Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

1. Študenti ôsmeho ročníka

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 05.04. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/1/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Piati ľudia

Kapitola prvá – Študenti ôsmeho ročníka

Draco hľadel na matku, ktorá mu jeho pohľad oplácala, obaja očividne neistí v tom, čo by mali urobiť. Počas celého leta si robili spoločnosť navzájom len oni dvaja (najdrahší otecko bol momentálne uväznený v Azkabane) a hoci sa v neprítomnosti vševidiacich očí Luciusa Malfoya dosť zblížili a Draco vedel, že mu bude matka veľmi chýbať, ich verejné prejavy náklonnosti boli stále smiešne neohrabané.

Narcissa sa naklonila, aby ho pobozkala na líce, ale namiesto toho sa rozhodla váhavo ho objať okolo pliec. Keďže bol skoro o hlavu vyšší ako ona, štíhla žena sa musela trošku naddvihnúť na špičkách. Draco, nenavyknutý na niečo podobné, ju jemne potľapkal po chrbte.

„Dávaj na seba počas roka pozor, zlatko,“ zdôraznila Narcissa a ustúpila dozadu. „A pokús sa mi napísať aspoň raz za týždeň. Vďaka tvojim listom si udržím zdravý rozum.“

Narcissa mala domáce väzenie, uprosila však ministerstvo, aby dovolilo Dracovi vrátiť sa do školy, ale keďže bol v podmienke, mal povolené čarovať iba v učebniach.

„Áno, matka,“ odpovedal.

Ozval sa hvizd a Narcissa ho pobozkala na líce, než sa vzdialila k úradníkom ministerstva, ktorí na ňu čakali. Skôr, než vyskočil na vlak, Draco jej zľahka kývol. Keď sa vozne dali do pohybu, rýchlo si našiel prázdne kupé. Netúžil po tom, aby ho niekto otravoval.

S povzdychom si oprel hlavu o sedadlo. Ešte ani nebol v škole a už chcel ísť domov. Čo tam bude robiť? Isteže, môže študovať kvôli svojej ďalšej kariére, ale zamestná ho vôbec niekto? Veď sa, koniec koncov, pokúsil zabiť Dumbledora (a nezáleží na tom, že to nedokázal)  a bola to jeho vina, že sa ostatní smrťožrúti dostali do hradu a zranili toľkých ľudí.

Tak čo tu preboha robí?

Dvere kupé sa otvorili a on sa vystrel, mierne šokovaný zistením, že hľadí na Hermionu Grangerovú.

Usúdil, že vyzerá stále rovnako. Jej vlasy boli stále tým istým strapatým hniezdom ako počas vojny, oči stále tej istej tmavohnedej farby... hoci, vyzerali trochu uštvané, plné smútku...

Chvíľu na seba pozerali, akoby zvažovali, čo spraviť, keď si odkašľala. „Nesprávne kupé,“ zamrmlala predtým, ako zavrela dvere a odišla.

Draco stále zízal na miesto, kde ešte pred chvíľou stála. Prečo sa tvárila tak smutne? Jej strana predsa vyhrala vojnu. Celé leto bola spolu s Potterom a Weasleym na prednej strane Proroka, či už ako opravovali školu, pracovali s Kingsleym Shackleboltom, alebo keď Potter s Weasleym začali s výcvikom na aurorov a ako sa chce Grangerová zamestnať na Oddelení presadzovania čarodejníckeho práva, aby mohla pracovať s ne-humanoidnými magickými bytosťami. Všetko predsa bolo presne tak, ako si priala, či už pre seba, alebo pre svojich priateľov.

Rýchlo však na to zabudol, keď vošiel Gregory Goyle a posadil sa oproti nemu. Druhý chlapec sa na neho váhavo usmial a potom sa zahľadel von oknom. Draco si nemohol pomôcť, zízal na neho v miernom zmätku. Od tej nehody s Crabbom ho nevidel, ani sa s ním nerozprával...

Odkašľal si. „A... aké bolo leto?“ spýtal sa.

Gregory na neho pozrel, skoro prekvapene. „Celkom... dobré, myslím. A čo tvoje?“

„Bolo... no, jednoducho bolo.“ Líšilo sa od tých predchádzajúcich. Žiadna rodinná dovolenka, samozrejme, keďže nemôžete opustiť dom a váš otec je vo väzení.

Gregory prikývol. „Chápem.“

Dracovi skrútilo ľavým kútikom úst, takmer v náznaku úsmevu. Gregory bol vždy ten chápavejší z dvojice, ktorá kedysi robievala Dracovi spoločnosť.

Gregory si zhlboka povzdychol a oprel si hlavu dozadu o sedadlo. „Čo tu vôbec robíme?“

Draco sa zmohol len na to, aby pokrútil hlavou, keď si uvedomil, že premýšľal presne o tom istom.

Druhý chlapec trochu zaváhal, kým povedal: „Myslím, že ty máš viac možností. Vieš o tom, že Potter svedčil v prospech teba a tvojej mamy?“

Draco sa narovnal. Počul o otcovom prípade, ale nesledoval ho, nečítal o ňom v novinách. Vedel, že jeho otec strávi zvyšok života v Azkabane. A hoci očakával, že v Azkabane skončí aj on, akosi sa ocitol iba v podmienke a na ceste do Rokfortu. Rozhodol sa neklásť otázky a zmieriť sa s tým, hoci to v skutočnosti nechcel. „Vážne?“

„Veru tak, nepočul si o tom? Každého šokoval, keď vyhlásil, že si nemal kontrolu nad svojimi činmi. Tiež im povedal, čo spravila tvoja mama, ako povedala Vo... Voldemortovi, že je mŕtvy a tým mu zachránila život.“

Draco bol tiež prekvapený. O ničom nevedel, ani mama mu o tom nepovedala. Hoci na druhú stranu, on sám ju žiadal, aby mu o súde nič nevravela.

Potter vstal a obhajoval ho?

Aké... nezvyčajné...

Viac-menej si myslel, že Potter skočí po prvej možnosti ako ho dostať do väzenia.

Páni.

Nevedel, či má cítiť vďačnosť, alebo má Pottera vysmiať za to, že je taký nemožný chrabromilčan.

Tak či tak, povzdychol si a zahľadel sa na scenériu, ktorá ubiehala za oknom, čo tu vôbec robí?

* * * * *

S desiatimi študentmi navyše, ktorí sa vrátili, aby si dokončili siedmy ročník, vyzerala Veľká sieň už mierne preplnená. Boli tam: Draco, pravdaže, Goyle, Grangerová, Hannah Abbottová, Neville Longbottom, Dean Thomas, Seamus Finnigan, Patilovské dvojičky a Lavender Brownová.

Super. Skysol tu so všetkými týmito chrabromičanmi. Prekvapilo ho, že sa nevrátilo viac študentov z Bystrohlavu.

Profesorka McGonagallová vystúpila na pódium. „Môžete sa rozísť do svojich fakúlt. Vaši prefekti vás tam zavedú. Avšak chcela by som, aby tu naši ôsmaci zostali, aby sme vám mohli ukázať vaše nové ubytovanie.“

Ôsmaci.

Aké vynaliezavé.

A tak všetci desiati čakali, kým sa Veľká sieň vyprázdni a sledovali pritom vysokú, štíhlu čarodejnicu, ktorá postávala pri učiteľskom stole. Profesorka McGonagallová ju predstavila ako profesorku Willowovú, ale nepridala žiaden ďalší titul. Draco sprvu predpokladal, že bude ich novou profesorkou Obrany proti čiernej mágii, tým však bol zlostne vyzerajúci holohlavý muž s ostrým pohľadom, ktorého im predstavili ako profesora Hictora Argulda.

Draco pripustil, že dáva prednosť profesorovi Arguldovi pred profesorkou Willowovou. Tá ženská vyzerala skutočne zvláštne. Možno nie až tak trafene ako Trelawneyová, ale pomerne čudácky s jej levanduľovo-ružovým rozviatym habitom a mierne prešedivenými špinavo-blond vlasmi, ktoré jej splývali po chrbte. Presedela celú hostinu s ľahkým úsmevom na tvári, akoby ju všetko navôkol rozveseľovalo.

Fakt mu liezla na nervy.

„Najskôr by som vás chcela všetkých osobne privítať tento rok späť v škole,“ pokračovala profesorka McGonagallová, keď sa Veľká sieň vyprázdnila. „Váš návrat svedčí o vašej túžbe po vzdelaní. Vieme, aký mimoriadne namáhavý bol pre vás všetkých minulý rok. Preto nám tento rok ministerstvo poskytlo poradkyňu.“

Draco mierne zbledol a všimol si, že podobne aj väčšina z jeho spolužiakov. Vari naozaj neočakávajú, že si bude vylievať srdce pred touto ženskou, či áno?

„A taktiež bude do rozvrhu hodín pre ôsmy ročník zaradený medzi ostatné predmety potrebné k MLOKom povinný predmet Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca.“

Zaúpenie, ktoré sa im podarilo ovládnuť pri zmienke o poradkyni, už nedokázali zadržať pri myšlienke na povinné hodiny 'Zmierenia'. Ostrý pohľad profesorky McGonagallovej ich však všetkých umlčal. „Teraz, ak ma budete nasledovať, zavediem vás do vašej fakulty.“

Draco si s Gregorym vymenil pohľad. To budú mať všetci spoločné ubytovanie?

Tak toto bude príšerne dlhý rok!

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: kolous - 13.01. 2015
Vždy mě zajímalo jak se dokázali vypořádat s následky války, přeci jen válka je válka a následná traumata vždy jsou. A poradkyně, hmmm zajímavé, ale dává to smysl. Jinak úžasná kapitola, super Dracuv pohled. Děkuji.

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
Chudáci, je mi ôsmakov úprimne ľúto...s tou ženskou a ešte horším predmetom na krku...

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Hanca103 - 03.07. 2012
Tato povídka vypadá zajímavě

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Pet002 - 08.05. 2012
Vypadá to zajímavě, jsem zvědavá jak to bude pokračovat. Díky za překlad

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Morgana - 22.04. 2012
zaujímavý začiatok :) tá willowová bude ešte oriešok, už vidím Hermionu ako jej bude liezť na nervy :DDD super preklad

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tiberia - 14.04. 2012
Vždycky jsem si říkala, že JKR klidně mohla napsat i 8. díl - takhle nějak to muselo být, místo sedmého ročníku dělali všechno možné a po válce jim umožnili dodělat si zkoušky... Škoda že ji to nenapadlo. Ještě že máme FF autory....
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 16.04. 2012
Všakže mohla? Vážne je to škoda, to by sme sa ešte mohli tešiť aj na ďalší film v kine   Ďakujem za komentík 

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: jerry - 12.04. 2012
Hmm osmy rocnik, to mi pripomina doverne zname miesto. Som zvedava ako to bude pokracovat. Dik za preklad.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 16.04. 2012
Aj ja ďakujem za komentík 

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: bbarka - 09.04. 2012
Aaaach, návrat do školy po vojne - neviem si pomôcť, ale je to jeden z mojich obľúbených motívov! :D A dokonca spoločné ubytovanie, proste sľubuje to dosť dobrý zážitok :D A ďakujem veľmi pekne za jeho sprostredkovanie... a nech sa ti darí v prekladaní! :D 
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 10.04. 2012
Ďakujem veľmi pekne, s pomocou bety a vašich komentárov sa určite bude 

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: dinca - 09.04. 2012
byla jsem na Velikonoce pryč a tak jsem tuto kapitolku nestihla hned první den, co byla napsaná a to mě fakt mrzí... Hrozně moc jsem se na ni těšila a můžu říct, že je naprosto dokonalá.  Je to úžasné jak se v ní událo přesně to, co v knížce, pokud tedy nepočítám epilog " Po 19-ti letech" . Doufám, že aspoň tahle povídka dopadne tak, jak ji podle mě měla Rowlingová ukončit . Moc se ti povedla a děkuju ti za ni. Už se těším na další pokračování
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 10.04. 2012
No, ja som na tom bola podobne, tiež som nebola na Veľkú noc doma a tak som nemohla byť pri pc tak často, ako som chcela, takže ma teraz čakala tým väčšia nádielka poviedok, ktorú som si chcela prečítať  Ďakujem za komentár a dúfam, že nesklame ani ďalšie pokračovanie  

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Rapidez - 08.04. 2012
Nadšená! Nadšená, nadšená! Opravdu parádní výkon, kvalitní překlad, hezký příběh. Koukej, ať ti to tak i vydrží - píle, našení i vůle dokončit ten příběh, on si to určitě zaslouží. Myslím, že jsi tenhle úvod zvládla dobře, že se v budoucnu můžeš zlepšovat jen v maličkostech, jsem opravdu mile překvapená a doufám, že tebe zase může těšit přízeň čtenářů! Hodně času i trpělivosti!
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 10.04. 2012
Ďakujem, pokúsim sa nesklamať   Človek by vážne nepovedal, na čo všetko si treba pri preklade dávať pozor... Vážne som sa obávala, aká budú reakcie na prvú kapitolku, ale ste úplne úžasní  Ešte raz vďaka.

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Sally - 07.04. 2012
Táto poviedka ma zaujala, hoci nie je taká akčná ako poniektoré, skočila som rovno na originál. No, mám to prečítané a musím uznať, že je to veľmi pekné. Som zvedavá ako sa to bude páčiť vám
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 10.04. 2012
Ďakujem veľmi pekne za komentík, som rada, že sa ti páčila až natoľko, že si sa vrhla na originál  
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Sally - 10.04. 2012
Nie je začo, ja ďakujem za skvelú poviedku :) nezvyknem robiť niečo také, ale tento príbeh je proste iný :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Rayetta - 06.04. 2012
Osmáci..no, jsem zvědavá, jak se to dál vyvrbí. Celkem mě překvapilo, že nebudou na svých původních kolejích. Možná další snaha o stmelení kolektivu po válce? No, uvidíme..každopádně, těším se jak malá na další kapitolku. Doufám, že bude brzo..:) Díky za super překlad, jsem ráda, že tu máme dalšího talentovaného človíčka, který nás bude zásobit povídkama. Díky moc..:)
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 07.04. 2012
Ktovie, koho to bol nápad ubytovať ich spoločne... nejaký optimista asi dúfal, že sa spriatelia skôr ako sa navzájom pozabíjajú :) Tak uvidíme, či mu to vyjde... Ďakujem za komentík.

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: iway - 06.04. 2012
muhehehe.. to byla ale lákavá první kapitola.. super!
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 07.04. 2012
Ďakujem, snáď aj tie ďalšie sa budú páčiť :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Lioness - 06.04. 2012
    Skvělá první kapitola, hodně mě navnadila. S Dracem, jak je vykreslený tady - osamělý, ztracený, zahořklý, nejistý - se budu v povídce vídat moc ráda. Jsem zvědavá, co si autorka připravila na Hermionu. A moc mě potěšila postava Goyla, není to jen hromotluk, co skoro neumí mluvit..." Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca" je fakt příšerný název. Ale nápad je to výborný, těším se, jak bude využitý. Díky za překlad a v pokračování přeju hodně zdaru!
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 07.04. 2012
Ďakujem za komentár :) Neboj, ten názov je horší ako budú samotné hodiny :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Liz - 06.04. 2012
Líbí se mi to, sice nechápu proč se vrací do školy někteří ze Zmijozelu, když se přece nemuseli skrývat, ale to nevadí. Úvod úžasný, těším se na pokračování.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 07.04. 2012
Ani v knihách, ani vo filme sa veľmi nevenovali študentom, čo zostali v škole v ten posledný rok, takže ktovie, ako to tam s tou výukou vtedy vyzeralo... Ďakujem za komentár:)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Jimmi - 06.04. 2012
Prepáč, v práci som nestíhala a keď som prišla domov, ako to povedať - stihla som len málo, asi som niečo zjedla, nakoniec som od siedmej ležala v posteli a zobudila som sa teraz ráno. Ako vidím, poviedka má úspech, blahoželám a teším sa na ďalšiu kapitolu. Zazrela som tam nejakú technickú, opravím to. Ďakujem za skvelý preklad a kľud, fakt je to vynikajúce, páčilo sa Dobrý pocit po tých nervoch, však? 
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 07.04. 2012
Ďakujem, ja som na Veľkú noc u rodičov, jeden notebook okupuje milión ľudí, snažím sa uchmatnúť si ho aspoň aby som mohla odpovedať na komentáre :) Ani som nemala poriadne čas si prečítať nové poviedky, čo tu pribudli. Tuším sa k tomu dostanem, až keď sa vrátim domov... Veru, je to super pocit, som rada, že sa poviedka páči :) Máš na tom nemalú zásluhu :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: anonym - 05.04. 2012
zaujímavý začiatok.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 07.04. 2012
Aj ja si myslím :) Vďaka

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: denice - 05.04. 2012
Od té doby, co jsem přečetla Důvěrně známé místo, miluji osmý ročník, takže jsem patřičně nadšená. Líbilo se mi rozloučení s Narcissou (Lucius je tu za bídáka, ale co už), od ministerstva je pěkné, že měla dovoleno Draca vyprovodit. Profesorka Wilowová jako poradkyně z ministerstva? Snad ne něco jako Umbridgeová. Komu bude radit? Povinný předmět bude učit ona? Jestli bude něco jako psychoanalytička, čeká Draca asi opravdu dlouhý rok. Jsem zvědavá, co na to Hermiona. Díky.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Ako odpovedať a pritom neprezradiť priveľa? ;) Vlastne, na všetky ti odpovie už druhá kapitola, takže ja dovtedy mlčím ako hrob :) Vďaka za koment :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: steiiiny - 05.04. 2012
těším se...moc se těším, jak to bude dál pokračovat :)) skvělá práce, děkuji :)
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Ďakujem. Dúfam, že pokračovanie tiež nesklame :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Patolozka - 05.04. 2012
Krásná kapitola, přečetla jsem si ji už v práci... Mám slovenčtinu moc ráda! Ale tu povinnou hodinu jim tedy nezávidím a Hermiona se zatím moc neprojevila. Již to tu někdo psal, ale relativně to připomíná A Familiar Place. Jsem zvědavá, jak to bude dál:-) Děkuji!
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Prvá kapitola bola podaná z Dracovho pohľadu, ale už v ďalšej sa bude autorka venovať aj ostatným postavám... a povinné hodiny budú podľa mňa celkom zaujímavé, mohlo to dopadnúť aj horšie :) Ďakujem za komentár.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Patolozka - 05.04. 2012
Ještě hůř? No, jsem zvědavá, jaké věci tam vyplynou na povrch:-) Takže příště!

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Nade - 05.04. 2012
Draco nevypadá nadšeně z toho, že se vrátil do školy. Nepřekvapuje mě to, protože po tom všem asi cítí, že to nebude jako dřív. Válka všechno změnila. A navíc poradkyně, společná kolej pro "osmáky"... Uvidíme, jak se s tím všichni poradí. Díky, moc se těším na pokračování.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Draco zatiaľ naozaj nie je nadšený návratom do školy, ale neprotestoval proti tomu, pretože sám nevie, ako ďalej, čo si počať so životom... a toto je aspoň známe miesto, hoci ani tu už nie je všetko také, ako predtým. Ďakujem za komentár.

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Osiris - 05.04. 2012
Paráda, super začátek. Díky za překlad, těším se na další kapitolu
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Ďakujem, dúfam, že ani pokračovanie nesklame :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: vansmall - 05.04. 2012
Společné ubytování ? Dobře jim tak.. A ten předmět.. Sice se mi moc nezdá ale asi jim to pomůže.. Jinak skvělý překlad. :)
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Spoločné ubytovanie je asi súčasťou "uzdravovacieho" plánu spolu s novým predmetom a poradkyňou :) Uvidíme, ako to dopadne... Ďakujem za komentár.

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: solace - 05.04. 2012
Prvá kapitola bola fajn. Voviedla nás do deja, zoznámila so starými aj novými postavami. Som zvedavá, ako to bude pokračovať. Musím pochváliť tvoj preklad. Čítalo sa to veľmi dobre. technická: Všetko predsa bolo presne tak, ako si priala, či už pre seba, alebo pre svojich priateľov.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Áno, máš pravdu, to "si" mi odtiaľ vypadlo, práve túto vetu som na poslednú chvíľu (už po beta-reade) troška pozmenila a toto mi ušlo... ďakujem za komentár a upozornenie :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: 3lucky - 05.04. 2012
Super kapitola, zatím to vypadá skvěle. Těším se na další, díky za překlad :-D
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Rado sa stalo, ja ďakujem za komentár :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Zuzana - 05.04. 2012
Nový predmet ma prekvapil. Ale táto skupina ho zrejme potrebuje, keďže boli vychovaní v medzifakultnej rivalite. A teraz sú spolu v jednej. Som zvedavá ako prežijú spoločnú klubovňu. Myslela som si, že Draco bude sám, ale celkom som rada, že tam má práve Grigoriho. Teším sa na ďalšiu kapitolu. Zatiaľ je to také tiché zoznámenie.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Mňa Gregory prekvapil, podľa toho, ako bol opísaný v knihách a filmoch by som nečakala, že sa práve on vráti dokončiť si ročník, ale ako si sama napísala, aspoň tam nie je Draco sám... Vďaka za koment.

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Jacomo - 05.04. 2012
Ten začátek vypadal tak slibně, že jsem nevydržela a okamžitě si to musela přečíst celé. Což mě ovšem nikterak neodradí od čtení tohohle překladu. Dokonce se těším ještě víc! Díky.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Tak to ma veľmi teší, ja som tiež väčšinou dosť netrpezlivá a veľa poviedok rýchlo dočítam v origináli :) Táto poviedka síce nie je z tých prudko akčných, ale aj tak má svoje kúzlo... Ďakujem za komentár.

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: 32jennifer2 - 05.04. 2012
zacina to dobre, velmi mi to pripomina a familiar place... :D tesim sa na dalsiu kapitolku :)
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Ďakujem za komentár a budem sa snažiť pridať ďalšiu kapitolku čo najskôr :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: kakostka - 05.04. 2012
:-))) dobrej začátek, souhlasím s Marci, ten předmět smíření, zármutek atd by mohli mít všichni. Týká se jich to všech a mladší ročníky by třeba pak lépe akceptovali Malofye a Gregoryho... ale to jsem asi naivní, že? No, jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet.
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Veru, aj ja si myslím, že aj nižšie ročníky vojna ovplyvnila a minimálne tá medzifakultná spolupráca by mala byť v osnovách už od prváku... Ďakujem za komentár :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: NikkyD - 05.04. 2012
Ach tolko noveho pribuda! To je uplne super! A tato poviedka vyzera tiez velmi zaujimavo! Tesim sa na pokracovanie. Diki:)
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Som rada, že sa kapitolka páčila :) Aj ja ďakujem...

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: teriisek - 05.04. 2012
Začátek vypadá docela slibně, uvidíme, jak to bude pokračovat. Ten předmět a poradkyně... no, docela děsivá představa, nejsem si jistá, jestli je to dobrý nápad. Díky za překlad, těším se na další kapitolu a přeju hodně sil!
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Dúfam, že aj pokračovanie sa bude páčiť :) Možno to tak sprvoti nebude vyzerať, ale myslím, že tentokrát malo ministerstvo asi dobrý nápad :) Ďakujem za komentík.

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: soraki - 05.04. 2012
trošku mně mate název - 5, ale vrátilo se jich 10, ne? Je to sice 5 párů... no, nechám se překvapit ;-)
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Text z banneru by ti to mohol trošku osvetliť :) Alebo sa nechaj prekvapiť, už v ďalšej kapitolke sa dozvieš odpoveď... Ďakujem za komentár :)
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: soraki - 06.04. 2012
Ahá! Přiznávám, že toho textu jsem si ani nevšimla - díky za upozornění, slibui, že od teď si každý banner důkladně prohlédnu ;-)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Maenea - 05.04. 2012
Začínám se těšit, protože začátek je dost slibný snad se nastolená laťka podaří udržet až do konce,byla bych moc ráda. Nad předmětem "Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca" bych úpěla taky, zvlášť tak brzo po válce. No, uvidíme
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Myslím, že podobnú nechuť k tomuto predmetu by sme asi pociťovali viacerí :( Ďakujem pekne za komentárik.

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Lucka - 05.04. 2012
Začalo to celkom zaujímavo. Veľmi sa teším na ďalšiu kapitolu. Preklad veľmi dobrý, čítalo sa to jedna radosť. Ďakujem 
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Ďakujem pekne, snažila som sa a mám výbornú betu :)

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: Gift - 05.04. 2012
Jsem moc rada, ze tu mame dalsi Dramione- prekladatelku;-). Prijemna uvodni kapitolka, jsem moc zvedava, jak se autorka poprala s charakterem Hermiony, budu se tesit. Diky za preklad, tigy!
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Ďakujem za komentík :) Hermionu niečo trápi, ako už naznačilo stretnutie vo vlaku... a jej správanie tým bude pravdaže ovplyvnené...

Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: marci - 05.04. 2012
Vypadá to krásně. Zajímavé - měla jsem pocit, že Levanduli nějak pokousal Fenrir během závěrečné bitvy, ale, hm, psalo se, že se nad ní zakrvavený skáněl... tak jí asi nepokousal Tak mi napadlo, že "kurz zármutku, smíření a mezifakultní spolupráce" by měly mít všechny ročníky, ne jen osmáci. Všichni zažili válku a kromě prváků i mezifakultní rivalitu... Ale to si jen tak soukromě hudruju - kapitola byla skvělá, úžasně se to četlo a já se moc těším na pokračování. Díky
Re: 1. Študenti ôsmeho ročníka Od: tigy - 05.04. 2012
Ďakujem za prvý komentár  To s tou Lavender si vážne nepamätám, tuším by som si mala znovu prečítať knižky... čo sa týka nového predmetu, asi predpokladajú, že nižšie ročníky vojna až tak nezasiahla, o čom by sa ale dalo vážne polemizovať...

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke