Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Stávka I.

1. Dumbledore sa angažuje

Stávka I.
Vložené: Jimmi - 18.06. 2011 Téma: Stávka I.
solace nám napísal:

Stávka

Originálny názov: Fogadások

Preklad: solace

FanArt: solace

Autor: Morgan 

Snamione  (Romantika)
Rating: 12+
    

Kapitola neprešla beta-readom

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese: http://fanfic.hu/merengo/viewstory.php?sid=25765

Albus Dumbledore sa snaží vytrhnúť Severusa Snapea zo samoty. Podarí sa mu to?

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Morgan Morgan, ktorá napísala túto fanfiction.   

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. Author of original story: Morgan

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

1.      Dumbledore sa angažuje

     Prekliaty starec!

     Áno, presne tak! Neznesiteľný, despotický, manipulujúci starý blázon! Severus, poď do riaditeľne! Severus, dohliadni na Harryho! Severus, priprav elixíry! Čo bude teraz nasledovať? Severus, skoč do studne?

     Hoci to v jeho vnútri vrelo, navzdory tomu zakaždým vyšiel do Dumbledorovej pracovne, aby si vypočul, čo mal starý profesor na srdci. Znovu sledoval Pottera, keď sa chystal vrhnúť do nového dobrodružstva, či už v Zakázanom lese, Rokville, alebo na inom hrôzostrašnom a tajnom mieste. A opäť pripravoval elixíry, ktoré od neho požadoval, či už jedy, dezinfekcie alebo liečivá.                       V tých chvíľach ho napadlo, že možno raz skočí bez vyzvania aj do studne. A potom nech za ním smúti  ten starý... somár. Aj keď si ho mimochodom veľmi vážil, a snáď mal aj rád...

    No nie, to je už prehnané! Severus Snape a slovo láska v jednej vete? Nezmysel!

     Zastal pred vchodom do riaditeľne. Snáď bude lepšie, keď  trochu vychladne, kým predstúpi pred Dumbledora. Pretože dnes opäť...

     Áno, opäť ma volá k sebe, a ja ako taký mopslík, uvažujúc s istou dávkou sebairónie, cvičený malý mopslík čakám pred dverami svojho pána.
     „Želatínový slimák,“ so znechutením zamrmlal smerom ku kamennej oblude. Tá mu vzápätí uvoľnila cestu.

     Ešte aj toto!

     Bol si istý, že riaditeľ si zámerne vyberá tieto nemožné heslá. Aj keď bolo všeobecne známe, že má maškrtný jazýček, pokiaľ ide o sladkosti, vedel si živo predstaviť, na základe čoho si vybral momentálne heslo – aby mu padlo čo najviac zaťažko vysloviť ho.

     Severus stlačil kľučku. Zahliadol Dumbledora, ako sedí za stolom s dobromyseľným úsmevom na tvári. S nepríjemným pocitom zavrel za sebou dvere. Vycítil, že práve dnes ho čaká jeden z veľmi nepríjemných rozhovorov.

     „Som rád, že si si medzi množstvom svojich povinností našiel pre mňa trochu času, chlapče,“ prehodil veselo čarodej a skúmavo sa zahľadel do Snapeových očí.

     Oslovený muž skrivil pery v posmešnom úsmeve.

     „Ako keby som mal inú možnosť.“

     Dumbledore sa zdvorilo povzniesol nad jeho poznámkou tváriac sa, ako keby ju nepočul.

     „Dopočul som sa, že tvoja fakulta je horúcim favoritom na víťazstvo v tohtoročnej súťaži,“ poznamenal. „To ma teší.“

     Severus mierne prikývol. Vedel, o čo ide v tejto hre. Chce odvrátiť jeho podozrenie.

     Starý trik, ctený pán riaditeľ!

     „Minervu už menej, pane,“ dodal, pričom si prekrížil nohy a ruky spustil do lona.

     „Nepochybujem,“ prikývol Dumbledore s úsmevom.

     Zamyslene pozoroval pred ním sediaceho muža. V spomienkach sa vrátil o dvadsať rokov späť, do čias, keď bol Severus jedným zo študentov Rokfortu. Už aj vtedy si premeriaval temným pohľadom každého zo svojho okolia. Bez ohľadu na to, či sa k nemu dotyčný približoval s dobrým, alebo zlým úmyslom. Nuž, temný pohľad mu zostal. Avšak dnes sa už nikto neodvážil podísť k nemu – ani so zlým, tobôž nie s dobrým úmyslom.

    Nepochybne mal ťažké detstvo, preto ho neprekvapilo, že sa až natoľko uzavrel do seba. Nevedel si spomenúť, či ho vôbec niekedy videl v spoločnosti nejakej ženy, ktorá by pre neho niečo znamenala. Samozrejme okrem Lily Evansovej... Bol to veľmi smutný príbeh. Starý čarodej úplne chápal Severusovu nevraživosť, ktorú prechovával voči Jamesovi a aj k jeho takmer dokonalej kópii, Harrymu.

     Tieto skutočnosti ho nakoniec priviedli k rozhodnutiu, že by sa mal angažovať pre dobrú vec. Koľko úvah ho len stálo prísť konečne na to, ako vôbec začať? Určite by nič nedosiahol, keby Snapeovi strčil pod nos katalóg s fotkami potencionálnych kandidátok na vzťah spolu s ich životopismi dúfajúc, že sa učiteľ elixírov bude tváriť nadšene.  Nie... v Snapeovom prípade mohol niečo dosiahnuť len vydieraním alebo jemnou manipuláciou. Lenže druhá možnosť neprinášala zakaždým uspokojivé výsledky.

     „Povedz, Severus... chodíš sa niekam zabaviť?“ spýtal sa Dumbledore s rozhodnutím, že predsa najskôr vyskúša druhú možnosť.

     Snape prekvapene zdvihol obočie, pretože po časti „povedz, Severus“ chcel hneď odseknúť, že absolútne nemá v úmysle sliediť po Potterovi počas vianočných prázdnin.

     Riaditeľ na neho pozrel so záujmom.

     Pod ťarchou jeho pohľadu Severus na moment zaváhal, na malú chvíľu prišiel snáď aj do rozpakov, nakoniec však zo seba vysúkal odpoveď s presne dávkovaným množstvom irónie: „Nuž, momentálne nemám čas na žiadnu zábavu. Zamestnáva má príliš veľa povinností... ako iste viete, pane.“ Ak čo i len chvíľu dúfal, že týmto vyhlásením vzbudí v riaditeľovi výčitky svedomia, musel byť sklamaný.

     Dumbledore vycítil, že práve v tomto momente je potrebné zmeniť stratégiu. A tak rýchlo prešiel na inú tému a Snape zrazu celkom stratil niť.

     „Pamätáš sa na náš rozhovor spred dvoch mesiacov?“

     Snape zažmurkal a začal pátrať v spomienkach. Nakoniec odvetil: „O mnohých veciach sa zvykneme zhovárať, pane. Nemôžete očakávať, že si budem pamätať všetko.“

     „Tak sa spýtaj na niečo, na čo si nedostal odpoveď.“

     Severus sa pomrvil. Teraz už presne vedel, čo mal Dumbledore na mysli. Nepovedal však ani slovo, len pozorne čakal čo bude nasledovať.

     „Vtedy si sa ma pýtal,“ pokračoval Dumbledore, keď videl, že sa mu podarilo vzbudiť Snapeovu pozornosť, „ako znela veštba, ktorú sa ti nepodarilo vypočuť pred sedemnástimi rokmi v hostinci U kančej hlavy. Odmietol som ti odpovedať. A ty si ma obvinil, že ti nedôverujem, lebo sa obávam, že by si hneď bežal s tou informáciou za Voldemortom. Teraz ti však dokážem, že si sa mýlil – som pripravený odhaliť ti obsah tej veštby.“

     Snape sa vzpriamil. Myšlienky sa mu len tak preháňali mysľou. Koľko si len nad tým lámal hlavu! Často počas nocí civel na strop a myslel na to, do akej miery by mohol ovplyvniť sled ďalších udalostí, ak by bol tej noci úspešný.

     Riaditeľ sa na neho zadíval a sprisahanecky žmurkol. „Pravdaže iba výmenou za určitú protislužbu,“ dokončil svoju reč.

     Snapeov výraz tváre úplne zamrzol.

    Dumbledore so záujmom sledoval účinok svojich slov.
Učiteľ elixírov sa snažil starostlivo zvoliť vhodné slová, keď po krátkej chvíli ticha prehovoril: „A... o akú protislužbu by malo ísť, Albus?“

     Oči starého muža zažiarili.

    „Išlo by o takú celkom maličkú záležitosť, Severus.“

     Na Snapeovej tvári sa objavil nechápavý výraz. Akosi nemohol uveriť Dumbledorovým slovám.

     „V žiadnom prípade by som vás nechcel súriť, pane, ale aj moja trpezlivosť má určité hranice,“ zazubil sa.

    „Prial by som si, Severus, aby si nadviazal romantický vzťah s nejakou dámou,“ vysúkal zo seba Dumbledore, avšak hneď ako zbadal, že sa Snape chystá niečo povedať, pokračoval: „Akonáhle sa tak stane, budeš si môcť v mojej mysľomise prezrieť obsah veštby.“

     Severusove pery sa skrivili v posmešnom úsmeve. „Ajhľa, opäť stará známa pesnička, Albus! Tentoraz okorenená vydieraním. Príliš dobre ma poznáte!“ dokončil už menej posmešne, skôr to vyznelo ako konštatovanie.  „Máte snáď nejakú konkrétnu predstavu, o ktorú dámu by malo ísť?“

     Dumbledore pri posledných slovách ožil. Snáď sa už môže začať nádejať, že Severus bude spolupracovať.

     „Nemám žiadnu konkrétnu predstavu. Výber vhodnej dámy nechám na tebe.“

     „Takže ak tomu dobre rozumiem... chcete, aby som mal intímny vzťah s nejakou ženou?“

     „Akú škaredú vec chcem od teba, všakže, Severus?“ zatváril sa potmehúdsky, pričom Snape pocítil veľmi silné pokušenie poslať mu do tváre minimálne jednu Avadu Kedavru.

     „Dajme tomu, že na to pristúpim,“ začal opäť Severus. „Vyspím sa s nejakou ženou a vy ma potom zasvätíte do tajomstva veštby?“

     Dumbledore jemne zavrtel hlavou. „Nebude to až také jednoduché, chlapče. Chcem, aby si sa trochu posnažil. Nájsť si partnerku na jednu noc nie je žiadny problém.“

     „Môžete sa už konečne vyjadriť, čo odo mňa chcete?“ Snapeov hlas začal znieť dosť nahnevane.
     Riaditeľ spojil konce prstov na stole. „Mojou podmienkou je, aby si si vytvoril stály vzťah.“

     „Ja?“  zo Snapeovho hrdla sa vydral smiech, ktorý však neznel ani trochu veselo. „Stály vzťah? No tak, Albus!“

     Dumbledore pokrčil plecami.  „Ale ak máš pocit, že sa ti nepodarí žiadnu ženu natoľko očariť, aby s tebou zostala...“

     Majster elixírov s vytreštenými očami civel na riaditeľa. Počul som dobre? Toto je už vrchol všetkého!

     „Kto povedal, že žiadna žena nebude ochotná spojiť svoj život s mojím?!“ kričal.
     „Ty sám,“ pokojne odvetil starý muž.

     „To som nepovedal,“ odvrkol Snape.

     „Takže to znamená, že by si to zvládol?“ spýtal sa nevinne Dumbledore.

     „Samozrejme!“ vyhŕkol Snape rozhodne.

     Riaditeľ vstal zo stoličky a vystrel ruku smerom k učiteľovi.

     „V poriadku, budeš mať čas do konca školského roka.“

     Snape sa tiež postavil a prijal ponúkanú ruku. Nikdy by sa nenechal hlúpo vyprovokovať, lenže dnes Dumbledore zaútočil na jeho hrdosť.

     „Je mi potešením uzavrieť s tebou obchod,“ kývol hlavou Dumbledore a potom prepustil Snapea.

     Severus sa vrútil do žalárov a vzápätí energicky zabuchol za sebou dvere s takou silou, že sa zatriasli v pántoch. Kým zbehol po schodoch, ešte raz si prehral v mysli všetko, čo sa udialo, a prišiel na to, že bol zákerne vlákaný do pasce. Dumbledore pred ním zamával červeným súknom, a on sa úplne pomiatol. Reagoval presne tak, ako si riaditeľ naplánoval. Prudko zovrel ľavú ruku a z celej sily ňou udrel do steny, dosiahol však len to, že si oškrel kožu a začala mu tiecť krv.

     Teraz už niet cesty späť! Jednak by nikdy neporušil dané slovo a na druhej strane čarodejnícka dohoda bola vždy spečatená silnou mágiou. Od tohto momentu nemá inú možnosť - bude musieť začať dvoriť nejakej... „dáme“.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 06.10. 2023
|
Brumbál není dobrý obchodník. Se Zmijozelem nemůže takto jednostranně výhodný obchod přece ani zvažovat. Severus by mohl kteroukoliv z kandidátek vystavit přímému ohrožení ze strany Voldemorta jako oběť, kterou musel podstoupit pro získání věštby. Bude to hodně nefér k dámskému osazenstvu děje. Snad se s tím vším nějak fikaně vypořádají a vytvoří neprolomitelné ochrany pro obě (všechny) osoby.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.03. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Hela - 22.03. 2018
Hahahahha! toto zacina naozaj dobre!

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: mami - 02.05. 2014
Obaja niečo "inhalovali"? Lebo normálne by toto skončilo inak. :-)

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Ponyska - 03.08. 2012
Chudinka Snape... Tohle bych já sama asi nevydýchala :D :D.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Keiko - 31.07. 2012
Tak po první kapitole se tak trochu bojív v co se to dál zvrhne... Jestli ve vtipnou a mrazivou ironii profesora Snapea nebo v nějaký nudný slaďák... Ale šanci tomu každopádně dám, tak snad budu mít štěstí.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: teriisek - 02.07. 2011
Teda co si ten Albus všechno nevymyslí... a dohlížet na to, jestli ten vztah po všech stránkách funguje by nechtěl? Jsou věci, do kterých by podle mě nos strkat neměl:D Ale začíná to zajímavě, díky za překlad!
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 03.07. 2011
Nuž, na prvý pohľad si každý hovorí, že by sa Albus nemal miešať do Severusovho života. Lenže nesmieme zabúdať na to, že Dumbledore vie všetko, aj to čo my (a Severus) nevieme. Možno nejaká skrytá pointa??? *prekvapene dvíha obočie*

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Nade - 19.06. 2011
Severus se nechal pěkně doběhnout.  Jsem zvědavá, co si teď počne.
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 20.06. 2011
Súhlasím, pekne ho Dumbledore dobehol. Čo bude sa dozvieme čoskoro. Vďaka za koment.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: zuzule - 19.06. 2011
No dobrýýý, pěkně mu Severus skočil na špek. :D
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 20.06. 2011
To teda áno, dal sa vyprovokovať veľmi ľahko. Ďakujem za koment.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: 3lucky - 18.06. 2011
Jaj, to vypadá dobře  Těším se na to, až Severus začne s tím dvořením   Díky 
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 19.06. 2011
Vďaka, si milá. Len či nejaké dvorenie bude? Vo veciach romantiky je Severus ako nepopísaná tabuľa.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: marci - 18.06. 2011
Vypadá to na milou povídku :-) Severus je trochu OOC, ale nevadí - já mám Severuse ráda tak i tak. A romantickou oddechovku si vždycky ráda přečtu. Takže - těším se na pokračování :-)
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 19.06. 2011
Ďakujem za milý koment. Severus je trošičku OOC asi v každej romantickej poviedke. Ale keďže mu to pristane, my romantičky mu to rady odpustíme. ;-)

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Jimmi - 18.06. 2011
Severus sa nám nechal nejako skoro zmanipulovať... ale pre účel poviedky to tak asi muselo byť. Už sa teším, ako sa bude "dvoriť" dáme, či dámam. Všimla som si to divné riadkovanie, ale to robí ten word... keď budem mať čas, tak to poposúvam. Držím palce pri preklade a ak je to fakt tvoj prvý preklad, tak je to niečo úžasného. Keby si prekladala Dramione, tak by som ti tu pela ódy, ale aspoň čítam, nie? Takže díky moc
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 19.06. 2011
Áno, je to účelná manipulácia. Možno mu už večná samota lezie hore krkom a jeho podvedomie má iný názor na vec, ako jeho vedomie. Ďakujem za pochvalu. Budem sa snažiť aj naďalej. So mnou už nespravíš nič, som nevyliečiteľný snapeofil, ale aspoň to máš na stránke pestrejšie... nemôžeme všetky prekladať Dramione, nič by ti nezostalo, hi, hi 

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: myska111 - 18.06. 2011
Vypadá to na zajímavou povídku. Jsem zvědavá jak se bude Severus dvoriť nejakej... „dáme. Těším se na pokračování.
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 19.06. 2011
Ďakujem :-) Severus a dvorenie spolu v jednej vete... uvidíme, ako si s tým "chlapec" poradí. ;-)

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Ak by sa našla dobrá duša, ktorá by sa podujala betovať môj preklad, budem vďačná. Niektoré chybičky občas prehliadnem.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: silvinka - 18.06. 2011
docela zajímavý začátek. Doufám, že to bude zajímavé.
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Vďaka. Aj ja dúfam... ;-)

