Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Meadowlark

13. kapitola

Meadowlark
Vložené: solace - 25.04. 2013 Téma: Meadowlark
solace nám napísal:

Meadowlark

Autor: sc010f

Preklad a banner: solace

Originál: http://www.ashwinder.sycophanthex.com/viewstory.php?sid=22375

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

september 1998

„Takže, hovoríš, že je to niečo, čo môžem ovplyvniť?“ Hermiona sa opatrne pozrela na matkinu tvár.

„Áno, presne tak.“ Jocastin hlas znel, ako keby sa len veľmi ťažko snažila ovládnuť vzrušenie. „Doktor Gupta povedal, že máš teraz, keď si opäť medzi nami, možnosť vybrať si, či zostaneš tu, alebo nás opustíš – a budeš pokračovať v živote, aký si mala.“

„Zbaví ma to antipsychotík?“ Hermiona bola unavená z prebudenia vo svojej izbe; mala pocit, ako by mala ťažkú hlavu. Bola unavená z nočných môr o lese a dementoroch. Ale bol tam takisto pocit bezpečia a rozochvenie zo vzrušenia, keď bol Severus nablízku. Nebola si istá, či sa toho chce vzdať.

„Azda,“ odvetila jej matka. „Budeš sa musieť spýtať doktora Guptu. Príde zajtra. A možno tie hrozné sny skončia a dokážeš si tu nájsť miesto.“

Ale chcem tu zostať?

„Hermiona?“ Atalanta sa pomrvila vo dverách. Z dospievajúceho dievčaťa vyšiel tenký hlások.

„Áno,“ Hermiona pozrela na sestru ponad matkino plece.

„Hermiona, viem, že je to zvláštne, ale...“ odmlčala sa a v rukách stískala knihu.

„Atalanta, teraz nie je vhodný čas,“ prerušila ju mama.

„Nie, mami, to je v poriadku,“ ozvala sa Hermiona. „Čo chceš, Atalanta?“

„Hermiona, premýšľala som, či... no, keď sme boli malé, čítavala si mi a doktor Gupta povedal, že by bolo pre nás dobré,“ zvraštila tvár od sústredenia, „znovu sa vrátiť k bežným činnostiam – k veciam, ktoré sme robili predtým.“

„Pravdaže.“

„A jedna z vecí, ktoré sme zvykli robiť... nuž, zvykla si mi čítať a ja som premýšľala, či...“ Odmlčala sa a prudko sa začervenala.

„Chcela by si, aby som ti čítala?“ spýtala sa Hermiona.

Atalanta energicky prikývla. „Čítam toto,“ zvolala a zamávala ošúchanou knihou. „Nie je taká hrubá, ako tie, ktoré si mi zvykla čítať, keď si bola v mojom veku, ale je zábavná.“

Hermiona natiahla ruku. „Čokoľvek, čo by si chcela, ti rada prečítam,“ povedala.

Atalanta sa rozžiarila a vyskočila na posteľ vedľa sestry.

Hermiona otvorila útlu knižku a začala čítať:

„Ak by mal človek presne určiť udalosť, ktorá Bagthorpsovcov uvrhla do šialenstva, čo ich ovládlo na celú sezónu, potom tou udalosťou bolo vlámanie. Boli tam, pravdaže, aj iné faktory, predovšetkým hrozný nárast slávy Zera, starej mamy a Daisy. Ale vlámanie bolo tým, čo dalo záležitosti skutočne do pohybu.“

Atalanta sa pritúlila k Hermione, keď sa obe ponorili do ďalšej vzrušujúcej epizódy zo Ságy rodiny Bagthorpovcov.

Jocasta sa usmiala a bez povšimnutia ktoréhokoľvek z dievčat potichu odišla z miestnosti.

Hermiona sa usmiala, keď čítala – vedela, že jej sestra mohla čítať aj „lepšie“ knihy, ale zatiaľ to bolo perfektné.

Asi som na to zabudla, premýšľala, otočila stranu a proti svojej vôli sa zachichotala. Možno Atalanta predsa len nie je taká nepríjemná.

 

*****

 

„Opäť sme ju stratili,“ povedal Snape dychčiacemu mladému mužovi, ktorý mu práve vletel do kabinetu.

„Čo myslíš, na ako dlho?“ Harry si uhladil vlasy a skontroloval nehybnú dievčinu.

„Ťažko povedať – hovorili sme o študijnom pláne z elixírov na MLOKy a potom bola preč, akoby niekto sfúkol sviečku. Keď už sme pri tom, prečo si sa nezúčastnil opakovaného sedenia?“ Otočil sa k písaciemu stolu, hánky mal biele, ako zvieral palicu. Snažil sa zakryť svoj bezmocný hnev na opätovnú recidívu a Potterovu lenivosť.

Harry zvraštil čelo. „Myslíš... myslíš, že je vhodný čas pokúsiť sa o legilimenciu?“ spýtal sa, vyhýbajúc sa odpovedi na druhú otázku.

„Môžeš to skúsiť, Potter – Harry,“ odvetil Snape a potlačil úškrn, „ale mrzelo by ma, keby si tiež prišiel o rozum. Nestriedmosť v legilimencii môže mať neblahé vedľajšie účinky.“

Harry sa zaškeril.

„No, ty si nemusel sledovať Ronovo hašterenie s Lavender pri plánovaní svadby, však? Prečo to neskúsiť? Ak prídem o rozum, bude to úľava. Legilimens!

Snape bol chvíľu nazlostený na chlapcovu ľahkovážnosť, kým si uvedomil, že sa ten hlupáčik pokúša svojím obmedzeným spôsobom zľahčiť situáciu.

„Veľa šťastia, Potter,“ zatiahol. Spustil sa na otlčenú kancelársku stoličku a zdvihol brko. Čoskoro sa začne škola a on mal, koniec koncov, prácu; prácu, ktorá sa jej netýkala. Uvedomil si, že jeho záväzok z rána – že si musí zachovať citový odstup, aby sa k nej, svojej bývalej študentke, nedostal príliš blízko – bol značne neakceptovateľný.

Urputne ignoroval spomienku na jej tvár z predošlého večera, svetielkujúcu v žiare ohňa, keď sedela pred ním.

 

*****

 

„Čaj je hotový!“ Jocastin hlas sa rozliehal po dome.

„Už ideme, mami!“ zvolali zborovo dievčatá z Hermioninej postele. Hermiona odložila knihu.

„Atalanta, môžeme to dočítať neskôr.“

„Dobre,“ súhlasila sestra.

„Najprv si umyte ruky!“ zavolala Jocasta.

„Do toho!“ povedala Hermiona. „Prídem hneď za tebou.“

Dievča zoskočilo z postele a Hermiona ho pomalšie nasledovala. Bzučanie v hlave, ktoré sa spustilo iba chvíľu predtým, bolo stále naliehavejšie a nemohla sa ho zbaviť.

Hermiona!

Uprene sa zadívala na dievčinu odrážajúcu sa v zrkadle a priala si, aby to bzučanie prestalo.

Cítim ťa, Hermiona; len sa skús uvoľniť a daj mi znamenie, že ma počuješ. Dostaneme ťa späť, sľubujem! Ale musíš s nami spolupracovať.

Bol to Harryho hlas. Harry. Harry, ktorý s ňou trčal v lese. Harry, ktorý s ňou šiel zachrániť Hrdozobca a Síriusa. Harry, ktorý ju nakoniec vždy počúvol. Harry, ktorý bol jej priateľom.

Harry, ktorý nebol skutočný.

Povzdychla si. Žiadali toho od nej priveľa – bolo toho na ňu príliš veľa, aby zostala jednou nohou v realite a druhou vo svete snov. Alebo nie? Ako dni plynuli, hranica medzi svetmi bola čoraz nejasnejšia.

Som tu, Harry, pomyslela si. Zhlboka sa nadýchla a snažila sa sústrediť.

Hermiona! Harryho myšlienka uvoľnene zašušťala.

Harry, potrebujem... potrebujem čas. Prosím. Len mi daj čas.

„Hermiona! Čaj!“ Matkin hlas ju odtrhol od jej priateľa.

Otočila sa a ponáhľala z izby. Harry neodpovedal, ale vedela, že je stále tam – a že ju neopustí.

 

*****

 

V to popoludnie sa Snape prechádzal po izbách (Poppy ho sekírovala, aby sa viac pohyboval), v hlbokom zamyslení. Potterov pokus o legilimenciu priniesol niekoľko výsledkov – obaja, on i Hermiona (keď sa dostala zo svojho stavu), tvrdili, že boli schopní počuť toho druhého.

„Harry!“ jej hlas bol naplnený radosťou, že Snapa takmer chytil za srdce. „Neopustil si ma!“

„Hovoril som ti, že to neurobím,“ odvetil Potter, natiahol sa za jej rukou a stisol ju.

„Slečna Grangerová, pamätáte sa, čo sa stalo?“ prerušil ich Snape a prehltol knedľu v krku.

„Pila som čaj s mamou, ockom a Atalantou,“ oznámila mu Hermiona a kyslo sa usmiala. „A potom som Atalante ešte trochu čítala.“

„Kde ste teraz?“ spýtal sa.

„Snívam,“ odvetila vágne. Snape si nevysvetliteľne spomenul na zasnenú slečnu Lovegoodovú.

„Hermiona?“ Potterov hlas bol zastretý úzkosťou.

„Myslím tým, že tam snívam,“ poponáhľala sa objasniť. „Sníva sa mi, že som v Rokforte a rozprávam sa s vami.“

Snape pocítil záchvev obáv – Hermionina vágnosť bola novým príznakom; príznakom desivo pripomínajúcim mladú Bellatrix Blackovú, práve keď začala skutočne predstavovať pomäteného šialenca. Zamračený sa ponáhľal do spálne.

Izba bola takmer prázdna – vďakabohu, posteľ Salazara Slizolina bola Merlin vie ako zničená v priebehu bitky. Skladacie lôžko, ktoré škriatkovia potiahli z nemocničného krídla, dokonale vyhovovalo jeho potrebám – pravdupovediac, bolo oveľa pohodlnejšie než tá prezdobená ohavnosť. Okrem postele tu boli vratké police s knihami stonajúce pod ich ťarchou. Jednoduchosť sa k nemu hodila.

Vybral si tri zväzky a sadol na posteľ. Skopol topánky a pustil sa do čítania o vplyve legilimencie na nie celkom uzavretú myseľ.

„Severus! Kde si?“ Jeho izbami sa rozliehal krik skôr, ako stihol nájsť odpoveď, ktorú hľadal. Oblečený v sivých ponožkách a školskom habite zašmátral po palici, vstal a odkrivkal do obývačky.

Z kozuba vykukovala hlava Billa Weasleyho, zelené plamene zvláštne kontrastovali s jeho červenými vlasmi.

„Severus!“ zvolal a oči mu žiarili vzrušením – aj napriek kozubu. „Našiel som to – našiel som protikúzlo!“

Do Snapovej hrude prenikol lúč nádeje. Hermiona by sa mohla vyliečiť!

Čo sa stalo s odstupom, ty starý zvrhlík?

„Ale je tu niekoľko problémov – pozri, môžem k tebe prísť?“

„Samozrejme,“ Snape odstúpil, aby umožnil druhému mužovi vpadnúť dnu.

„Čo si zistil?“

„Veľa vecí. A žiaľ aj mnoho problémov.“ Bill si oprášil sadze zo svojho smiešneho trička ozdobeného nápisom Svetové turné Sudičiek 1989. Na ktorom si Sudičky ladili nástroje.

„Začni s problémami,“ povedal Snape a rozhodol sa ignorovať Weasleyho záľubu vo výstredných odevoch. Možno to má po Molly?

„Si večný optimista! Problémom je...“ Bill sa odmlčal, aby chytil dych, „problémom je, že Hermiona musí byť jedinou, ktorá zošle kúzlo.“

„Weasley, vysvetli mi, v čom presne ten problém spočíva?“

„Nuž...“ Bill klesol na pohovku a potom vyskočil, keď naňho Snape nahnevane zazrel. „Nuž, existujú isté komplikácie.“

„Vymenuj ich! Pre Merlina, chlape, to ťa tie šaty tak zblbli?“

Bill si rukou prehrabol vlasy. „Môžem si sadnúť?“ spýtal sa žalostne. „Fleur mi práve povedala, že je tehotná a z toho dôvodu celú noc vracala. Som trochu rozhodený.“

„Gratulujem a vitaj v radostiach rodičovstva,“ Snape sa ironicky uškrnul. „A teraz mi povedz, Weasley, či ťa mám prekliať, aby som to z teba dostal? Som si istý, že slečna Delacourová bude v súčasnosti viac než potešená, ak vaše budúce dieťa nebude mať súrodencov!“ Pre zdôraznenie svojho stanoviska vytiahol prútik.

Bill pôsobil trochu nervózne a zostal stáť s prekríženými rukami. „V poriadku,“ povedal pokojnejšie. „Vyskytli sa tieto problémy: Po prvé – kúzlo Reparo Legilimentis, ktoré by zvrátilo Unde Orieris, vyžaduje enormné množstvo magických schopností.“

„Nechápem, ako tento problém súvisí s Hermionou? Je veľkou a mocnou čarodejnicou.“ Snape si vybral práve tento okamih, aby si sadol do hlbokého kresla pri kozube.

„No, to je len prvá časť problému. Problémov,“ Bill začal nervózne chodiť po izbe.

„Pokračuj!“

„Ďalším problémom je, že pokiaľ človek, ktorý bol pod vplyvom Refracta Legilimentis, zošle Reparo Legilimentis, je možné, že sa mu myseľ celkom vymaže. Obe kúzla majú tendenciu spolupôsobiť ako zle zoslané Obliviate.“

„Vysvetli mi to. A pre Merlina, ak je to pre teba dôležité, sadni si a prestaň mi drať koberec!“

Bill sa zosunul na pohovku, ruky si zložil do lona a jeden po druhom zachrupčal prstami. „Funguje to takto: keď človek zošle Refracto, a to je nasledované Reparom, obnoví niektoré spomienky. Ale obe kúzla musí zoslať na seba sám. Je to vlastne trochu účinnejšia vezzia Occulmens. Ale ak Refracto zošle niekto iný, účinky Repara môžu byť nebezpečné. Síce by zastavilo Unde Orieris, ale tiež by mohlo úplne vymazať myseľ subjektu.“ Oprel sa dozadu a roztiahol ruky.

„Chápem,“ povedal po chvíli Snape. Zamračil sa v sústredení. „Hermiona to kúzlo musí zoslať sama. Ale ak to urobí, zastaví nielen účinky Unde Orieris, ale tiež úplne stratí svoju myseľ, pretože niekto iný na ňu zoslal Refracto Legilimentis.

Bill zachmúrene prikývol. „Presne tak. Lenže ona to musí vedieť, Severus, nemôžeme pred ňou skrývať pravdu.“

„Nie, nemôžeme. Ale urobme ešte ďalší výskum, Weasley. Ako vieš, je chrabromilčanka ako ty, vyletí aj bez metly, keď sa dozvie, čo vieme.“

Bill prikývol a zaškeril sa. „Samozrejme, máš pravdu. Zajtra sa s tebou spojím cez hopšup sieť a môžeme na tom ešte trochu popracovať. Mal by som sa vrátiť, budem Fleur chýbať.“

„Weasley?“ Snape vstal opierajúc sa o palicu.

„Áno?“ Bill vyskočil z pohovky.

Snape odkrivkal do kuchynky a siahol do skrinky.

„Kým odídeš, vezmi si toto.“ Hodil ryšavcovi malú fľaštičku.

„Čo je to?“

„Elixír proti nevoľnosti. Je úplne bezpečný.“

Billov úsmev bol ešte širší, keď s rozmachom chytil fľaštičku. „Vďaka, Severus,“ povedal. „Myslím, že v skutočnosti vôbec nemáš nepríjemnú povahu, však áno?“

„Vypadni, Weasley!“ zavrčal a prebodol ho pohľadom.

Stále nevraživo hľadel na miesto, kde stál Bill, ešte dlho po tom, čo kozub prestal žiariť nazeleno.

 

*****

 

Snažil sa zaspať. Merlin vedel, že bol vyčerpaný – úplne vyšťavený – ale Billove slová mu hučali v hlave.

„Musí poznať pravdu, Severus.“

„Priveľa pravdy už bolo utajenej, Albus; zaslúži si to vedieť.“

„Keď bude pripravená, Severus, potom sa to dozvie.“

„Rozhodli ste sa, že bola pripravená v jedenástich! Aký je v tom rozdiel?“ pýtal sa portrétu.

„Keď skončí bitka, Severus, keď jej rodičia budú doma a v bezpečí, môžeme jej vrátiť všetko, čo stratila.“

„Nemôžete jej vrátiť...“ Snape zmĺkol, keď ochrany v riaditeľni začali blikať. Zase Alecto!

„Prirodzene, nechám ťa s tvojou dôležitou záležitosťou,“ povedal Albus so zdržanlivou pokorou, „ale musíš sa snažiť vidieť ucelený obraz, drahý chlapče.“

„Ten pravý sa ozval,“ zamrmlal Snape. A so zvýšeným hlasom zvolal: „Vôjdi, Alecto!“

 

 

AN: Úryvok, ktorý Hermiona číta Atalante, je z knihy "Baghorpes Unlimited" od Helen Cresswellovej a nepatrí mi.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.05. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 13. kapitola Od: GwenLoguir - 15.06. 2013
Mám v tom guláš (tých kúzlach...), tak proste čítam ďalej....

Re: 13. kapitola Od: teriisek - 26.04. 2013
Doufám, že se Hermiona rozhodne pro čarodějnický svět, obzvlášť po té "podpoře", kterou předvedla její matka. Koneckonců v normální realitě ji zřejmě opravdu nic moc nečeká. Jsem zvědavá, jestli to kouzlo riskne nebo ne. Díky za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 13. kapitola Od: solace - 28.04. 2013
Momentálne sa naozaj zdá príťažlivejšia čarodejnícka realita. V nej však nie sú jej rodičia a sestra. Teda rodičia sú v Austrálii a o sestre zatiaľ vieme len to, že existovala aj v tomto svete. Prezrádzať ďalší vývoj nebudem. Ako to celé dopadne sa dozvieš už čoskoro. Zostávajú už len štyri kapitoly. Ďakujem za odozvu, teriisku.

Re: 13. kapitola Od: tigy - 26.04. 2013
Myslím si, že Hermiona to riskne, že sa radšej rozhodne pre čarodejnícky svet so Severusom a možno novými spomienkami a taktiež, aj keď sa to v poviedke vlastne nespomína, aj jej rodičmi, veď ich mala aj v tam... takže podľa mňa plusy čarodejníckeho sveta vysoko prevažujú plusy sveta "reálneho" - no veď uznajte, supermarket?!
Re: 13. kapitola Od: solace - 28.04. 2013
Myslím, že tvoje úvahy sa uberajú správnym smerom;-) Čarodejnícky svet bude mať viac výhod, ak sa podarí nájsť Hermioniných rodičov v Austrálii a obnovia sa im spomienky. No, uvidíme, ako sa nakoniec všetko vyvŕbi. Vďaka za komentár, tigy.

Re: 13. kapitola Od: Julie - 26.04. 2013
Chudák Hermiona, zdá se mi to čím dál tím horší... ale pořád věřím že Severus to zvládne.
Re: 13. kapitola Od: solace - 28.04. 2013
Na Severusa je spoľah. Hádam si poradí. Vďaka, Julie.

Re: 13. kapitola Od: Gift - 25.04. 2013
Mota se to, mota... Co povidka, to vetsi zahada a tak trochu zoufalstvi, co se Hermionina stavu tyce. Chuderka se do toho cim dal tim vic propada. Ale co? Ja verim v Severuse a stastne konce!:-) Diky za preklad.
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Pozitívna viera a optimizmus je vždy namieste;-) A Severus je tiež známy tým, že sa nevzdáva. Takže s takouto kombináciou je šťastný koniec vysoko pravdepodobný:-) Ďakujem za odozvu, Gift.

Re: 13. kapitola Od: denice - 25.04. 2013
„Doktor Gupta povedal, že máš teraz, keď si opäť medzi nami, možnosť vybrať si, či zostaneš tu, alebo nás opustíš – a budeš pokračovať v živote, aký si mala.“ Hermionina matka je pro mě zdrojem překvapení, tak ona ví, že Hermiona žila v jiném světě? Myslela jsem, že Hermioniny výpadky považují za příznaky duševní poruchy, ne za jinou realitu. Ale už se zřejmě blížíme k finále, budu se opakovat, jsem velmi zvědavá na rozuzlení. Díky.
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Jocasta sa zrejme rozprávala s mužom. Tomu doktor Gupta hovoril v minulej kapitole, že ak sa Hermiona rozhodne, môže natrvalo zostať v ich svete - teda že bude pri vedomí. Celá tá veta, ktorú si citovala je myslená obrazne - sú tam použité eufemizmy, aby to nevyznelo príliš tvrdo. Jej rodičia a doktor stále považujú čarodejnícky svet za výplod Hermioninej fantázie, čiže duševnú chorobu. Áno, áno, koniec sa pomaly blíži a s ním aj ďalšie zvraty. Autorka nám nedá vydýchnuť;-) Vďaka za reakciu, denice.

Re: 13. kapitola Od: Zuzana - 25.04. 2013
Takže, teraz sa mi páčila Atlanta, a samozrejme Severus. Ale Bill prišiel o zaujímavým zistením. Ale neverím, že by Hermiona to kúzlo použila. Načo by jej bol taký život, bez spomienok? Alebo sa možno mýlim, keby vedela, že bude mať Severusa, tak by mohla žiť preto aby si vytvárala nové spomienky... Ďakujem za preklad.
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Atalanta vôbec nie je zlá - problémom bolo zrejme to, že sa za tých sedem rokov, čo bola Hermiona na klinike, veľa vecí zmenilo. Pôvodne však mali celkom dobrý vzťah - taký typický súrodenecký s väčším vekovým rozdielom. Pre Hermionu bude teraz dôležité rozhodnúť sa, či podstúpi riziko a zošle na seba Reparo, alebo bude všetko ako doposiaľ... prípadne horšie, pretože jej situácia sa každú chvíľu mení a asi nie k lepšiemu. Ale viac o tom v ďalších kapitolách. Ďakujem za reakciu, Zuzka.

Re: 13. kapitola Od: mayla - 25.04. 2013
Neviem sa dočkať, kedy jej to všetko povedia..aj keď, vie niekto vôbec všetko??..musím dúfať, že áno Ďakujem za krásny príbeh a skvelý preklad
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Nebude treba dlho čakať. Hermiona sa to dozvie už v ďalšej kapitole. A tá sa tu objaví vo štvrtok;-) Taktiež ti ďakujem za milý komentár, mayla.

Re: 13. kapitola Od: Jacomo - 25.04. 2013
Další, další komplikace. Proč by projednou nemohli mít ti dva prostě krásný, jednoduchý vztah bez nežádoucího vlivu okolí? No nic, jen povzdech, neber mě vážně, ono by se to pak asi tak dobře nečetlo, že. Připojuji se k volání po Severusově hlasu, určitě by Hermionu dokázal přitáhnout zpět mnohem účinněji. Veliké, převeliké díky za překlad další kapitoly. PS: Jo, jo, vyletět bez koštěte, to zvládám taky. Asi jsem skrytý nebelvír
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Ten krásny a jednoduchý vzťah obyčajne prichádza až so slovíčkom KONIEC. Veď to poznáš;-) Ale chápem, tiež si občas pri poviedkach tak povzdychnem. Severusov hlas ešte len príde na rad. Dámy, vy ste si to snáď vydupali. Alebo to bude intuícia? Ďakujem za odozvu, Jacomo. P.S. Schopnosť vyletieť bez metly brilantne zvládal aj Severus a ten sa Chrabromilu vyhýbal oblúkom. Takže to nemusí byť príznak diagnózy "chrabromil";-)

Re: 13. kapitola Od: Eily - 25.04. 2013
To se nám to setsakramentsky komplikuje. Kdyby si Hermiona vymazala celou paměť, tak to by jí už nic nepomohlo. Mohli by jí ukázat vše v myslánkách, ale bylo by to děsné. Ale věřím, že to dopadne dobře, takže si Mia paměť nevymaže. Harry je tu zdatný nitrozpytec, zajímavý posun od knihy. Ronald už se neukáže? Že by si zdravá Hermiona na něm pak mohla vyzkoušet nějaké menší prokletí, no ne? Malá Atalanta se nějak umoudřila. Doufám, že budeme mít možnost ji poznat i v kouzelnické realitě, kde paní Grangerová nebude Hermionu nutit pracovat v supermarketu. Těším se na příště Díky za překlad.
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Nevedia naisto, či by sa jej pamäť úplne vymazala, ale to riziko tam je. A asi je dosť veľké, keď sa ho boja. Hermiona bude musieť poznať pravdu a sama sa rozhodnúť, či do toho rizika pôjde. Ron sa už neukáže, čo by tam robil? Svadobné prípravy v plnom prúde... chlapec na to ide dosť zhurta. Atalanta sa objaví aj v čarodejníckom svete... a bude to zaujímavé. Som rada, že sa ti kapitola páčila. Ďakujem za komentár, Eily.

Re: 13. kapitola Od: Lupina - 25.04. 2013
Připojuji se, kvůli Severusovu hlasu bych vstala i z mrtvých :-) Jsem zvědavá, jak autorka vyřeší problém s vymazáním paměti. Jestli na něco přijdou, nebo skončí Hermi bez vzpomínek. Děkuji, Solace, za skvělý překlad :-)
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Keby Severus vedel, aká sila sa skrýva v jeho hlase! :-)) Momentálne sa však radšej tituluje "starý zvrhlík" a snaží sa Hermionu držať od tela. Uvidíme, ako dlho mu to vydrží;-) Problémy s pamäťovými zaklínadlami a protikúzlami sa budú riešiť až do konca. Takže rozuzlenie príde až so sedemnástou kapitolou. Vďaka za reakciu, Lupino.

Re: 13. kapitola Od: marci - 25.04. 2013
Pokud vím, odletět bez metly uměl Pán zla a Severus - že by skrytí Nebelvíři?? :) A Ano - ztotožňuji se s první komentující. kdyby na Hermionu mluvil Severus, žádná další realita by ji tolik nelákala.... Díky za krásný překlad, Solace.
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Vyletieť bez metly dokážeme asi všetci, najmä tie prchkejšie povahy. Severus by Hermionu určite dokázal motivovať viac - bol by lepším dôvodom na zotrvanie v čarodejníckom svete... ale, keď nechce byť súčasťou jej života. Veď to poznáš - typický Severus *prevracia očami*. Vďaka za komentík, marci.

Re: 13. kapitola Od: arkama - 25.04. 2013
Jednoznačne by mal Severus na ňu hovoriť keď je mimo a chytiť ju za ruku, alebo hocikde inde, aale nech už niečo robí, aby mala motiváciu sa vrátiť. :))  Stále dookola "zvrhlík, starý zvrhlík" a žiadna poriadna zvrhlícka akcia :DDOna sa podľa mňa nechce vrátiť na trvalo do čarodejníckeho sveta, lebo v tej druhej realite ju držia rodičia. V čarodejníckom sú mŕtvi, či ako? Načo by sa tam stále chcela zostať. Hermiona, poď domov, lebo Severusa treba zachrániť :DDDíky solace :)
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Áno, máš pravdu, mal by sa o niečo pokúsiť a aj sa onedlho pokúsi... i keď to bude skôr zo zúfalstva, než z presvedčenia. Hermionu viaže k muklovskému svetu silnejšie puto. K čarodejníckemu ju zasa začína ťahať srdce. Potrebovala by však silnejšiu väzbu, ktorú jej zatiaľ "starý zvrhlík" nie je ochotný poskytnúť. Hermionini rodičia sú v čarodejníckom svete v Austrálii (autorka sa drží kánonu). No, zostáva ešte pár kapitol a všetko bude prinajmenšom jasnejšie. Ďakujem za reakciu, arkama:-)

Re: 13. kapitola Od: tiberia - 25.04. 2013
Možná, že kdyby slyšela Severusův hlas, vracela by se mnohem ochotněji. Ako vieš, je chrabromilčanka ako ty, odletí bez metly, keď sa dozvie, čo vieme.“ Vylítne, ani koště nebude potřebovat - to je nádherný výraz. Díky za další kapitolu.
Re: 13. kapitola Od: solace - 25.04. 2013
Severus by na ňu mal určite väčší vplyv, i keď k Harrymu ju viaže tiež silné priateľské puto. Momentálne to však vyzerá tak, že si to podelili - legilimenciu má na starosti Harry a Severus sa venuje výskumu, príprave elixíru a rôznym meditatívnym cvičeniam na obnovenie a posilnenie pamäti. Vďaka za komentár, tiberie.

Prehľad článkov k tejto téme:

sc010f: ( solace )23.05. 201317. kapitola
sc010f: ( solace )16.05. 201316. kapitola
sc010f: ( solace )09.05. 201315. kapitola
sc010f: ( solace )02.05. 201314. kapitola
sc010f: ( solace )25.04. 201313. kapitola
sc010f: ( solace )18.04. 201312. kapitola
sc010f: ( solace )11.04. 201311. kapitola
sc010f: ( solace )04.04. 201310. kapitola
sc010f: ( solace )28.03. 20139. kapitola
sc010f: ( solace )21.03. 20138. kapitola
sc010f: ( solace )14.03. 20137. kapitola
sc010f: ( solace )07.03. 20136. kapitola
sc010f: ( solace )28.02. 20135. kapitola
sc010f: ( solace )21.02. 20134. kapitola
sc010f: ( solace )15.02. 20133. kapitola
sc010f: ( solace )07.02. 20132. kapitola
sc010f: ( solace )31.01. 20131. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( solace )24.01. 2013Úvod