Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

We Wish You A Merry Christmas

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 09.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read: Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/9/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Nevlastním nič, čo rozpoznáte.

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=YkqSyatQyIU

 

We Wish You A Merry Christmas  (Prajeme vám veselé Vianoce)

 

Severus zastonal, keď Harry s Ronom pokračovali v trieskaní na jeho dvere.

„My vieme, že je Hermiona tam!“ kričal Harry z druhej strany dverí.

„Išla si zdriemnuť Potter!“ argumentoval Severus.

„No určite! Vy ste jej niečo urobili, však?“ kričal Ron.

Severus prevrátil očami.

„Myslíte si, že je učiteľské povolanie ľahké?“ spýtal sa.

„Áno!“ zakričal Ron späť.

Och, pri Merlinovi!  pomyslel si Severus a vytiahol prútik, aby ich preklial. Keď chlapci pokračovali vo vykrikovaní, prikradol sa ku dverám a čakal na vhodný okamih na útok...

„Severus?“

Severus sklonil prútik a venoval jej rozpačitý úsmev.

„Ahoj Hermiona. Už je to hotové?“

Oči sa jej rozžiarili.

„Áno, môj vynikajúci figový puding je takmer hotový. Ešte niekoľko sekúnd a...“

„Počujem Hermionu!“ zreval Ron. „Ja ju počujem!“

„Pusťte nás dnu, Snape!“ dožadoval sa Harry.

Severus nazlostene zazrel na dvere.

„Smiem ich prekliať?“ spýtal sa hlbokým hlasom.

„Nie,“ povzdychla si Hermiona. „Aj keď by som si vedela predstaviť lepšie načasovanie ich príchodu.“ Dovliekla sa ku dverám a otvorila ich. Jej rozladenosť bola očividná.

„Ahojte, čo chcete?“ spýtala sa.

„Hermiona!“ zvolal Harry a objal ju. „Aký som rád, že ťa opäť vidím!“

„Videli sme sa minulý týždeň,“ povedala Hermiona. Vytiahla sa z objatia a zdvihla obočie. „Čo vy dvaja chcete?“

„Chceme ťa pozvať na Vianoce do Brlohu,“ odvetil Harry.

Severus zazeral na Harryho, keď Ron prekĺzol dnu a začal čuchať vzduch.

„Harry, Severus a ja by sme skutočne radi strávili Vianoce spolu... sami!“

„Prosím! Dvojčatá ti znovu nepremenia vlasy na modré, sľubujem!“ prosil Harry.

„V skutočnosti mi viac prekáža, že by Molly každých desať minút hovorila o tom, aký by sme boli s Ronom pekný pár,“ povedala Hermiona.

„A ja nemám záujem počúvať Fleurin nekonečný bľabot o parížskej móde,“ podotkol Severus.

„No, tento rok sa všetci budeme správať slušne a...“

„Čo to tu vonia?“ dožadoval sa Ron.

Všetky oči sa obrátili na Rona, ktorý stál pri dverách do kuchyne.

„To je figový puding,“ odpovedala Hermiona.

„Figový puding?“ spýtal sa Ron.

Hermiona vydýchla.

„Je to starý rodinný recept. Teraz, prosím, odíď z mojej kuchyne, skôr ako...“

„Môžem dostať trochu?“ prerušil ju Ron.

„Nie!“ odvetila Hermiona. „Je pre mňa a Severusa. Takže, ako som hovorila o oslave v Brlohu...“

„Prosím!“ prosíkal Ron.

„Nie!“ odsekol Severus.

Z druhej miestnosti k nim doľahlo bzučanie. Hermiona bežala vytiahnuť z rúry puding a Ron trucoval v kúte.

„Som presvedčený, že vám moja žena odpovedala na vašu otázku ohľadom večierka v Brlohu,“ ozval sa Severus.

„Áno,“ povzdychol si Harry skôr, ako zabodol pohľad do Severusa. „Bola oveľa viac ochotná tolerovať Weasleyovcov, než si vás vzala.“

„Vonia to úžasne, Hermiona!“ volal Ron do kuchyne.

„Bol som oveľa menej ochotný ich tolerovať, než som si ju vzal,“ kontroval Severus.

Hermiona sa objavila v miestnosti, kde boli Severus a chlapci.

„Tak, bolo to zábavné, ale sľúbila som Severusovi figový puding...“

„Tiež chcem trochu!“ prerušil ju Ron.

Hermiona zaťala zuby a snažila sa ho neuškrtiť. Nakoniec sa spýtala: „Tvoja mama nevarí?“

„Áno, ale nie figový puding!“ odvetil Ron.

