Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Touch and Go

1.

Touch and Go
Vložené: Jimmi - 15.08. 2011 Téma: Touch and Go
Jimmi nám napísal:

Predstavujem vám ďalšiu sériu desiatich freestyle drabbles, v ktorých sa Draco s Hermionou rozchádzajú alebo takmer rozídu, zakaždým v inom mieste ich vzťahu. Na FF sú zverejnené ako one-shot, ale naozaj nie sú ľahké preložiť, tak som sa rozhodla dávkovať vám ich (čo neznamená, že nepôjde viac v jeden deň, mám pár dní voľna :D) Už len samotný názov Touch and go dal zabrať – v preklade riskantná, chúlostivá situácia (doslova Dotknúť sa a utiecť). Najviac sa mi páčil preklad Na hrane, ale nakoniec som to nepreložila. A samozrejme, preklad z rýchlika, bez bety.

A prečo ten výber? Autorka sa po niekoľkých rokoch vrátila k FF a snáď dokončí svoju poviedku Friend Number Three (Priateľ číslo tri) a keď mi prišiel alert o ďalšej kapitole... prečítala som si aj iné jej veci. A jej jedna jednorazovka vyvolala niečo, o čom sa dozviete v správny čas. Inak stručná pointa FNT: Blaise už má akože po krk Draca a dá mu podmienku, že si musí nájsť okrem neho a Pansy tretieho priateľa, inak ho už viacej nechce vidieť (a nie, Hermiona to nebude). Takže sa Draco zhodou okolností zamestná za pultom jednej kaviarne, do ktorej chodieva dosť naštvaná Hermiona. Okrem toho nájde Voldemortove tajné zložky na takmer každého na ministerstve a... A vynikajúca komunikácia s autorkou... treba viacej dodávať? Prajem príjemné čítanie.

 

TOUCH AND GO

Autor: Riptey

Preklad: Jimmi

Link na originál: http://www.fanfiction.net/s/5406153/1/Touch_and_Go

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Žáner: Humor/Romance

 Dramione

Rating:  bez obmedzenia

Napísané pre: pre drcjsnider na LJ community dramione.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

1.

Občas sa žena musí rozhodnúť medzi nejakým mužom a niečím iným, čo jej je veľmi drahé; napríklad milovanou mačkou, ktorú mala viac než desaťročie a ktorá bola v celom čarodejníckom svete jej prvým priateľom. Inokedy ženu o túto možnosť voľby pripravia, pretože zvoliť si mačku už viacej neprichádza do úvahy. Napríklad, ak tú mačku ten muž zabije.

Nezáleží na tom, ako sa to stalo. Nie je to smiešny príbeh, ktorý bude aj po rokoch zábavný a ani nič podobného. Draco nechal otvorené dvere a Krivolab sa dostal von a Hermiona ho našla o týždeň neskôr v muklovskom Londýne. Vyzeral ochabnutejšie a zdevastovanejšie, než keď ho naposledy videla. Vôbec nič vtipného na tejto situácii nebolo. V skutočnosti to bola tá úplne najsmutnejšia vec - alebo minimálne sa v tom čase zdala - ale preronil Draco Malfoy jednu jedinú slzu?

Nie. Nepreronil, a mal tú drzosť rovno pred ňou si pomyslieť, aká je to skrátka sprostá mačka. Nepovedal to nahlas, ale Krivolaba vždy nenávidel a mohla počuť, ako mu tie myšlienky vypadávajú z mozgu cez nosovú dierku. Hermiona preronila slzy za nich oboch a potom mu povedala, že v žiadnom prípade nemôže mať budúcnosť s niekým tak totálne nezodpovedným. Po tom, čo deväť mesiacov spolu chodili, bývali spolu len tri mesiace a ona ho už vykopávala preč. Bolo to týždeň predtým, než to vôbec povedala Ginny - cítila sa tak trápne kvôli tomu, že na začiatku vôbec celej tejto veci dala šancu len preto, aby ju musela takto skoro ukončiť - presne tak ako všetci vraveli, že to dopadne.

Ale podivné bolo, že Ginny nebola na Hermioninej strane. Stále si nemyslela, že to vydrží, ale zjavne si myslela, že nechať otvorené dvere nie je dostatočný dôvod na to, aby ste niekoho vykopli týždeň pred vaším prvým výročím. Až v tej chvíli si Hermiona spomenula, že toto - deň, kedy s Ginny viedli tento rozhovor - je presne dňom ich prvého výročia. Bolo 23.55, Hermiona sa pripila červeným vínom a o päť minút bude po všetkom. Úplne na to zabudla a to bolo horšie než nechať otvorené dvere, aj keď sa cez ne mačka dostala von.

Preletaxovala sa nazad do svojho bytu, a našla Draca tvrdnúť pred svojimi dverami, pretože vymenila zámky, a ona ho vpustila dnu a on neodišiel.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.06. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. Od: denice - 28.08. 2011
Nějak mi není jasné, že jestli Hermiona našla Křivonožku mrtvého, proč by tam bylo napsané "vypadal ochableji a zdevastovaněji, než když ho viděla naposled". A Draco to neudělal schválně, že ne? Je skvělé, že hned mohu číst dál. Díky.

Re: 1. Od: JSark - 28.08. 2011
Cha, pred Dracom vzal aj kocúr krivé nohy na ramená. :DD

Re: 1. Od: Caph - 22.08. 2011
super :) životní příběh, vážně.. Takže tohle byl Londýn, co bude další? Jdu pokračovat :)
Re: 1. Od: Caph - 22.08. 2011
Aha, to je myšleno v místě vztahu já jsem si myslela, že se spolu vždycky sejdou a rozejdou v jiným městě ) Jsem nepozorná.. 

Re: 1. Od: bbarka - 21.08. 2011
Tak toto sa mi vážne páčilo! Mačka a muž - áno, chápem tú dilemu :D Na druhej strane, vážne je trošku prehnané označiť to, že Draco nezavrel dvere za vraždu Krivolaba :D Zase ten čiernobiely príbeh - každý má svoju pravdu :D No, idem na ďalšiu jednohubku :D

Re: 1. Od: Zuzana - 16.08. 2011
Mačky mi je ľúto, aj toho, že to narušilo vzťah Draca a Hermiony,ale keby sa to nestalo nebolo by ani toto drable a ani ďalšie, takže je vlastne fajn, že Krivolab ušiel. Fakt je mŕtvy?

Re: 1. Od: verinka - 16.08. 2011
Kdo by to byl řekl, že Ginny bude ta chytřejší a racionálnější. Už jen začátek je velice, velice slibný - děkuju a těším se na další

Re: 1. Od: marci - 16.08. 2011
Hezké. Jo - někdy bývá nechání otevřených dveří poslední kapička, ale tady to tak nevypadalo a to je fajn   Těším se na pokračování. .... vždycky, když začneš překládat něco nového, zatajím dech, jestli to nebude kdysi zvažovaný pre-slash Draco/Harry (od Mayi ?)  Nerozmyslela sis to?
Re: 1. Od: Jimmi - 16.08. 2011
Toto sú len také "prkotinky", aby som mohla niečo zverejniť - dobrý pocit, keď to preložíš za jeden večer - a mala svoj pravidelný prídel komentárov. Alebo skôr, že ma niečo nadchne, vyžiadam si súhlas a aj keby som si to neskôr rozmyslela, autorka zareagovala... Z tej poviedky mám preložené dve (dva a pol) kapitoly. LadyF nemá moc času, ale už sa dlho neozvala. Už som zvažovala pustiť to len s Dodou, ale tá mi ledva stíha vracať Room. Asi tak... Díky moc (počkaj na drabble číslo 2 a myslí 6 - zabudla som napísať, že sú moje obľúbené)

Re: 1. Od: Leannka - 16.08. 2011
takže sa nerozišli?  tešila by som sa na tú Friend number three, vyzerá zaujímavo, ak by sa to niekto rozhodol prekladať
Re: 1. Od: Jimmi - 16.08. 2011
Nie, nerozišli. Díky PS. Ja to nebudem, cez 130 tisíc slov. Na druhej strane neviem o nikom, komu by som v tomto čase verila, že dokončí takúto kapitolovku. Smutné, ale je to tak. Myslím Dramione.

Re: 1. Od: anonym - 15.08. 2011
smutné to s Krivolabom.

Re: 1. Od: teriisek - 15.08. 2011
Až tak radikální řešení? A Křivonožka fakt umřel? Kdyby to tam nebylo explicitně napsáno, tak by mi to vůbec tak nepřišlo - spíš že se jen zatoulal... Díky moc za překlad, líbilo se mi to (a asi i víc než to předchozí:))!
Re: 1. Od: Jimmi - 16.08. 2011
Ja ti fakt s tou Křivonožkou neviem. Je tam kurzíva, ako keby preháňala: if the cat were killed by the man. Hermione found him a week later in Muggle London, looking flatter and bloodier than when she'd last seen him. Z bloodier som nespravila krvavejšieho (viac zakrvácanejšieho), pretože naposledy predsa zakrvácaný nebol. Ale asi áno, keď už neprichádzal do úvahy. Inak, to predtým bolo také "umelecké", tieto nesú istú myšlienku. Včera som narazila na drabble autorky (mimo FF) ohľadne týraných žien, či skôr tyranov a ľudí, ktorí sa s nimi napriek tomu priatelia - sedela som desať minút s otvorenými ústami. Waw. Snáď zaujme i ten zvyšok.

Re: 1. Od: Tesska - 15.08. 2011
Milé, ale s chybičkami krásy :) Teším sa na ďalšiu kapitolku :)) A ďakujeeeeem :)
Re: 1. Od: Jimmi - 16.08. 2011
Kľudne ich spomeň. Pokiaľ je chyba v preklade, opravím, preklepy takisto, ale pri štýle je to väčšinou úmyselne. Alebo možno nie, to nezistím, kým mi nenapíšeš, čo ti vadilo. Díky
Re: 1. Od: Tesska - 16.08. 2011
Draco nechal otvorené dvere a Krivonolab sa dostal von a Hermiona ho našla o týždeň neskôr v muklovskom Londýne. Tak napríklad toto. Krivonolab. To je schválne? Alebo sú tam 2 písmenká naviac?
Re: 1. Od: Jimmi - 16.08. 2011
Há, to je preklep, za to díky. Používam Krivonožku, ale potom som si povedala, že sa mi znova nechce vysvetľovať prečo, tak som to opravila - a nie dobre. Díky moc.

Re: 1. Od: iway - 15.08. 2011
jááj křivonožka je přece moc inteligentní na to aby odešla :) moc pěkný závěr
Re: 1. Od: Jimmi - 16.08. 2011
Vieš si predstaviť, že musela tri mesiace bývať s Dracom? Keďže je to kocúr, dvaja chlapi na jednom smetisku? Zdrhala kade ľahšie :D Díky

Prehľad článkov k tejto téme:

riptey: ( Jimmi )21.08. 201110.
riptey: ( Jimmi )20.08. 20119.
riptey: ( Jimmi )19.08. 20118.
riptey: ( Jimmi )17.08. 20117.
riptey: ( Jimmi )17.08. 20116.
riptey: ( Jimmi )17.08. 20115.
riptey: ( Jimmi )16.08. 20114.
riptey: ( Jimmi )16.08. 20113.
riptey: ( Jimmi )16.08. 20112.
riptey: ( Jimmi )15.08. 20111.