Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

I want a Hippopotamus for Christmas

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 12.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read: Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/12/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Nevlastním Harryho Pottera a ani túto pieseň, ktorá patrí Johnovi Roxovi a naspievala ju Gayla Peeveyová (myslím, že dávam prednosť verzii od 3Stooges)

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=qvEX_ASH0ws

 

I want a Hippopotamus for Christmas  (Na Vianoce chcem hrocha)

 

Každý rok sa Hermiona obávala spýtať Clarice, čo by si želala na Vianoce. Nieže by si priala čosi nehorázne drahé... nie... priala si niečo úplne obyčajné. Bolo to jednoducho tým, že jej otec nenávidel darček, ktorý si pýtala, a o ktorý každý rok žobronila a úpenlivo prosila. Hermionu bolelo toľkokrát odmietnuť žiadosť svojej dcéry, ale Severus pevne trval na tom, že ten darček nedostane.

Každý rok si Clarice priala šteňa.

Hermiona sa pripravovala na to, ako dcére položí obávanú otázku. Týždeň pred Dňom vďakyvzdania bol hektický a vyšťavil ju dostatočne aj bez Claricinho záchvatu hnevu.

Dúfajme, že sa už dostala z posadnutosti šteňaťom.

„Clarice,“ oslovila ju Hermiona.

Dcéra na ňu vzhliadla s úsmevom.

„Ahoj, mami!“

„Miláčik, čo by si si priala na Vianoce?“

„No, nedáš mi šteniatko, namiesto toho mi dáš Lucasa,“ uvažovala Clarice.

„Páči sa ti, však?“ spýtala sa Hermiona.

„Asi,“ odvetila s malým nadšením.

„Nuž a čo by si chcela na Vianoce?“ vyzvedala Hermiona.

Claricine oči sa rozžiarili. Srdce Hermiony sa zovrelo a bola pripravená vypočuť si obávané želanie, ktoré nebude nikdy splnené.

„Na Vianoce by som chcela hrocha,“ oznámila Clarice.

Hermiona na ňu pozrela.

„Čože, miláčik?“

„Hrocha!“ vyhlásila. „Veľkého, sivého, ako bol ten v ZOO. Myslím, že je rozkošný.“

„Zlatíčko,“ začala Hermiona. „Hrochy jedia malé čarodejnice. Sú to veľmi škaredé stvorenia.“

„Ale ošetrovateľ v ZOO povedal, že jedia rastliny! Navyše Santa by mi mal dať niečo pekné!“ argumentovala Clarice.

„Hrochy nie sú pekné,“ povedala Hermiona.

„Tie v ZOO boli pekné,“ trvala na svojom Clarice.

„Áno, ale len preto, že boli na mieste s množstvom vody. Nemáme bazén, takže náš bude úbohý.

„Nie, nebude!“ dohadovala sa Clarice. „Skrátka preňho postavíme bazén!“

„Nemáme vo dvore dosť miesta na taký veľký bazén.“

„Tak ho môžeme postaviť v garáži,“ navrhla Clarice.

Skoro sa bojím opýtať, ako sa to podľa nej dá spraviť, pomyslela si Hermiona.

„Miláčik, existuje niečo iné, čo chceš?“

„Nie, len hrocha,“ odvetila.

„Čo ak bude odpoveď nie?“ spýtala sa Hermiona.

„Potom utečiem do ZOO,“ povedala Clarice. „Môžem tam žiť s hrochmi. Majú ma rady.“

Hermiona si povzdychla. Zrazu dostala nápad.

„Clarice, Santa ti nebude môcť priniesť hrocha cez komín. Nebude ti ho vedieť doručiť a ja neviem, kde by sa dal kúpiť.“

„To je v poriadku,“ odvetila. „Môže prísť aj cez predné dvere.“

„Cez vchodové dvere sa nezmestí,“ povedala Hermiona.

„Ak by sme ich zväčšili, zmestí sa. Keď sa cez vchodové dvere zmestí Hagrid, tak aj hroch!“ vyhlásila Clarice.

Hermiona si povzdychla.

„Nechaj ma, aby som to prediskutovala s tvojím otcom.“

„Dobre,“ povedala Clarice.

Hermiona pokrútila hlavou a odišla preč. Šteňa bol lepší nápad, oveľa lepší...

Clarice sa uškrnula. Ak budú mať jej rodičia možnosť voľby medzi hrochom a šteňaťom, určite si vyberú šteňa.

A jej sa tak nakoniec splní vianočné prianie.

 

Pozn. prekl.: „I want a Hippopotamus for Christmas“ je originálnou vianočnou piesňou, ktorú zložil John Rox a v roku 1953 naspievala, v tom čase desaťročná, Gayle Peeveyová – regionálna detská hviezda z oblasti Oklahoma City.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: Jacomo - 06.12. 2020
To bylo od Clarice pěkně zmijozelské ;-)

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: martian - 24.05. 2014
Vytrvalá po mamince, prefíkaná po tatínkovi...  „...Keď sa cez vchodové dvere zmestí Hagrid, tak aj hroch!“  ta dokonalá logika mě úplně odvařila.

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: ZoeChristy - 05.10. 2012
Je vidieť, že je Severusova dcéra :D Šibalka :D

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: NessC - 12.02. 2012
Ta malá je fikaná... :D Zajímalo by mě, co na to Severus.

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: kometa - 15.12. 2011
Tak tohle je pravá dcera svých rodičů :-D Logický argument s Hagridem a zmijozelská manipulace - dokonalé :-D Díky moc, solace, za další úžasnou čokoládičku!
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 15.12. 2011
Ešte je to len malé, ale už tááák rafinované! Chlapi sa pred ňou budú musieť mať napozore (vrátane Severusa). Dík, kometo.

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: bbarka - 14.12. 2011
No mňa z tej malej klepne! :D:D Túto vymakanú stratégiu ja mať nikdy nebudem, nie som takáto prešpekulovaná - čo je moja smola, bolo by mi v živote ľahšie...:D No a Clarice mala po kom zdediť rozum :D Ďakujem za preklad!
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 15.12. 2011
Možno to časom príde a pochytíš nejaké slizolinské taktiky. ;-) Niektoré veci sa dajú natrénovať. Clarice už trénovať nemusí, u nej je to jasné. :-) Vďaka, bbarka.

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: GwenLoguir - 13.12. 2011
Myslela osm si, že je to tak :-) Len aby Severus just nevybavil hrocha, keď si to tiež uvedomí... (slizolinčan)
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 15.12. 2011
Myslím, že by s tým hrochom neriskoval. Iba ak by naň išlo neskôr použiť zmenšovacie kúzlo. :-D Vďaka, Gwen.

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: larkinh - 12.12. 2011
:D Se divím, proč Hermionu nenapadl plyšový hroch?
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 13.12. 2011
Asi preto, že Clarice hneď špecifikovala, že to má byť ten veľký, sivý  zo ZOO. Nenáročné dieťa!:-D Vďaka za komentár. :-)

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: Samarka - 12.12. 2011
:D tak ta půjde do Zmijozelu...chytré to děvče...myslím, že tentokrát bude radost na všech stranách-malá bude mít své štěně a rodiče ocení, že to nakonec není hroch :D
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 13.12. 2011
Myslím, že ten Slizolin je jasný. A máš pravdu, môžu byť radi, že nebudú musieť chystať bazén pre hrocha.;-) Ďakujem, Samarko. :-)

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: zuzule - 12.12. 2011
Chytrá holčina! Takhle se na ně musí. :D
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 13.12. 2011
Súhlasím. Zatiaľ to pre Clarice vyzerá nádejne. Dík, zuzule.:-)

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: denice - 12.12. 2011
Pravé Severusovo dítě! Věřím, že tohle si plánovala dlouho. Hermiona na ni nemá, jsem zvědavá, jak tohle zvládne Severus . Díky.
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 13.12. 2011
Určte to mala dobre premyslené. Gény sú gény. :-) Ďakujem, denice.

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: Zuzana - 12.12. 2011
Ja by som si hrozne rada vypočula čo na to povie ocinko a rada by som videla aj jeho výraz Ďakujem za preklad.
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 12.12. 2011
Môžeme takmer s istotou predpokladať, že bude nesmierne nadšený. :-DD Vďaka, Zuzka.

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: myska111 - 12.12. 2011
Velmi zábavné, jako dítě jsem taky používala tuto taktiku, toužila jsem po kočce, pak to zkoušela přes psa a koně a nakonec jsem kotě přece jen dostala. Jsem zvědavá, jakou taktiku bude v budoucnu používat mé dítě. Hroch je fakt dobr nápad. Těším se na další adventní povídky. Díky
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 12.12. 2011
Super! Tak ty si bola rovnako mazaná, ako Clarice.:-D Možno táto osvedčená taktika zaberie aj na jej rodičov. Dík, mysko. :-)

Ha! Konečně na to přišla... *:DDDD technická: náš bude úbohý. - chybějí koncové uvozovky (za tím chudáčkem bez bazénku)
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 12.12. 2011
Vďaka Elzo aj za pozorné oko (úvodzovky). Po pár rokoch bez šteňaťa to tentoraz vyzerá nádejne.

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: Claire - 12.12. 2011
Geniální, na tak malé děcko!!! Možná se pletu, ale tuším, že ve slovenštině je to úsloví "Aká matka, taká Katka". I když tady by to odpovídalo spíše dědictví od tatínka - a jsem u té téměř svatokrádežné myšlenky. Psala jsi mi, že v jedné povídce bude Hermiona spárovaná s jiným mužem - je skutečně absolutně vyloučeno, aby to byl Brumbál ??? Tam by ta genetika přesně zapadla!!! Jinak bych měla ještě prostorové řešení, ať Hermi pořídí dcerce hrocha a já si vezmu domů Severuse - aby měly dámy pro hrošíka dost místa. Díky za pěkný začátek dne, těším se na další. 
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 12.12. 2011
Táto Katka bude skôr po tatovi. ;-) A Brumbál, či po našom Dumbledore, je ako potenciálny otec vylúčený. :-P Inak ma tvoja teória nesmierne pobavila. Najmä to riešenie priestoru v Snapových dome. *palec hore* Veľmi pekne ďakujem, Claire.:-)

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: marci - 12.12. 2011
:-) Cha! No, nebudou to s ní mít její rodiče jednoduché S takovou genetickou výbavou - není se co divit. moc děkuji za pondělní ranní pohlazení.
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 12.12. 2011
Ľahké to s ňou mať nebudú. Tá sa v živote nestratí! :-D Ďakujem, marci.:-)

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: Patolozka - 12.12. 2011
Chytré to dítě, jen co je pravda. Prý když se tam vejde Hagrid tak i hroch:-) Krásné!
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 12.12. 2011
Šikovná, s dobrou logikou a veľmi mazaná. Uvidíme, či zvolená taktika zaberie.;-) Ďakujem.

Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: teriisek - 12.12. 2011
Chytrá holčička - co by ostatně člověk od někoho s takovými geny čekal, že? Zajímalo by mě, jestli to štěně nakonec dostala - nebo hrocha, to by se asi docela divila:D Děkuju moc za překlad a těším se na další!
Re: I want a Hippopotamus for Christmas Od: solace - 12.12. 2011
Súhlasím, šikovné dievčatko, táto malá Snapová. Typický slizolinský postup! Aký darček nakoniec Clarice dostane sa dozvieme ku koncu adventu. Vďaka, teriisku. :-)
Takže poviedka má aj pokračovanie? Super, teším sa naň 

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel