Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

12. kapitola 2/2

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 07.07. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham  

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/12/What_the_Room_Requires

Preklad: Jimmi

Beta-read: Rapidez, Doda357

 „Len potrebujem trochu viacej času...“ V tejto poviedke je Hermiona tou, ktorá nachádza Draca plakať v kúpeľni. Utečie od nej. Naháňa ho do Komnaty najvyššej potreby, kde čas nič neznamená – a Komnata ich prinúti spoločne čeliť ich najväčším obavám, aby našli dvere von.

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Alydia Rackham, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

VVVV

DEŇ ŠTRNÁSTY

DRACO

Dostanem sa odtiaľto von. Nepochyboval som o tom. Rozhodol som sa. Nočné mory, les, príšery, dementori - bolo mi to jedno. A Grangerová mohla ísť do hája. Len čo táto prietrž mračien ustane, okamžite vypochodujem von z tejto prekliatej vŕby a z tejto mizernej Komnaty najvyššej potreby.

Až na to, že dážď neustal. Vlastne som už viacej nedokázal rozlíšiť deň a noc – taká bola tá búrka silná. Pri zemi sa usídlili dažďové mraky a vietor, z ktorého som mal predtým radosť, surovo hrýzol. Zakaždým, keď som pomedzi vetvy vyklonil tvár, spola som premokol a skoro z tej búšiacej vody prišiel o oči. A tak som sa prechádzal sem a tam okolo zvyškov šachu, ruky zovreté za chrbtom, čeľusť zaťatá.

Dokonca ani po tucte hodín tá páľava v mojej hrudi nepoľavovala. Moja zúrivosť pôsobila ako jed – mal som ju v krvi a búšila mi v hlave. A moja trpezlivosť? Bola preč. Úplne. Zvrtol som sa k vŕbovým závesom, rozrazil ich nabok a vykročil von... len na dĺžku nohy. Vietor mi nafúkal do tváre dážď. Pohrozil som prstom na temnú, prevaľujúcu sa oblohu.
"Pustíš ma odtiaľto!" zareval som na Komnatu. "S týmto nezmyslom som skončil! Žiadal som o miesto, kam by som sa mohol na chvíľu ukryť, nie o prekliate väzenie! Ukáž mi tie dvere! Okamžite!"

Ale okrem hmly a dažďa som nevidel nič. Nič iné okrem vetra som nedokázal počuť. Preklial som tú miestnosť, použil tie najodpornejšie nadávky, ktoré ma napadli, stočil sa späť, nabehol rovno ku kmeňu toho stromu a začal sa štverať nahor.

Už niekoľko rokov som na žiaden strom neliezol. Na rokfortských pozemkoch bol jeden, ktorý som si obľúbil, pretože bolo ľahké vyšplhať sa naň a ešte ľahšie sa z neho zliezalo. Ale vetvy tejto vŕby boli hladké a ja som bol mokrý. Existovalo veľké nebezpečenstvo, že sa pošmyknem, spadnem a zlomím si väzy. Ale nepremýšľal som o tom. Musel som vidieť von - musel som vidieť nad tento absurdný, zamračený chaos. Možno keby som sa dostal tam hore, mohol by som natiahnuť ruku a nahmatať strop. Mohol by som cezeň preraziť, narobiť hluk, aby som zvyšok školy varoval, že som tu v pasci; mohol som sám sebe pripomenúť, s istotou, že som len v nejakej miestnosti. Len v miestnosti...

Pošmykol som sa. Končekmi prstov som sa zachytil o neohybnú vetvu. Srdce mi zaburácalo. Ale tá zúrivosť v mojej hrudi ma toho strachu zbavila hneď, ako zabolel, a so zarevaním som sa znova chytil a štveral ďalej. Vetvy mi švihali do tváre. Zaťal som zuby. Kvapky dažďa mi začali udierať na líca. Driapal som sa nahor.

"Viem, že počúvaš, ty odporná Komnata," škrípal som zubami. "Už mám po krk toho, ako mi robíš pestúnku. Skončil som s tvojím väzením a s tým, ako ma tu držíš, ako keby som bol nejaké decko!" Dosiahol som strop, odstrčil vetvy z cesty, dostal sa na povrch -

Okamžite som bol do nitky premočený. Všade vôkol mňa sa valili mraky. Bojoval som, aby som na tenkej vetve udržal nohy v rovnováhe, kým som oboma rukami zvieral konáre o tri či štyri vetvy vyššie. Vykrútil som krk, naťahoval sa, aby som sa rozhliadol cez tú padajúcu vodu. Nado mnou nebolo nič okrem šedej. Dokonca som nedokázal vidieť ani slabú žiaru slnka. Ani to jačmenné pole som pod sebou nevidel. V mojom vnútri sa roztvorila diera.

"Na toto si nebola určená, ty prihlúpla umyvárka!" zúril som. "Toto je ilúzia - ja to viem! Za nič nestojíš, ty a tie tvoje triky! Už sa viacej nedám nachytať! Nebojím sa ťa! Pusti ma von! Pusti -"

Päta sa mi pošmykla. Trhlo ma dozadu. Zahryzol som si do jazyka. Rukami som šmátral po niečom, čoho by som sa mohol zachytiť - konáriky praskali. Padal som.

Prerážal som vetvami. Chrbtom som narazil na jednu hrubú vetvu, pri odraze ma pretočilo a buchol som do trávy.

Dlhý, strašný okamih som sa nedokázal nadýchnuť. Zdalo sa mi, že mám roztrieštené rebrá. Otvoril som ústa a pokúsil sa nadýchnuť. Nešlo to. Znova som to skúsil, srdce mi uháňalo ako o závod, ruky som si tlačil k hrudi.

Potom sa dostavil nádych - prehnal sa, chladný a ostrý, mojimi pľúcami. Pretočil som sa nabok, lapal po dychu, kašľal, videl dvojmo. Vyštveral som sa na nohy, potom som sa tackal bokom. Ľavým plecom som narazil na drevo tých stojacích hodín - hodín, ktoré sa po celý čas, čo som tu, nado mnou týčili ako škeriaca sa vychovávateľka. Hodiny, ktoré nikdy netikali. Oslepol som zúrivosťou. Vystrel som plecia a prerazil pravou päsťou predkom tých hodín. Vôbec som sa nepozeral.

Nepozrel som sa, až kým som pomaly nestiahol svoju porezanú, krvácajú ruku nazad cez zubaté, ako žiletka ostré črepy skla, ktoré padali k zemi a cinkali, keď o seba narazili. Padol som na chrbát, oči široké, teplo strácajúce sa z mojej hlavy.

Zovrel som si pravé zápästie, keď mi po prstoch stekala tmavočervená krv. Trhane som prehltol, potom som to urobil znova. Zvalil som sa smerom dozadu na zem a chrbtom som zasiahol koreň. V kŕči som vykopol - podpätok zaryl do zeme. Ľavou rukou som si stláčal to zápästie, až sa mi obe ruky začali triasť.

Oprel som hlavu dozadu a vykríkol cez zaťaté zuby. Ale Grangerová tu nebola, aby ma počula a tejto Komnate to bolo ukradnuté.

VVVV

DEŇ PÄTNÁSTY

DRACO

Nechápem, ako je to možné, ale neprestal som krvácať. A vonku stále pršalo a pršalo. Krv zo stoviek tržných rán mi na mojej belostnej koži zanechávala červené škvrny. Ležal som opretý o koreň, úplne bez pohybu okrem tej triašky v mojich rukách. Napadlo mi využiť tú deku, aby som zastavil krvácanie, ale ležala v strede miestnosti - neprítomne som si spomenul, ako som ju odkopol z cesty - a bolo mi jasné, že keby som vstal, zrútil by som sa a stratil vedomie. Pomaly som zažmurkal.

Bolelo to. Tak veľmi ako moje temné znamenie, ak to bolo možné. A pokožku som mal ľadovú.

Nado mnou zarachotil hrom. Zvraštil som čelo. Prehltol som. Ústa mi vyschli.

Takže ešte raz, ako som sa sem dostal? Pamätal som si niečo o Veľkej sieni, o tom, že som zazrel Pottera a Katie Bellovú...

Šiel som si do kúpeľne opláchnuť tvár, pretože zrazu bolo namáhavé dýchať...

Našla ma Grangerová. Spýtala sa, či nepotrebujem ošetrovateľku... čo ma prekvapilo...

Ten hrom zarachotil znova ako beštia v tmavej klietke. Otupene som zaletel pohľadom k vŕbovým závesom. Čo sa jej stalo, tam vonku v tej búrke?

VVVV

DEŇ ŠESTNÁSTY

DRACO

Prebral som sa zo svojej otupenosti. Oči sa mi otvorili, aby uvideli chladné modré svetlo. Nadýchol som sa. A potom sa prehol, zranenú ruku tlačil k hrudi. Zavyl som.

Horel som. Neboli tu žiadne plamene, ale celá moja ruka bola v ohni - a rozširovalo sa to. Priamo nahor do mojej hrude, cez žily na krku a do mojej hlavy.

Celé moje telo zachvátil studený pot. Vietor reval, bičoval vŕbové závesy a vysielal spŕšky dažďa dovnútra, aby ma schladil. Vnútro sa mi pretočilo. Prehltol som, potom to urobil ešte raz, keď som sa pokúšal udržať obsah svojho žalúdka pod kontrolou.

Krátke, stenavé zavrčania zachrapčali z môjho hrdla - nedokázal som ich kontrolovať. Ľavú ruku som mal lepkavú zo všetkej tej krvi, ktorá pokrývala moju pravú ruku. Teplá krv vsakovala do mojej košele. Prevážil som sa na kolená, pokúšal sa dýchať, hoci som mal pred očami škvrny. Ale dýchanie bolelo a horelo mi celé telo. Žalúdok mi znova urobil premet a ja som sa dokázal nadýchnuť len čiastočne.

Zomieral som.

Hrôza nepodobná ničomu, čo som kedy cítil, vyrazila celým mojím telom. Zvalil som sa, vypustil nezrozumiteľnú prosbu a začal sa plaziť k tým závesom.

Nemohol som zomrieť zavretý tu dnu, s pokožkou, ktorá bola rozpálená a celá horela. Musel som sa dostať von... dážď ten oheň musel predsa uhasiť.

Prepadol som závesmi a dážď zmáčal moju hlavu a ramená. Silno som zatvoril oči a stále sa tlačil von, kolená ťahal po tráve.

Zvládol som len asi tri stopy von do toho rozbúreného poľa, než som už nedokázal zájsť nikam ďalej. Všetky moje svaly sa zmenili na tekutinu a ja som mohol len kľačať, hlava sklonená, moje telo zmáčané dažďom.

