Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

16. Epilóg

Vo vojne a v láske je dovolené všetko
Vložené: Elza - 25.10. 2011 Téma: Vo vojne a v láske je dovolené všetko
solace nám napísal:

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

Originál: Háborúban, szerelemben mindent szabad

Author of original story: Morgan - Preklad a FanArt: solace

 Rating: 16+

Kapitola neprešla beta-readom

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Epilóg

Silnejúci vietor sa zapieral do konárov stromov stojacich okolo jazera. Slnko bolo na zostupe haliac okolitú krajinu do purpuru. Bola polovica apríla. Jarné kvety pomaly odkvitali a na ich miesto sa drali zelené listy a jemná tráva.

Prechádzala som rokfortským parkom. Vietor mi strapatil vlasy a dolu tvárou mi stekala slza. Pociťovala som smútok, hlboký smútok. Zdalo sa mi, že stojím na okraji hlbokej priepasti a od pádu do nej ma delí len krok.

Od svojho cieľa som bola ešte ďaleko, ale už som zahliadla hrob. Kus kameňa. A pod ním ležal človek. Človek, ktorý znamenal pre čarodejnícky svet tak veľa.

Moje kroky boli na smaragdovozelenom trávniku trochu neisté. Nebola som v čiernom. Dumbledore by si to neželal. V ruke som držala bielu ružu, už trochu stlačenú  a povädnutú od stisku rúk. Jeho by však nezaujímalo, v akom stave je kvetina.

Tak teda, tu je. Predo mnou, na dosah ruky. Zlatými písmenami vyrytý do mramoru: Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore. Položila som kvetinu na hrob, jej lupene takmer splynuli s čistou belosťou kameňa. Zamyslene som pozorovala odblesk podvečerného slnka kĺžuci po nápise na náhrobku. Spoza môjho chrbta dopadol na hrob ďalší tieň. Keď som sa otočila, naše pohľady sa preplietli.

„Ako len neznášal všetky tie mená,“ zvláštnym hlasom podotkol Severus.

Jemne som sa pousmiala. Takmer som zabudla, ako dobre poznal Dumbledora. A ja ako málo. Príležitostne by mi o ňom mohol porozprávať...

Jeho oči mi opäť umožnili nazrieť mu do duše. Presnejšie, do jednej z jej častí. Boli čierne ako vždy, ale za nevľúdnosťou sa skrývalo ešte čosi – bolesť, sklamanie, výčitky svedomia  a mnoho otáznikov.

Odvrátil odo mňa pohľad, možno si uvedomil, čo všetko o ňom prezrádza. Sústredil sa na mramorovú hrobku, čo sa nezdalo dobrým nápadom, pretože v ďalšej chvíli už pozoroval západ slnka.

„Existujú veci, ktoré nedokážeme zmeniť,“ povedal stroho, dôsledne sa vyhýbajúc môjmu pohľadu.

Prikývla som, lenže potom ma napadlo, že sa na mňa nepozerá a tak som povedala:

„Áno.“

Skĺzla som po ňom očami a moje vnútro zalial pocit tepla. Severus mal oblečený modrý pulóver a sivé nohavice. Nebol v čiernom. Možno prvýkrát v živote.

Keď som sa ho spýtala, čo mu Dumbledore ukázal v mysľomise, povedal mi len toľko, že to bol dvadsaťtriročný príbeh, kvôli ktorému sa s nami udiali všetky tie veci. Že on v podstate vyhral stávku, a Dumbledore dodržal svoje slovo – aj keď trochu oneskorene.

Pristúpila som k nemu bližšie čakajúc, že sa ma dotkne. Lenže, to sa nestalo. Stáli sme vedľa seba pred miestom chrániacim Dumbledorove telesné pozostatky; zahĺbení do myšlienok, v tichosti, ponorení do výnimočnosti okamihu.

Neviem presne, koľko času uplynulo, možno desať minút, možno hodina. V tej chvíli na tom nezáležalo. Vedela som, že rozmýšľa o nás dvoch a ja som ho nechcela súriť. Sám musel dospieť k rozhodnutiu, či sa stanem súčasťou jeho života, alebo nie. Manipulácie neboli na mieste.

