Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Linked

15. November skončil

Linked
Vložené: Jimmi - 06.06. 2011 Téma: Linked
Jimmi nám napísal:

Linked

Preklad: Jimmi

Kapitola neprešla beta-readom

Napísala: Philyra912 

Dramione  (Romantika)

Rating: PG-13

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/2443403/16/Linked

Keď úloha z Elixírov má zvláštne a znepokojujúce vedľajšie účinky na Draca a Hermionu, dozvedia sa o sebe viac, než kedy chceli. 

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.   

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. Author of original story: Philyra912

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 15: November skončil

Dracovi a Hermione sa zdalo, že sa posledné tri novembrové týždne vlečú rovnako ako sa týždne v novembri zvyknú vliecť. Hrozba záverečných skúšok nebola ešte nikdy tak blízko na obzore. Náročnosť ich prefektských povinností rástla s blížiacimi sviatkami a výzdobou a oslavami, ktoré s nimi súviseli. Metlobalový zápas Chrabromil vs. Slizolin ustanovený na posledný týždeň semestra mal za následok dlhšie a častejšie tréningy. Skrátka, Draco a Hermiona, ktorí možno najviac zo všetkých študentov na Rokforte potrebovali voľný čas, nemali nič, čo by ho čo i len zďaleka pripomínalo.

To málo času, čo si dokázali ušetriť, trávili v knižnici, zvyčajne neskoro v noci, podrobne študovali tie denníky, aby našli nejakú liečbu, hoci žiadna v dohľade nebola. Ani jeden z tých denníkov, ktorými prešli, nebol dokonca ani z toho správneho obdobia v živote Delilah Jamesovej a nedokázali nájsť žiadnu zmienku o doktorovi Hopperovi, Edwardovi Flanniganovi alebo o udalostiach súvisiacich s jej výskumom ohľadne Iunctus Mens. Malfoy začal nahlas vyjadrovať názor, že nič nenašli, pretože nič sa nájsť nedá a Hermiona s ním v duchu súhlasila, hoci by to nikdy nepriznala. Tieto rozhovory väčšinou končili s tým, že ju obvinil, že je debilne optimistická a ona zareagovala, že on je ufňukaný pesimista, hoci to bolo bez tej nenávisti, ktorá kedysi charakterizovala takéto urážky.

Nakoniec slnko zapadlo v novembri a vyšlo za jasného decembrového úsvitu, čím prinieslo Hermione novú odhodlanosť. Bola sobota, čo znamenalo žiadne vyučovanie a žiaden zhon kvôli domácim úloham a pretože si Chrabromil na celý deň rezervoval metlobalové ihrisko, slizolinský tím nebude potrebovať Malfoya ako kapitána. A tak súhlasil, že skúmaním tých denníkov strávia s Hermionou tak veľa z ich vzácneho dňa slobody, ako sa bude dať.

Horiaca svojou znovu nájdenou a nevysvetliteľnou odhodlanosťou Hermiona za brieždenia napochodovala do knižnice, pripravená pustiť sa do ešte nedotknutých kôp denníkov zhromaždených v rohu výklenku, ktorý s Malfoyom používali ako svoju operačnú základňu. Náhle zastavila, keď zistila, že stôl je už obsadený.

Predpokladala, že knižnica bude prázdna, pretože tu v tejto hodine, a k tomu v sobotu, nikdy nevidela nikoho okrem Malfoya a jeho prítomnosť nevycítila, keď vošla dnu. Ale bol tam, jedna ruka položená na stole a na nej opretá hlava. Tvrdo spal a každý jeho výdych spôsobil, že sa prameň platinových vlasov, ktoré mu padali do tváre, slabo zatrepotal.

Premýšľala, keď obišla stôl, aby zistila na čom pracoval, keď zaspal, prečo sedel celú noc v knižnici namiesto vo svojej súkromnej spálni. Robil všetko možné, aby sa vyhol akejkoľvek situácii, v ktorej by bol zraniteľný alebo bezbranný, a nebolo mu podobné, aby si dovolil unaviť sa tak, že sa nedokázal odvliecť do postele skôr než zaspal.

Skoro sa usmiala, keď jej došlo, o čom premýšľa. Aké čudné bolo uvedomiť si, že mala možnosť spoznať aký a aký nie je Draco Malfoy. Domnievala sa, že skrátka za posledné tri týždne strávili priveľa času spoločne, aby nepostrehli isté zvyky, charakteristické vlastnosti a osobné informácie.

Napríklad vedela, že je alergický na prachové roztoče, čo zistila jedno ráno, keď vyčerpaný z namáhavého metlobalového tréningu z predchádzajúceho dňa zabudol použiť antialergické kúzlo a zmocnil sa ho záchvat kýchania, keď na stôl pustila zaprášenú knihu. Vedela, že keď bol unavený, mrmlal si pod nosom vo francúzštine, nie v angličtine, čo ju nútilo uvažovať nad tým, či vo francúzštine aj nepremýšľal. Vedela, že mal zvláštnu záľubu pre obyčajné čarodejnícke tvrdé cukríky, ktoré chutili ako mandle a káva, a pokožka sa vám z nich príjemne brnela, keď ste ich cmúľali a že vždy mal nejaké vo vrecku.

Možno to boli bezvýznamné maličkosti, ale pre Hermionu zjavne bezvýznamné neboli. Zdali sa byť šokujúco dôverné, také tie veci, čo vedia o niekom len priatelia, milenci a príbuzní, a márne premýšľala, čo za intímne, bezvýznamné maličkosti vedel on o nej.

Naklonila sa nad jeho stranu stola a rýchlo si všimla skutočnosť, že pracoval na semestrálnom projekte z Pokročilého štúdia starovekých Rún. Každý študent (boli len piati, a okrem nej a Malfoya to boli všetko bystrohlavčania) dostal na preklad iný text. Hermione dal ten jej príšerne zabrať a vedela, že Malfoy v tomto predmete nebol taký dobrý študent ako ona. Niet divu, že zostal hore celú noc.

Chcela ho zobudiť, ale zrazu v tom zaváhala. Takmer zabudla, aké to je byť v tej istej miestnosti s Dracom Malfoyom bez nepríjemného uvedomovania si súčasne jeho pocitov aj jej vlastných. Bolo to niečo ako novinka. Tak tam len stála, sledovala ho ako spí s miernym pocitom viny, hoci vedela, že nerobí nič zlé, keď sa prebudil sám, skoro, ako keby vycítil, že ho študuje. Ospalo zažmurkal, a jej emocionálne uvedomenie si jeho prítomnosti sa vrátilo, hoci nejasné a neurčité. Predpokladala, že to bolo tým, že bol ospalý zo spánku.

Usmiala sa na neho, skôr než si uvedomila, že to robí.

"Dobré ráno," povedala potichu. Tie spánkom neostré oči sa otočili jej smerom, hoci stále nevyzeral úplne prebudený. Bol vždy takýto dezorientovaný, keď sa prebudil? Napadlo ju, aké mu je to nepodobné. On sa vždy tak ovládal.

Avšak tá myšlienka bola zabudnutá, pretože to, čo urobil následne, mu určite podobné nebolo, bolo to absolútne fantastické. Ako teplý letný vánok sa ňou prehnal pocit rozpoznania, ospalého šťastia a potom sa... Malfoy usmial.

Nebol to úškľabok, ani arogantná napodobenina úsmevu, či jeho typický úškrn. Toto bol skutočný, nefalšovaný úsmev, ktorý premenil jeho tvár.

"Bré ráno, Grangerová." Len čo jej meno opustilo jeho pery, postrehla, ako tá ospalosť ustúpila, všimla si, ako sa vrátil k sebe ten Draco Malfoy, ktoré poznala za posledný mesiac. Ten úsmev bol preč, ako keby nikdy neexistoval a ju jeho strata skoro fyzicky bolela.

Malfoy sa rozhliadol, jasne neistý, prečo sa zobudil v knižnici.

"Čo sa stalo?" spýtal sa. Usadila sa na stoličke vedľa neho, so smutným pocitom z jeho opatrnosti, z jeho automatického predpokladania, že vždy musí byť v obrannom postavení.

"Nič sa nestalo. Musel si tu zaspať, keď si robil preklad z Rún. Práve som prišla." Malfoy neprítomne prikývol a pozrel sa na kúsok pergamenu, ktorý pokrývali runy, väčšina z nich preškrtnutá a lemovaná uponáhľanými, stručnými poznámkami, ktoré si robil, keď dumal nad zvlášť ťažkými sadami symbolov. Zamračil sa, jeho sklamanie zahnalo akékoľvek teplo, ktoré zotrvávalo v Hermione z toho chvíľkového šťastia, čo zažil tak krátko, keď sa zobudil.

"Prekliati starovekí idioti. Nemohli to všetko napísať jasne a jednoducho, že? Museli mi to všetko skomplikovať. Skoncujem s týmto prekliatym predmetom. Žiadne MLOKy za toto všetko nestoja." Pokračoval vo svojom posmešnom monológu o hrôze, ktorou sú Staroveké runy, ale Hermiona ho ignorovala, keďže podobné prejavy už od neho predtým počula. Najčastejšie boli tieto výlevy o denníkoch, ale raz, keď mali obchôdzku po chodbách, strávil dobrých desať minút tým, že sa trpko a zaujato sťažoval o hodine Transfigurácie v ten deň, ktorá bola pre neho mimoriadne náročná. Hermiona si ale všimla, že napriek svojmu sťažovaniu, stále pokračoval v pátraní v tých denníkoch s horlivosťou zhodujúcou sa s jej vlastnou, a že nabudúce, keď mali Transfiguráciu, premenil svojho labradora na písací stôl tak ozdobený a nádherne vyrezávaný, že to McGonagallová nazvala "úchvatným výkonom", čo bola najvyššia pochvala, akú kedy Hermiona počula, že by učiteľ udelil niekomu inému ako jej.

Nakoniec Malfoy skončil so svojou tirádou, jeho frustrácia sa zjavne vyčerpala. Vyslal na ňu mrzutý pohľad, keď na neho vzhliadla od denníka, ktorým začal listovať, ale prijala ho bez urážky. Za posledné tri týždne bolo na ňu zazerané tak často, že zostala imúnna voči jeho najničivejším pohľadom.

"Chcel by si, aby som sa na to pozrela?" spýtala sa, ukázala na úhľadný, do polovice zaplnený pergamen, na ktorý zrejme skopíroval svoj výsledný preklad. Urobil pohyb, ako keby chcel posunúť ten pergamen smerom k nej, ale premohol ho pocit prekvapenia a potom hnevu, ktorý bol skôr reflexívny než oprávnený a on sa na ňu zamračil a trhol pergamenom nazad.

"Nechaj si svoje rady pre ľudí, ktorí ťa o ne žiadajú, Grangerová," podráždene vyprskol. Vzdychla si a pokrútila hlavou. Už bola poriadne navyknutá na jeho občasné výbuchy zlej nálady. Napadlo ju, že to bol možno Malfoyov spôsob, ako si pripomínať, kto presne jeden pre druhého sú, keď neboli v tomto čudne izolovanom malom svete, ktorým sa stal ich malý, samotársky roh knižnice.

A čím boli, premýšľala, keď sledovala Malfoya baliť si úlohu z Rún a pripravovať sa na ďalší deň hľadania? Určite nie priateľmi; pochybovala, že by niekedy mohli byť priateľmi, pretože v každom smere, na ktorom záležalo, boli buď presne rovnakí alebo úplne odlišní, čo by malo za následok príliš nestály vzťah, aby vôbec spadol do takejto kategórie. Tiež pochybovala, že by sa dlhšie dali považovať za nepriateľov, alebo minimálne za takých nepriateľov, akými bývali, než toto všetko začalo.

Uvažovala o tom druhu nepriateľov, ktorých občas zobrazovali muklovské filmy, a ktorí, hoci stále na opačných stranách rysujúcej sa alebo už burácajúcej vojny, sa dokázali stretnúť vo vzájomnom rešpekte a obdive a rozprávať sa so sebou ako rovní. Dôstojní protivníci, tak by sa nazvali. Bola zvedavá, či tým sú teraz pre seba oni. Pomyslela si na to, ako sa usmial, kým sa úplne zobudil a rozhodla sa, že ten popis tiež celkom nesedí. Možno dospeli na miesto, ktoré ešte nemalo meno.

Bola tak ponorená vo svojich myšlienkach, že si sprvu nevšimla Malfoyovu zmenu nálady. Už zdvihol jeden denník s mrzutým, beznádejným odhodlaním, s ktorým sa vždy do tých denníkov púšťal. Avšak nebolo potreba viac než pár stránok, kým zastal, zvraštil čelo, znova prečítal riadok, a potom ešte raz. Rástol v ňom pocit neschopnosti uveriť tomu, čo vidí. Až v okamihu, kedy si to šokovane uvedomil, bola Hermiona, ktorá si intenzívne tú mocnú emóciu uvedomila, vytiahnutá z jej vnútorného rozjímania.

"Čo sa deje?" spýtala sa. Nevzhliadol na ňu, stále mal oči upreté na tú stránku, ako keby mala zmiznúť, keby sa pozrel inam. Vstala a nazrela mu cez plece, aby videla, čo vyvolalo túto reakciu. Ukázal na riadok textu v dolnej polovici stránky.

"Je tam napísané to, čo si myslím, že je?" spýtal sa, v jeho hlase žiadne stopa po pochybnostiach. Hermiona sa väčšmi naklonila, pri tom opatrná, aby sa Malfoya nedotkla. Už sa poučili o fyzickom kontakte, a úzkostlivo sa vyhýbali vzájomnému dotyku zo strachu, že vyvolajú ďalšiu z tých skľučujúcich spomienok. Prečítala slová, na ktoré ukázal a stuhla. Znova ich prečítala, tentoraz nahlas, s nádejou, že počuť tie slová ju prinúti im uveriť.

"Dnes sa to stalo. S Edwardom sme konečne dokázali zduplikovať správne podmienky, aby sme vyvolali ten Efekt. Dúfam, že toto nám poskytne všetky informácie, ktoré sme hľadali, hoci začínam pochybovať o múdrosti použitia Edwarda a mňa ako testovacích osôb. Zamýšľam okamžite začať s výskumom metód napravenia tejto nešťastnej situácie len čo doktor Hopper zhromaždí všetky nevyhnutné údaje."

Malfoy na ňu vzhliadol, ako keby mu až počutie tých slov umožnilo, aby mu prenikli do podvedomia. Opätovala mu ten pohľad, neschopná potlačiť ten slabý, víťazný úsmev, ktorý zalial jej tvár.

"Našli sme to."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 13.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 15. November skončil Od: JSark - 22.06. 2011
No len aby. Som skeptik, tipujem, že to nebude také jednoduché. :)

Re: 15. November skončil Od: Zuzana - 17.06. 2011
Tak už? som zvedavá aké zložité to bude. Dúfam, že teraz už bude stále viac takých krásnych momentov, ako bolo Dracove prebudenie.

Re: 15. November skončil Od: myska111 - 12.06. 2011
Ta část, jak se Draco probudil a usmál se na Hermionu byla moc pěkná, škoda, že mu to nevydrželo déle. Jsem zvědavá co vlastně našli.Bude to jen zmínka? Asi to ještě nebude tak jednoduché. Těším se pokračování.

Re: 15. November skončil Od: iway - 09.06. 2011
takže předpokládám, že to nebude hnedka tak jednoduché.. 

Re: 15. November skončil Od: Nade - 08.06. 2011
Doufám, že se v tom denníku najdou něco, co jim bude něco platné. Jsme moc zvědavá. Díky, těším se na další kousek.

Re: 15. November skončil Od: teriisek - 07.06. 2011
To probuzení bylo nádherné! Takže něco našli, hm, ale ten kousek nevypadá, že by byli úplně u cíle, spíš mám pocit, že je ještě čeká nějaká cesta... A jsem zvědavá, jestli to spojení vůbec půjde zrušit. Díky za překlad, těším se na další:)

15. November skončil Od: Verka - 06.06. 2011
no to som zvedavá či najdú spôsob ako to zrušiť.... ale ten Mayfol ma nasral.... nemôže byť milší ??? ja viem, moc sa do toho vžívam :P ale každopádne moc díky za preklad :)
Re: 15. November skončil Od: Jimmi - 06.06. 2011
Ja ďakujem za komentár. No nemôže, inak by to bola iná poviedka. :D

Re: 15. November skončil Od: Janna - 06.06. 2011
Už se těším, až se dozvíme, co přesně našli. Moc krásná povídka a úžasný překlad. Díky!
Re: 15. November skončil Od: Jimmi - 06.06. 2011
Niet za čo. Aj ja ďakujem.

Re: 15. November skončil Od: Pallias - 06.06. 2011
No začíná to být vážně zajímavé :D

Re: 15. November skončil Od: denice - 06.06. 2011
Nádherné ráno v knihovně, kdy Hermiona najde spícího Draca. Jak dobře mu rozumí, jak pochopila jeho povahu a zvyky. A pak to pomalé, blažené probouzení a nakonec úsměv. Po tom se Hermioně asi bude stýskat. Jsem moc ráda, že povídku překládáš, určitě si to zaslouží, je v ní zvláštní krása a jemnost. Díky.
Re: 15. November skončil Od: Jimmi - 06.06. 2011
Len keď moc utečiem betám a nemám do čoho pichnúť. Hahaha. Ďakujem moc, mňa teší že to čítaš. Snáď nesklame, ale záver je dokonalý :D

Re: 15. November skončil Od: lucianna - 06.06. 2011
No teda. Ja nemám slov, aj keď nejaké sa predsa len nájdu. Samozrejme chválim kapitolu a skvelý preklad. No tak trochu sa desím toho, čo nájdu. Teda na jednej strane je super, že našli prvú zmienku a že sa posúvajú ďalej, ale na strane druhej, nechcem aby sa prerušil ten ich kontakt. Koniec koncov to sa mi na tomto príbehu asi páči najviac. A tiež dúfam, že sa ešte objavia nejaké scény, kde sa dotknú a zase sa o sebe dozvedia niečo nové. No jednoznačne sa už teraz neviem dočkať ďalšej kapitoly.
Re: 15. November skončil Od: Jimmi - 06.06. 2011
No, ten preklad nie je až taký skvelý, ale je to preklad z rýchlika, takže ma to až tak netrápi. Bez betovania. A myslím, že ďalšia kapitola ťa poteší, mňa nie, má dvojnásobnú dĺžku. Natalie by sa mohla nakopnúť  ako Eli s Popoluškou. Ale preložiť Phyrilu je vždy výzva a hlavne krása, takže si nesťažujem. Ďakujem moc

Re: 15. November skončil Od: anonym - 06.06. 2011
som zvedavá, čo presne nájdu.

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )17.06. 201123 Spojení
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201122. Šialenosť
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201121. Bezmocnosť
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201120. Nájdenie liečby
Philyra912: ( Jimmi )15.06. 201119. Únik z tieňov nočných morí
Philyra912: ( Jimmi )15.06. 201118. Neskoré nočné hodiny a nočné mory
Philyra912: ( Jimmi )14.06. 201117. Niečo sa zmenilo
Philyra912: ( Jimmi )13.06. 201116. Deti prekliatych
Philyra912: ( Jimmi )06.06. 201115. November skončil
Philyra912: ( Jimmi )02.06. 201114. Chalani budú vždy chalanmi
Philyra912: ( Jimmi )31.05. 201113. Nádherní nepriatelia
Philyra912: ( Jimmi )11.05. 201112. Denníky Delilah Jamesovej
Philyra912: ( Jimmi )29.01. 201111. Priatelia a nepriatelia
Philyra912: ( Natalie )03.01. 201110. Jej najtemnejšia noc
Philyra912: ( Natalie )27.10. 20109. To, čo robí z človeka diabla
Philyra912: ( Natalie )23.05. 20108. Reflexie
Philyra912: ( Natalie )13.05. 20107. Tragická a desivá krása
Philyra912: ( Natalie )22.04. 20106. Bolesti hlavy a odhalenia
Philyra912: ( Natalie )09.04. 20105. Noc padnutej učebnice
Philyra912: ( Natalie )03.04. 20104. Hermionina spomienka
Philyra912: ( Natalie )31.03. 20103. Efekt Iunctus Mens
Philyra912: ( Natalie )22.03. 20102 Nečakaný vedľajší efekt
Philyra912: ( Natalie )21.03. 20101. O partneroch a elixíroch
. Úvod k poviedkam: ( Natalie )14.03. 2010Úvod k poviedke