Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

12. Odvaha

Päť ľudí
Vložené: tigy - 16.06. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/12/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

 

Five people – Piati ľudia

Kapitola 12: Odvaha

Na nasledujúcej hodine bola profesorka Willowová veľmi rozrušená.

Teda, ešte viac než zvyčajne.

“Trieda, mám vzrušujúce novinky!” oznámila, pričom sa na nich zoširoka usmievala. “My, čiže ôsmy ročník sme boli poverení zorganizovaním… a teraz sa podržte,” odmlčala sa, aby ich ponapínala, až Seamus zaúpel nedočkavosťou.

Keď sa ticho predlžovalo, ostatní si taktiež nemohli pomôcť, aby si nepovzdychli.

“O čo ide, profesorka Willowová?” spýtal sa Neville a pokúšal sa neznieť príliš netrpezlivo.

“O Koncoročný školský ples!” zvolala profesorka Willowová nadšene.

Draco si musel zakryť uši, keď Parvati, Padma a Lavender svorne zapišťali.

“Ples!” vykríkla Parvati

Lavender znovu zajačala: “Och, to je úžasné!”

“Môžeme ho spraviť taký veľkolepý, ako bol ten Vianočný!” pridala sa Padma.

“To bude nádhera!”

“Môžeme rozhadzovať  konfety!”

“Och! Áno! A balóny!”

“A mohli by sme pozvať orchester, aby nám zahral!”

“Môžeme vyzdobiť celú Veľkú sálu doružova!”

“Nie!” zvolal unisono zvyšok triedy.

“Stačilo, stačilo,” ukľudňovala ich Willowová, stále sa usmievajúc. “Rozdelím vás do skupín a každá bude mať na starosti niečo iné. Tak sa na to pozrime: O téme plesu rozhodnú Seamus a Padma a potom môžu pomôcť ostatným s čímkoľvek bude treba. Dean s Parvati sa postarajú o pozvánky.  Neville s Hannah, keď Seamus s Padmou zvolia tému, vy dvaja budete mať na starosti oblečenie. Gregory s Lavender, vy zodpovedáte za hudbu. A v neposlednom rade, Hermiona a Draco, vy budete mať na starosti celkovú výzdobu! Sú všetci spokojní s rozdelením úloh?”

Keďže sa nikto nesťažoval, bolo rozhodnuté. Seamus s Padmou, ktorí sa s hlavami zrazenými dokopy doteraz potichu radili, vzhliadli a Seamus zdvihol ruku. “Profesorka Willowová? Myslím, že sme našli tému.”

“Tak len do toho!” zvolala profesorka. “Postavte sa a prezraďte nám ju! Všetci už horíme nedočkavosťou!”

Seamus s Padmou si vymenili pohľad. Ťažko povedať, či to profesorka Willowová myslela sarkasticky, alebo bola naozaj až takou vznetlivou osobou. Postavili sa a Seamus pokývol Padme, aby začala. Usmiala sa naňho a spustila: “Takže, našou predstavou bolo niečo ako cesta naprieč časom. Použili by sme hudbu, oblečenie a predmety z minulých desaťročí.” 

“Mohli by sme sa vrátiť späť až do dvadsiatych rokov,” pokračoval Seamus, “alebo dokonca ešte ďalej. Pointou je vytvoriť čosi ako 'Návrat do minulosti'.”

“Návrat do minulosti,” zamrmlala si Willowová sama pre seba. “Úplne som sa do tej predstavy zamilovala! Čo na to vraví zvyšok triedy?”

“Nemali by sme si stanoviť nejaký časový limit?” spýtal sa Dean. “Aby sme pri hľadaní v učebniciach  dejepisu nemuseli zachádzať príliš dozadu.”

“Čo takto zamerať sa len na dvadsiate storočie?” navrhla Hannah.

“To znie dobre,” pritakala profesorka s úsmevom. “Súhlasíte s tým všetci? Výborne! Čo keby sme dnes skončili skôr? Stretneme sa tu všetci na budúci týždeň aj s novými nápadmi. Želám vám všetkým nádherný večer!”

Tentokrát sa trúsili z učebne pomaly, na rozdiel od zvyčajnej snahy dostať sa odtiaľ čo najrýchlejšie. Greg sa chcel ako vždy pripojiť k Dracovi, ale Lavender ho odtiahla preč (“Poďme Greg, musíme toho toľko naplánovať! Je to také vzrušujúce, nemyslíš? Takže, premýšľala som nad…”).

Skôr, než sa Draco spamätal, zostali na chodbe sami dvaja s Hermionou a kráčali mlčky smerom k ich koľaji.

Pozrel sa na Hermionu kútikom oka a všimol si, že sa snaží na neho nepozerať. Pažami pevnejšie zovrela svoje knihy, čo, ako si Draco uvedomil, bolo neklamným znamením, že sa chystá čo najrýchlejšie zmiznúť.

“Hermiona,” oslovil ju.

 Potichu si povzdychla a spomalila. “Draco, ja…”

“Stále na tom pracujem,” prerušil ju. Zostali stáť uprostred chodby a Hermiona sa k nemu otočila so zmäteným výrazom na tvári. “Ja… nie som na to zvyknutý, alebo, mal by som skôr povedať, na teba. Nie som si ešte celkom istý, ako sa mám pri tebe správať. Alebo možno v spoločnosti kohokoľvek. Hoci, ty si iná a ja sa to ešte stále iba učím a potrebujem trochu času, aby som si zvykol. A… je mi ľúto… naozaj je… to, čo som povedal, aj to, ako som sa správal. Dúfam, že mi to môžeš odpustiť.”

Vzhliadol len aby uvidel, že sa naňho usmieva. “Si odvážnejší ako ja.”

“Ako to?”

“No, že si niečo také vôbec priznal. Väčšina ľudí by sa obávala pripustiť, že niečomu nerozumejú. A ako prvý si sa ospravedlnil.”

“Technicky si bola prvá ty.”

Pokrútila hlavou. “Ospravedlniť sa v liste a ospravedlniť sa tvárou v tvár sú dve úplne odlišné veci. Si odvážnejší…  ale, aj mne je ľúto. Tak veľmi…”

Zdvihol ruku, aby ju prerušil a usmial sa na ňu. Skutočne usmial. “Ja viem,” povedal.

Chvíľu váhala a potom sa mu tiež odplatila žiarivým úsmevom. “Nechcel by si ísť do Astronomickej veže? Plánovať výzdobu?”

“Isteže.”

Znovu vykročili po chodbe a Hermiona sa s nadšením  rozhovorila o tom či onom, čomu Draco v skutočnosti vôbec nerozumel, ale vôbec mu nevadilo počúvať ju.

Veci sa konečne začali vracať do normálu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 12. Odvaha Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
Ale to je patetické..ďalšia pýcha a predsudok v znení dramione?

Re: 12. Odvaha Od: jerry - 20.06. 2012
no uz to vyzera na dobre ceste. som zvedava ako to dopadne, ples aj mia s dracom dik za preklad
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 20.06. 2012
Veru, všetko je na dobrej ceste, tak to snáď ani zle dopadnúť nemôže, no nie?  Vďaka za komentík

Re: 12. Odvaha Od: teriisek - 18.06. 2012
Uff, to jim to teda trvalo (no dobře, mohlo to být horší, u nich je vůbec zázrak, že se na nějaké omluvy dostalo:))! Na ples jsem zvědavá, jestlipak se nám to tam spáruje, když už k tomu profesorka vytvořila takové pěkné předpoklady? Díky moc za překlad, budu se těšit na další!
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 18.06. 2012
Sú to tvrdohlavci, čo už s nimi  Keď už ich tak profesorka podelila, tak by bolo škoda to nevyužiť, no nie?  Vďaka za komentík

Re: 12. Odvaha Od: iway - 18.06. 2012
jak mílo stačí sklouznout spět do normálu .) jen tak dal
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 18.06. 2012
Možno málo, ale ako ťažko sa k tomu málu prepracovávali  Ďakujem za komentík

Re: 12. Odvaha Od: marci - 17.06. 2012
Hezké... Taková kraťoučká kapitolka a takový zlom v životech Dovedu si představit Draca, jak šťastně naslouchá a nevnímá Někdy to stačí. Moc krásná kapitola, těším se na pokračování
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Veru, bola kratučká a ďalšia nie je oveľa dlhšia, ale to asi neovplyvním  Draco si vychutnával Hermioninu spoločnosť, som si istá, že by mu nevadilo, ani keby recitovala telefónny zoznam  Ďakujem za komentík

Re: 12. Odvaha Od: larkinh - 17.06. 2012
Tak Draco mě vážně mile překvapil. Tedy ne nečekaně překvapil, ale bylo fajn, že se zvládl omluvit dřív než Hermiona (ono vážně napsat dopis je takové "schovávání se").  Aspoň že vymysleli dobrou tému pro ples. A že výzdobu mají na starost Hermiona s Dracem. Aspoň to bude vypadat vkusně. Viděli jste film Adamsovic rodina - hodnoty (Adams Family - Values) (druhý díl)? Jak se tam na tom táboře vítá ta slepice Amanda se svými slepičími kamoškami? Tak přesně takhle jsem si představila Padmu, Parvati a Lavender... naprosto odpudivá představa.
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Tento film som nevidela, ale viem si to dosť dobre predstaviť  Hermiona sa najprv síce ospravedlnila len v liste, ale dala tým Dracovi aspoň najavo, že zmierenie je možné  Ďakujem za komentík.

Re: 12. Odvaha Od: Zuzana - 17.06. 2012
Taká maličkosť ako ospravedlnenie postavičiek z ff mi vie dokonalo prežiariť nedeľu. Neskutočne ma to potešilo. Je v tom cítiť takú peknú nehu a priateľstvo. Som rada, že Draco nabral odvahu a aj za to, že Hermiona priznala svoj strach. Je to krásna kapitola. Ďakujem.
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Som rada, že som prispela svojou troškou k peknej nedeli  Áno, myslím, že zatiaľ sú najmä priateľmi, čo je však výborný základ aj pre čosi hlbšie... Ďakujem za komentár 

Re: 12. Odvaha Od: Jacomo - 17.06. 2012
Krásné, leč poněkud krátké Nicméně s příslibem věcí příštích... Díky!
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Áno, táto kapitolka bola trochu kratšia, tak sa aspoň pokúsim poponáhľať sa s tou ďalšou   Ďakujem za komentár.

Re: 12. Odvaha Od: anonym - 17.06. 2012
vyzerá to ako pekný nápad.
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Súhlasím 

Re: 12. Odvaha Od: Pet002 - 16.06. 2012
Výborně, tak už se usmířili, sem zvědavá jakou vymyslí výzdobu na ples. Pěkná kapitolka. Díky za překlad
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Bola to taká pohodová kapitolka, veci snáď budú už len lepšie  Ďakujem za komentík

Re: 12. Odvaha Od: Koki - 16.06. 2012
Jsem ráda, že spolu zase mluví. Téma plesu vypadá dobře.
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Ples bude naozaj fajn, ten nápad s návratom do minulosti je výborný  Ďakujem za komentár

Re: 12. Odvaha Od: denice - 16.06. 2012
Nedivím se Dracovi, že si ucpával uši , konfety, balónky a růžový sál, to by mě taky vyděsilo. Draco zvládl omluvu velice pěkně a Hermiona dokázala být chápavá, věřím, že se jí po Dracově přátelství hodně stýskalo. Moc pěkná kapitola, díky.
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
No, tie konfety a balóny by sa ešte dali vydržať, ale tá ružová - čo je moc, to je moc  Draco sa úprimne ospravedlnil a Hermiona nemala dôvod ospravedlnenie neprijať, keďže sama mala maslo na hlave  Ďakujem za pochvalu a komentár.

Re: 12. Odvaha Od: Morgana - 16.06. 2012
^^ jupí. konečne opäť spolu :) ďakujem
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Teší ma, že sa tešíš  Áno, sú opäť spolu, však už bolo načase  Ďakujem za komentár

Re: 12. Odvaha Od: solace - 16.06. 2012
Zdá sa, že sa pomaly blíži romantika - ples. Takže majú sa čím zaoberať a popritom sa pomaly zbližovať, aby to na plese mohlo vyvrcholiť. Dočkali sme sa aj vzájomného ospravedlnenia. Takže fajn, pohodová kapitolka. Zrejme sa už žiadne zvraty nepredpokladajú. Ďakujem za preklad, tigy.
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Máš pravdu, žiadne prudké zvraty nečakaj, maximálne tanečné  Však už bolo na čase, aby sa nejaká tá romantika objavila, veď už nám do konca chýbajú len tri kapitolky...  Vďaka za komentík

Re: 12. Odvaha Od: dinca - 16.06. 2012
Uf...už jsem si říkala, že jestli se neusmíří teď, tak asi nikdy. Ten ples je fakt bezva. Jsem zvědavá, co ti dva spolu vymyslí. Už se moc těším na další kapitolku. Díky
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Som rada, že si si mohla vydýchnuť  Ples je vždy dobrý nápad  Ďakujem za komentík

Re: 12. Odvaha Od: Nade - 16.06. 2012
Ples? Jsem zvědavá, jak se jim to povede. Ještě, že jsou ve dvojicích vždy holka - kluk, protože některá děvčata by se zřejmě zvrhla. A samozřejmě jsem moc ráda, že ti dva už spolu zase normálně mluví. Opravdu mě to těší a jsem zvědavá, co bude dál. Díky za překlad.
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
To s tými dvojicami bol asi autorkin zámer, možno práve kvôli plesu  Aj ja som rada, že si konečne všetko vysvetlili  Ďakujem za komentár.

Re: 12. Odvaha Od: Patolozka - 16.06. 2012
No, tak to šlo nějak dobře. A ples? Hmm, mám takové romentické myšlenky ohledně plesu:-) Tak jsem zvědavá, jestli se splní! Díky za další kapitolu!
Re: 12. Odvaha Od: tigy - 17.06. 2012
Takže romantické myslienky, hmm? No, uvidíme  Ďakujem za komentár.
Re: 12. Odvaha Od: Patolozka - 17.06. 2012
Jj, znáš to - ples, tanec, polibek, Popelka... Prostě romantika (pokud ovšem neřve hrozná hudba, nepotulují se kolem opilci a parket není narvaný tak, že člověk nemá kam nohu složit:-) 

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke