Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Stávka I.

13. Každý má svoj kríž

Stávka I.
Vložené: Jimmi - 31.07. 2011 Téma: Stávka I.
solace nám napísal:

Stávka

Originálny názov: Fogadások

Preklad: solace

FanArt: solace 

Autor: Morgan 

Snamione  (Romantika)

Rating: 12+           

Kapitola neprešla beta-readom

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese: http://fanfic.hu/merengo/viewstory.php?sid=25765

Albus Dumbledore sa snaží vytrhnúť Severusa Snapea zo samoty. Podarí sa mu to? 

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Morgan, ktorá napísala túto fanfiction.   

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. Author of original story: Morgan

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

13.  Každý má svoj kríž

     Dvere trieskali, obrazy sa triasli, ozvena rýchlych krokov sa rozliehala po prázdnych chodbách, zúrivé dychčanie pretínalo vzduch.

     Severus Snape sa hnal rokfortskými chodbami ako tornádo. Cestou minul obyvateľov portrétov stojacich s otvorenými ústami, dvoch na smrť vystrašených Bifľomorčanov a jedného ducha, Sira Nicolasa, ktorý sa už našťastie nemohol stať nebožtíkom, ale tiež sa riadne vydesil, keď zbadal rozzúreného profesora elixírov.

     Po prekonaní množstva schodov sa zastavil pred padacími dvierkami Severnej veže a snažil sa primäť k poslušnosti srdce i páliace pľúca, aby pokiaľ možno, aj naďalej zostali na svojom mieste. Jednou rukou sa oprel o stenu a zavrel oči. V duchu skonštatoval, že rýchlo plynúci čas si vybral svoju daň, a on už nie je v najlepšej forme. Uprostred opätovných predsavzatí, na základe ktorých začne po večeroch chodiť behať do parku, rozhodným pohybom otvoril poklop padacích dvierok. Na jeho veľké prekvapenie kovový kryt nezarachotil, keď dopadol na podlahu; bolo počuť len tiché puknutie, takže efektný príchod sa nekonal.

     Zlovestne vystúpil z hĺbky dvierok a tí, ktorí sedeli celkom vzadu, s prekvapeným zastenaním privítali jeho nečakané zjavenie.

     Zdalo sa, že profesorka veštenia a jej okolosediaci obdivovatelia (Severusovi v tejto chvíli hrozne pripomínala Sibylu Trelawneyovú) si vôbec nevšimli nárast počtu prítomných v učebni.

     „Pani profesorka, poviete nám, čo vidíte v guli?“ spýtala sa priškrteným hlasom dievčina s krátkymi hnedými vlasmi, ktorá stála tesne vedľa nej. Žena sedela otočená chrbtom k Severusovi.

     „Ach, moja milá, čakajú nás temné dni,“ odvetila Gwen dramatickým hlasom, ktorý by jej mohla závidieť aj jej predchodkyňa. „Takveru, akýsi cudzinec v čiernom oblečení, s čiernymi vlasmi  a temnými úmyslami bude usilovať o naše životy...“

     Severus si jemne odkašľal a profesorka veštenia stuhla.

     „Od zavraždenia študentov dnes výnimočne upustím. Takže sa obávaj len o vlastnú bezpečnosť,“ zapriadol medovým hlasom.

     Ryanová zodvihla ruky k hlave.

     „Severus,“ vzdychla teatrálne. „Aká som len rada, že ťa vidím... Počas dnešného rána už druhýkrát,“ dodala s výrečným úsmevom.

     Niekoľkí z prítomných študentov vyjadrili svoje prekvapenie tichým:

     „Óóó!“

     Snapeov vražedný pohľad však rýchlo zmrazil úsmev na ich tvárach. Vzápätí sa rozhodol vystriedať ho svojím najstrašidelnejším úškrnom.

     „Profesorka Ryanová, budete taká láskavá a zídete so mnou na chodbu?“

     Gwen zbledla a razantnejšie, než bolo potrebné, pokrútila hlavou.

     „Mám hodinu, Severus.“

     „Máš dve možnosti: buď pôjdeš dobrovoľne, alebo ťa chytím za vlasy a vytiahnem von,“ odvetil ešte stále s úsmevom, z ktorého odkvapkával jed.

     Ryanová po týchto slovách očividne znervóznela, o chvíľu však pozbierala všetky sily a prikývla. „Tak dobre.“

     Predtým, než stúpila na prvú priečku rebríka (Severus ju „galantne“ pustil pred seba, skôr než mohla podľahnúť pokušeniu zhodiť ho dole a uniknúť tak z tejto nepríjemnej situácie – čo by bolo, ako vieme, aj tak nemožné, lebo by ju naďalej mátal ako duch), prebehla pohľadom po študentoch a s posledným povzdychom sa vydala čeliť nevyhnutnému.

***

     V tom istom čase mal Sírius vyučovanie s druhými ročníkmi Chrabromilu a Bifľomoru. Po skončení hodiny k nemu pristúpil malý čiernovlasý chlapec.

     „Pán profesor...“ začal váhavo.

     Sírius sa pozrel doprava, potom doľava, nikoho však nevidel. Práve sa otočil k tabuli, ktorú chcel zotrieť, keď ho chlapec poťahal za habit. Prekvapene sa pozrel dole.

     „Ááá, Nathan!“ usmial sa na neho priateľsky. „Čo by si rád?“

    „Šiestaci spomínali, že sa viete premeniť na psa.“

     Život v učebni zamrzol, utíchol krik, smiech, balenie vecí.

     „Umh... áno, to je pravda,“ priznal skromne Sírius.

     „Ukážete mi to?“ spýtal sa chlapec bojazlivo. Profesor sa rozpačito usmial.

      Keď bolo jeho meno v čarodejníckom svete očistené, Dumbledore mu odovzdal certifikát, v ktorom bol popísaný charakter jeho transfigurácie. Stal sa registrovaným animágom a mohol sa legálne premieňať.

     „Nuž, ak chcete,“ pokrčil nakoniec plecami a medzi študentmi vypukol radostný jasot.   „Pravdepodobne ste už videli premieňať sa profesorku McGonagallovú, takže si nemyslím, že to pre vás bude novinka.“

     Avšak už o dve sekundy žmurkal na deti v podobe veľkého, čierneho psa. Keď sa mládež dostatočne pobavila a opustila učebňu, Sírius sa rýchlo premenil späť. Tichý potlesk, ktorý sa vzápätí ozval za jeho chrbtom, ho riadne vydesil. Otočil sa, ale nevidel nikoho, len veľký obraz krajinky, ktorý visel vedľa dverí vedúcich do jeho izby. Vtom spoza jedného stromu vykukol kúsok ružového rukáva...

     „Ó – ó!“ okomentoval Sírius zjavenie Tučnej panej.

     Miestnosťou sa rozlial zvonivý smiech a dáma vystúpila spoza stromu.

     „Gratulujem, pán profesor, veľmi dobre ste si počínali pri transfigurácii.“

     „Ďakujem,“ zamrmlal Sírius s nepríjemným tušením, že sa jej tak ľahko nezbaví.

     „Aj ja som sa počas svojho života venovala premieňaniu. Podľa môjho učiteľa transfigurácie som mala pre túto disciplínu výnimočný talent.“

     „O tom vôbec nepochybujem,“ galantne sa uklonil Sírius. Avšak týmto gestom len prilial olej do ohňa.  „Prezradíte mi, madam, na aké zviera ste sa premieňali?“

     „Na prasiatko,“ vypískla Tučná pani ponorená do spomienok. „Boli to úžasné časy...“

     „To vám verím... na prasiatko... mohol som to predpokladať,“ zašomral potichu učiteľ a odložil si pergameny s poznámkami.

     „Mala som veľmi dobrú priateľku, ktorá sa volala Rosemary...“ Tučná pani sa vrátila k spomienkam na svoje detstvo, rodičov a prvú lásku, ktorá jej zlomila srdce.

     „...avšak odvtedy,“ pokračovala v rozprávaní, „ako som spoznala vás, drahý profesor...“– nasledoval krátky chichot – „Sírius... mám pocit, že sa moje srdce konečne zbavilo tej nekonečnej bolesti a možno bude znovu schopné milovať.“ Rozhliadla sa po učebni, v ktorej už nebolo nikoho okrem obyvateľov obrazu. Zrazu k nej pribehol krotký psík a začal jej oblizovať ruku. 

     „Kam len zmizol?“    

***

     Severus vynechal večeru, pretože mal obavy, že by sa po dopoludňajšom rozhovore nedokázal v Gweninej prítomnosti ovládnuť. Nielenže tá ženská nepochopila, kvôli čomu za ňou prišiel, ešte si aj trúfla predostrieť mu výhody, ktoré by priniesol posun ich vzťahu z kolegiálnej úrovne na vyššiu. Začal škrípať zubami už pri pomyslení na to, čo by nasledovalo, ak by súhlasil s tou bláznivou čarodejnicou. Určite by očakávala, že ju bude bozkávať pred študentmi... že sa bude stále usmievať... že ju bude obskakovať celých dvadsaťštyri hodín... že budú chodiť po hrade ruka v ruke.

     Fuj!

     Jasne videl pred sebou obraz spokojne sa usmievajúceho Dumbledora a opovržlivo si odfrkol.

     Nezvládnem to! Tú stávku radšej prehrám.

***

     Druidi vykonávali svoje obrady a prinášali hrôzostrašné obety vo vysvätených dubových hájoch. Veľkej úcte, vplyvu a moci sa tešili nielen ako sprostredkovatelia božej vôle, ale aj ako strážcovia kmeňových zákonov a zvykov – praktizovanie posledne zmieneného bolo späté s dvadsaťročným obdobím učenia.

     Hermiona vzhliadla od písomnej práce z dejín mágie a pohľad jej padol na hodiny.

     Ginny sa zviezla na pohovku vedľa nej.

     „Domáca úloha?“

     Hermiona odložila brko a pozbierala si poznámky.

     „Áno, pre Binnsa. Ale teraz už musím ísť.“

     „Uf,“ skrivila ústa Ginny, „k Snapeovi?“

     „Áno,“ znechutene odpovedala dievčina.

     „To teda bude príjemný večer,“ skonštatovala Ginny, potom vstala a pobrala sa smerom k spálňam.

     „Veru bude,“ pritakala Hermiona.

     Ginny jej venovala ešte jeden chápavý pohľad a zmizla za dverami.

     Na Hermioninej tvári sa objavil prefíkaný úsmev. Z tašky vylovila fľaštičku a trochu z jej obsahu si strekla na krk a vlasy.

     „Tanec sa začína,“ precedila pomedzi zuby a pobrala sa smerom k žalárom.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 13. Každý má svoj kríž (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 06.10. 2023
|
Buclatá dáma byla ve své době roztomilým prasátkem, i tak nějak je mi sympatičtější než ropucha Umbridgeová taktéž v růžovém, ale co je to platné, nejhezčí dámou v růžové byla Popelka na plese. ".......Šaty s vlečkou, stříbrem vyšívané, ale princezna to není drahý pane." :-)
dík za překlad.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.03. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 13. Každý má svoj kríž Od: denice - 05.08. 2011
Moc pěkně se to dál zamotává! Severus a Ryanová, Sirius a Baculatá dáma - dokonalé! Díky
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 07.08. 2011
Aj ja ďakujem. Zápletka je v skutku poriadne zamotaná. ;-)

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: Eggy - 02.08. 2011
dakujem za kapitolu... :) som zvedava co bude...
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 02.08. 2011
Aj ja dakujem. ;-)

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: zuzule - 01.08. 2011
Čekala sem, že Severus strčí Gwen ze schodů. :D Ale je fakt, že by si asi moc nepomohl. Chudák Sirius! Ten už se jí nezbaví. Super, díky!
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 01.08. 2011
Zuzule, aj keď pokušenie bolo určite veľké, nepomohol by si - zaťažovať si svedomie temnou dušou (duchom) ako je Gwen? Radšej obísť veľkým oblúkom. Díky!

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: Nade - 31.07. 2011
Ubohý Severus Snape, pronásledován ženštinami k Brumbálově škodolibé radosti, trpí jako zvíře. Nebo ne? Uvidíme, jak si poradí Hermiona s profesorem, kterého před tím jeho kolegyně rozpálila do běla. Díky za překlad.  
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 01.08. 2011
Nade, ďakujem. Severus to má so ženami ťažké, v tom máš pravdu. Ja len dúfam, že netrpí ako zviera. Aspoň zatiaľ... ;-)

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: larkinh - 31.07. 2011
Štěstí pro nás, že dveře od učebny věštění netřískly - přišli bychom o tu krásnou věšťbu a Severusovu reakci :)
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 01.08. 2011
To je pravda, keby dvere treskli, Severusov príchod by bol síce efektný, ale takto to malo tiež svoje "čaro". Ďakujem za komentík.

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: Emilyen - 31.07. 2011
Ooo no to je potvůrka. To mě baví :-) jen tak dál, Hermiono. A Severus mi přijde hrozně vtipný, jak řeší ten svůj "vztah" s prof. Ryanovou :-) krásná kapitolka, už už aby byla další!
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 01.08. 2011
Emilyen, dík. Teší ma, že sa kapitolka páčila. :-)

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: myska111 - 31.07. 2011
Jejda, jejda, Hermiona se pouští na tenký led. Předpokládám, že ve flaštičce byl parfém, který předtím tak vyvedl Severuse z míry. Jsem velmi zvědavá, jak Severus zareaguje. Autorka vždycky utne kapitolu v nejlepším. Chudák Sirius, je komické, že se líbí Tučné paní. Těším se na pokračování.
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 01.08. 2011
Mysko, áno vo flakóne bol parfum, ktorý Severus veľmi dobre pozná. Ďalší vývoj bude zaujímavý. Sírius to naozaj nemá ľahké. Ešte šťastie, že ho naháňa len dáma z portrétu. Pred ňou sa dá utiecť rýchlejšie. Ďakujem. :-)

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: JSark - 31.07. 2011
Chudák Severus, dve bláznivé ženské, aby sa nám nezbláznil. 8o
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 01.08. 2011
JSark, vďaka. Dúfajme, že nie. ;-)

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: Lupi - 31.07. 2011
Haha, Gwen, ovad v živote Severusa Snapea:D Skvelá kapitola, neuveriteľne príjemne sa mi čítalo, takže ďakujem za fantastický preklad. Ach, teším sa na ďalšie príhody stíhačky Tučnej pani, ktorej srdce sa konečne zahojilo :D:D:D:D LOL. Fantázia!
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 01.08. 2011
Lupi, vďaka. Prirovnať Gwen k ovadovi by ma nenapadlo :-DD, ale je to nanajvýš trefné ;-) Príhody Tučnej panej alias stíhačky budú pokračovať ;-)

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: Elza - 31.07. 2011
Zlovestne vystúpil z hĺbky dvierok a tí, ktorí sedeli celkom vzadu, s prekvapeným zastenaním privítali jeho nečakané zjavenie. - No, to musel být opravdu pohled - hotový upír vynořující se z krypty... *;-) Sírius nadháněný Buclatou dámou... no potěš koně. Jestli bude za ním takhle běhat, tak budou muset vstup do Nebelvíru nechat hlídat někým jiným - vždyť by se ti chudáci studenti ani nedostali "domů". *;-) Ha! Hermiona se vyzbrojila! *:D
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 01.08. 2011
Hermiona je dobre vyzbrojená = to je trefa! :-)) Sírius bude musieť niečo vymyslieť, aby sa z tejto prekérnej situácie dostal. Vďaka za komentík. ;-)

Re: 13. Každý má svoj kríž Od: teriisek - 31.07. 2011
Co to bylo, co to bylo? Jsem strašně zvědavá! A taky už je trochu pozdě, takže mi to moc nemyslí, tak jen v krátkosti - kapitola se mi líbila a myslím, že s Gwen si ještě užijeme nějakou zábavu... chudák Severus:D Děkuju moc za překlad a těším se na další!
Re: 13. Každý má svoj kríž Od: solace - 01.08. 2011
Teriisek, díky. Som rada, že sa ti kapitola páčila. Dej sa teraz zvrtne trochu iným smerom... ale veď  uvidíš. ;-)

Prehľad článkov k tejto téme: