Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

A všetci máme slabé miesta

4. kapitola Alkohol nepomáha

A všetci máme slabé miesta
Vložené: Jimmi - 25.03. 2013 Téma: A všetci máme slabé miesta
Jimmi nám napísal:

And We All Fall Down

Autor: Rumaan

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/7676352/4/And-We-All-Fall-Down

rev.25.4.2019

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

4. kapitola Alkohol nepomáha

Hermiona nasledujúcich pár dní strávila preklínaním svojho svedomia. Nemohla uveriť, že sa skutočne cíti previnilo za to, že odmietla pomôcť Parkinsonovej, keď ju požiadala o pomoc. Nechcela sa zapliesť do akejkoľvek siete, ktorú Malfoy splietal. Určite by to bolo problémové a komplikované a práve teraz vo svojom živote nič také nepotrebovala.

Nemohla si pomôcť, aby nepozoroval Malfoya, keď nakráčala na Kúzla o dvadsať minút neskôr. Nahodil tú ľahostajnej pózu ako vždy, rukávy košele mal vyhrnuté, vystavoval temné znamenie, ako keby bol naň pyšný, viazanku mal nakrivo a nemal žiadnu tašku.

„Pekné od vás, že ste sa ku nám pripojili, pán Malfoy,“ sarkasticky povedal profesor Flitwick.

„Máte svoju úlohu?“ spýtal sa, pohľad uprený na Malfoyove prázdne ruky.

„Ani náhodou,“ odpovedal Malfoy.

„Ach, Draco, mám ju vo svojej taške,“ vložila sa Parkinsonová. „Zabudol si ju na stole v klubovni.“

Malfoy sa pobavene pozrel na Parkinsonovú, ale jej očividnú lož neprezradil.

„Nazdar, Pansy,“ odpovedal bez záujmu, keď Parkinsonová podala úlohu Flitwickovi.

Hermiona poľahky dokázala zhodnotiť situáciu. Malfoyove úlohy robila Pansy. To by vysvetľovalo zhoršené známky. Napriek všetkým jeho chybám bol stále inteligentný. Len inteligentný čarodejník by v šiestom ročníku zvládol taký kúsok ako oprava Skrinky miznutia. Ale odkedy sa vrátil na Rokfort, budil dojem, že ho vyložene nič nezaujíma. Na vyučovaní sa vôbec nesnažil, len sa pretĺkal a teraz sa zdalo, že sa neobťažuje robiť ani domáce úlohy. Hermiona si zahryzla do pery. Nemohla uveriť, že sa vôbec zaujíma o to, čo Draco Malfoy robí či nerobí. Nebola to jej vec. Harryho s Ronom sa správne snažili ignorovať Malfoyovu prítomnosť. Ale nemala v povahe, aby bola taká bezcitná, hlavne nie, keď ju priamo poprosili o pomoc.

Jedna vec, ktorú Parkinsonová povedala, Hermionu prenasledovala. Všímala si to oveľa väčšmi, odkedy to slizolinská čarodejnica spomenula a zistila, že je to pravda. Mala pravdu: Malfoy nemal nikoho, komu by na ňom záležalo – nuž, nikoho okrem Parkinsonovej.

Učitelia z toho, že sa Malfoy vrátil do školy, neboli príliš nadšení, takže ho ochotne ignorovali. Keby sa takto dramaticky zhoršili Hermionine známky, potom by ju už doteraz dohnali ku McGonagallovej – a pred väčšinu jej učiteľov – aby prišli na to, čo sa deje a našli nejaké riešenie. Ale zdalo sa, že Malfoyovi mohla robiť úlohy Parkinsonová a ani jeden z učiteľov si to nevšimol či - čo bolo presnejšie - bolo im to ukradnuté. To jej pripadalo neuveriteľne smutné. Je hrozné nemať nikoho, komu záleží na tom, čo sa s vami stane.

Kým skončili Kúzla, Hermiona dospela k rozhodnutiu a zavolala na Parkinsonovú na druhej strane miestnosti.

„Parkinsonová, máš minútku?“

Parkinsonová prekvapene vzhliadla a prešla k Hermione.

„Je všetko v poriadku, Grangerová?“ spýtala sa.

„Áno. Len som nad tým premýšľala a rozhodla som sa pomôcť. Mala si pravdu, súčasný stav nemôže pokračovať,“ povedala v nádeji, že toto rozhodnutie nebude ľutovať.

Pansy sa na ňu prekvapene pozerala. „To je skvelé. Veľmi ti ďakujem, Grangerová. Takže kedy si myslíš, že by sme mohli prejsť tie veci, o ktorých sme sa bavili?“

Hermiona bola vďačná, že Parkinsonová nebola hlúpa dosť na to, aby v triede nahlas rozprávala o rozvrhu obchôdzok a ich rutine.

„Príď za mnou počas najbližších konzultačných hodín. Budem v pracovni pozajtra, medzi siedmou a ôsmou,“ informovala slizolinské dievča.

„Dobre, tak sa uvidíme,“ odpovedala Parkinsonová a vrátila sa nazad k Blaisovi.

„O čom to všetko bolo?“ spýtal sa Harry. S Ronom na ňu čakali pred učebňou, úplne zmätení tým, prečo by práve ona chcela hovoriť s Parkinsonovou.

„Ach, Parkinsonová za mnou prišla minulý týždeň počas mojich hodín a požiadala ma, aby som jej pomohla s malým problémom,“ odpovedala Hermiona okamžite.

„Odkedy chodí Parkinsonová, kráľovná Slizolinu, po pomoc za Hermionou Grangerovou?“ spýtal sa podozrievavo Harry.

„Odkedy má problémy s niektorými slizolinskými prvákmi, ktorých stále šikanujú a chcela odo mňa pomoc, aby sa to zastavilo. Povedala som, že si to premyslím a pokúsim sa prísť na nejakú stratégiu,“ vymýšľala rovno na mieste.

K tomu nemali Harry s Ronom veľa čo povedať. Ani jeden netoleroval šikanovanie malých prváčikov, ktorí minulý rok neboli ani na Rokforte. Tiež jej to poskytlo výhovorku, keď ju bude vidieť hovoriť s Parkinsonovou za iných príležitostí.

„Hmm... No, buď opatrná, Hermiona. Tým hadom nemôžeš veriť,“ varoval Harry.

Žiarivo sa na neho usmiala a preplietla si s ním paže. Obaja chalani by dostali záchvat zúrivosti, keby vedeli, s čím pomôcť ju naozaj požiadala Pansy o pomoc. Na Dracovi Malfoyovi nebolo vôbec nič nevinné.

***

Toho večera Draco nevrlo zazeral na svoj tanier. Otupený účinok, ktorý mu alkohol poskytoval, začínal vyprchávať. Zistil, že prejsť dňom v opare opitosti už dlhšie nestačilo na boj s jeho démonmi. Tiež mu vďaka jeho pokračujúcemu pitiu hrozili vážne zdravotné problémy. Jeho pečeň budila dojem, ako keby ňou kŕmil testrály a žalúdok mu rebeloval od kyselinotvornej tekutej diéty, ktorou ho zásoboval. Bola to smutná situácia, keď alkohol prestal zaberať a aby sa to všetko ešte zhoršilo, množstvo času, kedy dokázal byť triezvy, sa postupne zmenšovalo. Začali sa mu triasť ruky a mával príšerne bolesti hlavy. Uvedomoval si, že to znamená, že sa mení na alkoholika. Asi by ho to malo trápiť viac, než ho v skutočnosti trápilo. Dnes večer prišiel na večeru v snahe niečo zjesť, než sa jeho telo úplne zrúti. Určite nechcel skončiť na ošetrovni pod starostlivosťou madam Pomfreyovej. Od nej by určite žiadnu ohnivú whisky nedostal a bola by si všimla jeho nočné mory. Pravdepodobne by bol prinútený skutočne čeliť svojim problémom miesto toho, aby ich utápal v každom alkohole, ktorý sa mu dostal do rúk. Možno by mal začať užívať drogy. Minulý týždeň na Štúdiach muklov, ktoré ho prinútili navštevovať, hovorili o užívaní drog. Draco sa vtedy prikrčil pri obrázkoch muklov, ktorí si sami pichali injekcie. Ak niečo, tak to posilnilo tie stereotypy, ktoré mu vravievali o podradnosti muklov. Draco zamietol ten nápad, keďže sa mu protivila predstava robenia niečoho tak ponižujúceho. Okrem toho, bola tu praktická záležitosť miesta, kde by mohol také drogy získať. Pochyboval, že by v Rokville zúril obchod s heroínom. Nie, bude musieť zostať na alkoholovej droge.

Draco zdvihol hlavu od misy polievky, ktorú bez nadšenia zvažoval a zistil, že ho Grangerová znova sleduje. Robila to posledných pár dní a začínalo mu to liezť na nervy. Jej hnedé oči boli bdelé a zjavne si prevŕtavala dieru do jeho duše. Stavil by sa, že by bola poriadne dobrá v legilimencii, keby sa ju niekedy učila. Dobre, že je Snape mŕtvy a že neznášal všetkých chrabromilčanov, inak by ju to možno naučil.

Draco sa na tú svätuškársku hlavnú prefektku uškrnul. Splnilo to svoj účel a odvrátila sa, aby sa sústredila na čokoľvek, čo ten Dement-Ktorý-By-Mal-Skapať hovoril. Draco si prial, aby ju mohol rovnako ľahko vymazať zo svojej mysle. Stále o nej premýšľal a záblesky z noci v komore na metly sa mu stále prehrávali v mysli. Aby sa to všetko zhoršilo, tak keď škriatkovia pripravili niečo so škoricou, automaticky mu to pripomenulo tú jej prekliatu vôňu. Bolo to takmer, ako keby jej vôňa zaútočila na jeho zmysly. Ani trochu sa mu to nepáčilo. Bolo to pravdepodobne preto, že už to boli celé veky, čo niekoho dostal do postele a nemal vôbec žiadnu nádej zbaviť sa myšlienok na tú otravnú humusáčku iným dievčaťom, pretože sa mu všetky oblúkom vyhýbali. Všetky tie kecy jeho otca o tom, že sa dievčatá samé vrhajú na smrťožrútov, neboli teraz také pravdivé, keď bol Voldemort mŕtvy. Niežeby tomu niekedy veril, pozrite na Snapa. Draco pochyboval, že niekedy prišiel o svoju poctivosť.

Dofaka, jeho život bol na sračky. Keby Draco veril v karmu, potom by tvrdenie, že odplata bola mrcha, bolo v jeho prípade viac než pravdivé. Ale ničomu z týchto drístov neveril. Sami ste strojcom svojho šťastia a v jeho prípade mal málo šťastia, aby niečo z neho urobil. Bolo pomerne ironické, že Weasleyovci - tá chudobou postihnutá čistokrvná pohroma – mali teraz v čarodejníckom svete vyššie postavenie než Malfoyovci. Jeho starý otec sa musí otáčať v hrobe. V tej chvíli Draco vzdal starostlivosť o stav svojho žalúdka, odtlačil misu polievky preč a začal znova popíjať zo svojej ploskačky. Nebol si vedomý, že to s nesmiernym smútkom sledujú dva páry ženských očí.

***

Vo štvrtok čakala Parkinsonová na minútu presne pred Hermioninou pracovňou. Hermiona trochu meškala a chvíľu sa so sebou dohadovala, či sa neotočiť, keď po zabočení na rohu zazrela Parkinsonovú trpezlivo vyčkávať. Ale teraz nemohla vziať späť ponúknutú pomoc a to, čo predviedol Malfoy včera večer pri jedle, len posilnilo jej rozhodnutie. Bola chrabromilčankou a keď dala slovo, dodrží ho.

Parkinsonová si vzdychla úľavou, keď k nej prišla Hermiona a otvorila pracovňu mávnutím prútika.

„Myslela si si, že som zmenila názor?“ spýtala sa Hermiona s úsmevom.

„Nekládla by som ti to za vinu – ja by som ho pravdepodobne zmenila, keby som bola na tvojom mieste,“ odpovedala Parkinsonová.

Hermiona sa nepreriekla, že ona sa len tak-tak neotočila a neutiekla od svojej pracovne. Nechcela poskytnúť Parkinsonovej žiaden náznak múk, čo jej toho rozhodnutie spôsobilo.

„Prosím, posaď sa,“ povedala.

Parkinsonová sa vzpriamene posadila na kraj stoličky pred Hermioniným stolom.

„Takže, znova mi povedz, s čím si myslíš, že ti môžem pomôcť,“ požiadala ju.

„Ako som povedala predtým, nežiadam ťa, aby si sa skutočne zapojila. Uznávam, že by to muselo byť pre teba nepríjemné. Avšak zišlo by sa mi, keby sme sa dohodli, že ma budeš informovať o rozvrhu obchôdzok profesorov a prefektov a akýchkoľvek interných informáciách, ktoré by si mohla mať a ktoré by pomohli utajiť Dracove nočné potulky,“ odpovedala Parkinsonová.

Hermione bolo jasné, že toto jej zaberie málo času. Väčšinu týchto informácii mala zmapovaných v hlave. Bola to skôr morálna dilema s pomáhaním bande slizolinčanov porušovať pravidlá, aby zabránili vylúčiť jej školskú nemezis. Ale bolo jej jasné, že už dospela k rozhodnutiu. Spravila to vtedy, keď si na základe Parkinsonovej slov všimla pomerne úbohý život Draca Malfoya. Bolo treba len posledné postrčenie, aby nedokázala cúvnuť.

„Dobre, to by malo byť pomerne jednoduché. Na základe rozhovoru, čo sme viedli minule, som si dovolila skopírovať rozpis služieb na zvyšok mesiaca,“ povedala a podala Parkinsonovej niekoľko hárkov pergamenu.

Parkinsonová sa na ňu usmiala. „Viem, že nemáš žiaden dôvod veriť mi, ale vážne som ti za tvoju pomoc vďačná.“

„Kto ti ešte pomáha? Pretože, aby som bola úprimná, Parkinsonová, nemôžeš sledovať Malfoya každú noc, robiť svoje aj jeho úlohy a zostať pri zdravom rozume. Niečo sa bude musieť poddať a najpravdepodobnejšie to budeš ty,“ varovala.

Parkinsonová zhíkla. „Ako si vedela, že robím Dracove úlohy?“

„Na to netreba žiadneho génia. Jediným dôvodom, prečo ti to prechádza, je to, že učiteľom na Dracovi Malfoyovi ani trošku nezáleží,“ pretočila Hermiona očami.

Parkinsonová sa začervenala, ale odpovedala na jej pôvodnú otázku. „Blaise a Dafné pomáhajú s úlohami. Stráženie Draca rozdeľujeme medzi Blaisa, Thea a mňa.“

Hermiona prikývla. „To dáva lepší zmysel. Nemôžeš všetko robiť sama.“

Parkinsonová sa postavila a chcela odísť z pracovne. „Ešte posledná vec, Parkinsonová. Ak sa ťa niekto spýta, prečo chodíš za mnou do pracovne, povedala som Ronovi a Harrymu, že sa pokúšame zastaviť šikanovanie slizolinských prvákov.“

Parkinsonová bola prekvapená; Hermiona to videla v jej tvári.

„Nebuď taká prekvapená, Parkinsonová. Harry, Ron a ja sme nezvládali neustále porážať diabolské plány Voldemorta a jeho smrťožrútov len so šťastím. Sme dobrí v myslení za pochodu a veľmi skúsení v tom, ako vravieť ľuďom jednu vec, kým robíme niečo úplne iné,“ odpovedala s úsmevom.

„Prečo nie som šokovaná?“ odpovedala Pansy. „Boli by z vás poriadne slušní slizolinčania, zo všetkých troch.“

Hermiona sa nad tým názorom zamračila, ale nechala to tak.

***

Keď sa Pansy vracala do slizolinskej klubovne, stále sa nad Grangerovej kúskom na rozlúčku usmievala. Už chápala, ako hlavná prefektka získala povesť 'najbystrejšej čarodejnice jej veku'.

„Ako to šlo?“ spýtal sa Blaise, keď k nemu prešla krížom cez klubovňu.

Pansy skontrolovala, či nikto nepočúva. Zapojenie hlavnej prefektky bolo len medzi ňou a Blaisom. Rozhodli sa zatajiť to pred Dafné a Theom. Theo bol voči Dracovi stále príliš nenávistný, aby nepoužil túto informáciu na to, aby ho kompletne zničil a súčasne zničil člena Zlatého tria. Takéto niečo by bolo úplne slizolinské.

„Fajn. Už mala informácie, ktoré sme potrebovali a prišla s krycím príbehom ohľadne toho, prečo bývam v jej pracovni,“ povedala mu a potom ho informovala o zvyšku.

Zapískal. „Možno ju nemám rád, ale človek to musí tej babe pripísať k dobru. Odviedla dôkladnú prácu.“

„Máme šťastie, že je vôbec naklonená pomôcť nám.“

Vyzeral, že jeho to neohromilo.

„Je to Grangerová, Pansy. To dievča sa pletie do všetkého, na čo môže položiť ruky. Je to typická chrabromilská mentalita.“

„Nuž v tomto okamihu som za tú vlastnosť poriadne vďačná. Ako si povedal, potrebujeme všetku pomoc, ktorú môžeme získať a neviem prečo, ale dôverujem jej,“ odpovedala Pansy.

„To je preto, že z nej prakticky vyžaruje chrabromiská šľachetnosť. Ak ti dala svoje slovo, neporuší ho.“

„Vďakabohu. Nemyslím, že by som v tejto situácii dokázala zniesť ďalšieho slizolinčana. Je milé jednať s niekým priamym.“

***

Hermiona si vykračovala po chodbe, mala zo seba dobrý pocit. Profesorka Vectorová si ju práve vybrala za vynikajúcu prácu v Aritmancii. Bola taká ponorená v myšlienkach, že si nevšimla bledú ruku, ktorá vyletela a schmatla ju za rameno. Vykríkla, keď ju vtiahli do výklenku za gobelínom. Niekto ju držal a rukou jej zakrýval ústa, aby nemohla vykríknuť.

„Budeš ticho alebo nie?“ zatiahol aristokratický hlas, ktorý poznala príliš dobre.

Prikývla a ruka sa stiahla. Odtlačila sa a stočila sa.

„Malfoy, ako sa opovažuješ so mnou takto zaobchádzať?“ zasyčala.

„Čo má byť, bola by si radšej, keby som k tebe prišiel, keď si s Poterákom a Lasičiakom?“ posmieval sa.

„Bola by som radšej, keby si sa ku mne vôbec nepribližoval,“ odpovedala.

„Ako keby si nesnívala o mojich bozkoch,“ uťahoval si z nej.

„Prosím ťa, Malfoy, keby som na ne vôbec pomyslela, potom by to nebolo v snoch, ale v nočných morách.“

Malfoy si Hermionu prezrel od hlavy po päty a ona mala pocit, že ju v duchu vyzlieka.

„Čo chceš, Malfoy?“ spýtala sa Hermiona, už unavená z tejto mentálnej hry.

„Chcem vedieť, čo máš za lubom s Pansy,“ prehlásil.

„Čo tým myslíš?“

„Nehraj na mňa blbú, Grangerová. Vieš presne, o čom rozprávam,“ zaškeril sa.

„Prišla za mnou, aby ma požiadala o pomoc pri zastavení šikanovania niektorých slizolinských prvákov,“ povedala.

„Drísty,“ zavrčal. „Povedz mi, čo sa naozaj deje.“

Hermiona zatvorila oči a počítala do desať. Vážne s ním nechcela viesť tento rozhovor. Tiež nepoznala dynamiku medzi Parkinsonovou a Malfoyom, takže nedokázala ani presvedčivo klamať.

„Parkinsonová ma požiadala o pomoc s rozpisom služieb obchôdzok,“ povedala v nádeji, že bude postačovať minimum informácii, ktoré mu poskytla. Priveľmi v to nedúfala.

„Nechaj ma hádať: toto chcela kvôli tomu, aby sa za mnou stále mohla zakrádať a zabránila mi dať sa chytiť za porušovanie večierky a potom byť za to vykopnutý z Rokfortu,“ zavrčal.

Hermiona na súhlas len prikývla.

„Vieš, princezná, malí chrabromilčania ako ty sa nemajú čo pliesť do plánov slizolinčanov. Keby som bol tebou, nepchal by som nos do mojich vecí,“ varoval.

V tomto okamihu s ním Hermiona plne súhlasila. Nechcela byť nikde v blízkosti jeho alebo jeho problémov. Prekliala Parkinsonovú za to, že ju do tohto dostala.

„Ver mi, Malfoy, nechcem pchať prsty do tvojich problémov. Ak sa chceš dať alkoholom zabiť, tak len do toho,“ odsekla Hermiona.

„Potom prečo pomáhaš Pansy? Nedáva to zmysel, Grangerová,“ povedal, tváril sa trochu zmätene.

Jeho výraz bol taký nezvyčajný. Obvykle vídavala len Malfoyov úškrn, takže vidieť ho zmäteného ju prinútilo premýšľať o Parkinsonovej slovách o tom, že je stratený.

„Pretože samu seba uštve, keď ťa bude stále ťahať z problémov,“ vyhŕkla.

Na to sa Malfoy zachechtal. „Grangerová, ty sa fakt necháš ľahko ukecať.“

„Záleží jej na tebe, Malfoy. Možno je jediným človekom, ktorému na tebe záleží a ty sa jej odmieňaš tým, že ju kvôli tebe hrozitánsky bolí hlava.“

„Nepotrebujem kázanie od bifľošskej vševedky ako si ty, Grangerová,“ zavrčal.

„Možno potrebuješ, pretože sa chováš k svojej jedinej priateľke ako k odpadu a máš šťastie, že sa stále snaží zachrániť ti prdel,“ rozvášnila sa.

„Môžeš si strčiť svoju morálku do svojho puritánskeho zadku, Grangerica. Ja nepotrebujem tvoju pomoc a Pansy nepotrebuje tvoje povzbudzovanie. Jediné, čo všetky potrebujete, je nechať ma dopekla na pokoji,“ zavrčal, než sa predral okolo gobelínu a odkráčal po chodbe.

Hermiona sa oprela o stenu a zatvorila oči. Domnievala sa, že by mala asi ísť pohľadať Parkinsonovú a dať jej vedieť, čo sa stalo.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 02.06. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 4. Alkohol nepomáha Od: teriisek - 28.03. 2013
Asi se dalo čekat, že Hermiona nakonec nevydrží se svým svědomím a tu pomoc jim slíbí. Jen jsem nečekala, že si toho Draco přes tu opileckou mlhu všimne tak brzy. Nu, jsem zvědavá, co s tou informací udělá... a co udělá Pansy, až to zjistí. Díky za překlad!

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: holloway - 27.03. 2013
Jako tajný gent by se Pansy moc neosvědčila. Odevzdávání Dracova úklu bylo dost do očí bijící. Ale myslím, že Hermionu přesvědčilo to, že na něj všichni kašlou a proto ho musí zachránit ona. Harry a Ron Hermioně všechno sežerou, jen bych se na jejich místě třeba zeptala jakou strategii vymyslela. To by ji ai zahnali do úzkých. Jojo, Draco, to je výbornej nápad ze závislosti na alkoholu přejít na heroin. Z toho se člověk daleko líp dostává...Ale pozitivní je, že dokáže celkem jasně uvažovat a nechce si úplně zničit zdraví. Hermiona s Pansy si to hezky naplánovaly, no dlouho jim to nevydrželo. Hermiona velice snadno vyzradila spojenectví se Zmijozely, ale třeba měla pocit, že je potřeba mu to vpálit přímo. Uvidíme, jak moc to promyslela... Díky za kapitolku.

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Zuzana - 26.03. 2013
A teraz dúfam, že Malfoya budú poriadne hrýzť výčitky. Hermiona s Pansy sú super dvojka. Neviem čo napísať viac. Snáď len, že som zvedavá na Dracovy myšlienky po tom ako poslal Hermionu aj s Pansy s ich pomocou niekam.  Ďakujem za preklad.

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Emma - 26.03. 2013
Som rada, že sa Hermiona rozhodla pomôcť. A s Dracom topiacim sa v alkohole...to bude fuška. Teším sa na ňa ďalšiu interakciu medzi nimi.

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: doda357 - 26.03. 2013
Asi tak začína skoro každý môj komentár, ale musím to zopakovať  Draco je momentálne taký blbec  Hermiona mala pravdu v tom, že k Pansy, k svojej jedinej priateľke, sa chová ako k odpadu. Mal by prehodnotiť svoj postoj. Páči sa mi, ako baby spolupracujú... Dúfam, že spoločnými silami sa im podarí Draca vytiahnuť, ako on hovorí, zo sračiek, do ktorých sa dostal. Ďakujem za preklad a teším sa na ďalšiu kapitolu, dúfam, že sa k nej dostanem prv ako k tejto     Nemohla si pomôcť, aby nepozoroval Malfoya, keď nakráčal na Kúzla o dvadsať minút neskôr. Jeho pečeň budila dojem, ako keby ňou kŕmil testrály a žalúdok mu rebeloval od kyselinotvornej tekutej diéty, ktorou ho zásoboval. - nie sú to testraly?  Avšak zišlo by sa mi, keby sme sa dohodli, že ma budeš informovať o rozvrhu obchôdzok profesorov a prefektov a akýchkoľvek interných informáciách, ktoré by si mohla mať a ktoré by pomohli utajiť Draco nočné potulky,“ odpovedala Parkinsonová. Profesorka Vectorová si ju práve vybrala za vynikajúcu prácu v Aritmantike. - Aritmancia?  Ale nie som si istá, niektoré názvy mi už vypadli   
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Jimmi - 27.03. 2013
Opäť díky za pozornosť. Testrály sú česky, ani som nevedela, že to máme krátke. Mám dojem, že aritmantika mi zostala zafixovaná z Their Room, môj výmysel, asi, opravené. Šestku som si čítala nahlas, tak dúfam, že tam toho bude menej. Si poklad. 

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: marci - 26.03. 2013
Padá na mne tíha. Ano - učitelé mají na draca svůj osobní názor, jasně, ale jsou to doprčic učitelé, MĚLI by se starat o všechny své žáky, ne? Ale co se divím - jsme v postbrumbálovských Bradavicích A víš co mě dožralo nejvíc? Že si NIC nezměnilo - prváčci, nevinní prváčci Zmijozelu jsou šikanovaní jen kvůli faktu, že byli zařazeni do nějaké koleje a kdo se o to stará? studenti. PROČ nedělá něco "ředitelka" ???? Křiklan??? Ti o tom neví? Ví, ale je to "jen" Zmijozel. Neskutečné. No nic - příběh je krásný, strhl mne, takže se moc těším na další střípek... Díky za překlad, Jimmi
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Jimmi - 26.03. 2013
Snape mal prežiť, nebolo by sa to stalo. O tomto písala Maya v Dodatku. Otras, šokujúce, ale príliš kánonové. Už vieš, čo som myslela tým až príliš kánonové? Díky

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: kakostka - 26.03. 2013
Ty jo, to vypadá na velmi dobrou povídku:-) Je jasné, že Hermiona neodolala. Líbí se mi Pansy, je opravdu kamarádka, Draca neopouští a nenechá se odradit jeho snahou vše bojkovat, je mi ji líto, nemá to snadný.

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: MIRA - 26.03. 2013
Túto poviedku žeriem. A medzi rečou aj tú ľavú časť banneru. Páči sa mi taký hnusný Draco. To, že je nešťasný priam z neho kričí, a on sa snaží ten pomyselný krik utopiť v alkohole. Teším sa na to, keď si uvedomí, že mu priatelia chcú naozaj pomôcť, teda aspoň niektorí.:) Krásny a rýchly preklad. Díki moc

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: iway - 26.03. 2013
takže dracovi přeci jenom není všechno jedno.. tešim se jak se to vyvine :)
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Jimmi - 26.03. 2013
Hej, mám dojem, že mu vadí jedine to, že mu Pansy nedá pokoj a že jej s tým Hermiona pomáha. Díky

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Lupina - 26.03. 2013
Tak už si vrním blahem. Hermi se spolčila s Pansy. To nás ještě čekají situace :-D Proti těm dvěma nemá Draco šanci. A vážně se mi nelíbí, že Draca dospělí v Bradavicích šmahem odepsali. Kurňa, tak by to být nemělo. Těším se na pokračování a strašně MOC díky za překlad :-)
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Neprihlásený (Jimmi) - 26.03. 2013
Akurát som písala vyššie soraki, pod tebou Jacomo. Rovnako ho odpísali či ignorovali v šiestom ročníku. Snape mu pomôcť nemohol, pretože vystupoval ako smrťožrút, Dumbledore mu dal návrh príliš neskoro. A on sa pritom vzdal metlobalu, takže niekto si mal všimnúť koľká bije. A teraz sa dokonca nič nerobí so šikanovaním slizolinčanov. Všetci si myslia, že im to patrí.  Toto je reálnosť kánonu v tejto poviedke, takéto by to asi fakt bolo, kebyže sa vrátia na Rokfort. Pomsta, nenávisť, ľahostajnosť. A asi boj s ňou je to, čo ma tu tak upútalo, nikto by nemal zostať nevšímavý, keď sa niekto rúti dole kopcom. Nemať nikoho, komu na tebe záleží, je fakt desný osud. Ďakujem

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Jacomo - 26.03. 2013
Páni, takhle rychle další kapitola? Ne že bych si stěžovala... Tenhle příběh už mám naprosto pod kůží. Těším se na jeden každý řádek, jednu každou větu. Co udělá Draco, Blaise, Pansy, Hermiona, Theo... kdokoliv z nich. Protože oni dělají aspoň NĚCO, na rozdíl od zbytku Bradavic, včetně učitelů. Zase musí svět (i když jde o svět jen jednoho člověka) zachraňovat skoro ještě děti. Díky za překlad. Veliké díky.
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Jimmi - 26.03. 2013
Vieš ako hrozne sa dostala po kúži mne? (*** spoiler *** ) Práve tým, ako sa k tomu postavili dospelí, ešteže existujú sestry Blackové (*** spoiler *** ) A Slughorn mi nikdy nebol sympatický, žiarlil aj na Severusa a určite aj na Malfoyovcov. McGonallová vždy nádržala Chrabromilu a ostatní - Draco im vpustil do školy smrťožrútov. Ale keď sa nad tým zamyslíš, jemu nikto okrem Snapa, ktorý nemohol, nechcel v skutočnosti pomôcť. Brumbál ho len využil, keby ho v šestke vzal na ten správny rozhovor už skôr, všetko mohlo dopadnúť inak. Reálnosť tejto FF je asi to, čo ma na nej dostalo do kolien (a Dráčik :D). Díky moc

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: soraki - 26.03. 2013
Někdy bych ty kouzelníky vzala něčím po hlavě... Draco je evidentně v depresi, nešťastný a sám, potřebuje psychiatra, to, co prožil na něm zanechalo vážné následky a dospělí, kteří by měli pomoci, ho jen odsoudili... to je tak jednoduché odsoudit a nechat být, ale věřím, že holky půjdou k příčině a tím odstraní následky děkuji, skvělé čtení u kávy, když kategorizuju, oceňuju a vůbec pracuju
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Neprihlásený (Jimmi) - 26.03. 2013
Toto presne som myslela tým unikátnym prostredím, až príliš kánonovým. Ani v šestke mu nikto nepomohol, takže predpokladám, že takto by vyzerala realita, keby sa po Vojne vrátil na Rokfort. Doteraz som nepostrehla, čo sa stalo s Dracovým otcom, snáď to ešte bude spomenuté, ale šľachetnosť víťazov je fakt len v rozprávkach. Dejiny dokazujú, že vždy ide len a len o pomstu, aj keď zničí nevinných. Draco zaplatil, mali urobiť hrubú čiaru, ale fakt nemali dôvod. Nie kde všetci odsúdili Zmijozel. Díky moc

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: arkama - 26.03. 2013
No neviem, či bolo správne, že Hermiona takto ľahko povedala Dracovi o čo ide Pansy? Uvidíme, čo s tou informáciou Draco spraví, alebo, že by sa mu ozvalo svedomie? Asi niee ) Pansy je tu úžasná, vlastne ak je ona použitá ako postava vo FF väčšinou je napísaná super.
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Neprihlásený (Jimmi) - 26.03. 2013
Myslím, že ju dostatočne zastrašil či už zatemnil myseľ, ale poddala sa rýchlo. Asi liečba šokom či pravdovravnosťou. Ktohovie. Díky moc

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: myska111 - 25.03. 2013
Zajímavá kaitola, předpokládala jsem, že Hermiona Pansy pomůže. Jsem zvědavá co se bude dít dál. Draco už by se měl konečně alespoň trochu probrat. Těším se na další kapitolu. Díky za překlad.
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Neprihlásený (Jimmi) - 26.03. 2013
O tom preberaní je celá poviedka, či minimálne polovica, takže sa máme na čo tešiť. Ja ďakujem

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: denice - 25.03. 2013
Hermiona sice odmítla Pansy pomoci, ale Draco jí pořád leží v hlavě. Nedivím se, že změnila názor, když viděla, že na něj všichni dospělí, kteří by měli jednat, kašlou. Draco to má spočítané, bude napraven, ať chce, nebo nechce - Pansy a Hermiona, to je nepřemožitelná síla Nejvíc z celé kapitoly se mi líbily Dracovy úvahy nad mísou polévky - o drogách, madam Pomfreyové a Severusově nevinnosti. Díky.
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Neprihlásený (Jimmi) - 26.03. 2013
Draco to má určite spočítané, myslím, že je to jasné od začiatku, je to predsa Dramione, ale také ľahké to nebude, ešte dá všetkým poriadne zabrať. A keďže to bude robiť s Potkaníkovou šarmantnosťou, moc moc sa teším. Vieš, čo myslím? Chlap na zabitie a predsa nemôžeš nič iné, len si ho obľúbiť. Díky moc

Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Julie - 25.03. 2013
Ach, já jsem tušila, že Hermiona dlouho neodolá a pomůže. A Dracovi to začíná vrtat v hlavě... ale možná kolem sebe bude ještě nějakou dobu kopat? Díky moc za rychlé přibývání kapitol. Je to skvělé.
Re: 4. Alkohol nepomáha Od: Neprihlásený (Jimmi) - 26.03. 2013
To bude tou škoricou :D Kopať ešte určite budú, Draco sa asi len tak ľahko nepoddá. Alebo práve naopak, v skutočnosti mu srdce piští, aby sa niekomu zveril a našiel dôverníka? Ktohovie, snažím sa zavádzať a neprezradiť dej. Dakujem PS. UL je už bety, 19. kapitola preložená.

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )05.09. 201330. Zmierenie (Záver)
Rumaan: ( Jimmi )04.09. 201329. Najlepší priatelia a frajeri
Rumaan: ( Jimmi )03.09. 201328. Dopad 2/2
Rumaan: ( Jimmi )31.08. 201328. Dopad 1/2
Rumaan: ( Jimmi )28.08. 201327. Konfrontácie 2/2
Rumaan: ( Jimmi )20.08. 201327. Konfrontácie 1/2
Rumaan: ( Jimmi )20.08. 201326. Odhalenia 2/2
Rumaan: ( Jimmi )16.08. 201326. Odhalenia 1/2
Rumaan: ( Jimmi )15.08. 201325. Spomienková slávnosť 2/2
Rumaan: ( Jimmi )14.08. 201325. Spomienková slávnosť 1/2
Rumaan: ( Jimmi )13.08. 201324. Tesnotky 2/2
Rumaan: ( Jimmi )12.08. 201324. Tesnotky 1/2
Rumaan: ( Jimmi )11.08. 201323. Konečne 2/2
Rumaan: ( Jimmi )10.08. 201323. Konečne 1/2
Rumaan: ( Jimmi )09.08. 201322. Narodeniny a prekvapenia
Rumaan: ( Jimmi )08.08. 201321. Hádky
Rumaan: ( Jimmi )07.08. 201320. Zádrhele
Rumaan: ( Jimmi )02.08. 201319. Riziká jednania s chrabromilčanmi
Rumaan: ( Jimmi )02.08. 201318. Pravda bolí
Rumaan: ( Jimmi )27.07. 201317. Neobzeraj sa v hneve
Rumaan: ( Jimmi )05.07. 201316. Tí, ktorých opúšťame
Rumaan: ( Jimmi )22.06. 201315. Nevhodný chalan
Rumaan: ( Jimmi )15.06. 201314. Omámení a zmätení
Rumaan: ( Jimmi )26.05. 201313. Cigarettes and Coffee
Rumaan: ( Jimmi )12.05. 201312. Untold stories
Rumaan: ( Jimmi )08.04. 201311. Dohoda
Rumaan: ( Jimmi )05.04. 201310. Vymazať a znova pretočiť
Rumaan: ( Jimmi )01.04. 20139. Chystá sa zmena
Rumaan: ( Jimmi )30.03. 20138. Trpkosladká symfónia
Rumaan: ( Jimmi )28.03. 20137. Ja proti svetu
Rumaan: ( Jimmi )27.03. 20136. Tajomstvá a klamstvá
Rumaan: ( Jimmi )26.03. 20135. Prázdnota vo vnútri
Rumaan: ( Jimmi )25.03. 2013 4. kapitola Alkohol nepomáha
Rumaan: ( Jimmi )24.03. 2013 3. kapitola Zase násilie
Rumaan: ( Jimmi )19.03. 20132. kapitola Problém
Rumaan: ( Jimmi )18.03. 20131. Všetky oči sa upierajú na mňa
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )17.03. 2013Úvod k poviedke