Slnko zašlo za horizont a nás, stojacich neďaleko lesa, zahalilo šero. Zrazu sa pohol, potichu, rozvážne, ako niekto, kto chce pomaly zmiznúť, využijúc pritom závoj milosrdnej tmy; temnotu, ktorá skryje všetky hriechy a poskytne domov tajomstvám.

„Dúfam, že si si vedomá následkov, Grangerová.“

„Áno,“ odvetila som, sotva tušiac, čo má na mysli.

Pôsobil trochu zmätene. Počula som, ako vykročil po tráve. Tichá ozvena krokov sa odo mňa postupne vzďaľovala.

„Vieš, doma mám kozub... možno sa nájde aj fľaša vína...“

„Veď je jar, Severus.“

„Je mi zima. Tebe nie?“

Pousmiala som sa a pobrala za ním. Tesne za jeho chrbtom som sa ozvala:

„Naozaj, takto podvečer je vietor už dosť štipľavý... nuž a potom, na severe Anglicka človek nikdy nevie...“

Ovinul ruky okolo mňa a tesne si ma k sebe pritiahol. Bradu si položil na moje temeno a zhlboka vdýchol vôňu mojich vlasov. Keď prehovoril, na koži som pocítila jeho horúci dych:

„Hm... vôňa orgovánu...“

Zachichotala som sa.

„Vari si nemyslíš, že zostanem pri klinčekoch, po predošlých, nie práve šťastných, skúsenostiach?“

Zamyslene mi pozrel do očí.

„Môžem ti niečo povedať?“

Prikývla som.

„Zmýlil som sa. Vôbec mi nepripomínaš Lily. Si len sama sebou.“

Netuším, či v tej tme videl, ako sa mi rozžiarila tvár, naklonil sa však ku mne bližšie a nežne ma pobozkal. Myslím, že to bol náš prvý, skutočný, zamilovaný bozk.

Keď sa naše pery oddelili, rozochvene som poznamenala:

„Spomínal si akési víno...“

 

KONIEC

 

Pozn. prekl.: Tento príbeh má ešte svoje ďalšie (tretie) pokračovanie, ktoré však autorka nedokončila a ani ho dokončiť neplánuje (pýtala som sa na to). Prezradím len toľko, že má názov „Príležitosti“.  Je písaný z pohľadu Severusa, ktorý sa postupne stane Dumbledorovým nástupcom a zameriava sa v prevažnej miere na boj Fénixovho rádu s Voldemortom. Má 11 kapitol.

Všetkým vám veľmi pekne ďakujem za komentovanie jednotlivých kapitol. Dúfam, že vás záver poviedky nesklamal, aj keď nie všetko skončilo šťastne. V živote to už tak chodí...

 


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 16.03. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Re: 16. Epilóg (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 09.10. 2023
|
Děkuji moc za překlad, podle mě to končilo až moc dobře. SS a HG jsou spolu, blešatý psisko je neotravuje, HP a RW si šli po svým, Hermiona má novou oblíbenou vůni parfému, nebo jen šampón(?), slunko svítí, Zem se nepřestala otáčet, jenom Dáma Růžové prasátko musí za svým rytířem v blýskavé zbroji po svých.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: lucky - 07.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 16. Epilóg Od: silrien - 31.10. 2016
Tedy, nečekala jsem po přečtení první povídky, že příběh tak potemní. Ale bylo to krásné. Děkuji

Re: 16. Epilóg Od: buffyfan - 15.06. 2014
Nádherné vyvrcholenie nádhernej poviedky. Ďakujem za preklad.

Re: 16. Epilóg Od: mami - 03.05. 2014
Aspoň to skončilo dobre.

Re: 16. Epilóg Od: dracicev - 23.06. 2013
uzasny par a uzasna povidka :-D♥

Re: 16. Epilóg Od: klakla - 18.02. 2013
Velmi příjemná povídka, sice ten konec je dost pochmurný. Pár Severus a Hermiona je dokonalý, myslím, že Mia se k němu hodí stokrát více než Lily. Děkuji za výborný překlad
Re: 16. Epilóg Od: solace - 21.02. 2013
Koniec zodpovedá časom, v ktorých sa príbeh odohráva. Voldemort nie je ešte stále porazený, ale aspoň si ústredná dvojica našla k sebe cestu. Tiež si myslím, že Hermiona k Severusovi pasuje viac. Ďakujem za komentík.

Re: 16. Epilóg Od: Keiko - 01.08. 2012
Tak druhá část Stávky, pro mě byla milým překvapením, líbilo se mi mnohem víc. Donce bych si i ráda přečetla tretí díl, i když není dokončena! A konec nevidím jako špatný, přestože zemřel Brumbál (nikdy si nezvyknu na Dumbledor)

Re: 16. Epilóg Od: Twilly - 19.05. 2012
Hmmm, vynikajúci a veľmi citlivý preklad, ale priznávam, že nakoniec som sa poviedkou nestotožnila. Je to citlivá hranica osobného vkusu a aj keď netrvám na striktnom "obkresľovaní" postáv. Do týchto sln sa vcítiť nedokázala. Ale napríklad s malým predpisom deja by som si túto poviedku vedela predstaviť ako non fan fiction tvorbu. V autorke drieme slušný talent.... Rešpekt!
Re: 16. Epilóg Od: solace - 22.05. 2012
V podstate s tvojím názorom s odstupom času súhlasím. Bol to môj prvý preklad SS/HG fanfiction. Teraz už mám pri výbere poviedok rochu iné kritériá. S tou non fanfiction tvorbou si presne trafila. Keď sme si vymieňali maily s autorkou, zvažovala, že práve túto poviedku prepracuje. Ale boli to skôr také plány do budúcnosti... zrejme má už kopec iných starostí a málo času na tvorbu. Ďakujem za komentár, Twilly:-)

Re: 16. Epilóg Od: hajmi505 - 22.04. 2012
Ano, je to - dá se říci - dobrý konec. Tak jako ve skutečném životě, nic není naprosto ideální. Díky za povídku.
Re: 16. Epilóg Od: solace - 22.04. 2012
Ďakujem hajmi :-) Som rada, že sa ti príbeh páčil. Zároveň ma teší, že si niekto prečítal aj staršie preklady na tejto stránke ;-)

Re: 16. Epilóg Od: JSark - 22.12. 2011
Á, škoda, že tá ďalšia časť nie je dokončená, možno by v nej bolo vysvetlené, ako to, že všetci tí podozrievavci na čele so Siriusom nám Sevíka neodpravili za Dumbledorom. A čo mu to riaditeľ vlastne ukázal. Gr. Nemám rada také neukončené veci. Ale aj tak to bola zaujímavá poviedka a veľmi vydarený preklad, ďakujem.
Re: 16. Epilóg Od: solace - 23.12. 2011
Presne ako hovoríš. Zrejme sa to vysvetlilo... Sírius v rozhovore s Hermionou v predošlej kapitole naznačil, že Dumbledore predpokladal, že sa ocitne v nemocnici v bezvedomí... Zrejme vedel o všetkom, čo sa stane a Severusovi to v mysľomise ukázal. Som rada, že ťa poviedka zaujala, aj napriek koncu, aký nemáš rada. Vďaka

Re: 16. Epilóg Od: Katherine - 28.10. 2011
Nádherný. A jeho poslední věta o tom, že mu vlastně vůbec nepřipomíná Lily, jen sebe samotnou, to bylo moc pěkné a důležité. Ale to už je vážně konec? Nééé, opravdu? Už žádné pokračování? :( :D
Re: 16. Epilóg Od: solace - 28.10. 2011
Vďaka Katherine, teším sa, že sa ti poviedka páčila. Je to, žiaľ, koniec. Keďže autorka 3. diel nedokončila, nebudem ho ani prekladať. Práve pátram po ďalšej "ťažkej" romantike s párom SS/HG. Takže časom niečo nové pribudne... ;-)
Re: 16. Epilóg Od: Katherine - 28.10. 2011
Tak to je škoda, že ho nedokončila. Ale máš pravdu, nemělo by smysl překládat jen část. Tak díky moc za skvělý překlad obou předchozích částí a budu se moc těšit na něco dalšího :)

