Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Gift

Cesty osudu

Preklady jednorazoviek od Gift
Vložené: Patolozka - 09.02. 2013 Téma: Preklady jednorazoviek od Gift
Gift nám napísal:

The Ways of the World 

Autor: Liquid Laughter

Originál: http://www.fanfiction.net/s/8447645/1/The-Ways-of-the-World

Cesty osudu

Překlad: Gift; Beta: Patoložka

Pairing: Hermiona/Fred

Žánr: Drama/Romance

Stav: autorka souhlasila s překladem

Shrnutí: Hermiona, Ron a Harry ráno tajně opoustí Doupě.

Autorka se drží kánonu (což samo o sobě skrývá spoiler), do kterého ovšem jemně zapletla svou vlastní verzi loučení se.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Disclaimer: Všechna práva patří JKR, já nevlastním zcela nic. Překlad nebyl vytvořen za účelem zisku.

 

Poznámka překladatelky: Normálně si moc nelibuji v sladkobolných povídkách. Normálně nerada čtu povídky, o kterých vím, že zákonitě musejí skončit špatně. A do třetice všeho dobrého, nerada obemílám jedno a to samé téma na více způsobů (viz. Povídka „Slib“ a „Lány plné jetele“). Někdy ovšem veškerá „normálně“ musím odložit stranou. Troufám si říct, že Liquid Laughter se stala jednou z mých nejoblíbenějších sladkobolných autorek. Snad to coby ospravedlnění stačí.

 

„Člověk nezestárne do té doby, dokud sny nenahradí lítost.“- John Barrymore*

***

Naposledy se zhluboka nadechla a zimořivě se objala, zoufale tápající po míru, který v těchto drahých hodinách sálal ze zahrady Doupěte. V okamžicích oné zvláštní, kouzelné říše na pomezí noci a úsvitem.

Bylo to naposledy, přemítala, když se zadívala na jemnou tmu, která zahalovala kopce a světlo hvězd odrážející se v jezírku. Už toto místo na dlouho neuvidí. Místo plné tepla, kouzel, rodiny a lásky, kam patřila. Místo, kde měla poprvé pocit, že by možná přeci jen mohla být součástí zvláštního, úžasného světa plného fantazie, kterému byla představena ve svých jedenácti letech. Ona i Harry byli před sedmi lety v tomto světě cizinci; nováčci, nezkušení a bez někoho, kdo by je jím provedl. Věděla, že Harry našel své místo v kouzelnickém světě v okamžiku, kdy dorazili do Bradavic. Ale ona doopravdy našla to své uprostřed magie až ve čtvrtém ročníku, když přišla do Doupěte. Bylo to v Doupěti, kdy poprvé pocítila všechnu tu nádheru, kterou jí tento svět nabízel: nádheru vřelé, rušné, bezmezně věrné rodiny, která tak ostře hraničila s fantazií; nádheru příjemného, chaotického domova, držícího pospolu díky propletené magii, která jí do té doby mátla a zároveň stejným způsobem těšila; nádheru toho být součástí skupiny lidí, kterým na sobě skutečně záleželo - být potřebná, rozmazlovaná a zároveň škládlená, chtěná, opečovávaná a milovaná. A zároveň uměla ona milovat je, tím či oním způsobem. Rona, Ginny, Molly, Arthura... dokonce i Percyho, určitým druhem lásky. Charlieho, Billa, George... Freda...

A teď to všechno opouštěla. Zítra ráno, než vysvitne slunce, opustí svou úzkou postel v pokoji, který sdílela s Ginny už od čtvrtého ročníku. Pokoj, který byl nazýván jako Ginnyin aHermionin, detail, díky kterému se jí vždy sevřel žaludek šokem a potěšením z toho, jak byla akceptována. A odejde dveřmi spolu se dvěma nejlepšími přáteli, jaké kdy měla, a vyplíži se potichu z domu, aniž by se rozloučili. Vystoupají na nejbližší kopec a možná se ohlédnou a potichu se zahledí na nejzanedbalejší, nejroztomilejší a nejkrásnější místečko, jaké kdy poznala.

A budou pryč.

Konečně s povzdechem vypustí vzduch ze svých plic, napětí opadne z jejích ramen jen proto, aby se usadilo coby těžký kámen rezignace v jejím žaludku. Otočí se a bezhlesně dojde k verandě, potichu otevře dveře a vplíží se do kuchyně. Odmítne se ohlédnout ze strachu, že kdyby to udělala, nebyla by nikdy schopná odejít. Projde tmavými pokoji až ke schodišti a začne vystupovat nahoru, dávajíc pozor, aby moc nedupala. Po pěti nebo šesti krocích za sebou zaslechne šramot.

Fred stojí na začátku schodiště, ruce v kapsách, na tváři nečitelný výraz. Nepromluví ani on, ani ona, tudíž několik okamžiků jen stojí a upřeně se pozorují; dlouhý, pátrající pohled, který by v jiné chvílí vyvolal otázku, co vlastně oba hledají. Pak on ovšem prolomí ticho.

„Hermiono.“

„Frede.“ Její slova byla stejně jemně pronesena jako jeho.

„Jsi dlouho vzhůru.“

„Ano, to jsem.“

„Jsi unavená.“

„Jsem a velmi.“

„Ráno odcházíte.“

„Ano,“ mnohem tišeji. „Ano, odcházíme.“

Jeho modré oči ji zkoumavě pozorují. Když si všimne smutku, který z nich sálá, cítí se najednou ještě víc vyčerpaná než předtím.

„Nevrátíte se.“

„Ne v nejbližší době,“ a ještě tišeji dodá. „Ne.“ V krátkosti to vezme na vědomí, zůstane tiše stát a ani na vteřinu z ní nespustí svůj pátravý pohled. Po chvíli krátce kývne. Hermiona mu pokývnutí vrátí. Naposledy se s ním střetne očima, a pak se otočí a pokračuje ve své chůzi, neschopná pronést ona slova, která znamenají sbohem.

„Ptáš se někdy sama sebe,“ pronese nečekaně když se od něj odvrátí. „Jaké by to bylo, kdybys nebyla ty a já nebyl já a oba bysme nebyli v tom všem lapený?“ Zamrzne na místě, zády k němu a mezi řádky čte všechny ta slova, která nevyřkl. Ptáš se někdy sama sebe, kým bychom mohli být, kdybychom byli pouze dva lidé beze všech starostí a závazků a svět by se nerozpadal na kusy?

Lehce se otočí, aby se na něj mohla podívat přes rameno. Pořád tam stojí, ve stejné pozici jako předtím, když k ní mluvil, ale jeho výraz je vážnější a plný smutku. Jeho oči se do ní zabodávají, plné tesknoty, která jí stáhne hrudník natolik, že se nemůže nadechnout. Byl tou nejkrásnější věcí, kterou kdy viděla a, Bože, její srdce musí každou chvílí puknout...

„Neustále,“ přizná šeptem. Skoro se na ni smutně usměje.

„Já taky,“ řekne potichu a tesknota pronikne i do jeho hlasu.

Pevně semkne víčka, snažíc se tak zabránit pláči. Bylo to tu, hmatatelné. Potvrzení přesně toho, co za několik hodin opustí, co ztratí. To všechno jí teď vyvstalo přímo před očima. Odchod bude teď ještě těžší. Chvějíc se, zhluboka se nadechne a ještě jednou se střetne s jeho pohledem.

„Něco mi slib,“ řekne upřímným, vážným hlasem, který od něj ještě nikdy neslyšela. Po jejím lehkém přikývnutí pokračuje.

„Slib mi, že kamkoli půjdete, zůstaneš v bezpečí. Slib mi, že se postaráš o Harryho s Ronem a pomůžeš jim tohle všechno skončit. A že až bude po všem, vrátíš se a přestaneme se jen sami sebe ptát.“

Oh, Bože. Oh, Bože. „Slibuji.“

„Jo?“

„Jo.“

Nějakou chvíli ji ještě pozoruje, pohledem pomalu klouže po jejím obličeji, a pak se jí opět zadívá do očí.

„Dobře, tedy,“ řekne s lehkým úsměvem. Těžce polkne, nedůvěčujíc svému hlasu, tudíž jen jemně kývne a otočí se zpět ke schodišti. Udělá jen několik kroků, než se opět zarazí, a naposledy se k němu otočí. Upřeně se na něj zahledí, snažíc se si vtisknout do paměti jeho obraz přesně v tuto chvíli, obraz, který bude mít u sebe navždy. Po chvíli neví, jak dlouho už tam stojí a jen se na něj takto dívá, ale zaklesne se do něj naposledy pohledem a jemně se usměje.

„Ty...ty... zůstaneš v bezpečí, rozumíš?“ Odpoví jí svým typickým bezstarostným, křivým úšklebkem a trhne bradou jejím směrem.

„Uvidíme se na druhé straně, Grangerová.“ Opět se na něj usměje, ještě chvíli se mu dívá do obličeje a pak pokyne.

„Na shledanou, Frede.“ Pozvedne ruku na znamení sbohem, a pak se otočí a zmizí v tmavém záhybu schodiště.

***

O několik hodin později, těsně před východem slunce, stojí před svou pohodlnou úzkou postelí v místnosti, kterou kdysi sdílela s Ginny a vyjde ven dveřmi spolu s nejlepšími přáteli, které kdy měla. Potichu se vykradnou z domu, aniž by se rozloučili. Vystoupají na nejbližší kopec, otočí se a ona se potichu zahledí na to nejroztomilejší, nejnedbalejší a nejkrásnější místečko, jaké kdy poznala.

A pak jsou pryč. 

***

O několik měsíců později, když už je po všem, přijde očekávaný konec a svět dookola se zklidní a zastaví, probudí se, několik hodin před úsvitem a vstane ze své pohodlné úzké postele v pokoji, který sdílí s Ginny, projde chodbou ven a po schodišti dolů. Několik schodů před koncem schodiště se zastaví a posadí se. Sama, obímajíc si kolena zavzpomíná na bystrého, živého kluka s modrýma očima a úsměvem, který jí zrychloval tep.

„Slib mi, že kamkoli půjdete, zůstaneš v bezpečí. Slib mi, že se postaráš o Harryho s Ronem a pomůžeš jim tohle všechno skončit. A že až bude po všem, vrátíš se a přestaneme se jen sami sebe ptát.“

„Slibuji.“

„Jo?“

„Jo.“

Zůstala v bezpečí. Pomohla Harrymu s Ronem to ukončit a když bylo po všem, vrátila se. A poprvé za sedm let věděla, jaké to bylo být pouze Hermionou, bez „toho všeho“, v čem byli lapení.

„Dobře, tedy. Uvidíme se na druhé straně, Grangerová.“

A ona se stále sama sebe ptala.

 

 

*Volný překlad. Originál: "A man is not old until regrets take the place of dreams." – John Barrymore

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Cesty osudu Od: sisi - 14.11. 2020
Asi tak od půlky to bylo už jen hrozně smutné. Jen hluboko v mysli pořád vrtal ten červíček naděje, že by to třeba mohl někdo změnit? Aby to dopadlo dobře pro více lidí? S každým ztraceným odchází dvě srdce. Jedno je mrtvé, druhé zlomené stezkem. Dík za překlad, občas je potřeba otevřít okno, nadechnout se čerstvého vzduchu a někdy to hodně bolí. ( překl.: čas od času je dobré opustit vysněné růžové zámky a potkat na krátko realitu bytí, bolest a bídu, aby si vážili toho, co mají, plodů své práce,...)

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Cesty osudu Od: Zuzana - 11.02. 2013
Dvojičky by mali umierať spolu : ( nedokážem sa s tým zmieriť. Je to krásna ale strašne smutná poviedka
Re: Cesty osudu Od: Gift - 12.02. 2013
Jako labute? Hmm neco to do sebe ma, ale dvojitou smrt v tak kratinke povidce by mi tu mnoho lidi asi neodpustilo:-). Ale i tak jsem rada, ze se ti povidka libila. Patri k mym nejoblibenejsim prekladum.
Re: Cesty osudu Od: Zuzana - 12.02. 2013
Som príliš ovplyvnená jedným dokumentom o ľuďoch, ktorý sa vrátili z koncentračných táborov a tam rozprávala jedna pani o svojej sestre jednovaječnom dvojčati. Umrela jej, boli ešte deti, potom sa aj vydala mala deti a aj tí jej už umreli, je na svete sama ale vraj ak by si mohla zo všetkých ľudí vybrať koho by chcela vrátiť, tak by to neboli jej deti ale sestra. Je to polovica duše. Pretože keď sa dvojičky stvoria, zo začiatku je to stvorenie jednej bytosti, ktorá sa nedopatrením alebo nejakou hrou prírody rozdelí na dve identické. No a teda keď jeden odíde, tak to je akoby umrela polovica človeka a vraj to čo žila nebol normálny život bolo to prežívanie. Že neprejde jediný deň aby na sestru nemyslela. Ani jeden deň bez bolesti zo straty. Bol to strašne emotívny príbeh. Nejde mi z hlavy a do toho... medzi moje obľúbené skupiny patrí Tokio Hotel, spevák a gitarista sú dvojičky. Od svojich 15-tich rokov čo sú v showbiznise hovoria, o svojom spojení a vždy tvrdia, že spolu budú celý život a aj umrú spolu :) Ach som sa rozpísala, ale Fred a Georg... to Rowle neodpustím. Je to horšie ako Severusova smrť.
Re: Cesty osudu Od: Gift - 12.02. 2013
Rozumim... Sice nedokazu posoudit, protoze jsem nejen jedinacek, ale i trochu z jineho testa, ale myslim, ze vim, jak to myslis. I ja si myslim, ze Fredova smrt byla zbytecna. Celkove se Rowling v poslednich kapitolach rozhodla zabijet na muj vkus az moc. Proto jeji rozhodnuti pri vetsine povidkach jednoduse ignoruju:-). Tato povidka ale byla tak krasna, ze jsem si nemohla pomoc. A jeste jednou diky za komentar;-)

Re: Cesty osudu Od: myska111 - 11.02. 2013
Smutné, ale moc pěkné. Zase trochu jiný pohled na Hermionu. Díky za překlad
Re: Cesty osudu Od: Gift - 12.02. 2013
A ja dekuji za komentar;-). Jsem rada, ze se libilo.

Re: Cesty osudu Od: tigy - 10.02. 2013
Veľmi pekné a veľmi smutné... nemohla autorka radšej ten kánon trošku ignorovať? :( Vďaka za preklad, Gift.
Re: Cesty osudu Od: Gift - 12.02. 2013
Velmi velmi smutne, mas pravdu. Jenze... no, slibuji, ze priste bude opet neco veseleho:-). Ja dekuji za komentar.

Re: Cesty osudu Od: kakostka - 10.02. 2013
To byla nádherná povídka, ale smutná, tak smutná, až srdce usedá. Ach jo, tak trochu jsem doufala, že i Fred na sebe dá pozor. Oni dva by k sobě pěkně pasovali. Díky za ni, ale konec mohl být hezčí...
Re: Cesty osudu Od: Gift - 12.02. 2013
Kdyz ja se obavam, ze bez toho smutneho konce by tato povidka nebyl tim, cim je. Fredovi s Hermionou samozrejme moc a moc fandim, jenze... k valce to asi tak patri. Dekuji ti za komentarm kakostko.

Re: Cesty osudu Od: Lupina - 10.02. 2013
Krásné, smutné, vše, co už bylo výše v komentářích napsáno. Zase se mi připomenulo, kolik toho válka vzala, jak mohly být jejich osudy jiné... Děkuji za skvělý zážitek.
Re: Cesty osudu Od: Gift - 12.02. 2013
Ano, jen jeden maly romanticky pribeh a kdyz si clovek uvedomi, kolik stovek nebo tisicovek by se jich behem jedne valky dalo najit... Ale i presto jsem rada, ze se libilo, Lupino, ja dekuji tobe!

Re: Cesty osudu Od: Gift - 10.02. 2013
A ja dekuji za komentar;-). Jsem rada, ze se libila, i kdyz byla takova trosku pochmurna.
Re: Cesty osudu Od: Gift - 10.02. 2013
Rikala jsem si, ze kdyz uz se mi tak chytre podarilo si napsat komentar, proc si na nej i neodpovedet, ze:-). Aneb jak muze vypadat nedelni rano:-)

Re: Cesty osudu Od: solace - 10.02. 2013
Síce smutné, ale veľmi pekné a poetické. Čítanie som si naozaj vychutnala. Nebyť vojny, všetko mohlo byť inak... možno sa raz na tej druhej strane stretnú. Vďaka za preklad, Gift.
Re: Cesty osudu Od: Gift - 10.02. 2013
Asi tak nejak znely me prvni dojmy po precteni povidky v originale:-). Pokud se mi alespon neco z toho povedlo prenest nejen do cestiny ale i pro ostatni... Jsem moc rada, diky, solace.

Re: Cesty osudu Od: teriisek - 10.02. 2013
Krásné, smutné. Díky za překlad!
Re: Cesty osudu Od: Gift - 10.02. 2013
Ja diky za komentar!

Re: Cesty osudu Od: Jimmi - 09.02. 2013
Testujem vkladanie komentárov Poviedka krásna, výber skvelý a preklad úžasný. Ale nad tou poslednou vetou som sa musela zamyslieť a pozrieť sa na originál. Neviem, čo by som s tým sama urobila, to je presne slovo, ktoré má príliš veľa významov a ktohovie čo tým bolo myslené. Pri čítaní prekladu ma napadlo, že sa čudovala, pýtala na to spojenie na druhej strane, ako to mohol vedieť, tušiť, ale keďže to slovo bolo v origináli 4x, vôbec som si nie istá.  Toto nebol ľahký preklad. Máš moje obrovské díky.
Re: Cesty osudu Od: Gift - 10.02. 2013
Pokud by bylo kazde testovani takhle prijemne... Tak tedy nejprve ja dekuji za komentar! Divala jsem se i na dalsi povidky od teto autorky a ona ma vzdy sklon k lehkym dvojsmyslum. Trosku se u ni bojim hrat s cimkoliv jinym nez pridavnymi jmeny, protoze mam nekdy pocit, ze bych treba mohla pozmenit neco podstatneho, aniz bych vlastne sama chtela. Ale mas samozrejme pravdu, clovek by si to mohl vylozit hned na nekolik ruznych zpusobu. Pak bych taky chtela vyuzit prilozitosti a podekovat a pogratulovat za novy image stranek;-). Mas muj hluboky respekt nejen za to, ze se ti vzdy nakonec povede, aby vse slapalo jako po masle (pro me vec ve svete netu skoro nevidana:-)), ale hlavne za to, kolik temto strankam venujes nejen usili ale i casu. PS. Nova hlavicka stranky nema chybu!!;-)

Re: Cesty osudu Od: FlorenceMabel - 09.02. 2013
Merline, to je hezké . Přečetla jsem si tenhle tvůj překlad dvakrát, abych si ho pořádně vychutnala a ještě se na něj asi jednou vrhnu. Hrozně se mi líbí ta atmosféra, ukradené dětsví a autorčina hra s použitím časů... to je ale slast. Skvělý překlad, Gift, děkuji ti za něj!
Re: Cesty osudu Od: Gift - 10.02. 2013
Rikala jsem si, jestli se to bude zrovna Flo libit:-), pokud si dobre pamatuji, uz minuly preklad od stejne autorky te zaujal. Je pro me cest, ze se nekdo vrhne na mou (a samozrejme Patolozcinu) cestinu hned nekolikrat, ani nevis, jak moc me to tesi! Dekuji tedy nejen za komentar, ale i za chvalu.

Re: Cesty osudu Od: TaraFaith - 09.02. 2013
To byla krásná jednorázovka. I když na mě zapůsobila trochu smutně, byla vážně procítěná. Děkuji za překlad.
Re: Cesty osudu Od: Gift - 10.02. 2013
Jsem rada, ze se povidka libila, zvlast kdyz byla podobne pochmurna;-). Ja dekuji tobe za komentar.

Prehľad článkov k tejto téme:

nehimasgift: ( Gift )22.05. 2015Hermionina slovní úloha
inell: ( Gift )26.04. 2015Nemesis
nehimasgift: ( Gift )18.01. 2015To není to samé
nehimasgift: ( Gift )03.11. 2014Pod vlivem?
nehimasgift: ( Gift )16.10. 2014Mimořádné vysílání
ambiencealikw: ( Gift )27.09. 2014Sapiosexuál
floatsodelicately: ( Gift )21.08. 2014Dylan
GrandeVanillaSkimLat: ( Gift )07.04. 2014Tady velím já II.
GrandeVanillaSkimLat: ( Gift )27.03. 2014Tady velím já I.
PromiseMeYourTragedy: ( Gift )17.02. 2014Chlapec a dívka
floatsodelicately: ( Gift )07.02. 2014Kdo si počká, ten se dočká
Orien's Girl: ( Gift )28.01. 2014Rozdíl mezi tequilou a vodkou II.
Orien's Girl: ( Gift )17.01. 2014Rozdíl mezi tequilou a vodkou I.
nehimasgift: ( Gift )07.01. 2014Zatlač
SlashMyDreams: ( Gift )09.10. 2013Burnt Out Ends
floatsodelicately: ( Gift )29.09. 2013Pan dokonalý
Jack of the North: ( Gift )19.09. 2013Covodpověděla?
Jack of the North: ( Gift )16.09. 2013Učedník
drcjsnider: ( Gift )13.09. 2013Kdy jsi na to přišel?
Jack of the North: ( Gift )10.09. 2013Ohňostroj
drcjsnider: ( Gift )07.09. 2013Nonverbální komunikace
Anaphalis: ( Gift )09.08. 2013Jednoduché počty
nottonyharrison: ( Gift )02.07. 2013Walk-In Double II.
nottonyharrison: ( Gift )22.06. 2013Walk-In Double I.
Somigliana: ( Gift )12.06. 2013První polibek II.
Somigliana: ( Gift )01.06. 2013První polibek I.
angelically-devilish: ( Gift )22.05. 2013Vrať mě do života II.
angelically-devilish: ( Gift )12.05. 2013Vrať mě do života I.
GrandeVanillaSkimLat: ( Gift )02.05. 2013V korunách jabloní
Blackrose Malfoy: ( Gift )22.04. 2013I ti nebojácní mají někdy strach
drcjsnider: ( Gift )15.04. 2013Kdo nerandí, jako by nežil III.
drcjsnider: ( Gift )07.04. 2013Kdo nerandí, jako by nežil II.
drcjsnider: ( Gift )31.03. 2013Kdo nerandí, jako by nežil I.
luvscharlie: ( Gift )21.03. 2013Hérečkoismus dramatikus
Kazuko1: ( Gift )11.03. 2013Déšť, její živel
luvscharlie: ( Gift )01.03. 2013Weasleyovic trojčata zachraňují situaci
Roses on Thursdays: ( Gift )19.02. 2013Čistoskvoucí
Liquid Laughter: ( Gift )09.02. 2013Cesty osudu
luvscharlie: ( Gift )30.01. 2013Opepřeno vášní
remuslives: ( Gift )20.01. 2013Žhavý chladič lásky
Laurielove: ( Gift )10.01. 2013Jak se ti to líbilo?
inell: ( Gift )31.12. 2012Seznam
Liquid Laughter: ( Gift )29.11. 2012Lány plné jetele
FairlightMuse: ( Gift )22.11. 2012Dobré ráno III.
FairlightMuse: ( Gift )17.11. 2012Dobré ráno II.
FairlightMuse: ( Gift )12.11. 2012Dobré ráno I.
inell: ( Gift )01.11. 2012Polední přiznání
inell: ( Gift )22.10. 2012Hurykán
Anaphalis: ( Gift )17.10. 2012Kávové lžičky
inell: ( Gift )07.10. 2012Pozornost
Burning-candlelight: ( Gift )27.09. 2012Zemřu jako panic
donahermurphy: ( Gift )17.09. 2012Dvacet (více méně) nahodilých faktů o Hermioně Grangerové
sellthelie: ( Gift )08.09. 2012Splátka, Část II.
sellthelie: ( Gift )03.09. 2012Splátka, Část I.
inell: ( Gift )24.08. 2012Květiny
inell: ( Gift )15.08. 2012Slib
. Úvod k poviedkam: ( Gift )14.08. 2012Jednorázovky od Gift - úvod