Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2013 Snamione

Dopis od Severuse

Advent 2013 Snamione
Vložené: marci - 21.12. 2013 Téma: Advent 2013 Snamione
Lupina nám napísal:


21. december 2013

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Dopis od Severuse 


A letter from Severus
 

Autor: Dream4 

Překlad: Lupina       Beta: marci

 

Povolení k překladu: Žádost zaslána 

Originál: http://www.fanfiction.net/s/1645212/1/A-letter-from-Severus 

 

Prohlášení autorky: Tento příběh je založen na postavách a situacích vytvořených a vlastněných JK Rowlingovou, různými vydavateli, včetně ale ne pouze Bloomsbury Books, Scholastic Books a Raincoast Books a Warner Bros, Inc. Žádný výdělek, ochrana autorských práv, nebo porušení ochranné známky není zamýšleno.

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorkou této fanfikce je Dream4. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

Humor

Postavy: Hermiona G. & Severus S.

Rating: 13+

Slov: 1 867

 

Shrnutí: Inspirováno WIKTT (1) a černým humorem mého bratra. Hermiona dostane ráno 24. prosince dopis od Severuse. Vyjadřuje v něm svůj názor na jednu z nejslavnějších postav Vánoc. 

Poznámka autorky: Toto je skutečný dopis, který napsal můj bratr před třemi lety; mám jeho požehnání šířit tuto ‚radost‘. Sedí to ke Snapeovu humoru; musela jsem obsah upravit tak, aby odpovídal světu Harryho Pottera. 

Poznámka překladatelky: Autorka pochází z USA, v povídce se tedy vyskytují vánoční reálie anglicky mluvících zemí. Ale ty, myslím, už všichni znají. 

PB: Povídka potěší každého, kdo upřímně nesnáší Santu (jako já).

 

~*~

Bylo chladné zimní ráno. Hermiona, zachumlaná do prošívané deky, si opatrně přesunula kouřící šálek čokolády ke rtům. Pomalu foukala nápoj, tiše se usmívajíc. Zajímalo by mě, jak teď Severus zmanipuluje Albusovi letošní Vánoce, když už se víc nemusí starat o Voldemorta. Pokusně usrkla z hrnečku a nechala pohled padnout na starého Denního věštce.

„Čarodějky a kouzelníci! Dnešek je velkým dnem! Dnes Harry Potter porazil Voldemorta! Pan Potter použil kouzlo vytvořené jeho nejlepší přítelkyní Hermionou Grangerovou. Zatímco byla zmíněná nejlepší kamarádka zaneprázdněná pomocí, jeho další nejlepší přítel, Ronald Weasley, držel Smrtijedy na uzdě. Tomuto ‚Zlatému triu‘ bude udělen Merlinův řád první kategorie. Ten obdrží také Albus Brumbál, profesorka Minerva McGonagallová, Remus Lupin a Severus Snape za jejich vytrvalé úsilí při ochraně bradavických studentů, kde Voldemort naposledy zaútočil.“

Hermiona přejela prstem po pohybujících se obrázcích a snažila se odmrkat náhlé slzy v očích. Stačil jen ždibínek, aby se to zvrtlo. Je sakra dobře, že se Severusovi nějak podařilo přetáhnout Luciuse na jejich stranu. Nikdy se nedozvím víc. Ze snění ji vyrušilo hlasité klování na okno. Pohlédla tím směrem a zpozorovala Severusovu sovu.

Jestli si ten mužský myslí, že se vyvleče z večeře! Určitě mu do toho vlezlo něco jiného! Matka vařila dva dny v kuse jako domácí skřítek. Je mi jedno, jestli spolu chodíme šest měsíců! Jestli se tu dnes večer neukáže, odkouzlím mu koule! Rozzlobeně odložila poloprázdný šálek horké čokolády, odhodila deku a chvěla se, zatímco se vydala k oknu.

Po otevření okna Hermionu udeřil ledový vzduch. S trhavými pohyby spěšně osvobozovala opeřence od jeho zátěže. Ten se ani neobtěžoval počkat na nějaké pamlsky. Hmm, to je divné. Severusova sova má obvykle ráda dobrůtky, které jí nabízím. Po zavření okna skočila zpět do postele a zastrkala si deku kolem prochladlého těla.

Při otáčení Severusovým dopisem v ruce jí ozdobil tvář zářivý úsměv. Vsadím se, že píše mamce poděkování za ty knihy o mudlovských tradicích, které mu půjčila. Zajímalo by mě, jestli jim rozuměl? Dobrý bože, doufám, že některé nevzal vážně! Trhnutím pergamen otevřela a láskyplně pohlédla na dobře známé písmo svého přítele.

~*~

Vážená slečno Grangerová.

Nedávno jsem se seznámil s vašimi mudlovskými tradicemi, a jelikož nastal opět vánoční čas a jelikož to jest mojí tradicí posledních ehm-náct let, píši malé vánoční vyprávění, aby mi pomohlo dostat se z toho drtivého nedostatku štěstí, kterým trpím a který mne zavaluje během celého nevánočního zbytku roku. Jak je mým zvykem, rád přemítám o svátcích a jejich příspěvku ke vzájemnému respektu, míru, lásce a štěstí. Bůh nám všem žehnej.

Takže bez dalšího požehnání, si musím s vámi promluvit o vážném problému. O hluboce závažné otázce... o něčem, co byste neměla a nemůžete ignorovat. Dávejte dobrý pozor...

Předkládám vám důkazy. Mudlové jsou poprvé seznámeni s duchem Vánoc skrze rozjařeného otylého kriminálníka, specializujícího se na vloupání do nic netušících obydlí a nacpávání se sušenkami a mlékem. Závislost tohoto bachratého týpka na sušenkách a mléku je tak strašlivě pohlcující a shnilá, že otrocky a chorobně chodí dům od domu, dokud všechny domácnosti na zemi, ve kterých žijí děti (ten věkově diskriminující bastard), nejsou vyrabovány a jeho závislost není do dalšího roku nasycena.

Jeden by si mohl myslet, že to není tak špatné... krádeže sušenek a mléka, ale další pohled na tuto ‚ó, jak radostnou duši‘ odhaluje hlubší a nesnesitelné zlo. Santa a jeho CIA nasazení špioni a specialisté na tajné operace ‚skřítci‘. Tato ilegální špionážní síť údajně udržuje přehled o všech možných vánočních odpadlících a umisťuje jejich jména na seznam sledovaných, kterýžto neoficiálně nazývají soupisem ‚nezvedenců‘. Těmto dětem je doručeno varování ve formě ‚uhlí‘, a to když se Santa vláme do jejich domova, aby uplatnil svoji chvíli ‚rozšiřování‘ blaženosti.

V minulosti Santovi pomáhal takzvaný Knecht Ruprecht (2), který přinášel rákosky, takže rodiče (spoluspiklenci ve fašistickém režimu tohoto muže) mohli malé rozvraceče vbít na seznam těch ‚hodných‘. V nejhorším případě, pokud děcko neuposlechlo ‚hlasu rozumu‘, Knecht výše uvedené dítě unesl, aby bylo umístěno do převýchovného Santova gulagu za účelem výuky ‚jak být správným občanem Santova světového řádu‘. Po několika sankcích OSN bylo mizení dětí jako obvyklého Santova postupu zastaveno. A ačkoliv každým rokem v noci na dvacátého pátého existují nepotvrzené zprávy o pohřešovaných dětech, Santa popírá veškerou účast.

„Zlo, kterým se Santa zdá být, nezná hranic,“ říká Dr. John Pipperknicker, výzkumný pracovník Fyzikálního ústavu reálné reality u Londýna, Anglie. „Santa porušuje mnoho fyzikálních, aerodynamických a termodynamických zákonů, včetně zákona o rychlosti světla; neexistují meze v do nebe volajícím nerespektování přírodních zákonů tohoto muže.“ Toto bylo vyřčeno nedlouho před tím, než Dr. Pipperknickera naplnil vztek z neustálého pokládání otázek typu: „Jak je možné, že obří, obézní muž je schopný zmáčknout své obtloustlé tělo do malé trubky komína, hmm?... Nebo jak může tým osmi sobů létat? A jak dokážou odvézt dost dárků pro všechny ty děti světa?... Jak Santa doručí všechny své dárky během jediné noci?...“ Netrvalo dlouho a nebohý doktor začal ve svých vývodech předpokládat různé dimenze a existenci tisíce Santa Clausů v jednom prostoru a různé momenty v čase, či Santovo distribuční centrum.

„Nikdo tohoto maníka Santu Clause nezvolil,“ říká George Triehugah z Up with People. (3) „Myslím tím, kdo je to Santa Claus a jaké jsou jeho metody?“ uvažuje pan Triehugah. Pan Triehugah je také velmi znepokojen mimořádně provládním charakterem Santy, jeho projevujícím se nedostatkem respektu ke kulturním odlišnostem různých národů a jeho propagací v odměňování ‚hodného‘ chování. „Co je podstatou ‚hodného‘ dítěte? Kde jsou určitá vymezení? Kdo určuje, kdo je hodný a kdo zlobivý? Tato postava Santy Clause nemá vůbec žádný mandát.“ Santa opakovaně vyslovoval námitky proti výzvám organizací typu různých komisí pro dohled, a pan Triehugah na obecnou otázku ohledně Santy komentoval: „No, řekněme, že měl hodně uhlí, aby během dlouhých zim vydržel v teple.“

„Santa je ďábelský šílenec,“ říká Dr. John Cross, Genetika pro lepší a zábavnější potravu, a.s. „Je to dobře zdokumentováno, ten Santův program pro genetické experimenty a mutace,“ zachvěl se Dr. Cross. „Myslím tím, kolik sobů znáte, co mají tak žhnoucí nosy?“ Santa loni obhajoval svoji práci v krátkém prohlášení vydaném prostřednictvím jeho PR agentury: „My v Santa Claus, a.s., nemáme program genetického inženýrství, Rudolf (™) je jen další krok v evoluci sobů a předpovídáme, že všichni jedinci tohoto živočišného druhu budou mít v příštích generacích ‚zářivé nosy‘...“ Nepotvrzené zprávy hovoří o zkušebních letech šestinohých sobů.

„Santa je ta nejhorší věc od Uložto,“ (4) říká Jeff Cheatum z Organizace výrobců hraček za účelem zisků. „Jeho legie skřítků na otrockých pracech snižujících tak ceny jsou nejen nehumánní, ale nerespektují mezinárodní smlouvy a patenty. Jednáme v nejlepším zájmu nebohých návrhářů hraček, které se snažíme chránit před tímto vykrmeným vyžírkou.“

Když byl Santa postaven před tuto morální otázku, máme za to, že jsme jej slyšeli mumlat si pod nos: „... čínští dělníci, otrocké továrny...“ ... Pan Cheatum loboval u Světové obchodní organizace za sankce proti Severnímu pólu za jeho nerespektování Smlouvy o patentové spolupráci. (5)

Nyní, když již znáte důkazy, buďte bdělá; tento zločinec, pokud něco, je urputný a otrocky důsledný. Jeho příchod můžete očekávat někdy v noci ze Štědrého dne. Zredukování množství sušenek a mléka ve vaší domácnosti jest dobrým způsobem, jak pomoci odradit jej od vstupu na toto místo, a rozhodně nesněte o rozvěšených sladkostech.

S trochou štěstí budeme schopni přežít tento večer bez větších incidentů.

Vždy s láskou,

Severus Snape.

PS: Do domu Tvých rodičů dorazím v 19:30. Doufám, že to je přijatelný čas.

~*~

S lapáním po dechu se Hermiona snažila nesmát příliš hlasitě. Pane bože! Až sem dorazí, dostane se do tolika problémů.

 

(1) Archiv When I Kissed the Teacher – Když jsem políbila učitele, více naleznete zde:  http://www.themasque.net/wiktt/efiction/

(2) http://en.wikipedia.org/wiki/Knecht_Ruprecht

(3) Up with People (UWP) jejímž posláním je překonat kulturní bariéry a vytvoření globálního porozumění prostřednictvím setkání a hudebního představení. Centrála je v Denveru, Colorado, USA, se satelitními kancelářemi v Belgii a Mexiku. http://www.p5tv.cz/archiv/ostatni/mini-show-up-with-people-na-andelu/

(4) V originále Napster, více najdete zde:  http://cs.wikipedia.org/wiki/Napster

(5) http://amapro.cz/encyklopedie/evropskaunie/smlouva%20o%20patentove%20spolupraci.php

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dopis od Severuse Od: Julie - 04.01. 2014
Dobře jsem se pobavila, nelze než souhlasit se Severusem. Díky za překlad.
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 04.01. 2014
Já děkuji za komentář, těší mě, že Tě Severusův dopis pobavil :-)

Re: Dopis od Severuse Od: TaraFaith - 01.01. 2014
Jednoznačně krásně pobavilo. Moc díky za překlad.
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 02.01. 2014
Protisantovský Severus, tomu se nedalo odolat :-) Díky za komentář :-)

Re: Dopis od Severuse Od: elbi - 28.12. 2013
Famózní severusovské hlášky...   Taky patřím do antisantovské rodiny, naštěstí. A odvolávám se na  http://www.apinuv.kekel.cz/2008/proc-nemuze-santa-claus-existovat/ [www.apinuv.kekel.cz]. Chudák Severus, jestli očekává to, co načetl, bude překvapený Díky
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 30.12. 2013
Skvělý odkaz, ten rozšířím po rodině, neb my taky máme jedině Ježíška :-) Díky za komentář :-)

Re: Dopis od Severuse Od: marci - 28.12. 2013
Santa je zlo, které nezná hranic :) Vážně jsem toto už četla?? :D Spíš nezná hranic moje skleróza :) Protože kdyby jí nebylo, určitě bych se tak nepobavila :) Už se těším na další Advent :) Musíme nutně začít nejpozději v květnu :) Díky!
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 28.12. 2013
Můžem začít už  únoru, mám ve čtečte nějaké povídky, co čekají na průzkum :-D Já děkuji :-)

Re: Dopis od Severuse Od: Zuzana - 23.12. 2013
Tak toto je vážne dopis totálneho vianočného ignoranta:D Inak Santu neznášam ani ja a keby som bola decko a nútili by ma ísť k nemu tak sa asi rozrevem. (Teda, mňa nedonútili aní ísť si po balíček k Mikulášovi, šla mi preň sestra) Neskutočne som sa bavila:D a „Santa je ta nejhorší věc od Uložto...“ tak toto ma takmer zhodilo z gauča:DDDD 
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 23.12. 2013
To máš pravdu :-D A až se setká se zapálenou Clausovkou paní Grangerovou... :-D Jsem moc ráda, že jsme pobavily. A děkuji za komentář :-)

Re: Dopis od Severuse Od: arkama - 22.12. 2013
 odpadávam ! Presne kvôli niečomu takémuto som bola predvolaná do škôlky na "kádrový pohovor", pretože sa môj syn, vtedy 4r (ktorý sa od malička zásadne rýpe vo všetkých detailoch sveta) pred spolužiakmi vyjadril citujem : "ešte šťastie, že mne tie darčeky donesie ten v tom červenom, pretože ten druhý je pribitý, ten nedonesie nič. " ... Dík Lupina, pobavila som sa. Samozrejme vďaka aj marci.
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 22.12. 2013
:-D Měl v tom jasno, klučina šikovný. Má potenciál :-D To je výborná hláška :-D Díky za komentář, arkamo :-)
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 22.12. 2013Re: Dopis od Severuse Od: elbi - 28.12. 2013
Tak z tvého syna teď "odpadávám". Já. Pořád říkám, že děti jsou nevyčerpatelnou studnicí moudrosti a vtipu. Aneb jak pravím: Chytrej musí být... 

Re: Dopis od Severuse Od: arabeska - 22.12. 2013
Účel splněn, monitor poprskán! :D To byla nádhera! Vytisknu si to a budu to s sebou všude tahat, protože to prostě nemá chybu! A marci měla pravdu a naprosto s ním souhlasím - taky nesnáším Santu a tohle mi ohromně zvedlo náladu :D Díky za překlad! :)
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 22.12. 2013
Když jsem to překládala, užil si se mnou můj muž :-D Průběžně jsem mu citovala odstavce :-D A když někde vidím vystaveného bachratého vyžírku, vzpomenu si na tento dopis:-) Jsem moc ráda, že se líbilo. A děkuji za komentář, Arabesko :-)

Re: Dopis od Severuse Od: JSark - 21.12. 2013
Úžasné, nápad na nezaplatenie. Treba uznať, že Severus si s tým dal prácu. Pripomenulo mi to posledný diel Grimma, kde tiež rohatý Santa cpal nezbedníkov do vreca, aby ich mohol zožrať. Díky moc.
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 22.12. 2013
V Severusově podání Santu fakt nemůže nikdo doma vítat :-) Já děkuji za komentář, JSark :-)

Re: Dopis od Severuse Od: scully - 21.12. 2013
Typický Severus. Ale shrnul to pěkně a já se pobavila. děkuji za překlad
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
Jsem ráda, že pobavilo, a děkuji za komentář :-)

Re: Dopis od Severuse Od: solace - 21.12. 2013
Zdá sa, že Severus si vie svoju antipatiu k Vianociam a Santovi pekne zdôvodniť. Hermiona sa aspoň pobavila. Zaujímalo by ma, čo by na ten list povedali Grangerovci? Ďakujem za preklad, Lupino. Pobavil.
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
Musel určitě i provést průzkum, aby měl čím podpořit své argumenty:-D Večeře musela být zajímavá :-) Díky za komentář, solace:-)

Re: Dopis od Severuse Od: Ganlum - 21.12. 2013
Moooc hezké Jsem v práci, takže se můžu jen tiše uchechtávat. Abych náhodou neskončila na oddělení, kde jsou přes hlavu
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
Věděla jsem, že se Ti to bude líbit :-) Kdyby se na Tebe někdo divně díval, dej mu školení o škodlivosti drahého Santy :-D

Re: Dopis od Severuse Od: larkinh - 21.12. 2013
Krásné a pravdivé :) Stějně mám radši Otce prasátek - ten je aspoň přeškolený demiurg, nesnaží se předstírat, že je veskrze dobrý :)
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
:-D Musím si to znovu přečíst :-D Otec prasátek je supr :-) Díky za komentář :-)

Re: Dopis od Severuse Od: tiberia - 21.12. 2013
Santu taky nemusím a naši kluci mu říkají "ten tlustej dědek v červené teplákovce". Holt nám nějak nezapadá do atmosféry těch ladovských českých Vánoc s Ježíškem. Severusův dopis byl skvělý, díky za překlad!!
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
:-D To sedí - tlustý děděk v červené teplákovce :-D Vždyť to těm jejich dětem musí být divné, že sedí v každém obchoďáku. To náš Ježíšek, to je jiná! Díky za komentář :-)

Re: Dopis od Severuse Od: Lachim - 21.12. 2013
Kouzelný pohled na Severuse a Vánoce.
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
No, jo, to je celý Severus - ale nedivím se mu :-D Díky za komentář :-)

Re: Dopis od Severuse Od: zuzule - 21.12. 2013
"Nejhorší věc od Ulozto" :D To je perfektní antisantovská povídka. Souhlas se Severusem. :) 
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
Taky kopu za našeho Ježíška, ale nebráním se ani oslavě slunovratu se svým manželem :-) Díky za komentář, zuzule :-)

Re: Dopis od Severuse Od: doda357 - 21.12. 2013
No tak toto je také Severusovské.... To môže napadnúť len jeho  Byť tak muchou na stene a počúvať ich konverzáciu počas večere...  Ďakujem za preklad 
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
Jestli je maminka Grangerová zapálená Clausovka, pak to mohlo být opravdu zajímavé :-D Díky za komentář, dodo :-)

Re: Dopis od Severuse Od: denice - 21.12. 2013
Dokonale americké, multikulturní, politicky korektní . Otylý kriminálník. Díky za smích - dnes je den úklidu a tys ho moc zlepšila!
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
Taky jsem dnes měla napilno :-) Kometáře jsou mi teď odměnou :-) Této povídce jsem nemohla odolat, i když na překlad byla náročnější. Díky moc za komentář, denice :-)

Re: Dopis od Severuse Od: teriisek - 21.12. 2013
Pěkné, pěkné! Díky za překlad, pobavila jsem se!
Re: Dopis od Severuse Od: Lupina - 21.12. 2013
Já děkuji za komentář, teriisku. :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

anogete: ( solace )06.01. 2014Kocky
Proulxes: ( larkinh )01.01. 2014Letní škola 6/6
magalena: ( tiberia )31.12. 2013Večer u Zeleného tuřínu
Scattered Logic: ( Florence )26.12. 2013Dostat se z šedé
CJK: ( marci )25.12. 2013Pohádka o Světlu a Temnotě
Aurette: ( solace )24.12. 2013Rapotačka
Proulxes: ( larkinh )23.12. 2013Letní škola 5/6
duniazade: ( Jacomo )22.12. 2013Nebe na zemi
Dream4 : ( Lupina )21.12. 2013Dopis od Severuse
sophierom: ( solace )20.12. 2013Päťdesiaty tretí utorok
Proulxes: ( larkinh )19.12. 2013Letní škola 4/6
Meladara: ( marci )18.12. 2013Mlčenlivá láska
melusin: ( Eggy )17.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 02
melusin: ( Eggy )16.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 01
worrywart: ( Lupina )15.12. 2013Severus, Saša a Elmo
cathedral carver: ( solace )14.12. 2013Jazerný efekt
Proulxes: ( larkinh )13.12. 2013Letní škola 3/6
Ramora: ( Jacomo )12.12. 2013Pokud na tom trváte
E.Jane: ( marci )11.12. 2013Jmelí
Fictioncannibal: ( Florence )10.12. 2013Tři ráno
Proulxes: ( larkinh )09.12. 2013Letní škola 2/6
Prongs II: ( Lupina )08.12. 2013Polap ji hned a polap ji festovně
georgesgurl117: ( solace )07.12. 2013Nevinnosť a narážky
Proulxes: ( larkinh )06.12. 2013Letní škola 1/6
Ramora: ( Jacomo )05.12. 2013Jen si tak trochu písknout
Strega Brava: ( marci )04.12. 2013Profesionální zájem
selinabln: ( Florence )03.12. 2013Kartička z čokoládových žabek pro profesora Snapea
bluestocking79: ( Eggy )02.12. 2013Stály spoločník
snowtigress-27: ( Lupina )01.12. 2013Vánoce po bradavicku