Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

The Teacher's Pet

1. kapitola – Láska na první pohled

The Teacher's Pet
Vložené: Patolozka - 04.04. 2013 Téma: The Teacher's Pet
tiberia nám napísal:

The Teacher's Pet

Autor: Werecat99

Překlad: tiberia

Příběh o tom, jak jeden zlomyslný ryšavý kocour dokáže během jediného týdne obrátit Bradavice vzhůru nohama.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Všechna práva náleží J. K. Rowlingové. Překlad nebyl vytvořen za účelem zisku.

 

1. kapitola – Láska na první pohled

 

Pro Severuse Snapea, bývalého smrtijeda a současného profesora lektvarů, to byl běžný školní den. Po několika odučených hodinách byl vcelku spokojen s počtem stržených kolejních bodů, žebříček dne vedl Nebelvír s mínus šedesáti pěti body. Rozdal několik školních trestů a velmi uspokojivě je všechny hodil na Arguse Filche, který stráví příjemný večer ve společnosti Freda a George Weasleyových – protože Snape měl na večer jiné plány.

Dokončil papírování, nacpal opravené úkoly svých zabedněných studentů do šuplíku, vešel do svých soukromých pokojů a zavřel za sebou dveře od pracovny. Sundal si hábit a hodil ho na postel, zatímco pohledem visel na malém balíčku na stole uprostřed místnosti. Do nízké sklenice si nalil kapku ohnivé whisky a s třesoucíma rukama začal rozbalovat balíček. Oči mu zářily vzrušením, když četl název své nové knihy: Vykuchej a nalož aneb Nalezněte znovu smysl života, kterou napsal nechvalně známý alchymista Gerald Dračí dech.

Přejel prsty po tvrdých deskách knihy. Mnoho let se snažil vystopovat její kopii, ale většina z nich byla ukryta v soukromých sbírkách. A teď, když konečně jeden exemplář získal, se chystal, že si každou minutu čtení důkladně vychutná. Ten okamžik mu nic nemohlo pokazit.

Nebo si to aspoň myslel.

Na moment zvedl oči od knihy, aby si podal sklenici a s překvapením si uvědomil, že není sám. Na jeho posteli seděla velká, světle rezavá kočka, uvelebená přímo na jeho hábitech, jejichž tmavá látka teď byla plná kočičích chlupů.

Snape se zamračil. Jak se ta kočka, pro všecko na světě, vplížila dovnitř?

Podle velikosti hlavy to byl nejspíš kocour, zřejmě majetek některého studenta. Kocour měl obojek a Snape si pomyslel, že je na něm nejspíš jeho jméno. A doufejme, že je tam taky jméno majitele, pomyslel si a ušklíbl se. Někdo přijde o spoustu bodů a nejspíš si taky vykoleduje školní trest. Popošel k posteli a natáhl ruku, aby obojek prozkoumal.

Kočka natáhla pracku a vystrčila ostrý dráp.

Snape ruku opatrně stáhl.

Kočka udělala totéž.

Snape se podrážděně zamračil. Přece se nenechá zastrašit kočkou!

Na druhé straně, ty drápy vypadaly skutečně dost ostře. Možná bude situace vyžadovat jiný přístup a z jeho strany dostatečně silnou vůli. Soustředil se na úkol. Usmál se.

„Pěkná kočička,“ zavrněl na kočku. Avšak pokus o sladké vrkání z jeho úst zněl spíš jako „Avada kedavra.“

Kočka mu na to samozřejmě nenaletěla a zasyčela na něj.

Úsměv, který stejně vypadal spíš jako úšklebek, mu zmizel z tváře. Pokusil se vytáhnout z pod kočky hábity a tak to stvoření shodit na zem, ale kočka zavrčela a znovu vystrčila drápy. Snape se jen taktak vyhnul ošklivému škrábanci.

O krok couvnul a pozoroval kočku.

Milosrdný Merline, pomyslel si, mohl bych přísahat, že se mi ta kočka posmívá.

Kočka znovu zavrčela velmi znepokojivým způsobem.

Vzpamatuj se, Severusi, nařídil sám sobě, jsi muž, nebo myš?

Odolal nutkání zapištět a uvažoval, jestli by neměl poslat pro Filche. Školník byl zaníceným milovníkem koček a určitě by věděl, jak se s tím vypořádat. Na druhou stranu, tímto způsobem by zase veřejně přiznal, že se nechal terorizovat kočkou. Taková informace rozhodně nesmí opustit jeho komnaty.

A pak mistra lektvarů osvítilo. Velmi pomalými pohyby vytáhl hůlku. Jakmile to kočka uviděla, zvedla se ze sedu a byla připravena skočit na Snapea v tu chvíli, kdy by se odvážil ukázat na ni hůlkou. Snape namířil hůlku jiným směrem a použil přivolávací kouzlo.

Miska tuňákového salátu se objevila na stole.

Kočka se podívala na Snapea, pak na misku, pak zpátky na Snapea, jako kdyby zvažovala, jak zareagovat. Olízla se, pak konečně vyskočila z postele a s hlasitým předením zaútočila na tuňákový salát.

Snape vydechl úlevou.

Pokud je nemůžete porazit, podplaťte je, pomyslel si se samolibým úsměvem.

Když pak uviděl, v jakém stavu jsou jeho hábity, pokryté tunami narezlé srsti, znovu se zamračil.

Té kočky by se měl zbavit co nejdřív.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 1. kapitola – Láska na první pohled (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 26.12. 2023
|
Vůbec nepochybuju, že obezřetnost a rozvaha uchrání špióna nejen před Temným pánem, ale i před rozlícenou domácí šelmou.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Musím přiznat, že mě pobavil hned první odstavec, ale když jsem se dostala ke konci druhého a přečetla si název knihy, vyprskla jsem smíchy. Moc se mi kapitola líbila, ještě dnes přečtu a okomentuji i ty zbívající. Kocour je fajn. Děkuji za překlad.
A já děkuju za komentář, i pro mě je kocour fajn.

Re: 1. kapitola – Láska na první pohled Od: kopapaka - 08.04. 2013
Jé, ono už to tu je... Ani jsem si nevšiml ( co začal duben a DMD2013 tak nějak nestíhám ) a oto víc mě první ( a na druhou se hned vrhnu ) kapitola překvapila a potěšila. Navíc je úplně super! Jak Snapea nemusím ( velmi diplomaticky řečeno! ), snad poprvé ho chápu a poprvé s ním mám něco společného. Mě se ovšem kočky od sousedů ( všech (asi ) deset vyhýbají.  Jdu na tu další 
Re: 1. kapitola – Láska na první pohled Od: kopapaka - 08.04. 2013
Ještě jsem zapoměl mna jednu drobnost,  probírala se tu Křivonožka. Tu by asi opravdu poznal - protože Křivonožka rozhodně není kočka, ale kříženec kočky a maguára...
S maguárem máš pravdu, ale ve filmu nevypadal, že by ho maguáří polovina krve nějak vzhledem odlišovala. Tahle potvora může být to samé - obrovský zrzavý, bůhví s čím zkřížený kocour. A rozhodně dá pěkně zabrat nejen Snapeovi.

Vykuchej a nalož *:DDD
Inu což, lektvarista ;)

Re: 1. kapitola – Láska na první pohled Od: GwenLoguir - 06.04. 2013
:D Když je nemôžete porazit, podplaťte je, to nemalo chybu...
Typicky zmijozelské, že? Když to nejde přímo, tak půjdeme okolo....

Kočička :) Co mu vadí na kočce, když leží na jeho hábitech? To je přece důkaz, že se té kočce "líbí" (myslím majitel hábitů, ne ty hábity) :) A hábity si přece může vyprat.
Larkinh, ty přemýšlíš úplně jako ten kocour! Taky se divil, proč Severusovi vadí drobet nepořádku, když byl milostivě poctěn kočičí náklonností....

Ja uschnem! Čo veta to hláška. Vyzerá to celkom dobrý relax. Teším sa na pokračovanie, vďaka.
Pokračování tuším v neděli, jestli si to dobře pamatuji. Když jsem to četla, každá další kapitola mi přišla lepší než předchozí....

Roztomilý kocourek, mám ráda kočky a tomuhle zrzavci moc fandím. Díky.
Taky téhle kočce fandím.... ale sem tam jsem se přistihle, že trošičku fandím i obětem jeho žertíků....

Páni, povídka vypadá úplně výborně, moc se těším jak se to bude vyvíjet. Nejdřív mne napadlo, jestli nejde o Křivonožku, ale toho by asi Snape poznal, ne? Každopádně, Severus mne opravdu pobavil (kocour také), jejich interakce byla rozhodně zajímavá.. a je vidět, že Snape nic moc o kočkách neví, tedy opravdu dát jí najíst a pak se jí chtít zbavit?? Bláhový to chlap. Taky mne zajímá, jestli bude podobným způsobem postupovat i do budoucna.. cha. Říkáš, že kapitolky budou akční.. tedy dovedu si představit různé zábavné situace s mazaným kocourem, ale zrovna akčnost ne, takže se fakt těším
Vidíš, mě Křivonožka nikdy nenapadl..... ale ne, není to on, ten tu vůbec nebude. Toho by asi Severus vážně poznal.

Re: 1. kapitola – Láska na první pohled Od: Lady Corten - 05.04. 2013
To se Severusovi moc nepovedlo. Nakrmit jí, to si akorát zadělává na další problém hihi, teď se jí zbavit bude daleko horší.
No, bude se o to pokoušet celých 14 kapitol....

Re: 1. kapitola – Láska na první pohled Od: teriisek - 04.04. 2013
Se Severusem velmi soucítím, já a kočky moc velcí kamarádi nejsme, takže bych se asi cítila dost podobně. Díky za překlad, jsem zvědavá na další vývoj událostí!
Cítí se nepohodlně, protože ta kočka si z něho nic nedělá a na to není zvyklý. A bude hůř.

Severusi, Severusi, tys to teda vymňouk. Nakrmit kočku, když se jí chtěl zbavit? Teď to půjde jedině odesláním kočky na severní pól. Ale něco mi říká, že na tuhle potvoru by ani to nezabralo a stejně by se za ním vrátila Díky za překlad. Skvěle jsem se bavila
Tos odhadla správně. Ta by se vrátila a ani by to netrvalo dlouho..... Díky za komentář.

Re: 1. kapitola – Láska na první pohled Od: TaraFaith - 04.04. 2013
První kapitolka nesklamala. Setkání s kocourkem bylo brilantní! Těším se na pokračování.
Myslím, že zrovna první kapitola je jen takový rozjezd, ty další jsou akčnější. Snad se taky budou líbit.

Vrnění z jeho úst znělo jak Avada Kedavra. - , opravdu povedené. Dík za překlad zajímavé povídky
Rádo se stalo. A doufám, že se ti bude líbit i dál.

Tak takový strach o vlastní kůži bych od Severuse Snapa nečekala. :-D Ta knížka mě dostala do kolen a popis komunikace Mistra lektvarů a chlupatého vetřelce byl excelentní. Rozhodně se těším, co si profesor počne dál. :-D
Strach možná ne, ale není zvyklý na odpor. Studenti se ho bojí, kočka ne.

ale ale, Severusi, podplatit? Ano, ale ne jídlem, to byla chyba... copak sis neuvědomil, že jednáš se zvířetem a ne s politi... pardon, člověkem? jinak velice zábavné, myslím, že ta kniha by se vyšplhala už jen názvem do jedné z nejvšších polic co doma mám ale naprosto bezkonkurenční: „Pěkná kočička,“ zavrněl na kočku. Avšak pokus o sladké vrkání z jeho úst zněl spíš jako „Avada kedavra.“ díky, těším se na další  
Neuvědomil si, ale on ho to kocour naučí, zač je toho loket s kočkama.

Pokud je nemůžete porazit, podplaťte je,...  tým že ju nakŕmil, sa pekne dostal. Díky moc, mimochodom, excelentný preklad, moc dobre sa mi to čítalo.
No jo, on toho ten chudák o kočičím charakteru moc neví. Studenty má na lopatkách a kočka s ním mává...  

Jojo, zvířátka:-D Tak teď už se kocoura nezbaví, po hovění si na hábitu, který je na posteli a po tuňákové pomazánce:-D Můj černý pejsek si přivlastnil jeden z mých černých svetrů a jakýkoli boj byl marný, v kuchyni nám spí černá hromádka. Když jdu s pejsanem na procházku, tak vypadáme jak menší černý pes a mrtvý kostelník:-D A ta kniha by stála za přečtení! Díky za překlad;-)
Menší černý pes a mrtvý kostelník? To zní strašně hezky! Díky za komentář!

Toto čo je?? D Severus obľubuje evidentne parádnu literatúru, Vykuchej a nalož... nový zmysel života. To by som si aj ja čítala ) Vyzerá to dobre, toto by mohlo byť k rannej káve. Cicuška nám trochu vydráždila Majstra, tak sa teším, ako si s tým poradí Dík za kapitolku.
No jo, lektvarista, co jiného by četl... Vykuchat, naložit a spotřebovat do lektvaru. A to si myslel, že mu to čtení nic nemůže pokazit.  

Ak sa chce Severus kocúra zbaviť, nemal mu dať nažrať ;-) teraz to, pravdepodobne, bude problém. Habity pokryté ryšavými mačacími chlpmi mu nezávidím, ale hádam si spomenie na nejaké šikovné kúzlo. Ďakujem za preklad, tiberie, prvá kapitola ma pobavila.
On toho Severus moc neví o kočičím charakteru... holt kočka je pán, ale ona ho to naučí.

:D A Severus má po voľnom čase :D keď raz dal mačke jesť tak sa jej už nezbaví :D Už sa teším na pokračovanie.
Severus má nejen po volném čase. A tvůj odhad nakrmením kočky byl přesný....

Čtu to už poněkolikáté a pořád se bavím - kočka je jedinečná, Severus v ní našel rovnocenného soupeře. (Nejen) poslední věta mě znovu rozesmála...
Zbavit se kočky? Ano, to si bude přát dalších čtrnáct kapitol....

Čierne habity plné ryšavých mačacích chlpov. Super. To by si mal zadovážiť lepiaci valček. ...pokus o sladké vrkání z jeho úst zněl spíš jako „Avada kedavra.“ Tak to si viem predstaviť. Pekný preklad.
Díky, další kousek  bude v neděli.

podarené :D tá mačka sa mi páči :D
To jsem ráda, snad se ti budou líbit i další kapitoly.

Náhodou jsem si otevřela po obídku stránky a zjistila jsem, že už Už název dorazivší knihy mě pobavil. Dohadování s kočkou skvělé. Takhle nějak to probíhá mezi mojí Micinkou a manželem, když ji má večer vyhodit na mráz. Pravidelně vítězí Micina. Vzpamatuj se, Severusi, nařídil sám sobě, jsi muž, nebo myš? V češtině to zní úžasně A zmijozelské moudro nakonec: Pokud je nemůžete porazit, podplaťte je Díky, skvělá kapitolka. Těším se, co kocour (?) provede drahému Severusovi příště
Tady bude taky (skoro) pravidelně vítězit kocour, a nejen nad Severusem. Spíš bych řekla, že je tam jen málo postav, kterým žádnou lumpárnu neprovede.