Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

The Christians And The Pagans

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 19.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

 Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read:Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/19/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Nevlastním Harryho Pottera, ani túto pieseň, ktorá patrí speváčke Dare Williamsovej.

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=d9H9Fi4Qcus&feature=related

 

The Christians And The Pagans  (Kresťania a pohania)

 

„Strýko Jason!“ vykríkla Hermiona, keď otvoril dvere.

„Hermiona!“ odvetil a natiahol ruky, aby ju privítal.

Hermiona sa schúlila do jeho náručia a na oplátku ho objala.

„Je tak fajn opäť ťa vidieť,“ povedala hlasom stlmeným jeho chlpatým svetrom.

„Tiež si mi chýbala,“ odvetil predtým, ako sa odtiahla. „Poďme dovnútra. Tu vonku je zima.“

„Je tu trochu chladno,“ uznala, keď ju strýko Jason viedol dovnútra. Hermiona obdivovala anjelov a betlehem, ktoré krášlili vstupnú halu.

V strede obývacej izby stál kompletne osvetlený vianočný stromček obkolesený hračkárskou vláčikovou dráhou. Na nej boli položené nákladné vagóny, lokomotíva sa ale nachádzala v rukách malého chlapca, ktorý ju tlačil po podlahe a vydával pritom všetky potrebné zvukové efekty.

„Timmy! Poď sa zoznámiť so svojou sesternicou Hermionou!“ zvolal strýko Jason.

Timmy vzhliadol hore a usmial sa.

„Ahoj Hermiona!“ ozval sa.

„Ahoj Timmy!“ povedala, keď pristúpila bližšie. „Čo to tam máš?“

Hrdo sa usmial a predstavil jej vec.

„To je mašinka!“ povedal.

„Jason?“ ozval sa hlas z kuchyne.

„Marta, Hermiona je tu!“ zavolal späť.

Žena vyšla z kuchyne držiac v ruke červenú misku s vareškou.

„Ahoj Hermiona!“ pozdravila s milým úsmevom.

„Ahoj!“ odvetila Hermiona. „Ako sa máš?“

„Fajn,“ povedala. „Práve dokončujem večeru. Mala by byť hotová v priebehu pätnástich minút.“

„Skvelé!“ riekol Jason.

„Ďakujem,“ povedala Hermiona.

Žena prikývla predtým, než sa vrátila do kuchyne.

„Tak mi povedz,“ začal Jason, „ako prebieha tvoje štúdium?“

„No, práve som bola prijatá do učenia k jednému z najlepších majstrov elixírov v Británii...“ spustila.

So strýkom Jasonom prebrali všetko od ich práce, po sobáš s Martou a Timmyho novú škôlku. Rozhovor sa však pozastavil, keď teta Marta oznámila: „Večera je hotová!“

„Poď jesť, Timmy,“ ozval sa strýko Jason, keď s Hermionou vstali.

Timmy odtrhol oči od stránky, ktorú vyfarboval.

„Nemôže to ešte niekoľko minút počkať?“

„Ak ti je jedno, či ti niečo zostane, potom môže,“ odvetil strýko Jason. „No, mama upiekla tvoj obľúbený kukuričný chlieb.“

Timmy vyskočil a rozbehol sa do jedálne. Hermiona sa zachichotala a spolu s Jasonom ho nasledovali. Marta sedela s výrazom hrdosti na tvári za vrchom stola plného jedla. Všetci sa usadili a ona vyhlásila: „Modlime sa.“

Sklonili hlavy a zotrvali chvíľu ticho. Hermiona čakala na známky aktivity... Keď začula v ich hlasoch zmenu intonácie, zodvihla hlavu a vzala si tanier, ktorý jej podali. Sklonili sa nad jedlo a jedli snažiac sa, aby sa rozhovor točil okolo menej chúlostivých tém, ako počasie alebo futbalové tímy. Timmy sa uprene díval na Hermionu, akoby jej chcel niečo povedať, ale po celý čas, čo jedli, zostal ticho.

„Ako dezert mám pre vás jablkový koláč...“ ozvala sa Marta.

„Hermiona, ty si čarodejnica?“ vyhŕkol nakoniec Timmy.

Všetci stíchli a pozreli naňho.

„Prosím?“ spýtala sa Hermiona.

„Si čarodejnica?“ zopakoval.

Z kuchyne sa ozval bzučiak.

„To je jablkový koláč!“ zvolala Marta a vybehla do kuchyne.

Hermiona sa zhlboka nadýchla.

„Áno, som čarodejnica.“

„Vieš čarovať?“ spýtal sa s očami rozšírenými záujmom.

„No,“ začala Hermiona, kým vytiahla prútik. Dotkla sa špinavého obrúska a zamrmlala kúzlo. Timmy zalapal po dychu, keď sa obrúsok premenil na motýľa a preletel cez izbu.

„Vau!“ šepol, keď mu pristál na pleci.

„To je naozaj fascinujúce!“ zašepkal Jason.

Marta vyšla z kuchyne a niesla čerstvo upečený jablkový koláč. Položila ho na stôl a očami sledovala motýľa.

„Nevedela som, že tieto veci možno vidieť i napriek tomuto ročnému obdobiu.“

„Ja tiež nie,“ odvetil Jason.

„Hermiona, môžem s tebou chodiť do školy a učiť sa, ako sa stať čarodejníkom?“ spýtal sa Timmy.

Usmiala sa naňho.

„Uvidíme, keď budeš mať jedenásť.“

*****

Hneď ako Hermiona odišla, si Jason sadol do kresla a zamyslene sa díval na vianočný stromček. Jej návšteva prebehla lepšie, než mohol vôbec dúfať, ale tiež uňho vyvolala spomienky. Spomenul si, že ako tínedžer počul svoju matku chvastať sa, aká je Hermiona zvláštna. Neskôr viedla nekončiace reči, že jej syn nikdy nebude môcť chodiť do tej špeciálnej školy, kam chodí Hermiona. To bolo z veľkej časti dôvodom, prečo sa on a jeho brat odcudzili.

Ešte uvažoval, že je možno načase to zmeniť. Možno to nebolo tak, ako tvrdila jeho matka. Hádam by to mohli skúsiť znova.

Jason vstal a spýtal sa: „Drahá, kde je telefónny zoznam?“

 

Pozn. prekl.: Kresťanské a pohanské piesne od Dary Williamsovej boli vydané na EP platni, ako sviatočný bonus vydavateľstva Razor and Tie. Je to tiež názov piesne na jej následnom albume Mortal City.

Amber a Jane sú počas vianočných sviatkov na cestách. Ich osobitým sviatkom, ktorý je súčasťou pohanskej viery, je Slnovrat. Na konci zostávajú u Amberinho strýka, tety a bratanca Timmyho. Strýko a teta sú kresťania. Je medzi nimi niekoľko nepatrných nezhôd vyplývajúcich z ich rozdielnej viery, prerušených dvoma otvorenými momentmi napätia zapríčinenými nevinnými otázkami mladého Timmyho. Napriek napätiu sa všetky strany  správajú počas návštevy zmierlivo.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: The Christians And The Pagans Od: Jacomo - 07.12. 2020
Připadá mi to jako stránka knížky otevřené kdesi uprostřed příběhu. Příběhu, ke kterému je potřeba si domyslet jeho začátek i další vývoj. Docela inspirace pro psavecké prstíky :-) Díky za překlad.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: The Christians And The Pagans Od: martian - 24.05. 2014
Oceňuji, že autorka této povídky se rozhodla poodkrýt před námi něco ze vztahů uvnitř rodiny Grangerových, protože sama JKR nám toho o Hermioniných rodičích prozradila trestuhodně málo. 

Re: The Christians And The Pagans Od: NessC - 12.02. 2012
Ten malý byl skvělý. :)

Re: The Christians And The Pagans Od: Zuzana - 20.12. 2011
Ani som nevedela, že má Hermionin otec brata Ale trochu som stratená v tých vzťahoch. Takže Stará mama Hermiony vravela Jasonovi keď bol tínedžer? že je Hermiona zvláštna a že Jason nebude chodiť do tej školy a preto sa odcudzil svojmu bratovi Hermioninmu otcovi? Trochu mi je divné, že Hermiona je tak stará ako Jason? alebo ako sa mohla jeho mama o nej rozprávať, že Jason do takej školy nepôjde? Každopádne, je to asi jedno, a hlavne prajem aby sa u Timma tie schopnosti prejavili aby bol šťastný a výnimočný
Re: The Christians And The Pagans Od: solace - 20.12. 2011
Myslím, že sme to pochopili rovnako. Viac k tomu neviem povedať ani ja. Dúfajme, že Timmymu sa jeho sen splní a uvidí Rokfort na vlastné oči. Tiež by som chcela. :-P Vďaka, Zuzi.:-)

Re: The Christians And The Pagans Od: myska111 - 20.12. 2011
Zvláštní povídka, přiznám se, že jsem se místy ztrácela o kom se mluví, ale dobrý. Těším se na další povídky.
Re: The Christians And The Pagans Od: solace - 20.12. 2011
Chápem, mysko. Dúfam, že zostávajúce sa budú páčiť viac. Ďakujem. :-)

Re: The Christians And The Pagans Od: zuzule - 19.12. 2011
Nojo, kdy jindy se usmířit než o vánocích. :)
Re: The Christians And The Pagans Od: solace - 19.12. 2011
Áno, vianočné klišé... tak nejak...;-) Ďakujem, zuzule.

Re: The Christians And The Pagans Od: denice - 19.12. 2011
Pochopila jsem, že Hermiona přišla navštívit strýce, s kterým se roky nestýkala. Ale nějak jsem nepobrala, proč se Jasonova matka chvástala, že je Hermiona zvláštní a její vlastní syn (ve věku Hermiony?) nebude moci chodit do Bradavic. Taky proč Timmymu (už vidím, jak se ve škole chlubí spolužákům) někdo říkal, že Hermiona je čarodějka (nepatří to pod zákon o utajení před mudly?) a kdo je Amber a Jane? A pokud oni jsou křesťané a Hermiona pohanka, proč by Timmy chtěl chodit do pohanské školy? Jsem z toho zmatená. Ale třeba se to ještě dozvím, pokud toto bude mít pokračování. Chybí mi Severus... Díky.
Re: The Christians And The Pagans Od: solace - 19.12. 2011
Jasonova matka, asi trochu netaktne vyzdvihovala pred svojím synom Hermionine výnimočné schopnosti a on možno žiarlil a závidel, že nie je taký ako ona. Timmy možno niečo započul od rodičov a chcel si overiť, či je to pravda. No, neviem, tiež sa len snažím domyslieť, ako to asi mohlo byt. Amber a Jane sú postavy, ktoré sa spomínajú v texte piesne. Je tam aj Jimmy, meno ktorého si autorka požičala do príbehu... Chápem, že ti Severus chýba. Vrátim ti ho späť. ;-) Dík, denice.

Re: The Christians And The Pagans Od: kometa - 19.12. 2011
Solace, patří k tomuhle kousku ještě nějaký jiný? Pokud ano, těším se na něj - poznámka pod kapitolou zní lákavě a chtěla bych pochopit víc :-) Jinak opět díky moc za překlad!
Re: The Christians And The Pagans Od: solace - 19.12. 2011
Nie, nepatrí. Zdá sa to trochu nedotiahnuté do konca, aj keď mi je jasné, aký bol autorkin zámer. Poznámka pod kapitolou sa týka textu piesne, z ktorého autorka vychádzala pri písaní príbehu. Je to však len stručné zhrnutie. Ďakujem, kometo.:-)

Re: The Christians And The Pagans Od: Samarka - 19.12. 2011
Opravdu zvláštní dílek, ale co, mně se líbí...a Timmy je taký zlaťučký...třeba z něj taky bude čaroděj a rozdílné se spojí :)
Re: The Christians And The Pagans Od: solace - 19.12. 2011
Áno, bolo to o rozdieloch, ktoré sa dajú pri dobrej vôli prekonať. Som rada, že sa ti príbeh napriek všetkému páčil.:-) Vďaka.

Re: The Christians And The Pagans Od: Elza - 19.12. 2011
Vánoce, čas smíření. Toto byla moc pěkná kapitola. Díky!
Re: The Christians And The Pagans Od: solace - 19.12. 2011
Asi tak, stále aktuálna téma. Ďakujem, Elzo.

Re: The Christians And The Pagans Od: Claire - 19.12. 2011
Teda, tohle je fakt divný dílek - jako by tam do celého cyklu byl "napasovaný" jen z té čistě americké posedlosti "správností" věcí v daný čas. Dá se to pochopit snad jen jako smíření a odpuštění, které by k tomuto času mělo též neodmyslitelně patřit. No, myslela jsem si, že zařazení "dramione" ze včerejška bude jediným nonsensem, ale never say never... Snad další povídečky budou opět v duchu těch "lepších" - ono už nám jich moc nezbývá. Díky za překlad a hezký den.
Re: The Christians And The Pagans Od: solace - 19.12. 2011
Nuž, tiež som z tohto príbehu mala podobné pocity, ale dala som mu prednosť pred zvyšnými tromi, ktoré som vynechala. Dúfam, že nasledujúce kapitoly sa budú páčiť viac. Ďakujem, Claire.:-)

Re: The Christians And The Pagans Od: teriisek - 19.12. 2011
Tak situace rozhodně zajímavá, ale přiznám se, že se mi to nelíbilo tolik jako ostatní kapitoly. Moc jsem nepochytila tu poslední část po odchodu Hermiony (o kom je vlastně kdy řeč) a navíc jsem vzhledem k okolnostem asi čekala trochu výraznější reakci na ten střet tak rozdílných tradic. Ale děkuju za překlad a těším se na další!
Re: The Christians And The Pagans Od: solace - 19.12. 2011
Mne tiež nie, ale čo už? Preložila som... V poslednej časti bola reč o tom, že sa Jasona dotklo, keď jeho matka pred ním vychvaľovala Hermionine výnimočné schopnosti, ktoré on nemal. A kvôli tomu sa odcudzili s bratom - Hermioniným otcom. Ďakujem za komentík, teriisku ;-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel