Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Stávka I.

14. Vo víre spomienok

Stávka I.
Vložené: Jimmi - 04.08. 2011 Téma: Stávka I.
solace nám napísal:

Stávka

Originálny názov: Fogadások

Preklad: solace

FanArt: solace 

Autor: Morgan 

Snamione  (Romantika)

Rating: 12+           

Kapitola neprešla beta-readom

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese: http://fanfic.hu/merengo/viewstory.php?sid=25765

Albus Dumbledore sa snaží vytrhnúť Severusa Snapea zo samoty. Podarí sa mu to? 

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Morgan, ktorá napísala túto fanfiction.   

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. Author of original story: Morgan

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

14.  Vo víre spomienok

     Krátke zaklopanie vytrhlo Snapea z myšlienok. Na tvári sa mu zjavil odporný úsmev.

     „Moment!“ povedal a začal si odkladať veci zo stola. Len nech si tá malá sopľaňa nemyslí, že zrazu všetko nechá tak a skočí ku dverám, aby privítal jej výsosť.

     Veru nie! Len nech čaká! Tá dnešná mládež nemá v sebe kúska trpezlivosti.

     Dlho sa prehrabúval v pergamenoch, niektoré z nich odložil do veľkého fascikla a až potom sa ráčil pobrať k dverám. Jediným plynulým pohybom ich roztvoril pred trpezlivo sa tváriacou Hermionou.

     „Dobrý večer, pán profesor,“ pozdravila a nečakajúc na pozvanie prekĺzla do pracovne popod jeho ruku.

     Severus  sledoval jej počínanie s nefalšovaným údivom. Vzápätí sa však spamätal a nasadil späť svoju typickú masku. So sladkým úškrnom poznamenal: „Stŕham Chrabromilu päť bodov, slečna Grangerová.“

     Uprela na neho spýtavý pohľad, zatiaľ čo profesor nahnevane pokrútil hlavou a povedal:

     „To, že vám budem nútený objasniť dôvod, poľutovaniahodne znižuje účinok trestu. Odoberám vašej fakulte ďalších päť bodov,“ mykol plecami. „Za nezdvorilosť.“

     „Teraz už rozumiem,“ prikývla dievčina, prekrížila si ruky na hrudi a spýtavo sa zahľadela na profesora.

     Zdá sa, že na chvíľu vypadol z roly, skonštatovala s potešením a snažila sa naďalej tváriť nevinne.

     Severus sa zamyslel nad tým, čo si pre ňu na dnešok pripravil.  Bolo to také slizolinské, až sa neubránil pobavenému úškrnu.

     Hermionu premklo neblahé tušenie, že tento večer bude nepríjemne dlhý.

     „Dnes večer sa budete venovať menšej výskumnej práci,“ oznámil pokojne a na chvíľu sa odmlčal. Keď však zbadal, že jej tvár ožila, rýchlo dodal: „Netešte sa predčasne!“

Čakal, ako sa dievčina zatvári. Vzhľadom na udalosti predošlých dní ho vôbec neprekvapilo, že sa nezľakla. Rozhodol sa byť neoblomný.

     „V rokfortskej kronike vyhľadáte a vypíšete všetky významné úspechy týkajúce sa Slizolinu; výrazné talenty, získané ocenenia spolu s ich nositeľmi, pohárové víťazstvá.“ Premeral si ju od hlavy po päty.

     Nepovedala nič, len na neho ďalej so záujmom hľadela.

      Preto dodal: „Ak by vám však viac vyhovovalo udobriť si pána Malfoya po vašej „vydarenej“ dopoludňajšej akcii...“

     „Prispôsobím sa vášmu rozhodnutiu, pane,“ odvetila s jemným úklonom.

     Severus zodvihol obočie a uprel na ňu podozrievavý pohľad.

     „V poriadku, začnite s výskumom. Máte naň dve hodiny.“

     Hermiona sa mu zadívala do očí a pousmiala sa.

     „Dve hodiny budú bohato stačiť, pán profesor. Ak by išlo o chrabromilské úspechy, nepostačoval by mi ani celý deň. S týmto budem hotová do hodiny.“

     Snapeov pohľad stmavol. Nevľúdnym pokynutím smerom k stolu v rohu dal jasne najavo, že si neželá, aby pokračovala v táraní. Po jemnom švihnutí prútika sa vedľa veľkého listu pergamenu, kalamára a brka objavila aj hrubá kniha.

