Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady krátkych poviedok od solace I.

Spýtal som sa jaseňa...

Preklady krátkych poviedok od solace I.
Vložené: solace - 01.04. 2012 Téma: Preklady krátkych poviedok od solace I.
solace nám napísal:

Spýtal som sa jaseňa...


Autor: Astreya

Preklad a banner: solace

Rating: PG

Humor

http://severushermione.clan.su/forum/20-6123-1

 

Bláznivá aprílová poviedka.

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Spýtal som sa jaseňa: „Kde je moja milená?“

 

Severusovi bolo zle. A hoci mu obvykle „druhý deň po“ v hlave búšili zbíjacie kladivá, v ústach akoby sa mačky vyšpinili, ruky sa triasli a oči neotvárali, tentoraz mu bolo skrátka tak mizerne, ako nikdy.

„Hermionaaa...“ zastonal. „Hermionaaa...“

Nie, on si veľmi dobre uvedomoval, že sa ho manželka sotva chystá zahrnúť láskou a starostlivosťou, ale nejaký flakónik s proti-opicovým by vari priniesť mohla. Trinásť rokov spoločného života by za čosi také stálo. Slušné číslo...

„Dobré ráno,“ zapišťalo Snapovi pri uchu.

„Ty nie si Hermiona,“ zapochyboval profesor, neotvárajúc oči.

„Pravdaže, pane,“ zapišťalo to ešte raz. „Som Tilli, váš domáci škriatok. A panej tu niet.“

„Kdeže je?“

„Tilli nevie. Pán a pani sa včera tak povadili...“

„Vadili sme sa?“ Pamäť zmučená poopicovým syndrómom, namiesto jasného a zreteľného obrazu včerajších udalostí, poskytovala len akýsi mišmaš.

Všetko sa začalo tým, že profesor elixírov prijal včera pozvanie na večierok k Luciusovi. Ten bol venovaný narodeniu jeho prvého vnuka a preto sa od ostatných odlišoval mimoriadnym rozmachom a starostlivým výberom hostí výlučne mužského pohlavia, vpustených do hniezda rodu Malfoyovcov. Práve preto sa včera Severus rozlúčil s Hermionou obzvlášť nežne a srdečne. Odovzdal žene do opatery prútik, pretože Narcissa kedysi dávno čo najprísnejšie zakázala usporadúvať flámy osobám držiacim v rukách magické artefakty, aby predišla obetiam a skaze. A odišiel.

Večierok sa rozbiehal dosť pomaly: blahoželania mladému otcovi, želania dlhých rokov života starému otcovi a omývanie nožičiek pokračovateľovi rodu. Snape ustrnul, nasledujúce spomienky boli útržkovité a neozrejmovali fakt, kvôli čomu sa pohádal s drahou polovičkou, veľmi dobre oboznámenou, v akom stave sa zvyčajne vracia z priateľských seáns v Malfoy Manore.

„Ako sme sa hádali?“

„Pani poslala Tilliho do kuchyne...“

Severus sa znovu pokúšal sústrediť, lenže v hlave sa mu namiesto mozgu pohojdávala rôsolovitá substancia, neschopná fungovať tak, ako sa patrí. Pozbieral sily a otvoril oči. Bolo by lepšie, keby to nerobil! So smútkom si obzrel spálňu, ktorú sa jeho rozum úporne bránil identifikovať ako vlastnú a s pohnutím zaregistroval husté vetvičky jedle dotieravo prenikajúce cez otvorené okno. Predtým tu tá jedľa nebola! Všakže nebola? Stále si nevedel dať presnú odpoveď na túto pálčivú otázku: flóra a napokon aj fauna vlastnej záhrady zvyčajne nebola predmetom dôkladného skúmania a katalogizácie.

Snape vydal žalostný chripot: „No, ale veď máš vynikajúci sluch.“

„Tilli pani nepočul. A pán kričal. Tak nahlas. Pán Tillimu prepáči, však? Tilli nenačúval. Jednoducho má pán taký silný hlas. Tilli tým nechcel povedať, že pán stále kričí. No, včera skrátka hovoril príliš nahlas...“

„Tilli, len čo sa dostanem k svojmu prútiku... čo som napríklad hovoril?“

„Pán nepovedal nič urážlivé. Nazýval pani rôznymi peknými slovami. Len veľmi, veľmi hlasno: „Hermiona, ty si dub! Si jaseň, Hermiona!“A ešte rôznymi inými menami. Taktiež veľmi krásnymi.“

Škriatok si narovnal uši, spokojný sám so sebou a poklonil sa.

Nuž, jedľa v okne akosi podozrivo zavŕzgala. V priebehu dvoch dlhých sekúnd sa Severus predsa len rozhodol: „A jedľu som náhodou nespomínal?“

„Tilli nepočul o žiadnej jedli. Tilli nebude klamať.“

Profesor zastonal a otočil sa nabok. Keď strop prestal s aktívnymi pokusmi splynúť s podlahou, vsunul ruku pod vankúš v nádeji na zázrak. Ten sa nekonal – prútik pod vankúšom nebol.

Bývalý smrťožrút zachrčal hlasom plným zúfalstva a beznádeje: „Accio prútik!“

Mágia však neobrátila na muky profesora elixírov ani najmenšiu pozornosť.

„Tilli, premiestni sa do sídla Malfoyovcov a povedz Luciusovi, že umieram.“

Škriatok s hlasným prasknutím zmizol. Severus so stenaním a trasúcimi sa údmi skĺzol z obrovskej postele a odšuchtal sa do kúpeľne. Síce sa bez prútika nemohol dostať do laboratória zabezpečeného siedmymi ochrannými zaklínadlami pred zvedavými deťmi a nemenej zvedavou manželkou, ale v skrinke v kúpeľni sa vždy nachádzala strategická rezerva. Pri pohľade na svoj bledozelený odraz v zrkadle sa skrivil. Otvoril dierka a skrivil sa ešte viac – typické, tu sa už niekto riadne odopicovával – jediná tmavá fľaštička na prázdnych poličkách sa javila osirelou a osamelou rovnako, ako sám profesor uprostred nemilosrdného sveta, ľahostajného k utrpeniu temných mágov.

Veď aj mačky skúmajú všetky svoje záležitosti ústami – chuť brečky absolútne nepripomínala vlastnoručne pripravený elixír. Severus sa zamračil. Vedľa sa ozvalo prasknutie.

„Lord Malfoy poprosil odkázať, že už umrel.“

„Povedz mu, že ak sa tu neobjaví do desiatich minút, prídem ho osobne pochovať. Zahrabem ho v záhrade a na to miesto zabudnem. Pre mňa to bude dnes hračka,“ vyštekol majster elixírov a Tilli sa v podstate vyparil.

 

*****

 

Jedľa bola vysoká, urastená a vždyzelená. Jej košatá koruna vŕzgala pod poryvmi chladného vetra. Severus pohladil drsnú kôru, zaklonil hlavu a takmer videl, ako sa na najhrubšom konári hojdá jeho mŕtvola na povraze vŕzgajúcom unisono s jedľou.

„Ty si sa preklevi... preklavi... prekvalifikoval na druida?“ ozval sa pokorný hlas Luciusa Malfoya, snažiaceho sa vysloviť slová za chrbtom Snapa, ktorý objímal kmeň.

„Včera som povedal Hermione, že je dub...“ zamračene oznámil priateľovi.

„A ako to, že si ešte živý? Alebo si ju dorazil? V záujme sebaobrany? Potrebuješ alibi? Môžem ti odporučiť znamenitého advokáta. Držím si ho v zálohe.“

Severus sa otočil k Luciusovi. Ten sa snažil na bledej, čistokrvnej tvári vyjadriť súcit. Dojem nepatrne kazili okuliare s tmavými oválnymi sklami v kovovom ráme, úplne nearistokraticky zdobiace Malfoyov nos.

Snapovi zaskočilo: „Ty máš problémy so zrakom?“

„Mám problémy s Narcissou.“ Lord Malfoy nadvihol okuliare a ukázal na fialovú ohyzdnosť krášliacu mu oko. „Nepamätáš sa, kto z nás včera prišiel s nápadom pozvať dve dievčiny necudného výzoru s cieľom získať od nich parfum, ako darček pre naše ženy?“

„To sme urobili?“ s úžasom sa pozrel na blondína.

„Draco hovorí, že sme usporiadali testovanie.“

„To nie je možné...“ Majster elixírov sa uštipol v nádeji, že je to iba zlý sen.

„Ale je,“ potešil ho Lucius. „Nekupuj voňavky v ružových flakónoch, kúp si len tie modré – majú väčšiu výdrž, hoci cena je príšerná. Vyskúšané. Na sebe. Apropo, nepodelíš sa kvapkou proti-opicového s najlepším priateľom? Všetky naše zásoby mi Cissi vyliala na hlavu. Sadistka!“

„Na,“ Snape vytiahol fľaštičku z vrecka. „Ale pozor – to je posledná.“

Lord trasúcimi sa rukami prijal pozornosť a hltavo sa prisal k hrdlu. Vyprázdnil ju do dna a so začkaním sa podozrievavo zadíval na flakónik.

„Má trochu zvláštnu chuť.“

„Podľa mňa je po expirácii. Ale pohladil mi dušu.“

Lucius súhlasne prikývol a sústredil sa na pocity. O niekoľko minút očividne rozjarený odhodil fľaštičku nabok a zaujímal sa: „A prečo sa objímaš so stromom?“

„To nie je strom. Je to jedľa. A zdá sa, že tak trochu aj Hermiona,“ oznámil Severus nešťastným hlasom. Lucius zamyslene prižmúril oči.

„Z logického uhla pohľadu, mi je tvoja vášeň premieňať oponentov na tiché a nenáročné zvieratá dávno známa. Rastliny sa zatiaľ, pravdupovediac, nevyskytli. Ako ju chceš odkliať?“

„Neviem nájsť prútik,“ zamrmlal zamračene.

Malfoy si odkašľal, opierajúc sa o jedľu. Rýchle sa však spamätal, odstúpil a uklonil sa: „Ospravedlňujem sa, pani Snapová. Severus, spomínam si, že si potom, čo sme včera sami stiahli fľašu absintu, ešte čosi fajčil.“

„U mňa taká tráva nerastie,“ zatrpknuto oznámil. A s nádejou sa zadíval na priateľa. „Možno u teba?“

„Iba ak Narcissin srdcovník. Niekedy sa mi zdá, že ho nepoužíva len na pitie,“ posťažoval sa na bremeno svojho rodinného života. „Navrhujem porúbať túto borovicu na drevo. Vážne, keď horí, vonia veľmi dobre – čistá živica!“

„Fajn, borovicu si nechaj. Hermiona je jedľa,“ profesor elixírov sa urazil v mene ženy.

„Nuž, Severus, nezávidím ti – intímny život s brvnom je mimoriadne nepohodlný. Preštuduj si literatúru, možno sa počas splnu premení na ženu. Vo všeobecnosti máš vlastne šťastie – teraz ti žena nebude píliť uši, ale ty jej. A pritom doslova. Ak chceš – ručnou pílou, ak chceš – motorovou.“

„Ak hneď teraz nezmĺkneš, sám ťa pohryziem a budeš počas každého splnu trieliť do laboratória a hynúť nad kotlami.“

„To je zbytočné,“ Lucius si dôstojne odhrnul dlhé vlasy za chrbát, „dám prednosť tomu, že umriem ako blondiak a darmožráč.“

„Tak zomieraj, na zdravie! Ja potrebujem ženu.“

„Musím ti povedať, že som si spomenul na jednu starú legendu. Vyrozprávala mi ju jedna Talianka. Vášnivá žena to bola...“

„Nerozptyľuj sa!“ stroho vyzval priateľa k disciplíne a upokojujúco pohladil kmeň. „Hneď si spomenie, drahá.“

„Takže, legenda hovorí o tom, ako jeden strelený čarodejník, trpiaci  impotenciou a neplodnosťou, následkom svojho pokročilého veku a chronického alkoholizmu vyrezal z polena chlapca. Ten ožil a stal sa jeho synom. Bol to, pravda, taký hlupáčik, dal sa na herectvo... Ale akú úspešnú kariéru urobil, bastard! Jeho životopis sa vydáva v miliónových nákladoch.“

„A deti mal tiež drevené?“

„No len sa naňho pozrite! Ja mu chcem pomôcť a on?“ Lucius rozhodil rukami. „Tri ti vari nestačia? A netráp sa, viem o jednom znamenitom majstrovi. Držím si ho v zálohe.“

 

*****

 

„Kde začneme stínať, pane?“ majster zdvihol nad kmeň obrovskú sekeru.

„Nižšie.“ Severus nemal ani tušenia, že jeho srdce môže krvácať pri pohľade na kvapky živice na popraskanej kôre. Ona trpí! Veľký Merlin! Chcel Hermionu nejako povzbudiť. Vedel, že ho počuje a trápi sa. Nedostane sa mu odpustenia. Nikdy! Ako na ňu vôbec mohol zdvihnúť ruku?

„Takže pri koreňoch.“ Sekera urobila prvý zásek. Jej úder zarezonoval v hlave majstra elixírov súčasne so ženským krikom. Ona kričí! Bože môj! Ako kričí! Bolí ju to!

„Prestaňte! No tak, už aj prestaňte!“ Hermiona k nim pribehla a velikánskou knihou odháňala neúspešného drevorubača od stromu. „Neopovážte sa! Severus, čo stojíš?! Veď sa chystá vyťať moju borovicu!“

„Jedľu,“ automaticky ju opravil, spamätávajúc sa zo šoku.

„Hovoril som ti – borovica,“ spokojne prikývol Lucius.

„Toto je jedľa,“ povedal tvrdo profesor a potichu zaklial. „Sám si borovica! Ty dub!“

„Aha,“ Hermiona roztvorila pred manželovým nosom knihu. „Toto je borovica. Toto jedľa. A toto karélska breza.“

„Osiku mu ukážte, osiku,“ veselo ju požiadal Malfoy. „Nech vie, na čom si to bude komfortnejšie hodiť.“

„Teraz mi vysvetli, prečo je potrebné o druhej v noci zisťovať, čo rastie pod oknami hosťovskej izby?“ pani Snapová sa neupokojila a zaútočila na muža.

„Izby? Hosťovskej?“ zopakoval majster elixírov.

„A akej ešte? Veď si v nej zaspal! A ja som sa musela hnať za týmto idiotským adresárom.“

Lucius sa už nevládal ďalej smiať. Vyčerpane sa oprel o borovicu a utieral si slzy čipkovanou batistovou vreckovkou s monogramom.

„Drahá,“ Severus sa precítene zahľadel svojej manželke do očí a pritisol si ju k svojej pevnej profesorskej hrudi, „a kde je môj prútik?“

„Ty sa necítiš dobre, však?“ Hermiona ho nežne pohladila po líci. „V našej spálni. Na nočnom stolíku ako obvykle.“

Snape zastonal a Malfoy začal potichu skĺzavať popri kmeni dole.

„Pravdaže mu nie je dobre, veď pred chvíľou len-len že vlastnú ženu na triesky neporúbal.“

„Poďme, miláčik. Dám ti elixír proti opici a poprosím Tilliho, aby ti pripravil slepačí vývar. A ty mi o všetkom porozprávaš.“ Láskavo chytila Severusa za ruku a pobrali sa k verande. „Predovšetkým ma zaujíma, prečo si vypil uhorkové tonikum, ktoré si tu minule zabudol môj otec a fľašu z neho odhodil v záhrade? Teraz z teba razí na míľu...“

Severus sa vďačne pridŕžal drieku svojej manželky a po stý raz si sľuboval nemiešať tvrdý alkohol s obzvlášť tvrdým. A v rovnakom čase lorda Malfoya v tichosti napínalo pod borovicou. Alebo jedľou.

 

Pozn. prekl.: Poviedka bola napísaná na výzvu Ladomir na stránke TTP: Severusovi sa zdá, že strom rastúci pod jeho oknom je Grangerová. Názov poviedky je inšpirovaný piesňou názov v ruštine...“(Spýtal som sa jaseňa...) z filmu „ názov v ruštine“ (Irónia osudu alebo trochu pod parou). 

Víťazná poviedka hlasovania o „Najlepší fanfic roka 2010“ na stránke TTP v kategórii Humor.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: mami - 06.05. 2014
Velmi dobrá poviedka a super preklad. Dosť nebezpečné čitať v práci.
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 06.05. 2014
To áno, je to taká bláznivá aprílová jednorázovka. Vďaka:-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: arkama - 15.01. 2013
Túto moju obľúbensť som už čítala asi 10x, ale ešte nekomentovala. Tak to musím napraviť! Toto je pre mňa taký masaker, že z toho fakt nemôžem!!!!  Vždy keď to čítam , mám záchvaty nad tými dvoma a potom ma muž so synom chodia pozorovať, či mi už ozaj nepreplo v hlave. )) Je to jednoducho bombaaaa!! Dík za takéto preklady.

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Vendi - 20.11. 2012
Prosím o poskytnutí první pomoci, neb mne celé tělo bolí od smíchu a nemůžu přestat :D
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 20.11. 2012
Bola to taká prvoaprílová "blbústka", ale som rada, že pobavila. Účel splnený

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: ZoeChristy - 03.10. 2012
Skvelá poviedka :D A večierok u Malfoyovcov... ten by som teda chcela zažiť! :D
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 15.11. 2012
Večierok u Malfoyovcov bol určite poriadne bujarý :-D Ďakujem za komentík, Zoe.

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Keiko - 29.09. 2012
Úžasně vtipné dialogy, ale nařknout Severuse, že nepozná borovicu? No chudák mistr lektvarů Smála jsem se od začátku do konce. A kde kruci Hermiona vylovila tu knihu ve dvě ráno? 
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 29.09. 2012
Po pitkách u Malfoyovcov sa mu nemôžeš čudovať. Ešte šťastie, že si pamätá, ako sa volá a kde býva. Som rada, že sa ti poviedka páčila, Keiko. Vďaka za komentík.

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Keiko - 29.09. 2012
Úžasně vtipné dialogy, ale nařknout Severuse, že nepozná borovicu? No chudák mistr lektvarů Smála jsem se od začátku do konce. A kde kruci Hermiona vylovila tu knihu ve dvě ráno? 

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: buffy11 - 10.05. 2012
To bolo dobre... Tusim sa mi pacilo vsetko - od Tilliho, cez Malfoyovske zury, umieranie oboch priatelov, elixir proti opici, a k tomu vsetkemu ten zaver, ze "hostovska izba" :-D! To nemalo chybu. Ani preklad nemall chybu. Dakujem.
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 10.05. 2012
Ďakujem za pochvalu a komentár. Som rada, že sa ti poviedka páčila a pobavila ťa:-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: sigurd - 27.04. 2012
niet nad vtipný nápad a táto poviedočka ho teda má. 
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 01.05. 2012
Ďakujem, sigurd. Som rada, že príbeh pobavil :-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: bbarka - 09.04. 2012
:D:D:D Ježíš! Ja ani neviem, čo sa mi tam páčilo najviac, také to bolo skvostné Čítala som to ešte dnes doobeda, keď som  bola takmer na pokraji síl kvôli Veľkej noci... a teraz som to ešte raz preletela... no proste...snáď len ĎAKUJEM za zážitok „Lord Malfoy poprosil odkázať, že už umrel.“ „Ty máš problémy so zrakom?“ „U mňa taká tráva nerastie,“  „Alebo si ju dorazil? V záujme sebaobrany? Potrebuješ alibi? Môžem ti odporučiť znamenitého advokáta. Držím si ho v zálohe.“ :D
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 11.04. 2012
Teším sa, že sa ti to páčilo a pobavila si sa. Bola to taká bláznivá prvoaprílovka. Ďakujem za komentár, bbarka :-))

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Sally - 03.04. 2012
Dávno som sa tak dobre nenasmiala DD jednoznačne najlepšie dialógy. P.S.: Asi som si zamilovala Luciusa <3
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 03.04. 2012
Ďakujem Sally. Lucius je v podstate milý a vtipný chlapík, takže ti to schvaľujem ;-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Zuzana - 02.04. 2012
Vážne som čakala v poznámke niečo ako "autorka túto poviedku napísala pod vplyvom omamných látok" Keď som ju čítala, neverila som vlastným očiam DD Toto je taký hrozný úlet DD Uhorkové tonikum a Malfoy ktorého napína pod borovicou. Alebo jedľou. Ďakujem, toto sa mi naozaj zišlo.
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Nuž, je to úlet, ale to, čo títo dvaja páni postvárali, sa ku "Dňu vtákov" perfektne hodí. Ak si sa nasmiala, potom je všetko v poriadku. Uhorkovému toniku zdar! ;-) Díky, Zuzi.

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: larkinh - 02.04. 2012
Tak to nebylo "poopicové" ráno, to bylo "opicové" ráno :) nějak se z toho nestačil vyspat :DDD Ožralý Severus je roztomilý. Zajímalo by mě, jestli si to autorka vymyslela nebo odněkud čerpala inspiraci.
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Či niekde čerpala inšpiráciu, neviem. Dúfam, že zo skúsenosti s vlastným mužom ju nemá :-D Severus bol síce s opicou roztomilý, ale doma by som v takom stave nechcela mať žiadneho chlapa. Ďakujem za komentár, larkinh :-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: andie - 02.04. 2012
to bolo vazne dobre, vtipne, ale najviac ma dostalo uhorkove tonikum :) Dakujem za preklad.
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Bola to naozaj vtipná pointa na záver. Som rada, že sa ti poviedka páčila. Ďakujem, andie:-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Patolozka - 01.04. 2012
Neuvěřitelné! Tak tedy nevím - jedle či borovice? Moc se mi líbily ty rozhovory mezi Severusem a Luciusem a ten závěr, to nemělo chybu! Nádhera! Děkuji!
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Jedľa, či borovica... kto by to v tej tme uprostred noci rozoznal? :-D Ďakujem za komentár. Teším sa, že si sa pobavila :-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: marci - 01.04. 2012
Paráda!! Upřímně jsem se pobavila Ano ano, nevyplatí se míchat tvrdý alkohol s obzvlášť tvrdým. Díky moc
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Alkohol je veľmi zradná vec a treba s ňou narábať veľmi opatrne :-) Tiež veľmi pekne ďakujem, marci :-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: ansus - 01.04. 2012
Solace, díky, skvostně jsem se bavila od začátku až do konce. Tolik "záseků" pohromadě mi naprosto odrovnalo bránici. Úžasné....naprosto. Kdyby z obou zúčastněných gentlemanů netáhlo jako ze sudu, byli by k zulíbání.  
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
ansus, to ma skutočne teší :-) Gentlemani by sa mali nabudce trochu krotiť, aby si nemuseli liečiť opicu kozmetickými prípravkami pána Grangera :-D Ďakujem za komentár.

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: teriisek - 01.04. 2012
Díky za zpříjemnění dne, strašně jsem se nasmála:D Pánové byli k sežrání! Děkuju moc za překlad!
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Ďakujem, teriisku. Teším sa, že pánovia splnili svoje poslanie - pobavili a spríjemnili ti deň :-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: denice - 01.04. 2012
Tak to je něco přesně na apríla! Řehtala jsem se jako kůň.  „Lord Malfoy poprosil odkázať, že už umrel.“ - já vím, že to kopírovalo už deset lidí přede mnou, ale je to silnější než já... „Povedz mu, že ak sa tu neobjaví do desiatich minút, prídem ho osobne pochovať. - Z těch dvou jsem úplně mrtvá.  „Nekupuj voňavky v ružových flakónoch, kúp si len tie modré – majú väčšiu výdrž, hoci cena je príšerná. Vyskúšané. Na sebe. - to fakt nejde komentovat, jen citovat a znovu u toho plakat smíchy. „Z logického uhla pohľadu, mi je tvoja vášeň premieňať oponentov na tiché a nenáročné zvieratá dávno známa. „Nuž, Severus, nezávidím ti – intímny život s brvnom je mimoriadne nepohodlný. „Ak hneď teraz nezmĺkneš, sám ťa pohryziem a budeš počas každého splnu trieliť do laboratória a hynúť nad kotlami.“ - Ti dva jsou úžasní komici, miluji je! Díky!
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Denice, som rada, že som ti spríjemnila začiatok tohto bláznivého mesiaca. Krásne si poviedku oglosovala. Človek nevie, či sa má na tých dvoch komikoch smiať, alebo ich ľutovať. Nakoniec, môžu si za to sami... :-DD

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Gift - 01.04. 2012
Prekrasny banner! to jen uvodem:-) Povidka byla silena, vtipna, mila! Nevim, koho mi nakonec bylo nejvic lito. Asi te borovice/jedly:-). Diky za super preklad!
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
To je pravda, borovica/jedľa to nakoniec schytala (a nielen od drevorubača) :-D Ďakujem veľmi pekne za komentár aj pochvalu banneru.

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Liz - 01.04. 2012
Hezký strávený apríl. Severus - vzkaž Luciusovi, že umírám. Lucius vzkázal, že už umřel.   Hezky se pánové v poopicovém stavu baví.
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Kiež by platilo, ako v prvý deň, tak po celý mesiac. Ďakujem za komentár, Liz :-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: GwenLoguir - 01.04. 2012
:D to bola somarina... ale vtipná :D Chudák, musel byť riadne sťatý... uhorkové tonikum mu uľavilo na duši :D
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Bola to taká prvoaprílovka... trochu odveci. Som rada, že pobavila. Vďaka, Gwen:-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Jacomo - 01.04. 2012
Hauuuuu! Viacej smysľuplný komentár nečakaj, tiež som umrela... smiechom pod stolom )))) Dokonalé ránko PS: Ježkovy voči, já to píšu slovensky! Ale to jsem měla včera jen jeden vinný střik! ))
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Krásny slovenský komentár, Jacomo ;-) Super!!! Veľmi pekne ďakujem. Dúfam, že to nakoniec bolo bez akýchkoľvek následkov, aby sme si mohli tvoje skvostné preklady naďalej vychutnávať :-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: zuzule - 01.04. 2012
:D :D Tak to ne! Mám od smíchu slzy v očích! :D Ti dva neměli chybu! Díky!
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Zuzule, díky. Teším sa, že sa páčilo:-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: ajka - 01.04. 2012
Krásné, tak trochu jsem doufala, že mi tu něco zvedne náladu před tím mytím oken. A stalo se :). Díky
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Ajka, ďakujem:-) Dúfam, že po správnom naštartovaní bolo pre teba umývanie okien hračka.

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: tigy - 01.04. 2012
Tak toto bolo skvostné, usmievam sa od ucha k uchu  Čerešnička na torte: A v rovnakom čase lorda Malfoya v tichosti napínalo pod borovicou. Alebo jedľou. 
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Ďakujem, tigy :-) Súhlasím, že záver poviedky to dokonale korunoval, hoci lord Malfoy by bol zrejme opačného názoru.

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Claire - 01.04. 2012
Solace, paráda, už se nemůžu ani smát. K čemu je kouzelníkům ta jejich slavná magie, když se při obyčejném "vítání občánků" takhle zlinkují a následky jsou pro ně úplně stejné jako u mudlů? A úlevu přinášejí stejné prostředky, jako třeba lák od okurek... Na omluvu by mohlo posloužit, že Malfoyovi musím mít vždy něco extra, takže Merlinví, co to Lucius vlastně servíroval! Hermiona vede vysoko na body se svou reakcí, ale možná, že obvykle chladná Narcissa si taky něčeho lokla, než vyrobila Luciovi toho monokla! Ve dvě ráno se slunečními brýlemi musel být k sežrání... Ostatně, nikdy by mne nenapadlo, že něco takového napíšu, ale v této konkrétní povídce u mne vyhrál Lucius na celé čáře. Seve, promiň, ale příště se budeš muset víc snažit! Díky za skvost, myslím, že tohle už dneska nic nepřekoná.
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Čo už? Občas to zhoda náhod a všetkých okolností zariadi tak, že ani čarodejníci sa nevyhnú poopicovému syndrómu. Tiež sa pridávam k tvojmu postrehu, že Lucius v tejto poviedke hviezdil. 100 bodov pre lorda Malfoya! Ďakujem za krásny koment, Claire. Teším sa, že si sa dobre pobavila.

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Elza - 01.04. 2012
„Tilli, premiestni sa do sídla Malfoyovcov a povedz Luciusovi, že umieram.“ „Lord Malfoy poprosil odkázať, že už umrel.“ „Ty si sa preklevi... preklavi... prekvalifikoval na druida?“  „Ty máš problémy so zrakom?“ „Mám problémy s Narcissou.“ „Nerozptyľuj sa!“ stroho vyzval priateľa k disciplíne a upokojujúco pohladil kmeň. „Hneď si spomenie, drahá.“ Hermiona k nim pribehla a velikánskou knihou odháňala neúspešného drevorubača od stromu.  o druhej v noci *:DDDDDD Definitivně jsem odpadla!!! *:DDDD ...nemiešať tvrdý alkohol s obzvlášť tvrdým.  Nádherné aprílové ráno. Když jsem si to četla, můj muž právě hledal v lednici žrádlo pro kocoura... On: Kde je ta kocouří paštika? Já: Tam. On: Tady je zima na nohy. Já: Tak mu dej zbytek toho krabicáku, stejně je prošlý. On: Ten došel. Já: Kdy? On: Dopil jsem ho. Já: A proč je ve dvířkách od něho ta krabice? On: Protože trochu zbylo. A to jsme včera nic nepili!!!  *:DD
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Elzo, díky. Riešiť stínanie stromu o druhej v noci je fakt na mŕtvicu D Našťastie sa ukázalo, že Severus Hermionu nepreklial a teda si nebude musieť dať vystružlikať ženskú verziu Pinocchia. Ten tvoj ranný rozhovor s mužom bol super! Chlapi majú vo všeobecnosti zvláštnu logiku uvažovania. A teraz hovorím z vlastnej skúsenosti )
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Elza - 02.04. 2012
Dodatečně jsem si vzpomněla - pod dojmem toho, že Severus spal v pokoji pro hosty místo v ložnici, ačkoliv to nevypadalo, že by ho tam uložila Hermiona schválně (prý na tom trval) - jak jsem jednou vezla svého muže v noci z nádraží od posledního vlaku (byl chlastat s bývalými kolegy v sousedním městě). Dlouho odmítal si sednou do auta na místo spolujezdce, že si to prý ve svém stavu nezaslouží a že nutně musí na výraz svého pokání jet vzadu. Jediným problémem bylo, že zadní sedadlo je jaksi dlouhodobě obsazeno dětskými sedačkami a nehodlala jsem riskovat, co by mužský po nevímkolika plzních dokázal stvořit ve snaze vejít se do dětské sedačky... *:DDD Tudíž jsem byla neoblomná a podařilo se mi ho láskyplně usadit vpředu - přes jeho mnohomluvné kajícné prostestování. *:DD Inu, mužští! 'Šak bychom se bez nich nudily... *;-)
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
To hej a ešte keby nedajbože tú autosedačku "označkoval". Našťastie si ho spracovala. Ja som včera mužovi po návrate z obchodu vysvetľovala, že ak sú na lístku dve položky so šunkou spojené šípkou, znamená to, že si to má dať dokopy a kúpiť obe množstvá a nie iba jedno (vypisovala som to z dvoch receptov). Ak by som niektorú z tých položiek nechcela, preškrtnem ju. *prevracia očami* Šípku som tam nakreslila práve preto, aby druhú položku neprehliadol. On si to vyložil presne opačne D

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: Nade - 01.04. 2012
Představa, že Narcissa Luciovi vyšvihla monokl, mě dost pobavila. Ona představa, jak se dva gentlemani, Severus a Lucius a s nimi asi ještě spousta dalších, zmažou jako klokani, je dost zábavná. Jejich skvělá poopiční komunikace taky. Umírám - už jsem umřel. Vážně jsem se zasmála. Díky.
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 02.04. 2012
Naozaj zábavná predstava, ako sa vážení páni v rokoch "strieskajú" a potom sa snažia spolu komunikovať na úrovni. Narcissa tentoraz bodovala ;-) Ďakujem, Nade:-)

Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: kometa - 01.04. 2012
Solace, to nemělo chybu! Kdybych ti měla napsat, co se mi líbilo nejvíc, byl by koment dlouhý skoro jako povídka Jedním slovem nádhera! Chudinka Severus a neodolatelný Lucius – takhle se mi to líbí Díky moc za fantastický překlad, rozsvítila jsi mi ráno. Jo a takhle nějak podobně zapila mamka se svojí partou naší starší dceru – první vnouče v partě – bylo jim špatně ještě dva dny po akci Protože měli tu smůlu a na poopicový syndrom neměli protiopicový lektvar. Jen ten okurkový lák a slepičí polívku PS: to na konci kapitoly je záměr, nebo problém s kódováním?  „Ð� Ñ�пÑ�Ð�Ñ�ил Ñ� Ñ�Ñ�еÐ�Ñ�...“(Spýtal som sa jaseňa...) z filmu „Ð�Ñ�Ð�Ð�иÑ� Ñ�Ñ�Ð�Ñ�бÑ�, или Ñ� лÑ�Ð�Ð�иÐ� паÑ�Ð�Ð�“  
Re: Spýtal som sa jaseňa... Od: solace - 01.04. 2012
Ďakujem, kometo. Veru, je to tak. Ak je niekto čarodejníkom nemá miešať tvrdý alkohol s obzvlášť tvrdým, alebo potom zaspať vo vlastnej spálni, kde má poruke poopicový elixír. Tvoja mamka to mala ťažšie. Ale aspoň má na čo spomínať (v dobrom) Som rada, že sa páčilo. Bol tam problém s kódovaním textu v azbuke - ruské názvy. Nebol to prvý apríl

Prehľad článkov k tejto téme:

Arevik: ( solace )09.01. 2018„Raz za sto rokov“ a elixír lásky
Your Worshipfulness: ( solace )11.09. 2017Trichofília
cathedral carver: ( solace )01.08. 2017Keď je spánok podobný smrti
cathedral carver: ( solace )03.07. 2017Nie som zlatá rybka
Arevik: ( solace )28.02. 2017Ako ideálne skúšať
wardedportal: ( solace )14.02. 2017Mesačný svit
Arevik: ( solace )06.02. 2017Severus Snape a zlaté jablko
StormySkize: ( solace )29.01. 2017Horúca láska
Fatinah: ( solace )23.01. 2017Skriňa
Hannoie: ( solace )15.01. 2017Neočakávané oznámenie
Цыца: ( solace )09.01. 2017Septembrový človek
georgesgurl117: ( solace )14.02. 2016Trochu očividne
cathedral carver: ( solace )09.01. 2016Kto potrebuje objať?
georgesgurl117: ( solace )05.05. 2015Smola pri špehovaní
wallyflower: ( solace )09.01. 2015Peklo
Astreya: ( solace )11.08. 2014Čím sa hnoja kaktusy?
grangerous: ( solace )09.01. 2014Tlkot srdca
Scattered Logic: ( solace )21.08. 2013Fénixovský charakter
sophierom: ( solace )17.08. 2013Proti svojej vôli
Scattered Logic: ( solace )11.08. 2013Čarodejnícky valčík
zanthia122 : ( solace )14.02. 2013Koľkými spôsobmi možno zbaliť babu?
Černoknižnica: ( solace )09.01. 2013Európa môže počkať
Shy Violet: ( solace )31.10. 2012Ako sa zdá
JenMK1216: ( solace )26.09. 2012Vážne zdravotné problémy
JenMK1216: ( solace )22.09. 2012(Nie tak) dlho očakávané pokračovanie Špongiového kúpeľa
JenMK1216: ( solace )17.09. 2012Špongiový kúpeľ
Deeble: ( solace )08.06. 2012Je nepochybne jasné, že sa to môže stať
vanity fair: ( solace )10.05. 2012Tajný ctiteľ 2/2
vanity fair: ( solace )05.05. 2012Tajný ctiteľ 1/2
Astreya: ( solace )02.05. 2012Medzi nebom a zemou
Astreya: ( solace )01.04. 2012Spýtal som sa jaseňa...
Astreya: ( solace )14.02. 2012Kto hľadá...
Astreya: ( solace )09.01. 2012Zažínam sviecu
. Úvod k poviedkam: ( solace )08.01. 2012Úvod