Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

1. Na počiatku

Vo vojne a v láske je dovolené všetko
Vložené: Elza - 30.08. 2011 Téma: Vo vojne a v láske je dovolené všetko
solace nám napísal:

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

Originál: Háborúban, szerelemben mindent szabad

Author of original story: Morgan - Preklad a FanArt: solace

 Rating: 16+

Kapitola neprešla beta-readom

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Tento príbeh je pokračovaním poviedky „Stávka“. Nezľaknite sa, že som trochu zmenila uhol pohľadu. Udalosti sú popisované z pohľadu Hermiony, ktorá je už dospelou ženou a žije nie práve každodenným životom. Severus si dá trochu načas, ale nemajte obavy, objaví sa v pravú chvíľu.

 


 1. Na počiatku


V záhrade domu na Grimmauldovom námestí číslo dvanásť sa začala prebúdzať príroda. Pri ošarpaných múroch obrastených brečtanom vykvitli snežienky a na konároch stromov vyrástli zelené púčiky, aby mohli s konečnou platnosťou ohlásiť príchod jari.

V to ospalé ráno panoval v dome pokoj. V kuchyni sa miešala vôňa čerstvej kávy a sendvičov. Sedela som pri veľkom kuchynskom stole s dlaňami pritisnutými k šálke s horúcim nápojom. Oblečenú som mala tmavomodrú nočnú košeľu a župan, ktorý som si pritiahla tesnejšie k telu, aby mi nebola zima.

Dvere na kuchyni sa roztvorili, dovnútra vstúpil Sírius. Pohladil ma po chrbte a prisadol si vedľa.

„Dobré ráno,“ pozdravil rozospatým hlasom.

Zdvihla som obočie. „Teba by som tu nečakala. Nemáš byť v Rokforte?“

S úškrnom si nalial kávu a ignoroval nezbedné, strapaté vlasy padajúce mu do očí.

„Od ukončenia školy nemáš prehľad o termínoch prázdnin, však?“

„Ach, veľkonočné prázdniny,“ chytila som sa za hlavu. „Naozaj.“

„Zdáš sa byť trochu unavená,“ skonštatoval. „Dumbledore spomínal, že máš veľa povinností.“

„Začala som s prípravou niekoľkých druhov posilňujúcich roztokov,“ prikývla som. „Donieslo sa nám, že smrťožrúti vynašli novú kliatbu, ktorá sa u obetí prejavuje podobnými príznakmi ako AIDS, avšak s trojnásobne rýchlejším priebehom. Obete nemajú veľkú šancu na prežitie ani pri zodpovedajúcej starostlivosti. Skutočne nechápem, kvôli čomu sa babrú s takýmito vecami? Prečo nezostanú pri rýchlej a čistej smrti? Chcú snáď tú kliatbu použiť na mučenie?“

 
Sírius  si odpil z kávy a potriasol hlavou.

„Vedieme studenú vojna, Hermiona. Otvorene sa proti nám nepostavia, keďže vedia, že sme v prevahe. Radšej zostanú pri dobre osvedčenom špehovaní, intrigovaní a tichej likvidácii. Avšak, keď sa nad tým hlbšie zamyslíš, je to stále lepšie, než keby dochádzalo k priamym stretom.“

„Možno. Napriek tomu pociťujem hlbokú nenávisť ku všetkým čarodejníkom, ktorí dokážu vymyslieť takéto kruté kliatby.“
Položil šálku a pozrel mi do očí.

„Odkiaľ vieš, že je s nimi?“

Ťažko som prehltla a postavila som sa.

„Neviem, čo robil v posledných piatich rokoch,“ odpovedala som chladne. „Pokojne mohol zostať na Voldemortovej strane.“

„Nemyslím si, že by si bola schopná čo len na chvíľu tomu uveriť,“ poznamenal naoko ľahostajne a ja som sklonila hlavu.

„Môžem veriť čomu chcem,“ zamrmlala som a opláchla šálku. Jediným  pohybom prútika som ju osušila a odložila späť na policu.  Prenikavým pohľadom som sa zadívala na toho výnimočného človeka so strapatými vlasmi, ktorý mi sediac na dubovej stoličke pripomínal plyšového macka (pardon psíka) a pozorne sledoval moje reakcie. Veľmi dobre vedel, že z duše neznášam, keď mi iní hovoria, čo si mám myslieť. A keby sa ma niekto pokúsil analyzovať, asi by som liezla po stene. Buď je nerozumne odvážny, alebo ma príliš dobre pozná.

Chvíľu sme sa premeriavali pohľadmi, nakoniec som však odvrátila zrak a pobrala sa do svojej izby.

Dumbledore ma sem pozval pred tromi mesiacmi, aby som pre Fénixov rád varila elixíry. Myslel si, že bude jednoduchšie, keď sa nasťahujem na Grimmauldovo námestie, ako keby som mala každý deň pendlovať medzi Winstonom a Londýnom. Vo Winstone som mala menší byt, ktorý bol pre mňa po dlhé roky akýmsi útočiskom. Ako Harryho blízka priateľka som nutne potrebovala nejaký úkryt, pretože počas uplynulých piatich rokov Voldemortova moc stúpala a ja som sa stala potenciálnym cieľom. Od môjho odchodu z Rokfortu sa už niekoľkokrát pokúsili siahnuť na môj život, našťastie neúspešne. Zhodli sme sa, že by nebolo dobré, keby tento stav pretrvával príliš dlho a z bezpečnostných dôvodov som dostala na výber: buď zostať v hlavnom sídle rádu, alebo odcestovať. Rozhodla som sa pre druhú možnosť.

Túžila som po samote a tiež po možnosti byť sama sebe paňou. S Dumbledorovou pomocou som použila na dom Fideliovo kúzlo a Harry sa stal strážcom tajomstva. Aj naďalej sme boli dobrými priateľmi, dokonca som s Ronom rok a pol chodila. Náš vzťah bol dosť kŕčovitý. Sex s Ronom... nuž, vyspi sa s najlepším priateľom a pochopíš!

 Nakoniec sme si priznali, že sme lepší priatelia, než milenci a naše cesty sa rozišli. Keďže ani jeden z nás nebol skutočne zaľúbený, zostali sme zadobre. Ba dokonca sme boli spolu častejšie, než počas predchádzajúceho roka a pol.

Harry sa oženil, čo ma vôbec neprekvapilo. Keďže vyrastal bez pocitov lásky a rodinnej spolupatričnosti, bolo pochopiteľné, že bude chcieť mať čo najskôr vlastnú rodinu. Ginny mu pred dvoma rokmi porodila rozkošného chlapčeka, ktorému dali meno Andrew. A ja s Ronom sme sa stali jeho krstnými rodičmi.

Harry zbožňoval svoju rodinu a myslím si, že bol šťastný. Nechcel, aby Sírius zostal v tomto veľkom dome sám, tak sa s rodinou presťahoval na Grimmauldovo námestie. Určite vzal do úvahy aj skutočnosť, že v hlavnom sídle rádu bude jeho syn v najlepšom bezpečí. Nuž, mohla som sa už vtedy nasťahovať k nim, lenže som mala pocit, že tým prídem o svoju slobodu.

Sírius žil aj naďalej nepokojným staromládeneckým životom a mňa to príliš netrápilo. Bol už viac ako desať rokov vonku z Azkabanu a zdalo sa, že sa mu vrátila chuť do života. Jeho tvár nadobudla zdravšiu farbu a s niekoľkodňovým strniskom bol vyslovene atraktívnym chlapom. Predpokladala som, že si niekoľkokrát do týždňa vodí do postele novú známosť. Poukazoval na to aj fakt, že sa v dome, takom strategicky dôležitom pre rád, objavovali zaujímavé kúsky oblečenia.

Harry v takých chvíľach pritlačil dlane na Andyho uši, odviedol jeho pozornosť od kompromitujúcich kúskov a zvýšeným hlasom sa pýtal Síriusa na príčiny jeho nespavosti.

Bývali tu aj Lupin s Tonksovou. Nezosobášili sa a nemali dieťa, zdalo sa však, že sú úplne spokojní so svojím vzťahom aj so svetom naokolo.

Protivlkolačí elixír pripravoval pre Remusa nový člen rádu, istý Greg Butter, ktorý prevzal po Severusovom odchode aj hodiny elixírov v Rokforte. Butter však nečakane zmizol, a keďže sa zaňho nenašla náhrada, musela som prísť do sídla rádu pomáhať s prípravou elixírov. Dumbledore sa síce snažil skryť svoje emócie, videla som však, že sa trápi. Situácia bola vážna. Učiteľ sa zrejme nestratil z ničoho nič...

Prvým problémom, s ktorým som sa stretla bol fakt, že som nevedela, ako pripraviť protivlkolačí elixír. Našla som síce pár receptov v knižnici, lenže prvý z nich nebol úplný a do druhého bolo potrebné pridať prísady, o ktorých som v súvislosti s týmto elixírom ešte nepočula. Netrúfala som si riskovať, aj keď ma tlačil čas – spln mesiaca mal byť o necelý týždeň. A ak dovtedy niečo nevymyslím, Remus prežije nepríjemnú noc – v lepšom prípade iba on.

Keď som kráčala hore po schodoch, preletela okolo mňa červenovlasá postava v bielej košeli, s menčestrovým sakom v ruke. Natoľko mala naponáhlo, že ma takmer zhodila zo schodov.

„Ron!“ vykríkla som pridŕžajúc sa zábradlia, kým som opäť získala stratenú rovnováhu.
Zastal a pozrel na mňa pohľadom, akoby ma roky nevidel.

„Hermiona!“ priskočil ku mne a bozkal ma na čelo, ako strýko svoju obľúbenú neter. Len som tam stála, žmurkala a snažila sa tváriť zmysluplne.

„Tiež sa teším, že ťa vidím,“ povedala som s povytiahnutým obočím sledujúc, ako si oblieka kabát, upravuje golier na košeli a vnára ruku do vlasov.

„Ako vyzerám?“ spýtal sa otočiac sa predo mnou.

„Frajersky,“ odvetila som a zastrčila mu košeľu do nohavíc.

„Vďaka, mami,“ uškrnul sa a zbehol po schodoch. Otvoril dvere a stratil sa v mäkkom rannom svetle.

Chvíľu som za ním neurčito hľadela. Už som si zvykla na jeho hlúposti.

Zdalo sa mi, že sa celý dom prebudil. Ginny náhlivo prešla chodbou, aby skontrolovala či jej milované dieťa ešte spí. Hneď za ňou vyšiel zo spálne Harry. Musela som sa pousmiať, ako veľmi mi v tom momente pripomínal Síriusa.

„Ron už odišiel?“ zaujímal sa, kým si nasadzoval okuliare.

„Mhmm, pred pol minútou. Mám dojem, že sa neodmiestnil, ale priam odletel na nových krídlach... Bol rozjarený a mal dosť naponáhlo. Mimochodom, kam šiel?“

Na Harryho tvári sa zjavil úsmev typu „viem, ale nepoviem“ a hneď mi bolo všetko jasné.
„Rande? Ale veď je ešte priskoro...“

„Anglické raňajky,“ prikývol vševedúcky.

Prekvapene som zdvihla obočie.

„Aký romantický!“ precedila som sarkasticky.

Harry pokrčil plecami. „Nedávam ich vzťahu ani mesiac.“

„Si skutočne dobroprajný,“ zamrmlala som a on opäť mykol plecom.

„Raňajky?“

„Sírius je v kuchyni. Myslím, že chystá praženicu,“ povedala som a pobrala sa do svojej izby.
„Idem k sebe. Neskôr sa presuniem do laboratória.“

„Protivlkolačí elixír?“

„Áno,“ prikývla som ustarane. „Už je načase niečo podniknúť.“ Kývla som Harrymu a odišla preč.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 16.03. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Re: 1. Na počiatku (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 07.10. 2023
|
Snad se Hermioně elixír povede aspoň přijatelný, nemohou si dovolit přijít o Remuse, pokud by se lék nepovedl. Naštěstí je tu pověstná Blackovská knihovna a tam by mohla být nějaká zastrčená knížečka, nebo zápisky lektvaristy a léčitele Aeskulapa, čistě náhodou, samozřejmě, protože u Blacků jeden nikdy neví.
Díky za překlad, snad se po tolika letech situace lépe vyvrbí.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. Na počiatku Od: beruska1 - 03.09. 2011
vypadá to zajímavě, konec stávky mi moc nesedl a tak jsem ráda, že je pokračování. Jdu na druhou kapitolu.   tady přebývá uvozovka na konci věty: Buď je nerozumne odvážny, alebo ma príliš dobre pozná.“
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 04.09. 2011
Berusko, ďakujem; aj za technickú poznámku - úvodzovky by tam nemali byť.

Re: 1. Na počiatku Od: Nade - 31.08. 2011
To už je pět let v tahu a Severus zmizel z povrchu zemského? Hermiona se mezitím koukám pokoušela o vlastní život (Ron?), ale celkem neúspěšně. Mimochodem, vždycky jsem si myslela, že by dům na Grimauldově náměstí mohl mít zahradu, takovou tu malou, za domem. A třeba i velkou, magie dokáže divy. Díky za překlad. Po tom jak neuspokojivě skončila "Stávka", jsem hrozně zvědavá, jak si povede tahle část příběhu.
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
Nade, vďaka. Presne takú malú záhradu za domom, s vysokými múrmi naokolo, si predstavujem aj ja. Päť rokov utieklo ako voda, ale Hermiona stále nezabudla na Severusa, ktorého, na rozdiel od Rona, milovala.

Re: 1. Na počiatku Od: teriisek - 30.08. 2011
Zatím to vypadá dobře, uvidíme, co s tím autorka udělá dál... Díky za překlad!
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
Teriisku, ďakujem. Ešte sme len "na počiatku", takže všetko je otvorené... a ja dúfam, že sa bude páčiť viac.

Re: 1. Na počiatku Od: JSark - 30.08. 2011
Mno. :) Mám pocit, že problém mnohých poviedok je, že zo začiatku sa rozbehnú a potom už akosi len klopýtajú. Koniec Stávky som klopýtala aj ja, tak snáď to pokračovanie vylepší. Ono by tam bolo treba o trochu viac realizmu a menej toho ružového... :D Zatiaľ prvá kapitola vyzerá zaujímavo. Díky za preklad. :)
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
JSark, vďaka. Súhlasím, že je to problém mnohých poviedok. Mne osobne príde pokračovanie viac realistickejšie, aj keď ho autorka mohla natiahnuť viac do dĺžky. Dúfam, že sa bude páčiť viac.

Re: 1. Na počiatku Od: Zuzana - 30.08. 2011
Strašne ma žerie tých päť rokov, už ten koniec v prvej časti ma naštval, ale predpokladala som, že bude pokračovať niekde tam, aspoň v tom roku keď nie hneď tým okamihom, ale máš pravdu päť je lepšie ako 19 :D aj ja som niekde niečo také čítala ale bola som znechutená. Začiatok je dobrý, snáď to vydrží až do konca. Možno mala morgan v hlave toto pokračovanie a potrebovala rýchlo seknúť s tým prvým dielom, tak to trochu odflákla, ale toto vyzerá vážne dobre. Snáď to mala premyslné do zdárneho konca. Uvidíme. Ďakujem za preklad, teším sa na budúcu kapitolu.
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
Zuzi, myslím, že máš v mnohom pravdu. Mohlo to tak byť - tiež sa mi zdal koniec "Stávky" uponáhľaný. Pokračovanie sa mi páčilo viac, dúfam, že sa bude aj tebe. Dík

Re: 1. Na počiatku Od: lucky - 30.08. 2011
Dlouho jsem váhala, jestli budu tuhle povídku číst. Předchozí Stávka mě hodně zklamala, jako by se od poloviny změnil autor, nebo spíš mi přišlo, přestala autorku bavit. Spousta nedořešených problémů (elixír od Draca...) a neslaný nemastný závěr. Pětiletý odstup bude možná přínosný, Hermiona dospěla,ale těžko naváže na předchozí stav zamilovanosti. Rodina s dítětem, pár, single a všichni v jednom domě...živná půda pro konflikty. No nechám se překvapit.
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
Lucky, dúfam, že pokračovanie ťa zaujme viac. Podľa mňa je kompaktnejšie ako "Stávka" a budú dotiahnuté do konca aj niektoré nedoriešené veci z predošlej poviedky. Až ako celok to začne dávať zmysel. Možno to autorka mala napísať ako jednu dlhšiu a ucelenú poviedku a nesekať to. Vďaka za komentík.

Re: 1. Na počiatku Od: myska111 - 30.08. 2011
Moc pěkná kapitola. Snad Hermiona nemyslela, že by se k smrtižroutům mohl vrátit Severus. Snad se jí podaří najít recept na protivlkodlačí lektvar. Byla jsem taky trochu zklamaná z konce stávky ale rozhodně mě to neodradilo od čtení pokračování. Díky za kapitolu.
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
Mysko, díky. Hermiona, chúďa, nevie, čo si má myslieť. Severus zmizol, nikto o ňom nič nevie. Zostali len zmätené pocity a spomienky na minulosť. Takže sa nedá vylúčiť ani spolupráca s Voldemortom.

Re: 1. Na počiatku Od: THEADU - 30.08. 2011
Musím povedať, že skvelé možno začne skúšať poviedky počas vojny a po škole (Ako tu!) ... No nič, ani som sa nevyjadrila ku kapitole. Musím povedať, že je naozaj skvelá... Jimmi ďakujem za preklad   A vlastne Voldemort žije, lebo tu to vyznelo akoby nie... ale predpokladam, že hej - aj keď je čudné, že potom sa Rádu nepostavia "čelom"... 
Re: 1. Na počiatku Od: Zuzana - 30.08. 2011
Prekladá Solace :)
Re: 1. Na počiatku Od: Zuzana - 30.08. 2011Re: 1. Na počiatku Od: THEADU - 30.08. 2011
Jasné, som sa trošku sekla :) to ja už automaticky všetko hádžem na Jimmi :) Ale aj tak ďakujem :)
Re: 1. Na počiatku Od: Zuzana - 30.08. 2011Re: 1. Na počiatku Od: THEADU - 30.08. 2011Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
THEADU, vďaka za komentík. Voldemort žije, ale jeho nástup k moci prebieha pomalším tempom ako v kánone. Ide na to menej násilne a viac rafinovane. V ďalších kapitolách sa dozvieš viac. ;-)

Re: 1. Na počiatku Od: denice - 30.08. 2011
Začátek vypadá moc dobře - všichni žijí jako jedna velká rodina. Už se nemohu dočkat, kdy se tam objeví Severus. Díky.
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
Denice, dík. Som rada, že sa kapitolka páčila. Severus si dá trochu načas, ako to bolo spomenuté v autorskej poznámke.

Re: 1. Na počiatku Od: zuzule - 30.08. 2011
Hmm, copak asi dělá Severus... Díky, těším se na další. 
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
Severus robí... a vieš, že neviem čo robí... ale časom sa to dozvieme. :-) Díky.

Re: 1. Na počiatku Od: Gift - 30.08. 2011
Musim se priznat, ze "Stavku" jsem nedocetla. Jak se mi libil zacatek, zhruba v pulce jsem uz nebyla schopna cist dal. Jak uz psala Jacomo, povidka nabrala trosku jine obratky, pro me celkem neprijemne. Prvni kapitola tohoto pokracovani se mi ovsem velmi libila! Snad mi to i nadale vydrzi:-). Diky za preklad, budu se tesit na dalsi kapitolu.
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
Aj ja ďakujem za komentík. Dúfam, že budeš čítať aj ďalej a nebudeš sklamaná.  ;-)

Re: 1. Na počiatku Od: Jacomo - 30.08. 2011
No, "Sázka" se rozjela zajímavě, ale ke konci se to pak nějak rozplizlo. Nejde o to, že nebyl happy-end, to není nutné, ale vzalo to takový divný obrat šejdrem doleva, že jsem z toho měla rozporuplné pocity. Přesto jsem se rozhodla dát šanci i této druhé části. Start je opět velmi slibný. Díky za překlad.
Re: 1. Na počiatku Od: solace - 31.08. 2011
Budem dúfať, že ťa zaujmú aj ďalšie kapitoly. Teším sa, že sa prvá páčila. Ďakujem.

Prehľad článkov k tejto téme:

Morgan: ( solace )25.10. 201116. Epilóg
Morgan: ( solace )21.10. 201115. Pod čiernym rubášom
Morgan: ( solace )17.10. 201114. Útok
Morgan: ( solace )13.10. 201113. Dvojník bez podoby
Morgan: ( solace )10.10. 201112. Aj jeden Snape stačí
Morgan: ( solace )06.10. 201111. Domov, sladký domov
Morgan: ( solace )02.10. 201110. Nečakaný hosť
Morgan: ( solace )29.09. 20119. Sen a skutočnosť
Morgan: ( solace )25.09. 20118. Káva bez cukru
Morgan: ( solace )20.09. 20117. Stratená
Morgan: ( solace )16.09. 20116. Temnota sa vkráda...
Morgan: ( solace )12.09. 20115. Zlatý dážď
Morgan: ( solace )10.09. 20114. Svetlo sviece
Morgan: ( solace )06.09. 20113. V službách Fénixovho rádu
Morgan: ( solace )03.09. 20112. Liečiteľ a nevyliečiteľný
Morgan: ( solace )30.08. 20111. Na počiatku
. Úvod k poviedkam: ( solace )29.08. 2011Úvod druhé série