Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

One out of nine

19. kapitola

One out of nine
Vložené: arabeska - 04.11. 2014 Téma: One out of nine
arabeska nám napísal:

One out of nine

autor: silverbirch;   překlad: arabeska;   beta: elbi

originálhttps://www.fanfiction.net/s/5925865/19/

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 




Mají lidé úsloví? No, pokud máte, pravděpodobně jsou k užitku stejně jako ty naše. Mám na mysli – „zaútoč, když je k tobě myš zády“ nebo „dvakrát zaváhej, než sekneš drápkem“? Samozřejmě, musíte mít na paměti, že „včasný zásah devět zachrání“, ačkoliv „co mléka jsi vylil, to si vylížeš“.

Víte, co tím myslím? Žádný užitek pro toho, kdo potřebuje učinit rozhodnutí, a právě o to jsem se pokoušel.

Věděl jsem, kde je krysa, a chtěl jsem tam vpadnout a dokonat to. Siri mě na druhou stranu napomínal, ať na to jdu pomalu. Nemyslel si, že krysa se někam chystá, takže jsme ji znovu měli v pasti. Nicméně i přesto navrhl, abych pod záminkou návštěvy Tesáka hlídkoval.

Díky.

Naštěstí byly návštěvy snesitelnější díky tomu, že jsem si mohl promluvit s Gordonem, zatímco jsem předstíral, že poslouchám čokla. Dokud jsem příležitostně říkal „ano“, „dobře“ nebo „dobrý nápad“, Tesák měl za to, že poslouchám, a tak jsem mohl pokračovat v obstojné konverzaci s hipogryfem. Ten byl tehdy mým jediným zdrojem inteligentní společnosti, jelikož jsem to se Střapěnkou téměř vzdal.

 

 

Začínala velice zdařile působit dojmem Březňáka. Její život se momentálně skládal z mmrrnčení, dělání klikyháků a mluvení s knihami. Jednou mi dokonce zapomněla přinést snídani. Je jen dobře, že se o mě Punky stále starala, jinak bych mohl začít chřadnout. Avšak Střapěnka to vykompenzovala druhý den, kdy mi přinesla dvě snídaně. Uznejte, už jen to bylo zvláštní.

Právě jsem odstrčil Partyinu misku na stranu v marné naději, že by si má služebná vzpomněla, že stále existuji, když Střapěnka vstoupila do místnosti a položila na zem jídlo. Jsem si jist, že se cítila provinile, protože mi přinesla uzeniny i slaninu. Dokonce mě malinko pohladila, než uháněla pryč.

Potom, přísahám, než bys řekl jehně, byla zpět s přesně tou samou snídaní. Podívala se na mě a řekla „Och!“ Ale stejně položila talíř na zem a dodala: „No, předpokládám, že ti tentokrát dvě snídaně neublíží,“ zatímco já pracoval na tom, abych vypadal nevinně. Čistě pro případ jsem se chvíli poflakoval kolem, ale třetí porce se nikdy neobjevila. Nevadí.

Víte, netýkalo se to jen jí. Tou dobou se zdála celá škola tak trochu zvláštní. Bylo to jako tu první noc, kdy se Siri snažil dostat přes portrét a my museli jít do Velké síně. Všechna koťata chodila docela nervózně kolem a dokonce i profesoři měli lehce ztrhané výrazy.

Norrisová mi objasnila, že se všichni připravují na ročníkové zkoušky, což všechno vysvětlovalo. Nenávidím tyhle věci.1

Ten na V- se na vás ohromně přátelsky podívá a příjemně vás pohladí, než přitlačí kus studeného kovu všude kolem vás a strčí něco... tam, kam by nemělo být nic strčeno. Potom, zatímco vás někdo jiný přimáčkne ve škrtícím sevření, do vás vrazí jehlu a řekne: „Je to jen malé píchnutí.“ Dokonce má tu drzost tvářit se rozrušeně, když se vás snaží pohladit hned poté, co obdrží přímý zásah pěti drápků. Proč? „Je to jen malé škrábnutí.“

Následně šlo všechno opravdu rychle ke dnu... Střapěnka přišla na jiné myšlenky a mě znepokojilo to, co za tím stálo.

 

*

 

Všechno to začal Gordonem. Jednoho dne jsem byl u nich, čenichal po kryse a snažil se ignorovat Tesáka. Objevil nový strom na značkování a to ho nyní činilo šťastným. Nabídl mi zkusit si to, to ho ctí, ale zdráhavě jsem odmítl. Každopádně, mezi tímto mi Gordon řekl, že musí na výlet do Londýna a zda pro něj nemám nějaké tipy.

Poradil jsem mu, aby dával pozor na nákladní auta, a vyvedl ho z omylu, když se zeptal, jestli jsou zlaté chodníky pro kopyta nebo packy neschůdné. Mou nejlepší radou bylo, aby se vydal do Magického zvěřince, pokud bude mít jakýkoliv problém, a tam ho s ním vyřeší.

Potom jsem se ho zeptal, proč tam jde, jelikož to nebylo město, které bych si nezbytně vybral k návštěvě. Patrně si musel nechat svázat zobák kvůli tomu, že se dříve v tom roce ohnal po jednom z koťat. Měl v plánu vypadat, že toho nesmírně lituje, zatímco by mu hubovali, a slíbit, že už to nikdy neudělá, takže se bude moci rychle dostat ven a bavit se. Přál jsem mu, aby si to užil; dříve než já.

Bohužel to tak nedopadlo. Jen tak mu nevynadali, ale rozhodli, že us... usp... Omlouvám se, nemohu se donutit to říct. Jako s jednotlivci se s vámi vychází vcelku dobře, ale jako druh jste příležitostně příliš moralističtí.

Střapěnka v ten den dostala zprávu, co se stalo, když jsme byli usazeni na společenském hřišti. Byla sama, jelikož Duté Duo odešlo do Prasinek.

Zůstala, aby mohla pracovat na klikyhácích, ale myslím, že by beztak nešla, protože předchozí noc se velice pohádala s Vážněronaldem. Choval se, abych mu moc nekřivdil, jako liška ve slepičím výběhu.

Ta část, kterou byste očekávali od mé služebné, ukazující péči a taktnost se snažila ochránit Háryho před potížemi. Ale to nebylo dost dobré pro Vážněronalda. Prokázal veškerou inteligenci bezhlavého tlustočerva a vlastně ji nařkl, že se k tomu snaží Háryho dohnat! No věřili byste tomu? Nebylo to jen o tom, co řekl, ale jak to řekl. Jeho tvář byla dokonce červenější než vlasy a zíral přímo na ni. Potom chtěl vědět, jestli „Nenapáchala letos už dost škody“ - ať už to mělo znamenat cokoliv – a já po něm málem vystartoval. Možná bych z toho vyvázl v horším stavu, ale on by měl chvíli jizvy. Nemám rád lidi, kteří takto mluví s mými služebníky. Hlupák.

Naštěstí – pravděpodobně pro nás oba – mě Střapěnka popadla a utekla do ložnice.

Každopádně, když dorazila ta zpráva, z naprosto nevysvětlitelného důvodu se rozhodla, že jim musí říct o Gordonovi – jako by je to zajímalo. Byl jsem docela překvapen, když se ukázalo, že ano. Střapěnka se hodila na Vážněronalda a jedna moje část – všechny moje části – doufaly, že se mu chystá rozpárat hrdlo.

Místo toho začala mmrrnčet a říkat „Ochrone, Ochrone“ a dokonce se omlouvat za to, že jsem mu snědl krysu! Už bych nemohl být více šokován, kdybych vrhl trichobezoár z květin. Potom byl tak nějak... dal na ní packy a... třel se... hlavou o tu její... Zanechalo to na mně stopy. Nechtěl jsem vidět, co přijde dál, ne když to bude zahrnovat „Ochrone“.

Té noci poskakovala v mém pokoji jako jehně z jara a byla celá „Ochrone tohle“ a „Ochrone tamto“. Usoudil jsem, že má buď velice nízkokapacitní paměť, nebo ne moc inteligence, nebo jí... uhynuly ty vzpomínky, že se s ním rozhodla znovu kamarádit. Nemyslel jsem, že bych mohl snést být obklopen vrhem koťat Vážněronaldova vzezření a současně tak pitomých.

 

*

 

Byl jsem tolik potěšen, když konečně usnula – bez všeho toho mmrrnčení – a mohl jsem jít na schůzku s Norrisovou.

Uvědomuji si, že v poslední době jsem o Norrisové moc nemluvil. Není to tak, že by něco bylo špatně, to ani zdaleka ne.

To jenom, že jsme se právě teď znali už OSM MĚSÍCŮ a, no... Jen si buďte jisti, mladá koťata, že v tomto druhu dlouhodobém vztahu je velice jednoduché nechat věci proklouznout – ne že bych to někdy udělal. Rozhodně ne.

Nezačínaly mi těkat fousky nervozitou nebo tak, to vůbec ne. Ne, byli jsme spolu šťastní, ale občas se náhodou stane, že toho druhého berete jako samozřejmost, takže jsem se rozhodl ujistit, že ví, jak je pro mě stále důležitá.

Jako obvykle jsme se potkali v chodbě hned po půlnoci; přispěchal jsem k ní a otřel se o ni hlavou.

Ahoj! Chyběla jsi mi! Řekni mi, jaký jsi měla den.“

Věnovala mi dlouhý zamyšlený pohled. „Proč se cítíš provinile?“ zeptala se podezřívavě.

Necítím! Jen jsem chtěl, abys věděla, že jsi pro mě důležitá!“

Ach, to vidím. Máš chuť skočit si do přístěnku na košťata, že? No, ranaři; musím na obchůzku.“

Procházel jsem s ní po chodbách a pro jednou se mi nedostávalo slov. Kočky, ech? Ta obchůzka ale vlastně nebyla tak dlouhá a shodou náhod se stalo, že skončila velmi blízko naší na-skok-skrýše, takže noc nebyla tak úplně promarněná.

 

*

 

Nicméně, Gordon.

Šel jsem se na něj podívat, když se vrátil z Londýna, ale bylo to trochu stresující. Co byste řekli někomu, koho právě odsoudili na smmrrt? Úsměv, mohlo to dopadnout hůř. Vždy se na to dívej z té světlé stránky. Dokonce i Tesák přišel na to, že je něco špatně, a jen na mě kývl, když jsem vešel dovnitř. Gordon ležel na Hromotlukově posteli a roztěkaně uždiboval z tchoře.

Takže...“ řekl jsem.

Jo,“ opáčil.

Rozhostilo se nepříjemné ticho a já dokonce přijal kousek tchoře. Chutnal tak špatně, jak jsem si pamatoval.

Poslouchej, Gordone... Mám jednoho takového přítele. Co kdybychom tě zkusili odsud dostat, víš co...“

Věnoval mi docela chmurný úsměv. „Je to od tebe hezké, ale... tomu, co tady tomu velí, řekli, aby se ujistil, že nikam neodejdu. Když zmizím, bude mít problémy a to nechci. Měl jsem se díky němu v Londýně krásně, víš. Viděli jsme všechny památky a koupil mi hromady jídla a tak, takže mu dlužím.“

Jsi pro své dobro příliš šlechetný. Měl bys být kočka.“

Na to se usmál. „No, pořád ještě nepřišlo odvolání, takže nikdy nevíš.“

Ale on věděl. Oba jsme věděli. Zvíře ku člověku.2

Poslouchej... jestli chceš, budu... víš, budu tam. Až... jestli...“

Díky. To bych rád, pokud ti to nevadí.“

Ne, samozřejmě že ne.“ Došla mi zásoba toho, co mu říct. „Podívej, měl bych jít. Ale vrátím se, každý den, abych zjistil, jestli něco nepotřebuješ, a přinesu ti pár hrabošů.“

Pak jsem musel odejít. Šel jsem do lesa za Hromotlukovou boudou, vůbec poprvé, co jsem tam byl. Byly tam velké stromy a ty mi vždy pomáhají, když jsem smutný. Vyšplhal jsem na ten největší, jaký jsem dokázal najít, a jen ležel na jedné z větví a sledoval slunce na jeho cestě za obzor.

Zůstanu s ním a ujistím se, aby Siri byl také poblíž. Možná se něco stane a my z toho všichni vyvázneme šťastní. Možná.



1 Aby byl jasnější kontext - Nádherný pochopil ročníkové zkoušky = annual examinations jako anální vyšetření. Ano, přesně tak :)

2 slovní hříčka - An animal verses/versus a human. Verse = obeznámit se s něčím, obohatit - 4. význam slova verse

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 19. kapitola Od: Zuzana - 05.11. 2014
Neverila by som, že aj v zvieracom vzťahu sa cit začne brať ako samozrejmosť:D Pán Nádherný má plusové body za snahu dať Norrisovej vedieť, že ju má stále rovnako rád:) bolo to milé a ju to určite potešilo aj keď sa tvárila ako dáma, že jej je to fuk. Udobrenie Ronalda s Hermionou bolo smiešne, teda to ako to opísal nádherný:) Ďakujem za preklad:)
Re: 19. kapitola Od: arabeska - 05.11. 2014
Jeho vztah s Norrisovou je vážně pěkný. Drží se v pozadí, ale je tam - a je důležitý. A s Ronem si vážně nesedli. Dva kohouti... ) Děkuji! 

Re: 19. kapitola Od: Jacomo - 04.11. 2014
Že má Nádherný mozek, o tom jsem nikdy nepochybovala. Ostatně se dá říct, že je pěkně vychytralý. Že má žaludek se nedá přehlédnout. Klidně by zvládnul tři snídaně. Že má cosi specificky kocouřího asi nejlíp víc paní Norrisová, o tom se tu nebudu šířit. Ale že má srdce, to byl pro mě šok. Velice, převelice příjemný. Kdybych mu dosud nefandila, začnu. Takže od tohoto okamžiku ho bezmezně miluju (ne, abys mu to řekla, to by pak jeho ego neprošlo dveřmi ;-D). Díky, arabesko! Tahle povídka je čím dál tím lepší.
Re: 19. kapitola Od: arabeska - 05.11. 2014
Jsi boží Do debaty o kocouří specifičnosti se opravdu raději pouštět nebudu. Ale ano, někde kolem téhle kapitoly jsem propadla jeho kouzlu. Nádherný nemá konkurenci! Jeho egu jsou futra malá už teď, takže pššt ) Díky, Jacomo, ani nevíš jak!

