Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2013 Snamione

Stály spoločník

Advent 2013 Snamione
Vložené: Eggy - 02.12. 2013 Téma: Advent 2013 Snamione
Eggy nám napísal:

2. december 2013

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Stály spoločník

 

Autor:  bluestocking79 ;  Prekladateľ: Eggy; Beta: GwenLoguir


Originál


Prístupnosť neobmedzená.


Vyhlásenie prekladateľa: Nepripisujem si žiadne zásluhy okrem prekladu. Vďaka patrí aj Bete - GwenLoguir... Nevlastníme žiadnu z postáv z Harryho Pottera; oni a ich svet patrí JKR. Autorke som písala, ale dosiaľ sa mi neozvala. Jej posledné aktualizácie sú z roku 2009...

 


Stály spoločník

 

Nebolo nič nudnejšie, než byť portrétom.

Severus bol obklopený pompéznymi starým dedkami, ktorí ho volali chlapče a viacej ich zaujímalo podriemkavanie než rozprávanie sa. So živými osobami sa komunikovalo lepšie, ale nový riaditeľ Severusa poväčšine ignoroval a on nemal žiadne návštevy. Bohužiaľ nemal žiadne ďalšie portréty mimo Rokfortu, takže ich ani nemohol navštíviť a odskočiť si odtiaľto.

V zúfalstve sa Severus pokúsil o samovraždu, len aby zistil, že je nemožné, aby sa v maľovanej rieke utopil, alebo aby ho plameň z obrazu spálil.

Všetky jeho nádeje na útek zanikli. Zmieril sa s tým, že až do konca večnosti ostane bez akejkoľvek intelektuálnej stimulácie... kým sa nevrátila ona.

oooOooo

Hermiona Grangerová dospela.

Severus ju sledoval, ako sedí pred riaditeľom a ako ho ignorovala rovnako ako každý iný návštevník. Mladistvé nadšenie sa pretavilo do tichej dospelej sebadôvery, ktorú vyžarovala svojím držaním tela. Vyžarovala z nej prísna autorita; to jej pri učení určite dobre poslúži.

Mala ustarostený krehký vzhľad smútiaceho... vzhľad, ktorý Severus poznal až príliš dobre. Na moment si pomyslel, že zahliadol spriaznenú dušu; smútiacu, ktorá hľadá útočisko na Rokforte. Premýšľal nad tým, koho mohla stratiť.

Po prvýkrát ho po rokoch zaujalo niečo z vonkajšieho sveta.

oooOooo

Severus sa začal tešiť na Grangerovej návštevy.

Sledoval ju vždy, keď navštívila riaditeľovu kanceláriu, všímal si napätie v jej držaní tela, lesk v jej očiach. Všimol si občasné zachvenie jej hlasu a spôsob akým hladšie, než kedykoľvek predtým, zakrývala svoje pošmyknutia. Počúval a zistil, že jej manžel zomrel.

Hoci si Severus vždy myslel, že Ronald Weasley je tupec nehodný slečny Grangerovej, bol zarazený tým, že súcíti s jej stratou. Nech mal Weasley akékoľvek chyby, tak aj tak bol láskou jej života... a žiadna strata nemohla bolieť viac.

Toto, veru, Severus vedel z vlastnej skúsenosti.

oooOooo

Nakoniec začala Severusa frustrovať tá vzdialenosť kancelárie.

Vydal sa na prieskum na vlastnú päsť s objavil krajinku, ktorá visela vedľa Grangerovej komnát. Skrýval sa v krovinách a sledoval... potichu a potajme objavoval jej zvláštnu krásu.

Všimol si vrásky smiechu a striebro vo vlasoch. Videl ju objímať svoje deti, hrešiť svojich študentov a, občas, plakať, keď ju začala bolieť duša. V tieto noci sa cítil úplne k ničomu, neschopný jej ponúknuť slová útechy alebo upokojujúce objatie.

Rozumel jej bolesti tak ako málokto. Skrytý v tieni a za namaľovanými listami ju s ňou zdieľal.

Po nejakej dobe ho úplne omráčila.

„Viete, pokojne môžete vyjsť von,“ Hermionin pohľad spočinul na krovinách, za ktorými sa skrýval Severus.

„Nemôžem uveriť, že sa stále skrývate v kríkoch, riaditeľ.“

Severus stuhol a do tvárí sa mu nahrnula krv. Dokonca aj teraz ho dokázali ponížiť.

„Spoločnosť by mi nevadila,“ dodala, „skôr by mi pomohla.“

Červeň v tvárach sa mu ešte rozrástla... z rôznych dôvodov. Skoro sa usmial.

„Rada by som vedela, čo si myslíte o Vincyho poslednej sprostosti, ktorú uverejnili v Tranfigurácii dneška,“ pokračovala, v očiach sa jej šibalsky blýskalo. „Môžem to čítať nahlas?“

Severus opatrne vyliezol a pripravil sa počúvať.

oooOooo

Severus trávil väčšinu svojho času v Hermioniných komnatách. Mal rád jej spoločnosť a v riaditeľni nechýbal.

Ako keby niekto niekedy chcel jeho rady.

Okrem Hermiony. Vždy chcela vedieť jeho názor, čítala mu odseky z nepodarených esejí alebo podnetných článkov. Potom, čo sa zmienil, že mu nevadia romány, začala mu nahlas predčítať prózu rôznych žánrov.

Severus zavrel namaľované oči a užíval si, ako sa jej hlas mazná so slovami.

Nevedel povedať, čo ho teší viac... či to dielo, alebo to, ako ho čítala.

oooOooo

Severus nevedel presne povedať, kedy sa hranice zotreli a ich rozhovory sa stočili od profesionálnych tém k osobných.

Možno to bolo v ten deň, keď jej zomrel otec. Ako čelil jej smútku, Severus sa začal váhavo deliť o jeho vlastné spomienky na otcovu smrť.

Možno sa to stalo, keď Hermiona vyjadrila svoju nechuť k Valentínu a Severus sa priznal, že nikdy nedostal Valentínku.

Pravdepodobne sa to stalo, keď sa Hermiona zobudila zo sna o Ronovi a ticho plakala v tme. Nikdy sa Severus necítil tak nemožne, neschopný sa načiahnuť cez bariéru plátna, ktorá ich oddeľovala.

„Je mi to ľúto,“ bezmocne hlesol, „rozumiem ti.“

oooOooo

Hermiona šokovane vzhliadla.

„Ach, Severus! Prepáč, že som ťa zobudila. Len som...“

„Viem. Rozumiem,“ zopakoval.

„Áno, rozumieš, že?“ popotiahla a utrela si mokrú tvár do nočnej košele. „Vážim si to. Povedz mi... prestane to niekedy bolieť?“

„Nie,“ priznal. „Nikdy. Hoci...“ odmlčal sa, prezeral si jej mokrú tvár, červený nos a kučeravé vlasy, ktoré jej odstávali do všetkých smerov. Hoci to bolo fyzicky nemožné, cítil, ako sa mu rozbúšilo srdce.

„Po čase...“ pokračoval, „ som našiel... nie  náhradu, nie... ale... oveľa lepšieho nástupcu.“

Hermionin úsmev v mesačnom svetle žiaril.

„Aj ja.“

oooOooo

Severus sa vrátil do svojho portrétu, keď sa z riaditeľovej kancelárie stala riaditeľkina kancelária a Hermiona sa usadila na miesto za stolom, ktorý bol krátko aj jeho.

Náhle mu už atmosféra v kancelárii prišla znesiteľná; z nejakého dôvodu lepšie znášal bľabotanie ostatných, keď to bol on, koho sa Hermiona pýtala na názor prvého a boli to jeho slová, ktoré zavážili najviac.

Rokfort viedla desiatky rokov dobre a múdro a jeho pýcha na jej úspech bola veľká. Každý deň navštevoval jej komnaty. Každý deň sledoval ako spí a ako sa zobúdza.

Jedno ráno však nevstala a bolo jedno, ako hlasno ju volal.

oooOooo

Pre Severusa sa čas zasekol, hoci svet okolo jeho portrétu plynul ďalej. Hoci počul šepkanie ostatných portrétov, nemohol sa prinútiť, aby ho čokoľvek zaujalo.

„... už pár dní sa nepohol, chudák...“

„...nemyslím si, že ho niekto zaklial, vieš...“

„... len mu chýba, to je všetko.“ To bol Longbottom, nový vládca Rokfortu. Severus matne rozpoznal jeho hlas.

„Čoskoro príde, pane,“ dodal Longbottom, „niekedy to chvíľku trvá. Majte vieru.“

Severus ostával potichu a nehybný, ale mysľou sa upäl k Longbottomovu uisteniu.

Bolo to všetko, čo ho pútalo k svetu.

oooOooo

„Počula som, že v tomto ráme býva jeden skleslý čarodejník. Poslali ma, aby som sa ním zaoberala.“

Pri zvuku jej hlasu, Severusove srdce začalo rýchlo búšiť.

Hermiona stála pred ním, konečne na dosah. Po prvýkrát si všimol šediny v jej vlasoch a množstvo vrások.

Nezáležalo mu na tom. Jej úsmev bol skutočný a preto nádherný.

„Si tu,“ začudoval sa.

Objala ho vo vrúcom objatí. Pevnom. Teplom. Skutočnom.

„Na toto som čakala dekády!“ vyhlásila. „A na toto.“

Za potlesku ostatných portrétov si vymenili svoj prvý bozk.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Stály spoločník Od: martian - 18.12. 2022
Smutnokrásné. Díky.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Stály spoločník Od: LenkaBe - 11.03. 2020
Mám zrovna sentimentální období, děkuji, rozumím jim oběma.

Re: Stály spoločník Od: Skylar - 29.02. 2016
Objavila som túto stránku plnú pokladov len nedávno, takže sa prelúskavam všetkým, čo ste zatiaľ vytvorili a dnes bol rad na tejto poviedke. Už dávno sa ma nič tak hlboko nedotklo. Plačem ešte aj vo chvíli, keď píšem tento koment. A myslím, že budem ešte dlho. Je to nádherné. Obvykle smutné poviedky akosi preskakujem, mám rada humor a drámu a happyendy, ale toto... nikdy na ňu nezabudnem. Ďakujem Vám. Tri roky po funuse, ale radšej neskoro, ako nikdy.
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 10.02. 2017
Dakujem za komentár aj tri roky po funuse... po dlhom case (rok ? dva?) som sa opat vratila na tuto stranku a zacala som znova citat.. a velmi ma vzdy potesia komentáre pod mojimi davnymi prekladmi...

Re: Stály spoločník Od: Nade - 27.12. 2013
To bylo strašně krásné a já jsem se u toho rozbrečela jako malá. Dokonce ještě teď... Sakra, co to se mnou je?

Re: Stály spoločník Od: Julie - 26.12. 2013
Romantika a ještě něco navíc. Smuně sladká povídka a přece s nadějí. Díky mnohokrát za překlad i výběr povídky.

Re: Stály spoločník Od: azuzike - 08.12. 2013
Aaaaach...to bolo take smutneee a romanticke zaroven...az mi slzicka vyhrkla Dakujem za krasny preklad

Re: Stály spoločník Od: hanka - 06.12. 2013
jednu chvíli jsem se bála, že to vážně špatně dopadne...jsem ráda, že pro ně byl šťastný konec, i když na sebe museli čekat, děkuji za překlad nádherné povídky

Re: Stály spoločník Od: Michelle - 04.12. 2013
och, to je nádherné... smutné, ale nádherné. ten typ, díky kterému se na chvíli zastaví svět a nic jiného než povídka neexistuje, a pak se probere s tíhou na srdci. díky moc.

Re: Stály spoločník Od: zuzule - 04.12. 2013
Přeci jen se nakonec dočkali...:) Moc hezký, děkuju

Re: Stály spoločník Od: MIRA - 03.12. 2013
Toto bola fakt pekná poviedka. Bola síce smutná, ale len určitá časť. Nakoniec sa spolu stretli, i keď v obrazoch. Ale aspoň mohli byť stále spolu a páčilo sa mi, že sa mohli aj objať a pobozkať. ďakujem za pekná preklad.

Re: Stály spoločník Od: Lachim - 03.12. 2013
To bylo nádherné. Moc, moc děkuju za překlad. Geniální a nevtíravá romance.

Re: Stály spoločník Od: Patolozka - 03.12. 2013
Páni, moc pěkná povídka. Vlastně jsem čekala, že to tak dopadne, ale přesto jsem nedokázala odtrhnout zrak. Smutné a milé. Díky moc!

Re: Stály spoločník Od: Chavelierka - 02.12. 2013
Vážně povedená povídka.Přemýšlím, jestli se mi líbí nebo ne. Ono je to těžký, tyhle smutnokrásný povídky jsou prevíti. U běžné romantiky člověk na konci zatlačí slzičku. Zajuchá, že to dobře dopadlo, nebo se prostě jen usměje nad sladkým koncem. Jenže u tohohle typu to tak lehce nejde. Musí se nad tím přemýšlet a přemýšlet. Zaleze to pod kůži zavrtá se a hoví si to :-DJednoduše - jsem nadšená. Moc děkuji za perfektní překlad.Ps.: nevím, jestli je chybka u mě, nebo to dělá i jiným uživatelům. Ale kalendář dramionky mi překrývá všechny políčka od přihlašovacích až po ostatní kalendáře... Sem jsem se musela složitě proklikávat oklikou :-) Nevim kam to dát, protože shout je taky zakrytý, tak jestli by nebyl někdo tak moc hodný a nepředal to do patřičných šikovných ruk. Díky
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
hmmm ja to mam uplne normalne... aky mas prehliadac? napisem jimmi... a adakujem z akoment... :)
Re: Stály spoločník Od: Neprihlásený - 03.12. 2013
Použi iný prehliadač, mne to isté robí staršia verzia Explorelu.
Re: Stály spoločník Od: MIRA - 03.12. 2013
Mne presne toto robí na manželovom notebooku. Skúsim tam potom iný prehliadač. :) Som zvedavá, či to pomôže. 
Re: Stály spoločník Od: Chavelierka - 31.12. 2013
Děkuji všem. Opravdu to bylo prohlížečem

Re: Stály spoločník Od: Keiko - 02.12. 2013
Krásné, poprvé jsem byla ráda, že Hermiona umřela... 

Re: Stály spoločník Od: teriisek - 02.12. 2013
Hořkosladké, mám slzy v očích a úsměv na tváři, díky za ten krásný pocit!

Re: Stály spoločník Od: wixie - 02.12. 2013
Ach, to bylo milé! Tak krátký a stručný děj a přitom dokázal tak krásně poukázat na to podstatné. Osamělého a čekajícího Severuse mi bylo neskutečně líto, ale jsem ráda, že se konalo shledání. Děkuji za krásný překlad! PS: na křoví kolem budovy naší uni už asi nikdy nebudu pohlížet stejně
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
:) ja teraz prehladavam kazdy krik kvoli severusovi :P dakujem za koment

Re: Stály spoločník Od: marci - 02.12. 2013
Nádherné... Nevadí mi, když jsou povídky smutné, jestliže v sobě mají naději. A tahle jí měla a končila - dobře přece - budou navěky spolu Akorát nebudou mít co číst, ale třeba byla Hermiona prozíravá a na pozadí jejího portrétu je velká knihovna Úžasná povídka, eggy, díky moc, žes jí přeložila
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
No... to by ma zaujimalo ako to vybavi neville :) mozno kvoli nim im domaluje kniznicu :D dakujem za koemnt

Re: Stály spoločník Od: leporelo - 02.12. 2013
Krásna bodka za ťažkým dňom...dieťa konečne spí, ja som si dopriala rozprávku na dobrú noc a idem hajať_buvať, tiež... Bolo to krásne melancholické, s príjemným hepačom na konci...ďakujem Eggy i GwenLoguir za príjemný zážitok...
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
tak sa pekne vyspi nech mas na krpca zajtra plno energie... dakujem :)

Re: Stály spoločník Od: JSark - 02.12. 2013
Á, to bolo smutné. A krásne. Ďakujem za preklad. :)
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
ale ked niekedy tie najsmutnejsie veci patria medzi tie najkrajsie... ale neviem ci tom je... ty nahodou nevies? :dakujem za koment :)

Re: Stály spoločník Od: solace - 02.12. 2013
Pekná poviedočka. Som rada, že im autorka nakoniec dopriala byť spolu. Vďaka za preklad, Eggy.
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
nie je zac :) ja sa tesim na cely advent... len zacat citat... diky

Re: Stály spoločník Od: lutema2 - 02.12. 2013
To byla nádhera! Smutné, dojemné a nakonec i se šťastným koncem...a já si to moc užila. Děkuji za překlad. 
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
jeee... velmi sa tesim ze ta to potesilo :) 

Re: Stály spoločník Od: tigy - 02.12. 2013
Keď som si na začiatku prečítala, že je Severus iba na obraze, neverila som, že to môže mať dobrý koniec... a predsa! Bolo to krásne... 
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
mam teraz taku naladu na nerealnych severusov... trochu nieco ine nez naco ste obvykle zvyknuti nie? :) diky

Re: Stály spoločník Od: Sebelka - 02.12. 2013
Krásný a dojemný. Děkuji za bezva kapitolu. Jiťa
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
aj ja dakujem za koment :P

Re: Stály spoločník Od: Gift - 02.12. 2013
To bylo krasne. Smutne, melancholicke, ale krasne. Presne mi to padlo do nalady! Cloveka to povzbudi v tom, ze... nekdy se cekat jednoduse vyplati. Moc a moc dekuji, Eggy.
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
cloveka to povzbudi v tom ze aj ked to vyzera zle zo zaciatku nakoniec to moze este byt fajn :) dakujem za koemnt :)

Re: Stály spoločník Od: soraki - 02.12. 2013
to bylo krásné... ani mi to nepřišlosmutné, smutné bylo to jejich čekání... děkuji
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
ale cakali spolu nie? cize to nemohlo byt az take strasne nie? aspon dufam... diky

Re: Stály spoločník Od: tiberia - 02.12. 2013
Bála jsem se, že to Hermioninou smrtí skončí... ještě že následoval jejich první polibek.... ale stejně je smutné, že až po smrti... Díky za krásný překlad.
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
ale aspon sa toho dockali :) koniec dobry... dakujem  za koment

Re: Stály spoločník Od: michelle13 - 02.12. 2013
Celý čas som držala palce, aby boli spolu a im sa to podarilo. Ďakujem, pohladilo ma to na duši. :)
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
nie je zac... aj nabuduce sa pozsnazim ta pohladkat :P

Re: Stály spoločník Od: Eily - 02.12. 2013
Hrozně krásné. Trochu smutné, trochu hořké, ale s nádherným koncem. Tohle umí dělat jen Vánoce. O nich tyhle povídky fungují úplně jinak. Nebo jsem jen hrozně sentimentální. Díky moc za překlad, Eggy.
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
nie je zac...  sentiment teraz musi byt :) dakujem za koemnt

Re: Stály spoločník Od: doda357 - 02.12. 2013
Ani ja nemám rada nešťastné konce....Aj keď viem, že toto nebol zlý koniec, lebo nakoniec boli spolu, aj tak sa mi slzy tisnú do očí... Príbeh to bol fakt pekný, ale na mňa dosť smutný. V každom prípade ale ďakujem za preklad 
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
ano ano... budem sa snazit polepsit a nabuduce dam nieco veselsie.. mozno :)

Re: Stály spoločník Od: Neprihlásený - 02.12. 2013
Nemůžu si pomoct, připadá mi to strašně smutné....
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
je.. a zaroven nie :) dakujem tajomny clovek...

Re: Stály spoločník Od: martina11 - 02.12. 2013
Nevím co napsat. V očích mám slzičky na tváři úsměv. Jsem ráda,že skončili spolu. Moc díky za překlad.
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
to co si napisala uplne stacilo... dakujem :)

Re: Stály spoločník Od: TaraFaith - 02.12. 2013
Já bych to asi nedokázala zvládnout, zamilovat se do obrazu, ale na druhou stranu to měl vlastně Severus těžší! Ach jo! Bylo to trošku melancholické, ale také krásné a moc hezky se to četlo. A hlavně...Dobře to dopadlo. Moc děkuji za překlad.
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
je teraz taka melanchonicka nalada :) dakujem za komentar... velmi potesil

Re: Stály spoločník Od: denice - 02.12. 2013
Melancholické, něžné, nádherné. Jsem moc ráda, že pro ty dva ještě byla naděje. A Neville měl jen malý výstup, ale zazářil. Díky.
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
nevilla som zacala mat velmi rada.... a vyzera teraz skutocne dobre :D dakujem za koment

Re: Stály spoločník Od: Koki - 02.12. 2013
Moc hezká povídka. Konečně se dočkali. Těď se můžou v křoví skrývat společně. 
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
heh... a spehovat nevilla :D dakujem za koemnt

Re: Stály spoločník Od: Zuzana - 02.12. 2013
Celý čas ma príšerne mrzelo, že síce majú krásny vzťah, ale on je len portrét... Nečakala som v taký krásny koniec:) Ďakujem za túto lahôdku:)
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
zuzi nie je zac... dakujem za koment aj vsetku pomoc v minulosti...

Re: Stály spoločník Od: scully - 02.12. 2013
Smutná a přesto krásná povídka. Bála jsem se konce,ale dopadl relativně dobře. Ti dva spolu budou štastní jako portréty,když se jim to nepodařilo v životě. Moc děkuji za překlad
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
nie je zac :) aj nabuduce... ja dakujem velmi pekne za koemntar...

Re: Stály spoločník Od: Jimmi - 02.12. 2013
Smutnokrásna poviedka. Nemám ich rada, možno ešte viac niež tie klasicky smutné, pretože tou krásou sa ti ešte viac zavŕtajú pod kožu. Už v polovici som tušila, že bude zle, ale povedala som si, že u tohtoročného adventu prečítam všetko. Zaslúžite si to. K poviedke. Dúfam, že nebola na neho až moc stará, ale u portrétu sa vek asi určuje podľa toho, v akom veku ho namaľovali, nie? Aj keby mala sedemdesiat, ak zavesili jej portrét v 40, tak ešte by k sebe pasovali. Fajn, mierne ma to rozhodilo, láska, ktorá nedostala šancu (portrét sa nepočíta), dúfam, že posledný advent čo mi zostáva bude humorne ladený, pretože viac drámy by som už asi nezniesla. Ďakujem
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
ja som raz citala poviedku kde obrazy sami seba videli tak ako sa citila ich dusa alebo podla toho ako si ich pamatali :) ja dufam ze to bolo aj v tomto pripade.... dakujem ti jimmi... za vsetko... vazne ti dlhujem vela :)

Re: Stály spoločník Od: nadin - 02.12. 2013
Čakať, že sa Severus dostane z portrétu k Hermione, by bolo príliš naivné a nereálne. Čas problém vyriešil a ona sa dostala k nemu.  Smutnokrásna poviedka - Ďakujem za preklad!!! 
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
dostala sa k nemu... skoda ze spolu neboli skor... ovlea skor... :( dakuejm za koment

Re: Stály spoločník Od: arkama - 02.12. 2013
Nemám akosi rada, tieto posmrtné poviedky. asi je to na mňa príliš melanchólie. Zabavila ma predstava Severusa v kríkoch ) Dík za preklad. Malý preklep : Potom, čo sa ZMENIL, že mu nevadia romány, začala mu nahlas predčítať .... asi malo byť zmienil  
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
dakujem za preklep... zmenim hned ked doodpovedam na koemnty... ani ja nemam rada posmrtne poviendky.... ale ked su take... ja neviem... realnejsie? :) vo svete FF :D dakujem za koment

Re: Stály spoločník Od: Lupina - 02.12. 2013
Na tuhle povídku jsem v originále neměla sílu. Severus už mrtvý? Říkala jsem si, ne. Ale ono to bylo TAK nádherné. Smutné, to ano, ale nakonec spolu skončili na věčnosti, že? Opravdu nádherná povídka. Mám slzy v očích, ale usmívám se. Krása. Děkuji za překlad :-)
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
dakujem :) oblubila som si poviedky ktore maju v sebe aj nieco viacej nez len romantiku.... po mojej dalsej ma zabijete :) dakujem za koment 

Re: Stály spoločník Od: arabeska - 02.12. 2013
Na chvíli jsem se zděsila, že to skončí smutně! Ale dobře, jsem spokojená... Dokážu si je představit, jak celé hodiny zapáleně diskutují před stovkou portrétů v ředitelně Anebo před křovím Děkuji!
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
ja by som chcela vidiet tu debatu :D a kedy sa zapojil aj dumby... hmm :) dik za koment

Re: Stály spoločník Od: elbi - 02.12. 2013
Je to hodně smutné, přesto jaksi milé. Čekat tak dlouhou dobu.  Ať děláš co děláš, život je příliš krátký... Díky 
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
tento rok mam akusi melanchonicu naladu...alenic co nekonci dobre neprelozim ... toho sa nemusite bat :P dakujem za koment

Re: Stály spoločník Od: Snapea - 02.12. 2013
Díky za překlad! :-) Asi by mne trefil šlak, být portrétem v ředitelně, no spíše by trefil šlak ostatní portréty ze mne... :-D Nakonec se oba dočkali! Ale Severus v křoví mne dostal, no ano, jeden nikdy neví, co skrývají osamělá křovíčka! :-D
Re: Stály spoločník Od: Eggy - 02.12. 2013
ked nad tym tak rozmyslam celkom by ma byt portretom bavilo :D vsade byt vsetko vidiet... ale nevediet s tym nic spravit... :/ tak asi nie... bola by to nuda... ale dakujem za koment :P

Prehľad článkov k tejto téme:

anogete: ( solace )06.01. 2014Kocky
Proulxes: ( larkinh )01.01. 2014Letní škola 6/6
magalena: ( tiberia )31.12. 2013Večer u Zeleného tuřínu
Scattered Logic: ( Florence )26.12. 2013Dostat se z šedé
CJK: ( marci )25.12. 2013Pohádka o Světlu a Temnotě
Aurette: ( solace )24.12. 2013Rapotačka
Proulxes: ( larkinh )23.12. 2013Letní škola 5/6
duniazade: ( Jacomo )22.12. 2013Nebe na zemi
Dream4 : ( Lupina )21.12. 2013Dopis od Severuse
sophierom: ( solace )20.12. 2013Päťdesiaty tretí utorok
Proulxes: ( larkinh )19.12. 2013Letní škola 4/6
Meladara: ( marci )18.12. 2013Mlčenlivá láska
melusin: ( Eggy )17.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 02
melusin: ( Eggy )16.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 01
worrywart: ( Lupina )15.12. 2013Severus, Saša a Elmo
cathedral carver: ( solace )14.12. 2013Jazerný efekt
Proulxes: ( larkinh )13.12. 2013Letní škola 3/6
Ramora: ( Jacomo )12.12. 2013Pokud na tom trváte
E.Jane: ( marci )11.12. 2013Jmelí
Fictioncannibal: ( Florence )10.12. 2013Tři ráno
Proulxes: ( larkinh )09.12. 2013Letní škola 2/6
Prongs II: ( Lupina )08.12. 2013Polap ji hned a polap ji festovně
georgesgurl117: ( solace )07.12. 2013Nevinnosť a narážky
Proulxes: ( larkinh )06.12. 2013Letní škola 1/6
Ramora: ( Jacomo )05.12. 2013Jen si tak trochu písknout
Strega Brava: ( marci )04.12. 2013Profesionální zájem
selinabln: ( Florence )03.12. 2013Kartička z čokoládových žabek pro profesora Snapea
bluestocking79: ( Eggy )02.12. 2013Stály spoločník
snowtigress-27: ( Lupina )01.12. 2013Vánoce po bradavicku