Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

23. kapitola

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 19.09. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham 

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/23/What_the_Room_Requires

Čo Komnata najviac potrebuje

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

 „Len potrebujem trochu viacej času...“ V tejto poviedke je Hermiona tou, ktorá nachádza Draca plakať v kúpeľni. Utečie od nej. Naháňa ho do Komnaty najvyššej potreby, kde čas nič neznamená – a Komnata ich prinúti spoločne čeliť ich najväčším obavám, aby našli dvere von.

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Alydia Rackham, ktorá napísala túto fanfiction.

Upozornenie: Kapitola obsahuje zvukovú nahrávku. 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 



 

23. kapitola

"Nad toto nieto väčšej lásky.

Väčší dar nikto nemôže nikdy dať

Byť zomrieť ochotný

Aby žiť mohol niekto iný

Nad toto nieto väčšej lásky."

Stephen Curtis Chapman

VVVVVVVVV

HERMIONA

Náš plán stál pred nami. Boli sme na ceste k nemu - a čoskoro bude koniec. Čoskoro - ale našu cestu blokovalo veľké množstvo ťažkostí. Všetci traja sme to vedeli. Vedeli sme to, očakávali sme to, obávali sa toho, ale neexistovala iná možnosť. Nie, keď sme už zašli tak ďaleko.

Vo veľmi vzácnom okamihu ticha, večer, som sedela na tráve s Harrym a hľadela na pestrofarebnú oblohu. Chrbát som mala opretý o jeho - opierali sme sa o seba ako vždy. Zhlboka som sa nadýchla teplého nočného vzduchu, načúvala vetru a hľadela na hviezdy, ktoré už začali žiariť. Ron ležal na chrbte neďaleko od nás, spal - bol taký unavený, chudáčik. Podvedome som prechádzala prstami po vnútrajšku svojej ľavej ruky, obkresľovala jazvy, ktoré vystupovali na mojej mäkkej pokožke.

"Som si istý, že nájdeš niečo, čím sa to bude dať vyhladiť," poznamenal Harry, vibrácie jeho hlasu o mňa zaduneli. Uškrnula som sa. Vedel, čo robím.

"Určite by som niečo našla," odpovedala som. "Ale neurobím to."

"Prečo?" spýtal sa.

"Pretože," pohodila som hlavou. "Bellatrix Lestrangeová zomrie. Zabijem ju sama, ak to nespraví niekto iný." Zdvihla som bradu. "A potom, o päťdesiat rokov, budem môcť porozprávať svojím vnúčatám o tom, ako som lovila viteály s Harrym Potterom a keď sa zo mňa jedna smrťožrútka pokúšala vyrezať informácie, tak kvôli mne ohluchla na ľavé ucho."

Harry si odfrkol, potom sa zachechtal. Zaškerila som sa. Ale môj úsmev sa stratil a v hrudi sa mi usadila bolesť. Zaklonila som hlavu a oprela som si ju o Harryho teplé plece.

"Mám ťa rada, Harry. Vieš to, však?"

"Ehm..." koktal. "Áno, myslím, že viem... Prečo si mala pocit, že mi to musíš..."

"Pretože vravieť také dačo je dôležité," rozhodla som sa, čelo zvraštené. "Je dôležité pamätať na všetkých, ktorých máš rád a ktorí majú radi teba - hlavne v takomto čase. Teraz si na rade ty."

"Čože? Vážne?"

"Áno, vážne," naliehala som. "Do toho."

Odkašľal si a pohol sa.

"Fajn, v poriadku. Mám ťa rád, Hermiona - a skutočne to myslím vážne."

Zachichotala som sa.

"Dobre sa to počúva." Nadvihla som obočie, keď som sledovala blikotajúcu hviezdu rovno nad hlavou. "A obaja máme radi Rona."

"Áno. Je to môj brat," zamrmlal Harry.

"Môj tiež," zašepkala som.

"A všetkých Weasleyovcov," povedal Harry.

"Samozrejme," odvetila som, trochu som sa zavrtela. "Hlavne Ginny, há?"

"Áno," vydýchol a to vyvolalo môj úsmev.

"A Hagrida," dodala som.

Harry sa rozosmial.

"Áno, a Hagrida. A... a Lupina, a Tonksovú..."

"A Lunu Lovegoodovú," dodala som. Harry chvíľu premýšľal.

"Áno. Súhlasím. Aj keď má na figu otca."

"Somarina," vadila som sa. "Pozitívne myšlienky."

Harry si odkašľal.

"Dobre, hm..." Zmĺkol. "Siriusa."

Zaplavil ma hlboký smútok.

"Áno."

"A mojich rodičov. A Dumbledora. A Dobbyho."

"Úbohý Dobby..."

"A takmer každého profesora a kohokoľvek iného, kto sa o mňa staral, keď som sa nemohol sám," uzavrel Harry.

"To mi nenecháva príliš odlišný zoznam," dumala som. "Až na... no, moji vlastní rodičia. A..." zmĺkla som.

"A ten druhý človek," dokončil Harry za mňa. "Ten druhý človek, o ktorom mi nemôžeš povedať."

Len som prikývla, tuho zatvorila oči a otočila nos k Harryho uchu.

"Je to v poriadku," povedal, našiel ľavou rukou moju pravú. "Všetko bude v poriadku. Sľubujem."

"Vďaka, Harry," prehovorila som, otvorila oči - a hľadela cez slzy na tú jedinú, blikotajúcu hviezdu. Zahryzla som si do pery, vychutnávala pohľad na tú malinkú bodku žiarivého svetla - a pokúšala som sa ho uchovať  vo svojej mysli.

Všetko totiž malo naozaj potemnieť.

 

VVVVVVVV
DRACO

Neprítomne som prstami hladil po chrbte svojho kocúra, keď som sedel vo veľkom kresle pred tým vysokým, ornamentovým kozubom na Malfoy Manor. Môj šedý kocúr, Styx, mi ležal v lone, celé telo mu dunelo pradením, keď som mu masíroval chrbát rovnako, ako som to robieval, keď bol maličký. Poškrabkal som ho po hlave končekmi prstov, pohladil ho po prehnutom chrbte, potom som mu zovrel prsty okolo chvosta, potiahol ruku až na jeho koniec len preto, aby som začal znova na jeho hlave. Omámene na mňa zažmurkal žltými očami. Pozrel som na neho, potom skončil s hladením, keď som hľadel do plameňov. Pritúlil sa mi hlbšie do lona, bol teplý a ťažký, a pokračoval v spokojnom pradení. Ja som bol v duchu pokojný. Ruky som mal prázdne, zbavené prútika.

Pred nejakým časom moja rodina dostala nové prútiky, pretože tie ich im zabavil Potter. Ja nie. Môj otec to odbil smiechom, vyhlásil, že musím statočne čakať na príležitosť, aby sa mi vrátil späť môj pôvodný prútik a využil pri tom šancu pochváliť sa, že Temný pán používa jeho, takže je len prirodzené, aby dostal nový prútik on.

Bellatrix s ostatnými si neboli takí istí kvôli môjmu váhaniu nahradiť svoj prútik a mne sa hnusilo, ako podozrievavo sa na mňa pozerali - takže som opustil ich spoločnosť. Prechádzal som sa neúrodnou pôdou, ponevieral sa vo vyšších priestoroch môjho domu, kam nikto nikdy nechodil a zanechával stopy v prachu.

A tam hore, v starom okovanom kufri v rohu nízkeho podkrovia som objavil jednu veľmi starú knihu.

Obal mala z obitej čiernej kože a nadpis na obálke sa už dávno zošúchal. Vo vnútri boli stránky krehké a jemné a na nich ručne vpísané slová v starovekých runách. Pripadal som si čudne, keď som ju držal - ako keby som sa dotýkal niečo svetlého, ľahkého, čo sem nepatrilo. Ako keby som zovieral povraz, záchranné lano uprostred rozbúreného mora.

Takže, keď vo svete okolo mňa zúril boj - keď lapači unášali a zabíjali, keď smrťožrúti, vlkolaci a dokonca Lord Voldemort navštevovali náš dom a jedli, pili a kuli plány, sedel som v rohu s tou starovekou knihou a príručkami na prekladanie, a bez prestania som sa prepracovával každým riadkom, každou vetou a prepisoval som ju do modernej angličtiny. Nikto ma neobťažoval. Predtým by ma urazilo, že ma úplne prehliadali. Teraz som to uprednostňoval a vravel veľmi málo komukoľvek. Moja matka s otcom si mysleli, že pokračujem vo vzdelávaní, takže ma nechali na pokoji. Voldemort a smrťožrúti verili, že som neschopné decko a zaobchádzali so mnou rovnako.

Najprv som tú knihu využil ako rozptýlenie, ktoré malo uľaviť búšeniu v mojom srdci a zabrániť tomu, aby som zošalel. Ale potom... Potom, keď som pomaly začínal absorbovať to, čo som preložil, ma tá stará kniha pohltila. Sedel som za stolíkom, osvetleným jedinou lampou v študovni, a písal a písal, a pritom som si prehadzoval tie staré slová v mojej mysli, pomaly, opatrne - ako keď niekto odovzdáva omámeného, ale smrteľne nebezpečného hada do rúk niekoho iného.

Teraz, keď som sedel pri ohni, hľadel do tancujúcich plameňov, v lone mi odpočíval môj kocúr, stále som vylaďoval a otáčal, a ladil tie slová a vety v mojej hlave, zvažoval ich z každého možného uhla, keď som klesal hlbšie do ticha. Prešiel som mentálnym prstom ponad tie slová nadpisu, sledoval ich v mojej mysli, ako sa menia z rún na angličtinu.

Možnosti, Fakty a Stelesnenia Starovekej mágie.

Zatvoril som oči. Načúval pradeniu svojho kocúra.

Za mnou sa otvorili veľké dvere. Zazneli kroky - kroky, ktoré som poznal. Ale náhlili sa, odhodlané. Narušili moje ticho, vytiahli ma znova na povrch. Zaškrípal som zubami a sklonil hlavu.

Snape sa vrátil z Rokfortu.

Nepohol som sa.

"Posiela ma Temný pán," zavolal Snape cez dom, keď sa zastavil v strede nášho salónu. "Presúvame sa na Rokfort."

Z druhej izby sa okamžite dorútila Bellatrix, pišťala ako malé dievčatko, ktoré sa šmýka po zábradlí. Nadvihol som obočie a zostal tam, kde som bol.

"Severus!" vykríkla moja matka, vbehla do miestnosti z inej sály, podpätky jej klopali na kameni. "Čože - už?"

"Áno, Narcissa - Potter s priateľmi sa vlámali dnu. Hľadajú Bystrohlavovej diadém."

Zdvihol som oči. Pred nimi tancovali plamene. Môj prsteň zaiskril.

"Je tu Lucius, je hore..." začala matka.

"Viem, a musíme sa ponáhľať," povedal Snape. "Počkám na vás vonku. Pripravte sa." A otočil sa a odkráčal preč. Dvere za ním sa zatreskli.

"Chceme preniesť boj na Rokfort?" zašepkala do toho ticha moja matka.

"Áno, Sissy - poďme!" zachichotala sa Bellatrix. "Na toto sme čakali! Toto je naša chvíľa - vziať si späť to, čo je naše!"

"Ale... ale chodili sme tam do školy," protestovala matka. "Lucius tam chodil do školy, ty, ja a Severus a..."

"A znova nám bude patriť!" povedala Bellatrix, ako keby bola moja matka hlúpa. "Zbavíme sa humusákov a všetkých, ktorí ju ničia a vrátime ju do stavu, v akom mala byť!"

"Zbavíme sa ich," zopakovala matka, hlas z ničoho nič tvrdý. "Nezmierňuj to, Bella. Myslíš tým, že ich zabijeme."

"Samo, že myslím," vykríkla Bellatrix. "Čo si si myslela?"

"Chceš zavraždiť deti."

"To nie sú deti, Sissy," zasyčala Bellatrix. "Sú to zvieratá. A chcem ich všetky po boku Temného pána pozabíjať. A nielen ich - roky čakám, aby som zabila krvizradcov - ty nie? Všetkých tých špinavých Weasleyovcov a Nymphadoru a to... toho netvora, čo si vzala," vyšplechla. Potom Bellatrix zrazu zavýskala, ako keby ju práve niečo napadlo. "Vravím ti, Sissy - budeš sa musieť pozerať - pretože mám v pláne postaviť sa jej na hlavu a odrezať ju, a potom z nej vyrežem ako moriaka toho kríženca."

"Nymphadora je moja sesternica."

Môj hlas prerezal vzduch - hoci som to nepovedal príliš nahlas. Vycítil som, že sa obe ženy ku mne otočili, aby sa na mňa pozreli, hoci som bol otočený chrbtom k nim. Stále som sa nepohol. Sledoval som plamene.

"Áno," rezolútne vyhlásila Bellatrix. "A rodokmeň vraví, že je moja neter. Malo by to z nejakého dôvodu zmeniť môj názor?"

"Bella..." začala matka.

"Ach, a to humusácke dievčisko, ktoré sa mi dostalo do trezoru," Bellatrix luskla prstami, ako keby ju to napadlo až dodatočne, a pokračovala vo svojom zozname, sťaby sme nič nepovedali. "Áno, to dievčisko, čo som porezala, ale ušla. Bude ďalšia, po Nymphadore. Cha! Začína to byť dlhý zoznam, že?" posmešne si odfrkla. Začul som, ako ku mne urobila zopár krokov a zosilnila hlas. "Možno ju nechám Dracovi, že áno? Ešte neochutnal prvú krv - čo tak toto? Bude to skvelá zábava, Draco!"

"Vieš, teta," povedal som chladným a vyrovnaným hlasom. "Občas som zvedavý, čo budeš robiť po vojne, aby si sa zabavila. Variť deti a jesť ich?"

Pomaly som sa postavil, Styx mi zoskočil z lona a odklusal do rohu. Otočil som sa a oprel si ľavú ruku o chrbát môjho kresla. Nezdvihol som hlavu – stále som hľadel na zem a nadvihol obočie.

"Alebo si konečne učešeš vlasy, použiješ trochu parfumu a budeš dúfať, že si ťa lord Voldemort všimne?"

Zdvihol som hlavu. Moja teta stála pred matkou ani nie o päťdesiat metrov ďalej. Matka na mňa vyvaľovala oči. Bellatrix lapala po dychu - a zbledla ako stena.

"Ako... ako sa opovažuješ také dačo vravieť?" kypela, ruky zovrela do trasúcich sa pästí. Nepatrne som mykol bradou dohora.

"Samozrejme, máš pravdu. Nemal by som to hovoriť. Pretože ten si ťa nevšimne." Pozrel som sa jej do očí a prižmúril svoje. "Myslíš, že si pre neho niečo mimoriadne? Že mu na tebe záleží?" Pokrútil som hlavou a skrútil pery. "Nie si nič iné ako besný pes, ktorého si drží, aby pre neho robil špinavú prácu." Zastal som. "Ty si zviera."

Bellatrix sa pohla tak rýchlo, že som to nedokázal zaznamenať. Ruka, ktorá zvierala jej nový prútik, ním švihla. Moja matka vykríkla. Ale nie hlasnejšie než Bellatrix.

"Crucio!"

Zasiahlo ma to do hrude. Zapotácal som sa dozadu, ruky mi vyleteli k srdcu. Zasiahla ma bolesť -

A potom sa stratila. Otvoril som oči. Nadýchol som sa. Hľadel som na seba. Srdce mi uháňalo o preteky. Pozrel som na svoju tetu.

Stála bez pohybu, ruka úplne natiahnutá, prútik namierený na mňa. A, s jej šialenými čiernymi očami dokorán a jej šokovanou tvárou ako popol vyzerala v tejto chvíli ešte strašnejšie než kedy predtým.

"Sľub mi, že si toto navždy zapamätáš:" Dumbledorove slová mi zneli v hlave. "Si silnejší než vyzeráš."

A potom...

Matka zakvílila a skočila po svojej sestre. Bellatrix ju odrazila. Vystrel som sa. Bellatrix na mňa urobila výpad, vykríkla z plných pľúc...

"Avada Kedavra!"

Oslepujúce zelené svetlo explodovalo cez miestnosť.

Sila do mňa vrazila.

Ja som narazil o rímsu kozuba.

Všetko sklo sa rozsypalo.

Zahrmel hrom.

Kamene sa zatriasli.

Nastalo ticho.

Otvoril som oči.

Bellatrix ležala roztiahnutá na chrbte, bez pohybu. Odlepil som sa od kozubu, zadýchaný, ruka pritlačená na srdce. Reflexívny úsmev rozžiaril moju tvár a potom sa stratil, keď som namáhavo prehltol.

Bol som nažive.

Viac než to.

Mal som pravdu.

Pohol som sa vpred, každým krokom moje neisté nohy získavali na sile, moje chodidlá škrípali na rozbitom skle z okien a váz a tanierov, ktoré sa roztrieštili všade po zemi. Matka, zvierajúca si hrdlo, stála ako socha nad telom svojej sestry.

Postavil som sa na druhú stranu Bellatrix. Jej oči prázdno hľadeli do stropu. Čierne vlasy sa rozprestierali po zemi. Chladný vietor zafúkal izbou.

Čupol som si a pritlačil prsty na jej hrdlo. Žiaden pulz.

"Ty..." chrapčala matka. "Ty si ju zabil..."

"Zabila sa sama," zamrmlal som, stále tak ohromený, že som sa nedokázal odvrátiť od jej bezcitnej tváre. "Ani som nemal prútik."

Matka začala smokliť. Zakryla si rukou ústa a pridúšala sa. Hľadel som do neživých Bellatrixiných očí a zaškrípal som zubami.

"Ochrana nevinných zahŕňa

Každý vrahov pokus zabiť ťa

Život za život vymenený

Tvoju pokožku zaplní

Najväčšou mocou zo všetkých

Ochrana kol teba smrť zastaví

A ty nezahynieš."

Tieto slová z poslednej strany tej starodávnej knihy ma prenasledovali každý bdelý okamih, odkedy som ich preložil. Kráčal som s nimi, premýšľal nad nimi, vnímal každý riadok, cítil každý podtón, až kým som nepochopil ich plný význam.

A teraz som vedel, že sú pravdivé.

Dumbledore zomrel kvôli mne.

Zomrel, aby ma zachránil pred Voldemortom.

Čo ujasnilo to, čo som bol schopný vykonať.

A čo som vykonať musel.

"Čo sa stalo? Čo to bol za zvuk?" Otcov hlas cvendžal miestnosťou, keď sa hnal dolu schodmi. Neotočil som sa k nemu. Zastavil.

"Čo..." zhíkol. "Čo sa stalo?"

"Bella... Bella sa pokúsila zabiť Draca!" vzlykala matka. "Ale to kúzlo... ono sa... ono sa vrátilo a zasiahlo ju a ona... ona... Draco, čo robíš?"

Neodpovedal som - len som vypáčil Bellatrixin prútik z jej stuhnutej ruky a vstal som. Otočil som sa.

Moji rodičia stáli stuhnutí, oči mojej matky plné sĺz, oči môjho otca plné šoku - oboje upriamené na mňa.

"Robím to, čo som mal urobiť," odpovedal som matke. Zastal som, len na chvíľku, a na oboch sa pozrel. "Oboch vás milujem," povedal som - a mávol som svojím novým prútikom a s hlasným prasknutím som sa odmiestnil z Malfoy Manoru.

 


 

Autorkina poznámka:

Pre tých, ktorých zaujímajú technické detaily. Toto som vypátrala:

http://harrypotter.wikia.com/wiki/Sacrificial_protection

 

"Obetná ochrana sa môže udeliť jednému človeku alebo skupine ľudí. V prípade, že sa týka jediného človeka, ochrana bráni komukoľvek, kto zavraždil človeka, ktorý obetoval svoj život, aby sa fyzicky dotkol osoby, ktorá bola zachránená a spôsobí, že sa smrtiaca kliatba na zachránenú osobu vyslaná vrahom odrazí."

A

"V prípade zahrnutia viacerých ľudí nie je rozsah ochrany známy, ale zjavne je menšia než v prípade jediného človeka, takže kúzla vrhnuté vrahom na osoby pod touto ochranou len rýchlejšie stratia svoj účinok a neodrazia sa späť (hoci nie je známe, ako by sa toto dalo aplikovať na smrtiacu kliatbu.)

A

"Aby došlo k vytvoreniu ochrany, obetujúca sa osoba musí dostať možnosť voľby žiť, ale vedome si zvolí smrť."

A

"Nie je známe, či ktokoľvek, kto pracuje pre čarodejnicu či čarodejníka, ktorí ten skutok spáchali, môže ublížiť niekomu, kto je chránený touto obetou. Podľa všetkého sa to dokázalo počas Bitky o Rokfort, kde sa verí, že Harry ochránil svojich priateľov pred Voldemortom, ale potom dokonca ani žiaden zo smrťožrútov, tobôž samotný Voldemort, nebol schopný nejako poškodiť rokfortskú armádu."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 23. kapitola Od: bbarka - 30.10. 2011
"A potom, o päťdesiat rokov, budem môcť porozprávať svojím vnúčatám o tom, ako som lovila viteály s Harrym Potterom a keď sa zo mňa jedna smrťožrútka pokúšala vyrezať informácie, tak kvôli mne ohluchla na ľavé ucho." - to je moje dievča "Alebo si konečne učešeš vlasy, použiješ trochu parfumu a budeš dúfať, že si ťa lord Voldemort všimne?" - fúha, tak toto sadlo ako veď-viete-čo na šerbeľ Neuveriteľné...až z toho sršal Dracov duch... A to čo, sa nakoniec stalo, bolo nečakané, ale nie nevítané! Úžasná kapitola!

Re: 23. kapitola Od: ulli - 30.10. 2011
Krásně se mi četla Hermiona, s úsměvem koukala na všechna ta jména, i to nevyslovené. Draco je bez hůlky, myslím, že možná i trochu za trest, ale přitom po něm ani netouží. Říkala jsem si co to našel za knihu. Napadlo mě, že možná román, a nakonec to byla kniha kouzel. Myslím že ochranu mohl získat od Brumbála, ale bez té knihy a pochopením, by možná nepřežil. Možná si uvědomil svou vnitřní sílu, a ta mu pomohla. Odvaha, odhodlání, obětování, láska. Bella je mrtvá, ale asi trochu moc rychle (nemám ji ráda). A Draco, klidný, řekl rodičům, že je miluje (což nechápu u Luciuse, parchant) a zmizel. Vím, že určitě na Rokfort, bojovat. Za Hermionu. Děkuju za skvělou kapitolu, konečně to začíná tak, jak by mělo

Re: 23. kapitola Od: doda357 - 21.09. 2011
Viem, že zostáva už iba pár kapitol, ale nečakala som, že už budú na Rokforte....Ešte to bude husté, že? Páčil sa mi Harryho a Hermionin zoznam ľudí, ktorých majú radi. Styx sa musí mať dobre Tá Dracova knižka, čo ju prekladal, ma prekvapila... Ale to bol dobrý nápad Tá Bella je inak šialená. Dobre jej tak, že je mŕtva.... Chudák Draco, ešte aj Cruciatus musí prežiť. Bolo to riadne akčné. Ďakujem za kapitolu, teším sa na ďalšiu

Re: 23. kapitola Od: GwenLoguir - 20.09. 2011
Hurá!!! Chytrejší...bože...nebyť tej nehody, že to schytala ona...a že sa do seba zamilovali...peklo, presne, ako malfoy plánoval. Napadajú ma samé najvulgárnejšie výrazy, aké poznám a ani tie mi nestačia. Byť necromanter či čo, oživím ho a za zabijem (niekoľkokrát), ale tak kruto, že by dúfal, že najbližšie sa jeho duša už rozpadne, aby to nemusel zažívať opäť....toľko k môjmu pacifizmu. Má svoje hranice. Prešla už taká dlhá doba, odkedy som to prečítala (koniec myslím, viem ako to dopadne) – a stále sa s tým úplne nedokážem vyrovnať, aj keď... v podstate majú rozprávku...ale zovrie sa mi hrdlo a je do plaču, keď na to myslím. Dúfam, že to nikdy nezistili (pôsobilo to, akoby nie, ale ako si mohli vysvetliť tú chvíľu, keď ich Potter oddelil? Sviniar). Och bože, jedna z najkvalitnejší, ale aj najkrutejších a najsmutnejších a naj-na-revanie poviedok.
Re: 23. kapitola Od: GwenLoguir - 20.09. 2011
hups...nehoda, to nepatrí sem. Prepáčte

Re: 23. kapitola Od: Zuzana - 20.09. 2011
Prvý krát počas čítania tejto poviedky ma rušila hudba. Akosi ma znervózňovala, musela som ju vypnúť. Ale verš v úvode je nádherný. Hermiona s Harrym mali spolu nádhernú chvíľku, je to takmer ako v knihe, keď ich Ron opustil, ale tu je s nimi ale spí a o ničom zase nemá potuchy –asi. Takýto Harry sa mi páči, boli to krásne vyznania. Popis toho ako sa Draco mazná s prekladom starovekej knihy mi pripomenulo Teba a niekoľko skvelých prekladateliek FF niektoré preklady sú tak nádherne plynúce až je z toho tak smutno-krásne, alebo neviem ako to napísať aby to neznelo lacno pateticky, skrátka pripomenulo mi to Vás. Bellatrixina smrť ma úplne šokovala. Pekný nápad použiť tú ochranu, ktorú dala Harrymu jeho mama a teraz ju Albus použil na Draca. Teraz mám aj Albusa rada, hnevala som sa, že Draca prinútil pokračovať v pláne, ale vidím, že to malo väčší zmysel. Super a Draco má Bellin prútik, tak už nie je bezmocný a môže utekať za Hermionou. Alebo ešte nie?
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 20.09. 2011
Presne, keby tú smrť na veži Rowly takto využila. Celé by to malo zmysel, nebola by to len hnusná manipulácia. A D. by u mňa tiež získal body. Bohužiaľ som čítala príliš poviedok, kde bol hnusným manipulátorom, za všetkým vidím intriku v intrike. Asi ešte nie. Už mám ďalšiu preloženú, je u Dody... a máš pravdu, koľkokrát tie slová prevaľujeme na jazyku, v mysli, ach jo. Ešteže existujú preklady z rýchlika, inak by som len prevaľovala a nestihla nič preložiť Ďakujem za komentár. Tá hudba ma mrzí.
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 20.09. 2011
Ešte ma napadlo - skús ten druhý link na hudbu. Dole v poznámke.
Re: 23. kapitola Od: Zuzana - 20.09. 2011
Ten klip som si pozrela, len ja misionárov moc v láske nemám. Možno som príliš ovplyvnená filmami. Česť výnimkám, ktorým nejde o to zbierať duše, ale naozaj pomáhať tak ako Matka Tereza, ale väčšinom mám pocit, že je to také násilné presviedčanie. Aspoň podľa histórie a to ja nemám rada. Nemusí Ťa to mrzieť, vďaka Tvojim prekladom som spoznala množstvo úžasnej hudby, táto ma nechytila. Neviem z ktorej poviedky to bolo, ale dodnes mám odvtedy ako zvonenie Križovatky od Don Mc Lean-a:) a stiahla som Na vlásku :) po dlhej dobe som si pozrela krásnu rozprávku.
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 17.10. 2011
Práve keď som prestal snívať Ostrovom som bol, zúfalým a pustým, Keď modlil som sa, nech na niekto zachráni Mal som pocit, že sa v oceáne sám utopím Keď som hľadal nádej, ktorú kedysi dala si mi Tak z čoho sme stvorení, vďaka čomu silní sme To tvoja láska je tým, čo ma domov privedie Chcel som sa vzdať a prestať bojovať Srdcu povedať nech biť prestane Ty si mi poskytla dôvod veriť v samého seba Práve keď som prestal snívať Práve keď som prestal snívať Ty si moje záchranné lano ochotné a schopné Sprevádzať ma každým ročným obdobím Tvoje srdce je majákom žiariacim tak jasne To tvoja láska je tým, čo domov nasledujem Tá odpoveď na to, z čoho sme stvorení je v tvojom šepote, ktorý vo vzduchu visí Chcel som sa vzdať a prestať bojovať Srdcu povedať, nech biť prestane Ty si mi dala dôvod veriť v samého seba Práve keď som prestal snívať Práve keď som prestal snívať Keď oči zatvorím, v tvojom náručí som Vzdialenosť medzi nami nás neudrží od seba Uchovaj ma na špeciálnom mieste v srdci tvojom A ja už nikdy viacej nebudem sám Práve keď som prestal snívať Chcel som sa vzdať a prestať bojovať Srdcu povedať, nech biť prestane Ty si mi dala dôvod veriť v samého seba Práve keď som prestal snívať Práve keď som prestal snívať Práve keď som prestal snívať
Re: 23. kapitola Od: Zuzana - 17.10. 2011
Och, ďakujem, to je nádherné. A úplne akoby to Draco napísal sám. Znova som ho videla v tej komnate, keď si ešte nebol celkom istý čo má urobiť, ale už vedel, že čo by chcel a rozhodol sa. Ja si túto poviedku musím prečítať znovu. Ale až keď bude úplne celá. Teraz sa chystám na Broken. tá je tiež z  tých úplne naj tak ako aj táto. Len keď by som mala chvíľu kľudu.

Re: 23. kapitola Od: Lupi - 19.09. 2011
Nádherné!

Re: 23. kapitola Od: leni - 19.09. 2011
bolo to krasne s hermionou a dracom a proste vsetko

Re: 23. kapitola Od: teriisek - 19.09. 2011
Tak tohle byl parádní šok, vůbec mě nenapadlo, že by něco takového bylo možné! Bellatrix byla vážně šílená, Draco ji pěkně setřel. A to, co řekl svým rodičům, bylo nádherné! Ale nejsem si úplně jistá, jaký vztah k němu momentálně mají oni. Jo a čekala jsem, že půjde ven za Severusem, jsem vážně zvědavá, kam se vlastně přemístil. Mimochodem, ta jeho poslední slova rodičům pěkně korespondovala s tím, o čem se předtím bavili Harry a Hermiona... Nádherná kapitola, opět. Díky moc za překlad, nemůžu se dočkat dalšího pokračování!
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 19.09. 2011
Nádherne to vyriešila, však? Narcissa bola úžasná, ako nesúhlasila s vraždami detí - aj to o mnohom svedčí. A Lucius - vraj nechcel dať Dracovi prútik z x-dôvodov, osobne si myslím, že ho tým chránil - bez prútika ho nemohli vziať do boja. Ďakujem!
Re: 23. kapitola Od: teriisek - 20.09. 2011
Já jsem si právě nebyla úplně jistá, jestli mu tu hůlku nechtěl dát Lucius nebo ji nechtěl sám Draco. Lépe řečeno myslela jsem si, že Lucius, ale nějaká poznámka mě tam pak zmátla, že jsem si to myslet přestala... Ale takhle to dává mnohem větší smysl. A Narcissa - máš pravdu, byla úžasná! Snad se dočkáme i nějaké rodinné scény, po tomhle bych ji docela uvítala! Díky:)

Re: 23. kapitola Od: Jacomo - 19.09. 2011
A sakra, tohle byla díra v kánonu jako vrata! Brumbál svou smrtí zajistil Dracovi ochranu! Jsem naprosto v šoku (příjemném) a obrovsky natěšená na věci příští (ještě jsem to v originálu nedočetla). Moc moc děkuji, jsi úžasná, Jimmi.
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 19.09. 2011
Aj ja ďakujem... ja som skôr zvažovala, či tú ochranu nejako nemusel "aktivovať" s použitím mágie, ktorú našiel v tej knihe. Alebo aspoň veriť, že nejakú ochranu má. Pretože takto by nikto zo smrťožrútov nemohol Harryho zabiť (vďaka jeho matke) atď. Ono je síce pravda, že sa o to žiaden ani nepokúsil a FF to vysvetľovala tak, že im to Voldy zakázal, pretože ho chcel zabiť sám. Ďalší háčik je v tom, že tá ochrana skončila Harryho plnoletosťou. Niekde som čítala, že Draco dosiahol plnoletosti až po udalostiach na Veži (zdôvodňovali tým, prečo sa nemohol dostať do Azbakanu - súdili by ho ako mladistvého, nie ako dospelého), ... Hm, prečítala som komentáre na FF ... je to iná obeť, (Harry parents didn't accept it just kind of had to...) A druhou otázkou ostáva, že Dumbledore zabil Snapa, nie Voldy. Síce na Voldyho príkaz. Je to komplikované... Škoda že na FF nevidno autorkine odpovede na tie otázky. Ďakujem za komentár

Re: 23. kapitola Od: Gift - 19.09. 2011
Opet prekrasne! Hermionina cast me nutila se usmivat, na Draca jsem byla pysna!:-) To vsechno se mnou tato povidka dela, je az tak dobre napsana. Navic ta hudba k tomu prekrasne sedi, mohla by jsi mi napsat nazev, z ceho pochazi? Ani nevis, jak jsem ti vdecna, ze toto prekladas. Naucila jsem se na tvou slovenstinu natolik, ze nemam ani potrebu cist povidku v originale:-). Navic prekladas doopravdy rychle. Tedy opet muj velky dik, nemuzu se dockat dalsi kapitoly:-).
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 19.09. 2011
Díky - doplnila som info. Chvíľu mi trvalo, kým som to našla, takže to pomôže aj mne. Tá pieseň je fakt nádherná... ale originálna je lepšia, tak som dala linky na oboje. Ďakujem za komentár.

Re: 23. kapitola Od: marci - 19.09. 2011
Tak to bylo nečekané....  Nicméně logický závěr autorky co se obětí a ochrany jimi způsoběné týče. Ty Dracovy hlášky směrem k Bellatrix neměly chybu "Co budeš dělat po válce - vařít děti a jíst je?" Cha - Baba Jaga v perníkové chaloupce. Nebo lépe - v Chaloupce na muří nožce jako baba z mrazíka   Ale že by se mi tam Bellatrix šikla. A ještě by jí mohl dabovat pan Filipovský ))) No nic - to mě myšlenky unesly trochu stranou, ale je to super představa Díky za překlad.
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 19.09. 2011
Náhodou, príjemne odpútanie od pochmúrnych myšlienok :D Díky moc

Re: 23. kapitola Od: denice - 19.09. 2011
Přečetla jsem jen tak letem, úžasná kapitola, ale teď MUSÍM do práce, bééé. Ale vrátím se!
Re: 23. kapitola Od: denice - 19.09. 2011
Krásná Hermionina část, kdy si s Harrym večer našli chvilku klidu a spočinutí, vzpomínají na milované lidi a Harry velmi vnímavě uhodne její myšlenky a dokáže ji utěšit. Dracova část - on má kočku? Jsem kočkomil, takže toto mě nadchlo. Jeho pasiviní přežívání je náhle přerušeno šílenou Bellatrix a jejími vražednými plány, pak jeho výbuch a prozření, nadchl mě závěrečný odstavec. Draco nemohl jít jinam, než do Bradavic, chránit Hermionu, že? Už jen tři kapitoly, mám radost, že se brzy dočkám rozuzlení, ale zároveň jsem smutná, že končí něco tak krásného. Díky.
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 19.09. 2011
Nespomínaš si? V jednej zo svojich morí videla, ako Draco zabil v kuchyni mačku - a on jej potom vysvetľoval, že ho našiel ako mačiatku a že sa každý rok bojí, či ho nájde, keď sa vráti zo školy. Autorka to má veľmi dobre premyslené od začiatku. FAkt už len tri kapitoly... Ďakujem moc
Re: 23. kapitola Od: denice - 19.09. 2011
Ach já hlava děravá, samozřejmě!

Re: 23. kapitola Od: myska111 - 19.09. 2011
Tak Bellatrix je mrtvá, tak už ji nebude muset zabít Hermiona. Kam se Draco přemístil?Doufám že do Bradavic. Bylo docela dojemné jak řekl svým rodičům, že je miluje a pak se odmístil. Příští kapitola bude si pěkně napínavá.
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 19.09. 2011
Už sme sa prestali držať kánonu... Ďakujem

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video