Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

MargaritaVille

Epilóg

MargaritaVille
Vložené: Jimmi - 06.05. 2011 Téma: MargaritaVille
Jimmi nám napísal:

MargaritaVille

napísala: Kyra4

preložila: Jimmi

Originál: http://www.fanfiction.net/s/4306188/7/MargaritaVille

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Kyra4,ktorá napísala túto fanfiction.

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Epilóg

Prebudil sa na bodkované slnečné lúče a tieň, ktorý vytváral lenivé vzory na neotesanom trámovom strope. Tá nízka posteľ bola v totálne pokrčenom neporiadku; na zemi plachty a prikrývky a jedna jeho noha visela nešikovne z kraja matraca.

Hlava mu búšila.

Pri Merlinovi, potreboval nájsť tú fľašu.

Rýchlo.

Vykutáľal sa z postele, narazil si palec o nočný stolík a chvíľu predvádzal zvláštny druh tanca na jednej nohe, keď si jednou rukou držal zranenú nohu a syčal pod nosom v snahe nevykríknuť. Jeho spiaca spoločníčka sa vôbec nepohla.

Zúfalými očami prehľadával izbu. Fľaša... fľaša... kde som nechal tú prekliatu fľašu!

V tej malej spálni chaty nebolo po nej ani stopa. Do čerta, do čerta. Pretackal sa do len o trochu väčšej kombinácie obývačky a kuchyne, znova rýchlo prehľadal všetky povrchy, zbytočne.

Stôl. Musel ju nechať na stole. Včera večer boli vonku, vychutnávali si vánok, hviezdy a búšiaci príliv.

Vonku boli dve staré a predsa pohodlné hojdacie kreslá, ktoré patrili k nízkemu stolu. Všetky tri kúsky nábytku boli kedysi namaľované v žiarivých tropických farbách, ale teraz ich už morský vzduch zvetral do jemnej a rovnakej šedej. Táto chata bola umiestnená bližšie k prílivovým vlnám než tá, ktorú obýval predtým. A stála čelom úplne k inému oceánu než tá posledná. To obdobie jeho života už nadobúdalo podobu len matne pamätaného zlého sna.

A áno, bola tam, na tom malom ratanovom stole; fľaša, čo hľadal. Vďaka Merlinovi. Schmatol ju, odkrútil vrchnák, kým mieril dnu.

Nechal francúzske dvere otvorené, aby dnu vpustil morský vánok. Bol osviežujúci, jeho hlavu už vyčistil. Keď sa vrátil do kuchyne, ponáhľal sa, jeho myšlienky sústredené na ženu spiacu vo vedľajšej izbe.

O päť minút neskôr bol znova v pohybe, tentoraz mieril tam, čo bolo inzerované ako "druhá spálňa" chaty - v skutočnosti to bolo len niečo väčšie než drobučká, zastrešená kutica vedľa hlavnej spálne. Chystal sa upokojiť dôvod jeho príliš včasného prebudenia a zdroj jeho búšiacej hlavy.

V postieľke pod oknom ležala jeho šesťmesačná dcéra, ktorá plakala vo veľkých a výdatných návaloch. Ale keď sa k nej Draco sklonil, tie výkriky rýchlo ustali na posmrkávanie. Hľadela na neho s veľkými, od sĺz rozjasnenými očami tej istej farby ako jeho vlastné.

Jeho bledé oči a Hermionine husté, tmavé vlasy; bola to pozoruhodná kombinácia. Mala šesť mesiacov a on už sa desil príchodu jej rokov na Rokforte - tak veľa hormónov, tak málo kontroly. V duchu si rýchlo poznamenal, aby trochu začal skúmať čarodejnícke školy.

Ale to bolo na iný čas.

"Tíško, maličká," práve teraz chlácholivo mrmlal. "Tíško, Viktória. Už bola tvoja mama kvôli tebe hore polovicu noci. Čo povieš, keby sme ju nechali trošku si ráno poležať? Myslím, že si to zaslúži."

Načiahol sa po nej a dvojica bucľatých malých ručičiek sa zdvihla dohora, takmer záhadne urobila presne to isté ako on. O chvíľu neskôr ju niesol cez obývačku znova nazad na terasu, usadil do jedného z tých príliš veľkých hojdacích kresiel, aby jej dal fľašu. Nechá Hermionu spať tak dlho ako chcela, tak dlho ako mohla. Možno neskôr si pôjdu spoločne zaplávať; Viktória už more milovala.

Alebo možno nie. Ak nie dnes, môžu si zaplávať zajtra, alebo pozajtra. Nebolo sa kam ponáhľať, mali čas.

Nebolo ľahké presvedčiť Hermionu, aby súhlasila s mesiac dlhou dovolenkou, dokonca aj keď to boli ich oneskorené medové týždne, ale teraz boli tu a on z toho zamýšľal vyťažiť maximum ako mohol... a pre jeho myseľ to zahŕňalo občas celý deň ležať v posteli.

V skutočnosti... to znelo skrátka lákavo, keď o tom teraz uvažoval.

Jeho pery sa vykrútili dohora v úsmeve, keď sledoval oceán, kŕmil svoju dcéru a premýšľal o dni strávenom v posteli so svojou manželkou.

Okľukou sa vrátil späť na začiatok, ale život bol fajn.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Epilóg Od: silrien - 11.12. 2016
Hm, chvílemi to bylo dost dramatické, ale dobře to dopadlo. Kruh se uzavřel a život se vrátil do správných kolejí. Draco se zachoval jako egoistický sobec, ale dostal druhou šanci a plně ji využil. Děkuji

Re: Epilóg Od: Violeta - 11.05. 2015
Moc díky, Jimmi, jsem ráda, že konec byl dobrý, pěkná povídka a samozřejmě skvělý překlad. Díky!!!

Re: Epilóg Od: Triana - 12.10. 2012
Uffff....proste skvele.  Na začiatku sa nezdalo,žeby to malo skončiť dobre. Už som sa vážne obávala... Ale záver to všetko vynahradil. Bolo to nádherne zakončenie. Draco ktorý utíšuje dcéru aby si mamička ešte oddýchla. a to ako hladal flašu tieto scény mi zanecháva úsmev na perách.   Dakujem  
Re: Epilóg Od: Jimmi - 12.10. 2012
Dobre vidím alebo ma klame zrak? že si tu chvíľu nebola? Ďakujem, práve tou fľašou a podobenstvom s prvou kapitolou poviedka nadchla aj mňa.
Re: Epilóg Od: Triana - 13.10. 2012
:-) Jimmiiiiii Dobre vidíš potroche sa púšťam do čítania ta "CHVILKA" bola cca 2 roky, stihla som sa vydať aj dieťa porodiť Tuto stránku som zbožňovala  a stále zbožňujem, len hladam niečo krátke aby som to stíhala prečítať,lebo sa nemôžem od toho odtrhnúť a to je problém ked už mam dieťa ktoré ma rok a pol Ked už niečo začnem čítať, tak dej je taký pútavý, že ma to neustále ťahá čítať, a čítať. Toto mi proste chýbalo, to vzrušenie z deja a túžba vedieť ako to skončí Na prekladoch si sa zdokonalila, ak to je ešte možné zdokonalovať. Klobúk dole pred všetkými ktorí tu prispievaju, odvádzate skvelu prácu, také skvele poviedky som ešte nikde inde nenašla. Sú to také dych berúce....však vieme o čom hovorím, výber poviedok ktoré sa prekladajú je skvely,to sa nezmenilo.Všetkých pozdravujem    

Re: Epilóg Od: Twilly - 20.09. 2012
Veľmi príjemný epilóg... ozajstný potlesk

Re: Epilóg Od: Plaminek07 - 15.07. 2011
Moc krásná povídka, supr překlad...už se těším na další

Re: Epilóg Od: myska111 - 10.06. 2011
Moc pěkná povídka, i když některé části byly dost dramatické.Ta část s flaškou byla zábavná, ale ta na konci se mi líbila mnohem víc. Jsem ráda, že to všechno dobře dopadlo. Moc povedený překlad. Díky

Re: Epilóg Od: myska111 - 10.06. 2011
Moc pěkná povídka, i když některé části byly dost dramatické.Ta část s flaškou byla zábavná, ale ta na konci se mi líbila mnohem víc. Jsem ráda, že to všechno dobře dopadlo. Moc povedený překlad. Díky

Re: Epilóg Od: sailorka - 15.05. 2011
to čo bol za začiatok, už som sa zľakla že sa vrátil do starých koľají, ale našastie nie. veľmi zaujímavá poviedka

Re: Epilóg Od: kometa - 14.05. 2011
Jimmi, zhltla jsem to na jeden zátah Díky za překlad, bylo to pěkný - a souhlasím s denicí, taky jsem trnula, jestli se mu to nezdálo, ale když šel pro tu flašku, už jsem měla podezření, že to asi nebude tequilla

Re: Epilóg Od: denice - 10.05. 2011
Četla jsem začátek a říkala si, to snad ne, snad se mu to proboha jen nezdálo! Bezvadná pointa, opravdu. Miluji představu Draca, jak vstává a krmí dítě, aby se Hermiona mohla vyspat. A ještě ke všemu se mu to LÍBÍ! Bonbónek. Díky

Re: Epilóg Od: Gift - 10.05. 2011
Hezke to bylo:-). Prestoze presladky konec se mi trosku nehodil k "drsnemu" zacatku, rozhodne si neni na co stezovat. Jsem moc rada a zaroven vdecna, ze jsi prelozila zrovna tuto kratickou povidku. Je to zase trosku neco jineho (prestoze samozrejme Dramione) a hlavne to sedlo k me nalade.;-). Proto moc diky za preklad, uzila jsem si ho.

Re: Epilóg Od: Jacomo - 09.05. 2011
Tak jsem na čtyři dny vypadla z dosahu netu, tudíž jsem měla zbytek povídky najednou. Odvolávám, co jsem napsala - tohle NENÍ hloupá a naivní povídka, tohle je trochu jednodušší příběh, ovšem napsaný naprosto BRILANTNĚ! Popis Dracova trápení po dobu Hermionina bezvědomí, jeho konfrontace s Harrym a Ronem, nemluvě o výtečně podaném vysvětlení postoje všech zúčastněných z té rádoby telenovelové scény dělají skutečně čtivou povídku. A k tomu ta FLAŠKA! Už u originálu jsem myslela, že mě to strhá smíchy Palec nahoru za takový epilog. Takže závěrem - když romantiku, tak jedině tahle!

Re: Epilóg Od: jerry - 08.05. 2011
Pekna poviedocka. Vdaka za jej preklad.

Re: Epilóg Od: ulli - 08.05. 2011
Hned jak jsem začala číst, jsem se zamýšlela, že je to tak podobné prologu a říkala si, jaká věta bude následovat. Přece při takové milé oddechovce to nemůže dopadnout špatně. A nebyla jsem zklamaná. Draco jako vzorný otec a ohleduplný manžel je vždy důvodem k úsměvu. Mám ráda dlouhé, i složité povídky, ale stejně tak i takovéto, kdy se prostě jen začtu a zasním během pár večerů a vím brzy, že bude happyend. Občas tyto jednoduché oddechovky potřebujem všichni. Moc děkuju za překlad této povídky, líbila se mi moc, byly v tom emoce, příběh i šťastný konec. Malá poznámka: "a pre jeho myseľ  to zahŕňalo občas celý deň ležať v posteli" ?
Re: Epilóg Od: Jimmi - 08.05. 2011
Ty si môj človek, presne takýto to malo dôvod. Ďakujem, veľmi si ma potešila, ale neviem, či si nejakú ďalšiu nepreložím len do šuflíka. Uvidíme. A prosím, čo sa ti nezdá na tom slove ležať? Možno nevidím cez oči. Díky.
Re: Epilóg Od: ulli - 08.05. 2011
Asi jsem to špatně napsala. Máš tam ležal namísto ležať. Alespoň si myslím. Přestože nemám problém se slovenštinou, občas se najde výjimka. A ty mě taky vždy potěšíš, ať už příjemnou povídkou nebo tím, že se ti líbí můj komentář a názor. Těším se na další příště :-)
Re: Epilóg Od: Jimmi - 09.05. 2011
Jé, mohlo ma napadnúť pozrieť si to v texte, ale už som tak zvyknutá, že mi do komentárov kopírujú chybný text... sorry a díky moc, opravené :D

Re: Epilóg Od: cathyt - 07.05. 2011
Ďakujem, myslim, ze to bolo celkom prijemne spestrnie,  Osobne to na mna posobilo dost komicky :-), hlavne ale ze to skoncilo dobre. Este raz dakujem za kvalitny preklad, hoci u teba je to samozrejmost.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 08.05. 2011
Ďakujem za prečítanie...

Re: Epilóg Od: adina - 07.05. 2011
rozmyslala som ci to skonci scenou svadba porod alebo tym ako sa Draco stara o svoje dievcatko a modlila som sa aby to bola ta posledna moznost ... dakujem ja jednoducho milujem obraz Draca s babom v naruci ala starajuci sa tatino :-))) .. krasny koniec este krajsi preklad no co viac mozem chciet... dakujem :-)
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
Ďakujem, strašne sa mi na tom páčila tá podobnosť s prológom... Malo to len potešiť, som rada, že to u niektorých vyšlo.

Re: Epilóg Od: Nade - 07.05. 2011
Ten úvod kapitoly (epilogu) byl dost povědomý, ale "tá fľaša nebola tá istá fľaša". Merlindík. Byla to fakt milá oddychovka a mně uspokojila. Príma, díky!
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
To som rada. Občas mám chuť na takéto nie príliš náročné veci, ale bohužiaľ je tu už dosť ľudí, ktorí vedia, čo je kvalitná poviedka a skritizujú to - no mne je tiež jasné, že to nebolo dokonalé, ale romantiky nikdy nie je dosť a mne sa to páčilo. Ďakujem PS. Ono to dokonca aj úplne rovnako začína

Re: Epilóg Od: bbarka - 07.05. 2011
Ooooch....skončilo sa to vážne krásne...taká pohoda z toho sršala (teda až po tom, ako našiel fľašu )...No vážne skvelé...ďakujem za preklad, Jimmi! "tak veľa hormónov, tak málo kontroly" Nočná mora každého otecka
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
Ďakujem, som strašne rada, že sa ti to páčilo. Potešilo. :D

Re: Epilóg Od: ivas1 - 07.05. 2011
mile, milucke. malo harrypotterovske, ale velmi prijemna zmena. velmi dobre sa to citalo, predpokladam ze to bolo aj tym fain prekladom :-)
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
No jo, čo už. Páčil sa mi autorkin štýl a ona fakt dobre píše... Díky

Re: Epilóg Od: Zuzana - 07.05. 2011
Na začiatku som si myslela, že sa zobudí s blondínou a všetko sa mu snívalo, ale uvedomil si že to pokašľal a vráti sa sám od seba vyriešiť domov svoj pokazený vzťah. Ale potom keď odkrútil vrchnák z fľaše mi došlo, že to bude asi kojenecká fľaša. Záver bol krásny. Mám rada šťasťné konce. Ďakujem za túto poviedku bola milá a pekná.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
Hm, asi som mala dať otvoril fľašu a napínať vás ešte pár riadkov... strašne sa mi tá pointa s rovnakým začiatkom páčila... Ďakujem

Re: Epilóg Od: gama - 07.05. 2011
Jsem ráda, že to dobře dopadlo. Mám ráda dobré konce:-) Díky moc. A souhlasím, že světlé oči a hnědé vlasy vypadají úúúžasně...
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
Ďakujem za komentár :D

Re: Epilóg Od: Nenriki - 07.05. 2011
no to je jeho jedine stastie, ze tou zenou v jeho posteli bola hermiona a flasa bola pre malu :D, ale to uz bolo take jasne, z toho aky je toto taky krasny, cisty, naivny styl. ale aj tak naderha, paci sa mi ta paralela medzi prvou kapitolou a epilogom, ako sa dokaze clovek zmenit. dakujem za poviedku jimmi, uzasna :)
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
No jo, ale presne pred tým štýlom som varovala... zložité veci budeme riešiť v Room... díky

Re: Epilóg Od: Lucka - 06.05. 2011
Milý koniec Táto poviedka bola asi tá najmenej "čarodejnícka" - aspoň, čo som aj čítala. Skôr mi to prišlo všetko ako zo života dákej tej kvázi "celebrity", čo nevie, čo so sebou Ale epilóg bol podarený Jimmi, ďakujem. Dobre padol tento štýl - nič ťažké na rozmýšľanie alebo príliš emocionálne. Tento typ oddychovečky bodol
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
Aj ja ďakujem. Nemohla som si pomôcť, strašne sa mi ten nápad páčil.

Re: Epilóg Od: teriisek - 06.05. 2011
Nádherně pokojný konec, smyčka se nám uzavřela a já děkuji za příjemnou oddychovku:)
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
Som rada, že si spokojná, aj keď patríš k tým náročným...
Re: Epilóg Od: teriisek - 08.05. 2011
Náročným?
Re: Epilóg Od: Jimmi - 08.05. 2011
Jo, povieš čo si myslíš, keď sa ti to nepáči a tvoje komentáre patria k tým, na ktoré sa vážne teším. Fakt sa snažím, aby na preklade nebolo čo kritizovať, ale občas mám skrátka chuť na poviedku, ktorá je dejovo, či autorsky nie je dokonalá... Neviem to opísať, jednoducho len sa mi páči autorkin štýl alebo náročnosť angličtiny... Preto som rada, že sa ti to páčilo. Dvojitá vďaka. Existuje poviedka s názvom Nemám v tomto veľký zadok?, ktorú som čítala asi štyrikrát... a pritom váham nad jej prekladom, pretože si viem predstaviť tie reakcie. Nepotterovské, niekánonovské, nedoriešené detaily, strašný originál čo sa týka Aj ... no jo, už som sa upísala na ďalšiu kapitolu Linked.
Re: Epilóg Od: teriisek - 10.05. 2011
Děkuju, vážím si toho!

Re: Epilóg Od: anonym - 06.05. 2011
ďakujem za preklad tejto poviedky.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
Aj ja ďakujem za komentáre

Re: Epilóg Od: iway - 06.05. 2011
vtipné jak ten počátek byl podobná úplnému začátku :) jen s jiným koncem
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
To sa mi na tom páčilo - ten nápad - dokonca pred prekladom (a detailným prečítaním) som si myslela, že je v tej istej chate :D Díky

Re: Epilóg Od: Elza - 06.05. 2011
S manželkou a dcerou... *;-) Pěkné. Díky!
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
Aj ja ďakujem

Re: Epilóg Od: cyrus - 06.05. 2011
Jej tak to bolo krasne :) chvalabohu ze to dobre skoncilo :) dakujem velmi pekne za skvely preklad bolo to super super :))
Re: Epilóg Od: Jimmi - 07.05. 2011
Ďakujem, ako oddychovku by som si zlý koniec nevybrala.

Prehľad článkov k tejto téme:

Kyra4: ( Jimmi )06.05. 2011Epilóg
Kyra4: ( Jimmi )05.05. 20116. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )04.05. 20115. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )04.05. 20114. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20113. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20112. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20111. kapitola Prológ
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 2011Úvod k poviedke