Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent2011 Dramione

Pred štyrmi Vianocami

Advent2011 Dramione
Vložené: Jimmi - 13.12. 2011 Téma: Advent2011 Dramione
Jimmi nám napísal:

13.december 2011

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Pred štyrmi Vianocami

Four Christmases Ago

 

 

 


Autor: MihNN

Originál: http://grangerenchanted.com/enchant/viewstory.php?sid=3926

http://mihnn-fics.livejournal.com/3280.html

Preklad: Jimmi

Pairing: Dramione

Varovanie: fluff (hlúposť, blbôstka)

Napísané pre: Dramione Drabble Christmas Challenge 2010.

Výzva: Priania a vianočný bozk

Ocenenia: Winner Best Christmas Spirit

PP: Táto jednorazovka je súčasťou štvorice samostatných vianočných príbehov pod spoločným názvom Christmas Kisses (Vianočné bozky). V okamihu, keď píšem tento úvod, netuším, či preložím aj tie ostatné. Varovanie je autorkine.



 

Občas tá najmenšia vec môže mať ten najväčší dôsledok.

 

Pred štyrmi Vianocami

 

December 1998

Po Druhej čarodejníckej vojne ho považovali za vyvrheľa. A tak nebolo prekvapením, že prvé Vianoce, ktoré po vojne nasledovali, jeho osemnásťročné ja nedostalo žiadne pozvania na večierky či vianočné priania.

Nedávno získal slabo platenú prácu na ministerstve v snahe predviesť nevinnú tváričku pred tou istou inštitúciou, ktorá sa kvôli vyšetrovaniu zmocnila všetkých malfoyovských aktív. Pracoval medzi mnohými svojimi spolužiakmi; ale nikto sa na neho dvakrát nepozrel, keď prešiel okolo neho. Kvôli tomu ho prekvapilo, keď našiel na svojom pracovnom stole vianočné prianie adresované jemu osobne.

Niekoľko minút zízal na tú kartu so sobom na obálke, premýšľal, ktorý z jeho bývalých známych mohol byť taký bezcitný, aby si z neho robil žarty počas sviatkov. Bolo treba mierneho postrčenia Odgenovou jedinečnou, aby to prianie roztvoril a prečítal si odkaz vo vnútri. Nie je treba vravieť, že nikdy vo svojom živote nebol väčšmi prekvapený.

 

Milý Malfoy,

Dúfam, že ty a tvoja rodina strávite príjemné sviatky.

Veselé Vianoce

Hermiona

 

Zmätene zízal na ten punktičkársky rukopis. Existovali okamihy, kedy na neho tu a tam vyslala prívetivý úsmev; ale on ju zámerne ignoroval. Iste neexistoval žiaden dôvod, aby o ňom uvažovala, keď rozposielala svoje vianočné priania, že nie?

Vzal si ten večer kartičku domov a pozorne ju vložil do strednej zásuvky svojho mahagónového stola so zámerom neskôr ju vyhodiť. Podivné bolo, že sa k tomu nikdy nedostal.

 

December 1999

Bol to ťažký rok. Starostolec odsúdil jeho otca za zločiny, ktoré spáchal v službách Temného pána a poslal ho na desať rokov do Azbakanu. Práve prišiel domov po zvlášť únavnom dni s právnikmi, keď zbadal na svojom stole nevinne ležať vianočné prianie. Hoci jeho prítomnosťou prekvapený nebol, znepokojilo ho to, ako zareagoval na obrázok Santa Klausa. Takmer cítil... úľavu, že niekto na svete na neho nezabudol; hoci za dva roky s tým ´niekým´ neprehodil slovíčka.

Dokonca si ani nevyzliekol plášť, keď sa usadil za stolom, ako mal vo zvyku, skôr než roztvoril to prianie.

 

Milý Malfoy,

Nech tebe a tvojej rodine prinesú tieto sviatky nádej, dokonca aj keď sa to zdá nemožné.

Veselé Vianoce

Hermiona

 

Mal pocit, že ten odkaz bol výhradne pre neho. Mal nutkanie spojiť sa letaxom s Nottovým alebo Zabiniho domom, len aby si overil, či od tej knihomoľky tiež dostali prianie; a ak dostali, či malo vo vnútri ten istý odkaz. Namiesto toho to prianie položil do zásuvky na prianie z predchádzajúceho roka. Sľúbil si, že ich vyhodí, keď bude upratovať svoje papiere a sťahovať sa do otcovej pracovne.

Nakoniec presťahoval stôl tak ako bol, bez toho, aby zmenil jeho obsah.

 

December 2000

Náhlil sa neskoro zo schôdze, keď sa konečne dostal do svojej pracovne na ministerstve. Organizovali každoročný vianočný večierok, ktorého nemal v úmysle zúčastniť sa. To kvôli tomu sa zamýšľal zastaviť v kancelárii, vyzdvihnúť si svoju prácu a zamieriť domov. Prianie, ležiace nevtieravo na jeho stole, spôsobilo, že zastal. Tento rok si vybrala obrázok vyzdobeného vianočného stromčeka, pod ktorým boli ukryté darčeky. Nevedomky sa usmial pod nosom nad dôvernosťou tohto neformálneho darčeka, skôr než roztvoril kartičku.

 

Milý Malfoy,

Nech ti tieto sviatky prinesú pokoj a priateľstvo za všetky tie roky, kedy si po ňom túžil.

Veselé Vianoce

Hermiona

 

Zízal na slovo ´priateľstvo´. Takto mu naznačovala, že chce, aby boli priateľmi? Občas postrehol, že sa snaží pozbierať odvahu, aby sa s ním porozprávala; ale vždy sa postaral, že odišiel prvý. Nikdy nebýval človekom konfrontácie, aj keby bola priateľská.

Bez premýšľania o tom, čo chce urobiť, strčil prianie do vrecka a zamieril von.

Keď prišiel na večierok, mnohí zízali a ostatní v rýchlom šepote odvrátili hlavy. Ale jeho oči pristáli na jedinom človeku, ktorý sa na neho usmial. Okamžite ho otvorene pozvala, čo len poslúžilo k tomu, aby všetci ostatní zostali v rozpakoch. Ten večer sa veľa nerozprávali; ale keď sa, bolo to na oboch stranách slušné a zdvorilé. Vôbec tie priania nespomenul, hoci pociťoval neopísateľné nutkanie tak urobiť.

 

December 2001

Rozhodol sa, že ju tromfne a pošle svoje vianočné prianie prvý. Avšak v snahe uistiť sa, že sa vďaka tomu nebude považovať za nič mimoriadne, poslal priania všetkým svojím spolupracovníkom. Minuloročný vianočný večierok sa zdal byť odrazovým mostíkom k jeho spoločenskému zapojeniu. Už s ním viacej nezaobchádzali ako s malomocným. Hoci nikoho z nich nepovažoval za priateľa, mal kolegov a známych, ktorí sa ho nehanbili pozdraviť. Keď prišlo jej prianie ako malo (tentoraz cínový vojačik na obale) v duchu sa uškrnul, pretože už premýšľal o tom, aká bude jej odpoveď na jeho vlastné vianočné priania. Ale neočakával, že onemie.

 

Milý Malfoy,

Dúfam, že tieto sviatky ti prinesú všetko to, v čo dúfaš,

Veselé Vianoce

S láskou

Hermiona

 

Zízal na tie slová ´s láskou´. Čo tým myslela? Poskytol jej príliš voľného priestoru? Možno s ňou trávil priveľa času. Ich rozhovory pri obede o knihách, histórii a politike museli prestať. Zrejme jej poskytovali mylný dojem, že sú priateľmi. Čo neboli. Zaiste neboli. Nikdy nemal v úmysle byť jej priateľom, a bol si istý, že ona nikdy nezamýšľala byť jeho.

Po dlhej hodine vnútornej diskusie položil to prianie tam, kam dal všetky ostatné priania: do strednej zásuvky svojho stola. Možno budúci rok bude konečne čas na to, aby ich vyhodil a zabudol na tieto nové vzťahy, ktoré tak nevedomky nadviazal. Ale rovnako ako v predchádzajúci rok, priania zostali tam, kde boli. Nezničené, ale pripravené pre náhodné okamihy, aby si ich prečítal kedykoľvek, keď tú zásuvku otvoril.

 

December 2002

Zízal na hromadu vianočných prianí, ktoré narobili neporiadok na jeho stole. Len samotné množstvo vianočných prianí, ktoré s matkou tento rok dostali, ho príjemne prekvapilo. To by mal byť dôvod k oslave; konečne ich takmer po štyroch rokoch vyhnanstva začínal čarodejnícky svet akceptovať. Ale uvedomil si, že jeho tvár je veľmi silne poznačená zamračením. Tento rok jedno prianie chýbalo.

S rýchlym uvažovaním si obliekol plášť a zamieril na vianočný večierok, ako to urobil posledné dva roky; lenže tentoraz do srdečnejšieho privítania. Našiel ju rozprávať sa s niekoľkými úradníkmi ministerstva a trpezlivo čakal, kým zostane sama, než sa k nej priblížil.

"Nedostal som prianie."

Hermiona sa prekvapená otočila. "Malfoy, čo..."

"Vianočné prianie. Tento rok som nedostal prianie." Niekde v zákutiach svojej mysle vedel, že znie detinsky, ale bolo mu to jedno.

"Ach," rýchlo odpovedala, než sklopila zrak. "Mala som v pláne jedno ti poslať, ale myslím, že som asi zabudla."

Jej slová ho boleli viacej, než by chcel priznať. "Chápem," nevľúdne odvetil.

Zvrtol sa na päte, aby odišiel v snahe zakryť svoje sklamanie, keď ho zastavila jej ruka na jeho rukáve.

"Malfoy, počkaj." Otočil sa, prekvapený naliehavosťou v jej hlase.

"Som tvoj tajný Santa, dobre?" zašepkala, sklonila hlavu, aby sa uistila, že ju nikto iný nezačuje. "Napadlo mi, že by som ti mohla dať to prianie spolu s darčekom." Mykla hlavou smerom k hodinám, ktoré viseli nad vchodom.

Sledoval jej pohľad a všimol si, že zostávali ešte dve hodiny do obdarovávania tajnými Santami. "Ach," zamrmlal, v rozpakoch.

Hermiona prevrátila očami. "Alebo by som ti ho možno mohla dať hneď." Nadvihla sa na špičkách, zľahla pobozkala svojimi perami tie jeho. "Veselé Vianoce," potichu povedala, keď sa od neho odtiahla.

Nehybne tam v omráčenom stave stál.

Zachichotala sa. "Povedala som ti, že ťa raz prekvapím. A ty si povedal, že nedokážem byť spontá-" Nikdy to nedokončila. Pretože v tej chvíli sa prebral z prekvapenia a načiahol sa po nej, jeho pery sa stretli s jej. Ovinula ruky okolo neho, keď mu vrúcne bozk opätovala. Pokiaľ šlo o neho, práve mu prisľúbila všetko, čo si kedy pre neho priala vo všetkých tých vianočných prianiach. Ten bozk bol absolútne dokonalý; a ona rovnako.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 06.10. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Pred štyrmi Vianocami Od: denice - 30.03. 2019
Pořád se mi líbí tak, jako když jsem to četla poprvé. Na poměrně malé ploše je toho hodně řečeno.

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: martian - 03.03. 2014
Kapka, padá-li stále, vyhloubí i kámen... Příjemná povídka, díky za překlad.

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: denice - 10.12. 2013
Znovu mě potěšila Hermionina jemná a taktní laskavost a Dracova odvaha čelit následkům špatných rozhodnutí. Jsem moc ráda, že se nakonec oba dočkali odměny. Díky.

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: Jacomo - 22.12. 2011
Poezie, romantika, nostalgie... no a samozřejmě i sentiment. Je to tam, ale protože jsou přece Vánoce, je to prostě krása. Díky.

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: ulli - 14.12. 2011
Krásná povídečka, moc se mi líbila. Bylo kouzelné sledovat jedny Vánoce za druhými a těšila jsem se na další krásné přání. Co mu tam Hermiona tentokrát napsala. Byly to asi dlouhé roky, ale všechno chce svůj čas. A jakoby mezi řádky jsem pozorovala Dracovo jemné roztávání. Časem dospěl až v večírku. A ty poslední Vánoce byly skvělé. "Nedostal som prianie." Trochu jsem se lekla, že by vážně zapoměla. No ale takový dárek asi nikdo nečekal. Krásný závěr. Líbí se mi povídky, kde Draco přece jen musí aspoň trošku trpět (třeba společensky) jako trest za svoje chování, zmoudří a najde lásku svého života (Hermionu) ;-)   Děkuju moc za povídečku.

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: bbarka - 14.12. 2011
Asi som sa tu roztopila... to bolo také krásne! Tie zmeny v prianiach, to, že žiadne z nich nevyhodil, aj tá zmena v Dracovom postavení, no a ten záver! Mám z toho celého taký dobrý pocit na duši... ĎAKUJEM!

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: Tesska - 13.12. 2011
Páni, som totálne roztopená úžasom :))) To bolo krásne. Nádherné priania, písané od srdiečka a presne v tom duchu, ktorý zrejme potreboval počuť... A nakoniec tá krásna spontánnosť :))) Waw. Ďakujem za poviedočku... krásny preklad.

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: anonym - 13.12. 2011
podarené.

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: larkinh - 13.12. 2011
Tak jsem čekala, jak dlouho bude Hermioně trvat nadepsat vánoční přání "Milý Draco", ale ona to vyřešila mnohem lépe :)

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: gleti - 13.12. 2011
Když si vzpomenu na filmový epilog, myslím že Hermiona z téhle povídky dopadla o 105% procent lépe než kanonická. A jsem ráda, že Draco přežil tvrdé poválečné roky se ctí.

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: denice - 13.12. 2011
Hloupůstka? Ale dokonalá. Přečetla jsem ji dvakrát a pořád jí nemám dost. "Nedostal som prianie." U téhle věty mi naskakuje husí kůže. Hermiona je tu úžasná. Díky. Vylepšilas mi den - opět a hodně.
Re: Pred štyrmi Vianocami Od: denice - 13.12. 2011
A banner odpovídá povídce, kouzelný.

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: Do_MuSh - 13.12. 2011
Tohle bylo moc pěkné... takové roztomilé :) 

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: Samarka - 13.12. 2011
To bylo neobvyklé a dokonalé...hrozně se mi líbí jak se dali dohromady :)

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: Gift - 13.12. 2011
Zacatek mi prisel lehce klisoidni (anooo ja vim, o tom vanoce preci jsou:-)), v prostredku jsem se zacetla a konec mi vycaroval jeden veliky usmev na tvari:-). Takovych prani neni nikdy dost!!:-) Dekuji za preklad. PS: opet prekrasny banner!

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: myska111 - 13.12. 2011
To bylo fakt krásný, tak dojemně romantické. Hermiona ho dobře překvapila. Moc pěkná povídka, ten závěr byl hrozně silnej, nebo jsem prostě dneska v nějakým divným rozpoložení. Díky

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: marci - 13.12. 2011
Tak tenhle kousek byl naprosto úžasný! Miluju takovéhle povídky - povídky, které navazují na kánon a kde dostanou společností zavrhovaní zmijozelové šanci :-) Krásně věrohodné. A pro mne zatím nejhezčí z dramione Adventu. Díky moc za objevení a překlad :-)

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: anda - 13.12. 2011
Moc pěkné:), děkuju za překlad:).

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: Patolozka - 13.12. 2011
Tak to bylo moc krásné! Ale že ten Draco má ale trpělivost a Hermi také! Jo a nádherný banner, ten se povedl!!!

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: Zuzana - 13.12. 2011
Zamrazilo ma keď povedala, že zabudla. Ale uľavilo sa mi... potom Ďakujem bolo to krásne Veľmi. Bože toľko rokov, kým sa Draco odhodlal napísať tie priania

Re: Pred štyrmi Vianocami Od: teriisek - 13.12. 2011
To by mě zajímalo, kdo z nich dvou byl nakonec překvapený víc. Krásný příběh, těší mě, že Draco nakonec nezůstal vyvrhelem. Děkuju moc za překlad, těším se na zítřejší kousek (proč jen je ten den tak dlouhý!) - bude další ze série, nebo jsi je nakonec nepřekládala?

Prehľad článkov k tejto téme:

AkashaTheKitty: ( Jimmi )24.12. 2011Keď niekto uhlie dostane
Sirylu: ( Jimmi )23.12. 2011Vianoce sú vo vzduchu... nenadychujte sa príliš!
luckei1: ( Jimmi )22.12. 2011Červená farba číslo tri
MiHnn: ( Jimmi )21.12. 2011Jedna pani povedala
Lady_of_clunn: ( Jimmi )20.12. 2011Nielen na Vianoce
smartcat: ( Jacomo )19.12. 2011Potíže po malfoyovsku
obviously394: ( Do_Mush )19.12. 2011Jmelí
Marmalade Fever: ( Rapidez )18.12. 2011Otravovat nepřestanu, dokud něco nedostanu
MiHnn: ( Jimmi )17.12. 2011Vianoce u Grangerovcov
riptey: ( Jimmi )16.12. 2011Bok po boku
horcruxnumber8: ( Jimmi )15.12. 2011Vy ste beťár, pán Grinch
gryff_slytherin : ( Jimmi )14.12. 2011Vianočné koláčiky
MiHnn: ( Jimmi )13.12. 2011Pred štyrmi Vianocami
AkashaTheKitty: ( Jimmi )12.12. 2011Vidieť svetlo
Silveris: ( Rapidez )11.12. 2011Brnkni mi
Musyc: ( Jimmi )10.12. 2011Vianočné poleno
Telperaca: ( Jimmi )04.12. 2011Nevratný dar
AnneM.Olivier: ( Jimmi )03.12. 2011Ako jeden Malfoy Vianoce ukradol 3.časť
AnneM.Olivier: ( Jimmi )02.12. 2011Ako jeden Malfoy Vianoce ukradol 2.časť
AnneM.Olivier: ( Jimmi )01.12. 2011Ako jeden Malfoy Vianoce ukradol 1.časť
Silveris: ( Rapidez )27.11. 2011Věř mi
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.09. 2011Prekvapenie