Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Fénixova pieseň

5. Prípravy

Fénixova pieseň
Vložené: solace - 10.10. 2013 Téma: Fénixova pieseň
solace nám napísal:

Fénixova pieseň

alebo Hermiona Grangerová a Polovičný princ

Autor: grangerous

Preklad a banner: solace

Beta: arkama

Originál: http://www.fanfiction.net/s/4763572/1/Phoenix-Song-or-Hermione-Granger-and-the-HB-P

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

5. Prípravy

 

Hermiona bola prepustená z nemocničného krídla tri dni pred koncom školského roka. Profesora Snapa nevidela od ich neskorého nočného rozhovoru, ale niekoľkokrát sa prebudila s pocitom, že ho práve prepásla a pri jednej príležitosti našla na nočnom stolíku vedľa liečivých elixírov úhľadnú kôpku kníh. Jazva, ktorá sa jej tiahla krížom cez hruď výrazne vybledla. Madam Pomfreyová jej dala krém, aby ho používala každé ráno a elixír, ktorý mala užívať raz týždenne, no tiež ju upozornila, že stopa po zranení pravdepodobne nikdy úplne nezmizne. Hermione to neprekážalo. Mala pocit, že z toho vyviazla ľahko a objavil sa u nej zvyk trieť si čerstvo zahojenú hrboľatú kožu blízko kľúčnej kosti. Vďaka tomu sa cítila akási silnejšia, odhodlanejšia a menej stratená.

Prvé dva týždne prázdnin strávila so svojimi rodičmi. Jej mama si vzala dovolenku a aj otcovi sa podarilo uvoľniť z práce na niekoľko popoludní. Tešil sa z dcérinho novoobjaveného záujmu o behanie a o inom ani nehovoril. Dal jej množstvo rád ohľadom behu na dlhé, stredné i krátke vzdialenosti a strečingu. Požičal jej niekoľko kníh a ukázal pár internetových stránok, ktoré umožňovali vytvoriť si tréningové plány a vyrátať rýchlosť behu. Okrem toho s ňou behal. Našťastie sa prispôsobil jej pomalšiemu tempu a pozastavil s ňou rozhovor zakaždým, keď jej došiel dych (čo sa spočiatku stávalo často).

Hermiona dlho váhala, koľko toho povedať rodičom o udalostiach predošlého roka. Rokfort mal zvláštnu stratégiu pokiaľ išlo o muklovských rodičov a magické zranenia. Grangerovci boli na konci Hermioninho druhého ročníka celkom oprávnene nahnevaní, keď zistili, že väčšinu roka strávila v kóme a nič o tom nevedeli. Pohrozili, že ju vezmú zo školy a bolo potrebné vážne stretnutie s profesorkou McGonagallovou, plné strašných varovaní o hrozných následkoch spolužitia s nevyškolenou čarodejnicou, aby zmenili názor. Jednako potrebovali vedieť o návrate lorda Voldemorta, hlavne kvôli vlastnej bezpečnosti a Hermiona si bola skoro istá, že budú menej zúriť pokiaľ ide o novú jazvu, ak o nej budú počuť najskôr od nej. Napokon trošičku zahmlievala: porozprávala im o Dumbledorovej konfrontácii s Voldemortom na ministerstve (pričom vynechala svoju účasť spolu s Harrym a ostatnými) a zranenie vysvetlila ako nehodu počas „tréningu súbojov“. „Keďže je vojna, mami, berú sebaobranu naozaj vážne a profesor Snape ma ihneď uzdravil, takže sa niet čoho obávať...“ Prišlo jej trochu nevoľno, že rodičia považujú jej klamstvá za také presvedčivé, no iba si nenápadne pošúchala jazvu a ústa držala pevne zavreté.

Len čo sa mama vrátila do práce, Hermiona začala tráviť väčšinu času v Brlohu, domov sa vracala len na víkendy. Pre pár rokmi pán Weasley pripojil kozub v spálni jej rodičov k hop-šup sieti, čo veľmi zjednodušilo prechádzanie z jedného miesta na druhé. Harry tiež býval v Brlohu a prepchatý dom Weasleyovcov bol oveľa zábavnejší, než keby sa strácala v londýnskej radovej zástavbe. Napriek tomu sa jej často uľavilo, keď cez víkendy unikla pred hlukom a zhonom a dlhé behy, v ktorých pokračovala s otcom každé nedeľné dopoludnie, sa stávali čoraz obľúbenejšou časťou jej letného stereotypu.

Hermiona sa dôsledne držala bežeckého plánu. Profesor Snape mal pravdu: matematika a logika teórie behu ju fascinovala, mohla behať sama a dalo sa to naučiť z knihy. Metlobal bol niečím celkom iným. Aj keď škrípala zubami a hrala po boku Harryho, Rona a Ginny, zakaždým o nej vyhlásili, že je dosť mizerná hráčka a zlepšuje sa len pomaly. Zdalo sa jej, že hra postupuje príliš rýchlo a na konci zápasu sa takmer vždy cítila zahanbená. Aj pri obmedzení výšky počas hry na dvore za Brlohom v nej prázdny priestor medzi metlou a zemou vyvolával závraty a úzkosť. Ak už nevieš byť odvážna, Grangerová, hovorila si, buď aspoň tvrdohlavá.

Taktiež vykonávala mentálne cvičenia, ktoré jej Snape zadal. Pred odchodom z Rokfortu si začarovala obaly kníh, ktoré jej požičal, aby vyzerali ako staršie čísla Modernej aritmancie. Jedine Bill mohol prejaviť záujem a otvoriť takéto publikácie, ale bol tak zabraný do flirtovania s Fleur, že ich pokojne mohla mať po ruke, dokonca ich mohla v kuchyni Brlohu niekoľkokrát čítať. Vlastne si uvedomila, že Hermiona Grangerová zahĺbená do kníh, je prakticky neviditeľná. Kým sa neočakávane nepohla, alebo nevzhliadla hore, dospelí by sa rozprávali, ako keby tam vôbec nebola, trúsili by drobné pikošky týkajúce sa ostatných členov rádu či novinky o ďalších útokoch smrťožrútov. Obzvlášť Snapovo meno vždy pritiahlo jej pozornosť. Nikomu nepovedala o jeho úlohe pri vyliečení Dolohovovej kliatby, alebo o ich zvláštnom nočnom rozhovore. Len jediný raz upadla do pokušenia, keď sa Harry zmienil o svojich nadchádzajúcich hodinách s Dumbledorom, no bola si istá, že priatelia by neboli takí nadšení z jej hodín s profesorom Snapom ako ona. Jeho prísľub učiť ju bol tak trochu ako jej jazva – nový, hrboľatý a skrytý pred zrakmi; stále sa tej spomienky dotýkala, akoby to bol talizman, myšlienka na to ju desila, ale aj upokojovala; nabudúce bude bojovať lepšie, nabudúce bude silnejšia.

Jeho meno spomínali málokedy a aj vtedy iba okrajovo; „Snape bude zajtra na stretnutí rádu“, „Snape povedal, aby sa Dumbledore naisto porozprával s Minervou“. Bohužiaľ, žiadne z týchto stretnutí sa nekonalo priamo v Brlohu a ona bola veľmi sklamaná, že ho nevidela.

V skutočnosti si ráno po Harryho narodeninách ostro vynadala, keď sa prichytila, že ležiac na posteli premýšľa o neprítomnom profesorovi: Rýchlo sa u teba rozvinie nezdravá posadnutosť týmto mužom! Vykĺzla spod periny, schytila svoje bežecké oblečenie a vykradla sa von bez toho, aby zobudila Ginny. Pred odchodom z Brlohu použila na seba splývacie zaklínadlo a prútik si zastrčila pod potítko tak, že priliehal k vnútornej strane jej ruky. Bežala takmer štyri míle cez polia mimo dediny. Obloha bola jasná a pofukoval príjemný chladný vetrík; cítila sa skvelo. Približne od minulého týždňa sa beh stal ľahším. V cieľovej rovinke zrýchlila, vyčerpaná a ťažko dýchajúc sa vrútila do dvora Brloha.

„Kto je tam?!“ Harry ju vyľakal rovnako ako ona jeho. Stuhol v súbojníckom postoji s prútikom namiereným priamo na ňu.

„Zadrž, Harry! To som ja, Hermiona.“ Rýchlo zrušila splývacie zaklínadlo, teplo protikúzla jej stieklo dolu chrbtom.

„Dočerta, vydesila si ma na smrť,“ odvetil, prehrabol si ofinu a zosunul sa na zem.

„Aj ty mňa.“ Naklonila sa dopredu a rukami sa oprela o kolená. Snažila sa chytiť dych, bojujúc s následkami behu a záplavou adrenalínu, ktorú v nej vyvolalo Harryho náhle zjavenie sa.

Úľava na jeho tvári sa rozplynula do namrzenosti. „Kiežby som mohol odísť z dvora,“ podotkol trpko.

Hermiona mala dosť slušnosti, aby sa tvárila mierne previnilo. „No, ehm, nepýtala som si povolenie,“ odvetila a potom nepresvedčivo dodala, „mala som prútik.“ Nieže by som ho chcela použiť!

Harry na ňu prekvapene pozrel. „To ti nie je podobné, Miona,“ poznamenal. „Venovať sa cvičeniu ti vlastne nie je podobné vôbec. Čo to do teba vošlo?“

Hermiona si chytila nohu a natiahla stehenné svaly. „Nuž, ehm, niekde som čítala, že zlepšenie fyzickej kondície posilňuje magickú silu. Myslím, že som bola trochu sklamaná mojimi známkami z obrany.“ Krivo sa na naňho usmiala a začala si naťahovať druhú nohu. „V budúcom roku chcem byť lepšia. Chcem byť lepšia, keď budeme znovu bojovať so smrťožrútmi.“

Po tých slovách sa Harry v sede mierne narovnal. Namosúrený výraz, ktorý sa mu občas usadil na tvári, sa trošičku zjemnil. „Si úžasná, Hermiona.“

„Hlúposť.“ Posadila sa vedľa neho. „Harry, na ministerstve si mi zachránil život. A ak by som bola len o štipku lepšia v obrane a Dolohova by som omráčila a nie umlčala, možno by som nebola vôbec zranená.“

Harryho tvár znovu potemnela. „Je to moja vina, že ste tam niektorí ešte boli! Sama si vravela, že mám slabosť pre zachraňovanie ľudí. Ak by som neveril Voldemortovi...“

„Harry! Voldemort ťa oklamal. Oklamal ťa, lebo je zlý a ty si mu na to skočil, lebo si v podstate dobrý. Nemáš sa za čo hanbiť! Ak dovolíš, aby ťa jeho činy zmenili, potom nad tebou vyhrá.“

„Prekristapána, Hermiona.“ Pritiahol si kolená k tvári a zaboril ju medzi stehná. „Hovoríš ako Dumbledore!“

Hermiona čo najviac znížila hlas. „Chlapče môj,“ odvetila a slušne pritom napodobnila riaditeľov zadumaný hlas, „vždy som bol expert na všehodžús.“

Veselé odfrknutie, ktorým odmenil jej chabý pokus o vtip ju nesmierne potešil. Od Síriusovej smrti bol príliš popudlivý, aby jeho smiech brala ako samozrejmosť. „Poď,“ zasmiala na oplátku, postavila sa na nohy a natiahla ruku, aby mu pomohla vstať. „Stavím sa, že Molly je už hotová s raňajkami.“

Keď ju chytil za ruku, na chvíľu sa zastavil a s prižmúrenými očami sa zadíval na jej veľkoryso odhalené nohy vykúkajúce spod bežeckých šortiek. „Vieš, Hermiona, tvoj posilňovací plán prináša aj niekoľko ďalších výhod.“

„Daj si pozor, Harry James Potter, takúto drzosť nestrpím od nikoho!“ Napriek svojim prísnym slovám očervenela od radosti. Bolo príjemné vedieť, že jeden z jej priateľov si všimol, že je dievča, hoci by bola radšej, keby to bol ten druhý.

Vnútri ich nečakala len Molly s raňajkami, ale aj Ron, Ginny a listy z Rokfortu. Hermiona otvorila svoj a preletela pohľadom po sprievodnom liste – blahoželáme vám k NKÚ, vitajte v šiestom ročníku, začiatok prípravy na MLOKy, opäť prefektka, všetky tie pekné bežné veci – a rýchlo sa zamerala na zoznam kníh. Fíha, tieto aritmantické knihy vyzerajú skvelo! Už dlho túžila po výtlačku Aplikovanej teórie aritmantických princípov pre pokročilých. Keď jej oči skĺzli k spodnej časti listu, srdce sa jej na chvíľu zastavilo. Na koniec zoznamu boli typickým špicatým rukopisom majstra elixírov dopísané ďalšie tri tituly: Základné obranné kúzla, Obrana tela aj mysleUplatňovanie opatrnosti: Zlepšenie magických reflexov. Srdce jej vzrušene bilo. Podvedome zdvihla ruku a jemne si pošúchala jazvu. Nesnívam, pomyslela si.

Harryho výkrik ju vytrhol zo snenia. Vedľa svojho otvoreného listu držal v ruke zlato-červený odznak. Hermiona naň chvíľu nechápavo hľadela. Tiež bol prefektom? S radostným úškrnom jej ho strčil pod nos: kapitán metlobalového tímu.

„Tým získavaš rovnaké postavenie ako prefekti!“ nadchýnala sa. „Teraz môžeš používať naše špeciálne kúpeľne a všetko ostatné!“

V niekoľkých nasledujúcich dňoch sa snažila nepozerať príliš často na zoznam. Hoci slintanie nad knihami bolo pre ňu typické, nechcela, aby si niektorý z chlapcov všimol písmo profesora Snapa a vypytoval sa jej na to. Avšak, keď sa konečne dostali na nákupy do Šikmej uličky, nemohla skryť sklamanie nad Arturovým návrhom, aby sa skupina rozdelila.

„Molly, nemá zmysel, aby sme k madam Malkinovej išli všetci,“ namietal. „Títo traja nech idú s Hagridom a my zatiaľ môžeme ísť k Flourishovi a Blottsovi kúpiť všetkým knihy.“

Len neochotne sa vzdala svojho zoznamu, čo Rona evidentne pobavilo.

„No tak, Hermiona,“ zasmial sa a objal ju okolo pliec. „Do kníhkupectva môžeš ísť niekedy inokedy, keď budeme mať viacej času na naše zábavky. Okrem toho, aj tak sa čoskoro vrátime do Rokfortu a vo svojej posvätnej knižnici môžeš tráviť toľko času, koľko chceš.“

„Vážne, Ron?“ snažila sa udržať nevrlý tón hlasu, no proti jej vôli sa doň vkradol nádych veselosti. „Necháš ma v nej tráviť toľko času, koľko chcem a nikdy ma nebudeš ťahať von?“

„Len keď to bude absolútne nevyhnutné pre tvoje zdravie!“ ohradil sa. „Bolí ma to oveľa viac než teba.“

„Moja reč.“ Hermiona sa zachichotala a zľahka ho udrela do rebier.

 

* * * * *

 

Krátko po výlete do Šikmej uličky si uvedomila, že nebol menej bohatý na udalosti než zvyčajný život s Harrym. Draco Malfoy mal určite niečo za lubom, jeho správanie u Borgina a Burksa nebolo ani zďaleka nevinné. V tomto rozhodne súhlasila s Harrym. Vari nešla do obchodu a nesnažila sa zistiť viac? No i tak bolo niečo znepokojivé na posadnutosti, ktorá sa u Harryho prejavovala. Dokonca si to všimol aj Ron. Na tretí či štvrtý deň po nákupoch sa obom priateľom stretli pohľady uprostred Harryho tirády. Neskôr ju Ron odchytil samu na schodoch.

„Ahoj.“ Chytil ju za lakeť, keď prešla okolo.

„Ahoj.“ Stáli naozaj blízko seba a ona cítila jeho jemnú vôňu, sladkú a letnú ako čerstvo pokosená tráva.

„Myslíš, že je Harry okej?“

Cítila sa previnilo, že o ňom hovorili v jeho neprítomnosti, ale bolo na tom aj niečo pekné. Jednak mal Ron taký roztomilý a starostlivý výraz a tiež boli jeho najlepšími priateľmi; kto iný by sa mal oňho strachovať?

„Máš na mysli tú záležitosť s vyvoleným, alebo výraz, ktorý sa mu objaví na tvári, keď hovorí o Malfoyovi?“

„V skutočnosti oboje. Pokiaľ ide o Malfoya, naisto sa správa čudne. Akoby to bolo niečo osobné, alebo akoby všetko preháňal, či čo.“

„Ach, Ron. Som rada, že si si to všimol aj ty. Tvári sa rovnako, aj keď sa niekto zmieni o Síriusovi. Uzavrie sa do seba a je naštvaný.“ Nakrátko si zahryzla do spodnej pery. „Čo by sme podľa teba mali robiť?“

„Bože, ja neviem. Začnime celú tú vec s Malfoyom zľahčovať. Nemyslím, že by sme ho mali podporovať.“

„Fajn.“

„Fajn.“

Hermione sa nechcelo ukončiť rozhovor. Naozaj bolo niečo pekné na tom, ako tam stáli blízko seba a potichu sa rozprávali.

„No, uhm, uvidíme sa neskôr.“

„Hej.“

Fíha. Ako sa môže taký príjemný rozhovor stať zrazu takým trápnym? Hermiona sa trochu začervenala a čo najrýchlejšie vybehla po schodoch k izbe, o ktorú sa delila s Ginny. Najmladšia Weasleyová tam už bola, preto sa hodila na posteľ, zodvihla najbližšiu učebnicu a tvárila sa, že číta. Čím skôr sa začne ďalší školský rok, pomyslela si, tým lepšie!

 

 

A/N: Viem, že Hermiona  nemá ešte sedemnásť rokov, a preto nemá povolené zoslať na seba pred behom splývacie zaklínadlo, avšak vždy bola známa tým, že si pravidlá prispôsobila zakaždým, keď to potrebovala. Ak vezmeme do úvahy informáciu z kánonu, že Fred s Georgeom strávili väčšinu dospievania experimentovaním vo svojej izbe a informáciu, že je na rodičoch, aby potrestali svoje deti, kým sú doma (to znamená, že indikátor zaregistruje prítomnosť dospelého čarodejníka či čarodejnice, nie však kúzlenie neplnoletého čarodejníka), neexistuje nič, čo by zastavilo Hermionu kúzliť v Brlohu, kde bola chránená pred previnením. Viem si predstaviť, že si myslí, že je dôležitejšie zoceliť sa pred nadchádzajúcim bojom, než dodržiavať literu zákona. Hovorila som si, aká je hrozne OOC... kým som neprišla s vyššie a ešte vyššie uvedenou teóriou objasňujúcou prečo.

Mimochodom, v šiestej kapitole mám zopár kúskov, ktoré sa mi skutočne páčia, takže sa máte na čo tešiť.

 

Poz. preklad.: Podčiarknuté vety sú prebrané z HP6.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 5. Prípravy Od: Sev - 16.08. 2015
Tyjo, ani jsem si nevzpomnela, ze Hermiona, zacala behat :D Chtela bych mit vuli, jako ma ona, ale hold mne klobouk zaradil do Zmijozelu :D, ne ze bych si stezovala, ale obcas se mi to nehodi do kramu :D
Re: 5. Prípravy Od: solace - 17.08. 2015
Hermiona spraví pre uznanie maximum. Veľmi túži, aby ho od Severusa získala. Takže tým je motivácia pre každodenný tvrdý tréning zaistená:-) Díky.

Re: 5. Prípravy Od: Julie - 08.07. 2015
Moc se mi líbil rozhovor s Harrym. Taky Ron se v této povídce povedl, ale Severus je Severus....
Re: 5. Prípravy Od: solace - 09.07. 2015
Áno, Harry i Ron sú v tejto poviedke fajn, skutoční priatelia. Ale Severus je Severus...;-)

Re: 5. Prípravy Od: mami - 19.07. 2014
Konečne si niekto všimol, že Hermiona je dievča...aj keď je to Harry. Je logické, že Ron je pre ňu momentálne viac in, je rovesník, trávi s ním čas a majú spoločného priatela aj nepriatela. Severus je iná liga a na neho musí dozrieť.
Re: 5. Prípravy Od: solace - 28.07. 2014
Presne tak, Hermiona je mladé dievča, takže je logické, že sa jej pozornosť v prvom rade sústreďuje na rovesníkov. Severus je v prvom rade jej učiteľom, aj keď isté sympatie voči nemu sú už zrejmé. Ale je to iná liga, máš pravdu. Vďaka:-)

Re: 5. Prípravy Od: elbi - 29.01. 2014
Chudera Hermiona si na ošetřovně pobyla. Bezpochyby ji Severus stále nenápadně sledoval a hlídal. Zasloužila to, byla důležitým článkem, jak říkal. Knihami, které jí tam nechal, jí jistě udělal radost. To budou prázdniny...  Už byla od rodičů  tím svým novým světem napůl odtržená a běhání s tátou mohlo být fajn. Ty krbové sítě jsou bezva nápad, a spoj od jejích rodičů do Doupěte je k nezaplacení.  Nakonec prázdniny asi utekly příliš rychle. Její schopnost umět být neviditelná, to se hodí.  Vidím  to před sebou - běh pod splývacím kouzlem, a pak knihy navíc... Ten zvláštní rozhovor s Ronem -fakt mi pasují víc jako přátelé, no snad ji zakoukanost brzy přejde. Ona musí jít jinou cestou, než on. Díky   
Re: 5. Prípravy Od: solace - 29.01. 2014
Pre Hermionu to boli ideálne prázdniny. Žiaľ, posledné v jej detstve. Bude musieť rýchlo dospieť. Mračná nad čarodejníckym svetom sa zaťahujú. Páči sa mi, že autorka vykreslila Harryho aj Rona ako milých chlapcov a dobrých priateľov. Je dosť uveriteľné, že sa Hermiona mohla cítiť v ich spoločnosti príjemne. Veľká vďaka, elbi.

Re: 5. Prípravy Od: Nade - 18.10. 2013
Ron je tady vykreslený poměrně dobře, takže je mi "skoro" líto, že tentokrát nemá nárok. Ačkoli Hermiona se zatím tváří (teda jen v duchu), že by si dala říct. Jsem zvědavá, jak se to celé semele. Díky za pěkný překlad.
Re: 5. Prípravy Od: solace - 18.10. 2013
Áno, Ron bude vykreslený veľmi sympaticky, aj neskôr. Takže tvoje pocity ľútosti úplne chápem. Že sa tu Hermiona doňho zaľúbila je úplne prirodzené a pochopiteľné. Ďalší vývoj nebudem, samozrejme, dopredu prezrádzať, ale určite nebudeš sklamaná. Veľmi pekne ďakujem za komentárik.

Re: 5. Prípravy Od: Snapea - 15.10. 2013
Hermiona nic nepodceňuje, má páru děvče!! Kapitolka byla kratší, ale zase nám trochu více poodhalila Hermionu, že? :-) Díky moc za překlad, dodávám pouze skromný komentář, nestíhám a do toho jsem protivná... Hmpf... Díky a těším se na čtvrtek a pokračování!! :-))
Re: 5. Prípravy Od: solace - 18.10. 2013
Kapitoly sa postupne predĺžia, takže neviem, či to neskôr budem stíhať v týždňových intervaloch. Čaká má totiž pár vecí do Mix adventu a bude potrebné spraviť aj adventnú grafiku. Ďakujem za komentár, Snapeo. Poteší aj pár slov. Som rada, že sa ti kapitolka páčila.

Re: 5. Prípravy Od: larkinh - 10.10. 2013
Hezká kapitola, ale četla se tak dobře, že měl přišla neskutečně krátká!
Re: 5. Prípravy Od: solace - 13.10. 2013
Díky za poklonu, larkinh. Kapitoly sa postupne začnú predlžovať, takže si ich čítanie budeš vychutnávať trošičku dlhšie;-)

Re: 5. Prípravy Od: Zuzana - 10.10. 2013
Ďakujem aj za túto kapitolu. Hermiona bola strašne podarená, keď dostala ten zoznam kníh a celkom ju chápem, že sa ho nechcela vzdať. Tiež by som ho nedala z ruky, keby tam boli vlastnoručne napísané riadky od Severusa:) Už sa s ňou teším na školu:)
Re: 5. Prípravy Od: solace - 13.10. 2013
Našťastie ten zoznam dostala zase späť, ale úplne chápem, že ho nechcela dať z ruky. Weasleyovci ju pripravili o najväčší pôžitok z návštevy Šikmej uličky. Do školy sa vrátime už v nasledujúcej kapitole (bude z pohľadu Severusa), takže sa na štvrtok môžeš tešiť. Vďaka za komentík, Zuzka.

Re: 5. Prípravy Od: tiberia - 10.10. 2013
Mně bylo prostě líto Hermiony, když si na Příčné nemohla jít koupit knihy do knihkupectví. Doufala jsem, že se ozve a aspoň se pokusí prosadit své přání, nebo řekne, že si tam pro ty knihy zajde sama a jindy...že se prostě těm Weasleyovým trochu vzepře. Někdy mi připadají strašně panovační, hlavně Molly, samozřejmě. Tu bych za tchyni teda nechtěla. Díky za překlad!
Re: 5. Prípravy Od: solace - 13.10. 2013
Aj mne bolo Hermiony ľúto, pretože som rovnaká knižná moľa ako ona - kníhkupectvo je pri návšteve nákupného centra zakaždým povinná jazda. Tiež som si myslela, že sa vzoprie, ale asi bola celou tou situáciou zaskočená, a tak sa chtiac-nechtiac podriadila starším. Vďaka za reakciu, tiberie.

Re: 5. Prípravy Od: Sebelka - 10.10. 2013
Děkuji za bezva překlad a už se těším na pokračování. Jiťa
Re: 5. Prípravy Od: solace - 13.10. 2013
Aj ja ďakujem za odozvu, Jiťo. Tiež sa budem tešiť;-)

Re: 5. Prípravy Od: denice - 10.10. 2013
Jeho prísľub učiť ju bol tak trochu ako jej jazva – nový, hrboľatý a skrytý pred zrakmi; stále sa tej spomienky dotýkala, akoby to bol talizman, myšlienka na to ju desila, ale aj upokojovala; nabudúce bude bojovať lepšie, nabudúce bude silnejšia. - To je kouzelná věta, dokonale a velice poeticky vystihuje situaci. Líbí se mi, když se v ff povídce objeví nový úhel pohledu, v kánonu mi vůbec nepřišlo divné, že se tam nemluvilo o tom, jak její rodiče vzali Hermionino kóma. Líbila by se mi scéna, jak je Brumbál ukecává (nebo píše dopisy za ni). Díky.
Re: 5. Prípravy Od: solace - 13.10. 2013
Dumbledore píšuci listy v mene študentov, to je desivá predstava:-D Určite by toho bol schopný, keby došlo k najhoršiemu. Fakt ma to pobavilo. Teším sa, že sa ti páči nový uhol pohľadu na kánon. Mne tiež;-) Zistila som, že v poslednom čase vyhľadávam poviedky vychádzajúce z neho, prílišné AU mi prekáža. Vďaka za milý komentár, denice.

Re: 5. Prípravy Od: scully - 10.10. 2013
Hezká kapitolka. Tak Hermiona nám pěkně sportuje ani ji nevadí zákaz kouzlení. Pěkný byl rozhovor s Harrym. Doufám že Hermionino okouzlení Ronem brzo pomine a zaměří se na jednoho sarkastického kouzelníka. Děkuji za překlad a těším se na další díl
Re: 5. Prípravy Od: solace - 13.10. 2013
Som rada, že sa ti rozhovor s Harrym páčil. Určite si prídeš na svoje aj v ďalších kapitolách. Grangerous je špecialistka na krásne rozhovory. Pokiaľ ide o očarenie Ronom, chvíľočku to potrvá;-) Vďaka za komentár, scully.

Re: 5. Prípravy Od: Jenny - 10.10. 2013
Takže zatiaľ je to Ron, kto sa Hermione páči /čo je vzhľadom k jej veku pochopiteľné/. Ale som zvedavá na ten prechod Hermioninich citov z Rona na Severusa. Ohľadom jazvy je len dobre, že Hermionu posilnila po psychickej stránke a nie naopak aby sa pre ňu trápila. A beh jej aspoň pekne vyformuje postavu čo snáď časom ocení nielen Harry. Díky za preklad.
Re: 5. Prípravy Od: solace - 13.10. 2013
Myslím, že už v prvej kapitole bol jasné, že Hermiona jazvu riešiť nebude. Je dobre, že si z nej spravila talizman, ktorý ju spája so Severusom. A pochopiteľný je aj vzťah k Ronovi, najmä keď autorka vychádza z kánonu. Pokiaľ ide o prechod citov, bude to dlhodobá a veľmi pozvoľná záležitosť. Vďaka za odozvu, Jenny.

Re: 5. Prípravy Od: Jacomo - 10.10. 2013
Už v kánonu jsem měla pocit, že JKR odsunula Hermioniny rodiče na hooodně vedlejší kolej - na to, jak jsou v knížkách pořád zdůrazňovány vazby na rodinu. Maximálně upozadněni, mihnou se snad jen v Tajemné komnatě na té Příčné ulici a v sedmičce je rovnou pošle do Austrálie. Takže je klidně možné, že o Hermionině zkamenění fakt nevěděli (i když v kánonu to výslovně není), čili nemám problém to tak brát tady. Jakkoliv je to pro mě jakožto matku nepochopitelné... Co mě ovšem hodně baví, je postavení Rona proti Snapeovi. To je zápletka, které se já sama v pozici autorky bojím jako Červíček Voldemorta Z čehož vyplývá, že se na tu konfrontaci neskutečně těším Díky převeliké za překlad i betění. A mimochodem - Honbu už v tom nevidím ani náhodou
Re: 5. Prípravy Od: solace - 13.10. 2013
Grangerovci boli jednoznačne odsunutí na vedľajšiu koľaj. Aj keby boli o všetkom informovaní, predsa len nemali možnosť prísť okamžite do Rokfortu ako ostatní čarodejníci (iba ak by po nich niekto prišiel). A priznajme si otvorene, že internátny typ vzdelávania od jedenástich rokov rodinné väzby príliš neposilňuje. V niektorých krajinách je to bežné, avšak to ešte neznamená, že aj prospešné. Zápletka Ron versus Snape sa bude ťahať takmer celou poviedkou, takže si ju budeš môcť riadne užiť;-) A veľmi ma teší, že ti Fénix prestal pripomínať Honbu. Obe poviedky sú super, ale každá svojím jedinečným spôsobom. Veľmi pekne ďakujem za komentár, Jacomo:-)

Re: 5. Prípravy Od: teriisek - 10.10. 2013
Pěkné, Hermionin pohled na kánon se mi líbí. Ale s Ronem to nevypadá moc dobře, chtělo by se napsat bohužel, ale popravdě toho nedokážu litovat, naopak:D Díky za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 5. Prípravy Od: solace - 11.10. 2013
Nuž, téma Ron v tejto poviedke rozhodne nekončí. Zatiaľ sme len na začiatku trilógie a Hermiona nemá ešte ani sedemnásť. Je celkom logické, že sa to uberá týmto smerom. Avšak je to snamionka, takže nezúfaj!;-) Vďaka za odozvu, teriisku.

Re: 5. Prípravy Od: marci - 10.10. 2013
Tak jsme zase o kousek poskočili Škoda, že Hermiona nevyposlechla při čtení knih od dospěláků víc A moc mě pobavilo její napodobování Brumbála. Že překročila zákaz kouzlení - o to jsem ani nezaškobrtla. Ve druháku kradla ve snapeově kabinetu - ona si s tím zas takovou hlavu nedělala A k tomu Hermionu pobytu na ošetřovně - ono je v kánonu psáno, že to její rodiče nevěděli??? Kánon je psán z Harryho pohledu. Harry je neviděl, ale zprávu dostat mohli, mohli jí i navštívit - co my víme Takže toto je asi autorčina licence - proč ne Krásný překlad, těším se na příští čtvrtek Díky moc!
Re: 5. Prípravy Od: solace - 11.10. 2013
Hermiona sa určite dozvedela viac pikošiek, len sa o ne s nami nepodelila;-) Tiež si myslím, že si z porušovania zákazu čarovania ťažkú hlavu nerobila. Autorka sa nám asi snažila vysvetliť, že pri pobyte v Brlohu jej sankcie z porušenia zákazu nehrozili. O to to bolo ľahšie. Čo sa týka neinformovania Grangerovcov o udalostiach počas druhého ročníka, je to autorkino riešenie. Zrejme na to má svoje dôvody. Problematike muklorodených sa bude venovať naozaj podrobne. Veľmi pekne ďakujem za komentár, marci.

Re: 5. Prípravy Od: TaraFaith - 10.10. 2013
Kapitola s Hermionina pohledu byla lepší než jsem čekala. Líbí se mi, že tady autorka zmiňuje to, že je Hermiona v této chvíli zamilovaná do Rona. Jsem zvědavá na jejich první hodinu a taky mě dost zajímá, jak se bude Severus chovat k Hermioně během hodin. Bude to ve stylu kanónu nebo bude trochu "milejší"? Bude to zajímavé, jestli se Ron pokusí o Hermionu, když už o ni bude stát Severus. Díky za překlad. MOc se těším na další čtvrtek.
Re: 5. Prípravy Od: solace - 11.10. 2013
Som rada, že kapitola predčila tvoje očakávania. Kým sa dopracujeme k hodinám so Severusom, bude to ešte chvíľu trvať, ale nuda rozhodne nehrozí. Pokiaľ ide o Hermionu a Rona, z náznakov sa dá vytušiť, že autorka pôjde po tejto stope ďalej;-) Ďakujem za odozvu Taro, tiež sa budem tešiť o týždeň.

Re: 5. Prípravy Od: arkama - 10.10. 2013
V tejto kapitole je na zamzslenie presne to, čo písala Eily. Tiež ma záráža (aj ako matku), že rodičia nevedeli čo sa s ich potomkom deje, hlavne napr. Hermionini rodičia, keď ležala skamenená. Je to také divné, že by sa nestarali. Pošlem decko na Rokfort a padla. Stačí mi ho vidieť 2mesiace v roku, prípadne Vianoce.Tak isto to bolo kedysi so Severusom. Pobavil ma Hermionin pokus o vtip ohľadom Dumbledora so všehodžúsom :)
Re: 5. Prípravy Od: solace - 11.10. 2013
V kánone to nebolo zmienené a grangerous sa rozhodla poňať to tak, že rodičov neinformovali. Určite nebolo správne, že sa Grangerovci dozvedeli o všetkom až dodatočne. Lenže ako vidíš, ani ich vlastná dcéra im nehovorila úplnú pravdu, aby sa neznepokojovali. Takže čo k tomu ešte dodať? Inak nielen Dumbledore je expert na všehodžús, aj malá Grangerová ho má v malíčku;-) Vďaka, arkama:-)

Re: 5. Prípravy Od: Eily - 10.10. 2013
Tak Severusův návrh paradoxně zase přiblížil Hermionu jejím rodičům. Je to minimálně zvláštní, že škola, která zodpovídá za nezletilé dítě nedala vědět jeho rodičům, když na jejich potomka byl proveden útok (který byl vlastně rasově motivovaný). No já být v tom okamžiku rodičem, tak Brumbála i McGonagallovou zaškrtím kouzla nekouzla. Jak vyděšení museli být, když jim Hermiona neodpovídala na sovy? Tohle Bradavice organizačně naprosto nezvládly. Začtená Hermiona - neviditelná Hermiona. Pravda pravdoucí. Taky bych chtěla na běhání splývací kouzlo, to by byla pohodička. A Harry s jeho mile chlapskou reakcí mě potěšil, možná se mají rádi jako sourozenci, ale oni sourozenci nejsou. Chudák Mia, tak se těší na nákup nových knih a nakonec si je ani vybrat nemůže. Taky by mi to vadilo, do knihkupectví chodím ráda a hlavně do papírnictví. Kdyby mi to někdo takhle upřel, byla bych hodně rozmrzelá. I když koupí ty stejné knihy, není to to stejné jako si sama vybrat svazek a vytáhnout ho z police. Ha! Tohle je snad poprvé co v nějaké povídce vidím, že Hermiona a Ron se baví o Harrym bez Harryho! V drtivé většině případů je Hermi sama s Harrym, ale aby některá autorka využila taky přátelství s Ronem, to se tak často nestává. Díky za překlad, solace, a arkamě za betění byla to hezká kapitola a budu se těšit příští čtvrtek
Re: 5. Prípravy Od: solace - 10.10. 2013
Viem si celkom dobre predstaviť, že muklovských rodičov o všetkom neinformovali, a ak áno, možno nejakou zmesou poloprávd a zahmlievania, ako to robila Hermiona. Načo ich zbytočne znepokojovať, vo svete čarodejníkov to aj tak chodí inak. To odopretie návštevy kníhkupectva som taktiež ťažko niesla. Mia sa na to určite tešila viac ako na Vianoce. Musela byť strašne sklamaná. Ron je v úvode vykreslený celkom sympaticky, však? Myslím, že keby nekonkuroval Snapovi, celkom by sme si ho obľúbili;-) Vďaka za odozvu, Eily. Tiež sa budem tešiť o týždeň.

Re: 5. Prípravy Od: Lupina - 10.10. 2013
Tak jo, Hermi si zlepšuje fyzičku a Harry si všimnul. To bylo roztomilé.:-)  Zajímavý detail z Hermionina života - to jak si tře jizvu, jak ji připodobňuje k doučování od Snapea, jak oboje používá jakoby mantru. A s Ronem to nejde dobře... Díky za další kousek jiného úhlu pohledu na kánon.
Re: 5. Prípravy Od: solace - 10.10. 2013
Snape má na Hermionu očividne veľký vplyv. Je to charizmatický čarodejník. Viem si predstaviť, že sa teší, no zároveň aj bojí. Zo mňa by na jej mieste bol uzlíček nervov. S Ronom to pôjde podobne ako v kánone. Myslím, že zatiaľ sa prejavuje celkom fajn. Ďakujem za komentár, Lupino.

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerous: ( solace )13.06. 201525. Felix felicis
grangerous: ( solace )19.05. 201524. Sectumsempra
grangerous: ( solace )30.01. 201523. Occamova britva
grangerous: ( solace )13.01. 201522. Informačné siete
grangerous: ( solace )04.09. 201421. Sila poznania
grangerous: ( solace )07.08. 201420. Nešťastie nikdy nechodí samo
grangerous: ( solace )03.07. 201419. Najosamelejším číslom je jednotka
grangerous: ( solace )19.06. 201418. Zvrat šťasteny
grangerous: ( solace )29.05. 201417. Rodina a priatelia
grangerous: ( solace )08.05. 201416. Víťazný Viktor
grangerous: ( solace )24.04. 201415. Vianočná nálada
grangerous: ( solace )20.03. 201414. Obranné mechanizmy
grangerous: ( solace )06.03. 201413. Kanáriková žltá
grangerous: ( solace )13.02. 201412. Severus zachraňuje
grangerous: ( solace )02.02. 201411. Slizolinské rozhovory
grangerous: ( solace )16.01. 201410. Oklumencia
grangerous: ( solace )07.11. 20139. Narodeninové prekvapenia
grangerous: ( solace )31.10. 20138. Slizolinská politika
grangerous: ( solace )24.10. 20137. Hermionina pomoc
grangerous: ( solace )17.10. 20136. Šťastné návraty
grangerous: ( solace )10.10. 20135. Prípravy
grangerous: ( solace )03.10. 20134. Dohoda
grangerous: ( solace )26.09. 20133. Prvá hodina
grangerous: ( solace )19.09. 20132. Muž dvoch pánov
grangerous: ( solace )12.09. 20131. Pieseň uzdravenia
. Úvod k poviedkam: ( solace )02.09. 2013Úvod