Re: 16. Epilóg Od: kaca08 - 26.10. 2011
Nádherná povídka, úžasný překlad. Dokázala jsem jí přečíst na jeden zátah včera/dneska v noci :-) jindy bohužel číst nemohu neboť mě 2 letý syn nenechá :-) Takže sice jsem měla nedostatek spánku, ale skvělou náladu z úžasné povídky. Díky za práci s překladem
Re: 16. Epilóg Od: solace - 26.10. 2011
Kaca08, veľmi pekne ďakujem. Teším sa, že sa ti poviedka páčila, a že si si čítanie užila. :-))

Re: 16. Epilóg Od: Jacomo - 26.10. 2011
Tak jsme u konce. Šťastného? Smutného? Otevřeného? No, rozhodně mám pocit, že ještě pár věcí by mělo být řečeno, ale celkový dojem je kladný. Rozhodně je tahle část lepší než Sázka. Možná měla autorka zkusit dopsat tu poslední část, třeba by to pak všechno definitivně zapadlo na správná místa. Nicméně si povídka zaslouží plusové body, i kdyby jen za to, že dala na rozdíl od kánonu Severusovi šanci na život. Žádné z mých povzdechnutí se ale vůbec nevztahuje na kvalitu překladu! Za ten ti moc děkuju, protože se to opravdu krásně četlo. Díky!
Re: 16. Epilóg Od: solace - 26.10. 2011
Tiež si myslím, že by autorka mohla tretiu časť dokončiť. Príbeh je dobre rozpracovaný, stačilo by pár kapitol a všetko od začiatku do konca by zapadlo na svoje miesto a Severus by určite prežil aj v tretej časti, keďže je písaná z jeho pohľadu. Tiež je to pre mňa dôležité. Takú tragickú postavu, akú z neho spravila Rowlingová v kánone, to sa len tak ľahko nevidí a nerozdýcha. Na druhej strane mu práve jeho tragický osud spolu s hereckým výkonom Alana Rickmana priniesol obrovskú popularitu. Jacomo, chcem sa ti poďakovať za výstižné a obsiahle komentáre, z ktorých som si veľa zobrala. Vďaka aj za pochvalu prekladu, zahriala pri srdiečku. Chystáš sa ďalší preklad Snamione? Máš už vybrané? Našla som zopár "na prvý pohľad" (referencie, ocenenia) kvalitných poviedok, len momentálne nemám čas prečítať ich celé.

Re: 16. Epilóg Od: Gift - 25.10. 2011
Moc dekuji za preklad:-). Musim se priznat, ze povidka se nezapsala mezi me desatero nejoblibenejsich, ale rada jsem ji cetla a cteni jsem si uzila. Konec dobry, vsechno dobre... jeste jednou diky
Re: 16. Epilóg Od: solace - 25.10. 2011
Aj ja ďakujem, že si poviedku čítala a komentovala. Je mi jasné, že nie všetko sa každému páči. Od čias, kedy som sa pre tento preklad rozhodla (bola to moja prvotina - Stávka), som už o dosť náročnejšia, takže budem dúfať, že nabudúce to lepšie a preložím niečo, čo sa zaradí medzi tvojich TOP 10 :-DD

Re: 16. Epilóg Od: Zuzana - 25.10. 2011
Tak teda koniec. Skončilo to tak zvláštne smutno pekne. Veľmi pekne ďakujem za preklad a dúfam, že zase niečo pekné nájdeš a preložíš :)
Re: 16. Epilóg Od: solace - 25.10. 2011
Zuzi, ďakujem za tento komentár aj za všetky predošlé. :-)) Som rada, že ťa koniec nesklamal (aspoň dúfam, že tomu tak je). Mne sa záver páčil práve kvôli tej smutno krásnej príchuti. Je to ako v živote... niečo sa končí a niečo začína.
Re: 16. Epilóg Od: Zuzana - 26.10. 2011
Nie vôbec nesklamal, len mi bolo trochu smutno. Ale sem sa to hodilo.  A nie je za čo, ja som rada, keď je čo komentovať. Chystáš ďalší preklad?
Re: 16. Epilóg Od: solace - 26.10. 2011
Tak potom fajn. Tiež si myslím, že sa sem hodil nepresladený záver. Momentálne hľadám ďalší preklad. Zatiaľ to vyzerá tak, že rešeršujem poviedky v angličtine a ruštine. Zopár z nich som aj prečítala. Našli sa také, ktoré by stáli za preklad, ale ešte to nechávam otvorené. Je toho strašne veľa a času na čítanie málo (musím dokončíť kalendáre so synovými fotkami a poslať ich do tlačiarne, aby boli pre starých rodičov do Vianoc hotové). Potom snáď bude času viac...

Re: 16. Epilóg Od: zuzule - 25.10. 2011
Aspoň že ti dva jsou spolu. :) Moc díky za překlad!
Re: 16. Epilóg Od: solace - 25.10. 2011
Zuzule, ďakujem. Áno, sú spolu a to je podstatné. ;-)

Re: 16. Epilóg Od: denice - 25.10. 2011
Krásně vystižená atmosféra - časné jaro, období změn, vzniku nového života, nových nadějí. Brumbál odešel, ale něco jiného vzniklo. Moc se mi líbil závěr i celá povídka. Velice lituji, že autorka nedokončila třetí díl, píše zajímavě. Děkuji.
Re: 16. Epilóg Od: solace - 25.10. 2011
Denice, krásna, poetická, výstižná myšlienka. Páčilo sa mi to. Je v tom kus symboliky. Veľká vďaka. ) Tretieho dielu je fakt škoda, myslím, že autorkin štýl je ešte zrelší a viac sa venuje psychológii postáv, najmä Severusa veľmi dobre vystihla.

Re: 16. Epilóg Od: myska111 - 25.10. 2011
Myslím, že závěr byl docela pěkný, konec zase tak trochu otevřený. Pěkná povídka, asi se mi líbila víc než ta stávka. Mám prostě ráda, když je v povídce romantika i napětí. Děkuju za moc povedený překlad této povídky a těším se na tvé další překlady.
Re: 16. Epilóg Od: solace - 25.10. 2011
Mysko, pekne si to zhrnula ;-) Koniec trochu otvorený, ale plný nádeje... obaja toho prežili dosť a uvedomujú si, že jeden druhého potrebujú a milujú. Ďakujem za krásne komentíky ku kapitolám poviedky. :-))

Re: 16. Epilóg Od: teriisek - 25.10. 2011
Nakonec to skončilo v podstatě dobře... Děkuju za veškerou práci na překladu, byla to pěkná povídka a četla jsem ji ráda!
Re: 16. Epilóg Od: solace - 25.10. 2011
Teriisku, ďakujem za vytrvalé komentovanie kapitol poviedky.:-))  Našťastie skončila dobre. Nebol to absolútny happy end, ale Severus a Hermiona sú spolu a aj spolu zostanú, napriek ťažkým vojnovým časom.

Re: 16. Epilóg Od: Tesska - 25.10. 2011
Krásny záver nádhernej poviedky, o preklade ani nehovorím, potešenie pre dušu :) Ďakujem veľmi pekne...
Re: 16. Epilóg Od: solace - 25.10. 2011
Ďakujem, Tesska. Tvoje slová ma potešili. Som rada, že sa ti páčila poviedka aj preklad. :-))

Prehľad článkov k tejto téme:

Morgan: ( solace )25.10. 201116. Epilóg
Morgan: ( solace )21.10. 201115. Pod čiernym rubášom
Morgan: ( solace )17.10. 201114. Útok
Morgan: ( solace )13.10. 201113. Dvojník bez podoby
Morgan: ( solace )10.10. 201112. Aj jeden Snape stačí
Morgan: ( solace )06.10. 201111. Domov, sladký domov
Morgan: ( solace )02.10. 201110. Nečakaný hosť
Morgan: ( solace )29.09. 20119. Sen a skutočnosť
Morgan: ( solace )25.09. 20118. Káva bez cukru
Morgan: ( solace )20.09. 20117. Stratená
Morgan: ( solace )16.09. 20116. Temnota sa vkráda...
Morgan: ( solace )12.09. 20115. Zlatý dážď
Morgan: ( solace )10.09. 20114. Svetlo sviece
Morgan: ( solace )06.09. 20113. V službách Fénixovho rádu
Morgan: ( solace )03.09. 20112. Liečiteľ a nevyliečiteľný
Morgan: ( solace )30.08. 20111. Na počiatku
. Úvod k poviedkam: ( solace )29.08. 2011Úvod druhé série