Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Static

4. kapitola

Static
Vložené: Jimmi - 12.03. 2012 Téma: Static
Jimmi nám napísal:

STATIC

Autor: galfoy

ORIGINÁL:   http://www.fanfiction.net/s/7360278/4/Static

Preklad: Jimmi

Beta-read: Bbarka

 Prístupnosť: M (od 16.rokov)

   Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní galfoy, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

4. kapitola

Boli v dome ešte len prvý celý deň a Draco to už začínal cítiť - záchvevy v hrudi, ktoré mu napovedali, že pocit pálenia čoskoro znova začne. Vyvolali v ňom miernu paniku a úzkostlivo vzhliadol na hodiny v kuchyni.

17:15

"Otec, kedy sa má tá humusáčka vrátiť z laboratória?" spýtal sa, snažiac sa pritom maskovať svoje obavy. Odišla pred jednou poobede a skutočne nepočúval, keď mu Potter s Weasleym vraveli jej rozvrh. Keby si bol uvedomil, ako bezmocne sa bude cítiť vydaný napospas tej kliatbe, asi by dával väčší pozor. V tom čase už skrátka nechcel viacej ich sprosté hlasy počúvať.

Lucius vzhliadol od knihy, ktorú čítal. Napriek minimalistickému bytovému zariadeniu, Grangerová nesklamala, keď prišlo na knihy. Venovala svojej zbierke veľkú miestnosť a Draco bol za to vďačný, pretože sa zdalo, že sa tu nič okrem toho nebude dať robiť. Vedel, že aj jeho otec rád číta. V tomto prekliatom väzení sa mohli učítať do zabudnutia.

"Myslím, že o šiestej," odpovedal. "Trápi ťa kliatba?"

Draco prikývol. "Zatiaľ je to v pohode. Môžem počkať. Už tam nebude príliš dlho." Snažil sa presvedčiť samého seba. Dnes to bolo horšie než obvykle. Oveľa horšie.

Lucius vyzrel z okna, z ktorého bol výhľad na veľký dvor. Vyzeral stratený v myšlienkach.

"Čo sa deje, otec?" spýtal sa Draco. Lucius mal sklony chrániť si svoje myšlienky so zúrivosťou besného psa, ale občas stálo za pokus skúsiť, či nemá náladu sa o ne podeliť.

Lucius si vzdychol. "Len premýšľam o tom, ako veľa sa zmenilo."

Dracovi bolo jasné, že hovorí o Narcisse a inštinktívne to vytlačil z mysle. Nedokázal o nej práve teraz rozmýšľať. Nedokázal to zvládnuť.

Sedeli v tichu.


Keď presne o šiestej Hermiona vykročila z kozuba, Draco ležal na gauči, spotený a bledý, v tvári utrápený výraz.

K Dracovmu nesmiernemu šoku preletelo jej črtami znepokojenie.

Nič nepovedala, len zmizla v izbe pre hostí a vrátila sa so svojimi zvyčajnými elixírmi. Keď ich začala miešať priamo pred ním, ukázala na jeho hruď, znova bez slova. Zaváhal len na chvíľu, než si rozhalil košeľu. Z nejakého dôvodu bolo to gesto dajako intímnejšie, než si stiahnuť prikrývku.

Urobila ďalšie neurčité gesto, ktoré si primerane vyložil a ľahol si na gauč.

Zrazu na neho položila ruky a on vydýchol úľavou. Kliatba sa v ňom hýbala, posúvala sa jeho krvou, nahor k pľúcam a von cez jeho hruď do jej malých prstov. Spustila úponky do vedra a utrela si ruky.

"Pi," podala mu fľaštičku.

Poslúchol, príliš vyčerpaný, aby vymyslel nejakú urážku.

Triaška sa spomalila.

Pozorne si ho prezerala, skúmala jeho tvár, keď elixír začal účinkovať. Všimol si, že v jej očiach niečo bolo, niečo iné, akási emócia. Znova mali teplú hnedú farbu, nie ten prázdny odtieň, ktorý vôbec nedokázal identifikovať. Hľadel do nich, snažil sa prísť na to, čo sa deje v jej mysli. Možno zostať s ňou nebude také zlé, ako očakával. Zjavne sa ho po tom všetkom pokúšala udržať nažive.

Zažmurkala. Zdanlivo uspokojená si pobalila elixíry a zamierila do kuchyne, aby pripravila večeru.

Draco dlho sedel na gauči, premýšľal o tom, ako veľa sa zmenilo.


Toho večera prišiel s Hermioniným elixírom Ron. Draco si čítal na gauči, keď vykročil z plameňov a obzeral sa po nej.

"Došli sme nakŕmiť závislosť?" uškrnul sa.

"Daj si odpich, blbý nevďačník," vyrovnane odsekol Ron. "Kde je?"

"Ošetruje otca v jeho izbe," pokrčil Draco s plecami.

Ron vyrazil smerom k spálni a Draco sa rozhodol ísť za ním. Aj tak nebolo čo iné robiť.

Lucius ležal na posteli, kovová noha opretá o rám. Hermiona mu obväzovala kýpeť čistým obväzom, ruky mala pokryté akousi mastičkou.

"Čauko, Miona," pozdravil Ron, keď zastal vo dverách. Draco mu nakúkal cez plece.

Usmiala sa na neho a otočila sa nazad k Luciusovi.

Draco si uvedomil, že odkedy ho zachránili, videl jej úsmev ešte len druhý raz.

"Stáli ste na nej príliš dlho. Nechcem, aby sa zapálila - prosím, nemali by ste chodiť viacej, než je nevyhnutné," vážne vyhlásila. Lucius zavrčal, že chápe.

"Dáš si šálku čaju, než pôjdeš?" spýtala sa Rona, ktorý prikývol. Draco pocítil podráždenie, že jemu neponúkla nič.

"Ty tiež, Malfoy?" spýtala sa, kým balila svoje zásoby,.

"Ach, nie," prekvapene odpovedal. Asi má tá humusáčka nakoniec spôsoby.

S nemou otázkou sa pozrela na Luciusa. Pokrútil hlavou.

Draco zostal v izbe s otcom, keď Grangerová s Weasleym odišli do kuchyne.

"Je čudná, však?" prehovoril Lucius.

Draco prikývol. "Vždy bola čudná. Ale teraz je ešte čudnejšia, keď zošalela."

"Čo myslíš, že to spôsobilo?" spýtal sa jeho otec.

To bola skutočne otázka. Draco nad tým premýšľal a tipoval, že to malo niečo spoločné s liečiteľom, ktorého zabili.

"Nie som si istý," odpovedal. "Ale zmenilo ju to. Neveril by si, ako veľa zvykla rozprávať v škole. Teraz ledva prehodí slovka."

Lucius sa zasmial a potom jeho výraz zvážnel. Vyzrel z okna vedľa postele.

"Aj tvoja matka zvykla veľa rozprávať."

Draco opustil izbu a šiel do postele, aby vytlačil z mysle spomienky na matkine oči.


Na druhý deň ráno Draco narazil na známu scénu, v ktorej Hermiona pripravovala raňajky a jeho otec sa mračil do diaľky.

"Bré ráno, humusáčka." Usadil sa za stôl.

Len na neho nadvihla obočie a pokračovala vo varení. O chvíľu neskôr mali pred sebou obaja Malfoyovci zahriate taniere jedla, tentoraz lievance so šľahačkou a černicami. Namiesto hrušky sa Hermiona skutočne posadila za stôl s vlastným tanierom.

"Kto ťa naučil variť, Grangerová?" spýtal sa Draco ohromený tou hostinou.

Pozrel na ňu a všimol si, že má znova mŕtve oči. Vymenil si pohľad s otcom a rozhodol sa, že tentoraz na ňu nebude tlačiť.

Jedla mlčky a potom upratala ich taniere.

Pri odchode z miestnosti prehovorila. "Moji rodičia. Milovali varenie. Zabili ich."

Odkráčala do spálne a Draco si s povzdychom prehrabol vlasy.

"Je tak prekliato komplikovaná," zamrmlal.

Lucius sa uškrnul a otvoril knihu na stránke, ktorú mal označenú.


Draco sa toho dňa dokázal držať lepšie a keď sa Hermiona vrátila z laboratória, netriasol sa. Dali si v tichu spoločne šálku čaju, než mu ošetrila hruď a potom šla skontrolovať jeho otca.

Sekundy na to, ako si Draco znova obliekol košeľu, prišiel letaxom Harry.

"Malfoy," prikývol. "Hermiona je...?"

"Zasraná mrcha ako vždy," odpovedal s úškrnom.

Harry prižmúril oči. "Kde je?"

Draco mu ukázal a Harry ho nechal stáť samého v obývačke.


Po týždni, ktorého každý deň prebiehal takmer rovnako, za Draco začal nudiť. Hermiona pred neho položila raňajky a dala Luciusovi jeho vlastnú šálku čaju. Celý týždeň ju zasypával otázkami a došlo mu, že je na čase vytiahnuť ťažšie zbrane.

"Prečo si prišla o rozum, Grangerová?"

Zalapala po dychu a Luciusovi zabehol čaj.

Draco sa na ňu uškrnul, s potešením zistil, že je nahnevaná.

"Čo sa stalo tvojej matke?" odsekla nazad. Úškrn mu zmizol z tváre.

Opustila miestnosť, raňajok sa ani nedotkla.

Lucius na neho zazeral z druhej strany stola. "Bolo to vážne nevyhnutné?"

Draco nemal odpoveď. Rozzúrený vstal a rýchlo kráčal k Hermioninej spálni. Tá svätuškárska malá bifľoška nemala žiadne právo vyťahovať jeho matku, či už prišla o rozum alebo nie. Nemala žiadne právo.

"Synu..." niesol sa za ním z kuchyne varovný hlas jeho otca.

Draco ho ignoroval a rozrazil jej dvere. Stála pri okne, vyzerala von s nerozlúštiteľným výrazom na tvári.

"Počúvaj ma, ty úbohá, špinavá humusáčka," kričal Draco, keď sa k nej približoval. Triasol sa, taký bol nahnevaný. Všetko, čo od záchrany v sebe potláčal, začínalo prebublávať na povrch. "Nikdy sa znova neopovažuj prehovoriť o mojej matke!"

"Prečo? Pretože sa bojíš, že by si sa možno musel skutočne zaoberať jej smrťou?" vypenila, otočená k nemu, nahnevanejšia a živšia, než ju kedy videl.

Schmatol ju za plecia a treskol o okno, jej hlava oň hlasne zadunela.

"Nič o nej nevieš," zavrčal, nos takmer pri jej nose. "Nevieš nič o mne. Za nič nestojíš. Čoskoro budeš mŕtva, keď bude po vôli Temného pána."

"Tvoj drahocenný Temný pán ti chladnokrvne zavraždil matku," ozvala sa chrapľavým hlasom, v očiach mala slzy z toho, ako ju hodil o okno. "Si v popretí. Prijmi to a pohni sa ďalej. V tejto vojne sme všetci stratili ľudí, ktorých milujeme."

Draco ju znova treskol o okno, prsty zaborené do jej chudých pliec.

"Čože, pretože si stratila svojho drahocenného Anthonyho, myslíš si, že mi rozumieš? Stratíš jediného človeka a prídeš o rozum? Si skurvený slaboch!"

Pozrela na neho veľkými očami, neviera farbila jej črty.

"Ty si myslíš, že ma zlomila Anthonyho smrť? Alebo možno smrť mojich rodičov? To si vážne myslíš? Ach, Malfoy, ty si taký naivný malý chlapček."

Zúrivosť z toho, že sa mu posmievala, sa prehnala jeho žilami a ešte raz ju z celej sily treskol o okno. Tentoraz sa sklo rozbilo a ona vykríkla. Krv pokryla jeho lakte a ruky, keď sklopil zrak na to, čo urobil, pretože ju stále držal za plecia.

Mrazivá hrôza sa usídlila v jeho žalúdku.

"Ach, môj bože, Grangerová..."

Skĺzla trochu popri stene, cestička krvi sfarbila maľovku za ňou. Vo vlasoch videl sklo vrazené do pokožky, črepiny v jej krku. Lapala po dychu.

Nie. Toto sa nemalo stať. Nemal sa nahnevať tak, že jej skutočne ublížil. Mal jej dať len príučku...

Prsty od jej krvi začali byť klzké, keď sa jej držal, šokovaný tým, čo urobil.

"Draco!" syčal spoza neho krívajúci Lucius. "Ty blbec! Ak je zranená, naša dohoda skončila a bez váhania nás doručia Temnému pánovi! Čo si jej urobil?" Keď to uvidel, zatváril sa zdesene.

Scéna bola spleťou skla a krvi a Hermiona sa triasla od hlavy po špičky, kým ju Draco zvieral.

V tom okamihu si Draco uvedomil, že sa nechce vrátiť k Temnému pánovi. Uvedomoval si, že popiera pravdu, že sa drží nádeje, že je možno ešte stále významný, ale z predstavy, že mieri nazad na manor sa teraz striasol strachom. Nebol tam vítaný, či bol Malfoy alebo nie. Roztrhali by ho na kúsky. Nakŕmili by ním hada. Upálili by ho zaživa.

Už viacej neboli jeho ľuďmi, nech bolo akokoľvek ťažké sa s tým zmieriť.

Zabili tam jeho matku. Zavraždili. Ženu, ktorá ho vychovala, ktorá ho bezvýhradne milovala, ktorá ho chránila, až kým ju nezrazili k zemi. Grangerová mala pravdu. Tá zasraná bifľoška mala pravdu.

Pozrel sa na krvácajúce dievča, ktoré držal za plecia a bez ďalšieho slova ju zdvihol do náručia a odniesol do vane.

"Čo robíš?" zavrčal jeho otec. "Potrebuje pomoc, ty idiot, nie zasraný kúpeľ."

"Ja jej pomáham," vyprskol. "Dám toto do poriadku. Nejako... Nejako..."

Mrmlal si to pod nosom, keď naprával Grangerovú vo vani tak, aby mal dobrý výhľad na škody. Krv bola všade - ako ju mal vyliečiť? Dokonca ani s prútikom nebol v tomto vôbec dobrý.

"Dones mi tie mastičky, čo používa na tvoju nohu. A tiež mi dones gázu," prosil. Vycítil, že jeho otec zaváhal, než odkríval, aby našiel to, čo potreboval.

Zdvihol jej oboma rukami hlavu, zadíval sa jej do očí, kým jej stekali slzy po lícach. Znova mala teplé, hnedé oči, ale emócia, ktorú obsahovali, sa podobala zúfalstvu. Cítil sa hrozne.

"Je mi to ľúto, Grangerová," zašepkal. "Dovoľ mi dať ťa do poriadku. Potom nás môžeš vyhodiť, ale dovoľ mi skúsiť nejako toto zlepšiť. Neviem, ako byť dobrý."

Neodpovedala, ale zavrela oči, keď jej začal vyťahovať rozbité sklo z pokožky tak nežne, ako to jeho trasúce sa ruky dokázali a pri svojej práci mrmlal ospravedlnia.


Hermiona v ten deň nešla do práce, ale zostala schúlená v posteli, cez gázu jej presakovala krv.

Draco sa nervózne prechádzal pred jej spálňou, nakúkal každých pár minút, aby ju skontroloval. Premýšľal, či ho Potter s Weasleym zabijú skôr, než bude mať príležitosť Temný pán. V skutočnosti tomu dával prednosť. Alebo možno ten chlapík Wolfgang by mohol splniť svoju hrozbu. Vyzeral byť toho dosť schopný.

Z Luciusa bol uzlíček nervov, žmolil si ruky na gauči, oči mu ustarane skákali ku kovovej nohe. V mysli sa mu plazila predstava Nagini. Draco mal vždy prchkú povahu, ale toto bol tragický omyl. Lucius si pamätal mučenie, špinavý suterén a pocit, keď mu odrhlo nohu. Jed z tesákov Nagini. Dracove výkriky, keď ho spaľovali neviditeľné plamene. Narcissine chladné telo. Bodnutie zrady.

Večera sa nekonala.

Draco s Luciusom boli v kuchyni, chorí od nervozity. Bolo deväť. Niekto každú sekundu príde letaxom a Hermiona bola stále v spálni, pokrytá krvou presiaknutými obväzmi.

"Je mi to ľúto, otec," povedal Draco, hlas mal zachrípnutý. "Nemal som do nej rýpať. Nemal som sa vytočiť."

Lucius ho ignoroval, nahnevane hľadel na stôl. Robilo mu problémy dôverovať si, že dokáže prehovoriť.

"Na humusáčku k nám bola veľmi láskavá," nakoniec povedal. "Hlavne vzhľadom na vašu spoločnú minulosť."

Draco sa cítil ešte horšie. Nikdy dobre nezvládal svoj hnev, ale toto bolo zlé. Veľmi zlé. Kliatba v ňom sa pohla, ako keby vycítila, že čoskoro bude môcť znova slobodne prúdiť jeho telom.

Letax sa rozhorel k životu a vyšiel z neho Harry. Stačil mu jeden pohľad na nervóznych Malfoyovcov, aby prižmúril oči.

"Kde kurva je?" Hlas mal z ocele.

"Tu som, Harry," ozval sa Hermionin hlas. Prešla k nemu a venovala mu božtek na líčko. "Nedáš si čaj?"

Draco s Luciusom na ňu vyvalili oči. Vyzerala, ako keby sa nič nestalo.

Harry sa tváril podozrievavo.

"Wolf vravel, že si dnes nebola v práci."

"Nemala som v dobrom stave hlavu," odpovedala. Draco takmer zastonal nad tým dvojzmyslom. Čo to sakra robí?

Harry sa na ňu znova dlho zadíval, ale potom pokrčil plecami. "Žiaden čaj, vďaka. Len som ti prišiel dať elixír."

Hermiona prikývla, odzátkovala fľaštičku a niekoľkými glgmi vypila obsah.

"Vďaka."

"Odprevadím ťa do izby," riekol s jemným úsmevom.

Odišli a Draco hľadel na Luciusa s neveriackym pohľadom. Ani jeden z nich neprehovoril.

Harry sa vrátil o minútu neskôr, stroho ich pozdravil a odišiel letaxom.

Draco rýchlo vstal a bežal do Hermioninej izby.

"Grangerová?" povedal pri dverách. Otvoril ich a našiel ju pozastrkávanú v posteli, všetka krv bola preč a okno bolo opravené. Vyzeralo to, ako keby sa nič nestalo, ako keby ju násilne netreskol o sklo. Oči mala napoly zatvorené, ale ešte bola hore.

Posadil sa na kraj postele a pozoroval ju. Pri pohľade zblízka dokázal rozlíšiť, že si mnohé rany napravila sama a na ostatné použila skrášľovacie kúzla. Musela to urobiť náhlivo po tom, keď si všimla, koľko je hodín. Zachránila ho.

"Prečo?" spýtal sa.

"Neviem," ospalo odpovedala. "Nenúť ma to vysvetľovať." A potom zaspala.

Sedel tam ďalších desať minút, sledoval ju ako spí, premýšľal, prečo ho ušetrila. Prečo ušetrila jeho otca.

Tej noci Draco spal stočený do klbka, myslel na svoju matku, jeho sny prenasledoval jej elegantný úsmev a nežné oči. Tak veľmi mu chýbala. Konečne za ňou trúchlil, dovolil slzám, aby mu zmáčali vankúš, až kým ho svetlá svitania neukolísali do spánku.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 4. kapitola Od: pimpinela - 22.03. 2014
Draco je totálny idiot!!!! Trochu mi vadí Luciusova pasivita v tom ohľade, že syna viacej nepoučuje..., alebo nesnsží sa mu vysvetliť skutočnosť. Ale to je iba taká drobnôstka . Ešte šťastie, že Hermiona mu dala šancu a nebonzla ho. Hoci sa aj čudujem...Kretén jej rozmlátil hlavu o okno...Draco vždy ľutuje až keď je neskoro, mal by sa naozaj naučiť ovládať. Ale som rada, že si konečne pomaly priznáva skutočnosť o tom, čo sa stalo s jeho matkou a že ich chceli zabiť vlastní. 

Re: 4. kapitola Od: doda357 - 09.08. 2012
Och, to Draca čo napadlo? To ako vážne? Tresnúť Hermionu o okno? No takže za jej stavom nie je len Anthony, ale aj rodičia? Čo sa ešte nedozvieme? Aj keď je to kruté, ale konečne si Draco priznal, že už nemá mamu...                                                                                                                      Zaujímalo by ma, prečo ich Hermiona kryla. Ďakujem za kapitolu 

Re: 4. kapitola Od: Kellieta - 06.05. 2012
Hermiona je neskutečně dobrá... Konečně se Draco uvědomil, škoda jen, že tak hrozným způsobem.

Re: 4. kapitola Od: zelaaa001 - 06.04. 2012
žeby sa už Draco po tomto začal správať úctivejšie? Dúfam! Pekne to napreduje. Ďakujem sa super preklad.

Re: 4. kapitola Od: bbarka - 26.03. 2012
Už som aj zabudla, aká drsná je tá časť s oknom... v konečnom dôsledku to ale naozaj Draca donútilo uvedomiť si skutočnosť... a to je tá pozitívna časť! A stále si myslím, že si Draco tú poznámku o jeho matke vyslovene pýtal... do kelu, ja by som teraz tak rada porovnávala, ale nemôžem to tu prezrádzať... takže len ďakujem a preklad je úplne super! :D

Re: 4. kapitola Od: Jacomo - 21.03. 2012
No tohle snad Draco nemyslí vážně?! Nadávky a urážky budiž, ale fyzické násilí? Copak se zbláznil?! Sám by zasloužil, aby mu někdo třísknul hlavou o pořádně tvrdou zeď, třeba by se mu v ní rozsvítilo... Uf, ten mě tedy vytočil. Ovšem další vývoj byl předvídatelný, krev může smýt závoj popření a Hermiona je dobrá duše, takže je nevyhodila. Doufám, že to ale ještě dá Dracovi "sežrat". Promiň, Dráčku, ale v téhle kapitole tě fakt nemám ráda Překladatelku ovšem miluju
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 23.03. 2012
Nádherný komentár a hlavne postreh. Vyvolal mi úsmev na tvári - taký od ucha k uchu, až sa manžel spýtal, s kým si dopisujem. Ďakujem

Re: 4. kapitola Od: NikkyD - 21.03. 2012
Okej takze cas som si nasla pretoze som hned precitala dalsie kapitoly:D nemohla som sa zastavit..je to uzasna poviedka!!!:) krasny preklad!:) dikii:)

Re: 4. kapitola Od: Jin - 20.03. 2012
vdaka za kapitolku a za to,že prekladáš tuto poviedočku...je čím dalej tým zaujímavejšia

Re: 4. kapitola Od: holloway - 19.03. 2012
Chudáčci Malfoyové byli bez večeře :-) I když je povídka laděná vážněji, při Luciusově: "Potřebuje ošetřit a ne vykoupat", jsem se neudržela a vyprskla smíchy. Draco se tu chová opravdu velmi nepěkně, dělá mi starosti, chlapec jeden zlobivej. I když asi se dost vyděsil čeho je schopnej a pak se choval opravdu skoro roztomile jak se omlouval, ale asi to bylo jen aby si zachránil zadek. Pozitivní je, že si uvědomil že k Temnému pánovi se vrátit nechce, tak snad to nebyl jen záblesk choré mysli.
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 20.03. 2012
Už keď som zazrela tvoj nick, vedela som, že tie komentáre budú stáť za to. Napísala si to nádherne - toto je zase vec, čo ja nedokážem, takto analyzovať poviedku - ďakujem a šup na ďalší (teraz si pripadám ja ako vy s tými kapitolami)  

Re: 4. kapitola Od: Werush - 18.03. 2012
Lucius sa správa v tejto poviedke úplne inak ako zvyčajne, vie čo je v hre, nechce sa už vrátiť k Voldemortovi... Táto časť bola skvelá :) Ďakujem za preklad :)

Re: 4. kapitola Od: Claire - 18.03. 2012
Nemohu si pomoci, tady mi přišla ta Dracova reakce neadekvátní a zbytečně brutální. Pravda, v úplně finální efektu pomohla jemu - připustit si konečně realitu, i Hermioně - objevují se první záblesky jejího bývalého já. Doufám, že další léčebné postupy budou už mírnějšího charakteru. Tak, a teď se vědomě dopouštím svatokrádeže - ale jestli má Hermiona skončit s Malfoyem, pak prosím, prosím, prosím, ať je to Lucius a ne ten nevyzrálý arogantní blbeček, který nebude dospělý ještě hodně dlouho. A je to! Díky za kapitolku, hurá na další...
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 18.03. 2012
Vieš, že sa mi ten pairing začína páčiť? Dokonca som objavila poviedku, kde sa vrátila do doby Pobertov a miesto Draca bol Lucius. A celkom to ušlo. Ale inak som kvalitnú poviedku s týmto pairingom nenašla, ak máš nejakú v zálohe sem s ňou. Nebránim sa tomu. Viem o jednej, od AnnyM, ale miestami bola až pornografická... asi by som sa k nej mala vrátiť, možno by som to teraz brala už inak :D Díky

Re: 4. kapitola Od: kukajda - 18.03. 2012
Tahle scéna mi přišla trochu přehnaná. S trochou násilí je třeba v Dracově případě přípustná, ale tohle by mu neměla žádná (ani šílená) holka odpustit. No ale je to jenom povídka a i tak jsem zvědavá na pokračování.
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 18.03. 2012
Mne to také divné neprišlo. Teda ak myslíš Dracov výbuch, nie Hermioninu reakciu. Draco v šoku, v popretí, zatvorený na jednom mieste, s človekom, čo ho vytáča, ktorý predstavuje všetko, čo nenávidí a on je na neho odkázaný, plus všetko to, čo mal za sebou... výbuch by som pochopila. Hermionina reakcia sa vysvetlí, ale viem, že v tejto etape som si povedala, fajn, chrabromilčanka, chce ich zachrániť. Keby nemala taký chorý mozog, poviem si, že pchá, chce si to s nimi vybaviť sama, chce im to vrátiť, tak nechcela, aby ich vzali preč, počkajte na tú pomstu... bohužiaľ má čo robiť sama so sebou. Díky
Re: 4. kapitola Od: kukajda - 18.03. 2012
Právěže myslím Hermioninu reakci :-) Já mám bohužel otravný zvyk představovat si, co bych v její situaci dělala já a v tomhle okamžiku bych už ho nechtěla nikdy vidět. Teď už ale mám za sebou další kapitoly, tak nebudu tak přísná a řeknu, že jsem to pochopila :-D

Re: 4. kapitola Od: Monie2 - 18.03. 2012
Typická Hermiona :o) to bylo od ní milé...děkuji za kapitolku

Re: 4. kapitola Od: salviq-25 - 18.03. 2012
Dracoo! Prečo sa musíš správať ako imbecil?! :/ Ako si môžeš dovoliť ubližovať tvojej Hermione? Vŕŕ :D Ale túto poviedku zbožňujem každou kapitolou viac a viac...:D =)

Re: 4. kapitola Od: janulikD - 18.03. 2012
Tak jo už začínám mít Draka zase oficiálně ráda :) Tahle povídka je prostě famózní :)

Re: 4. kapitola Od: dinca - 18.03. 2012
Spadl mi kámen ze srdce, že je Hermiona nepráskla, ale abych pravdu řekla, já jsem si taky myslela, že Hermiona skoro přišla o rozum kvůli Anthonymu. Je to moc povedená kapitolka a těším se, jak se to dál vyvine

Re: 4. kapitola Od: Michelle - 17.03. 2012
Hermiona mě teda překvapila, jak je kryla. A Draco si to koečně přiznal! Já se fakt bála, jak to s nima skončí, ale konec kapitoly opravdu  nádherný. Díky.

Re: 4. kapitola Od: dsidova - 16.03. 2012
páni skvělá kapitola, moc děkuju za překlad

Re: 4. kapitola Od: Andariela - 16.03. 2012
dosť silná kapitola :) Dracova reakcia, ešte lepšia Hermionina....túto kapču som dala jedným dychom :) 

Re: 4. kapitola Od: eihwe - 16.03. 2012
To by mě zajímalo, proč Hermiona předstírá.. A Dracovi záchvaty.. hm, sebereflexe? Paráda. :o)

Re: 4. kapitola Od: Samarka - 16.03. 2012
Ale....Hermiona nám začíná vnímat a Draco míří do další fáze truchlení

Re: 4. kapitola Od: Norika1971 - 16.03. 2012
pre niektorych ludi je velmi tazke si priznat, ako velmi smutia za najblizsimi. Popritom niekedy je dobre sa o tychto veciach s niekym porozpravat. Naozaj to pomaha.

Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 15.03. 2012
Všetkým znova obrovské díky za komentáre. Toto bola fakt skvelá kapitola, úplne vidím Draca ako zviera v zúfalstve Hermionu a prosí, ospravedlňuje sa a vyberá jej zakrvavenými prstami črepiny z vlasov. Ešte si ju tak pritúliť...

Re: 4. kapitola Od: muuufi - 15.03. 2012
Dakujem za preklad:)

Re: 4. kapitola Od: teriisek - 15.03. 2012
Ač to Draco dost přehnal a opravdu jsem mu přála záchvat kletby, aby alespoň trochu pykal za svoji hloupost a neschopnost se ovládnout, jsem ráda, že to nakonec bylo k něčemu dobré. Alespoň už nepopírá smrt matky a uvědomil si, že u Voldemorta je nic dobrého nečeká. Jsem zvědavá, jestli mu to vydrží, nebo znovu sklouzne k popírání... Díky moc za nádherný překlad, nemůžu se od toho vůbec odtrhnout!

Re: 4. kapitola Od: Nade - 15.03. 2012
Uff, a malér byl málem na světě. Proč ho Hermiona kryla? Snad proto, že sama už předem tušila, že až Draco připustí skutečnost, tak to bude výbuch. Třeba to vysvětlí později. Díky za překlad, paráda.

Re: 4. kapitola Od: ebrova - 14.03. 2012
Tak túto kapitolu som prečítala so zatajeným dychom. Teším sa na ďalšiu. Vďaka za preklad.

Re: 4. kapitola Od: 3lucky - 14.03. 2012
teda, tohle bylo silné kafe.....  Lucius se mi líbí čím dál víc, a Draco mě dost překvapil tím, že litoval toho, co udělal ještě předtím, než si uvědomil riziko toho, že jí ublížil... Jsem zvědavá, jestli bude vysvětlen důvod, proč to Hermiona Harrymu neřekla....

Re: 4. kapitola Od: Ivonka - 14.03. 2012
Děkuju za kapitolu

Re: 4. kapitola Od: Lenna222 - 14.03. 2012
Milujem takového Luciuse, prostě ne zaltíčko ani ne velkej "hajzl" ani ne srab prostě takovej jakej byl v knížce. Mno Jak se zdá tak Miona je jedna velká záhada. Co za tim asi bude? Myslela jsem, že budu číst až dokončíš povídku protože nesnášim když musim čekat na další díly, ale tady to asi nevydržim Děkuji moc.
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 15.03. 2012
Ja sa budem snažiť... fakt, táto poviedka ma totálne pohltila, aj keď fakt niekto môže povedať, že je príliš optimistická a vytknúť ten spomínaný zvrat a záver, ale dajako mám na také chuť :D

Re: 4. kapitola Od: Shoshi - 14.03. 2012
Draco je idiot, ale aspoň trochu sa v ňom pohlo to svedomie... Hurá na ďalšiu kapitolu

Re: 4. kapitola Od: Leannka - 14.03. 2012
Ach Draco, ty si taký idiot!

Re: 4. kapitola Od: soraki - 14.03. 2012
zajímavý vývoj, po pravdě, popřením si musí projít každý (vlastní zkušenost - nijak příjemná)

Re: 4. kapitola Od: Peggykaja - 14.03. 2012
mám pocit, že se postavy konečně někam hnuly....  A Dracu se začíná vzpamatovávat.... Docela překvapila hermi, asi ji to konečně začíná přivádět z letargie a začíná uvažovat.... snad se brzy rozkecá a zas bude vše jako dřív...

Re: 4. kapitola Od: terezickas - 14.03. 2012
No tak je to vážně zajímavější a zajímavější, jsem zvědavá, co se z t oho ještě vyvine.

Re: 4. kapitola Od: Mucky - 14.03. 2012
prostě wou wou, skvělí překlad :D

Re: 4. kapitola Od: vansmall - 14.03. 2012
To co se jí stalo, mě zajímá čím dál tím víc. Pokud to nebyl Anthony ani její rodiče, tak co se jí krucinál stalo? To, že nic nevím mě začíná pěkně vytáčet! :D 

Re: 4. kapitola Od: Goddy - 14.03. 2012
Protože jí nutí žít.. nelituje jí. alespon ne tak, jako ostatní.
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 15.03. 2012
Tiež si to myslím. Keď človeka ľudia ľutujú, dajako automaticky sa začína ľutovať sám a podvedome vzdáva snahu niečo urobiť. Ďakujem

Re: 4. kapitola Od: Neprihlásený - 13.03. 2012
Hm, zajímmao by mě, z čeho měla na začátku kaitoly Hermiona tu leší náadu, "teplejší" oči.. jesti že byla v práci? Nebo z čeho?Když to do rána zase přešlo...  Draco to pak pořádně pokazil, blbec:/ Ale chtěla bych vidět jeho výraz, když si Hermiona přišla do kuchyně pro elixír:D  A ani po několik přečtenejch povídkách ve slovenštině nějak nemůžu uvěřit tomu, jak krásně se mi čte:) Děkuji za překlad:-)
Re: 4. kapitola Od: crazyiiii - 13.03. 2012
To je komentář ode mě:D Nějak se mi odhlášil prohlížeč nebo co:// 

Re: 4. kapitola Od: lucky - 13.03. 2012
Kruté setkání s realitou, ale konečně si i Draco začíná uvědomovat svou situaci.

Re: 4. kapitola Od: adelina - 13.03. 2012
Teda, opravdu už jsem dnes nechtěla číst dál, ale po téhle kapitole...Tak Draco se nám probral, chudák Hermiona. Draco opravdu nezvládá být "dobrým". Lucius má celkem nadhled co se Hermiony týká, jistě na humusačku se k nim chová dobře, že:) Děkuju za překlad:)

Re: 4. kapitola Od: lennyuchiha - 13.03. 2012
Bolestivé prozření pro oba. Dracovi konečně došlo že nechce zpátky k Voldemortovi a Hermioně, že jí provokuje a vytrhává z její agónie. 

Re: 4. kapitola Od: petty002 - 13.03. 2012
Týden jsou tam spolu zavření a už došlo i na krev :-), Lucius je tady celkem milý :-)

Re: 4. kapitola Od: jerry - 13.03. 2012
stale viac sa bojim toho co sa stalo mii. draco je idiot, skoro ju zabil, len preto ze ho to nastvalo a este ktomu to cele vyvolal on. a mia mu neliecila tu kliatbu, nemalo by ho to boliet?? dik
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 15.03. 2012
Už mu stačí liečba len každý druhý deň, aspoň myslím. Len na vysvetlenie.

Re: 4. kapitola Od: Gift - 13.03. 2012
V teto kapitole se mi svechny postavy moc libi. Racionalni Lucius, zhrzeny ale stale smejdsky Draco, "ne-zombie" Hermiona. Jen doufam, ze mu to okno vrati. Sice ho vetsinou coby smejda mame rady, ale drobatko to prehnal. Povidka se mi libi cim dal vic, diky, Jimmi.

Re: 4. kapitola Od: Lupi - 13.03. 2012
Draco ako totálny idiot, Luciu ticho prijímajúci stav vecí, Herm neživá... naozaj som zvedavá, čo sa stalo... a prečo ju Harry a Ron nenavštevujú častejšie? Prečo sa jej nesnažia viac pomôcť? Alebo to už vzdali?

Re: 4. kapitola Od: luisakralickova - 13.03. 2012
Tak to vypadá, že se budou vzájemně učit -Draco jak být hodný a Hermiona jak být zase zdravá. Lucius jim k tomu pěkně sekunduje. Díky za tu kapitolovou smršť, škoda, že číst v pracovní době nelze:)

Re: 4. kapitola Od: JSark - 13.03. 2012
No konečne sa Dráčikovi rozsvietilo v makovici. Hurá. Ešte by jej mohol prestať hovoriť humusáčka. Je zaujímavé, že v tejto poviedke je ten fanatik Draco, kým Lucius je ten rozumnejší. Zvyčajne to bývava naopak. )

Re: 4. kapitola Od: Lucka - 12.03. 2012
Presne takýto Lucius mi vyhovuje, žiadny závratný obrat ku svetlu. Len priznanie porážky, rešpekt a mierna pokora.
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Aj mne, takýto Lucius začína byť jedným z kritérii pre výber ďalšieho prekladu.  Teda okrem kandidátov, čo už mám

Re: 4. kapitola Od: myska111 - 12.03. 2012
Tato kapitola je taková silná. Co se stalo Hermioně, že je v takovém stavu a přesto Draca a Luciuse zachránila? Konečně si Draco uvědomil, že se nemůže vrátit k Temnému pánovi. Proč to všechno Hermiona dělá? Je to velmi zajímavá povídka, zatím dost temná, ale věřím, že se vše v dobré obrátí.

Re: 4. kapitola Od: Zuzana - 12.03. 2012
Veľmi sa mi páčia slová „učítať sa do zabudnutia“ ja som si tak užívala istý čas, keď som pracovala na vrátnici celých 8 hodín nebolo čo robiť tak som prečítala takmer celú mestskú knižnicu bolo to celkom krásne obdobie, asi sa mi už nikdy nepodarí nazbierať toľko času na čítanie.  Trochu som odbočila Ale chápem, že knihy vo väzení alebo úkryte môžu byť to najlepšie čo existuje. A oni tam majú ešte aj kuchárku a liečiteľku. Draca zabolelo keď mu vrátila to jeho bodnutie jeho otázkou, otázkou na jeho matku. Myslím, že svojím spôsobom je aj on trochu mimo reality. Hodia sa k sebe. Dvaja blázni, ktorý sa držia nad vodou svojimi slovnými súbojmi, aj keď tie Hermionine sú opozdené a strohé. Tentokrát zasiahla priamo. Až mi bolo Draca ľúto. Ale potom všetkým ukázal aký je blb, ako sa nedokáže ovládnuť. Je to len decko v koži dospelého chlapa  Ublížil Hermione ale aspoň zistil, že je jeho matka mŕtva. Vždy je vraj na všetkom zlom niečo dobré...

Re: 4. kapitola Od: tigy - 12.03. 2012
Veru, ako už napísala ansus, chúďa Hermiona si to musela odskákať, aby Draco konečne začal brať na vedomie realitu ...myslím si, že sa k nej odteraz už bude správať lepšie. 
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Konečne mu došlo, že sa nechce v skutočnosti vrátiť... díky

Re: 4. kapitola Od: Kaitlin - 12.03. 2012
Tahle kapitola se mi opravdu líbila. Draco konečně vybuchl a dokonce si i přiznal, v jakým je postavení a tak. :) A Hermiona ho kryla, Lucius byl zděšen konáním svého syna... Zázraky se koukám dějí :D 
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Skôr si bál, čo sa im za to stane. Neverím, že by mu ešte v tejto chvíli vadili, ako sa choval k humusáčke. Díky

Re: 4. kapitola Od: denice - 12.03. 2012
V této povídce má Ron velmi kreativní slovník, i když jinak jsou on i Harry velice rozumní. Válka je zřejmě donutila dospět. Zase nádherný Lucius. Zatím září rozhodně víc než Draco. Jeho sebeovládání a tiché truchlení po Narcisse je obdivuhodné. Dracova přítomnost zřejmě Hermioně pomáhá více způsoby. Ty šoky pomohly i Dracovi trochu se vrátit do reality.Kapitola má nádherný závěr. Díky.
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
No, v tejto poviedke má autorka veľmi neslušný slovník, kľaje ako baník. Tak sa to snažím nejak mierniť. Záver úžasný, spomínam si, ako som si vravela, no konečne, konečne sa preberie. Minimálne zo zvedavosti, prečo ich zachránila. Díky

Re: 4. kapitola Od: elena - 12.03. 2012
v tejto poviedke sa mi paci to, ako sa Lucius sprava...skoro pekne..k Hermione...zvlastne :)

Re: 4. kapitola Od: sabu - 12.03. 2012
trochu mi to připomíná postapokalyptické fanfiction. Ale proč vlastně ne. Jen mi přijde zvláštní, že pokud se Hermioně stalo vážně něco tak velkého, jak je možné že to ani Lucius neví (i když...neví?). Ale na druhou stranu, to co pro nikoho neznamená téměř nic, může být pro druhého tragédií...

Re: 4. kapitola Od: hatifnatif - 12.03. 2012
no teeeda, to je ale pokrok...monžá bude Hermiona ke svéímu uzdravení potřebovat Draca a jeho rýpání

Re: 4. kapitola Od: ansus - 12.03. 2012
Chudák Miona, tohle byla bolestivá léčba Dracovy zaslepenosti...snad to aspoň bude účinkovat dlouhodoběji. Malfoyovi hoši dostali pořádnou lekci. Jinak musím říct, že Hermiona má velmi sympatický kroužek ochránců - tentokrát jsou pánové až napodiv rozumní a rytířští. Díky za skvělý překlad.
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Aj ja ďakujem :D

Re: 4. kapitola Od: marci - 12.03. 2012
Nádherná kapitola!! Draco nepotřeboval léčbu kletby? myslela bych si, že se bolest vrátí (a ne že by si to nezasloužil), když "vyřadil Hermionu z provozu".  Nu, zdá se, že draco se konečně začíná probírat.... ale já snad ani nechci vědět, co se Hermioně stalo... Díky moc
Re: 4. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Myslím, že už ju potreboval len každý druhý deň. Nádherná kapitola bude číslo 11 a 12, ak sa nemýlim :D Ďakujem za všetko a prosím, odpovedz mi na mail :D 

Prehľad článkov k tejto téme:

galfoy: ( Jimmi )20.05. 201221. kapitola
galfoy: ( Jimmi )06.05. 201220. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.04. 201219. kapitola
galfoy: ( Jimmi )20.04. 201218. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.04. 201217. kapitola
galfoy: ( Jimmi )08.04. 201216. kapitola
galfoy: ( Jimmi )27.03. 201215. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.03. 201214. kapitola
galfoy: ( Jimmi )18.03. 201213. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201212. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201211. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201210. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20129. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20128. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20127. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20126. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20125. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20124. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20123. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20122. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20121. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.01. 2012Úvod k poviedke