„No, tak sa jej opýtaj, či by ti ho neurobila,“ podotkla Hermiona.

„Nie!“ vykríkol Ron. „Neopustím váš dom, kým nedostanem trochu figového pudingu!“

Hermiona vyzerala dosť podráždene, zatiaľ čo Severus sa uškrnul.

„Ronald?“

Ron sa pozrel na Severusa.

„Viete vy vôbec, čo je vo figovom pudingu?“

„Nie,“ odvetil Ron.

„Jašteričie črevá, prasacie uši a tiež zelené fazuľky...“

„Fuj! Neznášam zelené fazuľky!“ zvolal Ron.

„Stále ho ešte chceš?“ spýtala sa Hermiona pristúpiac na Severusovu hru.

„Vonia tak dobre,“ odvetil Ron.

„Okrem toho obsahuje aj hrášok,“ dodal Severus.

„Strašné! Poďme, Harry! Znie to nechutne!“

Ron sa vyrútil z Hermioninej obývačky stále sa čudujúc, ako môže niečo také odporné voňať tak lahodne.

Harry potlačil smiech.

„Prepáč, ale bolo to veľmi zábavné.“

„Musela som nájsť spôsob, ako ho udržať, aby všetko nezjedol,“ povedala Hermiona.

„Chceš sa stretnúť deň po Vianociach?“ spýtal sa Harry.

„Rada by som,“ odvetila Hermiona.

„Tak dobre. Maj sa, Hermiona, Snape.“

Harry zamieril von a zavrel za sebou dvere. Potom, čo počuli zaklapnutie zámky, sa obaja rozosmiali.

„Prasacie uši?“ spýtala sa Hermiona.

Severus prikývol.

„To bolo všetko, čo som dokázal vymyslieť.“

„Si hrozný!“ lapala od smiechu po dychu.

„Preto ma miluješ,“ odvetil.

Smiech utíchol a Hermiona sa spýtala: „Dáš si trochu figového pudingu?“

„Iba ak mi dáš časť s hráškom.“

Znovu sa rozosmiali a smiali sa celou cestou do kuchyne.

 

Pozn. prekl.: „We Wish You a Merry Christmas“, je koleda, ktorá vznikla v 16. storočí niekde na dnešnom juhozápade Anglicka. Táto pieseň je jednou z tradičných kolied, ktoré v celom kresťanskom svete pripomínajú oslavy Vianoc a Nového roka.

 

Figgy puding (figový puding) je nákyp obsahujúci figy, tvarom pripomínajúci jaternicu. Kaša môže byť pečená, dusená v rúre, varená, alebo smažená.

História figgy pudingu sa v Anglicku datuje do 16. storočia. Dnes je termín figgy puding známy predovšetkým vďaka vianočnej kolede "We Wish You A Merry Christmas", v refréne ktorej sa opakuje: "Prinesie nám figový puding a pohárik dobrej nálady", čo naznačuje, že išlo o tradičný vianočný pokrm podávaný sezónne, a tak mohol byť potenciálne venovaný koledníkom.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: We Wish You A Merry Christmas Od: martian - 24.05. 2014
„Smiem ich prekliať?“ - Ano. Ano! Ano!!! 

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: NessC - 12.02. 2012
Podvodníci. :D Krásná povídka. :)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: ulli - 14.01. 2012
Suprová povídečka. Harry s Ronem bušící na dveře a potichu se přikrádající Severus. Nějak si ho v té podobě nedovedu představit. Ještě že přišla Hermiona, jinak by se jim stalo něco nehezkého.  Chovali se jako (Harry a Ron) malé děcka, myslela jsem si, že Severus s Hermionou spolu teprve začínají, když se ji snaží přemluvit. A oni už jsou manželé. To bylo od nich pěkně ubohý. A Ron je obrovský nenažranec. A jak začal prosit a pak smlouvat, že neodejde bez pudingu. A úžasně to vyřešil Severus.  „Jašteričie črevá, prasacie uši a tiež zelené fazuľky...“ „Fuj! Neznášam zelené fazuľky!“ zvolal Ron. Je s podivem, že na to Ron skočil. Tady se hezky ukazuje jaký je. Děkuju za zábavnou povídečku.  
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 27.01. 2012
Aj mňa tento príbeh veľmi pobavil. Vtipné bolo, že Ron bol viac znechutený zo zelenej fazuľky a hrášku, než z jašteričích čriev a prasacích uší.:-DD Ďakujem za komentárik, ulli.

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: kometa - 15.12. 2011
To bylo fíkově sladké, děkuju! Ron je prostě neodbytnej žrout, ale odradili ho nádherně :-D Obecně se mi anglické pudinky jeví poněkud nechutně, takže představa fazolek a hrášku není až tak úplně nemožná, ale fíkovému bez těchto přísad bych možná dala šanci „Bola oveľa viac ochotná tolerovať Weasleyovcov, než si vás vzala.“ „Bol som oveľa menej ochotný ich tolerovať, než som si ju vzal.“
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 15.12. 2011
Súhlasím, anglické pudingy vyzerajú nechutne aj bez Severusových prísad. Bola by som prekvapená, keby napriek nelákavému vzhľadu chutili. Ďakujem za komentár, kometo. :-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: myska111 - 10.12. 2011
Velmi zábavné. Díky
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 11.12. 2011
Aj ja ďakujem, mysko. :-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: Elza - 10.12. 2011
Tak tohle nemělo chybu! Akorát si rýpnu - zřejmě přišli pozvat oba, nejen Hermionu... *;-) Severus se rozhodně tvářil zvaně. Tedy, ten puding by asi nebyl špatný... *:-) 
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 11.12. 2011
S tým pozvaním ťažko povedať, podľa mňa pozvali len Hermionu. Ak by chceli pozvať oboch, mohli s tým vyrukovať hneď a nemuseli robiť taký humbuk (vychádzam tiež z udalostí v ďalších kapitolách). Ďakujem za komentár, Elzo. :-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: Samarka - 10.12. 2011
Pažravec Ron...:D koukám, že v Seviem se lektvarista nezapře...prasečí ouška, ještěrčí střeva mňamka
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 11.12. 2011
:-)) Typický Ron a typický Severus. Som rada, že chutilo. Ďakujem, Samarko. :-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: Zuzana - 09.12. 2011
To bolo podarené :D Ron a jeho pažravosť.Myslela som si, že bude naliehať na Hermionu aby opustila Severusa a vrátila sa k nemu, nečakala som, že pôjde hlavne o žrádlo :D Dobre som sa zasmiala :DD Ďakujem
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Mám taký pocit, že keby si mal Ron vybrať medzi Hermionou a pudingom (ešte predtým, než sa dozvedel, z čoho pozostáva), vyhral by to na celej čiare PUDING!!! Ju by s ľahkým srdcom nechal Snapovi. :-DD Teším sa, že si sa bavila. Vďaka, Zuzi. :-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: Claire - 09.12. 2011
Zdá se, že všechny " duchovnější" povídky byly krajem měsíce a teď, jak se blíží příslušné datum, je to čím dál veselejší. Obdivuji Hermioninu (a nakonec i Severusovu) trpělivost v této povídce, chlapci se fakt chovali jako neskutečná paka. Jen tak mimochodem, proč někdo nevydá kuchařku Severuse Snapea - to by byl trhák. Dneska může napsat kuchařku kdejaká trubka a vydají ji. Inovační postupy mistra lektvarů by bezpochyby posunuly gastronomické hranice. Ještě bych měla dotaz - přibyla 3 okénka, to bude nějaký pěkný bonus? Díky za odpověď či vysvětlení a zase zítra. 
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Máš pravdu, duchovnejšie príbehy boli na začiatku... aj keď nejaký sa ešte nájde, ale nebude to také transcendentálne, ako Severusov pobyt v nebi. Severusova kuchárka = skvelý nápad! Trhák by to bol určite D Ďakujem za komentár, Claire.:-) Tie okienka navyše patria k Drarry. Síce aj Advent Calendar pozostáva z 27 poviedok, ja som z nich však vybrala len 24. Tie vynechané nie sú o Severusovi a Hermione a ani ma príliš neoslovili. A kvôli dôvodu č.2 ich neplánujem preložiť. Ešte prezradím, že v jednom príbehu (preloženom) bude Hermiona spárovaná s niekým iným... a nebude to Ron.;-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: larkinh - 09.12. 2011
Jedna z nejkrásnějších jednorázovek Severus ptající se Hermiony, jestli smí proklít Harryho s Ronem... nádhera. Nedivila bych se, kdyby se v té části s pudinkem zeptala Hermiona jeho, jestli je smí proklít  
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Chlapci mali šťastie, veľa nechýbalo a prekliati by boli, možno aj dvakrát. :-DD Som rada, že sa páčilo. Vďaka, larkinh.:-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: denice - 09.12. 2011
Zamilovala jsem se do představy Severuse, jak se krade ke dveřím a číhá na vhodný okamžik... Další krásný moment byla konverzace s Harrym na téma tolerance k Weasleyovým, ale celé to bylo úžasné - zase. Hned bych si dala fíkový puding. Díky.
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Áno, bolo to veselé a vtipné. Severus, ako vždy, pohotový. Som rada, že sa ti to páčilo, denice. A dostala si aj chuť na puding. Nuž, ja neviem... dosť ma odrádza ten tmavý vzhľad. :-o Aj čokoláda je síce tmavá, ale chutiť rovnako to asi nebude.

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: marci - 09.12. 2011
Děkuji Zase sedím a nablble se usmívám na monitor Ještě že jsem v kanclu sama Moc hezké to bylo. I doprovodná verze koledy. Ostatně - to přidáváš Ty, nebo přebíráš odkazy od autorky?? A to povídání o jednotlivých písních je tvoje invence, nebo to také přebíráš??? jsem pochopitelně ráda tak jako tak, ale pokud ty informace o koledách dohledáváš Ty, pak se hluboce klaním. je to hrozně zajímavé. A dnešní povídka? Chudák Severus Já osobně bych Rona proklela už jen za tvrzení, že učitelské povolání je lehké   (Můj muž je učitel - mohla bych vyprávět) A - prosím - "figový" je ve slovenštině co? Omlouvám se, ale napadá mě jenom "fíkový" a to se mi fakt nezdá.... Díky moc.
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Odkazy na youtube som vyhľadala ja. Autorka ich do kapitol nevkladala. Prekladateľské poznámky na konci sú tiež môj nápad, nech majú čitatelia akú-takú predstavu o pôvode piesne. Ešte viac by chápali súvislosti, keby sa preložil aj pôvodný text piesní, lenže na to som si už netrúfla, keďže nemám veľký vzťah k lyrike a básnické črevo mi chýba. Pozdravujem manžela, máme rovnaké povolanie a iba ten, kto si to nikdy nevyskúšal, môže tvrdiť to, čo Ron. Ďakujem za komentár, marci. Teším sa, že sa ti príbeh páčil. Doplnila som poznámku o figovom pudingu, tak nakukni, ak si si medzitým nevygooglila.

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: gleti - 09.12. 2011
přiznávám, že Hermiona se Severusem tak spletli, že jsem si vyhledala recept na Fíkový pudink. já nevím, ci mají chlapi proti hrášku, je přece fajn.  
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Hrášok a fazuľky sú fajn! Mne by skôr prekážali ostatné ingrediencie... D A čo originál? Dala by si si? Na pohľad je to dosť tmavé, figy príliš nemusím ... tiež sa hovorí, že anglické nákypy chuťovo nič moc. Hmm... asi len zo zvedavosti, keď sa tu toľko spomína. Dík za komentár.

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: tigy - 09.12. 2011
Jastericie creva, no bleeee...ten Ron fakt na vsetko skoci Ale figovy puding som teda este nejedla, existuje vobec nieco take?
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Ron, je Ron, naivný ešte aj v dospelosti. :-DD Figový puding existuje. Info o ňom som doplnila do poznámky prekladateľa. Ďakujem, tigy. :-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: Patolozka - 09.12. 2011
Krása! Tohle se mi moc líbilo! „Bol som oveľa menej ochotný ich tolerovať, než som si ju vzal,“ kontroval Severus.
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Super! Teším sa a ďakujem. :-DD

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: zuzule - 09.12. 2011
No já bych je příště snad radši proklela. :D Ale zbavili se Rona hezky. :D
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Keby ich Severus hneď na začiatku preklial, nebolo by to také zábavné. Ďakujem, zuzule. :-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: teriisek - 09.12. 2011
Myslím, že Hermiona nakonec litovala, že Severusovi nedovolila kluky proklít, byli pěkně otravní... ale vyřešili to skvěle! Děkuju moc za překlad a těším se opět v neděli (snad ten víkend bez netu přežiju;))!
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Veru, chlapci boli riadne otravní, ale Severus sa vynašiel. Prajem krásny víkend, teriisku a ďakujem za komentík. :-)

Re: We Wish You A Merry Christmas Od: bbarka - 09.12. 2011
„Počujem Hermionu!“ zreval Ron. „Ja ju počujem!“ - moja bujná fantázia si tú scénu vykreslila do najmenšej podrobnosti... a ešte teraz sa škerím No ale ten Ron sa ozaj správal ako decko Ale Severus to nakoniec vyriešil veľmi pedagogicky Prasacie uši a hrášok...no mňaaam Bolo to perfektné, ďakujem!
Re: We Wish You A Merry Christmas Od: solace - 09.12. 2011
Ron sa správal ako hladné decko. :-D Bolo zaujímavé, že jašteričie črevá a prasacie uši mu neprekážali tak veľmi, ako fazuľky a hrášok. .-DD Ďakujem, bbarka. :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel