Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2014 Ostatné

Sedmero Vánoc bradavických

Advent 2014 Ostatné
Vložené: arabeska - 01.12. 2014 Téma: Advent 2014 Ostatné
arabeska nám napísal:

 


1. december 2014

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Sept Noëls à Poulard

autor: Caprice K   překlad: arabeska   beta: elbi

Autorka nereaguje na žádost o překlad. Z překladu tohoto díla neplyne žádný finanční zisk.

originálhttps://www.fanfiction.net/s/5609706/1/

AN: Sedm drabbles, pouhých střípků toho, jak Severus a Pobertové prožívali Vánoce v Bradavicích.

PP: To jenom tak. On se ten Advent nesmí brát tolik vážně, objeví se tady mnohem větší díla. Dost to zavání zbožňováním Remuse, ale co se dá dělat. Tak ten letošní Mix Advent rozjedeme pěkně pomalu :))

 


FARLAI jsou všude

Remus zmateně zkoumal právě rozbalený dárek. Koho by vůbec napadlo dát mu něco takového? Naprosto praštěný nápad; nedával žádný smysl a nevzpomínal si, že by se kdy o takovou věc k Vánocům vůbec prosil. Musí to být pro Petra.

Nebelvír zdvihl hlavu a podíval se na své přátele. Sirius byl stejně překvapený jako on sám a Petr snad ještě více. Naproti tomu James vypadal značně škodolibě. Remus si povzdychl. Tohle bylo Jamesovi opravdu podobné. Skutečně nevěděl nic o ničem, co se byť jen vzdáleně týkalo přírody.

Jamesi, tvá snaha mě dojímá, ale jsou to medvědi, co jí med, ne vlci!“

 

* Farlai: Folles Atteintes de Remus Lupinite Aigüe Incurable = Ženská nevyléčitelná akutní choroba Remus Lupinite; šílenost největšího kalibru. Skupina francouzských fanynek Remuse Lupina. Vytváří svět ve světě FF, kde je Remus obětí jejich uctívajících rituálů, aniž by o tom Remus ze světa FF vůbec tušil. FARLAI mají ve zvyku v jednom ze svých rituálů polévat Remuse medem.

 


Příběh o číru

Severus nikdy neměl rád Vánoce, a to zvláště od doby, co nastoupil do Bradavic. Neměnně dostával každý rok ten samý dárek; lahev šamponu, zřejmě jakožto dětinské zdvořilostní gesto od těch pitomců Pobertů.

S vědomím, že historie se bude nevyhnutelně opakovat i letos, se rozhodl vzít věci do svých rukou a vydal se na nákupy do Prasinek.

A soudě dle Lily, kterou celou rozesmátou potkal o několik dnů později na chodbě, byl jeho plán úspěšný.

Litoval jedině toho, že se nemohl posměšně ušklíbnout při pohledu na Potterův výraz, když našel pod stromečkem kartáč na vlasy v nádobě s lektvarem s žehlícím účinkem.

 

Chroptící chýše

Když nad tím tak uvažoval, zažil už i horší Vánoce. Ale zažil už i lepší Vánoce. Dokonce některé Vánoce za úplňku se daly snést lépe než tyto. Alespoň byl totiž tehdy o těch Vánocích se všemi svými přáteli.

Nicméně nyní byl jeden mrtvý, jeden ho zradil a jeden sem na slíbené místo setkání dosud nedorazil. A přesto doufal, že přijde, teď když už není v Azkabanu. Byl si jistý, že on ví, kde jej má hledat.

Avšak nepřišel. A on tam zůstal sám ve svém osamění. Stísněný křik, který té mrazivé hluboké noci obyvatelé Prasinek slyšeli, tentokrát nepatřil vlkovi.

 


Vlk, vada Vánoc

Ten nejhorší dárek k Vánocům. Myslet na to, že tři nepopsatelně úžasní lidé tráví svátek míru a pohody spolu, zatímco on je na Štědrý večer sám a sužovaný hladem, ho sžíralo. Remus ze srdce nenáviděl úplněk.

Zapraskání větvičky. Vyčerpaný vlk se ocitl tváří v tvář kryse, psovi a jelenu. Ten pohled vyvolal hluboko v jeho hrdle zavrčení, ale tato zvířata by se nikdy nenechala zastrašit. Pes radostně zaštěkal. Ten štěkavý smích, který Remus důvěrně znal. Srdce mu vynechalo úder. Není sám. Podařilo se jim to.

Muž se uklidnil a vlk společně s ním. Lepší dárek k Vánocům si nemohl přát.

* le loup = vlk, vada, kaz

 

 

Totéž

Věděl, že sova, která před chvílí přistála vedle kotlíku přímo před ním, neodletí, dokud si od ní ten proklatý balíček nepřevezme, a tak ho Severus opatrně odvázal. Poté ho odložil na stůl a vrátil se k zapálené přípravě složitého lektvaru, aniž by se o dárek dále zajímal.

Věděl, co to je, jelikož právě odbilo pětadvacátého prosince a jelikož mu už od prvního ročníku posílala dárek jen jediná osoba.

Zatímco Severus pečlivě promíchával směs, napadlo ho, že by měl začít uvažovat nad tím, kam a jak zašít i těch šest Tchoříčků z předchozích let, aniž by tím svou matku k smrti urazil.

 


Remusovo vánoční nadělení

To je tak úžasný!“ prohlásil Sirius.

Je to vážně úctyhodné,“ potvrdil James. „Ale Harrymu není ještě ani rok.“

No a co?“

Lily ho zabije, jestli Harryho s tímhle uvidí!“

Ale kdepak, bude stejně ohromená jako my! Remus Lupin se přímo vysmál do ksichtu svému problému se srstí! To není něco, co se ti poštěstí vidět každý den!“

Zatímco před nějakou dobou by se Remus nad takovými vtipy minimálně začervenal, nyní se usmál a tiše zašeptal Harrymu: „Neposlouchej ty drbny.“

Ale dítě, zcela lhostejné ke svému okolí, se chichotalo a štěstím slintalo nad velkým plyšovým vlkem, kterého mu Remus právě daroval.

 


Netopýři ze sklepení

Poprvé od smrti své matky Severus Snape obdržel skutečný dárek. A ne jen tak ledajaký; netopýra. A teď neměl ani ponětí, kdo mu jej mohl darovat.

Jako první ho samozřejmě napadlo, že to byl nějaký student. Něco jako špatný vtip vzhledem k tomu, že se mu vskutku nápaditě přezdívalo „netopýr ze sklepení“. Ale žádný student by nikdy kvůli tak nepodařenému a nepromyšlenému, ubohému vtipu neutratil tolik peněz.

Jeho druhá domněnka byla správná. Nevěděl, zda má být potěšen nebo uražen už v té chvíli, kdy se Brumbál zmínil, že by u něj upřednostňoval netopýra před sovou, jelikož nejlépe koresponduje s jeho osobností.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Sedmero Vánoc bradavických Od: zuzule - 06.12. 2014
A chudák Remus polívaný medem. :D Nejlepší drabble je s tím plyšákem. :)
Re: Sedmero Vánoc bradavických Od: arabeska - 17.12. 2014
Chudák Remus tomu medu nerozumí. A plyšák se mi taky líbil nejvíc. Díky za komentář  

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: scully - 03.12. 2014
Moc krásná drables.Nejlepší bylo číro. Moc děkuju za překlad
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Číro se taky povedlo. U mě vítězí plyšák. Díky moc!  

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: martian - 02.12. 2014
Plyšový vlk pro Harryho byl nádherný. Děkuji za skvělý překlad.
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Plyšák se mi taky líbil. Moc děkuju za komentář! :)

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: mami - 02.12. 2014
Ja by som potrebovala tú vodičku.
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Já si k Vánocům přeju obraceč času. Pořád nic. Kruci :D

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: Jacomo - 01.12. 2014
První dvě drabblata mě rozesmála… med pro vlka, žehlicí kartář pro Jamese… to už chce notnou dávku fantazie Další tři kousky jsou takové melancholické – Remusovi pocity jsou v těch kraťounkých příbězích vykresleny velmi zdařile a Severusův postoj k dárku od matky je hluboce lidský. Ještě lepší je pak jeho dumání nad tím, kdo mu daroval netopýra. Ale naprostou jedničkou je Harry svírajícího plyšového vlka, kterého mu dal Remus. To jsem měla normálně knedlík v krku. Tyhle střípky historie prostě zbožňuju. Díky, arabesko, začátek je to více než slibný. A my, co víme… ;-D P. S.: Já jsem původně název četla jako „Sedmero...“, asi už na mě útočí pohádky
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Já to přeložila právě kvůli plyšovému vlkovi. Bezkonkurenční, naprosto jsem se zamilovala do představy batolecího Harryho slintajícího nad plyšákem a Jamese v záchvatu paniky, že je Lily všechny zabije Letošní Advent je perfektní ) To "Sedmero" se mi hrozně líbí, kdyby to mělo víc nádech do pohádkova, změnila bych název... Hm, asi to udělám Díky, Jacomo! 

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: Julie - 01.12. 2014
Moc pěkné drablátka. Mně se asi nejvíce líbil Příběh o číru. Díky za výběr i za překlad. .
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Já moc děkuji za komentář, Julie :))

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: tiberia - 01.12. 2014
Bylo to neobvyklé a skvělé, díky!!
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Jsem ráda, že se ti to líbilo, děkuji :)

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: Zuzana - 01.12. 2014
Veľmi pekne ďakujem :) navodilo to aspoň na chvíľu vianočnú atmosféru, keď už vonku to vyzerá, že sa blíži potopa a nie Vianoce:)
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Vidíš, u nás chvíli sněžilo, ale zase nic. To budou zase jednou Vánoce zelenější než jaro Díky! 

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: Aiden - 01.12. 2014
Arabesko, parádní překlad. Nejvíc mě pobavilo číro a netopýr
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Díky, Aiden, za všechno! :))

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: holloway - 01.12. 2014
Tak pro mě jednoznačně nejlepší žehlicí lektvar na vlasy...Severus se pomstil a třeba Jamesovi došlo, že se choval jako idiot. A závěr byl taky super, udivuje mě, že Brumbál dokázal vymyslet jinej dárek než sladkost nejlépe s citronovou příchutí. A asi by mě dost vyděsilo, kdyby mi netopýr přinesl poštu. Děkuju za překlad.
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
No, kdyby se mi v okně objevila sova, tak chytám infarkt, natožpak netopýr Vskutku originální dárek, taky jsem čekala citronový drops nebo drcené šváby nebo co jim to Brumbál pořád nabízel Děkuji, holloway  

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: Coretta - 01.12. 2014
Super!! Nejlepší je příběh o číru, ten sedl :D děkuju za lahůdku :)
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Já děkuju, Coretto! :))

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: doda357 - 01.12. 2014
Akurát dlhé zákusky, ktoré som zhltla už ráno  Pri predstave, že ma každý deň takáto nádielka ešte čaká, vrním blahom  Ďakujem pekne za spríjemnenie dňa 
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Kouzlo Adventu - ráno ke snídani hned tři povídky! :)) Děkuji!

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: teriisek - 01.12. 2014
Hezké, vtipné jednohubky, díky za překlad!
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Já moc děkuji za komentář! :)

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: larkinh - 01.12. 2014
Poslední drablíčko bylo úžasné :) Díky za překlad.
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Taky se ti líbil netopýr! Díky za komentář!

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: Elza - 01.12. 2014
Půvabný počátek předvánočních potěšeníček. Díky,  arabesko!
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Ach, děkuji za krásnou aliteraci, Elzo! :)

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: Neprihlásený - 01.12. 2014
Ten plyšový vlka a žehliaci elixír :D super! a nakoniec bodka v podobe netopiera ako darčeku pre Severusa no prosté úžasné :)
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Všem se vám líbí ty sam, to jsem ráda :D Díky!

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: samba - 01.12. 2014
Muj oblíbený advent.Drablata moc nečtu,potřebuji dlouhý příběh ale tohle bylo moc milé.Dík
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Vidíš, já čtu zase všechno. Ale díky, jsem ráda, že si ti to líbilo  

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: toni - 01.12. 2014
Bezva, diky!!!!
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Já děkuju!!!

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: TaraFaith - 01.12. 2014
Tak advent nám konečně začal.  A začal víc než skvěle. Všechny drabblátka byla osobitá a rozhodně stála za přečtení. Díky moc.
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Ano, je to tady! Konečně! Díky, Taro :)

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: MIRA - 01.12. 2014
Dík za krásne malé kúsky. :)
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Já moc děkuji za komentář, Miro! :)

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: ladyF - 01.12. 2014
Úplně nejvíc byl žehlicí lektvar pro Pottera, ovšem netopýr od ředitele byl taky fajn... takové milí, přátelské dary. Plyšový vlk od Remuse zahřál u srdce. Skvělý začátek adventu!
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Přesně tyhle tři u mě vyhrávají ) Díky za všechno!

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: denice - 01.12. 2014
Med pro vlka, žehlící lektvar pro Jamese, plyšový vlk pro Harryho a živý netopýr pro Severuse - mohl ten advent začít ještě lépe? Kouzelné střípky! Díky. 
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Haha, děkuji, denice. Každý z nich dostal svůj dárek, jak se zdá :))

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: marci - 01.12. 2014
Croptící chýše byla až příliš smutná, ale jinak to byla okouzlující sbírka drabblátek Povedené - obzvlášť ta s žehlícím lektvarem na vlasy, protože, marná sláva - povídky, kde se Pobertové přátelí se Severusem mají něco do sebe Veliké díky za krásný výběr a překlad, arabesko
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Ano ano, povídky s Poberty a Severusem nemají chybu :D Díky, Marci!

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: solace - 01.12. 2014
Som rada, že sa v prídele drabbles od Remusovej zbožňovateľky našiel miesto aj Severus. Netopier ako domáci miláčik, to sa len tak nevidí:-) A skvelý bol aj Remusov plyšový vlk. Myslím, že Lily bude v pohode. Ďakujem, arabeska.
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Já bych netopýrem taky nepohrdla! Mít vlastního osobního netopýřího doručovatele zpráv, hm... ) Děkuji, solace! 

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: Jimmi - 01.12. 2014
Tak to bolo super. Tentoraz bude drabbles viac, ani dramione sa nedá zahanbiť...  Napriek tomu, že to viacmenej bolo o Remusovi (plyšový vlk nemal chybu), v každej jednej som čakala, či sa napraví krivda na Severusovi (aspoň trošičku).  A nakoniec to bol netopier od brumbála. Ďakujem, bolo to skvelé (začala som advent s tvojou poviedkou, mimochodom)
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Toho si nesmírně vážím, že jsem tvůj letošní Advent nastartovala právě já! Plyšák se mi taky líbil Díky, Jimmi! 

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: soraki - 01.12. 2014
Krásná drablata, to se musí nechat ;-),ovšem nejvíce se mi líbílo číro, kartáč a žehlící lektvar? dokonalé! díky, jak to tak vypadá, tenhle advent bude vše, jen ne nudný :-D
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Tenhle Advent bude vážně bezkonkurenční! Hlavně kolem Štědrého dne... :)) Děkuji!

Re: Sedm Vánoc bradavických Od: Lupina - 01.12. 2014
Ale mně zbožňování Remuse vůbec nevadí Severusův žehlicí lektvar na vlasy neměl chybu Moc pěkná drablátka. Taková příjemná, krásně vánoční. Arabesko, moc děkuji
Re: Sedm Vánoc bradavických Od: arabeska - 04.12. 2014
Žehlící lektvar byl skvěl nápad. Já mám nejradši to s plyšovým vlkem... Díky, Lupinko :))

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )06.01. 2015Na Vánoce nikdy nevíš
TheTeacleTart: ( Patolozka )01.01. 2015Každý Snupin, který byl kdy napsán
eeyore9990: ( tiberia )31.12. 2014Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)
Sheankelor: ( Patolozka )26.12. 2014Barvy
MariannaMerlo: ( Jacomo )25.12. 2014Nejlepší plán Scorpiuse Malfoye
chelseyb: ( Lupina )24.12. 2014Melancholické Vánoce
Rock Junkie and Diki: ( arabeska )23.12. 2014Rozhovor Albuse s Albusem
emynn: ( Patolozka )22.12. 2014Vřelé přijetí
Amorette : ( marci )21.12. 2014Utajené Vánoce
Meteoricshipyards: ( Coretta )20.12. 2014Upřímně, pane řediteli
Alisanne: ( arabeska )19.12. 2014Vytvářet vzpomínky 3/3
Alisanne: ( arabeska )18.12. 2014Vytvářet vzpomínky 2/3
Alisanne: ( arabeska )17.12. 2014Vytvářet vzpomínky 1/3
floatsodelicately: ( Gift )16.12. 2014Miláčku, venku je zima
AWickedMemory: ( LadyF )15.12. 2014Pohádky jsou pro mudly
MyTeenageDream: ( Lupina )14.12. 201412 věcí, které si Voldemort NEPŘEJE k Vánocům
Emily Waters: ( tiberia )13.12. 2014Jsi na tahu
Isfah: ( arabeska )12.12. 2014Veselé Vánoce!
emynn: ( Patolozka )11.12. 2014V lásce a čokoládě je dovoleno vše
perfect tragedies: ( Gama )10.12. 2014Nejlepší Vánoce ze všech
Amorette : ( tiberia )09.12. 2014Bolestná povinnost
asnowyowl: ( Jacomo )08.12. 2014Šťastná to žena (aneb proč se chce Harry Potter stát Šípkovou Růženkou)
draco-severus-mmm: ( Gift )07.12. 2014Veselé Vánoce, Luciusi
sdk: ( arabeska )06.12. 2014Za co stojí vstát z postele
Pirate Perian: ( Lupina )05.12. 2014Mezi vlkodlaky
lezonne: ( larkinh )04.12. 2014Jaká matka, taková dcera
Cecelle: ( tiberia )03.12. 2014Škola hrůz
Lomonaaeren: ( LadyF )02.12. 2014Pozvánky bronzem zdobené
Caprice K: ( arabeska )01.12. 2014Sedmero Vánoc bradavických