Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priesečník

17. kapitola

Priesečník
Vložené: Eggy - 30.07. 2012 Téma: Priesečník
Solace nám napísal:

Priesečník

Autor: DianaR; Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/22-6706

PG-15; Snamione; Romanca

 

Vojna sa skončila. Hermiona je zaľúbená. Snape sa chystá dať výpoveď a začať nový život.


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Ten dom nikdy nikomu nepatril. Muž, ktorý ho staval pre svoju milovanú, stratil o ňu záujem skôr, ako bol zatlčený posledný klinec, a pretože v ňom nechcel bývať, ponúkol ho na predaj. Pravda, trochu zaváhal, keď si dom postavený z lásky chcel kúpiť človek, ktorého čerň slúžila ako urážka pre množstvo svetla, ktoré sa voľne šírilo cez francúzske okná, ale... Niekedy je túžba vymazať spomienku na lásku a všetko, čo s ňou súvisí silnejšia než estetika. Preto sa akt kúpa-predaj zavŕšil v priebehu niekoľkých dní a  pre predávajúceho mimoriadne vhod, lebo neprešli ani tri týždne a Voldemort, v znovuzrodenie ktorého nikto neveril, dal o sebe vedieť. V tom čase už nezáležalo nielen na výbere kupca, vtedy sa všetko muselo ukončiť čím skôr, aby pri potrebe odísť nikoho nič nedržalo.

Snape dal tiež nadlho zbohom túžbe prekročiť prah svojho obydlia, aby sa v ňom usadil. V priebehu vojny sem pricestoval niekoľkokrát, nie však kvôli hľadaniu útechy, ale len tak... na dvadsať-tridsať minút. Obnovil ochranné kúzla a znovu sa stratil vo víre dvojitej hry. Opäť sa všetko začínalo odznova – chodenie po ostrí noža, tanec na špendlíkovej hlavičke, bozky s osudom páchnuce trpkým pocitom uvoľneného adrenalínu. Nechal sa príliš uniesť...

Jeho dom, miesto, kde sa možno dotknúť neba, ktoré skrýval rovnako horlivo pred smrťožrútmi ako aj pred členmi Fénixovho rádu, zničili. Možno jeho vlastní... a možno... jeho vlastní. Podľa toho, z ktorej strany tmy sa na seba pozeral. Z tej, ktorá bola moralizovaná, alebo z tej čestnej. Možno to tu všetko rozmetala na milióny maličkých, nepravidelných trojuholníkov šialená Bellatrix... alebo možno aurori, ktorí pri hľadaní zradcu súčasne prebodli kamene stovkou trhacích zaklínadiel...

Nebolo to podstatné ani vtedy, keď sa sem premiestnil týždeň pred poslednou bitkou a videl hŕstku popola a trosiek, ani teraz, keď dom postavili nanovo, takmer od nuly, snažiac sa zreprodukovať pôvodnú architektúru. Už na tom nezáležalo, pravdu sa nedozvie.

Snape vošiel do obývačky a pomaly prešiel prstom po rímse kozuba. Zamyslene naň pozrel a sfúkol z neho prach. Ten sa tešiac z voľnosti roztancoval v malinovočervených lúčoch usínajúceho dňa a potom si mu poslušne sadol k nohám. Severus si povzdychol, vytiahol prútik a vyslovil domáce kúzlo, pričom so zvyčajnou ladnosťou vykonal pohyb zápästím.

Škoda, že presne tak, s pomocou prútika nemožno jedným šmahom vymiesť prach aj zo svojho vnútra. Niekoľko listov, ktoré držal v druhej ruke, nedbalo hodil na nízky stolík. Na všetkých bola jedna a tá istá pečiatka – pečiatka Ministerstva mágie. Chceli ho dostať do svojich pazúrov. Snape sa spustil do kresla a skrivil tvár. Ešteže čo! Nikdy nebude pracovať pre Ministerstvo mágie, ktoré mení priority rýchlejšie než vrtošivá dievčina rukavice.

Jeho cestou je čierna mágia, ktorá mu teraz vstupuje do života úplne oficiálne. Dokonca aj s pečiatkou na pergamene voňajúcim brezovým lesom. Teraz bude pracovať s temnotou na zákonnom základe v uzavretom spoločenstve, ktoré sa zaoberalo prípravou nových ochranných zaklínadiel pred stále vzrastajúcim množstvom temných kúziel. A kto iný, ak nie človek obľubujúci čiernu mágiu ako tráva jarný dážď, by mohol nájsť účinný spôsob na ich neutralizáciu? Najdokonalejšiu smrť predsa prináša vrúcne milujúci.

Bude ničiť čiernu mágiu, ako prvé a najnekompromisnejšie lúče slnka ničia slobodu noci. Ako sneh zasýpa ešte živú trávu. Ako zničil Hermionu Grangerovú. Tak bezohľadne a veľmi rýchlo. Bez nároku na krásu.

Pri Merlinovi, ako trpela! Odignoroval jej čin, vysmial sa z neho, šmaril jej do tváre vlastné emócie – to všetko on, človek, ktorému tak úprimne rozpustila srdce svojím skromným úsmevom; ktorého tak naivne prehovárala, aby bol sám sebou a nespôsoboval im obom ujmu; ktorý v nej videl ideál čistoty a sám túto čistotu poškvrnil. Chcela sa ochrániť štítom vlastného hnevu a nevedela, chúďa, že je odsúdená. Odsúdená na neúspech ešte pred prvým slovným útokom, ktorý mu nemohol ublížiť. Pretože už stotisíckrát počul na svoju adresu obviňujúce reči a len pred jednou sa nevedel ubrániť... na ostatné buď na oplátku rezal argumentmi, alebo im vôbec nevenoval pozornosť...

Iba Lily ho raz postavila do laty a vtedy sa dôkladne naučil lekciu: že hovoriť veľa je škodlivé.

Viac to už nik nedokázal. A v nej... bolo priveľa tichej plachosti, ktorá vábila ako vôňa pohánkového medu... a zanechávala za sebou dlhú stopu s príchuťou orgovánu... a ... rozplynula sa, akoby sa nič nestalo. Áno, nestalo. Nevedela mu odolať, bojovať s ním, a preto... na ňu zabudne tak, ako strom zjari krehko pripútaný k svojim listom na ne zabudne, len čo ich odovzdá jesennému vetru... Nemal krátku pamäť, ale ona skrátka mala málo skúseností s krutou realitou života. Nenaučila sa najdôležitejšie pravidlo – nikto si nepamätá dobro. Na Harryho Pottera zabudnú rýchlo, ale Voldemorta sa budú báť vždy. Ľudskú amnéziu lieči bolesť.

Keď mu hodila do tváre scénu Lilinej smrti, celý mesiac sa mu ju nepodarilo dostať z hlavy... no keď mu dovolila zobrať si od nej to najcennejšie a zacelila mu rany, začal sa jej obraz – jasný, detský, nádherný – rozplývať ako halucinácia.

Možno spravil najväčšiu hlúposť za posledné roky, keď sa rozhodol nezostať... Možno. No prečo by mal človek, ktorý dostal úplne všetko, tráviť čas v spoločnosti tých, ktorí pred ním padli na kolená? Dokonca ani Draco Malfoy nedokázal náležitým spôsobom dokázať svoju silu. O ostatných ani nemal chuť premýšľať. Ak, tak iba o Grangerovej. Ako podnete na úsmev...

Severus vstal. Zhasol svetlo. Podišiel k jednému z okien a uvidel kúsok neba, ktorého sa bolo možné dotknúť. Natiahol ruku... no zrazu sa mu odnechcelo dvíhať ju k oblohe. Zažil svoje osobné nebo a odvtedy nemal chuť dotýkať sa ničoho iného, pretože mu už nič nemohlo priniesť viac šťastia.

Pri Merlinovej brade, pohŕdal Grangerovou... zabúdal na ňu... stále sa však nemohol zbaviť myšlienky, že je jeho osobným rajom, ktorý si nezaslúžil, ale z nejakého dôvodu ho znenazdania získal.

 

*****

 

Draco sa oprel o jeden z početných regálov. Pomaly si pošúchal nos, v ktorom si prach z políc na knihy doslova zorganizoval diskotéku. Prižmúril strieborné oči a pozorne sledoval, ako sa dosť unavená Hermiona Grangerová rozpráva s akýmsi bystrohlavčanom. Slizolinčanova trpezlivosť vydržala rovné tri minúty a dvadsaťštyri sekúnd. Potom sa dlaňou mierne odtlačil od police a podišiel k stolu, za ktorým sedela Hermiona so svojím novopečeným známym.

„Hej, chlapče,“ obrátil na seba pozornosť a prisadol si na susednú stoličku, „mám ti snáď odcitovať rokfortské stanovy, v ktorých sa hovorí, že po ôsmej sa študenti nesmú prechádzať po škole?“ spýtal sa chladne a trochu sa naklonil dopredu. „Čože? Ešte si tu?“ opýtal sa vzápätí bez toho, aby čo i len chvíľu počkal. Bystrohlavčan zmizol ako gáfor. Zostalo po ňom len ľahké chvenie vzduchu. „Graáángerová, moja drahá Graáángerová,“ zaspieval naťahujúc slová a mierne k nej pootočil hlavu, „nerob grimasy. Dievčatám to škodí, v tridsiatke sa objavia prvé vrásky.“ Milo jej poradil. „S kým si sa to zaplietla, Grangerová? Už si od žiaľu načisto prišla o rozum, či čo?“

„Sám si mi radil, aby som sa častejšie stýkala s ľuďmi,“ nevrlo zavrčala a odtlačila knihu. Bola rovnako smutná ako včera, predvčerom a pred týždňom. Skľúčená, málo sa usmievajúca (načo si niečo nahovárať – celkom bez úsmevu), mlčanlivá... Jedným slovom iná Grangerová. Ktorú nikto nepoznal a ani nechcel poznať.

„Vieš, ktoré slovo je v tomto odporúčaní kľúčové? Ľudia. S ľuďmi, Grangerová, nie s... bystrohlavčanmi.“ Draco zmraštil tvár. „No dobre, nehnevaj sa. Daj si bonbón,“ podal Hermione veľkú škatuľu s francúzskou čokoládou objednanou v muklovskej cukrárni. Žiaľ, jeho starostlivosť Hermionu nedojala ani po siedmykrát. Mierne, akoby nasilu, prikývla, strhla dolu modrú stužku, ktorou pozorný cukrár previazal škatuľu, a zložila vrchnák.

Tak, uvažoval Draco a kútikom oka pozoroval dievčinu, už som začal čosi objednávať u muklov... Prvá obeť. Zjavne je to málo... Dobre, čo ešte budem musieť obetovať? Aký princíp porušiť kvôli Snapovi?

„Čo mi v nich podsúvaš, Draco?“ spýtala sa Hermiona a podozrivo si prezerala jahodovú plnku, akoby sa v nej snažila nájsť odpoveď na všetky hádanky naraz. „Elixír šťastia?“

„Uhm, ten tiež,“ prikývol a zamračil sa. Pomaly zjedol svoju obľúbenú mliečnu čokoládu s malinami a neodvracal od dievčiny uprený pohľad. Nie. Rozhodne sa mu nepáčila taká slabá. Nemôže sa tak správať, hlupaňa, nemôže, inak dôjde k najhoršiemu. Prečo ho nikto nenaučil... vlastne...

To je ono – cena! konečne ho napadlo.

Stolička, na ktorej sedel a rytmicky sa pohojdával, tupo dopadla prednými nohami na starú dlážku. Malfoy sa oceľovým zovretím zadrapil do pleca dievčiny a tej skoro zabehlo.

„Počúvaj, Grangerová!“ zasyčal temne. „Vzchop sa! A to ihneď! Život ide ďalej. Snape žije bez teba úplne normálne, pracuje a nezmieta sa po nociach v hysterických záchvatoch. Preňho už všetko skončilo! Prečo si stále myslíš, že sa príbeh ešte len začína? Prebuď sa, Grangerová, záverečné slová sú už napísané, kniha zabuchnutá. Vezmi si z police druhú... Možno budeš mať viac šťastia! Apropo,“ ešte viac stíšil hlas a jeho strieborné oči sa dravo zablysli. „Pamätáš sa... na svoj dlh? Tuším mám chuť na jeho vrátenie. Zajtra popoludní ťa čakám v Rokville, Grangerová. Zaplatíme spolu cenu za šťastie,“ viac už nepovedal ani slovo a odišiel. Rovnako ako Snape. Rýchlo a takmer nečujne.

Chytil ju na háčik. Príde, nikam neutečie. Chrabromilská česť je dôležitejšia ako city a zásady.

Zaujímalo by ma, pán profesor, čo by ste povedali na túto obeť? s úškrnom si pomyslel Draco. Prirodzene, odpovede sa nedočkal, a tak sa ponoril do tmy neprajúc si, aby si ho niekto všimol.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 14.04. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 17. kapitola Od: dudu - 15.09. 2012
Úžasné další, další :D

Re: 17. kapitola Od: Zuzana - 11.08. 2012
Severus je stále ako kameň. Škoda, trochu som dúfala, že bude po nej túžiť. Draco sa dal do boja, začal správne - čokoládou a čo bude v Rockville? Som zvedavá čo si vymyslel
Re: 17. kapitola Od: solace - 13.08. 2012
Ešte chvíľku vydrž, aj kameň môže časom zmäknúť. Dočkáme sa. Draco sa naozaj snaží dostať Hermionu z melanchólie. Čokoláda bola milá. Díky za komentík, Zuzka.

Re: 17. kapitola Od: zuzule - 07.08. 2012
Tak to jsem zvědavá, co ho napadlo...
Re: 17. kapitola Od: solace - 13.08. 2012
Díky za komentík, zuzule. Predtým som ho prehliadla, takže sa ospravedlňujem.

Re: 17. kapitola Od: denice - 05.08. 2012
Je bezvadné vrátit se z dovolené, okouzleně si přečíst kapitolu a vědět, že je tu hned další... Díky.
Re: 17. kapitola Od: solace - 13.08. 2012
Ďakujem, denice. Viac kapitol naraz vždy padne dobre ;-)

Re: 17. kapitola Od: marci - 03.08. 2012
Prokousávám se podovolenkovými resty postupně, takže až teď Nádherná kapitola. A povídka. Vlastně čím dál tím lepší! Zničený dům... možná jeho vlastními... a možná... jeho vlastními prach radující se z volnosti nejdokonalejší smrt přináší vroucně milující Až mě z toho mrazí Fakt geniální. Ach a jsem zvědavá, s čím přijde Draco. Zatím tak úplně nevím, jakou roli v příběhu hraje, ale o to víc mě to baví! Díky moc, Solace, za strhující překlad!!!
Re: 17. kapitola Od: solace - 03.08. 2012
Dúfam, že si si dovolenku poriadne užila. Ja v tejto chvíli ešte dovolenkujem a užívam si to Som naozaj rada, že sa ti poviedka páči. Niektoré vety sú skutočné perly, radosť prekladať. Myslím, že Dracova rola nebude celkom jasná až do posledných kapitol, ale tak je to dobre. Aspoň si čitatelia majú nad čím lámať hlavu Veľmi pekne ďakujem za komentár, marci.

Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 31.07. 2012
Tohle je opravdu, ale opravdu zvláštní povídka! Jsem čím dál tím nadšenější a zvědavější... Díky moc za vynikající překlad!
Re: 17. kapitola Od: solace - 31.07. 2012
Díky, Jacomo! Takéto vety sa čítajú veľmi dobre. Som skutočne rada, že sa ti poviedka páči.

Re: 17. kapitola Od: larkinh - 30.07. 2012
No, tak tahle kapitola nechala ve mně samý otazníky. Tak si budu muset počkat na další kapitoly.
Re: 17. kapitola Od: solace - 30.07. 2012
To je dobre, čitateľov treba udržiavať v napätí:-) Ďalšia kapitola sa tu objaví 5.8. ;-) Díky, larkinh.

Re: 17. kapitola Od: Nade - 30.07. 2012
Možná Severus dokáže "zapomenout" na Hermionu, ale nikdy z hlavy nedostane ten pocit. Touha zůstane. Zajímalo by mě, co si Draco od toho slibuje. Co má za lubem? Díky za krásný překlad, těším se na pokračování.
Re: 17. kapitola Od: solace - 30.07. 2012
Tak to máš úplnú pravdu. Pokiaľ nepoužije na seba Oblivate, nikdy ten pocit z hlavy nedostane. Draco robí čo môže a určite nakoniec všetkých prekvapí (vrátane seba samého). Veľmi pekne ďakujem, Nade.

Re: 17. kapitola Od: Claire - 30.07. 2012
Krásná rozjímavá pasáž Severuse Snapea. Když jsou nebesa nadosah, najednou chybí chuť se jich dotýkat. Až se dostaví touha, bude po doteku něčeho vzdáleného. Úžasný, témeř filosofický, rozbor nutnosti existence zla a dobra  a jejich vzájemné role a poměry. Ani Draco nezaostává - copak to jen má za lubem. Cena - koho,čeho, čí? Já vím, příště nebo ještě později. Solace, díky za krásnou kapitolu.
Re: 17. kapitola Od: solace - 30.07. 2012
Áno, Severusovi isté veci pomaly (ale iste) dochádzajú. Avšak stále mu ešte nedošlo všetko. Budeme si musieť počkať... Možno bude s plynúcim časom túžba po dotyku niečoho vzialeného rásť, a nie slabnúť, akoby sa dalo predpokladať. Pokiaľ ide o Draca a cenu - už příště sa to dozvieš Claire, ďakujem za komentík a prajem ti skoré uzdravenie.

Re: 17. kapitola Od: teriisek - 30.07. 2012
Tak teď jsem ovšem zmatená. Zajímalo by mě, co má Draco za lubem. A jsem zvědavá, jak se nám do příběhu znovu zamíchá Severus (protože předpokládám, že zamíchá). Díky moc za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 17. kapitola Od: solace - 30.07. 2012
Nuž, Draco sa snaží, ako môže, aby Hermionu dostal z depresie. A teraz zrejme vymyslel niečo účinnejšie, čo by malo zabrať. Necháme sa prekvapiť... Mám tu ešte jednu potešujúcu správu: Severus nebude dlho mimo;-) Ďakujem za komentík, teriisku.

Re: 17. kapitola Od: Keiko - 30.07. 2012
Tahle povídka má velmi zvláštní námět, takový neokoukaný. I když místy si nejsem úplně jistá, jestli vše dobře chápu. Miluju tu část, kde Severus měří Hermioně tep a zjišťuje, že ho miluje a jak věděl, že večer před odjezdem přijde. 
Re: 17. kapitola Od: solace - 30.07. 2012
To sú naozaj pekné srdcovky (časti, ktoré sa ti najviac páčia). Dúfam, že k nim čoskoro pribudnú ďalšie momenty. Niektoré úvahy sú naozaj trochu zložitejšie a treba si ich prečítať viackrát, kým človek pochopí, ako to autorka myslela (hovorím z vlastnej skúsenosti). Ďakujem za komentík, Keiko.

Re: 17. kapitola Od: vansmall - 30.07. 2012
Paráda! Lépe to vyjádřit nejde. Skvělý překlad!
Re: 17. kapitola Od: solace - 30.07. 2012
Veľmi pekne ďakujem, vansmall. Teším sa, že sa ti poviedka páči.

Prehľad článkov k tejto téme:

DianaR: ( Solace )30.10. 201235. kapitola (Záver)
DianaR: ( Solace )25.10. 201234. kapitola
DianaR: ( solace )20.10. 201233. kapitola
DianaR: ( Solace )15.10. 201232. kapitola
DianaR: ( Solace )10.10. 201231. kapitola
DianaR: ( Solace )05.10. 201230. kapitola
DianaR: ( Solace )30.09. 201229. kapitola
DianaR: ( Solace )25.09. 201228. kapitola
DianaR: ( Solace )20.09. 201227.kapitola
DianaR: ( Solace )15.09. 201226. kapitola
DianaR: ( Solace )10.09. 201225. kapitola
DianaR: ( Solace )05.09. 201224. kapitola
DianaR: ( Solace )31.08. 201223. kapitola
DianaR: ( Solace )25.08. 201222. kapitola
DianaR: ( Solace )21.08. 201221. kapitola
DianaR: ( Solace )15.08. 201220. kapitola
DianaR: ( Solace )10.08. 201219. kapitola
DianaR: ( Solace )05.08. 201218. kapitola
DianaR: ( Solace )30.07. 201217. kapitola
DianaR: ( Solace )25.07. 201216. kapitola
DianaR: ( Solace )20.07. 201215. kapitola
DianaR: ( Solace )16.07. 201214. kapitola
DianaR: ( Solace )10.07. 201213. kapitola
DianaR: ( Solace )05.07. 201212. kapitola
DianaR: ( Solace )30.06. 201211. kapitola
DianaR: ( Solace )26.06. 201210. kapitola
DianaR: ( Solace )21.06. 20129. kapitola
DianaR: ( Solace )15.06. 20128. kapitola
DianaR: ( Solace )09.06. 20127. kapitola
DianaR: ( Solace )05.06. 20126. kapitola
DianaR: ( Solace )02.06. 20125. kapitola
DianaR: ( Solace )29.05. 20124. kapitola
DianaR: ( Solace )24.05. 20123. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20122. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20121. kapitola
DianaR: ( Solace )16.05. 2012Úvod - Priesečník