Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

5. Pocity

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 03.05. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/5/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Five people – Piati ľudia

Kapitola 5: Pocity

VAROVANIE: Vulgárny slovník!

“Povedzte mi o svojom otcovi.”

Draco zagánil na Willowovú. “Prečo?”

Pokrčila plecami. “Len mi napadlo, že teraz, keď stojí pred súdom, tak...”

“Do toho vás nič nie je.”

“V poriadku,” usmiala sa Willowová a čosi si poznačila.

Počas posledných štyroch týždňov sa Draco veľmi snažil, aby neposkytol Willowovej nič, čo by mohla použiť proti nemu. A teraz toto. Dobrá práca, 'pochválil' sa v duchu.

“A čo vaša matka? Ako sa má?”

“Má sa fajn,” precedil Draco cez zuby.

“Vypytujem sa len preto, lebo mám pocit, že vás zatiaľ vôbec nepoznám.”

“A prečo si myslíte, že máte právo ma spoznať?”

Willowová sa usmiala. “Je to moja práca.”

“Netuším, prečo som tu,” povedal Draco, kým na ňu zazeral. “Nechcem tu byť. Toto celé je úplne zbytočné.”

“Prečo?”

“Nepotrebujem poradenstvo.”

“Ste si taký istý?”

“Čo tým chcete povedať?”

“Draco, dva roky ste žili pod tlakom najhoršieho čarodejníka všetkých čias, váš otec by mohol stráviť doživotie v Azkabane a…”

“Dosť! Nemáte žiadne právo strkať nos do môjho života!”

“Iba sa vám pokúšam pomôcť, Draco. To je snáď pochopiteľné.”

“No, myslím, že mi veľmi nepomáhate.”

“Tak čo pre vás môžem urobiť?”

“Nič! Nemôžete pre mňa urobiť nič, tak prečo sa vôbec obťažujete?”

“Pretože musí existovať spôsob, ako by som vám mohla pomôcť.”

Draco, úplne frustrovaný, vyskočil na rovné nohy. “Neexistuje! A neexistuje ani dôvod na to, aby ste to vôbec skúšali!”

“Výborne, Draco,” usmiala sa na neho Willowová.

Zmätene sa na ňu zahľadel. “Čože?”

“Toto bolo tá najživelnejšia reakcia, akú som u vás doteraz videla. Presne túto emóciu som u vás hľadala už od začiatku.”

“Takže jediné, čo ste chceli dosiahnuť… bolo naštvať ma?”

“No, nie doslova naštvať,” začala vysvetľovať Willowová. “Draco, ste veľmi vášnivá osobnosť a máte silnejšieho ducha než mnohí iní. Potláčať túto vášeň je nebezpečné a je preto veľká škoda, že nevieme nájsť spôsob, ako ju niekde vyventilovať… vaši profesori mi vraveli, že ste kedysi hrávali metlobal…”

“Už viac nehrávam,” povedal Draco a ponoril sa späť do kresla. Bol príliš šokovaný na to, aby sa na ňu hneval, takže odpovedal skôr, než si to vôbec uvedomil.

“Prečo nie?”

“Hrával som metlobal len preto, aby…” Draco sa odmlčal, založil si ruky a pohodlnejšie sa oprel do kresla. Hral metlobal len preto, aby dokázal, že je minimálne taký dobrý ako Potter; aby bol na neho otec hrdý… Ale to jej určite nemal v úmysle vešať na nos. Už snáď dokázal, že si zaslúži aspoň trochu rešpektu.

“Pokračujte,” povzbudila ho Willowová.

“No, asi radšej nie.” Pozrel na nástenné hodiny za jej stolom. “Nemali by sme už pomaly končiť?”

Willowová tiež pozrela na hodiny. “Áno, myslím, že môžeme. Pokračovať budeme na budúci týždeň.”

Draco schmatol svoje veci a ponáhľal sa z triedy, zatiaľ čo profesorka Willowová si zapisovala poznámky do svojho neodmysliteľného zápisníka.


***

Otec

Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  CHOĎ DO RITI  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  VŠETKO, ČO SOM KEDY UROBIL, SOM ROBIL PRE TEBA  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  NIČ, ČO SOM SPRAVIL, NEBOLO PRE TEBA DOSŤ DOBRÉ  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  VÔBEC NIČ SI ODO MŇA NEZASLÚŽIŠ  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  SOM Z TEBA CHORÝ Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  CHOĎ DO RITI  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  UŽ DOKONCA ANI NEVIEM, KTO VLASTNE SOM  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  ZNIČIL SI MI ŽIVOT  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  ABSOLÚTNE NIČ PRE MŇA NEZNAMENÁŠ  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  CHOĎ DO RITI  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa  Nenávidím ťa DÚFAM, ŽE ZHNIJEŠ!

DRACO

Písmeno 'o' vo svojom mene zakončil tak zúrivo, až vyryl dieru do pergamenu, takže sa atrament roztiekol po stole.

To Draca prebralo zo strnulosti, do ktorej sa dostal. Potichu zaklial a rýchlo sa odsunul dozadu, aby mu atrament nekvapol na nohavice. Poobzeral sa a zbadal Grangerovú, ako ho pozoruje, v ruke pripravené brko a v lone položený kus pergamenu.

Šokovaný sledoval, ako vstala a vytiahla z habitu svoj prútik. Pohla sa smerom k nemu, pohľadom zhodnotila neporiadok na jeho stole a rýchlo mávla prútikom. Atrament sa stratil a diera v pergamene zmizla tiež.

Dvaja mladí ľudia sa chvíľu navzájom pozorovali. Draco bol úplne zmätený. “No, vďaka,” prelomil ticho.

Grangerová prikývla a vrátila sa na miesto. Ak si aj vôbec všimla, čo písal, nič k tomu nepoznamenala a za to bol veľmi vďačný.

Ešte raz sa na ňu zadíval ponad plece. Čo sa to s ňou porobilo?

Predtým, ako svoj list zložil, znovu ho preletel pohľadom. Keď potom kráčal okolo Grangerovej k schodisku do svojej spálne, premýšľal nad tým, ako by opísal to, ako sa práve cítil, ale bez úspechu. Nevedel ani s istotou povedať, či sa mu tento nový pocit páči. Kráčal po schodoch, zvieral dopis v ruke a cítil sa… akýsi slobodnejší, než bol len pred malou chvíľou.

Bolo by to možné? Ak by to bola pravda, bolo by to prvýkrát od vojny, čo sa takto cítil.

Nebol si istý.

Ale keď si tú noc líhal do postele, napokon musel priznať, že sa mu ten pocit páči.

Cítil sa… dobre.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 5. Pocity Od: kolous - 13.01. 2015
No tak tomu dává potlačovaní pocitů nový význam. Je mi líto, že Lucius Malfoy byl takový idiot a nevšímal si té úžasné synovy lásky. Už se těším jak to bude mezi H. a D. pokračovat. Děkuji za skvělý překlad

Re: 5. Pocity Od: ArianaAndrews - 28.09. 2013
Víte, že Draco v tom dopise otci napsal celkem 103x “nenávidím tě“? :D Jinak skvělá povídka, moc se mi líbí, jak je propracovaná, všechny ty pocity a obavy, pěkně do detailu se můžeme pošťourat Dracovi v hlavě. Doufám, že bude takhle dobře rozebraná i Hermiona!

Re: 5. Pocity Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
:D Jo, kričať je proste takú uspokojujúce...ktorž bude ďalší na rade v listoch? Mia? Potty? Matka? Strýko? Teta? Šialená teta?

Re: 5. kapitola Od: Pet002 - 08.05. 2012
Dobrá kapitolka, velké díky za překlad

Re: 5. kapitola Od: Jacomo - 04.05. 2012
Naprosto dokonalý dopis. A milá paní Protivná-Willowová setsakra ví, co dělá. Už mu pomohla a ani to chlapec netuší Ale cítí sa... dobre. Díky za překlad, čeština či slovenština jsou přece jen něco jiného než originál.
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
V ďalšej kapitolke vyskúša profesorka Willowová zase niečo nové, je to vynaliezavá osôbka  Ďakujem za komentík

Re: 5. kapitola Od: Kaitlin - 04.05. 2012
Řekla bych, že ten dopis mluvil úplně za vše. Rozhodně byl velice výstižný. Zajímalo by mě, jestli Hermiona dopis opravdu viděla nebo ne. A co se týká začátku, docela chápu Dracův odpor k tomu svěřování se. Ale aspoň už byla vidět nějaká reakce, jsem fakt zvědavá na pokračování. Takže děkuji za pěkný překlad. :) 
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Veru, chcela by som vidieť Luciusov výraz, keby mu Draco ten list poslal   Pokračovanie bude zanedlho, ďakujem za komentár.

Re: 5. kapitola Od: Kellieta - 04.05. 2012
Krása. Hlavně jak se Draco konečně trochu vybil ze své frustrace a dostal to ze sebe. Jsem zvědavá na jeho další dopisy. Těším se i na Hermionin úhel pohledu. Děkuji za překlad.
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Aj ja ďakujem za komentík 

Re: 5. kapitola Od: Zuzana - 04.05. 2012
Draco je ranený asi najviac zo všetkých zúčastnených. Pretože jemu neublížila len vojna, ale hlavne človek, ktorého miloval. Snáď sa mu trochu podarilo vypísať sa zo svojho sklamania. Hermiona bola skvelá Ďakujem za kapitolu.
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Tiež verím, že mu to pomohlo  Hermiona mu poskytla akúsi tichú morálnu podporu, pomohla a na nič sa nepýtala... myslím, že sa obaja nevedomky zaoberajú tým druhým viac, ako by boli ochotní priznať  Ďakujem za komentár

Re: 5. kapitola Od: teriisek - 03.05. 2012
Ojé, jak já s tím klukem soucítím! Moc pěkný dopis, ono to fakt pomáhá se takhle vypsat... snad mu bude čím dál líp! A Hermiona mi taky vrtá hlavou... Díky moc za překlad, budu se těšit na další!
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
S Dracom, ako obeťou otcových machinácií, nie je ťažké mať súcit, veď ani Rowlingová ho nevykreslila ako úplne zlého, preto nie je ťažké uveriť, že oľutoval svoje správanie v škole a pochybné rozhodnutia, ku ktorým bol väčšinou dotlačený... a my radi dávame druhé šance  Ďakujem za koment.

Re: 5. kapitola Od: denice - 03.05. 2012
Willowová je pěkně mazaná ženská, ovšem Draco tady zdá se už podléhá jejím trikům. Ten dopis byl tak zoufalý výkřik, je dobře, že se Dracovi ulevilo. Doufám, že mu to vydrží. Hermiona ho sleduje a pomáhá mu, pročpak asi? Díky.
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Myslím, že asi obaja cítia, že sú na tom tak nejako podobne, osamelí v dave, bojujú proti vlastným démonom... a podvedome hľadajú spriaznenú dušu   Ďakujem za komentár.

Re: 5. kapitola Od: marci - 03.05. 2012
skvělý dopis. Věřím, že pomohl. Včetně té závěrečné tečky. Takže už zbývají jen dva?? Jsem zvědavá. Kromě dopisů i na to, co skrývá Hermiona. Díky moc za krásný překlad:)
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Zostávajú mu dva... a predsa to celkom tak nebude  Neboj, všetko sa dozvieš  Ja ďakujem za komentár.

Re: 5. kapitola Od: Patolozka - 03.05. 2012
Myslím, že tu babu zbožňuji! Asi je to také tím, že jsem psychologií skoro nepoznamenaná. A ty dopisy. Tedy musela ses ukopírovat, když jsi to překládala:-) Myslím, že máme zcela jasno, co si Draco o svém otci myslí. Vážně je to Dramione? Děkuji za další kapitolu!
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Vážne je to Dramione, alebo skôr pre-dramione  No, čo sa týka dopisu, tak najprv som aj počítala, koľkokrát je tam I hate you, aby som mala toľko isto Nenávidím ťa, ale keďže to naše je trochu dlhšie a dopis sa mi tým predĺžil, tak som ich potom zopár vynechala  Ďakujem za komentár.

Re: 5. kapitola Od: Nade - 03.05. 2012
Jak málo stačí, aby se člověku trochu ulevilo a jak těžké je se k tomu dopracovat. Díky za kapitolku, těším se na pokračování.
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Ja ďakujem za komentár a ďalšia kapitolka bude zanedlho 

Re: 5. kapitola Od: anonym - 03.05. 2012
je fajn, že sa Draco konečne cítil dobre.
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Však? 

Re: 5. kapitola Od: solace - 03.05. 2012
To je dosť blbá situácia, keď Draco vo svojom predošlom živote robil väčšinu vecí kvôli otcovi. Nečudujem sa, že stratil zmysel života. Bezútešná situácia! Willovová ďalej tlačí na pílu... Som zvedavá, či sa jej nakoniec podarí dosiahnuť, aby sa Draco pred ňou otvoril. Vďaka za preklad, tigy.
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Myslím, že to dosiahne, aspoň trochu, však prvé náznaky by už boli, veď Draco sa pustil do písania listov, aj keď ona o tom nevie. Vďaka za komentík 

Re: 5. kapitola Od: jerry - 03.05. 2012
waw, tak tento list bol nauzaj vyrecny :-), to gesto od mii bolo zaujimave. som zvedava komu zamysla ona pisat. dik za preklad.
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Komu píše Hermiona sa dozvieme tiež, aj keď nebudeme mať možnosť čítať všetky jej listy  Ja ďakujem za koment.

Re: 5. kapitola Od: soraki - 03.05. 2012
Tedy, v první řaqdě děkuji za další kousek. No, abych řekla pravdu, Dracův dopis se mi tak LÍBIL, dokonce bych pro něj měla i využití... no to jsem odbočila, ale ještě jednou - superpráce, Draco Thumb up!!!  
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
No páni, snáď niekoho až tak nenávidíš?  ... tak sa kľudne inšpiruj, Dracovi to určite vadiť nebude  Ďakujem za komentár.
Re: 5. kapitola Od: soraki - 04.05. 2012
no, možná mi spíš někdo rak MOC ublížil... dost se s tím peru, každopádně papír toho snese :-D

Re: 5. kapitola Od: steiiiny - 03.05. 2012
Paráda .. už teď se nemůžu dočkat na další díl :)) Draco a jeho nenávist k otci naprosto chápu..ten člověk pro něj neudělal nic dobrého. Ale co s Hermionou? Jsem zvědavá, co se děje v ní...skvělá práce ,))
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Áno, myslím, že Dracova nenávisť k otcovi je pochopiteľná (aspoň v poviedkach, kde sa Draco polepší, je to väčšinou tak - možno až na Static)... Čo trápi Hermionu sa dozvieme až... v 11. kapitole, takže - vydržať!  Vďaka za koment.

Re: 5. kapitola Od: Morgana - 03.05. 2012
wow! Draco konečne prelomil svoju strnulosť! som rada, že ho k tomu napokon Willowová donútila tieto psychologické hry ma neomrzia nikdy. spomínam si, že v jednej poviedke Hermiona taktiež podstupovala takéto sedenia, no už si nepamätám názov... list otcovi ma veľmi upútal- jednoduchý a výstižný . prečo mám taký pocit, že keď sa Draco pozrel na Herm a ona naňho hľadela s PAPIEROM a BRKOM v ruke, písala mu práve list? v epilógu/ poslednej kapitole by mohli byť zverejnené aj jej voľby ľudí a listy super preklad  
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Ja si zase spomínam na poviedku, kde sa Draco pokúsil o samovraždu a psychológičkou, s ktorou mal potom sedenia, bola Hermiona  List Dracovi napíše až neskôr, z istého popudu, ktorý sa však ešte nestal  (snáď neprezrádzam priveľa) Vďaka za komentík

Re: 5. kapitola Od: Liz - 03.05. 2012
Vůbec se nedivím Dracovu odporu k "psycholožce". Tento dopis (případně koncept dopisu) je ale z těch všech zatím nejlepší. 
Re: 5. kapitola Od: tigy - 04.05. 2012
Síce vôbec neviem, aký je to pocit, byť psychológom pitvaná zo všetkých strán, ale asi by sa mi to tiež nepáčilo  Vďaka za komentár

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke