Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

MargaritaVille

2. kapitola

MargaritaVille
Vložené: Jimmi - 03.05. 2011 Téma: MargaritaVille
Jimmi nám napísal:

Túto poviedku čítate len na vlastné riziko!  

Podtitul tejto poviedky totiž znie: Niektorí ľudia hovoria, že vždy je na vine nejaká žena...

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

MargaritaVille

napísala: Kyra4

preložila: Jimmi

Originál:


http://www.fanfiction.net/s/4306188/2/MargaritaVille

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Kyra4,ktorá napísala túto fanfiction.

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Prístupnosť: M (18. Rokov)

 

 

2. kapitola

 

Našpúlila na neho ústa, keď opustil posteľ. Bol to výraz, ktorý zdokonalila na umeleckú úroveň. Domnieval sa, že to muselo niektorých chlapov okúzliť.

Jeho to neokúzlilo.

"To bolo dosť hrubé, Draco," pekne sa posťažovala. "Nepáčilo sa mi to."

Obzrel sa na ňu a bol mierne prekvapený, keď skutočne videl slzy stojace v jej očiach farby vody. Juj, asi na ňu fakt šiel trochu tvrdo. Nebol malým mužom v... tejto oblasti a ani v najmenšom nebol nežným. Potom v duchu pokrčil plecami. Nedržal ju tu proti jej vôli; nič jej nebránilo kedykoľvek odísť. A hrubý alebo nie, poskytoval jej presne to, po čom šla - dokonale dobre vedel, že viac než čokoľvek iné chcela, aby ju nabúchal.

Nosiť jeho dieťa, dokonca aj keby neurobil tú ´čestnú´ vec a neoženil sa s ňou, by jej stále poskytovalo celoživotný lístok na bezstarostnú jazdu. Pretože samozrejme uvažovala, že by sa postaral o svoje dieťa... a to by znamenalo postarať sa tiež o jeho matku.

Nehanebná zlatokopka, bezpochyby. A nemala potuchy, že podnikol všetky bezpečnostné opatrenia. Draco Malfoy a ten malý výrobok zvaný kondóm sa síce nikdy nezoznámili a ona sa tak zakaždým, keď explodoval vo vnútri jej tela, vrúcne modlila, aby toto bolo ten raz, kedy ju spraví bohatou na celý život.

Dobrá vec, že nemala potuchy, čo sú antikoncepčné kúzla... alebo že bol mimoriadne skúsený v ich používaní.

Sprostý mukel.

Prešiel cez izbu ku písaciemu stolu a schmatol z neho peňaženku. Roztvoril ju, vytiahol prvú muklovskú kartu, ktorú uvidel a hodil ju na posteľ vedľa nej.

"To by malo všetko vylepšiť," posmešne zatiahol; všimol si, s nadvihnutím obočia, ako rýchlo a úplne sa jej tvár rozžiarila. "Dnes si to uži. Na ôsmu máme rezerváciu. Idem si zaplávať."

A bez ďalšieho slova či pohľadu jej smerom vytiahol plavky zo zásuvky stola, zamieril ku dverám a navliekol si ich pri chôdzi.

OOOOO

Na chvíľu zastal na prednej verande a rozhliadol sa po oceáne. Chatka bola uvelebená na mieste, kde sa palmy stretali s pieskom a nad hlavami sa posúvali a nekonečne ševelili vo vánku tie veľké, ploché listy paliem. Toto vytváralo tie bodkované vzory na strope vo vnútri. Cez otvorené okno začul, že sa zapla sprcha.

Na dobrovoľný exil nejasnej dĺžky si sotva mohol vybrať lepšie miesto. Toto miesto bolo vážne rajom... alebo minimálne mohlo byť, keby len iná žena práve teraz vošla do tej sprchy -

Prestaň. Prestaň, prestaň, skrátka sakra prestaň.

Ona ťa nechcela. Ona je tam, ty si tu, a toto je prekliaty koniec.

Dva či tri rozkošne zvetrané schody viedli do piesku, ktorý bude v ten deň horúci, ale takto skoro ráno stále ešte chladil jeho chodidlá. Vyrazil krížom cez pláž, zamieril k okraju vody.

Keď vyšiel spod tieňa paliem, bolo možné zistiť, že jeho chata nebola v skutočnosti jediná na tomto pobreží; bola tam v skutočnosti reťaz chatiek, ktoré patrili k blízkemu letovisku. Ale boli dosť múdro usporiadané; situované chrbtom medzi stromy takým spôsobom, že keď ste boli v jednej z nich, nemohli ste vidieť ani počuť žiadneho suseda. Toto zanechávalo každého nájomníka s vyložene príjemným pocitom, pokiaľ sa týkalo Draca, že je len jedinou živou bytosťou na míle ďaleko.

Ten biely plážový piesok bol tiež v tejto včasnej hodine opustený.

No, tým lepšie.

Práve teraz nemal náladu na spoločnosť.

Brodil sa bez prestávky rovno vpred, až kým nebol vo vode po pás hlboko, potom sa strmhlav ponoril do vody.

Vždy miloval ten prvý okamžik, kedy sa voda nad jeho hlavou zatvorila. Bolo to to najbližšie tomu, ako sa kedy priblížil k pocitu úplnej vyrovnanosti a došlo mu, že už sa k takému pocitu pravdepodobne nikdy bližšie dostane.

Alebo minimálne tak tomu obvykle bývalo. Hoci dnes ráno... dnes ráno skrátka nemohol dostať tie staré hlasy zo svojej hlavy.

Tie staré hlasy... ich posledný večer... ich poslednú hádku.

Boh mu pomáhaj.

((O tomto nebudeme diskutovať, Draco. Už som to miesto prijala.

Naposledy, nevezmeš tú prácu, Hermiona. Je nebezpečná a je pre teba nevhodná a Ty. Ju. Nevezmeš.))

Nohami dosiahol dno oceánu, zdvihol sa malý mrak podmorského bahna a on sa nečakane silno odrazil; vzniesol sa dohora, prerazil povrchom a zhlboka sa nadýchol slaného vzduchu. Toto musel zastaviť. Musel zastaviť to, aby tým znova prechádzal... a znova... a znova. Prežívať to v hlave tisíckrát nezmení výsledok. Nič nezmení ten výsledok. Nikdy.

((Povedala som ti, už som ho PRIJALA -

Potom môžeš nasáčkovať svoju prdel na ministerstvo a krucinál ho vrátiť! O tomto sme dohovorili, Grangerová!))

Bolo nezmyselné sa takto mučiť. Nezmyselné a kruté. Draco Malfoy bol za svojho života krutý k obrovskému množstvu ľudí, ale až v poslednej dobe si musel zvyknúť na to, že je v skutočnosti krutý sám s sebe.

Prestaň, prosil svoju umučenú myseľ. Prestaň s tým, prestaň s tým, prosím...

((Starú belu sme dohovorili, MALFOY! Neprišla som ťa sem žiadať o dovolenie. Prišla som ťa informovať o svojom rozhodnutí a očakávala som tvoju podporu! To nie je na TEBE, aby si rozhodoval, či sa hodím na túto prácu alebo akúkoľvek inú, pokiaľ ide o to. Je to na mne a len na mne; a ak nedokážeš akceptovať to, čo som sa rozhodla urobiť so svojím životom, potom očividne nedokážeš akceptovať MŇA!))

"Sakra," zavrčal nahlas, už stál po hruď hlboko v mori, zdvihol obe ruky, aby si odstrčil svoje premočené strieborno-biele vlasy z očí. "Vypadni mi z hlavy, Grangerová, krucinál. Už viacej tieto sračky nepotrebujem, čo sa stalo, stalo sa, takže sakra vypadni z mojej hlavy!"

Ale na druhej strane si ona samozrejme vypestovala absolútny zvyk neurobiť to, o čo ju žiadal. Napokon, o tom presne bola celá tá ich posledná hádka, či nie?

"Pchá." Sotva kedy tak veľa nešťastia a sklamania zbalené do jedinej slabiky. Náhle sa znova potopil, rovno do blížiacej sa prílivovej vlny. Pod vodou otvoril oči, prezeral si ten tichý modrý svet, v ktorom bol ponorený. Ten svet mal byť pokojný.

Mal byť. Ale nebol. Nedokázal nájsť pokoj vo svojom okolí, keď jeho myseľ bola v takomto zmätku. Silno pokrútil hlavou, vyslal svoje vlasy vo farbe cukru rozliať sa ako riasy, potom vyrazil do hlbšej vody, plával so silnými, skúsenými údermi.

((Hermiona, do pekla, ty nepotrebuješ žiadnu prácu, tým menej takúto riskantnú! Prečo mi nedovolíš sa o teba postarať, pre Merlina? Rád by som to urobil - CHCEM to urobiť. Toto nemusíš robiť!

To myslíš vážne? Malfoy? To skutočne myslíš VÁŽNE? Myslíš, že toto je o PENIAZOCH? Nech ti to znie akokoľvek absurdne, na živote je oveľa viac než tvoje prekliate drahocenné peniaze, Malfoy! Táto práca nie je o výplate! Je o robení niečoho, čo má význam. Je o robení niečoho, čo CHCEM ROBIŤ! A ja sa toho nevzdám. Takže čo bude, Draco? Akceptuješ to alebo nie?

Či akcetujem, že si zasraný samovražedný idiot? To nedokážem, Grangerová. Je mi to ľúto. Skrátka nedokážem.))

Znova sa vynoril. Už bol za prílivovou vlnou, šliapal vodu. Bolo tu ticho; jedinými zvukmi bolo búšenie príboja, vzdialený krik morských vtákov a jeho vlastné dýchanie, ostré a hlasné v jeho ušiach.

Kedy toto prestane? Prosím, bože, nech to prestane. Privádzalo ho to do šialenstva. Bol tu v trópoch už štvrťroka, trávil každú bdelú chvíľku hlboko vo vnútri buď fľaše tequily alebo jedného z jeho mnohých románikov - a pri pár pozoruhodných príležitostí v oboch súčasne - a stále toto nedokázal striasť.

Nedokázal striasť ju.

((Potom predpokladám, že si už nemáme čo ďalšie povedať.

Nie, Grangerová, myslím, že nemáme.))

Plávanie dnes nebolo dobré. Nič sa dnes nezdalo byť dobré. Prudko pod nosom zaklial a zamieril nazad k pobrežiu.

"Choď preč, Hermiona. Choď preč, ty mrcha. Ty si sa rozhodla a nebol som to ja. Tak prečo skrátka nemôžeš vypadnúť, vypadnúť, a nechať ma tomuto peklu samotného!?!

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. kapitola Od: bbarka - 04.05. 2011
Aha...no, tak tu máme kameň úrazu...tipujem, že Hermiona nechce založiť nejakú pobočku SOPLOŠa...to by hádam tak nevyvádzal :) Na druhej strane ale nie je malá a on vážne nemá právo jej do toho kecať...a ešte ísť trucovať do trópov s nejakými zlatokopkami....tsss...:)

Re: 2. kapitola Od: anonym - 03.05. 2011
takže toto sa stalo.

Re: 2. kapitola Od: ulli - 03.05. 2011
Hezky se to rozjíždí. Blondýna s neomezenou kreditkou, to všechno nevyřeší, a bude mít smůlu se svými plány, Draco umí kouzlit   Krásná scéna v moři, nejradši bych tam byla místo něj. Ale myšlenek a vzpomínek na Hermionu se nezbaví ani tequilou (tu bych si dala ), ani hromadou ženských, ani vzdáleností. Na ni se přece nedá zapomenout. Opustit ji, když nebylo po jeho. Je to prevít, ale vlastně roztomilej )) Díky za překlad.

Re: 2. kapitola Od: adelina - 03.05. 2011
Tak nevím, jestli zrovna tohle je dobrý způsob jak dostat někoho z hlavy:) Ješitnej chlap to je a zaslouží si trpět. I když podle popisu trpí v karibském ráji:) No, uvidíme jak se to dál vyvine. Děkuji za překlad.

Re: 2. kapitola Od: cyrus - 03.05. 2011
aurorka je, alebo co? a just nech ju tam ma v tej hlave, ked nedokaze porozumiet... a tym ze bude menit kazdu chvilu zenske sa mu ju dostat z hlavy isto nepodari... na to este neprisiel?
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
Ešte na to neprišiel. Ale vraví sa, že keď sa takýto chlapi vybúria, sú z nich potom tí najúžasnejší manžel. Bohužiaľ (našťastie) neviem posúdiť. Díky moc

Re: 2. kapitola Od: adina - 03.05. 2011
zacinam byt naozaj zvedava... naozaj naozaj... :-) pekne napisane a krasne prelozene o tom snad ani netreba vela hovorit :-)) dakujem... inak podla mna je nam ho luto z jedineho dovodu a to matersky instinkt... mame to v sebe starat sa vychovavat a "opravovat" zlych chlapcov... nepoucitelne zenske ... a potom ked sa mu nahodou nedari este si to dame za vinu ako malo sme mu pomohli ...
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
Asi máš pravdu. Môže nás tešiť, že podľa toho pravidla (tie najlepšie ženy sú vždy priťahované zlými chlapcami), sme tie najlepšie a správne baby :D. No dobre, aspoň vo FF, tam mu to môžeme tolerovať. A určite dostane priúčku, to by som inak neprekladala... aj keď teraz premýšľam, či sa to dá považovať za priúčku. Há, a spomenula som si na jednu FF, kde teda riadnu priúčku dostal a odišiel z dlhým nosom a s Hermionou skončil Blaise! Ach jo, mám ju v obľúbených... no uvidíme, koľko ma bety nechajú čakať. Díky moc

Re: 2. kapitola Od: Zuzana - 03.05. 2011
Och do kelu s blondínkou bez mena nech ju pošle preč a nech padá domov. Nakoniec ho ešte ľutujem za to, že je taký blbec. Nádherne si preložila plávaciu scénku, normálne som dostala chuť zaplávať si, hoci aj bez Draca :D Už aby tu bolo pokračovanie. Bude skoro?
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
To je na tom divné - hnusný, sebecký chlap, ktorý sa na babu vykašle, lebo nie je po jeho, odíde si raja, kde preťahuje jednu babu za druhou - na truc alebo aby zabudol - a nám ho je ešte ľúto? Nie si sama, ale aj tak sa tomu čudujem. Keby držal celibát a šiel pomáhať chudobným... niekde na misiu z nešťastnej lásky... ale nie, on každý týždeň pretiahne jednu babu a to ešte s tequilou v ruke. ALE - božie mlyny melú pomaly, ale iste. :D Samozrejme, že skoro. Možno ešte dneska v noci (návrat k PC cca o 9) a zajtra sa pustím do ďalšej. Je to divné, ale takúto dlžku bežne zvládam za dva dni, ale je to dosť preklad na "vyhratie sa", takže to trvá akosi dlhšie. Ale presne takéto niečo som potrebovala. Ďakujem moc, ono občas si treba prečítať aj takéto "blbôstky". 

Re: 2. kapitola Od: teriisek - 03.05. 2011
Nj, prostě ješitný chlap, který nesnese, když není po jeho... ale stejně je mi ho líto, prostě si nemůžu pomoct;) Díky za překlad!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
Všetci dúfame, že dostane za vyučenou! A poriadne, klasika chlap. Díky

Re: 2. kapitola Od: marci - 03.05. 2011
Hm, zajímavé. A pěkně napsané. (a přeložené, pochopitelně). Co vlastně Hermiona dělá?? Bystrozora?? Kdo ví. Ono asi Dracovi šlo stejně hlavně o princip.... Těším se na pokračování. Máš dobrý nos na povídky
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
No, potrebovala som niečo s krátkymi kapitolami (Dodatok ich má viac než 15. stranové), Room detto a o Hadovi ani nehovorím. Vlastne som išla po autoroch, ku ktorým máme súhlasy a hľadala niečo krátke - voľba padla na toto, až dodatočne som zistila, že Nenrike má súhlas iba na jednu poviedku, ale našťastie mala kontakt na autorku (už sa nedá zohnať) a dala mi súhlas aj k tejto. Ale keby som zakaždým, keď má chuť poviedku preložiť, poslala žiadosť o súhlas, mala by som súhlasov na desať rokov dopredu Keďže tu som to urobila, nezostalo mi nič iné ako to preložiť

Re: 2. kapitola Od: Jacomo - 03.05. 2011
Ha, Dráčku, kdypak přijdeš na to, že sám před sebou neutečeš, kdybys běžel až za konec světa? Ty hlasy půjdou s tebou, ono je to totiž, jakkoliv se to tváří nasupeně a namakaně, vlastně tvoje svědomí Vybrala sis zajímavý kousek. Začínám být docela zvědavá
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
Díky :D Taký ten, kde sa s tým musíš vyhrať a to je presne to, čo som po Hadovi potrebovala. Mechanické prekladanie mi už liezlo krkom - toto je poézia, ak vieš, čo myslím. Obrazy, slovník príliš nepomôže. Je to kratučké, na sedem kapitol, príjemný pocit preložiť jednu za deň :D Teda dve... teda tri :D Snáď nebudeš sklamaná, ale nič hlbokomyseľné nečakaj.

Re: 2. kapitola Od: Elza - 03.05. 2011
Copak nám ta Hermiona dělá? Ošetřovatelku dravé zvěře? Kuchařku v blázinci? Na infekčním u Svatého Munga? Mno, počkáme si, ono se to ještě vyvrbí... *;-)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
Toto je presný opak toho, čo prekladáš ty a už som to potrebovala. Takže vďaka za pochopenie a do konca týždňa snáď skončíme :D Díky

Re: 2. kapitola Od: mmel - 03.05. 2011
Tak tohle vypadá od začátku zajímavě... Nejen, že mě rozhodil ten obrázek povídky, ale i příběh se zatím docela hezky rozvíjí :) paráda, mám se na co těšit ;)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
Rozhodil ťa? Tiež tam chceš ísť? Ale prekvapilo ma, ako málo takých "prírodných" obrázkov sa dalo nájsť, všade ten americký štýl - prepchaté hotely, plno hostí, zábava. Mňa by lákalo to ticho, biely piesok, more, ale nie ten ich dovolenkový priemysel. Potrebujem preložiť niečo rýchle, krátke a ľahšie. Voľba padla na toto, uvidíme. Díky

Re: 2. kapitola Od: Nenriki - 03.05. 2011
plava v mori zivota a to co z neho kvapka je sebalutost. pcha, tak mu treba mizerakovi, nech sa potrapi, ale aj tak v kutiku duse dufame, ze ako takmer vzdy, sa z toho vylize, no nie? :)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
Dobre vystihnuté :D Díky

Re: 2. kapitola Od: denice - 03.05. 2011
Varování sedí - opravdu na vlastní riziko! Ubohý nešťastný Draco se upíjí v tropickém ráji, protože Hermiona si dovolila přijmout podle něj nevhodnou a nebezpečnou práci. Aniž by se ho předem zeptala! A on se ještě při tom chová jako sprostý buran. Pěkně to dopracoval, ale tak nějak mu to přeju. Díky.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
No to riziko tam je hlavne preto, aby na konci niekto nenadával, čo je to za blbosť. Je to krátke, takže veľa sa toho asi nestane. Ďakujem a myslím si to isté. Blbec jeden.

Prehľad článkov k tejto téme:

Kyra4: ( Jimmi )06.05. 2011Epilóg
Kyra4: ( Jimmi )05.05. 20116. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )04.05. 20115. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )04.05. 20114. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20113. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20112. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20111. kapitola Prológ
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 2011Úvod k poviedke