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: soraki - 18.06. 2011
Mistr dvojsmyslu a manipulace byl zmanipulován a aniž by si to uvědomil, vsadil se o více než svou čest já z toho Albuse padám... dostal ho dobře Díky, myslím, že tahle povídka se mi bude líbit P.S. Jimmi, mně se taky stýská, snad se to v práci trochu zklidní (teď nám odešli 4 lidi, tak nevím, kam skočit dřív) a já budu moct zase v klidu číst
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Ďakujem. Ak máš rada romantickú oddychovku, tak určite pobaví aj naďalej.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: GwenLoguir - 18.06. 2011
Snáď je čechizmus. (poznám, pretože sama robím tú istu chybu ). Severus a zazubiť sa? To je skôr výraz k študentom, nie učiteľom a tobôž nie k nemu (on by maximálne vyceril zuby ). Inak by som prekladateľke nič nevytkla, ale autorovi... Dumbledore a nariadiť SEVEMU mať zťah? V ktorom alternatívnom vesmíre by bol až taký blázon a nevychovanec? Nehovoriac o tom, že v jeho postavení stály vzťah - učiteľ na internátnej škole a smrťožrút špión, ktorá z týchto dvoch činností je preň horšia, neviem. Jedna vec je vlákať ho do vzťahu, čo ešte človek toleruje, aj keď je to nereálne, ale pohodlné pre autora, ale vyslovene mu to prikáza ť a yvdierať ho... Nechcem byť zlá, ale koľko rokov má autorka? Zatiaľ to aj vyzerá byť napísané veľmi jednoducho. Ach, zhadzujete mi výber poviedok na preklad z piedestálu dokonalosti. Možno som iba ja dnes zle naladená, ale priznávam, že som trochu sklamaná. Nádej zomiera posledná, museli ste mať predsa dobrý dôvod na to, niečo preložiť, takže to hádam bude lepšie. A ten banner je taký pekný, že mi k nemu nesedí nejaký brak. Prosím. Ja viem, že som náročný otravný čitateľ, ale...
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Ďakujem za postrehy. Ako som už spomínala, poviedka je písaná z istého nadhľadu. Ak nevyhovuje štýl, odporúčam nečítať. Považovať slovo snáď za čechizmus je trochu silné... je uvedené v synonymickom slovníku, tak je snáď akceptovateľné. Výraz "zazubil sa" nemám vyhradený pre kategóriu tínedžerského veku.
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Jimmi - 18.06. 2011
Prvý postreh: SLOVO zazubiť je absolútne spisovné: Krátky slovník slovenského jazyka 4 2003 zazubiť sa dok. expr. zasmiať sa: z-l sa na priateľa Synonymá:  usmiať sa úsmevom prejaviť obyč. príjemné pocity • pousmiať sa: dieťa sa na matku šťastne, previnilo usmialo, pousmialo • expr.: uškeriť sa • zaškeriť sa • zaškňúriť sa: uškeriť sa, zaškeriť sa pod fúzy • expr.: uškrnúť sa • uškľabiť sa • zaškľabiť sa • zaškrnúť sa • uškľabnúť sa • uškŕliť sa (obyč. posmešne, zlomyseľne) • zried. zagrimasiť sa (Hudec; usmiať sa s grimasou) • zazubiť sa • expr.: vyceriť sa • vyškeriť sa • zaceriť sa (usmiať sa a pritom ukázať zuby): zazubil sa, zaceril sa na nás porov. aj smiať sa Použila si to absolútne správne.
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Jimmi - 18.06. 2011Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: GwenLoguir - 19.06. 2011
Slovu zazubiť sa som nevytkla nespisovnosť, to u snáď. Ale ak je spisovné, tak sa môj slovenčinár, ktorý nás pripravoval na maturity asi tiež môže mýliť. Ale opravoval ma veľmi presvedčivo - a nie raz. Prepáčte. Zazubiť sa sa mi stále nehodí k Snapeovi, ale je to vec zvyku, nechcem vyrývať, bol to iba môj názor.
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 19.06. 2011
To je v poriadku, máš právo na vlastný názor. Osobne sa mi spojenie "vyceril zuby" zdalo v danom kontexte príliš expresívne. Nemôžem si pomôcť, ale ja si pri "cerení zubov" vždy predstavím človeka v riadnom amoku, alebo zúrivého psa... preto som ho nepoužila.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: denice - 18.06. 2011
Brumbál z této kapitoly ve mně zanechal opravdu silný dojem. Na Snapeově místě bych asi uvažovala, jaký nezjistitelný jed mu naliju do citronového čaje, ale nemůžu si pomoci, mně připadá sympatický. Severuse zná jako svoje boty, a ten na něj prostě nemá. Díky, moc se těším na to, co si Severus představuje pod pojmem dvoření...
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Ďakujem za milý komentár. Dumbledore má svoju neodškriepiteľnú charizmu. Dokáže byť za každých okolností veľmi presvedčivý aj so šálkou citrónového čaju v ruke ;-)

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: ivas1 - 18.06. 2011
pobavila som sa. zatial sa mi to velmi paci. dakujem za preklad.
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
A ja ďakujem za koment. :-) Teší ma, že sa kapitolka páčila.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Rapidez - 18.06. 2011
Žjů! Tak nepletu-li se, prvý překlad z maďarštiny, že? Nebyl by sice moje první volba, ale věřím, že se bude líbit - takový ten optimální poměr humoru, manipulace a zlověstna. Tahle kapča byla lahodná, vždyť už tady je nám všem Brumbál jasnej! :D Těším se, jak sis vyhrála se schýzou druhé kapitoly, jestli budeme mít přeložený i song a vůbec, jsem zvědavá! :) Doufám, že nás neošidíš ani o popisky ke kapitolám... Banner k povídce se ti povedl, podlě mě sedí perfektně. :D  Přeji hodně povzbudivých komentářů!
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Vďaka za milý koment a pochvalu banneru. Keďže ide o môj úplne prvý preklad, vybrala som si kratšiu a menej náročnú poviedku. Mám rada poviedky písané s istým nadhľadom a štipkou humoru, rýchlejší spád deja tiež nie je na škodu - teda základné kritériá môjho výberu. Texty songov som neplánovala vladať (v lyrike nie som príliš doma), ale ak myslíš, že sa to žiada, môžem pridať voľný preklad do slovenčiny.
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Rapidez - 18.06. 2011
Tohle je tvoje překladatelské poprvé? Wow, tak to je podle mě dosti úspěch! Ne, ovšemže se to nemusí překládat - přece, vem si, v maďarském textu je to v angličtině... Navíc jsou tam jen tři, že? Ale podle mě se k povídce hodí, tak hezky ji vždycky shrnou - alespoň v té aj by se ten text tam dáti mohl... anebo do překladatelských poznámek název a interpreta, ať si to zájemci můžou najít, budou-li chtít. Jinak všimla jsem si, že se s tím autorka moc nepárala a šla rovnou k věci, což je fajn. (Nemůžu se třeba dočkat třetí kapitoly a úplňkové desáté a...) Doufám, že budeš mích chuť překládat i dál.
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 19.06. 2011
Ďakujem za postrehy. Poprosím Jimmi, aby tam vložila text v aj. Inak poslala som ti SS.

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Zuzana - 18.06. 2011
Severusove úvahy o Albusovi boli správne Snapeovské. Takého Severusa čítam rada A geniálny manipulátor Dumbledore znovu dosiahol čo chcel chudák Severus to bola riadna podpásovka. Rýchlo prosím ďalšiu kapitolu
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Snapeovský Severus = správny Severus! A pokiaľ ide o podpásovku, záleží, z akého uhľa sa na to pozeráme: Severus chce poznať obsah veštby a Dumbledore chce vidieť svojho chlapca spokojného - jasný bartrový obchod. Ďalšia kapitolka bude čo nevidieť

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: doda357 - 18.06. 2011
Tak toto bolo skvelé Tie Dumbledorove myšlienkové pochody, manipulácie Severus sa upísal diablovi Uvidíme, čo vymyslí Ďakujem za krásnu kapitolu, teším sa na ďalšiu
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Ďakujem. Dumbledore, starý manipulátor a diabol v jednej osobe   (Tom Riddle by sa mal mať pred ním na pozore!)   Verme, že Severus to nenechá len tak...

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: JSark - 18.06. 2011
Že stará sa o blaho svojich zamestnancov. Cha. Skôr je pekne všetečný. Čo keby niekto začal jeho strkať do "romantického vzťahu"? Alebo by mal začať strkať nos do života takej Minervy, tá by ho určite zaavadila na mieste. :D
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Súhlas, tiež by som sa nenechala zlomiť takým všetečným starcom. Lenže Snapea premohla zvedavosť... tá veštba mu nedá spávať! zaavadila je super slovo *chechcem sa tu*
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: JSark - 18.06. 2011
Hej hej, zaavadiť tu kolujééé... :DDD

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Svetluska - 18.06. 2011
Tak tohle vypadá skvěle. Koukám, že bradavický ředitel myslí na blaho svých zaměstnanců v mnoha směrech . Moc se těším na pokračování. Díky moc za překlad!
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Albus je veľmi dobroprajný, najmä k Snapeovi. Svedčí o tom aj oslovenie: "Severus, chlapče..." :-)

Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: Elza - 18.06. 2011
Díky! *:DD Základ na celodenní dobrou náladu: Nie... v Snapeovom prípade mohol niečo dosiahnuť len vydieraním alebo jemnou manipuláciou. Lenže druhá možnosť neprinášala zakaždým uspokojivé výsledky. „Povedz, Severus... chodíš sa niekam zabaviť?“ Být Snapem tak zdrháááám: Oči starého muža zažiarili. „Išlo by o takú celkom maličkú záležitosť, Severus.“ Není nad to, brnknout na mužskou ješitnost: „Kto povedal, že žiadna žena nebude ochotná spojiť svoj život s mojím?!“ kričal. - „Ty sám,“ pokojne odvetil starý muž. - „To som nepovedal,“ odvrkol Snape. technická: na čo si nedostal odpoveď. - chybějí koncové uvozovky
Re: 1. Dumbledore sa angažuje Od: solace - 18.06. 2011
Skvelé citácie si vybrala Áno, na Snapea platí len vydieranie a manipulácia - brnkannie na strunu  jeho ješitnosti. Som rada, že ti poviedka spravila dobrú náladu. A vďaka za technickú pripomienku - úvodzovky som prehliadla.

Prehľad článkov k tejto téme: