Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

18. kapitola 1/2

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 22.08. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham  

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/18/What_the_Room_Requires

Čo Komnata najviac potrebuje

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

 „Len potrebujem trochu viacej času...“ V tejto poviedke je Hermiona tou, ktorá nachádza Draca plakať v kúpeľni. Utečie od nej. Naháňa ho do Komnaty najvyššej potreby, kde čas nič neznamená – a Komnata ich prinúti spoločne čeliť ich najväčším obavám, aby našli dvere von.

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Alydia Rackham, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

18. kapitola -  1.časť

 

VVVVVVV

HERMIONA

Cesta predo mnou ma viedla rovno. Nezahla, ani sa nestočila či dokonca nezúžila. Ten les, temný a zahalený v tme, sa mlčky týčil po oboch mojich  stranách. Žiadne svetlo z jeho hlbín nepresvitalo. Žiadne dvere sa nezjavili tam, kde predtým dvere neboli.

Ale nedokázala som vidieť na koniec tej cesty. Len som zaťala zuby a pochodovala, moje nohy šuchotali na borovicovom ihličí a listoch na zemi.

Potom sa tie stromy po mojich bokoch začali ku mne približovať. Svetla začalo ubúdať. Natiahla som ruky pred seba a roztvorila viacej oči, pokúšala sa vidieť; pokúšala sa nezakopnúť.

Všetko sčernelo. Nebol žiaden rozdiel medzi tým, keď som zavrela oči a keď som ich otvorila. Stále som kráčala, posúvala nohy.

Zacítila som kmene stromov príliš blízko pri mojich pleciach. Alebo to možno neboli stromy. Bolo to ako... steny...

Rukami som narazila na niečo chladné, hladké a drevené. Okamžite sa to uvoľnilo...

A pánty zaškrípali.

Svetlo mi podráždilo oči.

Nebolo to jasné svetlo - bolo šedé a strašidelné, ale ja som trhnutím zastavila a niekoľkokrát zažmurkala, aby sa moje oči prispôsobili.

Ale keď sa tak stalo, stuhla som.

Stála som vo vnútri niečoho podobného skrini, nohy som mala na drevenej podlahe, dvere predo mnou boli čiastočne pootvorené.

A za tými dverami bola miestnosť.

Kamenná miestnosť, s vysokým, klenutým stropom, zaplnená všetkými možnými druhmi haraburdia: knižnica, gramofón, vtáčie klietky, čalúnené kreslá, svietniky, glóbusy, zvončeková šnúra, model lode, lebka, vlčia koža, pokrčený gobelín ležiaci na zemi presne pred miestom, kde som stála...

Miestnosť najvyššej potreby.

Miestnosť, ktorá sa zjaví, keď potrebujete miesto, kam niečo ukryť...

Našla som tie dvere.

Vykročila som vpred.

"Si si istý, že sme na Rokforte?" ozval sa hrubý, chrapľavý hlas skadesi zvonka. Pritisla som si ruku na ústa.

"Samozrejme," ozvala sa ženská odpoveď. "Kde inde by sme boli?"

"Poondiata komora," zamrmlal ten chrapľavý hlas. Potom sa niečo zvalilo a narazilo na zem.

"Prosím ťa, Greyback," zavrčal pokojný, slizký, hadovitý hlas. "Ešte nerobme neporiadok, dobre?"

Svaly sa mi triasli prudkými kŕčmi a z môjho tela sa vytratilo všetko teplo.

Greyback. Ten vlkolak medzi smrťožrútmi. 

A poznala som ten ženský hlas...

Bellatrix Lestrangeová.

A ten posledný hlas...

Nikdy predtým som ho nepočula.

Ale vedela som, kto to hovorí.

Bolo príliš neskoro. Už sa to dialo. Bolo príliš neskoro...

Z jedného rohu potemnenej miestnosti na mňa zaiskrila dvojica očí.

"Čo to je?" bola zvedavá majiteľka tých očí, ako keby sa pýtala na kúsok striebra na stolnom prestieraní.

Srdce sa mi rozbúchalo.

"Čo je čo?" spýtal sa nejaký muž.

Nedávno som ten hlas počula.

Lucius Malfoy.

"Niečo v tej skrinke je," povedala Bellatrix a pohla sa smerom ku mne. Na okamih som zahliadla jej pomätené vlasy, jej štíhle telo, bielu tvár so širokými očami a jej čiernu zlátaninu šiat skôr, než som sa zvrtla.

A vrazila rovno do zadnej steny skrine. To buchnutie zadunelo celou miestnosťou. Hlava sa mi roztočila.

"Nebesá," komentoval ten vzdialený, plaziaci sa hlas.

"Niekoho sme zabudli?" spýtal sa Malfoy.

"O tom pochybujem," zamrmlala Bellatrix...

A dvere skrinky sa rozleteli dokorán, narazili na svoju vonkajšiu stenu.

Zvrtla som sa, po tej zrážke som sa snažila vidieť jasne, srdce mi búšilo, až som to cítila v končekoch prstov.

Bellatrix len stála vonku, prútik voľne držala v ruke, zápästie uvoľnené, spýtavo sa na mňa pozerala. Jej výraz sa zmenil na výraz mierneho odporu a k tomu zmätenia. Ohliadla sa na tie tiene.

"Luce?" zavolala, potom mi priložila koniec prútika pod bradu. "Čo je to?"

Lucius Malfoy, celý odetý v čiernej ako uhoľ, nakráčal k svojej švagrinej, postavil sa za jej plece a naklonil na mňa hlavu.

"Ale nie, myslím, že je to slečna Grangerová."

"Slečna aká?" Bellatrix na neho vzhliadla. "Kto je to?"

"Humusáčka," vyhlásil Lucius, jeho ľadové oči na mňa bez žmurknutia civeli. "Je v Dracovom ročníku."

"Hm," Bellatrix pokrčila plecami. "Zabijem ju."

Namierila na mňa prútik. Vykríkla som a vrhla sa dozadu.

"Bella... prosím, upokoj sa," naliehal ten tichý hlas. Vražedné svetlo v Bellatrixiných očiach zoslablo a ona sa obzrela za seba.

"Môj pane?"

Celé moje telo sa premenilo na ľad.

"Priveď ju sem," požadoval ten hlas. "Rád by som sa na tú maličkú najprv pozrel."

Bellatrix sa načiahla, schmatla ma za predok goliera a vytiahla ma zo skrinky. S potkýnaním som prekonala padnutý gobelín, krk vykrútený, keď ma Bellatrix ťahala dopredu. Malfoy kráčal napravo tesne vedľa mňa. Nemala som silu s ňou bojovať, žiadnu schopnosť udrieť na ňu. Nie, keď som začula ten hlas...

Bellatrix ma hodila na kolená. Narazila som na kameň, zachytila sa rukami, triasla sa tak silno, že som si myslela, že budem zvracať. Čiastočne som zdvihla hlavu.

Predo mnou v polkruhu, všetci odetí v čiernom, stáli Greyback, ten vlkolak, a štyria ďalší smrťožrúti, ktorých som nespoznala. Pozerali sa na mňa zhora s chladnou ľahostajnosťou a slabou zvedavosťou, ako keby som bola tou trochu nudnou predohrou stredne slušného koncertu. Z ich postáv dýchala pokojná temnota ako hmla nad oceánom. Čakali, nič nevraveli.

Moje oči zachytili pohyb. Pohyb za nimi.

Vysoká postava kĺzala popri nich - s bledou tvárou, v elegantnom pohybe. Noc mu padala z pliec, šírila sa po jeho tele a vrstvila sa mlčky okolo jeho nôh. Zdvihol dlhú bielu ruku a slabučko sa prstami dotkol pleca jedného zo smrťožrútov. Bradatý muž sa okamžite otočil a uhol nabok, hlava sklonená. Vysoká postava vplávala do priestoru ako tieň a zastala predo mnou.

Nepozrela som sa mu do tváre.

Dlhú chvíľu tam len stál, nehýbal sa. Počula som, ako mi búši srdce. Počula som, ako smrťožrúti dýchajú. Vycítila som, že Bellatrix pohla pravou nohou.

Temnota jeho plášťa sa zhromaždila a rozliala okolo jeho nôh. Sklonil sa. Kľakol si predo mňa.

Elegantnou, jemnou rukou sa načiahol a priložil mi prst pod bradu.

Celé moje telo prebodla agónia. Dych sa mi zasekol v hrudi. Nemohla som sa pohnúť. Keď zdvihol ruku a prinútil ma stretnúť sa s jeho očami, nemohla som urobiť nič iné, len zdvihnúť svoju tvár.

Jeho oči...

Jeho oči, podobné očiam hada. Zlaté - alebo červené - alebo oboje, žiarili ako drahokamy. Ale zahalené a prenikavé - a ľudské. Bez svetla. Bez nežnosti. Ale nie bez citu. Nie bez hĺbky.

Hĺbka, ktorá čakala na to, aby ma prehltla. Alebo ma odviezla do podzemia.

Štrbiny jeho nosa sa na okamih rozšírili a on naklonil svoju bielu hlavu. Jemné, bledé pery sa zdvihli v nemom, takmer neviditeľnom úsmeve.

"Povedz mi, maličká - než dovolím Belle, aby ťa zabila -" vydýchol, tie hlboké spodné tóny jeho hlasu roztriasli moje kosti. "Kde si ukryla Draca Malfoya?"

 

VVVVVVVV

DRACO

Bolo mi zima. V mojom vnútri sa zahniezdilo silné znepokojenie, prinútilo ma posunúť sa a pokúsiť sa prevrátiť, ale niečo zväzovalo moje údy, tlačilo mi na hlavu, pečatilo moje viečka. Zhlboka som sa nadýchol a pokúsil sa niečo povedať. Len som cez stiahnuté pery zastonal. Znova som sa nadýchol, stočil sa a konečne sa tým obmedzením prebojoval.

Otvoril som oči. Nechal som svoj dych vyjsť ústami. Zahmlil sa v mráčiku pary. So zamračením som sa pohol, aby som sa posadil...

Ľad zapraskal na povrchu mojej prikrývky. Námraza halila hnedú trávu okolo mňa. Vetvy vŕby viseli stuhnuto a bez listov a za nimi - pretože som dokázal vidieť priamo cez tie závesy - stál jačmeň, šedý a zmrznutý.

Nasledujúcu sekundu som si uvedomil, že Hermiona je preč.

Vyskočil som na nohy, odhodil svoju deku - ktorá bola v skutočnosti jej. Musela ma s ňou zakryť, keď...

Oči mi dopadli na kvet ležiaci pri mojom vankúši. Boli to zvyšky narcisu - teraz zvädnuté a pokryté námrazou.

Vnútrom sa mi prerútil strach. Zvrtol som sa, prehľadával pole za závesmi.

"Hermiona?" zavolal som. Zaťal som päste. "Do čerta, Grangerka, kam si šla?"

V diaľke zablikalo akési svetlo. Zamračil som sa. Les som nevidel - len svetlo v tvare dverí. Srdce sa mi rozbúchalo.

Našla dvere?

A ak áno, prečo sa po mňa nevrátila?

Poriadne som sa zamračil.

Nie. Niečo nebolo v poriadku. Keď som sa nadýchol, cítil som vo vzduchu chlad. Ťažko som prehltol, potom vykročil vpred.

Odtlačil som vŕbové závesy z cesty - zachrapčali, keď sa pohli - a vykročil na námrazou pokryté jačmenné pole. Ľadom pokryté stonky drnčali, keď som kráčal.

Predo mnou sa rysovala obrovská stena z hmly. To svetlo v tvare dverí čakalo. Nebolo to veľmi jasné svetlo - šedé a riedke - ale dokázal som ho veľmi dobre vidieť. Nepočul som nič okrem svojich vlastných krokov. Až kým -

"Luce?" divil sa ženský hlas. "Čo je to?"

Prudko som zastavil. Ten hlas som poznal -

Teta Bellatrix.

Teta Bellatrix...!

"Ale nie," hlas môjho otca vyjadroval slabé prekvapenie. "Myslím, že je to slečna Grangerová."

Srdce mi vyskočilo až do krku a hrôza prerazila mojím telom. Pokúsil som sa prehltnúť, pokúsil som sa pohnúť, ale svaly som mal paralyzované.

"Slečna aká?" spýtala sa teta Bellatrix. "Kto je to?"

"Humusáčka," odpovedal môj otec a pohŕdanie farbilo jeho hlas. "Je v Dracovom ročníku."

"Hm," komentovala teta Bellatrix. "Zabijem ju."

Hermiona vykríkla.

Rukami som si rýchlo zakryl tvár.

"Bella - prosím, upokoj sa," vložil sa tichý hlas. Pomaly som spustil svoje prsty a zovrel  ich okolo hrdla.

"Môj pane?" povedala teta Bellatrix, priveľmi pokorne.

Vo mne by sa krvi nedorezal.

"Priveď ju sem," prikázal ten hlas. "Rád by som sa na tú maličkú najprv pozrel."

Pohol som sa vpred. Pohol som sa skôr, než som vedel, čo robím. Zaťal som päste a vykročil na tvrdú podlahu smerom k tým hlasom, mojej tety, môjho otca a toho, kto vypálil svoje meno na moju pokožku.

Spomalil som, len na okamih, keď som zastal v tieňoch a hľadel do miestnosti za rámom vysokých, úzkych dverí.

Stáli tam môj otec a teta Bellatrix, chrbtami ku mne. Medzi nimi kľačala trasúca sa postava Hermiony - pred ňou sa skláňal Temný pán, ruku mal pod jej bradou, oči upriamené na ňu. Za ním čakalo niekoľko ďalších smrťožrútov - ako kamenné stráže na cintoríne. A všetci stáli uprostred preplnenej Komnaty najvyššej potreby, kam som zvykol chodievať opravovať Skrinku zmiznutia.

"Povedz mi, maličká - skôr než nechám Bellu, aby ťa zabila -" šeptal Temný pán, jeho pery vytvorili slabý úsmev okolo ostrých zubov. "Kam si ukryla Draca Malfoya?"

Vykročil som pravou nohou dopredu a oprel sa na ňu celou váhou. Vykročil som dopredu ľavou nohou. Začal som kráčať.

Rovno predo mnou tá Miestnosť obsahovala celý môj svet – celú moju existenciu.

A s každým krokom, ktorým som urobil, sa ten svet rozpadal; a ten tieň smrti sa týčil vyššie.

Kráčať som neprestal.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 17.03. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 18. kapitola 1/2 Od: bbarka - 30.10. 2011
Vieš si teraz predstaviť, koľko sily ma stojí nečítať ďalej? Ježíš, tak na toto som strašne zvedavá... zdá sa, že Draco sa rozhodol... ale čo  toho rozhodnutia vyplynie? Len nech je happyend... a nič príliš nervydrásajúce predtým... ha, moje zbožné prianie, že? No nič, idem ďalej...bola to fakt bomba... ĎAKUJEM!

Re: 18. kapitola 1/2 Od: ulli - 29.10. 2011
Och joj, tak toto pokračování jsem teda nečekala. Přišlo mi divné, že se objevila ve skříni, vždyť původně tam byla tma a prázdno? Ale že se tam objeví smrtožrouti v čele s Voldemortem. Fuj, takové probuzení. Má štěstí, že ji nezabili, nebo smůlu? Dracovo probuzení s ledovou pokrývkou naprosto přesně vystihuje náladu povídky, i jejich čtenářů. Vykročil vpřed. Vstříc svému osudu. Aby vedl jeho život někdo jiný nebo k záchraně sebe i Hermiony? Rychle na druhou část. Děkuju za kapitolu, autorka si zase dala pěkně záležet na změně atmosféry.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Vstúpili do komnaty, ktorá nadobudla podobu tmy a prázdnoty a potom sa im zmenila na les a pole a to všetko. Je to ilúzia, len zmenila svoju podobu na tú, čo poznáme z filmu - Hermiona vystupuje zo skrinky miznutia. Ďakujem za komentár

Re: 18. kapitola 1/2 Od: adelina - 31.08. 2011
Smrtijedi už jsou tam? I s Voldemortem? Zvláštní, opravdu jsem věřila, že žádný podstatný čas neuběhl:) Jsem napnutá jak tahle kapitola dopadne. A jaké je to skvělé, když se to hned dozvím:) Děkuji za překlad, Jimmi.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Zaujímavý komentár, hlavne s ohľadom na ďalšiu časť. Dodatočne ďakujem za komentár

Re: 18. kapitola 1/2 Od: denice - 28.08. 2011
Šílené, mrazivé, děsivé! Hermiona si docela harryovsky vpadne do komnaty a on tam Voldemort! Tady se autorka kánonu nedrží, ale mně se tam on líbí. Nadchly mě Luciusovy poznámky k Fenrirovi i Bellatrix. Pravý Malfoy. A Bellatrix mu říká Luce - jakou zdrobnělinu má asi on pro ni? Když Draco vykročil do komnaty, na okamžik jsem si představovala, že jeho celým světem, okolo nějž se tyčí stín smrti, je Hermiona.  Kráčať som neprestal. - Je Draco tak statečný, nebo tak odevzdaný? Díky.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.10. 2011
To netuším. Možno oboje. Ďakujem za komentár

Re: 18. kapitola 1/2 Od: larkinh - 25.08. 2011
To je děsivé.

Re: 18. kapitola 1/2 Od: Rapidez - 23.08. 2011
No vidíte, jak se to skvěle stíhá a zvládá i beze mne - a jak to skvěle vypadá! Je bájačné, že to překládáš, Jimmi. Ta povídka si to opravdu zaslouží! :)
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 25.08. 2011
Ďakujem, som rada, že si spokojná. Bez teba by ten preklad nebol

Re: 18. kapitola 1/2 Od: Gift - 23.08. 2011
Ke konci jsem se citila jak mala holka- mamiii ja mam strach! :-) Jsem moc zvedava, jak se to vyvrbi, budu jim obou drzet palce;-).
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Snáď záver nesklamal. Ďakujem za komentár

Re: 18. kapitola 1/2 Od: iway - 22.08. 2011
napínání na další díl :) dpbře nám tak.. aspon se máme na co těšit
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Dodatočne ďakujem za komentár

Re: 18. kapitola 1/2 Od: Zuzana - 22.08. 2011
Nečakala som, že sa smrťožrúti zjavia v škole už teraz, myslela som si, že skrinka zmiznutia ešte nie je opravená. Stretnutie s Voldemortom mi nahnalo zimomriavky. A zmrznuté jačmenné pole ma strašne rozosmutnilo. Akoby všetko to pekné zmrzlo. Je mi to ľúto. A záver som nepochopila. Draco vykročil a jeho svet, ktorý poznal sa rozpadal, kráčať ale neprestal... Rozpadal sa svet, ktorý poznal v minulosti, alebo ten nový z komnaty? Och už nech je tu pokračovanie. V tejto horúčave mám z tejto kapitoly husiu kožu. Nádherný preklad. Ďakujem.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 22.08. 2011
Ty si dobrá, to ma nenapadlo. Predpokladala som, že svet, ktorý poznal dovtedy (world) - mohol tam zostať stáť, nič neurobiť a nič by sa nezmenilo.  Right in front of me, that Room held my whole world—my entire existence. And with every step I took, it crumbled away; and the shadow of death loomed higher. Musela som to skontrolovať - je to ten svet pred ním, to jest Lucius, Voldy a spol. Inak crumble je síce rozpadať, ale je také rozpadanie, ako keď sa drobí, omrvinky (vo veľkom) - postupne sa z neho odlamuje, nie že sa rozdelí naraz na časti. Vieš, čo myslím, že? Inak by tam bolo fall apart. Droliť? Ako keď keby ho zo seba striasal - aspoň ja som mala ten dojem. Podľa mňa to nebol ten nový z Komnaty, ten už predsa zamrzol, nie? Díky moc za inšpiráciu. PS. Zvyšok už mám nazad, voľno je 25., takže by som mala stihnúť. Ach jo, pri takých ako ty mi je ľúto, že som to rozdelila. Prepáč. Díky za komentár.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Zuzana - 22.08. 2011
Nemusíš sa ospravedlňovať, aj tak pridávaš rýchlejšie ako ktokoľvek iný a navyše u Teba milujem tú istotu, že nič nenecháš nedokončené. Ale som zvedavá čo Draco urobí, takže sa na druhú polku kapitoly teším.

Re: 18. kapitola 1/2 Od: NikkyD - 22.08. 2011
Uh som zvedava co bude dalej..co sa stane s Hermionou a ci sa Draco ukaze. Pekna kapitola. Tesim sa na pokracovanie.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Dodatočne ďakujem za komentár

Re: 18. kapitola 1/2 Od: solace - 22.08. 2011
Poviedka začína naberať riadne grády - smrťožrúti, Bellatrix, Voldemort... "Priveď ju sem," prikázal ten hlas. "Rád by som sa na tú maličkú najprv pozrel." "Povedz mi, maličká - než dovolím Belle, aby ťa zabila -" vydýchol, tie hlboké spodné tóny jeho hlasu roztriasli moje kosti. "Kde si ukryla Draca Malfoya?" To bolo mrazivé! Ale elegantná, jemná ruka??? U Voldemorta??? Som zvedavá, ako sa z toho Hermiona bez ujmy dostane. Vďaka za preklad.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 22.08. 2011
With a graceful, soft hand, he reached out and put his finger under my chin. Čo iné s tým? Díky moc.  
Re: 18. kapitola 1/2 Od: solace - 22.08. 2011
Však nič, ty za to nemôžeš;-) Len sa čudujem autorkiným myšlienkovým pochodom pri opise grácie Voldemorta. :-DDD

Re: 18. kapitola 1/2 Od: doda357 - 22.08. 2011
Tak toto som teda vôbec nečakala. Hermiona sa vyberie "do sveta"... vynorí sa v skutočnej Miestnosti najvyššej potreby...teda ak sa to tak vôbec dá povedať.  Skutočná asi nebude.... Stretne tam snáď najhorších smrťožrútov a ešte aj Voldemorta... Tá má ale "šťastie"...Draco sa prebudí, Hermionin nikdy nevädnúci narcis neprežil ten mráz, ani ona tam nie je....No pekne... Najviac sa mi ale páčil Draco na konci. Že to nevzdal.  Ďakujem za krásnu kapitolu
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 22.08. 2011
Betuješ, betuješ? Nemôžeme ich dlho nechať čakať. Som hnusná, takto to seknúť. Díky moc za všetko. (z 19 som už za polovicou)

Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jacomo - 22.08. 2011
Tak a je to v háji, teď už jsem nevydržela a mrkla na originál. Takovýhle cliffhanger jsem prostě nezvládla. Ještěže tak rychle překládáš, protože už opravdu hrozí, že dezertuju... Jenže to bych se ochudila o tvůj suprový překlad, tak snad vydržím Věta vět: Noc mu padala z pliec, šírila sa po jeho tele a vrstvila sa mlčky okolo jeho nôh. WOW!
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 22.08. 2011
Pokojne dezertuj, myslím, že potom pochopíš, že sa s tým trápim :D V dobrom. Inak tá veta mala pokračovanie - už si nepamätám presne, keď si kľakol a tá čiernota sa rozliala. Nie som zvyknutá na takéto obrazy, čakala som, ako zareagujete... ale mne sa to páči, pridáva to tej poviedke na šmrnci. Proste krása. (nie preto že je to môj preklad, ale v slovenčine to vyznie krajšie ako v angličtine - angličtina je taká studená, fakt si dokonale vychutnám až pri preklade - a potom chápem, prečo sa to Rapidez tak páčilo) Díky moc

Re: 18. kapitola 1/2 Od: teriisek - 22.08. 2011
A tady to skončí? Jimmi, to není fér, takhle nás trápit:D Jinak já mám tedy podezření na další noční můru, myslím, že právě toho se Hermiona podvědomě bojí... ale možná se pletu, uvidíme! Každopádně to bylo zase skvělé, moc děkuju za překlad a nemůžu se dočkat pokračování!
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 22.08. 2011
Nekončí, ale autorka do posledných kapitol "nacpala" zvyšok šiesteho a siedmeho ročníka, takže sa to prejavuje na dĺžke. Bete sa to opravuje lepšie a ja mám v pláne si trošku švihnúť, aby sa mi uvoľnili ruky na iné veci. Ale zvyšok kapitoly už má, tak snáď... Díky moc

Re: 18. kapitola 1/2 Od: leni - 22.08. 2011
nechapem preco tam draco isiel ale mam ho takeho rada:D
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 22.08. 2011
Lebo chce zachrániť Hermionu, nie? Teda dúfam že sa nechce pridať k smrťožrútom. Díky

Re: 18. kapitola 1/2 Od: myska111 - 22.08. 2011
Jejda, to byla teda kapitola. Jak to, že je skříňka opravená? Myslela jsem, že když Draco s Hermionou zmizli, tak jí Draco neměl opravenou. Zvláštní, že se jim podařilo objevit dveř přesně v době, kdy na Rokfor pronikli smrtižrouti. Jsem zvědavá, co se stane. Skončilo to pěkně napínavě. Doufám že pokračování bude brzy.
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 22.08. 2011
Všetko sa dozvieš a vysvetlí sa to. Inak slušné postrehy. Díky moc

Re: 18. kapitola 1/2 Od: Emilyen - 22.08. 2011
Tohodle Draca vážně miluju :-) je to pecka

Re: 18. kapitola 1/2 Od: THEADU - 22.08. 2011
Nejako sa mi nechce veriť, žeby Bellatrix takto reagovala ale to je o FF, nepredstavujú autori postavy inak?  Skoro som sa začala smiať pri týchto slovách: "Niekoho sme zabudli?" spýtal sa Malfoy. "O tom pochybujem," zamrmlala Bellatrix...  Naozaj... takto by reagovali? to sotva Som teda zvedavá ako sa to vykluje Keď som čítala poslednú kapitolu, ktorá tu bola zvrejnená, myslela som si, že čas neubehol a Hermiona pôjde za Dumbledorom, ktorý to nejako vyrieši Ako? Na to som už nevdela odpovedať Ale som príjemne prekvapená ako to autorka vyriešila Nemusí ísť za Dumbledorom  
Re: 18. kapitola 1/2 Od: Jimmi - 22.08. 2011
Kvôli tebe som kukla na originál, (hm, ten Malfoy by sa mohol zmeniť): "Heavens," that distant, slithering voice commented. "Did we leave someone behind?" Malfoy asked. "I doubt it," Bellatrix muttered— Okej, večer si to premyslím, ale mne sa to zdalo normálne. Odpovede na svoje otázky dostaneš Díky za komentár    
Re: 18. kapitola 1/2 Od: THEADU - 22.08. 2011
No hej, ale mne to príde tak ... nepravdepodobné :) Skôr by som čakala, že tam Bellatrix vtrhne a bez oázok :) :) A hlavne mi to prišlo smiešne :)

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video