Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2013 Snamione

Pohádka o Světlu a Temnotě

Advent 2013 Snamione
Vložené: marci - 25.12. 2013 Téma: Advent 2013 Snamione
marci nám napísal:


25. december 2013

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Pohádka o Světlu a Temnotě

Light and Dark: A fairy tale

Autor: CJK

Překlad: marci       Beta: Lupina

Shrnutí: Pohádka o jednom nešťastném kouzelníkovi a jeho studentce.

Originál: http://www.fanfiction.net/s/504678/1/Light-and-Dark-A-fairy-tale

Souhlas s překladem: Žádost zaslána.

Prohlášení: Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorkou této fanfikce je CJK. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

Poznámka autorky: vánoční dárek pro WIKTT od CJK.

Poznámka překladatelky: Je to pohádka. A pohádky se vyprávějí zvolna, v tichu a pokoji. V ideálním světě nám pohádky čtou maminky nebo babičky, zatímco my sníme zachumlaní pod peřinou. Sněte tedy, nechte se unášet fantazií a prožívejte ty nejkrásnější Vánoce. Všem Vám to přeji. Marci

-~oOo~-

Před dávnými a dávnými časy, v jednom předalekém království za sedmero horami a sedmero řekami, žil, byl jeden kouzelník.

Nebyl všemocný. Nemohl zastavit čas, ani změnit barvu oblohy na zelenou, ani vzkřísit mrtvé. On, ve skutečnosti, pracoval pro jiného kouzelníka, který všechny tyto věci dělat mohl, a ještě mnohem více. Ale to je úplně jiný příběh.

Náš kouzelník vlastně nebyl ani mimořádně zlý, ani dobrý. Kdysi se dotkl Temnoty a od té doby stále nesl své jizvy. Ale Temnota mu dala dar – nebo možná prokletí – dar být schopen pohlédnout do své duše a spatřit, co čeká uvnitř.

Náš kouzelník byl vyděšený z toho, co viděl, protože zahlédl stín uvnitř sebe a myslel si, že je navždy poskvrněný. Vrhl se do práce, sotva myslel na něco jiného, a zakázal si cítit či doufat, protože věřil, že je příliš temný a není hoden naděje.

A jeho práce jej celého pohltila, neboť v ní byl velice dobrý.

Protože i když nemohl změnit barvu oblohy nebo dotknout se hvězd, byly zde věci, ve kterých vynikal. Dokázal omámit mysl a podrobit si smysly, připravit věhlas, stáčet slávu, nebo dokonce uložit do zabroušených flakonů smrt, ve svých temných kobkách, obklopen bublajícími kotlíky a těžkými starými knihami.

Jeho práce mu nenechala čas na nic jiného, a on byl tomu rád. Chtěl se stát nejlepším Mistrem lektvarů na světě, chtěl být v něčem dobrý, v čemkoli, protože v každém okamžiku svého života si připomínal, že je temný a nehodný a poražený.

Jeho přítel, onen mocný mág, který skutečně mohl zastavit čas a udělat cokoli, na co si jen vzpomeneš, můj vážený čtenáři, tento čaroděj – který byl shodou okolností zaměstnavatelem našeho hrdiny – se snažil nějak pomoci, chtěl, aby náš kouzelník pochopil, že je úctyhodný, že jeho život má cenu a že jej Temnota nevlastní.

Ale náš Mistr lektvarů neposlouchal.

Ach ano, slyšel, samozřejmě, protože je vždy rozumné naslouchat, když s vámi mluví váš nadřízený, ale ta slova nikdy nepronikla k jeho srdci.

A tak trávil všechny své dny naplněné prací a noci v neklidném spánku, kdy mu jeho mysl ukazovala představy, na které se při bdění neopovážil ani vzpomenout. Vyučoval mladé kouzelníky přípravě lektvarů, ale ani jeden z nich nedosáhl té samé úrovně, jako on.

A na to byl pyšný, a za tuto pýchu se hanbil, a stud jej dělal ještě hůře naladěným, než již byl.

Byly doby, kdy si říkal, že se tak souží s těmi mladými kouzelníky, protože je chce připravit pro jejich pozdější život a jejich úkoly v něm. A byly doby, kdy se nutil věřit, že obléká svoji nedůtklivost jako plášť, že lstivě obelhává své nepřátele a drží potencionální přátele stranou, protože cítil, že není hoden přátelství.

Ale občas, v temnotě nesčetných bezesných nocí si vzpomněl a věděl, že jeho nenávist pochází z temnoty uvnitř něj, z temnoty, která jej zevnitř požírá. A to uvědomění jej činilo zahanbeným, a zuřivým, a zraněným, a nanejvýš nevrlým.

A pak jeho přítel a zaměstnavatel, onen mocný mág, který stál v čele všeho Dobra a Světla v království, začal chystat novou válku proti Temnotě, a do svých plánů potřeboval někoho, kdo se již Temnoty dotkl, a jeho volba padla na jeho přítele a zaměstnance.

A náš nešťastný hrdina chodil do všech misí, na které byl vyslán, a vracel se zpět nezraněn – z větší části. Protože Temnota v jeho duši rostla a jeho srdce těžklo žalem.

A jednoho dne byla mohutná Bitva, která ukončila všechny boje – alespoň dokud Temnota znovu nepovstane – dobojována. A Světlo zvítězilo.

Mistr lektvarů přežil, protože ti, kdož se dotkli Temnoty, se naučili přežít.

Temnota kolem něj byla zničena a on byl konfrontován s Temnotou ve svém nitru a cítil se bezmocný a vyděšený.

A to jej udělalo ještě popudlivějším, než dřív. A on se za to hanbil. A stud vedl k zuřivosti, a zuřivost vedla k Temnotě.

Jednoho dne by Temnotě jistě podlehl, kdyby ve svém srdci neměl nepatrné, blikající, dychtící světélko.

A kvůli němu nalezl, po všech těch letech, něco, co mu bylo drahé, neboť jedna z jeho studentek, tak zářivá jako nikdo, koho kdy potkal, svým jasem rozptýlila příšeří v jeho kobkách.

Avšak zatímco obdivoval mysl oné studentky, dbal o to, aby ji naučil vše, co sám věděl, a podporoval onu dívku v dalším studiu, nevšiml si, jak původně malé dítě vyrostlo nejprve do dospívající čarodějky, a posléze do krásné mladé ženy.

A tak jednoho dne, poté, co dočetl jeden z jejích esejů, vzhlédl, aby pogratuloval – posměšně – tomu dítěti za dobře vykonanou práci, ale dítě zde nebylo. Byla zde mladá žena, stojící před ním, žena takového půvabu, že většího v celém království nebylo.

Otřesený do samého svého základu se onen kouzelník od toho dne snažil zapomenout na tvář a tělo, které náleželo k mysli, kterou vroucně miloval, ale nedokázal to.

Jeho pozoruhodná studentka jej navštěvovala v jeho snech, vzrušovala jeho mysl a nevinně se na něj usmívala během dne, způsobujíc, že jej jeho tělo zrazovalo.

A tak se stalo, že kdykoli ji spatřil, byl spalován.

Pokoušel se zapovědět si ony sny a přání a naděje, protože tak to bylo u něj obvyklé, ale selhal. A jednoho dne si uvědomil, že neobdivuje pouze její mysl a netouží pouze po jejím těle, ale že také miluje onu ženu z hloubi svého srdce.

Téměř vykřikl té noci, vyděšený a nejistý a zoufalý. Věděl, že ji nikdy nemůže mít a věděl také, že jeho touha po ní není správná, neboť se považoval za stvoření Temnoty. A věděl, že není vhodné toužit po studentce, a to všechno jej činilo ještě více vyděšeným a ještě více zoufalým.

A nebylo zde nikoho, koho by mohl požádat o pomoc nebo o radu, neboť jeho popudlivost od něj odehnala všechny přátele a cizí lidé jej nenáviděli. A tak se soužil osamocen.

Ale konečně přišel den, kdy ona okouzlující studentka měla opustit školu a jít svojí vlastní cestou. A náš kouzelník věděl, že navždy ztratí jediné Světlo svého života.

A tak jej soumrak zastihl v jeho kobkách, jak svírá pohár z nejčistšího zlata, a v tom poháru byla destilovaná smrt.

Držel si pohár u rtů a čekal, až hodiny odbijí půlnoc, aby mohl ukončit své bytí v ten samý čas, kdy odejde jeho milované Světlo.

Avšak dříve, než mohly hodiny vydat nějaký zvuk, ozvalo se zaklepání na dveře.

A když je otevřel, vyděšený a podrážděný a k smrti unavený, našel na druhé straně ji.

A ona se k němu naklonila a pravila: „Odcházím zítra ráno a toto je něco, co jsem chtěla udělat po velmi dlouhou dobu – a vy už mně víc za to nemůžete odebrat body!“

Hovoříc takto, natáhla se a políbila jej jemně na rty.

Náš kouzelník klopýtl zpět a jeho srdce se rozbušilo protichůdnými emocemi.

A Světlo se obrátilo k odchodu, se smutkem a zklamáním zahalujícím jej jako mrak.

Ale kouzelník učinil jediné správné rozhodnutí svého života a vykročil kupředu a zavolal její jméno.

A ona se k němu otočila a objali se.

A zbytek nám nepřísluší znát.

Nemohu povědět, jestli kouzelník a jeho Světlo spolu žili šťastně až do smrti, protože oba byli pouze lidé a lidé nemohou být úplně šťastní. Ale oni doplňovali jeden druhého a dělali jeden druhého mnohem šťastnějšími, než byli kdy předtím – a co by si kdo z nás mohl přát víc?

-~oOo~-

Šťastné Vánoce. :)

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: dcvstwilight - 25.06. 2014
Při myšlence na jeho smrt mi naskočila husí kůže. :-)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: dcvstwilight - 25.06. 2014
Při myšlence na jeho smrt mi naskočila husí kůže. :-)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: leporelo - 10.01. 2014
Ach aka kuzelna rozpravka..velmi atmosfericky napisane a samozrejme uzasne prelozene...dakujem Marci
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 15.01. 2014
Jsem velice ráda, že Tě příběh zaujal a moc děkuji, za komentář, leporelo :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: ArianaAndrews - 04.01. 2014
Páni... Tahle povídka mi svojí jednoduchou krásou vyrazila dech, hltala jsem jí rychleji naž jakoukoli jinou, nevěřila bych, že se dá tak krátkým příběhem prakticky bez použití přímé řeči vyjádřit tolik emocí a jasu... Prostě... páni! A musím se přiznat, že při čtení posledního odstavce mi dokonce vyhrkly slzy, marně jsem se bránila... Tahle pohádka na mojí dobrou noc mě potěšila víc, než můžu vyjádřit klávesnicí... Marci, děkuju, že sis dala tu práci a potěšila nás touhle perlou krátkých příběhů!
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 05.01. 2014
Ach, to jsem moc ráda, že se mi zřejmě povedlo atmosféru povídky překladem nezprznit :) Žasnu, že jsi povídku četla rychle - já měla spíš obavy, že když jí budou čtenáři v chvatu hltat, "kouzlo" se nepřenese. Na mě tedy kouzelně určitě působila a jsem strašně ráda a docela pyšná, že na Tebe také. Velice, velice děkuji za nádherný komentář, ArianoAdrews! 

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: arkama - 02.01. 2014
Krásne... ústa som zavrela až na konci. Sánka dole šéfe :) úžasný preklad. Dík marci
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 02.01. 2014
Jo! Jsem strašně ráda, že to na Tebe takhle působilo! :) Velice děkuji za pochvalu i celý koment, arkamo :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: TaraFaith - 02.01. 2014
To byla ta nejkrásnější pohádka jakou jsem kdy slyšela. Moc se mi líbila a určitě se k ní budu často vracet. Moc děkuji za překlad.
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 02.01. 2014
:) Jejda, děkuji :) jsem velice ráda, že na tebe zapůsobila, TaroFaith :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: elbi - 29.12. 2013
My všichni víme,  že v něm není jen temnota. To své dobro nechtěl ukázat. Bál se, že tím projeví slabost? kdoví... Kdyby Hermiona nebyla statečný Nebelvír, on by ten pohár snad vypil.  To mě děsí, co chystal, ale naštěstí tady máme příjemné konce, které se hodí do vánoční doby. Díky
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 31.12. 2013
Já nad pohádkami raději nepřemýšlím. protože kdyby ano, člověk by zjistil, jak bývají nelogické, nebo kruté... Ale mají šťastné konce, tak je prostě nechávám plynout a nasávám atmosféru... Díky moc za komentář, elbi :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: solace - 28.12. 2013
Krásna vianočná rozprávka. Verím, že to s nimi nakoniec dopadlo presne ako v rozprávke ... a žili spolu šťastne, až kým... naveky. Veľmi pekne ďakujem za preklad, marci.
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: Neprihlásený - 31.12. 2013
I já tomu věřím. Navěky :) Moc děkuji za komentář, solace. A vůbec za všechno :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: tiberia - 28.12. 2013
Říkám si - vždyť se mohl zeptat, na dramatická řešení je vždycky času dost, když řekne ne... ještě že Světlo mělo dost rozumu v hlavě a přišlo.... a zůstalo. Díky za pohádku... šťastných konců není nikdy dost.
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: Neprihlásený - 31.12. 2013
Asi se zeptat nemohl, když věřil, že uvnitř něj je Temnota a že není hoden :) Je to pohádka... A já jsem za každý šťastný konec ráda. Děkuji moc za komentář, tiberio :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: Gift - 27.12. 2013
Trochu opozdene, ale lepsi pozde, nez vubec- krasne Vanoce! Pohadka to byla opravdu... snove pohadkova. S prekrasnym koncem. Jen si ted rikam, koho bych mohla donutit, aby mi ji jeste jednou dnes vecer v posteli precetl Moc dekuji za preklad, marci!
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 27.12. 2013
Milá Gift - o pozdním komentování či odpovědích na komentáře mi ani nepovídej :) Se čtením povídek jsem skončila 20.12., počítač zapla v podstatě až včera a od té doby nedělám nic jiného, než doháním resty. Ještě jsem je nedohnala... Nicméně Tvůj komentář mě pohladil na duši - snově pohádková.. tak toho jsem chtěla docílit... (Když jí poprvé četla lupina, psala, že "měla husinu až na pr...i") :) Měj se krásně, Gift, a ještě jednou děkuji. Na Tvé komenty se vždy těším :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: Lachim - 26.12. 2013
Kouzelné. Jednoduše kouzelné.
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 27.12. 2013
Jsem velice ráda, že to na Tebe tak působilo a děkuji za komentář!

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: JSark - 26.12. 2013
Až mi po chrbte prebehli zimomriavky. :) Ďakujem, a tiež želám krásne Vianoce. :D
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 27.12. 2013
Ježiš - to jsem ráda. Děkuji!!! Přesně toho jsem chtěla dosáhnout :) Díky moc, milá JSark!

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: Eggy - 26.12. 2013
Rozpravka :) a pekne napisana aj prelozena... dakujem
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 27.12. 2013
Já děkuji za komentář, Eggy. Mělo to vyznít jako opravdová pohádka - snad se povedlo :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: Julie - 25.12. 2013
Velmi nezvyklé pojetí, ale líbilo se mi to moc. Díky za překlad.
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 27.12. 2013
Moc děkuji, Julie - pojetí bylo trochu jiné, ale mne nadchlo a jsem ráda, že se Ti také líbilo :) Díky

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: Zuzana - 25.12. 2013
Jéj, ja som sa cítila naozaj ako malá, akoby som s vypleštenými očami počúvala rozprávku a čakala na to, že: "ako to bolo ďalej." Ďakujem za tie pocity:)
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
:) Děkuji! Měla jsem pocit, že tato Pohádka potřebuje klid a čas na přečtení a že zhltnout jí mezi dvěma návštěvami nebude to pravé... Jestli ses opravdu cítila jako dítě, které s otevřenými ústy hltá pohádkové čtení, jsem potěšena :) Díky moc, milá Zuzano :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: teriisek - 25.12. 2013
Díky moc, šťastné Vánoce i tobě!
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
Děkuji. Vánoce jsem měla překrásné - vlastně stále mám. A při čtení vašich komentářů dvojnásob :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: scully - 25.12. 2013
To byla krásná pohádka s dobrým koncem. Zahřála na duši. děkuji za překlad
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
Pokud Ti zahřála duši, jsem moc ráda - překlad splnil svůj účel :) A moc Ti děkuji, že jsi mi o tom napsala, milá scully. I moje dušička je spokojená :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: denice - 25.12. 2013
Děkuji za přání i za pohádku. Je krásné stát se na chvíli dítětem a utéci do snů, ve kterých jsou nešťastní kouzelníci a statečné krasavice, překonávající mnohé nástrahy, a kde nakonec všechno dobře dopadne...
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
A od toho jsou pohádky pohádkami... Pokud do takových snů utíkají jen děti, pak chci být navždy dítětem.  :) Díky moc za komentář, milá denice :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: Eily - 25.12. 2013
Pohádka s dobrým koncem. Krása Díky za ni, marci.
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
Bez dobrého konce by to pro mne nebyla ta správná pohádka :) Jsem ráda, že se Ti líbila a veliké díky za odezvu, Eily :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: hanka - 25.12. 2013
Chvíli jsem se bála, že konec pohádky bude jak od Oscara Wilda, měla k tomu našlápnuto. Já mám raději šťastné konce, hlavně o Vánocích. Děkuji za překlad. :-)
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
Já šťastné konce potřebuji - čím jsem starší, tím víc. Kdyby Pohádka měla dopadnout smutně, ani bych jí nepřekládala :) A už vůbec ne do Adventu :) Díky moc za komentář, hanko :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: larkinh - 25.12. 2013
Krásná pohádka :) Díky za překlad.
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
Děkuji za přečtení a komentář, larkinh :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: nicco - 25.12. 2013
Překrásné. Děkuji.
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
I já moc děkuji, nicco :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: doda357 - 25.12. 2013
To bolo skvelé  Chcelo by to viac takýchto rozprávkových poviedok  Ďakujem za preklad 
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
Jsem moc ráda, že se Ti Pohádka líbila - pro mne osobně je to z mých čtyřech snamione adventních překladů ta nejmilejší :) Díky! 

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: arabeska - 25.12. 2013
To byla nádhera! Zvláštně vánoční pohádka, ačkoliv nebyla o Vánocích. O splněných přáních. Díky, marci :)
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
Ne, o Vánocích nebyla, ale pohádky k Vánocům patří... Díky moc za komentář, arabesko :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: Lupina - 25.12. 2013
Zase jsem se zasnila u této pohádky, která je tak pohádkově napsána a pohádkově přeložena. Děkuji moc za její nalezení a úžasný překlad. Díky
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
Také jsem ráda, že jsem Pohádku našla :) Hrozně na mě zapůsobila už při prvním čtení a bála jsem se, aby překladem neutrpěla... Ale od toho mám Tebe :) Díky moc :)

Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: zuzule - 25.12. 2013
Krásná pohádka. Úplně mi naskočila husí kůže. Děkuju. :)
Re: Pohádka o Světlu a Temnotě Od: marci - 25.12. 2013
Mně také :) Jsem velice ráda, že i na Tebe tak zapůsobila :) Děkuji moc za odezvu, zuzule :)

Prehľad článkov k tejto téme:

anogete: ( solace )06.01. 2014Kocky
Proulxes: ( larkinh )01.01. 2014Letní škola 6/6
magalena: ( tiberia )31.12. 2013Večer u Zeleného tuřínu
Scattered Logic: ( Florence )26.12. 2013Dostat se z šedé
CJK: ( marci )25.12. 2013Pohádka o Světlu a Temnotě
Aurette: ( solace )24.12. 2013Rapotačka
Proulxes: ( larkinh )23.12. 2013Letní škola 5/6
duniazade: ( Jacomo )22.12. 2013Nebe na zemi
Dream4 : ( Lupina )21.12. 2013Dopis od Severuse
sophierom: ( solace )20.12. 2013Päťdesiaty tretí utorok
Proulxes: ( larkinh )19.12. 2013Letní škola 4/6
Meladara: ( marci )18.12. 2013Mlčenlivá láska
melusin: ( Eggy )17.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 02
melusin: ( Eggy )16.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 01
worrywart: ( Lupina )15.12. 2013Severus, Saša a Elmo
cathedral carver: ( solace )14.12. 2013Jazerný efekt
Proulxes: ( larkinh )13.12. 2013Letní škola 3/6
Ramora: ( Jacomo )12.12. 2013Pokud na tom trváte
E.Jane: ( marci )11.12. 2013Jmelí
Fictioncannibal: ( Florence )10.12. 2013Tři ráno
Proulxes: ( larkinh )09.12. 2013Letní škola 2/6
Prongs II: ( Lupina )08.12. 2013Polap ji hned a polap ji festovně
georgesgurl117: ( solace )07.12. 2013Nevinnosť a narážky
Proulxes: ( larkinh )06.12. 2013Letní škola 1/6
Ramora: ( Jacomo )05.12. 2013Jen si tak trochu písknout
Strega Brava: ( marci )04.12. 2013Profesionální zájem
selinabln: ( Florence )03.12. 2013Kartička z čokoládových žabek pro profesora Snapea
bluestocking79: ( Eggy )02.12. 2013Stály spoločník
snowtigress-27: ( Lupina )01.12. 2013Vánoce po bradavicku