo už tá moja slabá vôla :) Ďakujem za preklad!!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
To si tak nevychutnáš, letíš rýchlo k ďalšej časti, pretože vieš, že už tu je. Takže takto to je lepšie, ver mi. Ďakujem :D

Re: 2. kapitola Od: Rapidez - 12.03. 2011
Doslova som nebol schopný ani len odpovedať. Nedokázal som sa ani pohnúť. Tady mě trošku překvapil přehršel "ani", ale zato tady, tady jsem byla v eufórii: "Do čerta.“ Prásk. „S tými.“ Prásk. „Hadmi!"- NÁDHERA!!! Vážně, tenhle překlad je velužasný, hrozně mě nadchlo, jak to do sebe zapadlo. Nevím, přišla-li s tím Doda nebo ty, Jimmi, ale jsem očarována. Jsem z toho překladu jako u vytržení, jsem tolik ráda, že tě to pomalunku, polehounku vtahuje. No, okay, není to žádný superpříběh, ale mě se tak hrozně líbí - a ve tvém překladu obzvláť. Opět jsem konzultovala s angličtinou i s črtou a opět se musím usmívat od ucha k uchu. A to místy dokonce tak blaženě, že jsem se div nepokecala večeří. xD Takže shrnu to - * klaní se až k zemi *
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2011
Díky, to druhé zmenené na vôbec. Hahaha. To Prásk máš za to, ako si mi napísala, že čeština nezdôrazňuje veľkými písmenami. Tak som len zdôraznila, že tam fakt majú byť Čo je "s črtou"? K trojke ti ešte pošlem pár otázok. Inak štvorka má dvojnásobnú dĺžku, to asi rozdelíme. Dnes ešte o mne budeš počuť. Zatiaľ obrovské díky.  

Re: 2. kapitola Od: denice - 12.03. 2011
Skřeti a rozzuřené zmije, to je opravdu akční začátek. Tvrdohlavá Hermiona a Draco hrdina, bojující s hady, aby osvobodil Hermionu. Zdá se mi to, nebo v tomto příběhu bude Draco ten chytřejší a schopnější? Moc ráda se nechám překvapit touto zvláštní povídkou, je opravdu jiná, myslím, že něco takového jsem ještě nečetla. Díky.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
Ja hej, ale bolo to na variáciu smrteľných hriechov. Bohužiaľ pokračovanie nie je dokončené. Inak som to zaradila k top. Myslím, ak si môžem opatrne odhadnúť, že toto sa ti fakt  bude páčiť. Trochu sa načakáme, ale... fakt myslím, že budeš spokojná. Krásne snívanie. Ďakujem :D

Re: 2. kapitola Od: doda357 - 12.03. 2011
Tak sa nám to pomaly stupňuje Toto som vážne nečakala Ohyzdi ma vážne prekvapili, Pána Prsteňov som ale pozerala v češtine, takže bližší mi je názov skřeti Ani sa nečudujem, že mal z nich Draco strach, sú to iní nechuťáci Tá pieseň sa mi páčila, bolo to také spestrenie Hermionine hady, no fuj.... Pri tom opisovaní tuhla krv v žilách aj mne, nie len Hermione. Dracovo vysvetľovanie o mágii sa mi páčilo, uvidíme, ako sa to vyvinie ďalej Teším sa na ďalšiu kapitolu, táto bola skvelá
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2011
S Pánom prsteňov sme už asi skončili, takže sa nechaj prekvapiť ďalšími časťami. Ďakujem za všetko.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video