Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady krátkych poviedok od solace I.

Koľkými spôsobmi možno zbaliť babu?

Preklady krátkych poviedok od solace I.
Vložené: solace - 14.02. 2013 Téma: Preklady krátkych poviedok od solace I.
solace nám napísal:

Koľkými spôsobmi možno zbaliť babu?

Autor: zanthia122 

Preklad: solace

Originál: http://www.fanfiction.net/s/2260134/1/How-Many-Ways-are-There-to-Pick-Up-a-Girl

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

AN: Toto je odpoveď na moju vlastnú výzvu „Ten najhorší spôsob balenia vôbec“. Dúfam, že si ju, ľudkovia, užijete. Upozornenie: Viem, že sa v tomto príbehu pije trochu priveľa, ale verte mi, nie som alkoholička. Presnejšie povedané, kvôli môjmu vierovyznaniu, som alkohol nikdy nepila. Pitie nie je zdravé!

 

Táto krčma sa veľmi odlišovala od Troch metiel. Tlmené svetlo vznášajúcich sa krištáľových gulí v Zakliatych duchoch bolo väčšmi romantické než domácke. V strede miestnosti sa nachádzal okrúhly bar, ktorý sa v tme jemne trblietal a lákal ľudí, aby podišli bližšie a kúpili si ďalší drink. Tanečný parket bol zaplnený pármi tancujúcimi slaďák a kapela na pódiu v pozadí hrala pomalý džez. V tmavom kúte blízko vchodu sedelo sedem čarodejníkov: Harry Potter, Ron Weasley, jeho bratia, dvojčatá Fred a George, Neville Longbottom, Remus Lupin a Draco Malfoy.

Bol Deň svätého Valentína. Verte, že Dumbledore zvolal stretnutie rádu práve na tento deň. Dokonca navrhol valentínsku večeru, ale ten nápad bol jednomyseľne vetovaný ostatnými členmi rádu, protestujúcimi, že aj tak trávili príliš veľa času so svojimi spolubojovníkmi a určite neočakáva, že tento posvätný deň lásky strávia v takej spoločnosti. Tí, ktorí mali rande, sedeli počas celého stretnutia ako na ihlách a vyparili sa z miestnosti hneď, ako ich starý čarodej zdráhavo prepustil. Tí, ktorí ho nemali... sa zhromaždili v malom romantickom bare v Šikmej uličke a snažili sa alkoholom otupiť bolesť z toho, že sú nezadaní. Zatiaľ sa im to nedarilo.

„Mama s otcom sa bavia,“ ozval sa Fred, položil pohár a obzeral si tanečný parket. „To nie je fér.“

„Čí brilantný nápad to bol, aby sme prišli práve sem?“ Harry sa namrzene zadíval na tancujúce páry, sledujúc smer Fredovho pohľadu.

„Zatiaľ čo ty, Potter, zrejme dávaš prednosť apatickému trčaniu vo svojej izbe počas celej noci,“ Draco si odpil z ďatelinového piva, kým pokračoval, „my nie.“

Harry sa ešte viac naštval. Aj keď sa Draco polepšil, stále mal tie svoje malfoyské sarkastické reči. Ron ho povzbudivo potľapkal po pleci.

„Nie je to až také zlé.“

George, večný optimista, ukázal na bar a vyhŕkol: „Mrknite na to dievča.“

„Ktoré?“ Šesť hláv sa otočilo smerom, ktorým ukazoval.

„To s čiernymi vlasmi po plecia v bordovom habite, vidíte?“

Zbadali ju. Dievčinu sediacu pri bare s prekríženými nohami v habite siahajúcom až po členky. Tvár jej spolovice zakrývali čierne rovné vlasy a oni mohli iba vidieť, že bola dosť bledá, no jednako veľmi krásna.

„Fíha!“ vydýchol Ron. „To je kočka.“

„Zdrž sa komentovania očividného, dobre?“ ozval sa Draco, keď sa tiež zadíval na dievča.

„Je sama,“ podotkol Harry.

„Vzhľadom na jej výzor to nebude trvať pridlho,“ prehovoril po prvý raz Remus, ktorý bol väčšmi zaujatý svojím drinkom.

„Zaujímalo by ma, či na niekoho čaká,“ zahundral si Neville popod nos.

„Tak prečo sa jej nejdeš opýtať?“ so sarkastickým úškrnom navrhol Draco.

„Prečo nejdeš ty, Malfoy?“ vyzval ho George.

„Áno,“ pridal sa Fred,“ choď sa jej spýtať. Vyzývam ťa!“

Pobavene sa na nich zadíval. „Môžem kedykoľvek zbaliť hociktorú ženu, ktorú chcem.“

„Tak nám to dokáž.“

„Uzavrime stávku,“ zatiahol Draco. „Ak vyhrám, platíte ďalšiu rundu ďatelinového piva.“

„Počkať, ako sa dozvieme, či vyhral? Čo ak k nej iba podíde a povie: Slečna, dám vám sto galeónov, ak so mnou pôjdete?“ spýtal sa Ron.

Skupinka, vrátane Draca, sa rozosmiala. Keď smiech utíchol, Fred siahol do svojho habitu a vytiahol dvojicu šnúrok telovej farby.

„Toto sa nám bude hodiť.“

 

*****

 

Draco vstal a sebavedome vykročil krížom cez miestnosť. Urobil tak už mnohokrát predtým a neexistoval žiaden dôvod, prečo by tá dievčina nemala podľahnúť jeho šarmu. Uhladil si habit a rozpačito sa dotkol svojich dlhých, dozadu zviazaných vlasov. Nemal byť prečo nervózny, všakže?

Ako sa blížil, naskytol sa mu na ňu lepší výhľad. Bola krajšia, než si myslel. Vlasy sa jej vo svetle jemne leskli a on zatúžil pocítiť ich hebkosť. Tvár mala okrúhlu s malým noštekom a plnými, ružovými perami. Ale najočarujúcejšie boli jej oči, dvojo veľkých hnedých okáľov s drobnými zlatými škvrnkami, ktoré zažmurkali, keď pred ňou zastal.

„Slečna,“ vyšlo z neho príliš chripľavo. Skúsil to znovu: „Slečna.“

Pozrela naňho, oči sa jej od prekvapenia mierne rozšírili.

„Jedinou vecou, ktorú mi vaše oči neprezradili,“ povedal a ústa mu vyschli, „je vaše meno.“

Stále naňho hľadela tými veľkými očami a on začal pod vplyvom jej upreného pohľadu pociťovať nervozitu. Zrazu jej z pier unikol chichot, jasný ako vyzváňanie zvončekov.

„Som Jane,“ povedala s úsmevom a podala mu ruku, ktorú Draco uchopil. „Skutočne potrebujete zlepšiť váš spôsob dvorenia, pán...“

„Malfoy,“ vyslovil svoje meno trochu rozladený z jej poznámky. Plecia mu náhle poklesli, keď si spomenul, že má na sebe predlžovacie uši. Odvážil sa pozrieť na priateľov – vskutku, triasli sa v tichom smiechu – predtým, než sa opýtal: „Bude vám prekážať, keď si prisadnem?“

„Nuž... vlastne áno,“ odvetila zdráhavo. „Čakám na niekoho.“

 

*****

 

Ako sa Dracova vysoká postava blížila, pre skupinku bolo čoraz ťažšie skryť smiech. Nakoniec, keď odtlačil čašníčku nabok, zastavil sa pred stolom a varovne na nich pozrel, bolo toho na nich už priveľa. Neľútostne vybuchli do hurónskeho smiechu, vyslúžiac si tým niekoľko znepokojených pohľadov od neďaleko sediacich hostí.

„Sklapnite,“ Draco si namosúrene sadol a z goliera si strhol predlžovacie uši.

„Skutočne potrebujete zlepšiť váš spôsob dvorenia, pán Malfoy,“ napodobnil George vysokým hlasom. „Alebo radikálne zmeniť výzor.“

„Aspoň som zistil jej meno,“ odvetil Draco. „Uvidíme, ako si poradíte vy.“

„Ale ešte predtým...“ Fred sa významne odmlčal. Draco sa zamračil a pokynul čašníčke, aby priniesla ďalšiu rundu piva. Keď sa džbán s ľadovým nápojom vznášal nad nimi a začal nalievať pivo do prázdnych pohárov, Draco povytiahol obočie na dvojčatá.

„Ktorýkoľvek Weasley to dokáže spraviť lepšie než ty,“ ozval sa Fred a upevnil predlžovacie uši na Rona.

„Roninko, ukáž mu, ako sa správne balí dievča.“

„Ja?“ Skôr, ako stihol ešte niečo povedať, dvojčatá ho vytisli na parket.

 

*****

 

Ronovi sa nikdy veľmi nedarilo, pokiaľ išlo o dievčatá, ako mohli potvrdiť jeho najlepší priatelia. V siedmom ročníku s ním Hermiona stratila trpezlivosť a začala randiť s inými chlapcami. V tom čase mu to ani veľmi neprekážalo – vlastne to bola celkom úľava – ale teraz si sám sebe nadával, že viac netrénoval, keď mal možnosť. Ako mal vedieť správne zbaliť babu? Nikdy predtým nerobil nič podobné.

No, nemôže to byť príliš odlišné od rozhovoru s Hermionou, uvažoval, keď prechádzal naprieč miestnosťou ako Draco pred ním. Mal pocit, ako by sa vliekol cez močiar, a nie po drevenej podlahe. Avšak, akokoľvek malé boli jeho kroky, nakoniec ho priviedli k dievčine.

„Ehm,“ inteligentne oznámil svoju prítomnosť. Náhle si uvedomil, že má na sebe trochu obnosený habit a márne sa ho snažil spotenými rukami urovnať. Dievčina naňho vzhliadla od pohára a Ron cítil, že má problém sa nadýchnuť. Nebolo to vôbec ako rozhovor s Hermionou.

„Nemôžem si pomôcť, ale musím poznamenať, že sa veľmi... ehm... podobáte na hnojovú bombu,“ pokúsil sa.

„Prosím?“ hlas dievčiny znel skôr neveriaco než nahnevane.

„Uhm,“ nevyznelo to veľmi vhodne. „Nie na časť s hnojom. Na bombu.“

„Ach,“ pomaly zaklipkala dlhými mihalnicami, keď jej to došlo. „Á, mám to! Tak vďaka.“ Vyslala k nemu drobný úsmev a otočila sa k svojmu poháru.

 

*****

 

Ron sa dotackal k stolu napoly omámený. Hneď ako klesol na stoličku, stiahol celý pollitrák ďatelinového piva.

„Bodlo by mi niečo ostrejšie,“ zamrmlal, keď odložil prázdny pohár.

„Si nemožný, Ron,“ pokarhal ho Fred, keď z neho zložil predlžovacie uši. Draco a ostatní sa posmešne rozrehotali.

„Všimli ste si, ako sa na mňa usmiala?“ ozval sa Ron a pohľad mu znovu zmútnel. „Páčim sa jej.“

„Po tom, čo si jej povedal, že vyzerá ako hnojová bomba?“ vytlačil zo seba Draco cez záchvaty smiechu. „Veľmi pravdepodobne, Weasley.“

„Je to bohyňa...“

„Bohyňa?“ zopakoval Harry skepticky.

„Áno, zblízka vyzerá oveľa krajšie,“ prisvedčil Draco a odpil si z piva.

„... anjel.“

„Prestaň s tým, kamarát,“ pokrútil hlavou Neville a priateľsky potľapkal Rona po pleci.

„Anjel.“ V Georgeových zreniciach zažiarili šibalské iskričky. „To mi vnuklo istú predstavu!“ Schmatol šnúrky svojho odpočúvacieho zariadenia a takmer odhopkal k baru.

 

*****

 

„Haló, slečna!“

Dievčina po tretíkrát za večer vzhliadla od poloprázdneho pohára. Na dievča, ktoré bolo tak často vyrušované z rozjímania pri poháriku, nevyzerala príliš nahnevane. Naopak, venovala Georgovi mierumilovný úsmev rovnako, ako to urobila pri dvoch predošlých votrelcoch. George, ktorý bol viac spájaný so žartíkmi než s dievčatami, zistil, že musí dať Dracovi a Ronovi za pravdu – bola neuveriteľne nádherná. Usmial sa ešte širšie.

„O koľkej musíte byť späť v nebi?“

„V nebi?“ naklonila hlavu  rozpakoch, odhaliac tým snehobiely krk a kľúčnu kosť.

„Páni!“ zvolal s prehnaným prekvapením. „Vy určite musíte byť anjel!“

Zasmiala sa a otočila na stoličke tvárou k nemu, pobavene nakrčila nos. Lakťom sa oprel o barový pult a sklonil do výšky jej očí.

„To je veľmi lichotivé.“

„Vôbec nie, slečna,“ odvetil, ešte stále nadšeným hlasom. „Tak potom z Grécka?“

„Z Grécka? Nie, prečo?“

„Zdá sa, že všetky bohyne sú Grékyne.“

To u nej vyvolalo ďalší melodický smiech, keď pokrútila hlavou a vlasy jej zľahka vzlietli. George si pomyslel, že zachytil vôňu broskyne a harmančeka.

„Nie, som odtiaľto,“ riekla ešte stále s úsmevom na plných, vlhkých perách. George sa musel prinútiť, aby odvrátil zrak.

„Bolo veľmi príjemné pohovoriť si s vami, slečna anjel,“ sňal pred ňou imaginárny klobúk. „Pekný deň.“ A s tým odhopkal späť do rohu, kde sedeli jeho priatelia.

 

*****

 

„Čo tu robíš, idiot?“

To nebolo to, čo George očakával. Všetci jeho priatelia okrem Remusa, ktorý pokojne popíjal ďatelinové pivo, naňho rozčarovane zízali.

„Overil som si, že som sa zdržal dlhšie, než ty, Roník Hnojobombík.“

„Práve o to ide!“ rozhodil Harry podráždene rukami. „Prečo si sa vrátil, keď vám to išlo tak dobre?“

George sa poškrabkal na hlave. „Nuž, myslím, že ma nenapadlo, že by som mohol zostať.“

Harry s Ronom neveriaco zalapali po dychu, Draco si odfrkol do svojho drinku. George si znovu prehrabol vlasy, potom sa zaškeril a objednal im ďalšiu rundu ďatelinového piva.

„Aj tak o mňa nemala záujem,“ ozval sa po chvíli.

„Aspoň sa jej páčil tvoj spôsob balenia,“ zavrčal Draco temne.

„Očami stále odbiehala ku dverám,“ pokrčil plecami George. „Asi naozaj na niekoho čaká.“

„Alebo si sa len dostatočne nesnažil,“ ozvalo sa jeho dvojča a priplo si na seba často používanú časť predlžovacích uší.

 

*****

 

Vždy pohotový vtipkár Fred usúdil, že ak sa na to dá, tiež by to mohol urobiť takým zábavným spôsobom. Ihneď sa s hlasným buchnutím zvalil na zem, nasledujúc svoje myšlienkové pochody. Neďaleko sediaci starý čarodejník naňho spoza okuliarov zazrel, dožadujúc sa vysvetlenia toho vyrušenia. Fred sa ospravedlňujúco usmial a opäť sa postavil, avšak skôr, ako urobil ďalšie tri kroky, sa mu nohy znovu podlomili a spadol.

Hrmot, ktorý spôsobil, pritiahol ďalšie pohľady. Už sa k nemu blížila znepokojená čašníčka. Pokúsil sa o niekoľko ďalších krokov a v duchu sa modlil. Konečne dievčina, jeho posledný cieľ, otočila hlavu.

Neisto sa postavil a odmietavo mávol rukou na čašníčku bez toho, aby na ňu pozrel.

„Ste v poriadku?“ spýtala sa dievčina s úprimnou obavou v hlase.

„Dúfam, že poznáte skutočne dobré liečivé kúzlo, slečna,“ riekol tým najžalostnejším hlasom, ale iskričky v jeho očiach ten efekt zmiernili. „Lebo sa mi zdá, že som si pri páde k vašim nohám vytkol členok.“

„Obávam sa, že som nikdy nebola príliš dobrá v mávaní s prútikom,“ odvetila ľútostivo, ale tiež mala v očiach iskričky. Vytiahla prútik. „Ale môžem sa pokúsiť.“

Fred otvoril ústa, aby zaprotestoval, ale bolo príliš neskoro. Z konca jej prútika vystrelil lúč fialového svetla a zasiahol ho do hrude. Začal sa na nohách nebezpečne triasť.

„Joj!“ zakryla si v rozpakoch ústa. „Čo som to urobila?“

„Z-zaklínadlo špongiovitých k-kolien,“ Fred sa pokúsil o úsmev, ktorý mu vyšiel skôr ako grimasa. Cítil, ako mu kosti v kolenách s prasknutím miznú.

„Je mi to tak ľúto,“ povedala dievčina a potom jasným hlasom dodala, „ale aspoň teraz môžete vstať, však?“

„Sotva,“ zašomral si Fred popod nos predtým, než sa s námahou odplazil späť k stolu.

 

*****

 

Fred si sadol na stoličku a s úľavou si povzdychol. Jeho nohy sa pod stolom stále nekontrolovateľne kývali, takže mať zadok pripevnený k niečomu pevnému bolo nepochybne veľkým plus. Znovu si unavene povzdychol a objednal ďalšiu rundu alkoholu.

„Musela si už uvedomiť, že prichádzame od toho istého stola,“ uvažoval Draco nahlas.

„Myslíš, že preto na mňa zoslala zaklínadlo?“ spýtal sa Fred.

„Pravdepodobne,“ Neville si prekrížil ruky a oprel sa dozadu. „Alebo je možno len otrávená tým nekonečným radom nápadníkov a všetko, čo chce, je iba chvíľka pokoja na hĺbanie nad záhadnou farbou ďatelinového piva.“

„Alebo ju možno niekto podviedol a má zlú náladu,“ zapojil sa Ron, využijúc jednu zo svojich menej vycibrených zručností a vlastné pozorovanie.

„To by som nepovedal,“ ozval sa zamyslene Remus. „Pozrite na jej tvár. Čaká na niekoho, ale nie som si istý, či ho chce vážne vidieť.“ Akoby sa snažila dokázať jeho tvrdenie, dievčina sa v tej chvíli otočila na stoličke tak, že bola ku nim temer obrátená tvárou. Na rozdiel od toho, čo by ste všimli na osobe čakajúcej na niekoho, na jej krásnej tvári nebolo ani stopy po znepokojení či očakávaní. Bola tam len ostražitosť – ako by chcela utiecť, len čo dotyčný vstúpi do krčmy – hoci sa ju snažila skryť pod dojmom pokoja.

„Tak čo?“ dožadoval sa Fred po chvíli ticha. „Kto je na rade?“ Pozrel na Remusa.

Starší čarodejník len našpúlil pery v tichom „nie“. „Nechaj starého chlapa so svojím pivom,“ ozval sa a krátko sa zasmial. „Z týchto hier som už vyrástol.“

Chlapci sa otočili k Nevillovi, ktorý sa na svojej stoličke hojdal dopredu a dozadu. Keď zbadal ich tváre plné očakávania, rozhodil rukami a pokrčil plecami.

„Chcete počuť, akým spôsobom by som ju balil?“ spýtal sa a odpil si z pollitráka. „Takto: Slečna, páčia sa vám vypchaté zvieratá? Pretože som práve dojedol.

„Alebo by to mohlo byť: Myslím, že som stratil svoju adresu, slečna. Dáte mi vašu?

Po tomto doberaní si jeho zábudlivosti sa Neville trochu začervenal, ale zasmial sa spolu s ostatnými.

„No vidím, že vy, obyčajní smrteľníci, ste sa už vzdali,“ povedal nakoniec Harry s tvárou červenou od alkoholu a záchvatov smiechu. „Nadišiel čas pre pána Neodolateľná charizma, aby vám ukázal, ako sa to robí.“

„Skôr pre pána Trápenie nášho života,“ podotkol Draco sucho, keď Weasleyovci predstierali rozličné formy zvracania. Harry ich ignoroval a vstal.

Ron sledoval, ako Harry vykročil a usmial sa ešte širšie, keď mu jeho najlepší priateľ prešiel rukou po vlasoch a ešte viac ich rozstrapatil.

„Bude to preňho hračka,“ povedal George. „Ahoj, som Chlapec, ktorý prežil. Chceš pusu a byť zajtra na titulnej stránke v Dennom prorokovi?“

„Mám fanklub. Chceš sa pridať?“ prišlo od Freda.

„Môžem ti prisľúbiť doživotné členstvo,“ uškrnul sa Draco a dopil tretí pohár drinku.

„Psst,“ šepol Neville a naklonil sa bližšie k stolu. Ostatní urobili to isté a na druhom konci predlžovacích uší sústredene načúvali. Zdalo sa, že Harry dorazil k dievčine.

„Ahoj,“ povedal zjavne tichším hlasom ako obvykle.

Draco preletel pohľadom po hlavách v hlúčiku a pocítil nutkanie odfrknúť si. Musel to byť mimoriadny pohľad, šesť dospelých chlapov – niekoľkí z nich neboli, nikým iným než hlavnými aurormi, ako by prezradili ich odznaky – s hlavami dokopy, ako keby boli uprostred najtajnejšej porady. Lenže neboli. Počúvali, ako Harry Potter flirtuje s dievčinou, ktorá dokázala, že má schopnosť získať si všetku ich pozornosť – čo nedokázal ani Snape.

„Čo tu, v mene Merlina, robíte?“

Šesť z nich podskočilo na stoličkách. Vo dverách, v celej svojej čiernej veľkoleposti, stál Severus Snape. S prameňmi mastných vlasov a typickým zachmúreným výrazom na nich podozrievavo zazeral.

Prvý sa spamätal Remus. So srdečným úsmevom pokynul Severusovi, aby sa ku nim pridal.

„Aké príjemné prekvapenie, Severus.“

Pri pohľade na výraz jeho tváre, by nikto nepovedal, že Severus s týmto tvrdením súhlasí. No napriek tomu ku nim vykročil, zatiaľ čo sa jeho bývalí študenti posunuli, aby mu uvoľnili miesto, ale nemal v úmysle si sadnúť.

„Čo tu presne robíte?“ spýtal sa znovu a znelo to úplne tak, ako by ich podozrieval, že za jeho chrbtom plánujú jeho smrť.

„My... ehm... my sme...“ začal vysvetľovať Fred.

„Psst!“ Ron ho umlčal rukou. Z predlžovacích uší vychádzali hlasy.

 

*****

 

„Ahoj,“ usmial sa spôsobom, o ktorom dúfal, že je príťažlivý. Avšak po úvodnom pozdrave s hrôzou zistil, že jej nemá viac čo povedať. Dievčina naňho uprela svoj iskrivý pohľad.

„Ja... ehm...“ Dokelu, koktanie nebolo dobrým znamením. Harry si bol náhle veľmi dobre vedomý pohľadov za svojím chrbtom. Jeho priatelia (a nepriateľ, dodal, keď si spomenul na Draca) to počúvali.

Dievčina tam len tak sedela a usmievala sa vo svojej veľkolepej žiare, žmurkala dlhými riasami a vyzerala takmer nedočkavá vypočuť si jeho verziu dvorenia. Preglgol.

„Chcete vedieť, ako sa stať jedinečnou a odlišnou?“ spýtal sa a ruky si nenútene položil na pult.

„Chcete tým povedať, že teraz nie som jedinečná a odlišná?“ zakontrovala a prekrížila si ruky na kolenách.

„Rozhodne nie, slečna, ste veľmi pôvabná,“ zložil jej úprimný kompliment.

„Povedzte mi,“ šepla a nasmerovala naňho svoju malú bradu. „Čo mám urobiť, aby som bola... jedinečná?“

„Len povedzte áno na toto: dovoľte mi kúpiť vám drink,“ odvetil hlbokým hlasom skrývajúc svoj údiv. Táto dievčina rozhodne nemala nesmelý hlas, ktorý počul pri rozhovore s Ronom – zdalo sa, že pristúpila na ich terajšiu hru.

Veselo sa zasmiala a oblizla si pery. „To je veľmi, veľmi lákavé, Harry,“ odvetila lahodným hlasom.

 

*****

 

„Ale nie, ďakujem.“

Skupinka vybuchla smiechom. Takže nakoniec ani Zlatý chlapec nebol neporaziteľný.

„To je to, čo sme robili, len taká malá neškodná...“ George sa odmlčal, keď zbadal Severusov výraz. Namiesto pobavenia vyzeral ohromne naštvane.

„Veľmi lákavá zábavka,“ podotkol a ostatní sa pri tóne jeho hlasu prikrčili. Hnev, ktorý ním prestupoval bolo ťažké nazvať nepostrehnuteľným. „Myslím, že by som to mohol tiež skúsiť.“

Rázne vyrazil cez tanečný parket a ani sa nezastavil, keď vrazil do vracajúceho sa Harryho. Ten sa zmätene pozrel na priateľov – čo tu robí Snape? Ron zbesilo mával rukami. Bol jeho najlepším priateľom už viac ako desať rokov, a preto s ním bol schopný neverbálne komunikovať. Harry hodil koniec predlžovacích uší na rozzúreného majstra elixírov. Ten sa mu len tak-tak udržal na pleci.

„Preboha, čo to tam Snape robí?“ spýtal sa Harry, keď si celý udýchaný sadol.

„Neublíži jej, však?“ zaujímal sa Neville ustaraným hlasom.

„Neblázni,“ upokojoval ho Remus a potom obrátil svoju pozornosť k špionážnemu zariadeniu. „Počúvajte!“

„Hra na skrývačku sa skončila, slečna,“ počuli, ako hovorí Severus.

„Neviem o čom... počkať. Čo to máš na pleci?“

„Dofrasa!“ zahrešili dvojčatá. Uplynula hodina a splývacie zaklínadlo na predlžovacích ušiach vyprchalo. Sklamane sledovali, ako ich dievčina sťahuje zo Severusovho habitu a hádže na zem. Nejasný rozhovor bol náhle prerušený.

 

*****

 

„Hra na skrývačku sa skončila, slečna,“ Severus sa nahnevane zahľadel na čiernovlasé dievča. Vzhliadla naňho a pokúsila sa nevinne zažmurkať.

„Neviem o čom... počkať. Čo to máš na pleci?“ Zvesila mu z pleca časť šnúrky telovej farby. Ach, Weasleyovské, neslávne známe, predlžovacie uši. Tak toto bolo to, čo robili poslednú hodinu. Zaujímavé. Pustila tú hlúpu časť hračky na zem.

„Nesnaž sa zmeniť tému, mladá dáma,“ nebezpečne prižmúril oči. „Čo robíš v krčme?“

Urazila sa a pokúsila sa odvrátiť, ale Severus ju schmatol za plecia a prinútil, aby sa naňho pozrela.

„Pýtal som sa ťa... čo, dočerta, robíš v krčme? V akomsi obscénnom habite tu zvádzaš každého chlapa v dohľade?“

Jane, alebo skôr Hermiona, pozrela na svoj po členky dlhý habit. Sotva niečo odhaľujúci. Našpúlila pery a snažila sa vyslobodiť z jeho zovretia, ale bez úspechu. „Ak to znamená, že ma považuješ za neskutočne sexi, potom ďakujem. A nezvádzam každého chlapa v dohľade.“

Severus zastonal, keď sa zohla, aby si skontrolovala habit, štvorcový výstrih odhalil jej nehlbokú medzierku medzi prsiami. Musí byť taká nevšímavá k svojmu okoliu? Mohla by naozaj nevedieť, čo robí s polovicou mužov v tejto miestnosti? Vyzliekol si plášť a tesne ho okolo nej ovinul.

„Povedal by som, že tvoje klipkanie očami na Pottera ako pri nejakom záchvate, sa považovalo za zvádzanie,“ odvetil naštvane.

„Ich záujem o mňa nebol ani na druhý pohľad ničím viac, než obyčajným chlapským inštinktom, aby upútali dobre vyzerajúcu tváričku,“ odsekla so zodpovedajúcim rozčúlením. „V každom prípade nechápem, ako to u teba mohlo vyvolať obavy.“

„Pozri,“ ponaťahoval si prsty, čo bol jeho zlozvyk, keď bol v strese, „naozaj ma mrzí, že som zabudol, že je dnes Valentína...“ ale je to len hlúpy, nezmyselný deň pre zamilované páriky, aby si navzájom písali ďalšie sentimentálne básničky. Načo toľký cirkus?

Hľadela naňho, ako by mu práve čítala myšlienky.

„...a jeden rok odkedy sme spolu,“ dodal neochotne. Dobre, takže tiež zabudol na ich výročie. Ale nestačilo, že od neho odvracala pohľad počas celého stretnutia? Albus a Minerva ho prevrtávali očami a nemohol sa sústrediť ani na jediné slovo z Moodyho hlásenia. Ako môže niekto očakávať, že si bude pamätať toľko nedôležitých dátumov, keď má slúžiť riaditeľovi, Temnému pánovi a tiež bande tupých hláv?

„Náhodou to mal byť deň, na ktorý som sa tešila odvtedy, ani neviem, celú večnosť? Predstavovala som si kvety, romantickú večeru, možno nočnú prechádzku, či aspoň bozk. Ale nie, myslím, že bolo odo mňa hlúpe dúfať v čokoľvek,“ potiahla nosom a odvrátila sa. „A samozrejme, tebe na ničom z toho nezáleží.“

Unavene si povzdychol, veľmi sa mu žiadalo pošúchať si spánky.

„Už som sa ospravedlnil, dobre? Poďme.“

„Nemyslím, že pôjdem,“ odvetila zaťato. „Tuším sa mi tu páči. Myslím, že tunajší fešáci majú záujem.“ Žmurkla zvodne na muža v stredných rokoch hneď vedľa, ktorý pozdvihol pohár a pripil na jej zdravie.

Severus cítil, ako niečo v jeho hlave zaklaplo. Ako sa opovažuje? Naozaj by dala prednosť tomu tučnému, plešatému chlapovi pred ním?

„A dosť!“ chladne jej zavrčal do ucha a skôr, ako sa Hermiona nazdala, ju zdvihol a odniesol na pleci ako plné vrece zemiakov. Bola príliš ohromená, aby reagovala. Severus opustil krčmu bez väčšieho odporu.

 

*****

 

Až keď boli ďalej od krčmy a Severus schádzal tichou uličkou, Hermione prišlo na um, že je na verejnom mieste nesená na chlapskom pleci, nehovoriac o tom, že naňho mala byť nahnevaná kvôli tomu, čo povedal. Začala neľútostne búšiť do Severusovho chrbta.

Zľahka ju chytil za kopajúce členky a spustil na zem. Neprestávala ho biť päsťami do pŕs, aj keď tam len tak stál a čakal, kým sa unaví. Zanedlho jej päste spomalili a napokon bolo počuť len jej chrapľavé dýchanie. Povzdychol si a začal jej jemne trieť sčervenené ruky.

„To bolí,“ ponosovala sa. Zdržal sa komentára, že to bol on, kto bol bitý, len pokračoval v masírovaní rúk.

Boli v jednej z tmavších uličiek. Odkiaľ mohli počuť nezreteľné zvuky z hlavnej ulice, veselú vravu baviacich sa ľudí. Hermiona uvažovala nad dôvodom, prečo táto noc pre ňu takto dopadla. Toto nebolo to, čo mala na mysli, keď si predstavovala Deň svätého Valentína. Potlačila vzlyk.

Jej smrknutie neuniklo Severusovým citlivým ušiam. Povzdychol si, obrátil oči k nebu a pritiahol si ju bližšie.

„Nechcel som ťa sklamať,“ povedal pokorne. Jeho hlas bol potme zamatový, nevykazoval žiadne známky paniky, ktorú by bolo cítiť z ktoréhokoľvek muža v jeho situácii.

„Tiež som ti nechcela narobiť problémy,“ odvetila a na Severusovu veľkú úľavu sa nepokúsila rozplakať, až na ten vzlyk. „Je to len... Tak veľmi som sa tešila na dnešok a zistiť, že necítiš to isté...“

„Len je toho na mňa v týchto dňoch priveľa,“ povedal a na chvíľu privrel oči. „Mrzí ma to.“

„Je to už rok,“ zamumlala mu v údive do košele trochu priduseným hlasom. „Je to ako sen. Môžeš tomu uveriť?“

„Nemôžem,“ odvetil. Nadvihol jej tvár k sebe a prstom jej obkreslil líce. „Tie pocity sú príliš skutočné, aby to mohol byť sen.“

Ovinula si ruky vôkol jeho krku a pritiahla si ho do spaľujúceho bozku. Jeho pery boli jemné, no vytrvalé a nabádali ju, aby sa otvorila. Keď sa jej pery oddelili, vkĺzol dnu a ochutnal ju. Chutila tak úžasne ako vždy, a keď sa bozk prehĺbil, rukou jej prešiel po boku a druhú vplietol do vlasov...

A prestal. Hermiona sa odtiahla, tvár mala zružovenú od vášne a spýtavo naňho pozrela.

Letmo ju pobozkal na ústa, kým ustúpil a povedal: „Zruš to kúzlo, Hermiona.“

„Prečo?“ Na jej tvári sa objavil šibalský úsmev. „Nepáčim sa ti takto väčšmi? Mnohým ľuďom zrejme áno.“

Stuhol a potom odvetil, ako keby ho to bolelo: „Páčiš sa mi taká, aká si bola. A teraz zruš to kúzlo.“

Vyhovela mu bez ďalšieho slova. Keď sa modrý opar rozplynul, Severus bol vďačný, že pred sebou našiel svoju dôverne známu Hermionu aj s jej kučeravými vlasmi a štíhlejšou postavou.

„Ako si to vlastne zistil?“ spýtala sa a pripomenula mu tým študentku, ktorou bola pred niekoľkými rokmi. „Myslela som si, že to kúzlo bolo veľmi dômyselné.“

„Podľa toho, ako si vyslovila Harry, podľa toho, ako si si oblizla spodnú peru a tiež podľa toho, ako si sedela s prekríženými nohami...“ díval sa na ňu so zdvihnutým obočím. „Uťahujete si zo mňa, slečna Grangerová? Aké čary vás môžu predo mnou skryť?“

Zachichotala sa, neuvedomujúc si, že sa presne tak isto pred chvíľou chichotala v Harryho prítomnosti a vkĺzla do Severusovho náručia.

„No tak, noc ešte neskončila.“

 

*****

 

Zatiaľ boli Harry a spol. v Zakliatych duchoch v riadnom šoku.

„Moja dôstojnosť odmieta prijať fakt, že ten umastený starý netopier ulovil priamo pred mojím nosom to najkrajšie dievča v tejto miestnosti,“ ozval sa Harry s ústami stále dokorán.

„Po všetkom, čo sme urobili, sme stále bez rande,“ sťažka si povzdychol Neville.

„Vieš, čo je horšie, Longbottom?“ uškrnul sa Draco a zdvihol svoj krígeľ. „Namiesto randenia stráviť noc s vami na krku, chalani.“

Chlapci si štrngli a slávnostne na to pripili.

„Hra na skrývačku sa skončila, slečna?“ ozval sa Ron, mľasknúc ústami, keď dopil ďalší pohár ďatelinového piva. „Čo je to za spôsob balenia?“

„Spôsob, ktorý očividne zaberá,“ odvetil Fred zronene.

„Severus určite vie, ako zbaliť babu,“ zachechtal sa Remus, keď si spomenul na kúsok, ktorý práve predviedol majster elixírov. „Jedinečný spôsob, ako to urobiť.“

Zvyšok skupiny nezdieľal jeho pobavenie. Harry rozladene objednal ďalšiu rundu drinkov, tentoraz požiadal o ohnivú whisky.

Noc nemohla byť dlhšia.

 

PP: Všetkým vám prajem krásneho a romantického Valentína. Ja ho trávim na rodinnej lyžovačke v Tatrách;-) Nedávno som natrafila na vtipný obrázok, ktorý sa k tejto poviedke skvele hodí, tak sa oň s vami podelím: http://fantasiearm.deviantart.com/art/fireman-s-lift-352491337

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 03.09. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Chlapci to majus dievcatami tažke a naopak. Teda balenie na Domov sposob, no proste hroza. Esteze sa nezúčastnil Neville. Severus to tiež pohnojil, ešteze to nakoniec vyriešil k spokojnosti ich oboch.

Tak to bylo opravdu vtipné, rodina se diví čemu se tu směju. Díky za překlad.

Povídka se výtečně čte i 4 dny po Valentýnu A u mne (samozřejmě kromě naprosto dokonalé pointy) jednoznačně vede "balicí" věta: "Myslím, že som ztratil svoji adresu, slečna. Dáte mi vašu?" Geniální!

Tak to bylo hodně dobré, díky moc za pobavení! Severus prostě ví, jak na to;)

To bolo také milé  A vtipné  Už od začiatku som vedela, že je to Hermiona  A keby neboli chalani blázni, tiež by to videli  Ďakujem za krásnu poviedku a spríjemnenie večera 

Ach jo, tak to bylo dokonalé :) Jo, kdyby tušili pravdu :)

 Úžasné! Královsky jsem se pobavila, děkuji! 

Ano, Ronovo balení bylo za sto bodů!! :) A severusův odchod - impozantní jako vždy :) paráda, díky za překlad :)

Re: Koľkými spôsobmi možno zbaliť babu? Od: FlorenceMabel - 14.02. 2013
Bomba hnujůvka? No, to je teda poklona jako poleno, to se musí nechtat! Děkuji ti za překlad, solace!

Skvěle pobavilo.

Ron a Harry sú tak strašné drevá mali by chodiť spolu. Draco celkom v pohode ale George to je iná kategória. Bol podarený. Severus sa nekašle a nebalí, toho si treba krvopotne získať Zábavná poviedka Ďakujem za preklad.

Zábavná povídka, jen kdyby Harry a spol věděli, jak je to doopravdy. Severus je pěkně uzemnil. Pobavila jsem se, díky za povedený překlad a přeji příjemně stráveného Valentýna.

Super jednohubka. Jakmile k vám někdo nakráčí s nezdolným sebevědomím a prostě vám oznámí jednoduchý fakt, velice těžko se odmítá. A to si vás ani nemusí přehodit přes rameno. Severus to promptně vyřešil, Mia se musela na pokusech kluků dobře bavit :D Kdyby se chudáci dozvěděli, že to celou dobu byla ona, nejspíš by se museli propadnout hanbou. :D

Velice půvabné. A ty Nevillovy věty si někam zapíšu. *:D PS: Ještěže máme s mužem výročí až 5 dní po Valentýnu... tohle šílenství neslavíme, ale přitom nám to připomene, že slavit máme. *;-) 

Všechny způsoby balení byly kouzelné, samozřejmě vyhrál ten nejlepší, ale stříbrnou medaili by si zasloužil Neville: Slečna, páčia sa vám vypchaté zvieratá? Pretože som práve dojedol. Díky.

Perfektně jsem se pobavila! Od bomby hnojůvky až po „Hra na skrývačku sa skončila, slečna?“ jakožto jedinou fungující balící techniku jsem se tu chechtala jak malá. Popravdě, myslela jsem si, že onou tajemnou je právě Severus a léčí si nějaký svůj komplex, ale takhle to bylo dokonalé. Děkuji za překlad a krásného Valentýna všem

Akorat povidka na obycejnou nevalentinovskou snidani:-). Diky!

Jejda, to pobavilo :-) Je jasné, proč chlapci neměli úspěch, že? I když byli tak neodolatelní. :-D Já nemám s kým slavit Valentýna, manžel pravidelně služebně cestuje do zahraničí, ale taková povídka je docela náhrada a bolestné :-) Děkuji za skvělý překlad.

Krásně jsem se bavila.Severus umí a technika ostatních je k usmání.Dík

To sú tĺci ) Hnojová bomba, no bomba ) Roník by dostal odomňa asi lakeť... Severus to vyriešil. Prehodiť cez plece a šup do tmavej uličky. Aj ja by som sa dala ) Dik za prekvapko.

„Nemôžem si pomôcť, ale musím poznamenať, že sa veľmi... ehm... podobáte na hnojovú bombu,“ - po prečítaní tejto vety som pravdepodobne zobudila polku už spiaceho obyvateľstva nášho domu. Skutočne som sa už dlho tak nepobavila. Ron, Ron.. Nič iné som od teba ani nečakala. Škoda len, že i Neville neskúsil šťastie, to by bola dozaista ďalšia perla na svete..   Moc moc ďakujem za úžané spestrenie (pred)valentínskej noci a samozrejme výborný preklad.  

Prehľad článkov k tejto téme:

Arevik: ( solace )09.01. 2018„Raz za sto rokov“ a elixír lásky
Your Worshipfulness: ( solace )11.09. 2017Trichofília
cathedral carver: ( solace )01.08. 2017Keď je spánok podobný smrti
cathedral carver: ( solace )03.07. 2017Nie som zlatá rybka
Arevik: ( solace )28.02. 2017Ako ideálne skúšať
wardedportal: ( solace )14.02. 2017Mesačný svit
Arevik: ( solace )06.02. 2017Severus Snape a zlaté jablko
StormySkize: ( solace )29.01. 2017Horúca láska
Fatinah: ( solace )23.01. 2017Skriňa
Hannoie: ( solace )15.01. 2017Neočakávané oznámenie
Цыца: ( solace )09.01. 2017Septembrový človek
georgesgurl117: ( solace )14.02. 2016Trochu očividne
cathedral carver: ( solace )09.01. 2016Kto potrebuje objať?
georgesgurl117: ( solace )05.05. 2015Smola pri špehovaní
wallyflower: ( solace )09.01. 2015Peklo
Astreya: ( solace )11.08. 2014Čím sa hnoja kaktusy?
grangerous: ( solace )09.01. 2014Tlkot srdca
Scattered Logic: ( solace )21.08. 2013Fénixovský charakter
sophierom: ( solace )17.08. 2013Proti svojej vôli
Scattered Logic: ( solace )11.08. 2013Čarodejnícky valčík
zanthia122 : ( solace )14.02. 2013Koľkými spôsobmi možno zbaliť babu?
Černoknižnica: ( solace )09.01. 2013Európa môže počkať
Shy Violet: ( solace )31.10. 2012Ako sa zdá
JenMK1216: ( solace )26.09. 2012Vážne zdravotné problémy
JenMK1216: ( solace )22.09. 2012(Nie tak) dlho očakávané pokračovanie Špongiového kúpeľa
JenMK1216: ( solace )17.09. 2012Špongiový kúpeľ
Deeble: ( solace )08.06. 2012Je nepochybne jasné, že sa to môže stať
vanity fair: ( solace )10.05. 2012Tajný ctiteľ 2/2
vanity fair: ( solace )05.05. 2012Tajný ctiteľ 1/2
Astreya: ( solace )02.05. 2012Medzi nebom a zemou
Astreya: ( solace )01.04. 2012Spýtal som sa jaseňa...
Astreya: ( solace )14.02. 2012Kto hľadá...
Astreya: ( solace )09.01. 2012Zažínam sviecu
. Úvod k poviedkam: ( solace )08.01. 2012Úvod