Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Mamans magiques

9 – Paní Grangerová

Mamans magiques
Vložené: arabeska - 26.03. 2014 Téma: Mamans magiques
arabeska nám napísal:

Čarovné maminky

 autor: Ciryaquenhiril;   překlad: arabeska;   beta: elbi

Povolení k překladu: ano

Originál: https://www.fanfiction.net/s/6947206/1/Mamans-magiques

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 *

 

 http://www.youtube.com/watch?v=IaVBfwt7DoA

 

9 – Paní Grangerová

 

Pozdě v noci, v mrazivém a vlhkém stanu v samotném nejhlubším srdci Deanovského lesa, Hermiona vzpomínala. Kdysi kráčela mezi těmi samými stromy, po těch samých cestách, po boku své matky s jedinou nezlomnou jistotou uvnitř v srdci; že všechno bude v pořádku – vždy.

Stále vzpomínala na to ráno se svými rodiči v teplém domově, kdy pozvedla hůlku a nechala to prosté slovo proklouznout mezi rty.

 „Obliviate.“

Od té doby si ve svých snech tu scénu přehrávala znovu a znovu, ale tentokrát kouzlo nefungovalo a její matka se na ni otočila, široce se usmála a stiskla ji v náručí.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 9 – Paní Grangerová Od: elbi - 10.04. 2014
Asi spolu měly zvláštní vztah, nikde nebyl hlouběji popsaný, ale jejich rodina se ocitla ve zvláštní situaci s magickou dcerou, tak asi se postupně chtěnechtě museli smířit s tím, že ji postupně tak nějak ztratí, že nikdy nic už nebude úplně v pořádku...  Díky
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 10.04. 2014
Takový vztah bych nechtěla. Přála bych svojí dceři, aby byla šťastná... ale já jsem od přírody sobec, nechtěla bych, aby se náš vztah začal rozpadat. Díky tobě

Re: 9 – Paní Grangerová Od: solace - 01.04. 2014
Tiež som čakala, že drabble bude písané z pohľadu pani Gangerovej... avšak aj pohľad z Hermioninej strany bol zaujímavý. Muselo to byť pre ňu ťažké. Ďakujem za preklad, arabesko.
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 01.04. 2014
Já děkuji, solace Když se čtou všechny naráz, vyzní to úplně jinak. 

Re: 9 – Paní Grangerová Od: tiberia - 28.03. 2014
Také bych ráda pohled paní Grangerové, třeba na to, jaké to bylo, pustit jediné dítě v jedenácti do prakticky neznámého světa, jak to prožívali... Díky za další hezký kousek, arabesko!
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 28.03. 2014
No musel to pro ně být vážně pořádný šok! Pěkně děkuji za komentář  

Re: 9 – Paní Grangerová Od: Gift - 27.03. 2014
Celou dobu jsem delala tu chybu, ze jsem si k tomu nepustila soundtrack a to ze je mam normalne u povidek tak rada. Jak ja tuhle pisnicku mam rada!!!Budu se muset vratit k tem starsim . Hmm a k pani Grangerove... u me toto drablatko naopak patri k tem nejoblibenejsim. Jsem rada, ze zrovna tento Hermionin cin neni ve fanfiction opominan. Muselo ji to stat strasnou silu. Rodice by mely byt v zivote ty pilire, na ktere se clovek vzdy muze vzpomenout a zrovna jim vymazat pamet... Bylo to moc krasne, dekuji!
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 27.03. 2014
No že je Yiruma génius! Jsem ráda, že se ti líbí zrovna paní Grangerová. Vlastně bych byla ráda, kdyby se ti líbila zrovna kterákoliv z maminek ) Díky za komentář, Gift  

Re: 9 – Paní Grangerová Od: Marti - 27.03. 2014
Co ještě dodat, když téměř vše již bylo řečeno v předchozích komentářích? Tenhle čin Hermiony mi byl vždycky proti srsti, vždyť se mohli schovat v cizině i bez vymazání paměti, ne? Jaké může být ospravedlnění pro takovou radikální změnu života svých vlastních rodičů, nevíc bez jejich vědomí či souhlasu? Myslím, že Hermionini rodiče by riskovali lecos, ale vzpomínek na vlastní dceru by se nikdy nevzdali. Tohle je obrovské břímě, které si Hermiona naložila, byť nemusela. Kdo ví, jak to s nimi pak dopadlo, skoro bych to viděla tak, jak napsala Lupina...
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 27.03. 2014
Hermiona viděla ochranu rodičů jako školní úkol a tak se toho taky zhostila. Asi si neuvědomila všechny možnosti. Chápu její strach, že by je mohli vypátrat a mučit. Válka dělá z lidí horší paranoiky. Ale stejně... Díky za komentář. 

Re: 9 – Paní Grangerová Od: denice - 26.03. 2014
Myslím, že pokud byla ve stanu v Deanově lesíku, drabble se odehrává před závěrečnou bitvou, Grangerovi jsou tedy v Austrálii a Hermioně se prostě stýská. A taky věřím, že se jim paměť dala vrátit, Hermiona je přece machr .
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 26.03. 2014
Vidíš, taky možnost Najednou to získá optimističtější konec. Díky za odezvu, denice  
Re: 9 – Paní Grangerová Od: lucky - 27.03. 2014
No, pamět jim třeba se podařilo vrátit, ale jestli jí odpustili, je jiná otázka. V první chvíli se museli cítit ukřivděně, nevěřícně, přece jenom rozhodla o nich a bez nich. Obvykle jen lepší vědět a doufat než být bezstarostný a nevědoucí. Věci,které někdo udělá pro vyšší dobro, jsou mnohdy jenom pro jeho užitek.
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 27.03. 2014
Těžko si představit, že by ti tvoje dcera (která je mimochodem čarodějka - už jenom to samo o sobě je šok) vymazala paměť. Jenom proto, že se o tebe bojí a chce tě chránit. Já bych jí odpustila, kdyby se to stalo mně. Pořád je to moje dcera. Ale už by to asi nebylo jako dřív.
Re: 9 – Paní Grangerová Od: denice - 27.03. 2014
Jak už jsem někde psala, seřvala bych ji, třepala s ní jako s králíkem, možná i na záhlavec by došlo, ale až bych se uklidnila, vyječela a vyslechla omluvy a sliby, že už nikdy - tak bych odpustila. Udělala hloupost, ale je to jediná dcera, to mluví za vše. Možná jsem ovlivněná tím, že jsem se dnes dozvěděla, že osmnáctiletá vnučka mé kolegyně se zabila v autě. To setsakra změní úhel pohledu. Ale i bez toho jsem pro odpustit a zapomenout.
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 28.03. 2014
To je tragédie, potom se na to díváš úplně jinak. Potom bys jí odpustila všechno. Donutí tě to srovnat si v hlavě, co je v životě vážně důležité.
Re: 9 – Paní Grangerová Od: denice - 27.03. 2014Re: 9 – Paní Grangerová Od: lucky - 28.03. 2014
To je přesně to, nebylo by to jak dřív. Prostě už pořád přemýšlíš, jestli ti zase něco neskrývá, nelže, proč dělá to co dělá. A hodně dlouhé trvá než se obnoví ztracená důvěra. Dá se to pochopit, dá se to odpustit, ale hořkost na jazyku ti zbude.

Re: 9 – Paní Grangerová Od: mami - 26.03. 2014
...neviem ci by som to dokázala, ale niekedy by sa tato schopnost zisla ...
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 26.03. 2014
No, lidí, kterým bych chtěla vymazat aspoň částečně nějakou vzpomínku, je sáhodlouhý seznam ) Díky, že jsi nechala komentář

Re: 9 – Paní Grangerová Od: TaraFaith - 26.03. 2014
Hermiony mi v té chvíli bylo strašně moc líto. V životě bych si nedovedla představit, že by mě moj maminka nepoznala, nebo si mě vůbec nepamatovala. Moc díky za překlad.
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 26.03. 2014
Já bych to nedokázala udělat. Sobecky kvůli tomu, že bych se k ní nemohla vrátit (nebo jí jen napsat), když by bylo nejhůř. Moc díky za komentář

Re: 9 – Paní Grangerová Od: JSark - 26.03. 2014
Zaujímavý by bol aj pohľad pani Grangerovej. ;)
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 26.03. 2014
To samé, co teriisek. Četla jsi komentář Lupiny? Přišla s tím jako jediná, mě to napadlo až po překladu. Od téhle části jsem čekala víc, docela mě to překvapilo, ale nakonec to smysl dává. Ale díky za odezvu  

Re: 9 – Paní Grangerová Od: Zuzana - 26.03. 2014
To, čo urobila Hermiona rodičom pre ich dobro, (ja to tak strašne nenávidím, keď mi to niekto robí) bolo strašne kruté a zlé. A aj sebecké, lebo to nerobila pre nich ako si myslela ale pre svoje pohodlie. Pretože každý rodič milujúci svoje dieťa by radšej tisíckrát umieral strachom než by sa vzdal svojich spomienok na svoje dieťa. 
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 26.03. 2014
Mně úplně vzalo dech, když jsem se to dozvěděla poprvé. Nevěděla jsem, koho litovat dřív. A jsem si jistá, že by to platilo i obráceně a nejen v rámci rodiny, ale i dobrých přátel. Děkuji za odezvu  

Re: 9 – Paní Grangerová Od: Lupina - 26.03. 2014
Nemůžu se zbavit dojmu, že v této fikci se Grangerovým nepodařilo vrátit pamět. Pokud by tomu tak bylo, bylo by drablátko psáno z pohledu paní Grangerové. Ale takto ona vlastně neví, že má dceru. A tudíž zbylo jen Hermionino vzpomínání. Až z toho mrazí. Děkuji za překlad :-)
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 26.03. 2014
Čekala jsem, jestli to někoho napadne. Je to jeden z výkladů. Drabbles jsou o přemýšlení, no... Jak už bylo řečeno u minulé maminky, není to veselé čtení. Celá série. Jedna maminka je vyloženě spokojená s tím, co má, a jedna je spíš vtipně zoufalá ze svého syna - to prozradím - ale zbytek... Díky, Lupino  

Re: 9 – Paní Grangerová Od: teriisek - 26.03. 2014
Přiznám se, že tenhle kousek mě zklamal, těšila jsem se na pohled ze strany paní Grangerové, mohl by být hodně zajímavý. Škoda, protože takhle je to vlastně o Hermioně, ne o její matce. Díky za překlad!
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 26.03. 2014
Ano matka je tady jen v pozadí. Zpočátku se autorka hodně držela kánonu, ale pak se později nechala strhnout. Jako samostatná povídka by mi za překlad asi nestála. Pěkně děkuji za komentář  

Re: 9 – Paní Grangerová Od: denice - 26.03. 2014
Přemýšlím, jaké to asi muselo být pro matku jediné dcery - dozvědět se, že její dítě je odlišné, pustit ho do světa, kam za ním nemůže a pomalu sledovat, jak se odcizuje, její návštěvy doma ubývají a zkracují se, lhát o ní příbuzným, kolegům a přátelům, nevědět, jestli se vrátí a kdy,co bude dělat po škole, domýšlet se pravdy ze zlomků informací... Malou čarodějku bych doma nechtěla. Díky.
Re: 9 – Paní Grangerová Od: arabeska - 26.03. 2014
Jsem ráda, že ses nad tím zamyslela. Každá z maminek mě donutila se takhle zahloubat, coby kdyby. Grangerovi to jednoduché rozhodně neměli. A neměla bych tu sílu vzít jim paměť. Díky za komentář, denice.

Prehľad článkov k tejto téme:

Ciryaquenhiril: ( arabeska )09.06. 201424 - Rowena z Havraspáru
Ciryaquenhiril: ( arabeska )04.06. 201423 - Petunie Dursleyová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )30.05. 201422 - Paní Carrowová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )25.05. 201421 - Nymphadora Tonksová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )20.05. 201420 - Isobel Rossová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )15.05. 201419 - Kendra Brumbálová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )10.05. 201418 - Matka Pansy Parkinsonové
Ciryaquenhiril: ( arabeska )05.05. 201417 - Paní Brownová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )30.04. 201416 – paní Finniganová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )25.04. 201415 – Maminka Hagrida
Ciryaquenhiril: ( arabeska )20.04. 201414 – Matka Olivera Wooda
Ciryaquenhiril: ( arabeska )15.04. 201413 – Matka Cedrica Diggoryho
Ciryaquenhiril: ( arabeska )11.04. 201412 – Matka malého Kevina
Ciryaquenhiril: ( arabeska )05.04. 201411 – Narcissa Malfoyová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )31.03. 201410 – Paní Patilová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )26.03. 20149 – Paní Grangerová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )21.03. 20148 – Meropa Gauntová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )16.03. 20147 – Augusta Longbottomová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )11.03. 20146 – Paní Zabiniová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )06.03. 20145 – Lily Evansová-Potterová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )01.03. 20144 – Walburga Blacková
Ciryaquenhiril: ( arabeska )24.02. 20143 – Paní Láskorádová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )19.02. 20142 – Eileen Princeová
Ciryaquenhiril: ( arabeska )14.02. 20141 – Molly Weasleyová
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )14.02. 2014Mamans magiques – úvod