Re: 19. kapitola Od: JSark - 04.11. 2014
Duté Duo, aká pekná aliterácia. :DD Díky. :)
Re: 19. kapitola Od: arabeska - 05.11. 2014
Kdo by odolal, na tomhle druhu překladu se člověk vážně vyřádí Díky!

Re: 19. kapitola Od: Folwarczna - 04.11. 2014
Ano, Duté Duo začnu velmi intenzívně používat. Taky definice vrhu Ronaldových koťat byla dost dobrá. Vlastně dobrrrá.
Re: 19. kapitola Od: arabeska - 05.11. 2014
Že je Nádherného mluva nakažlivá! ) Tušila jsem, že Duté Duo bude úspěšné. Tisíceré díky!

Re: 19. kapitola Od: TaraFaith - 04.11. 2014
Ach jo. Já věděla, že to přijde, ale i tak mě to vždycky rozesmutní. KDyž jsem četla k nížku poprvé, tak mě kvůli Klofanovi Draco strašně naštval! ale naštěstí, víme jak to dopadne a navím má Klofan po ruce Nádherného! :D Moc díky za překlad.
Re: 19. kapitola Od: arabeska - 05.11. 2014
Klofan se mi tady hrozně líbil. Hipogryfové jsou hrdí a Gordon je jejich zářným příkladem. Děkuji, Taro  

Re: 19. kapitola Od: denice - 04.11. 2014
Jedna z těch nezapomenutelných kapitol, kde se ukazuje, zač kdo stojí. Perličky na dně - "Duté Duo" "ten na V" a "roztěkaně uždiboval z tchoře". Díky.
Re: 19. kapitola Od: arabeska - 05.11. 2014
Vypíchla jsi přesně to, co se mi nejvíc líbilo. Nádherný je prostě nepřekonatelný, co k tomu dodat ) Díky, denice! 

Re: 19. kapitola Od: Lupina - 04.11. 2014
Krásná kapitola. Nádherný je velký filozof v malém těle. Takhle vypíchnuté Ronovo chování k Hermioně je alarmující... mno, a to měl být podle Rowly ten hodný. Děkuji moc za skvělý překlad a za doplňující informace, hlavně za anální vyšetření
Re: 19. kapitola Od: arabeska - 05.11. 2014
Rowla toho hodně přehlédla! Naštěstí nám to Nádherný uvede na pravou míru. Sláva fanfiction! ) Díky, Lupinko!  

Re: 19. kapitola Od: gleti - 04.11. 2014
tahle kapitola je nádherná jako sám Nádherný. Je vní vtip - Duté Duo - (opravdu k popukání(, je v ní smutek nad Gordonovým koncem (co na tom, že víme, jak to dopadne) ale i obdiv nad ušlechtilostí Gordona a nečekaně i Nádherného.
Re: 19. kapitola Od: arabeska - 05.11. 2014
Ano, někdy Nádherný perlí. Děkuji za krásný komentář, gleti.

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )27.11. 201424. kapitola - konec
silverbirch: ( arabeska )25.11. 201423. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.11. 201422. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.11. 201421. kapitola
silverbirch: ( arabeska )09.11. 201420. kapitola
silverbirch: ( arabeska )04.11. 201419. kapitola
silverbirch: ( arabeska )30.10. 201418. kapitola
silverbirch: ( arabeska )25.10. 201417. kapitola
silverbirch: ( arabeska )20.10. 201416. kapitola
silverbirch: ( arabeska )15.10. 201415. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.10. 201414. kapitola
silverbirch: ( arabeska )06.10. 201413. kapitola
silverbirch: ( arabeska )01.10. 201412. kapitola
silverbirch: ( arabeska )26.09. 201411. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.09. 201410. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.09. 20149. kapitola
silverbirch: ( arabeska )07.09. 20148. kapitola
silverbirch: ( arabeska )31.08. 20147. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.06. 20146. kapitola
silverbirch: ( arabeska )13.06. 20145. kapitola
silverbirch: ( arabeska )05.06. 20144. kapitola
silverbirch: ( arabeska )27.05. 20143. kapitola
silverbirch: ( arabeska )19.05. 20142. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.05. 20141. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )01.05. 2014Úvod