Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Meadowlark

4. kapitola

Meadowlark
Vložené: solace - 21.02. 2013 Téma: Meadowlark
solace nám napísal:

Meadowlark

Autor: sc010f

Preklad a banner: solace

Originál: http://www.ashwinder.sycophanthex.com/viewstory.php?sid=22375

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

koniec júla 1998

Dopoludňajšia horúčava bola dusivá. Cez otvorené okná nemocničného krídla neprúdil žiaden vánok. Hermiona sedela v mäkkom kresle s otvorenou knihou na kolenách a čítala, keď sa Snape blížil s klopkaním palice, oznamujúcej jeho príchod.

Ako tú palicu neznášal. Ale Poppy trvala na tom, že poškodenie nervov bolo uňho príliš veľké na to, aby chodil bez pomoci. Raz sa o to pokúsil. Spadol, pričom strhol závesy na svojej kóji. Poppy to nekomentovala, no nemohol sa zbaviť pocitu poníženia, keď ležal na kamennej dlážke iba v sivých slipoch a župan mal len niekoľko palcov od ruky.

Zamračil sa a pokrútil hlavou, ako by sa tých myšlienok chcel zbaviť. Onedlho po tej príhode mu Poppy dovolila nosiť vhodné oblečenie: džínsy, košele, dokonca aj tenšie nohavice.

Dievčina nezdvihla hlavu od knihy, keď sa priblížil. Ako čítala, nakrúcala si na prst prameň hnedých vlasov, stočená v kresle ako jej polovičný knézl v kuželi slnečného svetla.

Ticho si odkašľal.

„Slečna Grangerová,“ ozval sa.

„Dobré ráno, pán profesor,“ odvetila, zavrela knihu a odložila ju nabok. S uznaním zaregistroval názov na chrbte knihy: Typy poškodenia pamäti od Bancrofta a Hicksa – popredných autorít v tomto vednom odbore (bez ohľadu na Lockharta).

„Slečna Grangerová,“ povedal znovu, „Poppy navrhla, aby sme prediskutovali váš... stav. Môžete mi povedať, čo presne sa stalo v tú noc, že ste... Môžete mi tú udalosť popísať detailnejšie?“

„Je to trochu nejasné, pán profesor,“ ozvala sa Hermiona. „Pomáhala som Ginny a potom som pocítila ako... no, ako ma niekto udrel do zátylka. Sem.“

Zdvihla si záplavu hnedých, kučeravých vlasov, aby odhalila bledý krk. Severus sa sklonil a na začiatku vlasovej línie zbadal škaredú červenú jazvu v tvare špirály.

Od prekvapenia sa prudko nadýchol a zachytil jemnú vôňu jej šampónu – citrusy.

„Ďakujem, slečna Grangerová,“ povedal mechanicky. Hermiona si spustila vlasy, vysielajúc k nemu ďalší (neželaný) jemný závan vône. Hánky mu zbeleli, keď zovrel palicu.

„Videli ste už predtým niečo také?“ spýtala sa.

„Celkový vzhľad jazvy je podobný väčšine iných stôp po kliatbach,“ začal Snape poučovať, „ale špecifické stupňovanie v samotnej jazve je niečím netypickým, čo som predtým nevidel.“

„Och,“ Hermionina tvár pohasla, keď vstala. „Viete... pustila som sa do výskumu,“ povedala, „a našla zopár kníh, ktoré opisujú podobné následky, aké sa prejavujú u mňa, ale všetky sa venujú prípadom, kedy sú ľudia príliš často vystavovaní spomienkam v mysľomise.“

„Slečna Grangerová, vysvetlite mi to, prosím.“

„Dobre, zvyčajne sa so mnou deje nasledovné: keď kliatba začne pôsobiť, ja... miestnosť sa začne trochu rozplývať, potom žmurkám a snažím sa na nič nemyslieť. Avšak keď otvorím oči, už tu nie som.“

„Kde ste?“

„Som...“ Hermiona nakrčila čelo a hrýzla si peru. „Myslím, že som v Londýne. A sú tam aj moji rodičia a doktor. Som v...“ Kde to bolo?

„Áno?“ Snape si prekrížil ruky na hrudi.

„Nespomínam  si,“ priznala sa Hermiona. „Knihy, ktoré som čítala hovoria, že niekedy sa ľudia, ktorí nie sú zbehlí v oklumencii, môžu dostať do stavu podobného tranzu v prípade, že videli alebo prevzali priveľa spomienok, ale ja som nebola... nikto na mňa nikdy nepoužil legilimenciu a ani som nikdy nenahliadla do mysľomisy...“ odmlčala sa.

„Stav bdelosti môže byť len zdanlivý“, slečna Grangerová,“ poznamenal Snape. „Vaše oči sú otvorené, ale sotva sa to dá kvalifikovať ako bdenie. Najmladší Weasley je aj so zavretými očami viac bdelý pri mojom výklade o Druhoch liečivých húb a ich využití pri príprave elixírov, než vy s očami dokorán počas tých vašich záchvatov.“

Hermionina tvár sa skrivila do sarkastického úsmevu.

„Chudák Ron nikdy nemal dosť trpezlivosti pre elixíry,“ podotkla. „Pán profesor, ale ja som nikdy... stáva sa mi, že zavriem oči a vnímam veci, o ktorých som vám hovorila – nemocnicu, mojich  rodičov, doktora. A tiež viem, že medzitým ubehlo veľa času. A keď som tam...“ stíchla a zvraštila obočie.

„Čo, slečna Grangerová?“

„No,“ vysvetľovala,“ keď som tu, mám pocit, ako by som snívala. Ako práve teraz, hlavu mám preplnenú a ťažkú. Ale keď som tam, je to skutočné. Ako by som tam patrila.“

„Poppy hovorila, že sa to deje pravidelne?“

„Áno, stalo sa to dnes ráno a trvalo to... nie som si istá ako dlho. Atalanta tam tentoraz nebola, ale môj otec a ...“ Hermiona sa odmlčala, oči sa jej rozšírili.

„Slečna Grangerová?“

„Á-áno?“

„Kto je Atalanta?“

Hermiona sa zamračila.

„Ne... nemám tušenia,“ povedala a celkom náhle si sadla.

Snape stuhol. Neexistoval dôvod, prečo by si ju mala pamätať.

„Takže možno,“ povedal Snape pomaly, „začneme odtiaľ.“

„Od Atalanty?“

„Od Atalanty.“

„Ako začneme?“

„Slečna Grangerová, máte nejaké námietky voči legilimencii?“

Hermiona sa usmiala. „Chcete vidieť moju najhoršiu spomienku?“

Snape sa na ňu zamračil. „Ľahkomyseľnosť vám nepomôže, slečna Grangerová.“

„Áno, prepáčte pán profesor, to je len... Mám obavy. Nerada zotrvávam v tomto stave... no, viete, je to skôr sen.“

Snape sa dal obmäkčiť, ale iba trošičku – chrabromilská statočnosť je jedna vec, lenže ona bola ešte stále dieťa, ktoré bolo dotlačené do situácie, ktorú si nevybralo.

„Sú to ešte len deti, Albus.“

„Tak ich nechajme, nech si užijú detstvo.“

Hrdlo sa mu zovrelo a vyslalo bolestivý kŕč cez sánku nadol do zadnej časti krku. Toto popoludnie bude trpieť.

„Je to... znepokojujúca situácia, slečna Grangerová,“ povedal. „Avšak jedna z tých, ktorú, dúfajme, budeme schopní vyriešiť.“

Usmiala sa. „Pane?“

„Prosím?“

„Pane, môžem sa spýtať... prečo to robíte?“

Snape sa odmlčal. Čo vedela o jeho živote, jeho existencii, motivácii? Čo by pochopila? Čo potrebovala vedieť? Zvažoval vhodnú neurčitú odpoveď; nemalo zmysel stať sa jej charitatívnym prípadom. Už obavy Poppy boli dostatočne nepríjemné – Potterove by boli úplne neznesiteľné.

Horšie bolo, že podstupoval riziko, že príde na to, koľko jej toho dlhuje a čo jej urobil Albus.

„Zdá sa, slečna Grangerová, že vám prinajmenšom dlhujem svoj čas. A keďže nemám žiadne iné naliehavé projekty, vyzerá to, že budete vhodným kandidátom pre moje úsilie.“

Hermiona zvraštila čelo.

„A teraz si poďte sadnúť a dovoľte mi, aby som vás podrobil legilimencii, alebo budeme musieť nájsť inú metódu?“ zavrčal.

 

*****

 

Keď znovu otvorila oči, bola noc. Z lampy vedľa jej postele vychádzalo bledé, tlmené svetlo, ale miestnosť a celá budova pôsobili, akoby boli v stave hibernácie.

Znovu Midvale. Bolo to zvláštne, no zaplavila ju úľava a pocit bezpečia.

Hermiona spustila nohy z postele a zovrela jej okraj. Zaťala zuby, aby utíšila návaly závratov a nevoľnosti, ktoré sa ju pokúšali premôcť.

Poďme, Grangerová, dokážeš to. Pri Merlinovi, veď si žila po celý ten čas v stane.

Urobila si prestávku.

Nie, nie, celé to bol iba sen; spomeň si, čo včera povedal doktor Gupta. Že ti nové antipsychotiká pomôžu, aby sa tie sny viac neopakovali.

Hermiona opatrne vstala. Zdalo sa, že jej nohy boli v poriadku, čo bolo dobrým znamením. Spravila jeden krok, potom druhý.

Potichu a opatrne začala skúmať malú miestnosť. Nieže by tam toho bolo veľa na objavovanie – posteľ, nočný stolík, dve stoličky a druhé dvere, ktoré si predtým nevšimla.

Toaleta.

Zastihla ju nesmierna potreba vyprázdniť močový mechúr a ponáhľala sa ku dverám. Uľavila si, umyla si ruky a pozrela do malého zrkadla nad umývadlom.

Z neho na ňu hľadela bledá dievčina s veľkými hnedými očami, vyčnievajúcimi prednými zubami a krátkymi, hustými, kučeravými vlasmi.

„Hermiona,“ oslovila dievčinu v zrkadle. Tá ju napodobnila. Hermiona bola prekvapená, ako škrípavo znel jej hlas. Zrejme toto zrkadlo nebolo začarované, aby jej odpovedalo.

Nie, nie, nie – zrkadlá neodpovedajú, nie tu.

Hermiona sa uistila, že netára nezmysly a prešla si po líniách tváre. Kto jej ostrihal vlasy tak nakrátko? Áno, boli nepoddajné, keď boli dlhé, ale tieto vyzerali ako škaredý, strapatý mop.

A bola taká chudá. Zrejme kvôli mesiacom stráveným na úteku.

Nie, nie – po celý čas si bola tu. Ako ma vlastne kŕmili?

Hermiona si povzdychla – doktor Gupta mal pravdu – bude to chvíľu trvať. Azda by mu pomohlo viac informácii o jej stave. Možno je tu knižnica, ktorú by mohla prebádať. Možno by dokonca mohla ísť domov a venovať sa výskumu tam.

Myšlienka na odchod domov k mame, otcovi a sestre jej vohnala do očí slzy.

Domov.

Domov bol tam, kde bola jej rodina – bezpečie, stabilita a muklovia. Doma nikdy nebude počuť o mágii, čarodejníkoch či elixíroch. Domov, kde z nebezpečenstiev bola len rozmrzenosť zo záležitostí ako autá s ich stereo súpravami pustenými príliš nahlas, mládež, ktorá počas dní odvozu smetí kope do smetných nádob a hádže mydlo do fontán v parku a susedia fajčiaci na zadnom dvore.

Domov bol bezpečný.

Hermiona sa usmiala a dievčina v zrkadle, ktorá bola tiež Hermionou, jej opätovala úsmev.

Možno by dokonca mohla presvedčiť rodičov, aby jej spravili zuby.

Odkradla sa späť do postele a na nočnom stolíku našla notes s maminým nečitateľným písmom. Našťastie, ceruzka bola hneď vedľa.

Chvíľu jej trvalo znovu sa zoznámiť s muklovskou technológiou – nie, len si ju dávno nepoužívala, pripomenula si – a potom odtrhla ďalšiu stránku a začala písať zoznam:

1. Aké antipsychotiká užívam?

Zvraštila čelo, jej pravopis bol vždy vynikajúci, ale písanie bola fuška. Možno potrebuje viac praxe. Bolo to – ako povedala jej mama? Sedem rokov? Pokračovala:

2. Kedy budem môcť ísť domov?

3. Budem si môcť dať spraviť zuby?

4. S akým vzdelávaním a výučbou môžem rátať?

5. Bude nejaká reintegrácia?

6. Aký výskum budem môcť urobiť pre zmiernenie môjho stavu?

7. Čo si pomyslí Ron? Uvidím ho? Chcem ho ešte znovu vidieť?

Hermiona prestala písať a zadívala sa na poslednú otázku. Prečo by jej malo záležať na tom, čo si bude myslieť jej imaginárny priateľ – veď spolu naozaj nechodili, všakže? Prečo by sa mala starať o to, čo pocíti (podľa doktora Guptu) výplod jej predstavivosti?

„Boli imaginárni,“ povedal. „Z časti tým, čo si myslíme, že sa s tebou deje. Z časti tvojím...“ Odmlčal sa. „...svetom fantázie.“

Hermiona sa zamračila na stránku a pritlačila ceruzku na papier tak silno, že sa jej hrot zlomil.

Ak boli imaginárni, prečo sa jej pred Dolohovovým prekliatím zdali takí skutoční?

 

*****

 

Snape sa zamračil a snažil sa sústrediť. Dievčina mu vykĺzla a upadla do komatózneho stavu takmer okamžite po zoslaní kúzla Legilimens.

Bolo príliš neskoro, aby vycúval bez toho, aby došlo k vážnemu poškodeniu jej psychiky a teraz sa opatrne snažil dostať z jej mysle.

Ak sa to dalo nazvať mysľou.

Tam, kde mali byť spomienky, myšlienky, pocity a nápady, nebolo nič.

Snape sa nikdy predtým príliš nezamýšľal nad charakteristikou a vlastnosťami ničoty. Vedel, že dokonca aj temnota vesmíru obsahuje hviezdy, medzihviezdny plyn, planéty a asteroidy. Dokonca aj závoj, tieň smrti, mal druhú stranu.

No, ale toto bola skrátka absencia čohokoľvek.

Snape z nej opatrne, veľmi opatrne vytiahol svoju myseľ a zamračil sa na katatonickú dievčinu pred sebou.

„Hermiona,“ povedal a sám bol prekvapený prirodzenosťou toho oslovenia. „Čo sa ti stalo?“

Hermiona neodpovedala. Na slnku za otvoreným oknom spieval škovránok svoju radostnú pieseň.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.05. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 4. kapitola Od: GwenLoguir - 02.03. 2013
Dobrá irónia.... čo že jej to dofrasa urbil Dumby?
Re: 4. kapitola Od: solace - 02.03. 2013
Trochu sa pohral s jej pamäťou? Díky, Gwen.

Re: 4. kapitola Od: FlorenceMabel - 25.02. 2013
Takže žádné legilimens? A já jsem si vážně myslela, že se Sev dostane do její mysli a tím i nějak do toho jejího snového (?) světa. No... možná to taky někdy přijde. Děkuji ti za skvělý překlad!
Re: 4. kapitola Od: solace - 26.02. 2013
Na prvý pokus to síce nevyšlo, to však neznamená, že je to definitívne pasé. Ešte sa o legilimenciu pokúsi a príde k veľmi zaujímavým zisteniam. Ďakujem za komentár, Flo.

Re: 4. kapitola Od: kakostka - 25.02. 2013
Severus ví očividně víc, než přiznal. To, že Hermionu láká druhý svět víc je asi součástí té kletby. Zněla přece ve smyslu, vrať se tam, kam patříš... nebo tak něco, že? Ach jo. Možná by si pro oba životy mohla začít psát deník. Aspoň by si připomínala, co se děje. Je to velmi zajímavá zápletka. Doufám, že zkončí líp než Srdce bez společníka.
Re: 4. kapitola Od: solace - 26.02. 2013
Máš pravdu, Severus vie viac, než priznal. Hermiona by si mohla robiť poznámky, aspoň by tí, ktorí sa jej snažia pomôcť mali viac informácií, i keď nie všetky. Teším sa, že ťa príbeh zaujal. Ako som už v úvode spomínala, špatného konca sa nemusíte obávať. Ďakujem za komentík.

Re: 4. kapitola Od: zuzule - 24.02. 2013
Oh, páni, jsem zvědavá, co se tam ještě stane. Co jí asi provedli, že si nepamatuje sestřičku... Díky moc za kapitolu.
Re: 4. kapitola Od: solace - 24.02. 2013
Ďakujem za komentík, zuzule:-) Ďalšia kapitola tu bude vo štvrtok.

Re: 4. kapitola Od: Eily - 21.02. 2013
Ach jo, začínám se bát. Tohle vypadá, jako kdyby měl Miu ten "reálný" svět docela spolknout. Doufám, že něco vymyslí a nakonec to skončí dobře, protože zatím to tak nevypadá. Abych se připojila k ostatním. Zajímalo by mě, co Brumbál udělal a za co jí toho Snape tolik dluží. Když Hermionu Harrymu vybrali, jak moc tím ovlivnili její život a jak moc museli přizpůsobovat okolnosti, aby se vše událo, tak jak mělo? Jak to, že si Mia Atalantu nepamatuje? Další kapitola, která položila množství otázek, ale na nic neodpověděla. Těším se na příští týden. Díky za vynikající překlad a betování.
Re: 4. kapitola Od: solace - 23.02. 2013
Áno, momentálne to vyzerá tak, že Miiin svet na psychiatrii je ten skutočný a snaží sa ju pohltiť. Položila si veľa otázok. Na väčšinu z nich, žiaľ, neodpoviem, aby som nespojlerovala;-) Snape jej dlží (okrem iného) za záchranu života. Hermiona bola tou, ktorá urobila v nemocničnom oddelení humbuk a Poppy potom vyslala tím liečiteľov do Škriekajúcej búdy. Odpovede na ostatné otázky vyplávajú na povrch postupne s ďalšími kapitolami. Veľmi pekne ti ďakujem za komentár, Eily.

Re: 4. kapitola Od: teriisek - 21.02. 2013
Takže zase Brumbál... ten chlap je fakt neuvěřitelný! Jen aby Hermiona neusoudila, že se do kouzelnické reality vracet nechce, i když stejně pochybuju, že by ji to rozhodnutí z kouzelnického světa vymazalo. No, jsem fakt zvědavá, co Severus vymyslí a jak se to bude dál vyvíjet. Díky moc za překlad, budu se těšit na další kapitolu (ač možná se zpožděním)!
Re: 4. kapitola Od: solace - 23.02. 2013
Hermiona to nebude mať ľahké. Zmietať sa medzi dvoma svetmi, pričom jej práve ten čarodejnícky pripadá ako sen. Bude zvažovať aj voľbu, ktorú si naznačila. Severus sa bude musieť posnažiť, aby z čarodejnícky svet neopustila definitívne. Budem rada, keď si budeš poviedku čítať aj "se spožděním". Snáď si pri mamičkovských povinnostiach nájdeš čas aj na odreagovanie. Držím palce, aby všetko dobre dopadlo;-) hlavne aby ste boli zdraví a v poriadku. Ostatné sa časom utrasie. Pekný víkend a vďaka za komentár, teriisku:-)

Re: 4. kapitola Od: tiberia - 21.02. 2013
Jsem zvědavá, co ještě vypluje na povrch. Vždycky čekám, že v další kapitole už konečně pochopím, o co přesně běží, ale místo toho se vynoří další záhady a nové otázky. A co zas splichtil ten zatracenej Brumbál.....
Re: 4. kapitola Od: solace - 23.02. 2013
Dozvieme sa ešte veľa nových a zaujímavých skutočností. Takže zvedavosť je na mieste. Teším sa, že ťa poviedka zaujala a ďakujem za komentík, tiberie.

Re: 4. kapitola Od: Zuzana - 21.02. 2013
Neviem čo napísať k tejto kapitole. Nejako som zmätenejšia ako na začiatku. Čakám na odpovede. Akosi mi je ľúto, že sa Hermione zdá ten druhý svet skutočnejší. Ja si počkám ako sa to celé vyvrbí. Zdá sa mi to poriadne zamotané a zložité. Ďakujem za kapitolu
Re: 4. kapitola Od: solace - 23.02. 2013
Vieš, autorka vychádza z myšlienky, že Hermiona trpí duševnou chorobou a ten druhý svet existuje len v jej predstavách. Ale ešte sa to, samozrejme, bude všelijako meniť a zamotávať. Rozuzlenie príde až s poslednou kapitolou. Dúfam, že som ťa teraz neodradila;-) Ďakujem za komentár, Zuzka.
Re: 4. kapitola Od: Zuzana - 23.02. 2013
Určite si ma neodradila. Pri tejto poviedke mám totálnu chaotickú zmes pocitov. A to sa mi páči.
Re: 4. kapitola Od: solace - 23.02. 2013
Tak to som si vydýchla. Ak sa ti to páčí, potom je všetko v najlepšom poriadku. Pekný víkend :-)

Re: 4. kapitola Od: soraki - 21.02. 2013
je to moc hezké, myslím - skvěle na psané a bezvadně přeložené.. ale je to i děsivé - chudák Hermiona a mám pocit, že se kletba vychází z nějaké psychologické diadnózy (jako třeba schizofrenie a pod.) a je to tedy síla, moc se těším na pokračování a ještě více na to, až si ji celou budu moci přečíst najednou ;.) děkuju
Re: 4. kapitola Od: solace - 23.02. 2013
Desivé to teda je, kto z nás by sa chcel ocitnúť na psychiatrii? A máš pravdu, vyzerá to na schizofréniu - rozdvojenie mysle. Je to desivé o to viac, že to pôsobí tak reálne. Ďakujem za komentár, soraki.

Re: 4. kapitola Od: Gift - 21.02. 2013
Opravdu se nam to opet zamotalo, jen co je pravda. Na Brumbala (jak bylo i v ostatnich komentarich trefne napsano, mela jsem chut ho spis oznacit za vlezleho dedka!:-)) jsem skoro zapomnela. Cim vic rozmotavame, tim vic jsem zmatena a zvedava zaroven. Budu se opakovat, ale opravdu zajimava povidka. A ja se jiz tradicne budu moc a moc tesit na dalsi dil;-). Diky!
Re: 4. kapitola Od: solace - 23.02. 2013
Dumbledore má v tomto prípade za ušami viac, ako v klasických Snamione príbehoch. Vo väčšine manipuluje so Severusom, tu má na rováši aj Hermionu. Postupne sa budú odhaľovať ďalšie veci. Ďakujem za komentár, som rada, že ťa príbeh zaujal. Teším sa nabudúce, Gift:-)

Re: 4. kapitola Od: marci - 21.02. 2013
Vždycky mám pocit, že se něco málo objasní a další otazníky vyvstanou.... Hádám, že tohle bude jedna z těch povídek, kdy s poslední kapitolou pojedu znovu od začátku a budu si říkat "aha" :) A takové mám ráda. Moc se těším na další střípeček :) Díky za krásný překlad.
Re: 4. kapitola Od: solace - 23.02. 2013
Áno, je to tak, informácie pribúdajú len po troške. Inak by to ani nebolo zaujímavé - keby sa všetko vysvetlilo už vo štvrtej kapitole. Teším sa, že sa ti poviedka páči. Ďakujem za komentár, marci.

Re: 4. kapitola Od: Jacomo - 21.02. 2013
Mám další TOP povídku. Nádherný příběh a výtečný překlad! Moc moc děkuji za nový kousek a budu vyhlížet každého dalšího skřivánka.
Re: 4. kapitola Od: solace - 21.02. 2013
Naozaj? Tak to ma nesmierne teší, poviedka patrí medzi moje obľúbené. Dúfam, že sa ti budú páčiť aj ďalšie kapitoly "Skovránka". Ďakujem, Jacomo:-)

Re: 4. kapitola Od: denice - 21.02. 2013
Něco málo se objasnilo, ale zdá se, že před sebou mají ještě dlouhou cestu. Když to nejde legilimencí, jsem zvědavá, co Severus vymyslí příště. Díky.
Re: 4. kapitola Od: solace - 21.02. 2013
Ešte majú pred sebou trinásť kapitol, takže to bude cesta dlhá a neľahká. Severus sa bude snažiť využiť všetky dostupné prostriedky;-) Ďakujem za komentík, denice.

Re: 4. kapitola Od: Julie - 21.02. 2013
Díky za další kapitolu. Vždy se  na ni ve lmi těším.
Re: 4. kapitola Od: solace - 21.02. 2013
Ďakujem, Julie :-)

Re: 4. kapitola Od: Neprihlásený - 21.02. 2013
Takže to vyzerá, že jej ten starý dedek niečo spravil, keď ju vtedy ako malú pozorovali na ihrisku? je to strasne zamotane. A samozrejme... šedé slipy na Severusovi? Tak ja tiež ee ) Dik za kapitolku
Re: 4. kapitola Od: arkama - 21.02. 2013
tak to som bola ja :))
Re: 4. kapitola Od: solace - 21.02. 2013
Na ihrisku nie. To by bolo ešte skoro - rok pred Hermioniným nástupom do Rokfortu. Pravdepodobne niekedy neskôr. A za sivé slipy naozaj nemôžem... tiež by som ho rada videla v niečom inom:-) Ďakujem, arkama.

Re: 4. kapitola Od: Lupina - 21.02. 2013
No páni. Takže Hermionu ten druhý svět čím dál víc láká. Je to jako bludičky. Svádí. Zatím to vypadá, že láska k Ronovi by ji mohla udržet v kouzelném světě, ale to asi tak nezůstane a autorka si vymyslí něco jiného. A ke kouzelnickému světu: Poznámka o Brumbálovi, o tom, že si nepamatuje na sestru. Sakra, co ji ten dědek intrikánský provedl!!!! A poslední, zaúpění, Severus ve slipech, nenenene :-D S dovolením si ho budu představovat v trenkách :-D Děkuji moc za skvělý překlad, jsem zase o něco víc napnutější. Díky, Solace.
Re: 4. kapitola Od: solace - 21.02. 2013
Ehm, ehm... za Severusove slipy naozaj nemôžem, to autorka... alebo Poppy? Ver mi, že som ho mala veľkú chuť prezliecť do boxeriek:-DD Ale pokojne si ho predstavuj v hocičom, čo mu sekne.:-) Ako si podotkla, Dumbledore má (mal) opäť v niečom nekalom svoje "všetečné" prsty. Skrátka je to veľký manipulátor aj v tejto poviedke. Autorky Snamioniek ho vôbec nešetria:-) Veľmi pekne ďakujem za komentár, Lupino. Už sa teším na najnovšiu kapitolu Honby - robila som bannery pre marci, takže som trošku v sklze.

Prehľad článkov k tejto téme:

sc010f: ( solace )23.05. 201317. kapitola
sc010f: ( solace )16.05. 201316. kapitola
sc010f: ( solace )09.05. 201315. kapitola
sc010f: ( solace )02.05. 201314. kapitola
sc010f: ( solace )25.04. 201313. kapitola
sc010f: ( solace )18.04. 201312. kapitola
sc010f: ( solace )11.04. 201311. kapitola
sc010f: ( solace )04.04. 201310. kapitola
sc010f: ( solace )28.03. 20139. kapitola
sc010f: ( solace )21.03. 20138. kapitola
sc010f: ( solace )14.03. 20137. kapitola
sc010f: ( solace )07.03. 20136. kapitola
sc010f: ( solace )28.02. 20135. kapitola
sc010f: ( solace )21.02. 20134. kapitola
sc010f: ( solace )15.02. 20133. kapitola
sc010f: ( solace )07.02. 20132. kapitola
sc010f: ( solace )31.01. 20131. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( solace )24.01. 2013Úvod