Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

3. kapitola

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 16.03. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham  

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/3/What_the_Room_Requires

Preklad: Jimmi

Beta-read: Rapidez, Doda357

 „Len potrebujem trochu viacej času...“ V tejto poviedke je Hermiona tou, ktorá nachádza Draca plakať v kúpeľni. Utečie od nej. Naháňa ho do Komnaty najvyššej potreby, kde čas nič neznamená – a Komnata ich prinúti spoločne čeliť ich najväčším obavám, aby našli dvere von.

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Alydia Rackham, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 3

DRACO

Počul som, že ide za mnou. Fajn. Stále ma štípali ruky - akokoľvek neviditeľne – od toho, ako ma pohrýzlo zopár hadov. Prevrátil som očami, keď som prešiel pomedzi tie šedé stromy, pod nohami mi pukotalo ihličie. Mal som ju nechať tak, nech ju zaplaví jed a zomrie. Až na to, že v skutočnosti by nezomrela, len by mi liezla na nervy krikom a rušila ma pri hľadaní východu. Áno, bolo lepšie, že som ju odtiaľ vytiahol. Takto bola aspoň tichšie. To som si navrával. Pošúchal som si ruky a uškrnul sa. Hoci mňa ruky stále boleli.

"Spoznávaš tie dvere?" spýtala sa tesne za mnou.

"Musíš ustavične klásť otázky?" vzdychol som si.

"Ako inak sa môžem niečo dozvedieť?"

"Neviem - možno by si pre zmenu mohla jediný raz vo svojom živote počúvať," odsekol som.

"Snažím sa počúvať," odvetila. "Tvoju odpoveď."

"Nie, nespoznávam tie dvere."

"Myslím, že ja áno," povedala. Trhnutím som zastavil a pozrel sa na ňu. Prešla popri mne, jej oči upriamené na dvere.

"Poznáš ich?"

Neodpovedala. Postupne spomalila, ako sa približovala k tým dverám. Načiahla ruku a zovrela kľučku.

"Ako to, že ich poznáš?" spýtal som sa. Nič nepovedala, len tam stála.

"Ach, chápem - len čo ja položím otázku, prestaneš rozprávať. Predpokladám, že -"

Otočila kľučkou. Cez škáru sa vyhrnulo jasné ranné svetlo. Ustúpil som a zdvihol ruku, aby som si pred ním chránil oči. Hermiona sa pomaly nadýchla.

"Je to..." zašepkala, zatlačila do dverí a vošla do...

Spálne.

"Grangerová?" Zamračil som sa, potom som ju nasledoval. Okamžite ma zasiahla čerstvá kvetinová vôňa. Musel som zažmurkať, aby sa moje oči prispôsobili. Hermiona teraz stála pri nohách dekou zakrytej postele. Steny boli biele, naľavo bolo vysoké kastlové delené okno s miestom na sedenie, na ktorom viseli fialové vzorované záclony. Rovno predo mnou bola obrovská nástenka pokrytá obrázkami, novinovými výstrižkami a okvetinkovanými odkazmi. Okrem toho na stene s oknom viseli v rámoch obrázky sirôtok (cz: macešiek) a iných kvetín. Stenu lemovali knihovničky úplne preplnené knihami - ale boli priveľmi usporiadané. Vo vzdialenom rohu, na vrchu ďalšej kopy kníh, bolo usalašené malé plyšové zvieratko. Celá izba bola plná všetkých možných dievčenských krámov: lampy a krabice, a iné serepetičky. Pri pohľade na tie obrázky som sa zamračil. Naháňali mi hrôzu - nepohybovali sa.

Hermiona prebehla po koberci, vzala to malé plyšové zvieratko a pritisla si ho k hrudi. Keď sa otočila, na jej tvári zažiaril prekvapený úsmev.

"Toto je moja izba!"

Spanikáril som. Stočil som sa, chmatol po kľučke, ktorú som práve privrel, trhol dverami, aby som cez ne utiekol preč -

A zamotal som sa rovno do tucta zavesených šiat.

"Čo do - vošli sme dnu cez tvoju skriňu?" vykríkol som, keď som sa oháňal po tom oblečení, aby som sa z neho vymotal a mohol sa otočiť. Hľadela na mňa s otvorenými ústami.

"Nemám parazity alebo mor, či niečo podobné, Malfoy," vykríkla.

"To viem," zavrčal som, neschopný zabrániť tomu, aby som sa nezatváril znepokojene. "To je len tým, že..." Mávol som rukou smerom k posteli. "Som v..."

"V čom?" Nadvihla bradu. "V muklovskej izbe?"

Odtiahol som ruku od kľučky a vyrovnal sa.

"Nie," odvetil som. "V dievčenskej izbe."

Obočie jej vyletelo dohora, ústa chvíľu pracovali a potom sa mi začala smiať.

"Ach! Fajn... cha," pokrútila hlavou, ale ten úsmev nezmizol.

"Čo je?" ohradil som sa s rumencom na tvári.

"Nič, ja..." zmĺkla a potom jej tvár zvážnela. Mračila sa na tie steny. "Ako sme sa sem dostali? Som si poriadne istá, že som na svoju izbu nemyslela..."

"Nuž, cesta von to nie je a teraz sa les zmenil na skriňu," znova som na ňu ukázal. Hermiona hľadela na svoj šatník, potom mu venovala zamyslený pohľad. Vykročila vpred a obišla ma - uhol som jej z cesty. Naklonila hlavu a dotkla sa jedných zo svojich šiat.

"Ako dvere do Narnie," zamrmlala. Zostal som zaskočený.

"Grangerová, ako do hája vieš o - "

"Miláčik? Čaj je hotový!"

Nadskočil som. Hermiona sa otočila tvárou k dverám naproti.

"Mami?" zjačala.

"Áno?"

"Mami!" zhíkla, hodila plyšáka na posteľ a bežala k dverám.

"Grangerová, to nie je... Grangerová, nebuď blázon -" skúsil som, potom som sa hnal za ňou. O chvíľu neskôr som sa ocitol v malej obývačke - chabo vyzdobené steny, textilná pohovka pred čudnou krabicou s pohyblivými, rozprávajúcimi obrázkami; ďalšie kreslo, piáno -

Vedľa gauča stáli dvaja ľudia. Jedným bol chudý, svetlovlasý muž v pletenej veste a svetlých nohaviciach. Tým druhým bola jednoducho oblečená tmavovlasá žena, ktorá objímala Hermionu.

"Mami!" zopakovala Hermiona, silno zavrela oči a pritlačila si tvár na ženin sveter.

"Miláčik, čo sa deje?" vykríkla tá žena so smiechom, ale na jej peknej tvári sa zračili obavy. Stál som vedľa piána a pripadal som si trápnejšie, než kedykoľvek predtým. Ten muž - Hermionin otec - ma zazrel.

"Kto je to?" spýtal sa. Hermiona otočila hlavu, ale svoju mamu nepustila.

"Ach, to je... hm, to je Draco Malfoy. Zo školy."

"Draco Malfoy?" zopakovala jej mama, pozrela na ňu, potom sa jej tmavé oči spojili s mojimi. "Ten chlapec, čo ti nadával -"

Hermiona si odkašľala, potom sa na mňa čudne pozrela. Prehltol som.

"Pán Malfoy," ten mukel vykročil smerom ku mne, svoje prekvapenie zmiernil polovičným úsmevom. "Rád vás spoznávam." Vystrčil ku mne ruku. Strelil som bezradný pohľad po Hermione, potom som zdvihol hlavu a na okamih zovrel jeho ruku, než som ju pustil. Odolal som nutkaniu utrieť si dlaň o nohavice. Hermiona na mňa zazrela.

"Čo robíš doma?" spýtala sa jej pani Grangerová a chytila ju za plecia.

"Nuž, ja... my..." Hermiona sa na mňa znova pozrela a ja som postrehol zmenu v jej očiach. Chcel som prevrátiť svojimi. Už zabudla, kde sme...

"Akosi sme sa... stratili," skúsila. "A hľadali sme -"

Vchodové dvere sa rozleteli.

Takmer som odpadol. Do obývačky sa nasypalo sklo. Uskočil som päť stôp dozadu. Hermiona s matkou vykríkli a zovreli sa v náručí. Pán Granger sa ich chytil. Ja som mal srdce až v krku.

Vonku sa ako prepnutím vypínača zmenil deň na noc. Dvere dopadli na podlahu. Rozbilo sa zostávajúce sklo v tabuliach.

"K zemi!" prikázal pán Granger a hodil svoju ženu a dcéru na podlahu. Hodil som šípku za gauč, švihol rukou ku vrecku -

Zaklial som. Som idiot – veď svoj prútik nemám!

"Draco -" zhíkla Hermiona - jej hlava bola len stopu od mojej. Kvôli tej tme som ju nevidel.

"Čuš!" prikázal som. Stočil som sa, posadil vzpriamene a potom nakukol ponad gauč.

Vonku udrel blesk. Zaburácal hrom. A vo dverách bolo vidno siluety dvoch postáv.

Preblesklo mnou poznanie. Srdce sa mi rozbúšilo. Dokonca na muklovskom prahu, v dome, ktorý bol príliš skromný na ich prítomnosť, som týchto ľudí spoznal.

Môj otec a teta Bellatrix Lestrangeová.

Ktosi mi zovrel ruku.

"Kto je to?" zasyčala Hermiona z jej úkrytu na zemi. Neodpovedal som a vytiahol som si ruku z jej zovretia. Pritiahol som nohy pod seba, aby som sa mohol postaviť a pozdraviť sa s nimi -

"Lumos." Môj otec mávol prútikom. Biele svetlo osvetlilo izbu. Tvár môjho otca, tvrdá a chladná, sa otočila k pánovi Grangerovi. Uškrnul som sa. Aký kontrast. Bláboliaci, trasúci sa, mágie nehodný, vychrtnutý buran tu stál pred mojím otcom s dlhými bielymi vlasmi, veľkolepo sa vlniacim čiernym plášťom a ľadovo modrými očami.

Teta Bellatrix sa prešmykla dnu povedľa neho, naklonila svoju extravagantnú hlavu na jednu stranu, kým v pravej ruke krútila prútikom.

"No tak, Lucius," povedala zľahka. "Už konečne začni!"

Môj otec len nepatrne nadvihol obočie, potom oslovil chvejúceho sa pána Grangera.

"Kde je tvoja dcéra?"

Hermionina ruka ma znova našla - zovrela môj členok. Prsty mala ľadové. Úsmev na mojej tvári už nebol taký sebaistý.

"Kto sa pýta?" precedil pomedzi zuby pán Granger.

"Dvaja smrťožrúti," odpovedal môj otec. "To by ti malo stačiť."

Bellatrix si odfrkla, keď sa zasmiala.

"Tvoja dcéra je Hermiona Grangerová," vrčal môj otec. "Vydaj nám ju a my ušetríme tvoj život aj manželkin."

Pán Granger zovrel svoje ruky v päsť.

"Vy by ste vydali svoje jediné dieťa?"

Môj otec pomaly naklonil hlavu. Moje oči sa roztvorili a zabudol som dýchať.

"To by záležalo na tom, kto by o to žiadal," odpovedal môj otec. "Ale v takejto situácii by som ho vydal určite."

Klesol som k zemi, začal som vidieť rozmazane.

"Mne na tom nezáleží," odpovedal pán Granger. "Nedovolím, aby ste ju dostali."

Cítil som, ako sa Hermionina ruka na mojom členku začala triasť.

"Veľmi dobre - len som bol zdvorilý," odvetil môj otec. Zdvihol prútik. Hermiona pustila môj členok.

"Tati!" vykríkla a predrala sa von z matkinho náručia.

"Hermiona, nie!"

"Tati, pôjdem s nimi," vyštverala sa na nohy. Tvár mala bielu, oči zúfalé. Vrhla sa k môjmu otcovi. Holeňami sa pritom buchla o gauč. "Prestaňte! Prosím, prestaňte!"

Môj pohľad zaletel k môjmu otcovi. Ale bolo to, ako keby ju nevidel - ako keby tam nebola. Oči upieral na pána Grangera.

"Prestaňte!" zrevala Hermiona.

"Avada Kedavra."

Hodil som sa na chrbát, keď izbou vybuchlo zelené svetlo. Teta Bellatrix sa zvonivo zasmiala. Ťažké telo so zadunením dopadlo na zem.

"NIE!" Hermionin nárek trhal vzduch. Pani Grangerová vydala bolestivý výkrik a vrhla sa na padnutého manžela. Bellatrixin prútik zažiaril.

"Avada Kedavra!" zakričala. Pani Grangerová stuhla, potom dopadla na svojho manžela, jej oči bez života.

Teraz Hermionin krik neniesol žiadne slová - bolo to, ako keby ju trhali na kusy. Hodila sa na zem vedľa svojich rodičov, trýznivé kvílenia otriasali celým jej telom. Môj otec sa jej vysmieval. Bellatrix nedokázala skrotiť svoju radosť. Mne bolo zle.

"Grangerová," zamrmlal som, keď som sa pokúšal prinútiť svoje stuhnuté pery pracovať. "Grangerová, to nie je..."

"Mami!" plakala, úplne zlomená. Odhrnula matkine vlasy z tváre a potom ju chytila za jej nehybné plecia. "Mami, pozri sa na mňa. Mami, no tak!"

Chcelo sa mi vracať. Prehol som sa, tvár sa mi skrútila, potom som zovrel čeľuste. Vzhliadol som k svojmu otcovi.

Teraz ju už môj otec uvidel. Namieril prútik na jej hlavu.

"Vstávaj, humusáčka."

Hermiona stále prosila svoju mŕtvu matku. Bellatrix obišla môjho otca a schmatla Hermionu za vlasy.

"Povedal, aby si vstala!" Trhla za tie vlasy a prinútila ju postaviť sa. Hermiona, ktorej po lícach stekali slzy, udrela Bellatrix do tváre.

"Čo to -" zhíkla Bellatrix. Hermiona ju celou silou kopla do kolena. Bellatrix zajačala a pustila ju.

"Ako sa opovažuješ?" Môj otec zastrčil prútik do svojej palice, vrhol sa vpred a ľavou rukou schmatol Hermionu za hrdlo. Potom ju sotil o stenu, čo spôsobilo, že na zem popadali obrazy. Na to ju udrel do tváre. Z pery jej stekala krv.

Vyskočil som na nohy. Nevedel som, čo urobím, ani som nevedel prečo. Len som vedel, že toto je príliš absurdné, aby to bolo skutočné.

"Otec?"

Bellatrix s otcom sa zvrtli, aby sa na mňa pozreli, ale otec stále držal Hermionu za hrdlo. Pokúsila sa ho poškriabať, aby ju pustil.

"Draco?" spýtal sa potichu môj otec, jeho obočie zvraštené. "Čo tu robíš?"

"Ja... ja som v skutočnosti..." Odkašľal som si, pripadal som si ako hlupák, keď som toto vravel otcovi do tváre. Pokrčil som plecami. "Som v Komnate najvyššej potreby. Na Rokforte."

Môj otec na mňa chvíľu hľadel, potom sa s Bellatrix na seba pozreli a zachichotali sa.

"Tá humusáčka na teba musela použiť pamäťové kúzlo, úbožiačik," zasmial sa môj otec. Ale moja poznámka mala účinok, ktorý som chcel.

Hermionina tvár sa zmenila. Len krátko, ale stačilo to. Na pol sekundy si spomenula.

Celá izba sa rozkývala. Môj otec ju pustil. Padla na koberec. Všetky svetlá zhasli.

Len na krátky okamih bolo všetko totálne čierne a tiché. Niekoľkokrát som zažmurkal...

Potom tú tmu rozptýlilo slabé svetlo. Našiel som sa stáť na kraji toho ševeliaceho jačmenného poľa, popoludňajšie slnko prežiarilo oblohou.

Dlhý, pridusený vzlyk zazvonil tým tichom. Rozhliadol som sa. Len pätnásť stôp odo mňa kľačala Hermiona, objímala sa rukami, čelo pritlačené k zemi. Trhane sa nadýchla, potom zo seba vydala hlboké, kvíliace náreky. Zrútila sa nabok, stočila do klbka a zakryla si tvár.

Hľadel som popri nej do lesa. Vydal som dlhý povzdych, ale bol trasľavý. Moje oči znova našli Hermionu. Medzitým stíchla. A teraz bol vietor to jediné, čo rozprávalo – svojím tichým, nemým pohybom medzi steblami jačmeňa.

 

HERMIONA

 

Agónia ma zovrela tak silno, že som sa nedokázala ani nadýchnuť. Bolo to horšie než hadí jed, pretože tamtá bolesť ustúpila, ale táto rástla s každým vzlyknutím, ktoré sa tiahlo mojim telom ako meč, keď ho vyťahujete z bodnej rany.

Ako keby to prichádzalo kdesi zďaleka, začula som, ako ku mne cez tú krehkú trávu niekto kráča. Pokúsila som sa otvoriť oči, ale zaplnili ich horúce slzy a rozmazali mi zrak. Moje vedomie sa chvelo. Nechcela som nič iné, len oň prísť.

"Vieš, že toto nie je reálne." Bol to Dracov hlas. Tichý, ale chladný. Neodpovedala som.

"Pozri, nemá zmysel kvôli tomu plakať," jeho hlas bol silnejší, otupenejší. "Sme v Komnate najvyššej potreby - nič z tohto nie je reálne. Prečo si to nemôžeš zapamätať?"

Zovrela som niekoľko stebiel jačmeňa a vytrhla ich aj s koreňmi. Vyštverala sa na nohy a celou silou ich odhodila.

"Pretože to bolo skutočné, Malfoy," zúrila som, ledva schopná kontrolovať svoj hlas. "Je to skutočné."

"Nie, nie je," trval na svojom, kým držal ruky pri tele. "Pozri, kde sme! Sme uprostred poľa! Tí muklovia sú v poriadku."

"Tí muklovia?" zopakovala som, zúrivosť silnela, až kým som nevidela červeno. "Muklovia? Boli to moji rodičia!"

"Nie, boli to ilúzie tvojich rodičov," vyštekol, pohol sa smerom ku mne, jeho modré oči ma prepaľovali. Rovnako modré oči ako mal jeho otec. "Presne tak ako to boli ilúzie môjho otca a tety. Je to všetko nejaká hlúpa fikcia, ktorú si vymyslela táto miestnosť. Nič z toho sa nestalo."

"Ale mohlo sa," odsekla som. Zastal. Zmätok prekrížil jeho bledé obočie.

"Čože?"

"Len preto, že sa to ešte nestalo, neznamená to, že sa to nikdy nestane," povedala som mu. Zažmurkal.

"To nedáva zmysel."

"Prečo nie?" utrela som si tvár. "Neprejde jediný deň, aby som si nerobila starosti o svojich rodičov, aby som sa nemodlila, nech sa nezapletú do tohto zmätku - aby som sa nedesila predstavy, že sa smrťožrúti vlámu do môjho domu a kvôli mne ich zavraždia." Nové slzy mi stekali po lícach. Pokrútil hlavou, ako keby som rozprávala cudzím jazykom.

"Nikto by neplytval svojim časom, aby zabil tvojich muklovských rodičov," povedal, ako keby som bola tupá. "Vďaka tomu som si spomenul, kde sme. Môj otec by ich nikdy nezabil, keby si sa už vydala."

"Ach, nie?" strelila som nazad. "Prečo nie?"

"Pretože on taký nie je!" naliehal Draco.

"Je ako Voldemort!" zarevala som. "Minimálne chce byť. Muklovia pre smrťožrútov nič neznamenajú - sú ako hmyz, ktorý treba rozpučiť. Ty a tvoj otec ste to viac než ujasnili, odkedy som ťa stretla."

"Môj otec nie je nerozumný," povedal Draco, ale jeho dýchanie sa zrýchlilo, keď som vyslovila Voldemortovo meno. Krátko sa nadýchol. "Keby si sa vydala sama, otec by nechal tvojich rodičov na pokoji."

"A Bellatrix?"

Zažmurkal a potom sa odvrátil.

"Bellatrix je šialená," zamrmlal. "To vedia všetci."

"A čo jej zabráni len tak z rozmaru zabiť nevinných ľudí?" dožadovala som sa.

"Môj otec!" vykríkol Draco.

"Prečo?" zakričala som aj ja. "Nezáleží mu na nich - asi by si myslel, že je to zábava."

Draco po mne skočil, schmatol ma za plecia, potom mnou zatriasol tak silno, že som si zahryzla do pery.

"Môj otec je vznešený muž, bojovník a má viac cti než ty, nafúkaná, nečistokrvná malá krysa," zavrčal. Rukami mi drvil plecia. Nos mal len kúsok od môjho. Prameň bielych vlasov mu prekrížil nahnevané obočie a dotkol sa jeho nosa, presne medzi tými ľadovými, prepaľujúcimi modrými očami. Krv mi kvapkala po brade.

"Čo je?" zaťala som zuby. "Tiež mi teraz jednu vrazíš?"

Jeho výraz sa upokojil. Ruky sa uvoľňovali, až kým ma skoro vôbec nezvieral.

"Si taký sebecký," zašepkala som, na krajíčku horúce slzy. Odrazila som od seba jeho ruky a cúvla. "Zastavíš sa niekedy, aby si premýšľal skôr, ako ublížiš ľuďom?"

Odtiahol sa odo mňa, tvár mal stuhnutú a bledú. Znova som si utrela oči, potom si rukávom utrela ústa.

"Padám odtiaľto," rozhodla som sa. "Je mi jedno, čo je v tom lese alebo aké je tam kúzlo, alebo čo ma to prinúti vidieť - idem odtiaľto okamžite preč." S tým som sa otočila na päte, zaťala päste a odpochodovala rovno k tej cestičke. Tentoraz som bola rozhodnutá, že ma nič neprinúti opustiť ju.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. kapitola Od: Ponyska - 02.08. 2012
Opět na lesní cestě? Jaj... :).

Re: 3. kapitola Od: kometa - 29.10. 2011
Draco má strach z holčičích pokojů? A přece evokace Narnie – další mé oblíbené dílo a taky ho Draco zná – takže i Lewis byl čaroděj? ;-D Ale ta hrůza u Grangerových v obýváku už s Narnií neměla společného vůbec nic
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Všetko malo svoj zámer, uvidíš neskôr. Ďakujem moc za prečítanie a komentár.

Re: 3. kapitola Od: ulli - 26.10. 2011
Skvělý rozjezd dveří ve skříni, Dracův úprk po zjištění kde je , přes milé přivítání s rodiči Hermiony zakončil naprosto dechberoucí, napínavý a drsný nástup Luciuse a Bellatrix. Tak jsem chtěla, aby Draco zakročil, udělal cokoliv (nejlépe hrdinského). Mělo to nakonec zajímavý konec. Zase v poli. Kdo tentokrát přijde komu na pomoc a hlavně kam? Děkuju za další kapitolu.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Ďakujem. Myslím, že všetci čakali, že niečo urobí. Ale musíme si počkať. Pochopíš neskôr.

Re: 3. kapitola Od: kari - 22.03. 2011
Krutá kapitola, jsem zvědavá jak to dopadne.

Re: 3. kapitola Od: Svetluska - 20.03. 2011
Člověk na pár dní odjede a za tu chvíli je tady tolik nových kapitol, že ani netuším, kdy to všechno zvládnu dohnat. Hermionina vize byla dost děsivá a myslím, že ne jen pro ni, ale taky pro Draca. Jsem teď hodně zvědavá, co si Komnata nachystá pro něj. Díky moc za skvělý překlad.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
A človek sa kvôli komete a ulli pozrie na staré kapitoly a zistí, že je tu obrovské kvantum komentárov, na ktoré zabudol, nestihol alebo nevidel, že sú tu a neodpovedal. Takže viem, ako si sa asi cítila. Ďakujem, mám fakt skvelý pocit, ako keby si to napísala teraz a je to úžasné. Prepáč za meškanie, ale nebolo to nadarmo.

Re: 3. kapitola Od: jerry - 20.03. 2011
Cim dalej tym lepsie. Uz sa tesim na pokracovanie. Som zvedava co ju v tom lese opat caka.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: adelina - 18.03. 2011
Tahle povídka je velmi zvláštní. Autorka si vypůjčila dost námětů z jiných literárních děl, ale hezky si s nimi hraje. Hermiony mi bylo hrozně líto, protože prožít něco takového, třebaže to nebylo skutečné, je šílené. Draco rozhodně není moc citlivý, ale myslím, že v téhle povídce je zatím vykreslen podle kánonu, takže se ani nedivím. To jak vidí Luciuse, jako skvělého a čestného...Co k tomu říct? Jimmi, jako vždy překlad úžasný a moc ti za něj děkuji. Těším se na další části.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Aj ja ďakujem za nádherný komentár. Prepáč, že až teraz.

Re: 3. kapitola Od: Shoshi - 17.03. 2011
stále lepšie a napínavejšie... :) vďaka za preklad :)
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Aj ja ďakujem. Síce neskoro, ale predsa.

Re: 3. kapitola Od: anonym - 17.03. 2011
tá ilúzia bola trochu desivá.

Re: 3. kapitola Od: soraki - 17.03. 2011
No fakt, jako Narnie... Ovšem, tahle komnata si dělá, co chce, i když, zřejmě, nakonec to bude dávat nějaký smysl - alespoň doufám. Že by chtěla poukázat na jejich úmysly? Asi ne. Jejich obavy? Třeba naznačuje, že je porouchaná... kdo ví? Těším se na další... Jo, je zvláštní, že tahle kapitola me nepřipadala tak hrozná, jako ta předešlá. Je to normální? Resp. jsem já normální? Vělké díky za překlad a tak vůbec
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Určite si normální. Prepáč, že som neodpovedala, fakt tomu nerozumiem, prečo mi toľko komentárov ušlo. Dodatočne obrovské díky

Re: 3. kapitola Od: MayuDaphneMalfoy - 17.03. 2011
Oni se prostě musej furt hádat =/ Opět úžasná kapitola , skvělý překlad a těším se co dál . Skvělá práce Jimmi
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Ach, zase tvoj komentár bez mojej odpovede. Prepáč, prepáč, prepáč. A obrovská vďaka za pochvalu.

Re: 3. kapitola Od: LilyHP - 17.03. 2011
Pri čítaní som až zabúdala ako sa dýcha. Ešte stále mám husiu kožu. Perfektná kapitola, teším sa na pokračovanie :)
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Aj ja ďakujem za komentovanie, asi budem musieť kontrolovať staršie kapitoly častejšie. Prepáč za oneskorenú reakciu

Re: 3. kapitola Od: Nenriki - 17.03. 2011
nuz, skoda toho pana prstenov :D ale nie, naozaj je to skvele, paci sa mi to coraz viac :)
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: Lucka - 16.03. 2011
Páni. Tretia kapitola a toľko adrenalínu? Jou ! Toto je poviedka pre mňa! Scéna u Grangerovcov ma vydesila. Rovnako ako Hermiona som pozabudla na Komnatu a úplne sa zžila so situáciou. Ale myslím, že ani Draca nenechala až takým chladným - Luciusovo prehlásenie, že v krajnej situácii by svojho syna vymenil za vlastný život, muselo byť preňho kruté. Môže to byť hocaký padúch, otec je otec.  Dosť sa teším s čím príde autorka nabudúce. Lewisa a Tolkiena už sme tu mali.. nebodaj sa prepracujeme aj k Meyerovej ! Každopádne mi štýl a zatiaľ aj dej maximálne vyhovujú. Dík Jimmi. O5 fantastický preklad.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Na jednu stranu ma mrzí, že mi tento komentár ušiel, ale na stranu druhú - mám z neho teraz rovnakú radosť, akú by som mala pred viac než polrokom. Ďakujem moc. Dúfam, že sa ti páčil aj zvyšok poviedky.

Re: 3. kapitola Od: Zarabeth - 16.03. 2011
Tedy to bylo něco. Nepěkný zážitek patrně pro oba. Na tu Luciovu odpověď, možná jsem idealista, ale také by se dala vyložit, že zrovna by svého syna vydal "straně dobra", že by věděl, že přežije. Jedno je jisté, jak se k sobě vzájemně chová Draco s Hermioniu, tak si tam ještě dlouho pobudou. Dík, za skvělý překlad. 
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
To ma nenapadlo. Ale keď o tom premýšľam... fákt, fákt, fákt. Nie pod dojmom nasledujúceho kúsku, ale pod dojmom celej poviedky... možno áno. Hovorí zo mňa zástanca Na tom Luciusovi musí byť niečo dobré, takže si ma nevšímaj. Možno sa to ešte vysvetlí. Väčšinou z AJ viem len hrubý obsah a tie drobné významové rozdiely spoznám až pri preklade. Ďakujem za "naliatie" optimizmu.
Re: 3. kapitola Od: Zarabeth - 17.03. 2011
Také si myslím, že je na Luciovi něco dobré. Tedy na tom kanonickém. Tady netuším takže se velice ráda nechám překvapit. Ale podle toho jak jej Draco skálopevně obhajoval... Není zač. 

Re: 3. kapitola Od: bbarka - 16.03. 2011
Uuuuuuf...to bolo drsné...ja viem, že to nie je reálne, ale aj tak...vidieť umierať svojich rodičov....tiež by som z toho bola na dne...a nakoniec si teda vykričali naozaj nepekné veci...nejako osobne sa ma dotklo, že jej povedal, že je krysa...neviem, znie mi to ešte horšie ako humusáčka...ale je to skvelá poviedka...naozaj...veľmi silná...ďakujem ti veľmi pekne!!!
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Dodatočne ďakujem, už si pripadám ako papagáj, ale fakt ma prekvapuje množstvo komentárov, na ktoré som neodpovedala. Dokonca na preskačku. Nebol dôvod. Takže teraz len prepáč a ešte raz díky.

Re: 3. kapitola Od: Goddy - 16.03. 2011
Je těžké předpovídat činy člověka, se kterým nestrávíš víc než jen čas v Komnatě Nejvyšší potřeby
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
To je pravda. Preto potrebujú čas. Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: adina - 16.03. 2011
husta poviedka to sa musi nechat kazdopadne dakujem za preklad velmi sa mi to paci aj ked neviem ci sa mam bat alebo mam plakat alebo sa mam smiat ... zaujimava poviedocka je to ...jedna z mala takych co vazne netusim co bude dalej a to je umna obrovske plus takze este raz dakujem a uz sa tesim na dalsiu kapcu :-)))
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
To je dobré... myslím, že sa ešte nasmeješ a hlavne nabojíš. Nie vždy bude jasné, čo je fikcia. Pozor na to. Díky moc.

Re: 3. kapitola Od: cyrus - 16.03. 2011
Som zvedava, co este autorka vymyslí, tá musí mať teda fantáziu :) nema to chybu... inak nie som vely fanusik takych tích scifi rozprávok ako je narnia a alenka v risi divou, ale tu sa mi to velmi paci... som zvedava, ako to skonci, urcite budu musiet zvolit nejaku formu spoluprace, vsak? jasne, ze budu... ale na ich mieste by som urcite byt nechcela. Tesim sa na dalsiu kapitolu, drzim palce :)
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Ani ja, Alenku som nikdy nečítala, maximálne z nej hľadám citáty. Narniu som videla s deckami v kine a stále hľadala náboženský podtext, pretože všetci vraveli, že je to film o kresťanstve. Čo mi pokazilo dojem z rozprávky. Ale na Pána prsteňov nedám dopustil. Film v pohode, ale závečnú knihu som čítala ešte pred filmom a bol to neskutočný zážitok. Niečo neskutočné. Film ma potom trošilinku sklamal, ale inak to bolo fakt skvelé. Jasné je snáď to podstatné - sme na kizi, ja to prekladám, takže...  ale ešte si počkáme. Ďakujem za prečítanie.

Re: 3. kapitola Od: Isabell - 16.03. 2011
Už dlouho se nestalo, že by mně povídka donutila brečet, ale i pres to jsem brečela... Úplně chápu Hermioniny pocity, když si myslela, že přišla o rodiče... Tahle povídka má úžasný náboj a už se nemůžu dočkat pokračování )) S láskou Isabell
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Há, ďalší zabudnutý komentár. Ako je to možné? Netuším. Prepáč a dodatočne ďakujem. Snáď sa ti dokončenie poviedky bude páčiť.

Re: 3. kapitola Od: aja - 16.03. 2011
super preklad aj poviedka, autorka ozaj na nic necaka, len tretia kapitola a Hermione uz zavrazdia rodicov (aj ked len v komnate, nastastie), som zvedava, co nas caka dalej, zeby nejake Dracove nocne mory?  
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Dobrý odhad. Ďakujem za komentár.

Re: 3. kapitola Od: JSark - 16.03. 2011
No páni, zdá sa, ako keby komnata vynášala na povrch všetky ich strachy a obavy. To bolo o nervy. 8o Díky, teším sa na pokračovnaie. Ozaj, bude tam nejaké prerušenie, akože čo sa medzitým deje na Rokforte? Teda nie že by obaja na Rokforte neboli... vieš ako to myslím.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
To ti nemôžem povedať, pretože pointa je v tom, rozlíšiť či tam sú alebo nie. Nechaj sa prekvapiť. Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: 3lucky - 16.03. 2011
tak tohle bylo dost drsne. Jsem zvědavá, co ti dva spolu ještě prožijí... díky
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Ťažko. Díky moc.

Re: 3. kapitola Od: Dollxynka - 16.03. 2011
Tak tahle povidka me okouzlila , a chudak herminoa, draco trosku nechape to ze kdzy je Hermiona nejlepsi kamaradka chlapce ktery prezil plus to ze je s prominutim smejdka  tak je  na seznamu koho Voldemort s raodsti zabije urco v prvni 5 , to ze by mi zabili rodice i kdyz jenom jako bych asi nesnesla tak lehce 
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Draco nechápe mnoho vecí, rovnako ako Hermiona. Díky.

Re: 3. kapitola Od: sabu - 16.03. 2011
Pěkné, dobrý styl, hezky se to čte. Připomenula bych asi jen pár věcí. Nezatracovat hned ideu "vznešeného" Luciuse. Samozřejmě, je dle kánonu je to pravděpodobně vrah a člověk s nechutnými předsudky, ale (nejsem si úplně jistá, takže dost možná jen tak plácám) to monstrum se zálibou v mučení neviňátek a znásilňování nebelvírských studentek atd z něj udělaly především fanfikce, které popisovaly tuto variantu jeho osobnosti (nemysleme teď na to, že druhá varianta osobnosti Luciuse Malfoye popisována v povídkách je Legolas, žhavý svůdce mužů). Myslím si, že Luciuse si může člověk vykládat všelijak...Co takhle konzervativní příslušník vyšších vrstev, se staromódními předsudky, který se při snaze prosadit "svoji věc" dostal do mezní situace, ze které není cesty ven, aniž by ohrozil svou rodinu? Sice to tak pravděpodobně v této povídce nebude, ale je možná až škoda, jak snadno se autoři fanfiction nechávají unášet proudem vyhrocených spekulací, které jsou už brány jako div že ne norma. Zatímco Lucius Malfoy je ve většině povídek brán jako ďábel, a nebo absolutně OOC, tak Severusovi Snapeovi, ačkoliv dělal a prosazoval to samé co Malfoy, je díky jeho lásce (a posedlosti?) k Lily Potterové přisuzován punc mučedníka a hrdiny. Ačkoliv je zrovna Snape moje oblíbená postava, přijde mi tak propastný rozdíl v posuzování dvou postav se stejnými činny a motivy trochu omezený. Stejně tak jako další archetypy osobností, které nevytvořila J.K.R., ale autorky fanfiction. Např. věčně hloupý Ron, ukázkový charakter Lupin, šílený Moody atd. (O to víc je třeba si cenid dobrých autorů, které do těch vyježděných kolejí nezapadají) Omlouvám se za tu esej, ale některé komentáře, doufající v Dracovo prozření mě dovedly k téhle myšlence, a trochu jsem se rozepsala:-D
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Krásny komentár, ďakujem. Už sme to tu riešili veľakrát. Ani podľa kánonu by som nepovedala, že bol tak strašne bezcitný atď. Mal predsudky, bol šľachta (a koľko ľudí ich má ešte v dnešnej dobe), bol bohatý, bol niekto... a zišiel z cesty. Lenže keď prvý raz zmizol Voldy, stal sa z neho normálny otec, mocný človek... keď sa vrátil, už ani on nemal na výber. Karkarov bol toho dôkazom. A ak chcel žiť, čo vždy bolo najdôležitejšie, fakt nemal... V poviedke Všetko je možné ho proces, kde ho prepustili, pretože mu nedokázali žiaden zločin okrem vlámania sa na ministerstvo v HP5. Všetko sa dá otočiť a prekrútiť. Mám za sebou dosť dramione a v prípade diabla Luciusa dostáva poviedka záporné body. Niekedy mám dojem, že si autorky kompezujú vlastné problémy s tyranským otcom - neviem si predstaviť žiadneho otca, čo by robil to, čo robí Lucius Dracovi v niektorých poviedkach... hoci na druhej strane sú takých vecí plné správy. Ja neviem - asi som ovplyvnená tým, ako na konci sedmičky kašľal na všetko a len so svojou ženou hľadal jediného syna. A vôbec netuším ako to s ním dopadlo, v Epilógu ho nespomenuli (ak mi to neušlo). Teraz som si uvedomila, že moja nechuť k príliš záporáckemu Luciusovi pramení z jednej trilógie, kde bola rovnaká ešte aj Narcissa a ubližovali nielen Dracovi, ale aj fakt hnusne Hermione a ich deťom. Blé. Ešte teraz ma mrazí, keď si na tú poviedku spomeniem. Tretiu časť som už ani nedočítala. Hm, myslím, že som sa rozpísala aj ja. Takže len rada: pri ďalších kapitolách mysli na všetko, čo som napísala a že všetko môže byť len ilúzia.  Ešte raz ďakujem

Re: 3. kapitola Od: teriisek - 16.03. 2011
Hm, tak já si teda nemyslím, že jediný sobec tady je Draco. Podle mě je to teď Hermiona, kdo si nevidí do pusy. Jak ho může obviňovat ze sobeckosti a přitom mu neustále předhazovat, že jeho otec je sadistický magor? Tohle se mi ostatně nelíbí ani v originále - když Severus Harryho nenávidí kvůli tomu, co provedl James, je to strašné a nespravedlivé, ale když Harry a spol odsuzují Draca za to, co provedl jeho otec, je to v pořádku? To je totéž, co jsi psala předtím - že JKR je fatalistka, naprostá... Nemůžu si pomoct, ale mě to prostě štve. Ano, Draco se nezachoval zrovna super, ale ona mu rozhodně nemá co vyčítat...:/ Ale kapitola je skvělá a fakt mě zajímá, co se z toho vyklube... Těším se na další, díky za překlad!
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Plný súhlas! Nemám k tomu čo dodať, myslím si to isté. Život je síce nefér, ale aspoň mohla ukázať nádej na zmenu tým, čo sa nenarodili na správnej strane. HP je ideálom pre toľkých... myslím, že túto možnosť fakt premárnila.  Možno im chce komnata poskytnúť čas a prostriedky k tomu, aby sa spoznali. Uvidíme. Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: mmel - 16.03. 2011
V první řadě musím pochválit překlad - je bezchybný, v podstatě jako obyčejně Jinak nevím, proč mám ten pocit, že všechny napínavé kapitoly musí vždycky končit v nejlepším. Člověk to akorát začne prožívat, blbě se culí do monitoru a pak ... konec, pokračování příště
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Ako by autorky docielili, aby si sa vrhla na ďalšiu kapitolu? Je to zámer, aspoň myslím. Ešteže sa môžem vyhovoriť, že ja za to nemôžem. Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: kukuriciarka - 16.03. 2011
krutá kapitola. ozaj krutá. poriadna dávka adrenalínu. čo urobí Draco, keď už videl tie hrôzy Hermiony? budú teraz vidieť Dracove strachy? mám taký pocit, že ich výlet do Komnaty najvyššej potreby skončí výjavom, ako má Draco zabiť Dumbledora...alebo sa mýlim? som veľmi zvedavá, čo bude ďalej... veľmi pekne ďakujem za preklad, miestami som strácala dych
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Mýliš, nemýliš, a predsa bude všetko inak. Nechaj sa prekvapiť alebo prelúskaj originál. Hehehe. Uvidím dokedy vydržíš. Díky moc

Re: 3. kapitola Od: myska111 - 16.03. 2011
Uf, to teda byla kapitola. Koukám, že napínavé je to čím dál víc. Jsem zvědavá co jim komnata ještě přichystá, ale toto byla silná káva. Zaujalo mě, jak Draco obhajuje svého otce, že by v této povídce byl Lucius jiný? Moc díky za skvělý překlad, má to pěkný spád.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Neviem, páči sa mi Lucius, ktorý nie je bezcitný vrah ale otec, ktorý pre záchranu svojej rodiny urobil všetko. Môže mať scestné názory, nenávidieť niektorých ľudí, je to proste šľachta, ale nepáči sa mi ako vykresľujú ako šialeného maniaka, ktorý vie umučiť vlastného syna, či znásilniť budúcu nevestu. No jo, už odbieham, ale nemôžem si pomôcť.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
A díky. Prepáč.

Re: 3. kapitola Od: denice - 16.03. 2011
Komnata jim tedy vyvádí věci! Líbí se mi střídání úhlu pohledu a vychutnávám si literární narážky. (Doufám, že autorka se bude i nadále držet klasických děl přeložených do češtiny - a když ne, stejně to nepoznám). Draco nepanikaří, protože je u mudlů, ale protože je v dívčím pokoji, to mi přišlo milé. A je tak pyšný na svého otce, snad si uvědomí, že ty kruté věty nevyslovil Lucius, ale iluze stvořená komnatou. Závěrečná konfrontace jim asi vzala hodně sil, jsem moc zvědavá, kam je autorka nechá dojít příště. Příběh je hodně matoucí, vůbec se neodvážím odhadnout, co bude dál, moc zajímavé a napínavé! Díky.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Z toho čo si pamätám, tak určite. Veď uvidíš. Z Luciusa v tejto poviedke som mierne zmätená, počkám si na preklad (inak povedané, po prečítaní to bolo jasné, po preklade ďalšej kapitoly nie, no takže musím prekladať ďalej). Ďalšiu kapitolu delím na dvoje, takže to len bude napínavé. Díky moc

Re: 3. kapitola Od: verinka - 16.03. 2011
Nová lahůdka a to bylo strachu, co překládat dál Začíná to zajímavě a je i příjemná změna, že je to celé psáno ich-formou. To zase toĺik povídek není. Ne každý to zvládne, ale autorka v tom zatím bruslí statečně Rozhodně se těším na další, co si na ně Komnata Nejvyšší potřeby nachystá.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Murphyho zákon. Teraz neviem, čo prekladať skôr. Len sa teš, aby si neľutovala. Romantika to asi nebude. Díky.

Re: 3. kapitola Od: Do_MuSh - 16.03. 2011
Skvělý překlda, jako vždy Tento příěh je vážně skvělý, napětí a akce už od záčátku, žádné zbytečné představování a úvody... Jak už mnohokrát zaznělo, využívání jiných knížek a příběhů v téhle povídce je přímo kouzelné, nemůžu si pomoct A můžu zaručit, že se v tom bude pokračovat ;D Je pravda, že postavy jsou trochu OCC, ale ne až tak moc, jako v jiných povídkách. Tahle nám dává pouze náhled na Draca z jiné strany a možné odůvodnění, proč je takový, jakoý je. Líbí se mi, že je tu zachován ten vztah Draca k jeho rodičům, že je přeze všechno rád a váží si jich za kvality, které jistě mají, přestože dělají to, co dělají  
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Ja viem, a trochu sa toho desím, ono nie je vždy ľahké zohnať český preklad (slovenský sa už ani nepokúšam, asi sme leniví to skenovať alebo ja neviem hľadať). Už som spomínala, OOC neriešim. Ťažké napísať niečo, keď nesmieš prezradiť dej, že? Takže len: chápem, myslím si to isté a teším sa, keď budeme na konci. Potom to preberieme.

Re: 3. kapitola Od: Andariela - 16.03. 2011
nápad s tými dvermi bol fakt dobrý ;) už som si myslela,že sa fakt dostanú do Narnie ;) páčilo sa mi aj ako rodičia reagovali na tých dvoch, že sa s nimi rozprávali...že to bola ako keby skutočnosť;) najprv, keď to sklo padlo...som si myslela,že im demolujú dom :D ale tak táto verzia bola ešte horšia...Avada na oboch...to by som nechcela zažiť...a Draco sa fakt blbo zachoval...mohol ju aspoň objať ;) ale v každom prípade, ďakujem za preklad ;)
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Draco má asi tušáka, že to všetko spôsobil on. A ešte je stále Malfoyom. Takže si musíme počkať. Díky

Re: 3. kapitola Od: Ivonka - 16.03. 2011
Ty jo, vidět svoje rodiče umírat ... Zvlášť, když Hermiona ví, že by se to fakt mohlo stát. No síla. Suoer povidka se super překad, moc se těším na další kapitolu, je to napínavý :-)
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: Zuzana - 16.03. 2011
Och. Čo k tomu dodať? Táto kapitola bola zraňujúca. Hermiony mi bolo ľúto, ale je mi ľúto aj Draca. On má svojho otca naozaj rád. Určite sa ho tá poznámka, že by ho vydal podľa toho kto by ho žiadal bolela. Je mi ľúto aj toho, že je Draco stále navonok taký protivný. To jeho „utešovanie“ bolo také úbohé.  Som zvedavá aké hrôzy ich čakajú. Ozaj ešte mi napadlo, keď si Hermiona nepredstavovala svoju izbu, tak to nebol jej strach. Prečo sa ocitli v jej izbe? Žeby to bol Dracov strach z toho čoho je schopná jeho rodina? Alebo sa ten strach zmenil keď tam vošli? Trochu to nechápem. Ďakujem za preklad.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Nemôžem nič povedať, nemôžem, musíš vydržať. Na konci poviedky si pokecáme, dobre? Ale tí, čo to prelúskali v AJ, tvrdia, že to stálo za to. Tak uvidíš. Díky moc. PS. Je normálne, že to nechápeš, pretože ani oni to nechápu. Zatiaľ.
Re: 3. kapitola Od: Zuzana - 16.03. 2011
Tak moja zvedavosť stúpa. Som zvedaváááá. A teším sa na ten záverečný pokec :)

Re: 3. kapitola Od: doda357 - 16.03. 2011
Páčila sa mi tá ich preťahovačka o tom, že sa Hermiona stále len vypytuje. Potom sa spýta on a ona je ticho, to bolo sto bodové Vchod cez skriňu, aj mne to pripomenulo Narniu. Ani ma neprekvapuje, že ju Hermiona pozná, veď prečo by nemala? Hermiona asi Draca spomínala, keď jej mama reagovala tak, ako reagovala, či? Luciusa a Bellu som tam fakt v žiadnom prípade nečakala. Skvelá dvojka útočí ... Radšej som sa ani nepokúšala vcítiť do Hermioniných pocitov, muselo to byť pre ňu hrozné, aj keď to nie je skutočné. A prekvapil ma aj Lucius.... Vydal by Draca, on to počul, zvláštne... Som zvedavá, kam ich zavedie Komnata tentoraz....Ale ten rozhovor na konci bol tiež poučný..... No uvidíme, čo to bude až to bude Ďakujem za úžasnú kapitolu, pomaly ale isto ma táto poviedka zajíma do svojich spárov a začínam byť závislá
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
To s tou Narniou bude niečo podobné ako s Tolkienom - tiež bol prekvapený, že o ňom vedela, pretože to bol čarodejník (čomu by som celkom verila za ten úžasný svet, čo vymyslel). Nad Luciusom stále váham - niečo mi tam nesedí, už máš ďalší kúsok, takže chápeš, ale je tam dosť zo sedmičky HP, takže... už by som to chcela mať preložené, aby mi bolo jasné všetko, ale kedy? Ach jaj, takže čakám na každú ďalšiu kapitolu ako ostatní (teda kým si ju preložím :D) Díky moc za všetko

Re: 3. kapitola Od: marci - 16.03. 2011
Uuch - to byl tedy "nářez"...Chudák Hermiona.  No, Draco by potřeboval prohlédnout ohledně "vznešeného a čestného" Luciuse.  A myslím, že mu to autorka jistě dopřeje Výborná povídka - pokud si vzpomínám, tak takovéhle absolutní vytěžení možností Komnaty nejvyšší potřeby jsem ještě v žádné ff nezaznamenala. perfektní výběr a překlad (jako vždy) .-) M
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Myslím, že ani ja nie, a to som už toho prečítala hodne. Čo sa týka zápletok - smrť jej rodičov a iné veci - ten zoznam nie je nekonečný, viac menej sa to opakuje v mnohých poviedkach, ale tu je to tak netradične a originálne spracované. No neviem, myslím že fikcia na f-tú. A práve využitie Komnaty poskytuje také možnosti, ktoré by pri klasickom deji nemohli byť možné (skoky z jedného do druhého bez "logickej" súvislosti). Necháme sa prekvapiť. Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: ansus - 16.03. 2011
Jimmi, díky za další kapitolu - to byl docela adrenalinový "večerníček". Jsem čím dál zvědavější, kam se to bude ubírat dál -od Tolkiena jsme přešli k Lewisovi...s těmi literárními výpůjčkami si autorka hezky pohrává, líbí se mi konstrukce světa "za dveřmi" komnaty nejvyšší potřeby...tak trochu Alenka v kraji divů a za zrcadlem. Jen tedy tady je ten svět pořádně drsný - chudák Miona, to bylo kruté. A Draco fakt někdy umí "položit srdce na jahodový list"....že prý muklové, to se mu povedlo. Hrdinové se nám na závěr lehce vzájemně znectili...tak se uvidí, kam ty vzbouřené emoce povedou. Těším se na další vývoj - díky za překlad!
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 16.03. 2011
Najprv som si prečítala komentár - páni, ten  je úžasný - a až potom všimla nick - á, tak to je jasné. Myslím, že autorka siahne nielen na literárne výpožičky, ale aj inam. Ešteže v ďalšej kapitole (teda len polovici, pretože má dvojnásobnú dĺžku) mala Rapidez slušný prehľad a našla český ekvivalent :D Uvidíš. Sú maturity, tak musím zvoľniť, ale "našťastie" Had zaberá môj prekladateľský čas. Blé. (to preháňam, nevadí mi to prekladať, len som s tým už nepočítala, toť vsjo). Myslím, že autorka plne využije možnosti, čo jej takéto riešenie s Komnatou ponúka - nemusí sa starať o dej, kulisy, všetko sa môže zmeniť, všetko môže byť fikcia až do poslednej chvíle a naopak. Netradičné, ale o to zaujímavejšie. Ďakujem moc.
Re: 3. kapitola Od: ansus - 16.03. 2011
Jimmi, díky moc . Máš pravdu, autorka to s tou komnatou vymyslela hodně dobře - z hlediska dalšího vývoje děje naprostá volnost - může využít jakýkoli topos, vtáhnout tam kohokoli odkudkoli, kdoví, třeba si užít i nějakých proměn času...zatím se to těžko dá rozpoznat, jak to v komnatě funguje z hlediska toku času....každopádně v tuhle chvíli není svázaná skoro ničím. Jsem zvědavá, jak to dál pojme. Držím palec, ať se Ti s Hadem daří....a maturity....snad jen přežít. Vůbec nezávidím...přeju pevné nervy a svatou trpělivost se všemi adepty.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video