Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Patoložky II

Otázky a odpovědi

Preklady jednorazoviek od Patoložky II
Vložené: Patolozka - 26.05. 2013 Téma: Preklady jednorazoviek od Patoložky II
Patolozka nám napísal:
Pro Jimmi, aby se jí vždycky moc dařilo. Trochu smutné, ale... nešlo odolat.
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Questions and Answers – Otázky a odpovědi

Autor: Annymc; Překlad: Patoložka; Beta-read: Claire

http://www.fanfiction.net/s/978035/1/Questions-and-Answers

Angst/Drama, snarry slash, NC-17

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. This fanfiction was written by Annymc, czech translation was created by Patolozka.

Popis příběhu: Harry Potter má na Severus Snapea mnoho otázek.

ooOoo

Harry znovu položil hlavu na péřový polštář, odpočíval opřený o pelest postele. Byl upocený a ukojený, spokojený poprvé za mnoho dní. Dlouhé štíhlé tělo vedle něj se ve spánku pohnulo. Černé oči se zachvěním otevřely, muž byl vzhůru.

„Jdi spát, Harry,“ nařídil mu uhlazený hlas. Harry se ušklíbl a dlouze nasál kouř do úst. Muž ležící vedle něj pozvedl obočí. „Řekl jsem ti, abys v mých pokojích tyhle proklaté věci nekouřil. Dej to pryč nebo odejdi, ty bezvýznamný blbče,“ hartusil ten hlas. Harry se zaklonil a vypustil jedním dlouhým výdechem mlhavý kouř, který se okamžitě vytratil.

„Bez kouře, bez vůně, bez chuti… ale i tak nějakým způsobem uspokojivé, a nedávají ti důvod si stěžovat,“ odpověděl Harry, natáhl se zpátky a opětovně potáhl. Vysoké tělo po jeho boku se náhle posadilo. Rychlá ruka se vymrštila a chňapla po ubalené cigaretě v jeho prstech. V půlce ji přelomit a spálit na popel byla otázka několika vteřin.

„Ano, možná je to tak. Ale i přes to se to stále nachází v mé posteli, ve které ležíš, a tudíž v mých komnatách. Žádal jsem tě, abys to nedělal, a to, že stále pokračuješ v kouření, mě dohání k zuřivosti!“ mračil se tentokrát. Harry pobaveně sledoval, jak byl popel rozfoukán a odnesen tíživým průvanem, který se touto dobou vždy proháněl podzemím.

„Proč tě to vůbec vzrušuje, Seve?“ zeptal se Harry usazený ve vzdálenějším konci postele.

„Jednou tě to zabije,“ odpověděl Severus a znovu ulehl.

„Každý jednou musí zemřít…“ zašeptal si Harry pod fousy. Severus předstíral, že to neslyšel. „Ano, no, ale nechápu, proč by tě myšlenka na takový konec měla tak trápit. Jsem prostě jenom další osoba na příležitostný sex, ne?“ dobíral si ho, otočil se na bok, aby pohlédl na svého postelového partnera. Severus se na něj podíval, výraz prázdný.

„Ano, ale jsi v tom tak strašlivě dobrý, že nenávidím představu, že se zhroutíš a zemřeš dřív, než mě přestaneš bavit,“ odpověděl. Poté se odsunul a zavřel oči, jako by chtěl spát. Harry se přetočil a balancoval hlavou opřenou o svou dlaň, loket vtištěný do matrace. Soustředil se na jizvy, které křižovaly Severusovu hruď jako nějaká dětská malůvka. Tu a tam, bez náznaku řádu nebo stylu. Obkreslil jednu, která se stáčela kolem vystouplé klíční kosti, než se náhle oddělila dolů jako ocas tvrdého Y.

„Kde jsi přišel k téhle?“ otázal se. Neočekával odpověď. Severus mu nikdy neodpovídal, když pokládal otázky. Jenom na něj zpříma hleděl nebo se ho v odezvě zeptal na podobnou osobní otázku.

„Kdy sis poprvé uvědomil, že jsi sirotek?“ zeptal se tentokrát. Harry vedle něj ztuhnul. Většinou na takové dotazy nereagoval. Z nějakého zvláštního důvodu se ale tentokrát cílit povinen to udělat.

„Byly mi tři. Upadl jsem a rozsekal jsem si na ostrých kamenech, které lemovaly zahradu, koleno. Seděl jsem na trávníku a brečel skoro hodinu, volal svou matku. Myslel jsem si, že třeba přijde teta. Koleno bylo celé rozdrásané a poměrně hodně krvácelo. Nikdy nepřišla. Po chvíli se krvácení zastavilo a já jsem se dobelhal do domu. Teta a strýc seděli v obývacím pokoji u stolu a večeřeli, krmili mého bratrance.“ Harryho oči pohasly. Pokračoval v obkreslování jizvy na straně Severusova krku. „Šel jsem dovnitř a došel mezi ně. Mami? zeptal jsem se. Strýc mě udeřil rukou tak silně, že jsem zasáhl zeď za sebou. My nejsme tvoji rodiče, kluku. Tvoji rodiče jsou mrtví. Zvykni si na to! posmíval se mi. Tehdy mi to došlo…“ Jeho oči se zdály znovu přítomné. Vzhlédly k Severusovi, a pak ztvrdly tak, jak je Severus ještě nikdy neviděl. Harryho prsty se přestaly pohybovat. Jeho ruka ležela povadle na Severusových prsou. „Tehdy mi došlo, že nemám rodiče. Tehdy mi došlo, že mě má rodina nikdy nebude milovat. Tohle bylo poprvé v životě, kdy si pamatuji, jak se mi lámalo srdce, že mě nikdo nechtěl. Že se nikdo nezajímal. Kdybych prostě zůstal sedět na trávníku a vykrvácel tam k smrti, byli by šťastní, že se mě zbavili.“

Harry se odtáhl a posadil se na stranu postele. Severus ležel bez pohybu vedle něj. Harry se sehnul a natáhl se pro džíny. Postavil se, oblékl se do těch velkých nohavic a upravil si je. Prakticky v nich plaval. Natáhl si tričko a upevnil pásek na místo. Vklouzl do bot, zatřepal se svým studentským hábitem a přehodil si jej přes ramena. Pak se otočil a Severus si byl jistý, že by měl v zelených očích vidět slzy. Ale viděl jen prázdnotu.

„Ron se bude shánět, kde jsem. Dobrou noc, profesore,“ pronesl chlapec tiše. Bezhlučně přešel pokojem. Severus Snape zůstal omráčeně ležet, beze slova, neschopen formulovat odpověď.

ooOoo

Příště když se Harry ocitl v posteli se Severusem Snapem, sténal, jak byla jeho vybledlá jizva na levém koleni lízána a líbána a vysávána, dokud Harry nevyvrcholil, křičíce jméno svého milence. Nikdy o tom znovu nemluvili. Avšak zrodila se nová tradice.

ooOoo

Následující noc, kterou strávili spolu, Harry položil další otázku.

„Proč ses připojil ke Smrtijedům?“ zašeptal do Severusova hrdla. Ruka, která přejížděla nahoru a dolů po Harryho opálených zádech, neochabla. Severus prostě odvětil svou otázkou a přitáhl si to hubené tělo těsněji k sobě.

„Proč nikdy nejezdíš domů na prázdniny?“ Harry se pevněji stočil do sebe po jeho boku, ale přehodil paži přes bledou hruď, jako by se pokoušel dostat ještě blíž.

„Nechtějí mě tam. Teď mě dokonce nenávidí ještě víc, než když jsem byl dítě,“ zašeptal. Severus přikývl a prohrábl rukou jeho rozčepýřené vlasy.

ooOoo

„Harry?“ zašeptal, hlas zadýchaný a znavený. Harry zamručel a přetočil se na druhou stranu s takovým úsilím, které zvládne jen důkladně usouložený jedinec. Drobně se usmál a zasunul dlouhý uvolněný pramen vlasů za Severusovo ucho.

„Jo,“ odpověděl šeptem.

„Zůstaň na vánoční prázdniny se mnou tady dole…“ přišla tichá odpověď. Úsměv na vteřinku povadl a pak se vrátil plnou silou. Harry se usmál a přitáhl si tvář staršího muže dolů pro řádný polibek. Pak se odtáhl a přikývl.

„Dobře,“ zašeptal, hlavou spočinul na jeho rameni. Zavřel oči a usnul.

ooOoo

„Seve, proč jsi doopravdy nenáviděl mého otce?“ zašeptal Harry.

„Harry, proč ti žádné oblečení nikdy nesedí?“

ooOoo

„Severusi, jaký je to pocit, když tě volá?“

„Pamatuješ si něco o své matce a otci?“

ooOoo

„Proč Voldemorta tak hrozně nenávidíš?“

„Proč tebou tvá mudlovská rodina tak moc opovrhuje?“

ooOoo

„Co se děje na smrtijedských setkáních?“

„O čem jsi snil dnešní noc?“

ooOoo

„Proč vždycky necháváš jedno světlo svítit?“

„Proč se nikdy nedokážeš držet pravidel?“

ooOoo

„Proč nikdy neodpovídáš na mé otázky?“

„Proč je nikdy nepřestaneš klást?“

ooOoo

„Kdyby ti ze života zbývala poslední noc, jak bys ji strávil?“ Ticho. „Nehodláš se mě na nic ptát?“

„Strávil bych noc s tebou v mém náručí, přesně jako teď, v tuto chvíli…“ přišla odpověď šeptem. Na to Harry nevěděl co říct.

ooOoo

Příštího rána, když se Harry probudil, pocítil prudkou bolest hlavy. Posadil se a rozhlédl se. Severus seděl v křesle v rohu a pozoroval ho.

„Je to tady…“ řekl tiše. Harry se odvrátil, než přikývl. Začal si sbírat své věci. Už měl napůl natažené triko, když se mu zezadu kolem pasu omotaly pevné paže.

„Seve?“ zašeptal Harry. Silné paže ho otočily. Ruka uchopila jeho dlaň a přesunula ji ke známé jizvě obkreslující jeho klíční kost.

„Když před šestnácti lety vybuchl dům v Godrikově dole, všude létaly kusy dřeva a kovu. Protože mě tvá matka nemilovala. Protože místo mě milovala jeho. Jako by mi byla z těla vypalována duše a nahrazena bolestivým, žhnoucím jedem. Protože ji zabil a stále se znovu a znovu pokoušel zabít tebe. To ti nikdy nepovím, protože tím by si nikdo neměl projít. Protože se děsím toho, že si pro mě v noci přijdou, a chci je vidět, než udeří. Protože některé otázky, Harry, je lepší nechat nezodpovězené, nebo lépe, ani nezačínat s jejich pokládáním. Strávil bych poslední noc na Zemi prostě tak, jak jsme ji strávili minulou noc, protože ty jsi všechno, na čem mi teď záleží.“ Harry cítil, jak ho v očích pálí slzy, když naslouchal odpovědím na všechny otázky, které kdy položil. Přitáhl si staršího muže do objetí, těsně.

„Miluješ mě?“ zašeptal.

„Ano.“

„Dost na to, abys přežil nadcházející bitvu?“

„Pokud musím…“

„Musíš, protože pro tebe mám ještě jednu otázku a ty si ji budeš muset promyslet, než mi po pravdě odpovíš.“ Severus se odtáhl, aby pohlédl dolů na chlapce, kterého držel. „Zůstaneš se mnou na věčnost?“ zeptal se. Severusova obočí se zvrásnila. Jeho ústa se otevřela k odpovědi. Harry se vytáhl a políbil ho. Pak se vzdálil a rukou projel skrz Severusovy dlouhé vlasy. „Později, řekneš mi to později…“ zašeptal. Severus přikývl. Harry se usmál a vtisknul mu prostý, cudný polibek na rty, než se otočil a odešel, hůlku v pohotovosti a připravený, opustil bezpečí podzemí.

Konec

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 26.09. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Otázky a odpovědi Od: nicco - 30.05. 2013
Přiznám se, že se mi u toho chtělo plakat. Jsem moc ráda, že to nemělo jasný smutný konec, takovým povídkám se zásadně vyhýbám. Bylo to moc krásné. Díky ti, Patoložko.

Re: Otázky a odpovědi Od: Zuzana - 27.05. 2013
Silné. Smutné... Ale keď je to fanfiction a nie realita, tak to Severus prežil a odpovie aj na tú otázku... Ďakujem za preklad.

Re: Otázky a odpovědi Od: SlavaDragomir - 27.05. 2013
Krásne. :) Ďakujem za preklad! :)

Re: Otázky a odpovědi Od: Saskya - 27.05. 2013
veľmi krásna poviedka :) koniec si predstavíme šťastný tak veľmi, ako len môže byť :)

Re: Otázky a odpovědi Od: teriisek - 27.05. 2013
Severus má dobrou paměť, já se k těm otázkám musela vrátit. Pěkné, díky za překlad!

Re: Otázky a odpovědi Od: tiberia - 27.05. 2013
Ne, není to smutná povídka. Je o naději a má otevřený konec. A když ho Severus miluje natolik, aby si pamatoval každou jeho otázku, tak určitě dokáže zůstat naživu, aby si užil jejich společnou budoucnost. Díky za překlad!

Re: Otázky a odpovědi Od: marci - 27.05. 2013
Tak tohle mělo rozhodně atmosféru. Strhující! Jak teď betím dvoje snamione, moc mi snarry nejde po srsti, ale Tvůj výběr byl skvělý. Jako vždy. Díky moc - krásný překlad :)

Re: Otázky a odpovědi Od: Elza - 27.05. 2013
Velice pěkný nápad - otázky a koncentrovaná odpověď. *:-) Jen škoda, že je to ten pro mne nemožný vztah mentor/podřízený. Ale co je v životě dokonalé? Díky za výběr. Vážně povedený překlad. *;-)

Re: Otázky a odpovědi Od: denice - 26.05. 2013
Krásná povídka, máš pravdu, že trochu smutná, ale rozhodně si nepřipouštím špatný konec - pro mě Severus přežil a vrátil se k Harrymu. Díky.

Re: Otázky a odpovědi Od: Jimmi - 26.05. 2013
Waw, to bola nádhera. Prečo si to označila ako smutné? Bála som sa, že to zle skončí a je mi srdečne jedno ako dopadol kánon, tento koniec je otvorený a keďže je to FF, dopadne tak ako chceme. Inak, keby raz chcela Rowly Snapa oživiť, má na to dobrý priestor - nikdy nespomenula, čo sa stalo s jeho telom, to, že si Harry myslel, že je mŕtvy - Harry si už myslel vecí - a v jeho smrti je taký hrozný logický nezmysel - roky po boku Nagini a on nie je imúnny voči jedu? Neuverím. Snarry ma vždy privedie na myšlienky o konci série... radšej končím. Ďakujem za všetko
Re: Otázky a odpovědi Od: Patolozka - 26.05. 2013
Jsem ráda, že se líbila. Když jsem ji našla, a stalo se tak zhruba před 4mi dny, tak jsem nedokázala odolat a čím vícekrát jsem ji četla, tím více se mi líbila. A možná proto jsem ji označila jako smutnou, protože tohle téma prostě takové je. Ovšem ano, na druhou stranu je zcela otevřené a já jsem si jistá, že byl v následujících hodinách Voldemort fuč a Harry i Severus naživu, označeni za hrdiny, ponecháni svému osudu tak, jak to sami chtějí a jak si zaslouží:-) Prostě Happy end! A ne, já tragické povídky nepřekládám. Věšinou ani nečtu, k jedné z nich se odhodlávám už asi rok a stále to nějak odkládám... Takže děkuji moc za komentík, ať se ti daří, Jimmi:-)

Re: Otázky a odpovědi Od: Gift - 26.05. 2013
Priznavam, ze mam tak trosku problem s povidkami, kde je zak(yne)-profesor vztah, ale tohle... bylo jednoduse nadherne. Smutne, vlastne s otevrenym koncem, ale nadherne. Co vic, moc pekne prelozene, cetlo se to uplne samo. Diky.

Re: Otázky a odpovědi Od: arkama - 26.05. 2013
Toto bolo veľmi pekné. Takéto veci ma bavia :)) Díky PatoložkaA Jimmi všetko najlepšie!

Prehľad článkov k tejto téme:

suitesamba: ( Patolozka )05.06. 2014Třikrát poprvé a jednou navždy
Alisanne: ( Patolozka )18.11. 2013Holmes svému Watsonovi
JustJeanette: ( Patolozka )12.11. 2013Skeč mrtvý Voldemort
YenGirl: ( Patolozka )31.10. 2013Jsi to ty
emynn: ( Patolozka )13.08. 2013V hodině duchů
Annymc: ( Patolozka )04.07. 2013Jak se jen opovažujete?
snapeswidow: ( Patolozka )19.06. 2013Pochod smrti
emynn: ( Patolozka )30.05. 2013Milencův dotek
snapeswidow: ( Patolozka )26.05. 2013Otázky a odpovědi
emynn: ( Patolozka )23.04. 2013Jeden princ mezi všemi 2/2
emynn: ( Patolozka )19.04. 2013Jeden princ mezi všemi 1/2
emynn: ( Patolozka )04.03. 2013Dokonalý milostný příběh
YenGirl: ( Patolozka )13.02. 2013Otočte se, neboť naděje stále trvá
The Half Mad Muggle: ( Patolozka )08.01. 2013Seznamy