Potom som sebou trhol. Silno. Ten oheň neustal. Zhoršil sa - ako keby mi práve vyliali na hlavu kyselinu.

Zaplavila ma neuveriteľná, mučivá bolesť. Ale nedokázal som vykríknuť. Nedokázal som sa ubrániť. Už som viacej nemal síl. Tak som sa len násilne triasol, túlil si ruky k hrudi, slzy mi stekali po tvári.

Udrel som do tých hodín, rozbil časť Komnaty. A ona ma za trest zabíjala. Nemal som kam ísť a nemal som nikoho, kto by mi pomohol. Naposledy som mal vydýchnuť úplne osamote, v búšiacom daždi a neexistoval nikto, kto by ma prišiel pohľadať. Nikto dokonca nevedel, kde som.

Nikto okrem Grangerovej.

Ale prišla by ma pohľadať ona?

Prečo by to robila? Dala dokonale najavo, že ma nenávidí.

Nie. To nepovedala.

Povedala, že sa pokúšala so mnou skamarátiť.

Prišlo mi zle od žalúdka. Zastonal som a zrútil sa dopredu, čelo pritlačil do tej špiny. Plecia sa mi triasli, keď jazyky neviditeľných plameňov olizovali môj chrbát, krk a hlavu.

Vôbec som neočakával, že môj život skončí takto rýchlo - dúfal som, že budem mať čas vykonať niečo skvelé, niečo, z čoho sa zatrasie zem.

Ale už som nemal žiaden čas. Bol koniec. Takže čím som sa mohol za svojich šestnásť rokov predviesť?

Padol som nabok, oči silno zvraštené.

Bol som prefekt a dobrý študent. Dostal som sa do metlobalového tímu.

Zaplavila ma nová vlna utrpenia.

Stal som sa smrťožrútom. Prikázali mi zabiť nevinného muža.

Áno, Dumbledore bol nevinný. V tomto okamihu bola moja myseľ jasná a už som viacej nedokázal klamať sám seba. Bola to pravda. Hoci som ho považoval za pochabého a neschopného, riaditeľ neurobil nič, čím by si vyslúžil bodnutie do chrbta vo svojej pracovni bez toho, aby mal šancu brániť sa.

Stal som sa Voldemortovým nástrojom. Nástrojom toho, kto zavraždil rodičov Harryho Pottera a nesčítane veľa ďalších. Toho, ktorý bol najšťastnejší, keď všetko bolo temné, ponuré, a beznádejné.

Odohnal som od seba každého, kto by mi mohol byť blízky. Dokonca som odmietol necharakteristickú ponuku profesora Snapa, že ma ochráni. Chcel som byť sám a usiloval som sa o svoju izolovanosť - ale súčasne som nariekal nad svojou osamelosťou a skutočnosťou, že sa nemám komu zveriť, že nemám nikoho, kto by mi pomohol.

Vôbec nikomu na mne nezáležalo.

Okrem mojej matky. Ale trpko som pripustil, že to sa nepočíta. Matky milujú svoje deti aj keby boli tou najzvrátenejšou, najbezcennejšou spodinou na zemi.

V tomto okamihu som bol osamelejší, než som kedy vo svojom živote bol. A po prvý raz som za to nemohol viniť nikoho iného okrem seba.

Už týždne som nemal prútik. Po celý ten čas som nevykonal jediné skutočné kúzlo - moja magická krv nič neznamenala. Bol som sám na poli a vo vŕbe, bojoval s bolesťou, frustráciou, nudou a zmätením.

Sám s Grangerovou.

Hermionou.

Hermionou, ktorá mi celú večnosť nepovedala nič hrubé alebo urážajúce až do dňa, kedy utiekla preč. Hermiona, ktorá ma naučila, ako sa púšťa šarkan a bez sťažovania hrala so mnou šachy, a kráčala vedľa mňa deň za dňom v tom poli, zapĺňala tú samotu svojimi poznámkami o mrakoch a vetre.

Hermiona, ktorá napriek mojej krutosti, pohŕdaniu, povýšenosti a uštipačnosti sa pokúsila byť ku mne láskavá - mala súcit s niekým, kto ju nenávidel.

Pokúsila sa byť mojím priateľom.

V mojom živote bola prvým človekom, ktorý sa pokúsil byť mojím priateľom napriek tomu, kým som bol, a nie kvôli tomu, kým som bol.

A ja, považujúc sa za bystrého a nad ňou, som tú ponuku odmietol - tú prvú ponuku skutočného priateľstva, ktorú som kedy dostal - ako keby to bola šálka zlého čaju. Kvôli jej pôvodu. A kvôli môjmu.

Pretože som nevedel, čo to odhadzujem preč.

A teraz som hľadel Smrti do tváre. Cítil som, ako mi chladnú a znecitlivievajú končatiny. Moje vedomie prebleskovalo a dýchanie zostávalo povrchnejšie.

Odchádzal som z tohto sveta a nemal som nikoho vedľa seba. Nikoho, kto by ma držal za ruku, nikoho, kto by ma pohladil po hlave a povedal mi, že na druhej strane to bude ľahšie. Nikoho, kto by prelial jedinú slzu.

V skutočnosti som poznal niekoľko ľudí, ktorí si vydýchnu úľavou, keď ma nebude. A zopár ľudí sa uškrnie. A niektorí len pokrčia plecami.

Všetci sú to len ľudia. Ľudia, ktorých som mohol spoznať a smiať sa s nimi. Ľudia, ktorí mohli prísť za mnou, keď som vyhľadal samotu a spýtať sa, čo sa deje. Ľudia, ktorí by sa ma možno pokúsili nájsť, keby som zmizol.

Ľudia, ktorí mi mohli dať silu, aby mi zabránili stať sa tým, čím som sa stal.

Ľudia, ktorým sa hovorí priatelia. Skutoční priatelia. Ako mal Potter.

Vydal som dlhý, desivý ston a znova sebou trhol. Moje telo sa naposledy pokúšalo zachrániť ma.

Napriek môjmu rodokmeňu, môjmu domu a môjmu starodávnemu rodinnému erbu a mojej skvelej novej metle bol Potter bohatší než ja kedy budem. Bol dosť múdry na to, aby sa skamarátil s Hermionou Grangerovou, odvážnou, skvelou čarodejnicou, ktorá dokázala človeku poskytnúť viac súcitu, než si zaslúžil.

Áno, bola muklorodená.

Ale skutočne záležalo na nečistokrvnej, čistokrvnej a humusáckej krvi, keď človek na zemi zomieral?

Prehltol som, z pier mi unikal posledný dych. Radšej by som mal pri sebe Hermionu, než tu byť úplne sám.

V skutočnosti, radšej by som tu mal ju než kohokoľvek iného na svete.

Niečo v mojom vnútri sa zlomilo. Zalapal som po dychu. Chlad, ako keď voda prerazí hrádzu, sa prehnal celým mojím telom. Prudko som otvoril oči.

Dážď sa zmenil na teplý a jemný. Upokojilo to moju triašku. A potom moja ruka...

Zdvihol som svoju rozbitú ruku, aby som na ňu videl. Dážď sa lial po jej chrbte a prstoch - krv začala odtekať preč...

A pod ňou neboli žiadne rany.

Zízal som, omráčený, keď tá bolesť slabla a krv odkvapkávala preč, odhaľovala pod sebou neporušenú bledú pokožku.

Slabý, ale s pocitom sily, ktorá sa mi vrátila do kostí, som sa posadil. Zdvihol som ruky, keď ich zalieval dážď a odplavoval škvrny na košeli, ktoré vytvorila moja krv. Dážď ma zasiahol do tváre a umyl mi líca od mojich sĺz. Bolo to príjemné, ako prvý jarný dážď.

Premočený na kosť som tam sedel hodiny, oči zatvorené, srdce silne búšiace a ťažké.

V mojom vnútri sa usídlil pokoj.

Otvoril som oči.

Dážď slabol, potom ustal. Mraky zredli, ale neodišli úplne. Hmla zmizla. Po poli fúkal teplý vietor. Vysúšal ten jačmeň a obnovoval jeho jemné, šťastné ševelenie. Usušil aj mňa. Moje vlasy, moju košeľu, moje nohavice, moju tvár. Zhlboka som sa nadýchol. Šlo to poľahky.

Otočil som hlavu.

Ďaleko, na druhej strane poľa, som uvidel zátylok dievčenskej hlavy. Hermiona bola po celý čas vonku na poli.

Znova som sa nadýchol. Potom, pomaličky, som vstal na nohy a šiel som do tej vŕby.

VVVVVVV

HERMIONA

Nemala som potuchy, ako dlho pršalo. Možno hodiny. Možno dni. Nezáležalo na tom. Len som tam sedela, nechala teplý dážď, aby ma premočil a zmiešal sa s mojimi slzami. Srdce ma bolelo a myšlienky sa mi zatúlali. Rev vetra zoslabol v pozadí môjho vedomia.

A potom...

Dážď sa upokojil. Na to úplne prestal. Hmla sa zdvihla a teplý vietor ju odvial preč. Zdvihla som hlavu.

Mraky zostali, ale unášalo ich preč, ako vojakov unavených z bojovania. Jačmeň ševelil a šepkal, keď uschýnal. Vietor sa niekoľko hodín hral s mojimi vlasmi, až kým tiež neboli suché. Zhlboka som sa nadýchla. Vzduch voňal ako na jar. A začula som niekde v diaľke štebotanie vtáka?

Otočila som sa. Vŕba tam stále stála, vyzerala taká pokojná ako vždy. A potom...

Závesy sa oddelili. Niekto vykročil von.

Biela hlava. Bledá tvár. Vysoká, silná postava.

Draco.

Kráčal ku mne.

Znova som sa otočila a zaťala čeľusť. Preplietla som si prsty a tuho ich zovrela. Nepozrela som sa na neho, nepovedala ani slovíčka.

Tráva praskala pod jeho nohami, keď sa priblížil.

Vycítila som, že prišiel až ku mne. Posadil sa. Naše plecia neboli od seba na viac než šesť palcov. Pritiahol si kolená k sebe a oprel si o ne lakte. Srdce mi uháňalo, ale stále som sa na neho nepozrela.

Potom načiahol svoju bledú pravú ruku, dlaňou nadol, prsty zovreté. Ako keby mi niečo podával. Zachmúrila som sa. Pomaly som sa ľavou rukou načiahla a roztiahla prsty.

Do dlane mi položil niečo ľahké a hladké a jeho teplé prsty sa obtreli o moje. Zízala som na to, čo mi podal.

Bola to čierna šachová figúrka. Jeho kôň.

"Si na ťahu."

Na jeho hlas som zdvihla hlavu. Bol tichý a hlboký, bez žiadneho ostria. Pozrela som sa mu do očí. Len na okamih vo svojich modrých očiach zniesol môj pohľad. Potom sa znova zahľadel dopredu.

Keď sa mraky rozptýlili, vynoril sa zlatý východ slnka. Spoločne sme tam s Dracom sedeli, sledovali ho, nepovedali ani slovka, keď biely deň rozprestrel okolo nás svoj plášť a znova zmenil tieto polia nočných morí na naše žiarivé polia zo zlata.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 17.03. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 12. kapitola 2/2 Od: kometa - 13.11. 2011
Tak tahle mě rozbrečela, už chápu, proč se u ní nemám zaseknout... Proč někteří lidé začnou přemýšlet až když se ocitnou na hraně života a smrti? Ale došlo mu, zvedl se a šel udělat první nový krok. Ale zatraceně bolelo to číst - a určitě i překládat. Tak často člověk neví, co odhodil pryč a kolikrát už to nijak nemůže získat zpátky. Fakt díky moc za překlad, poklade a klaním se ti za něj!  Pokúsila sa byť mojím priateľom. V mojom živote bola prvým človekom, ktorý sa pokúsil byť mojím priateľom napriek tomu, kým som bol, a nie kvôli tomu, kým som bol. A ja, považujúc sa za bystrého a nad ňou, som tú ponuku odmietol - tú prvú ponuku skutočného priateľstva, ktorú som kedy dostal - ako keby to bola šálka zlého čaju. Kvôli jej pôvodu. A kvôli môjmu. Pretože som nevedel, čo to odhadzujem preč.

Re: 12. kapitola 2/2 Od: bbarka - 29.10. 2011
Tak ten koniec bol neuveriteľný... on za ňou prišiel!!! No najprv musel dostať poriadnu lekciu. Niekedy to asi inak, ako takto násilne nejde... Komnata je vážne veľmi zaujímavá poviedka, fakt sa mi veľmi páči... opäť ďakujem za tvoj zmysel pre výber :D Som nehorázne zvedavá na koniec :D Díky moc za preklad!
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 30.10. 2011
Ja ďakujem za prečítanie.

Re: 12. kapitola 2/2 Od: ulli - 27.10. 2011
Dracovi to stále nedocházelo. Byl stále takový nenávistný, zlý, uražený. Tak dlouho mu to trvalo. A stále si neuvědomoval, že ta zuřivost a nenávist v srdci je vlastně jen vina a bolest. Tak sobecký. Jasně, že musel rozbít co se dalo. A neuvědomil si, že to má následky. Ta pořezaná ruka, krev všude okolo. A pomalu se mu v těle rozšiřuje otrava. Jako nenávist může spálit člověka zevnitř. Věděla jsem, že nezemře. Ale ke konci mi ho bylo líto. Konečně začal pomalu otvírat oči. Začal si uvědomovat pravdu. V poslední chvíli. Ale stalo se. Zaskočil mě, když se vracel zpět do vrby. A pak návrat k Hermioně. A hanba, když se jí nedokáže dívat do očí. A nakonec ta figurka. Tak malá věc. A tolik toho dokáže říct. Alespon pro začátek. Nádherná, fantastická kapitola, skvělý překlad. Mám ráda povídky, který překládáš, možná je to tím tvým osobitým stylem. Takže díky, díky, díky.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Ja som vedela, že ma tvoj komentár nesklame. Páni, asi si musím vyberať takéto poviedky, aby si mohla opisovať pocity takto úžasne. Neskutočne ti za tento komentár ďakujem.

Re: 12. kapitola 2/2 Od: larkinh - 13.07. 2011
Úžasný, KONEČNĚ Dracovi něco došlo...
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Ďakujem

Re: 12. kapitola 2/2 Od: denice - 10.07. 2011
Jenom tak sedím, lapám po dechu a utírám si slzy. Tak emočně náročnou kapitolu jsem dlouho nečetla, snad naposled některé v Broken, tak nádherně napsaně, silné, živé a naprosto uvěřitelné. Vím, že si to Draco zasloužil, ale strašně se mi svírá srdce, když si představuji sílu jeho frustrace. A pak sebepoznání. Bála jsem se, že to vzdá a pokusí se zabít. Věřím, že by ho komnata nenechala, ale opravdu jsem se bála. V ten okamžik byl pro mě skutečnou, živou lidskou bytostí. Autorčin talent bere dech a ty jsi kouzelnice. Děkuji.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 10.07. 2011
Nádhera, tvoj komentár mi fakt chýbal. Úžasné, že? A nemyslím tým, že som to prekladala ja (betičky majú velikánsky podiel na výsledku), ale to ako je to vymyslené, prepracované, tak strašne do hĺbky rozobraté popisy. Čaká nás pár oddychových kapitol, po tejto je to potrebné. Ďakujem moc

Re: 12. kapitola 2/2 Od: adelina - 10.07. 2011
Vlastně ani nevím co napsat. Pro mě to byla tak silná kapitola. Tolik emocí a bolesti, jak psychické tak i fyzické. Bylo mi Draca upřímně líto. Většinu povídky jsem si říkala, jaký je to fracek nafoukaný, ale tady dostal vše zpět i s úroky. Komnata je opravdu neuvěřitelná, ve všech významech slova. Jsem šťastná, že Draco došel k poznání sebe a hlavně, že si uvědomil, jaké má štěstí, že je s ním zrovna Hermiona. Těším se na pokračování jak malá Jimmi, překlad je opravdu úžasný. Až díky tvým stránkám jsem začala vnímat slovenštinu a musím říci, že pro mě je to nádherný jazyk a to co s ním dokážeš zrovna tak. Takže, jako vždy velké díky tobě i betě.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 10.07. 2011
Ach, tvoje slová sa tak krásne čítajú :D Ďakujem, snáď ťa poteší, že ďalšia časť je už hotová, takže do týždňa od tejto snáď bude. 

Re: 12. kapitola 2/2 Od: iway - 09.07. 2011
jááj.. draco pochopil :D těšim se a to moc na další díl
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 10.07. 2011
Díky

Re: 12. kapitola 2/2 Od: Gift - 09.07. 2011
Ano, po teto kapitole jsem si uz jista- miluju autorku!!:-) Vzdy se ji nejak podari, ze prijdu o slova a vlastne nevim, co pochvalneho bych mela napsat do komentare. Pritom je toho tolik, co se mi na jejim psani libi! Proto dekuji aspon tobe, Jimmi, protoze ty v prekladu take snad nedokazes zklamat;-). Ano, ma slovenstina je pouze na urovni "rozumet":-), ale myslim, ze si dokazu predstavit, ze tato povidka nepatri zrovna k tem jednoduchym, co se prekladu tyce. Navic citim z "tvych" slov urcitou hloubku, ktera ne v kazde prelozene povidce je. Uz jen proto se budu tesit na vasi (povidku prece tvorite obe) kapitolu;-).
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 09.07. 2011
Ja ďakujem za nádherný komentár. Už mám aj ďalšiu, ale máš pravdu. Preklad patrí k jedným z najťažších. Ešte včera by som povedala, že najťažší, ale dnes už mám prvú kapitolu z novej poviedky a zdá sa mi ešte ťažšia (ale to môže byť tou novotou). Bojujem, občas dosť ťažko, ale dej tejto poviedky je niečo úžasné, takže mám hrozitánsku motiváciu dostať sa čo najďalej. A najkrajšia je záverečná kapitola :D 

Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jacomo - 09.07. 2011
Děkuju. Strašně moc děkuju za nádhernou kapitolu a za vynikající překlad. V té části, kdy si Draco myslí, že umírá, jsem měla knedlík v krku a v očích mě pálily slzy. Není příliš časté, že bych se u povídek rozbrečela, ale téhle se to povedlo. Autorce se to povedlo. TOBĚ se to povedlo! Jedna věta za všechny: Napriek môjmu rodokmeňu, môjmu domu a môjmu starodávnemu rodinnému erbu a mojej skvelej novej metle bol Potter bohatší, než ja kedy budem. Nádhera. Fakt.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 09.07. 2011
Ďakujem, strašne moc to pre mňa znamená. Ale s prekladom sa fakt trápim. Chcelo by to nejakú "brnkačku", bohužiaľ, druhá poviedka je ešte náročnejšia. 

Re: 12. kapitola 2/2 Od: Svetluska - 07.07. 2011
Nádhera, úplně mi došla slova. Dracovo osvícení či jak to nazvat je perfektní. Jen doufám, že si to bude pamatovat i v budoucnu. Tvůj překlad je taktéž perfektní a já ti za něj moc děkuji.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Ešte musí "osvietiť" Hermionu a bude to. Žartujem. Som rada, že sa páčilo. Aj ja ďakujem

Re: 12. kapitola 2/2 Od: solace - 07.07. 2011
Krásna kapitola plná emócii, bolesti a uvedomenia. Dúfam, že sa vo vzťahu Draca a Hermiony pomaly blýska na lepšie časy. Máš môj veľký obdiv, čo sa prekladu týka. Je to veľmi náročný text a dlhé kapitoly. Klobúk dole...
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Ani nemáš predstavu ako. Teraz sa mi prvý raz stalo, že sa betinky nezhodli, tak budem musieť vymyslieť niečo úplne iné :D 15. kapitola je podobne dlhá, ak nie dlhšia ako toto, ale inak... kebyže to nie je tak náročné, normálna dĺžka :D (provokujem, keep smiling), Ďakujem moc za prečítanie

Re: 12. kapitola 2/2 Od: Zuzana - 07.07. 2011
Tak strašne som sa potešila kapitole... Ďakujem. Draco je od začiatku protivný, je mi ľúto, že si neuvedomil, že keď je slušný a keď sa snaží Hermione pomáhať, tak sa všetko obracia na dobré? Vlastne uvedomil, ale napriek tomu to všetko pokazí. To je ten syndróm rozmaznaného decka, ktoré si ničoho neváži a ubližuje každému v jeho dosahu. A určite je zrelý na psychológa. Ale to je tou jeho výchovou. Pako jeden tak strašne ho mám rada, že mi ho je ešte aj ľúto a potom, keď umieral a zistil, že Hermiona je tá, ktorú by chcel mať pri sebe a potom keď znovu začal dýchať a vyjasnilo sa... A uvidel ako prichádza mne sa tak uľavilo zistila som, že som celý čas zadržiavala dych, asi preto, že ani Draco nemohol dýchať neskutočne opísané pocity. Na konci keď prišiel a sadol si k Hermione to bolo také pekné. Snáď to bude zase lepšie. Aj sedenie v tráve je krásne, ale mne sa strašne páčilo to kráčanie po poli. Zdá sa mi to z pohľadu symboliky asi viac ako len sedieť, keď kráčajú spolu, to je akoby sa už schyľovalo k priateľstvu Neviem prečo mi to tak pripadá. Ale aj sedenie je fajn. Som šibnutá že? Strááášne krásna kapitola. Obrovské ďakujem.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Práve som doladila hrubú verziu ďalšej kapitoly. Budeme v polovici. Som zvedavá, čo tam povieš na chodenie po poli :D Usmievam sa ako slniečko. Inak na Rodine je už hudba k tej kapitole - a spieva to chlap, keď to teraz počúvam, ani sa mi nezdá :D Inak, UL definitívne potvrdené. Idem do toho! Ďakujem za všetko, aj za komentáre k D. Si poklad.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Zuzana - 08.07. 2011
Teda usmievaš sa??? ale prečo??? Som ako na tŕňoch Dávaš túto poviedku aj na Rodinu?  To ešte nečítam, ale mám to na ff "k přečtení" len akosi nemám čas a mám toho rozčítaného strašne veľa a chystala som sa na epilóg, len som potrebovala doma čistý vzduch. neuveríš, ale pod poslednou kapitolou v komente, som už mala napísanú vetu ako si na tom s UL, ale zmazala som ju lebo sa mi zdalo drzé otravovať, keď si sa práve vrátila z dovolenky a máš toľko práce Tak obrovské ďakujem za info a teším sa na to.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Zuzana - 08.07. 2011
Bože už ju počúvam, je to také krásne naliehavé, nerozumiem ani slovo, ale hudba je nádherná a aj keď je to strašne vysoko na chlapa, je to krásne. Dúfam, že aj tá kapitola bude taká pekná :) alebo bude taká boľavá?

Re: 12. kapitola 2/2 Od: lucianna - 07.07. 2011
Nádherne napísane, dokonale preložené. Inak som rada, že si späť, lebo toto mi už neskonale chýbalo. Obzvlášť pri tejto kapitole som sa dokázala naozaj presne vžiť do Dracových pocitov. A musím povedať, že aj to ako to bolo opísané, no ja nemám slov. Pri mnohých poviedkach je to Dracove uvedomenia sa buď príliš silené alebo málo opísané, ale tu to dokonale sedelo. A presne tak si to dokážem predstaviť, že si to proste uvedomil až keď nemal inú možnosť a bol k tomu pritlačený. A naozaj to tam bolo skvele opísané, dokonca tak, že som sa zase raz po dlhom čase rozplakala.Aj ten koniecc bol skvelý, tak dúfam, že už to teraz medzi nimi bude dobré a hlavne že ich tá miestnosť nepustí von, kým budú tie ich vzťahy ešte také krehké.  
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Ďakujem, ale u tejto poviedky nepočítaj s rýchlym prekladom... je fakt náročná, ale stojí za to. Ešte raz díky.

Re: 12. kapitola 2/2 Od: Do_MuSh - 07.07. 2011
Tohle je podle jedna z nejlepších a nejdojímavějších kapitol tohoto příběhu. Sice jsem ho už dávno dočetla v aj, ale holt slovenština je mi po stránce srozumitelnosti stále bližší než angličtina, takže si ji ráda přečtu ještě jednou   Neber si to zle, Draca mám v této povídce ho mám celkem ráda, ale proč ten kretén musel vrážet rukou do SKLENĚNÝCH hodin? Co čekal?! Ale to, co z toho vzešlo bylo krásné (lítost,atd.), takže nějaký ta oběť byla asi třeba Nemůžu si pomoct, ale moji neojoblíbenější postavou této povídky je komnata samotná. Je prostě geniální! Myslím, že ke kvalitě textu se ani vyjadřovat nemusím, protože v tvém případě to ani jinak než skvěle nejde Doufám, že jednou dosáhnu takové kvality jako ty
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Asi si neuvedomil, že je tam to sklo... ktovie.  Nepozeral sa. Možno sa u nich doma magické hodiny nerozbijú, netuším :D Ďakujem za pochvalu prekladu, vyrovnávajú kritiku od Rapidez (v dobrom samozrejme). Ja mám podobnú métu Elzu :D (o ostatných profíkoch na AJ ani nehovorím) Som fakt rada, že to čítaš aj po prečítaní originálu. Ďakujem moc.

Re: 12. kapitola 2/2 Od: doda357 - 07.07. 2011
Asi som nejaká divná, ale tak trochu som sa vyžívala v tom, že Draco musel ochutnať, aké to je. Ale som rada, že to na konci dopadlo tak dobre, dúfam, že Hermiona mu odpustí a nebude sa hnevať Ale bolo mi ľúto, čo všetko musel Draco prežiť. Tá bolesť musela byť hrozná. Prežívala som to s ním....Išiel z toho strach. Konečne mu došlo, aká Hermiona v skutočnosti je. A že ju má vlastne svojím spôsobom rád. Zmenil sa mu pohľad na svet.... Nádhera....Teším sa na ďalšiu kapitolu Skvelý preklad, veľmi pekne ďakujem, naozaj fantastické Dúfam, že si si užila dovolenku Dnes by som ti chcela poslať ďalšiu kapitolu
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Čítala si to aj druhý raz? Dosť som pôvodnú verziu štylisticky rozbila, fakt to chcelo odstup :D Zabŕdla som do 15. Naivne som dúfala, že prekvapím R. a nebudem ju tentoraz otravovať. Hahaha, fakt naivne. Neverila by si, ale fakt si nad tým originálom zúfam. A nad tou dĺžkou, moje nervy. Ani zďaleka nie sme v polovici, ako som si myslela. Teším sa na ďalšiu kapitolu, už si ani nepamätám, čo tam bolo a konečne si vydýchneš, pretože 14 ešte nemám nazad a R. dovolenkuje :D Ďakujem moc za všetko.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: doda357 - 07.07. 2011
Či som to čítala druhýkrát? :D .... Čítala som to už toľkokrát, ale až keď to konečne prejde tvojimi rukami, tak som spokojná s výsledkom : ) Si skvelá ; ) Už som v polovici 13., ale dá zabrať, kým prejdem ďalšie dva súbory a niečo konečne zmením : ) Takže tak :)

Re: 12. kapitola 2/2 Od: Leannka - 07.07. 2011
jedna z kapitol, ktoré spôsobujú búšenie srdca.  Neopísateľne nepopísatená vzhľadom na chaos emócií, ktoré vo mne vyvolala ďakujem
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Krásne si to napísala :D A to ešte stále nie je vrchol... ale bohužiaľ musím počkať, až tu tie kapitoly budú. Ďakujem za komentár, táto poviedka ide fakt ťažko, každé povzbudenie pomáha.

Re: 12. kapitola 2/2 Od: marci - 07.07. 2011
Úchvatná kapitola. Tohle bych na konci opravdu zažít nechtěla. Zhodnotit život, uvědomit si, že jsem ho podělala a nemít naději na ... na nic.  Ale nebudu tu filozofovat Ještě že existuje Komnata nejvyšší potřeby, kde je možný šťastný návrat. jen se bojím, aby Draco tuhle svoji šanci zase nezahodil. nebo aby už nebylo pozdě... Opravdu krásná kapitola. Mám zas o čem přemýšlet Díky za nádherný překlad.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Škoda, že ten preklad ide tak pomaly (práve som zistila že 15 kapitola má zase dvojnásobnú dĺžku, ach jo). Mám obavy, že tých zostávajúcich desať kapitol má dĺžku toho zvyšku predtým. Ak chceme stihnúť celý siedmy ročník... :D Ach jo, díky moc, pri tomto fakt potrebujem podporu.

Re: 12. kapitola 2/2 Od: teriisek - 07.07. 2011
Vím, že se opakuju, ale tohle byla vážně nádherná kapitola. A vůbec je to neskutečně sugestivní povídka. Ta bezmoc na začátku, když se Draco zoufale snažil něčeho dosáhnout a pořád se nic nedělo, byla šílená, naprosto děsivá! A pak, když se zranil... sice mi bylo jasné, že neumře, ale stejně jsem se toho děsila a z těch jeho úvah mi bylo do pláče. A když se pak všechno uklidnilo a on odešel do vrby, bála jsem se (a vlastně se trochu bojím pořád), že až se mu udělá lépe, všechny ty věci, které si uvědomil, zase potlačí a dál se bude chovat jako by nic. Tak snad mu ta vstřícnost vydrží! Děkuju moc za nádherný překlad a těším se na pokračování!
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Vieš, oni (obaja nezávisle) sa k tej scéne, keď jej podal toho koňa, ešte vrátia. Neskutočné ako sa dá takým jednoduchým gestom vyjadriť tak veľa. Ale až keď sa k tej scéne vráti Hermiona (14.kap) a dozvieme sa, čo sa jej honilo hlavou, vtedy mi došla sila toho okamihu. Až vtedy mi nad Dracom pukalo srdiečko, inak som si pri tejto kapitole skôr pomyslela, tak ti treba za to, čo si jej robil. Nemáš predstavu aké dialógy a scény nás čakajú (teda možno máš, ak si zaletela k originálu), ale... moc sa teším a strašne sa bojím, že sa to stratí v preklade. Ale na druhej strane to neskutočne motivuje, aby bol preklad takmer dokonalý, nad žiadnou inou poviedkou som sa ešte takto nenadrela. Díky moc, som rada, že sa páčilo.

Re: 12. kapitola 2/2 Od: myska111 - 07.07. 2011
Krásná kapitola, strašně dojemná. Ta část jak Draco myslel, že umírá byla děsivá, ale jak si uvědomil, že by chtěl mít Hermionu u sebe bylo moc pěkné. Komnata si s nimi pěkně zahrává. Doufám, že vztah mezi Hermionou a Dracem se bude vyvíjet už jen k lepšímu. Těším se na další kapitolu.
Re: 12. kapitola 2/2 Od: Jimmi - 07.07. 2011
Blahoželám k prvému komentáru. Myslím, že s vývojom ich vzťahu budeš spokojná, hoci ešte majú veľa problémov - nezabudni, že Hermiona ešte nič nevie o Znamení, o Dracovej úlohe atď. Ďalšia kapitola je u bety, ale ten preklad je jeden z najnáročnejších, takže sa len pokúsim udržať dvojtýždňové tempo. Díky moc

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video