     „Môžete začať!“ precedil cez zuby.

     Dievčina sa pustila do úlohy a profesor sa vrátil k svojej práci. O štyridsať minút neskôr Hermiona vzhliadla od pergamenu.

     Snape cítil, že sa na neho díva, ale tváril sa akoby nič.  Trvalo desať minút, kým ho hra na nevšímavého prestala baviť a nazlostene na ňu zazrel.

     „Prajete si niečo, slečna Grangerová, alebo sa len popásate pohľadom na mňa?“

     „Oboje by bolo nemožné?“ spýtala sa Hermiona a dlaňou si podoprela hlavu.

     Snape najskôr prekvapene zažmurkal a potom sa uškrnul. „Ak potom túžite, môžete sa kochať pohľadom na moju osobu celý dnešný večer. Nie ste hladná?“

     Hermionin žalúdok sa už hodnú chvíľu ozýval. Kvôli dokončeniu domácej úlohy z dejín mágie jej nezostal čas ísť na večeru do Veľkej siene.

     „Nuž, dala by som si niečo,“ odvetila prosto a kručiaci žalúdok potvrdil jej slová.

     Snape ukázal prútikom na stôl. Ozvalo sa tiché puknutie a zjavil sa na ňom veľký podnos s rozličnými lahôdkami: pečeným kuraťom so zemiakovou kašou a sušeným ovocím, dusenou zelenou fazuľkou na masle so syrovou omáčkou a plným džbánom tekvicového džúsu.

     Hermiona vstala a podišla k profesorovi, ktorý si pohodlne natiahnutý v kresle ujedal z kuracieho stehna.

     Odhryzol si sústo a pozrel na dievčinu.

     Hermiona sa práve chystala nasledovať jeho príklad a natiahla ruku za kusom mäsa na podnose, keď sa Snape prudko nahol dopredu a plesol ju po ruke. So syknutím sa stiahla: „Zbláznili ste sa?“

     „To bola zrejme rečnícka otázka,“ skonštatoval profesor a odhryzol si ďalšie sústo, ktoré si dlho pôžitkársky vychutnával, kým ho prehltol.

     „Pochopiteľne,“ zavrčala Hermiona a vrátila sa k svojej stoličke. Nemo zízala na Snapea, ktorý pomaly dojedal jedlo. Zo všetkých síl sa snažila presvedčiť svoj žalúdok, aby ju prestal zrádzať tými nepríjemnými zvukmi. Cítila k profesorovi pálčivú nenávisť. Nedovolil je odísť z pracovne. Pripomenul jej, že o dĺžke trestu rozhoduje on a prepustí ju, až keď to uzná za vhodné. Vo chvíli, keď vzal do ruky posledný struk zelenej fazuľky a chystal sa ho namočiť do omáčky, dievčina dlhšie nevydržala a vstala. Podišla tesne k nemu.

     Snape sa potuteľne usmieval a zodvihol k ústam ruku s fazuľkou.

     Hermiona so sladkým úsmevom na perách zachytila jeho ruku a vybrala z nej kúsok zeleniny. Vložila si ho do úst. Keď ho prehltla, pritiahla si k perám jeho prsty a s pôžitkom z nich začala olizovať zvyšky omáčky.

     Profesorove oči sa rozšírili údivom. Bez slova na ňu civel a pritom vdychoval trýznivú a zároveň dôverne známu vôňu klinčekov vznášajúcu sa okolo dievčiny. Nemal silu brániť sa. Sladká vôňa ho úplne omámila a jeho tvár sa skúmavo priblížila k Hermioninmu ladnému krku.

     Tá malá potvora určite prišla na to, čo sa minule stalo, preblesklo mu hlavou. 

     Vnútro mu zachvátili plamene hnevu. Bol naštvaný v prvom rade na seba, že sa nedokáže ovládnuť, ale taktiež na dievčinu, ktorá pred príchodom do jeho kabinetu dozaista nešetrila parfumom. Privrel oči a roztrasenou rukou vkĺzol do záplavy Hermioniných kučier. Z pier mu unikol mučivý povzdych.

     So zlomyseľným úsmevom sa nahla k jeho dlani a vtisla mu do nej horúci bozk. Dotyk jej úst spôsobil, že mu telom prebehol silný záchvev vzrušenia.

     Odtiahla sa.

     Severus okamžite otvoril oči a v jeho pohľade sa usídlil strach.

     Ty malá beštia! opakoval si v duchu. Čo to so mnou robíš?

     Hermionine kútiky úst sa zdvihli v posmešnom úškrne. Predsa len sa jej podarilo pomstiť tomu desivému, temnému mužovi, ktorý jej po celé roky znepríjemňoval život vlastnou zatrpknutosťou, dôkladne uzavretý pred svetom za hrubým múrom, ktorý znemožňoval  akúkoľvek odplatu.

     Ale tomu je koniec! Našla jeho slabé miesto a dostala sa pod tvrdý pancier, ktorý ho ukrýval. Len počkaj, Severus Snape!

     „Ďakujem za vašu pohostinnosť, pán profesor,“ lúčila sa s otraseným mužom. Vo dverách sa ešte obzrela: „Večera bola mimoriadne chutná...“

     Dvere sa za ňou zabuchli a Severus sa pomaly skĺzol na zem.

     Lily! Och, sladká Lily... prosím, odpusť mi!  Odpusť mi, že nie som schopný prijať tvojho syna... že som nerešpektoval tvoje rozhodnutia, nebral ohľad na tvoje city... Prepáč mi to všetko... Och, Lily!


It still feels, like our first night together

 

Feels like the first kiss

It's getting better, baby

No one can better this

Still holdin' on, you're still the one

First time our eyes met

Same feeling, that I get

I feelin' much strogner

Gonna love you longer

You still turn the fire on

So if your feelin' lonely, don't

You're the only one I ever want

I only wanna make it good

So if I love you a little more than I should

Please, forgive me, I know not what I do

Please, forgive me, I can't stop loving you

Don't deny me this pain I'm going through

Please, forgive me, I need you like I do

Please, believe me, it what I say is true

Please, forgive me, I can't stop loving you

Still feels

like our best times are together

Feels like the first touch

Still getting closer

better keep you close enough

Still holding on you're still number one

I remember the smell of your skin

I remember everyhting

I remember all your moves

I remember you, yeah

I remember the mask you know I still do

So if your feeling lonely, don't

You're the only one I ever want

I only want to make this good

So if I love you a little more than I should

Please, forgive me, I know not what I do

Please, forgive me, I can't stop loving you

Don't deny me this pain I'm going through

Please, forgive me, if I need you like I do

Oh believe, it what I say is true

Please, forgive me, I can't stop loving you

The one thing

I'm sure of is the way we made love

The one thing

I depend on is for us to stay strong

With every word and breath I'm prayin'

It's what I'm saying

Please, forgive me, I know not what I do

Please, forgive me, I cant stop loving you

Don't deny me this pain, I'm going through

Please, forgive me, I need you, like I do

Babe, believe it for what I say is true

Please, forgive me, if I cant stop loving you

Believe me, I dont know, what I do

Please, forgive me, I can't stop loving you

Can't stop loving you

(Bryan Adams - Please forgive me)

****

Je to pocit, jako při naší první noc

Pocit jako při prvním polibku

Je to lepší, miláčku

Nikdo to neumí líp

Pořád to platí, jsi pořád jedna jediná

Poprvé se naše oči setkaly

Mám stejný pocit

Cítím se mnohem silnější

Budu Tě milovat déle

Pořád zažehneš oheň

Tak pokud se cítíš osamělá, nebuď

Jsi jediná, kterou jsem kdy chtěl

Chci to udělat jen dobře

Tak, když Tě miluji víc, než bych měl

Prosím, odpusť mi, nevím, co dělám

Prosím, odpusť mi, nechci Tě přestat milovat

Neupírej mi tu bolest, kterou procházím

Prosím, odpusť mi, potřebuju Tě tak, jak to dělám

Prosím, věř mi, to co říkám, je pravda

Prosím, odpusť mi, nechci Tě přestat milovat

Je to pocit

jako by tu byly všechny naše nejlepší časy

Pocit jako při první doteku

Stále blíž,

lepší by bylo zůstat dost blízko

Pořád to platí, jsi pořád jedna jediná

Vzpomínám na vůni Tvé kůže

Vzpomínám na všechno

Vzpomínám na všechny Tvé pohyby

Vzpomínám na Tebe, jasně

Vzpomínám na masku, víš, že to dělám

Tak pokud se cítíš osamělá, nebuď

Jsi jediná, kterou jsem kdy chtěl

Chci to udělat jen dobře

Tak, když Tě miluji víc, než bych měl

Prosím, odpusť mi, nevím, co dělám

Prosím, odpusť mi, nechci Tě přestat milovat

Neupírej mi tu bolest, kterou procházím

Prosím, odpusť mi, potřebuju Tě tak, jak to dělám

Prosím, věř mi, to co říkám, je pravda

Prosím, odpusť mi, nechci Tě přestat milovat

Jedna věc

Jsem si jistý způsobem, jakým se milujeme

Jedna věci

Jsem závislý na tom, že zůstaneme silní

S každým slovem a každým nádechem se modlím

To je to, co říkám

Prosím, odpusť mi, nevím, co dělám

Prosím, odpusť mi, nechci Tě přestat milovat

Neupírej mi tu bolest, kterou procházím

Prosím, odpusť mi, potřebuju Tě tak, jak to dělám

Prosím, věř mi, to co říkám, je pravda

Prosím, odpusť mi, nechci Tě přestat milovat

Prosím, odpusť mi, nevím, co dělám

Prosím, odpusť mi, nechci Tě přestat milovat

Nechci Tě přestat milovat

Preklad z http://www.pohodar.com 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 14. Vo víre spomienok (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 06.10. 2023
|
Ty verše mě nakonec dostaly. Sedím tu a brečím. Je to v Severusovi. On tak lituje, že neměl šanci víc být s Lili s vůní karafiátů, až to bolí.
Dík za překlad, děvčata, je to nádherné.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.03. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 14. Vo víre spomienok Od: Zuzana - 13.08. 2011
Tak toto som od Hermiony nečakala :D Škoda, že ju nechal odísť :) A škoda, že stále myslí na Lily. V takých chvíľach mi ho je strašne ľúto.
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 14.08. 2011
Čo mal chudák robiť, veď bol z toho v šoku? Severus si uvedomuje, že sa tak správa pod vplyvom elixíru, s tým veľa nenarobí. Aj mne je ho ľúto, keď myslí na Lily. Neopätovaná celoživotná láska = krutý osud. Snáď nájde nové šťastie...

Re: 14. Vo víre spomienok Od: Nade - 05.08. 2011
Hermiona prokázala skutečně Nebelvírskou povahu. Jenom se bojím, jestli si neukousla příliš velký krajíc. Pro Merlina, nemůžu se dočkat, jak to bude dál. Díky!!!
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Nade, presne tak! S tým veľkým krajcom si trafila klinec po hlavičke. Následky svojich činov si ponesú čoskoro obaja... Ďakujem za komentík.

Re: 14. Vo víre spomienok Od: verinka - 05.08. 2011
Kdo by to byl řekl, že Hermiona dokáže být taková potvůrka :D Skoro je mi až Seva líto :D ale jenom skoro :) Díky za další kapitolku :)
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Verinko, díky. Tiež ma vývoj prekvapil. Hladná Hermiona schopná kvôli kúsku jedla dohnať Severusa na pokraj zúfalstva? Verme, že to nebolo až také zlé a u oboch to bude znamenať posun vpred. ;-)

Re: 14. Vo víre spomienok Od: teriisek - 05.08. 2011
Asi se trošku začínám ztrácet v tom, co se tam děje... Hermiona je ještě pořád pod vlivem toho lektvaru? Jen nevím, pod vlivem čeho je Severus, že se chová tak divně:D Ale díky moc za překlad, jsem fakt zvědavá, co se z tohohle ještě vyvine! :)
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Teriisku, ďakujem za komentík. Hermiona je ešte stále pod vplyvom elixíru, preto sa správa čudne. V tejto kapitolke bola riadne drzá... alebo odvážna? Určite to nebol pôvodný plán s ktorým sa vybrala do žalárov, skôr improvizácia. ;-)

Re: 14. Vo víre spomienok Od: denice - 04.08. 2011
Ti dva spolu hrají opravdu zvláštní hry. Kde se to v té Hermioně jenom vzalo? Díky.
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Denice, vďaka. Škoda, že do ich hláv nevidíme lepšie, aby sme pochopili skryté motívy ich zvláštnych hier. Tiež sa pýtam, kde sa v Hermione vzalo správanie podľa vzoru femme fatale?

Re: 14. Vo víre spomienok Od: myska111 - 04.08. 2011
Jejda, proč jsou ty kapitoly tak krátké a vždycky skončí v nejlepším. Tahle byla teda pěkně akční. Hermiona je pěkná potvůrka, takto si zahrávat se Severusem, jen aby se jí to nevymstilo. Jsem zvědavá co se bude dít dál. Díky za kapitolu.
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Mysko, ďakujem. Hermiona je šialene odvážna potvorka. Ktovie, čo by sme my stvárali, keby sme boli pod vplyvom elixíru odstraňujúceho zábrany? Radšej si nepredstavujem. :-))

Re: 14. Vo víre spomienok Od: JSark - 04.08. 2011
Zdá sa to len mne, alebo je Snape trochu OOC? Pripadal mi divný. Nesnapovský. No ale nič, preklad super ako obvykle. :)
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
JSark, bolo to dosť na hrane. Ale keď sa skombinuje jedno s druhým... plus spomienky na Lily. Tiež som z toho mala zmiešané pocity. Vďaka.

Re: 14. Vo víre spomienok Od: Lupi - 04.08. 2011
To musí byť karma, drahý Severus:D teraz ťa bude tá malá Chrabromilčanka mučiť kým sa nezblázniš:D V niektorých častiach (hlavne na konci) som mala pocit, že je Hermiona už príliš drzá, ale prečo nie? Len doňho žena:D  Skvelý preklad, tlieskam ti a ďakujem
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Lupi, dík. Áno, bolo to od Hermiony riadne trúfalé. Stále to ešte hádžeme na účinky elixíru. Ona za to nemôže ;-)

Re: 14. Vo víre spomienok Od: Emilyen - 04.08. 2011
Tak tato kapitolka byla vážně pecka... Hermiona je fakt mrška, ale musím uznat, toto jí vážně vyšlo! :-)
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Emilyen, ďakujem za komentík. Hermiona je riadne odvážna. Ešte stále pod vplyvom elixíru.

Re: 14. Vo víre spomienok Od: Elza - 04.08. 2011
*:DDD: „Prajete si niečo, slečna Grangerová, alebo sa len popásate pohľadom na mňa?“ „Oboje by bolo nemožné?“ Chudáček pronásledovaný: Severus okamžite otvoril oči a v jeho pohľade sa usídlil strach. Ha! Vysvětlila se věta v záhlaví povídky: Našla jeho slabé miesto a dostala sa pod tvrdý pancier, ktorý ho ukrýval. Obávám se, že jsme se dostali už daleko široko za hranice kánonu... tohle jsou už úplně jiní lidé. A nemyslím, že by na úspěchy Zmijozelu stačily 2 hodiny... to je velice politicky aktivní kolej. Nejaktivnější z bradavických, řekla bych. *;-)
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Elzo, dík. Za hranicami kánonu určite sme, s tým súhlasím. Slizolin je fakulta môjmu srdcu blízka, takže by som sa jej tiež zastala. Otázne je, aké úspechy sa podarilo jej študentom dosiahnuť kým bol na čele Dumbledore, ktorý dosť neskrývane nadŕžal Chrabromilu? Dúfam, že aspoň za P. N. Blacka nejaké zaznamenali. Časový údaj ber s rezervou. ;-)

Re: 14. Vo víre spomienok Od: Jimmi - 04.08. 2011
Preklad skvelý ako vždy, z kapitoly zmiešané pocity. Divný dej, nesedí mi to. Ale to je môj problém. Díky moc
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Jimmi, vďaka. Nemusí ti sedieť všetko. Ani ja sa so všetkým úplne nestotožňujem. Je to autorkina predstava.

Re: 14. Vo víre spomienok Od: zuzule - 04.08. 2011
To je potvora mrňavá. Dostala ho do kolen. Jen by mě zajímalo, jestli by byla tak nadšená, kdyby se na ni Severus vrhl, bo takhle provokovat chlapa se nevyplácí. Super, díky!
Re: 14. Vo víre spomienok Od: solace - 07.08. 2011
Zuzule, díky. Máš úplnú pravdu, provokovať chlapa sa nevypláca. Buď ho má Hermiona dobre prečítaného (o čom pochybujem), alebo sa pod vplyvom elixíru zahráva s ohňom. Veď ešte príde na psa mráz! ;-)

Prehľad článkov k tejto téme: