Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Drabble Dabbles

1. Bezmocná strata

Drabble Dabbles
Vložené: Jimmi - 04.08. 2011 Téma: Drabble Dabbles
Jimmi nám napísal:

Tak toto je môj prvý preklad drabble. Autorka je zo Srí Lanky, takže angličtina je občas trošku podivná. Výzvou bolo trafiť presne 100 slov a snaha zabaviť sa, kým sa mi vrátia preložené kapitoly. Ide o sériu zatiaľ 10 drabble, ktoré majú spoločné len to, že boli napísané pre DMHG Challenge on LiveJournal. Ale autorka mi potvrdila, že naozaj patria spolu (má ešte iné drabble), takže do ľubovôle môžete hľadať súvislosti. Ako pri väčšine drabble, viac je toho medzi riadkami :D Naozaj ide o všehochuť. A dôvod pre preklad: drabble číslo 4 :D. Prajem príjemné čítanie.



 

Autor: MiHnn

Preklad: Jimmi

Link na originál: http://dramione.org/viewstory.php?sid=862

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Žáner: Rôzny

 Dramione

Rating:  bez obmedzenia

Napísané pre: DMHG Challenge on LiveJournal in 2010.

Výzva na august 2010: „Potreba“

Dĺžka: presne 100 slov

 Ocenenie: Nominácia Dramione Awards Round 7.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

1.    Bezmocná strata

Draco stál ako socha, bez pohybu. Zrak mu dopadol na divákov okolo truhly. Na divákov okolo jeho matky. Výhľad mu rozmazával dážď. Zdalo sa, že bezhviezdna noc ladí s jeho dušou.

Vycítil ju, keď sa pohla smerom k nemu, keď svojimi nohami rozšliapavala vlhkú zem. Váhavo sa načiahla po jeho ruke;prsty mala teplé na jeho studenej pokožke. Pustil ju, jej dotyk ho pálil kvôli tomu, čo stratil.

So smutným povzdychom sa pomaly otočila k odchodu. Chytil ju za ruku, aby ju zastavil, jeho oči zatvorené v porážke. Toto nebol schopný zvládnuť, určite nie bez Hermiony.

Zostala.

A on plakal.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 03.06. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. Bezmocná strata Od: Nade - 17.12. 2013
I tohle se dá zvládnout, když někdo stojí vedle tebe.

Re: 1. Bezmocná strata Od: Radka - 12.07. 2013
moc smutné

Re: 1. Bezmocná strata Od: Twilly - 20.09. 2012
Smutné a krásne, viac slov k tomu ani netreba.

Re: 1. Bezmocná strata Od: bbarka - 21.08. 2011
Fakt je to smutné, ale zase tá obrovská nádej, čo z toho srší... tak trochu ako Cháronov dar... ďakujem za preklad!

Re: 1. Bezmocná strata Od: Zuzana - 14.08. 2011
Mám rada drable, v tak kratučkom texte je toľko veľa emócií až to bolí... "bezhviezdna noc ladí s jeho dušou" nádhera.

Re: 1. Bezmocná strata Od: Eiblin - 14.08. 2011
mám rada drabble, no málokedy sa nájdu dobré. toto sa mi zatiaľ páči, takže veľmi veľmi ďakujem za preklad 

Re: 1. Bezmocná strata Od: solace - 07.08. 2011
Bolo to také smutnokrásne, poetické drabble. Veľmi pekne napísané a skvele preložené. Teším sa na ďalšie. :-)

Re: 1. Bezmocná strata Od: verinka - 05.08. 2011
Důkaz toho, jak jde pár slovy vyjádřit neskutečné množství emocí. Krásné a smutné. Těším se na další :)
Re: 1. Bezmocná strata Od: Jimmi - 07.08. 2011
Ďakujem. Bála som sa toho, ale snáď to vyšlo.

Re: 1. Bezmocná strata Od: teriisek - 05.08. 2011
Teda, taková smutná věc hned po ránu:( Ale krásný překlad, díky moc a jsem zvědavá na další!
Re: 1. Bezmocná strata Od: Jimmi - 07.08. 2011
Nevýhoda toho, že som sa rozhodla preložiť celú túto sériu (nenapíšem všetky jej drabble, pretože tých má hodne a určite nemajú 100 slov :D). Ale táto je tá najsmutnejšia, horšie už nebude. A stále nachádzam nejaké náznaky toho, čím sú spojené, alebo si ich domýšľam. Tie záverečné určite majú súvis :D Díky moc

Re: 1. Bezmocná strata Od: ivas1 - 05.08. 2011
smutnokrasne. dakujem za preklad.
Re: 1. Bezmocná strata Od: Jimmi - 07.08. 2011
Díky moc, som vďačná za každý komentár, pretože to je moje prvé drabble.

Re: 1. Bezmocná strata Od: Tesska - 05.08. 2011
Pána Beka, je tu dokopy možno desať viet a aj tak mám slzy v očiach! Nádhera Jimmi, teším sa na ďalšiu jednohubku. Dúfam, že nejaká pribudne :)
Re: 1. Bezmocná strata Od: Jimmi - 07.08. 2011
Aj ja ďakujem. Za každučký komentár, pretože autorka je veľmi komunikatívna a je hotová z toho,, že jej dielka niekto chce preložiť...  a je zo Srí Lanky!!!! tá angličtina ma lákala. Mám to preložené celé, prvých 5 už je naplánovaných... posledné tri musím ešte napasovať na 100 slov. Pri nich som sa nedokázala zdržovať ladením, stoja za to.

Re: 1. Bezmocná strata Od: zelaaa001 - 05.08. 2011
:) napišeš, že to prekládaš pre 4. drabble v poradí, tak si môžeš byť istá, že som sa tam hneď mrkla a ta 4. je skveláááá!!!... aj tato sa mi páčila. Ďakujem
Re: 1. Bezmocná strata Od: Jimmi - 07.08. 2011
Hahaha, ešte šťastie, že som sa rozhodla pre celú sériu. Až pri preklade mi došla pointa tých doteraz záverečných. Stoja za to. Inak by neboli ocenené. Díky moc

Re: 1. Bezmocná strata Od: lucianna - 05.08. 2011
No je to tak nádherne smutné. Ale celkovo sa mi to veľmi páčilo. Taktiež oceňujem, že si sa pustila do Drabble, lebo prekladať  na presný počet slov, no zrejme to dá zabrať. Taktiež dúfam, že tie preložené kapitolky sa rýchlo vrátia, lebo už chytám abstinenčné príunaky. Aj keď toto to na chvíľu potlačilo. Ale hrozne mi chýba Komnata. Už som na tom totálne zavyslá. Dnes som si aj tú pesničku pospevovala po ceste do obchodu a to absolútne podvedome. No teším sa na ďalšie kapitoly a hlavne na tú 4. ktorá ťa teda tak oslovila.
Re: 1. Bezmocná strata Od: Jimmi - 07.08. 2011
Ono to ešte nemá koniec, predpokladám, že každý mesiac nejaký stvorí, okrem januára nevynechala ani jedno kolo. Veľa autoriek má drabble, ale žiadať kvôli takémuto niečomu súhlas... chcem od nej preložiť niečo iné, narazila som na ňu náhodou a pri čítaní jej tvorby som našla to 4. drabble. Tak som sa jej spýtala naň, potom prekúkala aj jej veci na HW (kde to má ako sériu), aj iné jej veci a bolo mi blbé nepreložiť to celé, hoci niektoré mi fakt dali zabrať - aj pochopiť, čo nimi vlastne chcela povedať. Trafiť tých 100 slov bolo nakoniec oveľa ľahšie, pochopiť význam, keď aj ona musela originál pasovať a obmedzovať sa v slovách, už fakt bolo horšie. Tá tekvica mi dala najviac zabrať.  Díky moc PS. Po návrate z dovolenky ma čakala v pošte ďalšia kapitola Komnaty. Takže tento týždeň bude (8-9.). Inak bohužiaľ nič. 

Re: 1. Bezmocná strata Od: denice - 04.08. 2011
Obrázek navodil tak dobrou náladu, a potom - pohřeb Narcissy. Dracúv smutek. Ale myslím si, že Hermionu by si na svém pohřbu nepřála... Díky.
Re: 1. Bezmocná strata Od: Jimmi - 07.08. 2011
Podľa mňa sú tie drabble všehochuť. Zopár by mohlo za sebou nadväzovať, resp. skôr tie záverečné ale niektoré sú jednoznačne mimo. Ja som si pôvodne vybrala len to štvrté, potom som narazila na zopár hm, hm (posledné dve či tri) a potom mi bolo blbé nepreložiť to celé, keď už to má ako sériu. Myslím, že toto bolo najsmutnejšie. Také hrátky s drabblíky... Mám toho šialene moc vonku u biet a toto môže ísť von hneď. Autorka je úžasná, skvele komunikuje, určite ju bude zaujímať, aká bola reakcia.

Re: 1. Bezmocná strata Od: anonym - 04.08. 2011
snáď to s Hermioninou pomocou zvládne.

Re: 1. Bezmocná strata Od: myska111 - 04.08. 2011
Toto je fakt smutné. Doufám, že další budou veselejší.
Re: 1. Bezmocná strata Od: Jimmi - 07.08. 2011
Budú, asi som tam mala nechať varovanie. Díky

Re: 1. Bezmocná strata Od: JSark - 04.08. 2011
Smutné. :(((
Re: 1. Bezmocná strata Od: Jimmi - 07.08. 2011
Zlepší sa to, neboj :D

Prehľad článkov k tejto téme:

MiHnn: ( Jimmi )07.09. 2014Tajne utajované správanie
MiHnn: ( Jimmi )03.09. 2014Želanie a žiadosť
MiHnn: ( Jimmi )20.02. 2014Nová a smrtiaca
MiHnn: ( Jimmi )03.11. 2013Proti prirodzenosti
MiHnn: ( Jimmi )03.11. 2013Toto je drak
MiHnn: ( Jimmi )03.11. 2013Nevina
MiHnn: ( Jimmi )03.11. 2013Dokonca potom
MiHnn: ( Jimmi )03.11. 2013Ty a ja
MiHnn: ( Jimmi )03.11. 2013Bonbón neklame
MiHnn: ( Jimmi )01.11. 2013Premyslené farbenie vajíčok
MiHnn: ( Jimmi )31.10. 2013Dobré úmysly
MiHnn: ( Jimmi )06.07. 201333. Hodiny čítania
MiHnn: ( Jimmi )06.07. 201333. Po malfoyovsky
MiHnn: ( Jimmi )03.01. 2013Cez krv a pot
MiHnn: ( Jimmi )02.01. 2013Miluj ma navždy a naveky
MiHnn: ( Jimmi )31.12. 2012Za noci na Beltaine
MiHnn: ( Jimmi )30.12. 2012Nič viac
MiHnn: ( Jimmi )28.12. 2012Na skrývačku
MiHnn: ( Jimmi )27.12. 201227. Šantenie
MiHnn: ( Jimmi )28.10. 201225. Ovplyvňovanie
MiHnn: ( Jimmi )27.10. 201224. Len si tak korčuľujeme
MiHnn: ( Jimmi )26.10. 201223. Spomienky
MiHnn: ( Jimmi )20.10. 201222. Čia je to vina?
MiHnn: ( Jimmi )19.10. 201221. Čo je na jednej knihe?
MiHnn: ( Jimmi )18.10. 201220. Presvedčivé dôvody
MiHnn: ( Jimmi )17.10. 201219. Drahá Grangerová
MiHnn: ( Jimmi )16.10. 201218. Čo je na mene?
MiHnn: ( Jimmi )06.06. 201217. Nezištná obeť
MiHnn: ( Jimmi )06.06. 201216. Tou ľahšou cestou
MiHnn: ( Jimmi )05.06. 201215. Súboj krabíc
MiHnn: ( Jimmi )09.02. 201214. Realistický prístup k veci
MiHnn: ( Jimmi )09.02. 201213. Posledné slovo
MiHnn: ( Jimmi )08.02. 201212. Skloň hlavu a uteč (inak rozpútaš viac než jednu búrku)
MiHnn: ( Jimmi )22.08. 201111. Nahliadnutie
MiHnn: ( Jimmi )14.08. 201110. Celé je to v bozku
MiHnn: ( Jimmi )13.08. 20119. Jeho dieťa, jeho sny
MiHnn: ( Jimmi )12.08. 20118. O rok neskôr
MiHnn: ( Jimmi )11.08. 20117. Blázon do nej
MiHnn: ( Jimmi )10.08. 20116. Otcove smrteľne vážne varovanie
MiHnn: ( Jimmi )09.08. 20115. Pravda
MiHnn: ( Jimmi )08.08. 20114. Iný druh darčeka
MiHnn: ( Jimmi )07.08. 20113. Nevyhnutné ultimátum
MiHnn: ( Jimmi )06.08. 20112. Súťaživé typy
MiHnn: ( Jimmi )04.08. 20111. Bezmocná strata