Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

The Rise and Fall

The Rise and Fall - Úvod

The Rise and Fall
Vložené: arabeska - 22.11. 2014 Téma: The Rise and Fall
arabeska nám napísal:

The Rise and Fall

Vzestup a pád


Originál: https://www.fanfiction.net/s/9667092/1/The-Rise-and-Fall

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor: Xeres Malfoy

Překlad: arabeska

Banner: Vojta

Povolení k překladu: ano

romance/drama

Dramione

Vedlejší postavy: Theodor Nott, Blaise Zabini

Rating: Pouze pro dospělé - a tím myslím (v rámci možností, já vím) duševně vyrovnané dospělé bez sklonů k depresím.

Varování: Vulgarismy, alkoholismus, násilí, psychické problémy. Povídka ohledně násilí tolik popisná není, ale mezi řádky je místy děsivá.

Kapitol: 47

Slov: 345 000

Shrnutí autorky: Voldemort je u moci a drží ve svých spárech celý kouzelnický svět. Draco ví o zástupu vězňů v podzemí Malfoy Manor, ale raději předstírá, že se pod jeho nohama žádné zrůdnosti neodehrávají, a utápí se v alkoholu a netečnosti. Až do dne, kdy je po něm vyžadován výslech. A ne jen tak někoho. Přestane někdy ignorovat realitu?



Postavy v tomto příběhu jsou majetkem J.K.Rowlingové. Originální příběh patří Xeres Malfoy, která souhlasila s jeho překladem. Při překládání se pracuje s českým originálním překladem Harryho Pottera od pánů Medků a s fanfiction slovníky. Ani příběh, ani jeho překlad nevznikly za účelem finančního zisku.



PP: Nemůžu uvěřit, že se do toho vážně pouštím. 300 000 slov! Ale snad jste si nemysleli, že se spokojím jenom s Isolation, člověk potřebuje do života i trochu té francouzštiny. Dopředu varuju, že překlad půjde pomalu a primární bude právě Izolace. Tohle je jedna z těch bolavých povídek s koncem, který vám neprozradím (ale nebojte). Sequel dosud nebyl dokončen a autorka se naposledy ohlásila v září, ale i když není dopsaný, tenhle příběh ano a zaslouží si překlad. Všichni už se na něj sbíhají jako supi, takže tímto si (jako nedávno Lupina) s dovolením Vzestup a pád zabírám. Já to přeložím, i když to chvíli potrvá – není to zrovna školácká francouzština.

Těším se po novém roce, bude to jízda!

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Monie2 - 27.03. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Pavla - 26.01. 2015
WOW! Vypadá to jako chutný bonbonek... jen netuším, jaký bude mít příchuť. To mi ale nazabrání ho rozdělat a neochotnut ;-) Těším se! ;-)

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: MIRA - 29.11. 2014
Teraz s hrôzou zisťujem, že som sem ešte nič nenapísala. Tak, banner je úchvatný, pozdravuj brata. Trepezlivo budem čakať na každú časť, a ty si aspoň oprášiš franúzštinu. Teším sa.:D
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 29.11. 2014
Aj ja sa teším! ) V prosinci snad bude čas. To bude jízda... No, aspoň bude po novém roce co číst

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Julie - 23.11. 2014
Děvčata co mi to děláte? Těším se na advent jak malé děcko na čokoládu. Těším se, že po vánocích začne Jen krví spojeni a teď toto... já snad budu jen číst a číst... vypadá to luxusně, včetně baneru.
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 24.11. 2014
Inu, člověk nemůže dělat nic jiného, než číst fanfiction. Jednu tomu propadneš a musíš se smířit, že všechno ostatní jde stranou Díky, taky se těším! ) 

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: scully - 23.11. 2014
Teda takovou dlouhou povídku a ještě ve francouzštině.Seš borec! Banner je nádherný. Už se na ni moc těším.
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 23.11. 2014
Já se taky těším. Hlavně až si přečtu konečnou kompletní verzi. Za pár let... :D Díky :) 

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Zuzana - 23.11. 2014
Trochu ma zneistilo to o tom konci, ale keď si tam napísala (nebojte sa) tak ju budem čítať:) mám rada dlhé poviedky, to sa človek nemusí tak skoro z toho deja prebrať:)
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 23.11. 2014
Já taky ráda dlouhé povídky. Ovšem jestli tohle někdy přeložím a pořád se ještě najde někdo, kdo to bude číst... No, uvidíme. :))

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Jimmi - 22.11. 2014
To nemyslíš vážne? Taká dĺžka... no, tieto stránky budú musieť fungovať dlho, predlho. Ale nie. moc sa teším. Štve ma na tom, že si to neprečítam a lúskať to s prekladačom fakt časovo nezvládnem. Banner nádherný. Existencia ale sequelu nenaznačuje nič dobrého. Kruci, babo čo mi to robíš.  PS. Len pre teba: v anglickej dramione je toho málo, čo by mi ušlo alebo čo by ma ešte zaujalo. Možno si objavila spôsob ako ma znova pritiahnuť k dramione.Jacomo sa to darí s galfoy a ani ISolation sa nedá zahanbiť. Na túto tému poznam veľmi dobrú AJ poviedku (hrozne dlhú, veľmi škaredú - Voldy vyhral), tak bude zaujímavé to porovnať. 
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 22.11. 2014
To si piš, že tyhle stránky budou fungovat dlouho! Musí! Víš vůbec, kolik mám plánů? Udělala jsem vám to schválně, abyste taky načichly jiným jazykem. Oni vážně píšou odlišně, jsem zvědavá, jak to dokážu přeložit. Asi s tím nikdy nebudu dost spokojená, abych se tady pochlubila... A která je ta povídka, kde vyhrál Voldy? Je pravda, že angličtina je docela probraná, proto jsem taky zabrouzdala do cizích vod. Ještě si pohrávám s myšlenkou na španělštinu. Asi si ji opráším. Ale až po zkouškách. Uvidíme. Díky, Jimmi, naše alma mater! )
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Jimmi - 23.11. 2014
Tých poviedok je viac, kde vyhral Voldy. Spomínam si na tri. Z prvej mi utkvelo v pamäti, že Lucius zneužíval Draca a otrasný útek do Bradavíc. Z ďalšej Hermiona, z ktorej sa stane niečo ako platená spoločníčka. Nezabudnuteľná však bola u mňa poviedka od Mel88. Má dve časti.  An Aversion to Change - v tom čase ešte nebola na svete Isolation, takže pre mňa to bolo absolútne niečo nové. Draco, ktorý je prinútený okolnosťami pomáhať Rádu, resp. tváriť sa, že pomáha. A samozrejme sa zamiluje. Bohužiaľ to nekončí ako klišé, autorka musela dokonca napísať alternativny koniec kvôli tomu ako to pôvodne zakončila. Ešte som zvažovala že to preložím s tým alternatívnym koncom, keďže môj názor na happyendy poznáš, ale nesedelo to. Pre mňa najviac šokujúca a určite unikátna scéna/zápletka bolo to, ako s Dracom zaobchádzali na Grimm.12., hlavne Molly. V tejto poviedke som ju neznášala, Draca, aj keď nebol kladná postava, mi bolo vyložene ľúto. Čítala som to druhýkrát už s vedomím, že je to Voldyho špión a bolo to... skrátka skvelé. Lenže prišla Isolation, podobný motív, Bradavice, iné poviedky...  No a potom napísala pokračovanie. The Resilient. Priznávam, že mi nie všetky súvislosti dochádzali (kto s kým a prečo, niečo na štýl Hnutie  Odporu, lenže s akým účelom? ), ale tak desivý opis Voldyho víťazstva a sveta za jeho vlády som ešte nečítala. Tu som čakala na každú kapitolu, prebehla ich, aby som zistila, či už konečne budú spolu a všetky tie desivé opisy som vynechávala. Prekvapenie za prekvapením. Hlavne záver, kde sa zase autorka nezaprela a neukončila to tak ako každý čakal. Som myslela, že ju virtuálne zaškrtím, ale našťastie pribudla kapitola po 4 rokoch a epilóg.  Asi stále čakám, či sa nájde niekto, kto to prečíta a povie mi svoj názor. A práve som zistila, že pridala jednorazovku s Dracovým pohľadom na vec.
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 23.11. 2014
No jasně, ty to děláš schválně. Podstrkáváš mi originály, nad kterými moc dobře VÍŠ, že budu slintat, a pak čekáš, až se rozhoupu to všechno přeložit! Já ti na to ale neskočím. A nebudu to číst, protože musím přeložit Advent. Nebudu! :D Už mi to nedělej! 
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Jimmi - 08.02. 2015
Tak som znovu nakukla, všimla si, že som ti napísala aspoň k úvodu... a vydržím, nezačítam sa, ešte nie... Až po Stolen...  

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: mami - 22.11. 2014
Banner perfektný. Neodolala som, prečítala som a neskutočne sa teším na tvoj preklad. Držím palce. :-)
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 22.11. 2014
Já jsem na svůj překlad taky zvědavá. Hlavně na prodlevy mezi kapitolami... No, uvidíme. Děkuji :)

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: TaraFaith - 22.11. 2014
Ani nevíš, jak moc se těším já!!! :DDD
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 22.11. 2014
Ne víc než já! Díky! 

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: denice - 22.11. 2014
Bojím, bojím... Už citát na banneru naznačuje, že tady půjde o něco trochu jiného. Francouzskou literaturu opravdu můžu, takže se těším ze všech sil. A věřím, že bys nepřekládala něco tak strašně dlouhého, kdyby to špatně dopadlo Přes tři sta tisíc slov - to vyráží dech! Jsi hvězda, pustit se do něčeho takového. Díky.
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 22.11. 2014
Co když si chci jenom zlepšit jazyk, takže se nakonec ukáže, že je to největší tragédie, jakou tyhle stránky kdy viděly? ) Vážně je to jazyk na úrovni, hlavně v druhé polovině. Jsem zvědavá, jak se s tím poperu... Ale děkuji, denice, jsem moc zvědavá, co na to řekneš  

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Gift - 22.11. 2014
Nadchla me nejen francouzstina, ale hlavne i vedlejsi postavy. Jsem zvedava, na tyhle temnarny mam tak trosku slabost . Budu drzet palce, arabesko.
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 22.11. 2014
Já jsem se na temňárnách stala v poslední době značně závislá... Taky o tom značí stav Adventu. Přinejhorším bude neobetovaný Díky, Gift, těším se! 

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Leylon - 22.11. 2014
no páni, toto vyzerá nanajvýš zaujímavo. už teraz môžem pvoedať - po novom roku teda bude čo čítať! :) :)
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 22.11. 2014
To si piš, že bude co číst! Jednu měsíčně, když se zadaří... Ale ne. Bude. Těš se, já se taky těším!

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Jacomo - 22.11. 2014
Gratuluji a blahořečím ti za rozhodnutí pustit se do velkého překladu. A víš co? Těším se, těším se, těším se Navíc máš jistotu, že tady ti většina z nás k originálu neuteče ) Přeji hodně sil, času a energie, aby se ti dobře překládalo. Už jsem psala, že se těším? ))
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 22.11. 2014
Já bych vám nejraději nakázala, abyste si ten originál přečetli, a pak mi řekli, co jsem špatně pochopila... Achich. Doufám, že se mi aspoň zlepší francouzština, když nic jiného. Děkuji, Jacomo, už se nemůžu dočkat vašich reakcí! ) 

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: marci - 22.11. 2014
Ááa, moc se těším!! Bolavé povídky můžu, klidně nechť jsou hlavní hrdinové protaženi bahnem a vším možným marastem, hlavně když to dopadne dobře. A když už není závěr "a žili šťastně až do smrti", musím mít alespoň naději, že k tomu dospějí. Protože jinak bych to ani nemohla číst. Prosím, dopadne to tak nějak dobře? jo a na tom banneru v pravém horním rohu je Severus? Hmm, těším se na adventní počteníčko, ale kvůli takovýmto udičkám se snad ještě víc těším na příští rok. Hodně sil do překládání, arabesko!
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 22.11. 2014
Protaženi bahnem a vším možným marastem... leč dobře to dopadne! Tak nějak... Naděje tam každopádně je, ten sequel je poněkud zvláštní, ale taky ho přeložím, jestli ho autorka dokončí. Děkuji, marci, taky se těším! 

Re: The Rise and Fall - Úvod Od: Lupina - 22.11. 2014
Ano, ano, tak na toto se těším. Nebude to lehké téma, už banner - úchvatný - to naznačuje. Není to ta povídka se špatným konce, že ne? To nevím, jestli bych rozdýchala. A těším se :-)
Re: The Rise and Fall - Úvod Od: arabeska - 22.11. 2014
Neboj, konec bude sice zvláštní, ale ne špatný ) Děkuji, Lupinko, ty jsi taková jistota, že od tebe vždy přiletí komentář  

Prehľad článkov k tejto téme:

Xeres Malfoy: ( Lupina )24.03. 2024Kapitola 31.
Xeres Malfoy: ( Lupina )21.01. 2024Kapitola 30.
Xeres Malfoy: ( Lupina )29.12. 2023Kapitola 29.
Xeres Malfoy: ( Lupina )17.12. 2023Kapitola 28.
Xeres Malfoy: ( Lupina )03.12. 2023Kapitola 27.
Xeres Malfoy: ( Lupina )19.11. 2023Kapitola 26.
Xeres Malfoy: ( Lupina )07.11. 2023Kapitola 25.
Xeres Malfoy: ( Lupina )16.10. 2023Kapitola 24.
Xeres Malfoy: ( Lupina )01.10. 2023Kapitola 23.
Xeres Malfoy: ( Lupina )17.09. 2023Kapitola 22.
Xeres Malfoy: ( Lupina )03.09. 2023Kapitola 21.
Xeres Malfoy: ( Lupina )16.07. 2023Kapitola 20.
Xeres Malfoy: ( Lupina )02.07. 2023Kapitola 19.
Xeres Malfoy: ( Lupina )18.06. 2023Kapitola 18.
Xeres Malfoy: ( Lupina )04.06. 2023Kapitola 17.
Xeres Malfoy: ( Lupina )27.03. 2023Kapitola 16.
Xeres Malfoy: ( Lupina )10.03. 2023Kapitola 15.
Xeres Malfoy: ( Lupina )12.02. 2023Kapitola 14.
Xeres Malfoy: ( Lupina )05.02. 2023Kapitola 13.
Xeres Malfoy: ( Lupina )17.01. 2023Kapitola 12.
Xeres Malfoy: ( arabeska )12.08. 2017Kapitola 11 - Když čtivo dráždí
Xeres Malfoy: ( arabeska )13.06. 2017Kapitola 10 - Být člověkem
Xeres Malfoy: ( arabeska )21.03. 2017Kapitola 9 - Nevinnosti, vrať se
Xeres Malfoy: ( arabeska )26.02. 2017Kapitola 8 - Kdo pozdě chodí
Xeres Malfoy: ( arabeska )08.01. 2017Kapitola 7 - Srdeční potíže
Xeres Malfoy: ( arabeska )06.11. 2016Kapitola 6 - Ještě hlouběji
Xeres Malfoy: ( arabeska )04.06. 2015Kapitola 5 - Heuréka
Xeres Malfoy: ( sluccy )01.05. 2015Kapitola 4 - Jako děti
Xeres Malfoy: ( arabeska )12.04. 2015Kapitola 3 - Žádný odstín šedé
Xeres Malfoy: ( arabeska )03.02. 2015Kapitola 2 - Mnohé dotazy
Xeres Malfoy: ( arabeska )20.01. 2015Kapitola 1 - Den v pekle
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )22.11. 2014The Rise and Fall - Úvod