Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Home For Christmas

Šest zastavení

Home For Christmas
Vložené: Jimmi - 17.12. 2014 Téma: Home For Christmas
denice nám napísal:
17.december 2014
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Home For Christmas

Je čas smiechu, je čas radosti a je čas... na pravdu?


Séria spolu nesúvisiacich jednorazoviek a drabblíkov ako darček k Vianociam 2012/13




SIX DEGREES

 Autor: MiHnn

Preklad: denice

 Originál: http://dramione.org/viewstory.php?sid=2035&chapter=3

Prístupnosť: K

Zhrnutie: Říkala mu medvídek Brady.

 

Šest zastavení*

Říkala mu medvídek Brady.

Byl hnědý s velkýma černýma očima a tenkým červeným úsměvem, a podle jejího názoru byl zbožňováníhodný. Tatínek jí ho dal ke třetím narozeninám a ona si ho velmi vážila, protože na rozdíl od jiných medvídků měl žlutého motýlka s bílými puntíky. Hermiona se do něj okamžitě zamilovala. Stal se jejím nejlepším kamarádem.

V noci mu četla, ve dne si s ním hrála a po celá léta ho měla u sebe. A když dovršila jedenáctý rok a dostala dopis, který jí změnil život, usoudila Hermiona Grangerová, dívka na prahu puberty, že by Bradyho neměla nechávat doma, když odjíždí na tak dlouhou dobu. Proti vůli svých rodičů ho ukryla a vpašovala do Bradavic ve svém školním kufru.

Během čtvrtého týdne svého pobytu ho ztratila.

Nechtěla pro něj plakat, ani pofňukávat. Myslela si, že se to možná stalo pro její dobro. Hermiona se i nadále hlásila, kdykoli učitelé položili otázku, a správně odpovídala ještě před tím, než ji stačili dokončit. Dokonce se spřátelila s dvěma kouzelníky, Harrym a Ronem, a učila se dobře využívat svůj intelekt, jen aby zjistila, že její nový přítel je magnetem na dobrodružství a školní tresty.

Bezděčně se rozhodla upřednostnit svého přítele Harryho před pravidly a podobnými věcmi mezi jiným i proto, že byl mnohem zajímavější než její studium.

***

Neville Longbottom spěchal na Bylinkářství, když našel malého medvídka se žlutobílým motýlkem. Měl zpoždění, docela velké zpoždění, když ve snaze shromáždit své učební pomůcky zakopl v nebelvírské společenské místnosti o vlastní nohy. Povzdechl si, když mu přitom spadly knihy a spustil se na všechny čtyři, aby posbíral učebnice, brk a kalamář, který se zakutálel pod velké křeslo u krbu.

Tehdy zahlédl šťastně se usmívajícího malého medvídka, který uvízl mezi opěradlem křesla a stěnou. Neville překvapeně zabručel a vytáhl ho z jeho úkrytu. Spolu s ostatními věcmi ho překotně nacpal do svého batohu a utíkal do hodiny. Když se bez dechu omluvil mrzuté profesorce Prýtové, jež ho bez dlouhých řečí poslala na místo, zděšeně si všiml, že batoh nezavřel a medvídek byl pryč.

***

 

Zachariáš Smith věřil, že má šťastný den.

Zvedl medvídka, ležícího na jedné z bradavických chodeb – vypadal, že je relativně v dobrém stavu – na cestě za dívkou, která se mu líbila. Cho Changová se zeširoka usmála, když jí předal nezabalený dárek a souhlasil, že se s ní podělí o její čokoládovou žabku.

Ano, Zachariáš Smith měl šťastný den nemusel utratit peníze a získal dívku.

***

V den, kdy Cho Changová našla Zachariáše v intimním rozhovoru s jinou Mrzimorkou, rozhodla se zbavit všeho, co jí kdy dal – je pravda, že ten seznam neměl mnoho položek.

A tak obešla havraspárskou společenskou místnost a rozdala vše spolužákům ze svého ročníku. Když řekla: „Tady máš,“ a upustila medvídka do klína Lenky Láskorádové, plavovláska se usmála a rozhodla se ho pojmenovat Keksík.

***

Draco se uchechtl, když si Crabbe nasazoval komický klobouk. „Sedne ti.“

„Myslíš?“

Goyle prohrabával velký pytel plný věcí a vytáhl učebnici. „Čí je tahle?“

Crabbe natáhl ruku a rychle uchopil knihu. „Moje ztracená,“ zamumlal a pečlivě ji uložil na svou hromádku.

Draco odstrčil oba kamarády a podíval se do pytle sám. Dostal totiž před časem nápad hodný zmijozela. Zatímco se všichni ostatní ve Velké síni cpali biskupským chlebíčkem, s Crabbem a Goylem se vplížili k hromadě dárků, které měly být na druhý den všem rozděleny. Rozhodli se rozšířit svoje hledání na věci ostatních, protože se zdálo, že většina balíčků neobsahuje nic jiného, než knihy a brky.

Draco vykulil oči, když vytáhl plyšového medvídka. „Kde jsi vzal toto?“

„V knihovně,“ zamumlal Goyle ústy plnými pudinku. „Měli ho tam nějací havraspáři.“

Crabbeovi se rozšířily oči. „Vezmu si to.“

„Ne,“ odstrčil ho Draco z dosahu, „k čemu ti bude?“

Crabbeovi zčervenaly tváře. „K čemu bude tobě? 

Draco se na okamžik zachmuřil, než odpověděl: „Cvičný cíl.“ Než ti dva stačili něco říct, položil medvídka ke svým věcem a podal pytel dál.

Až mnohem později, poté co Draco hleděl na medvídka sedícího na jeho stole, ho napadlo, proč chtěl něco tak zbytečného. Rodiče mu na Vánoce nikdy nedávali hračky. Jeho dárky vždycky měly účel. Tento medvídek účel neměl.

Přes to Draco umístil medvídka hned vedle stohu jeho knih, na místě, kde si psal domácí úkoly; a o mnoho let později to bylo místo, kde cvičil kouzla k opravě magické skříně.

Tam zůstal, dokud si naposledy nesbíral své věci před odchodem ze školy. Pak medvídka opatrně zabalil a vzal ho s sebou v domnění, že si s ním jednou bude hrát jeho syn.

Nepochyboval o tom, že Hermioně se bude líbit taky.

KONEC

 * Názov môže súvisieť so seriálom: http://www.csfd.cz/film/224288-six-degrees/

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.05. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Šest zastavení Od: marci - 09.01. 2015
Jé, to bylo krásné! Takové poetické... Nádhera! Doháním resty ve čtení Adventu a tato povídečka mi dnešní zachmuřený a deštivý den opravdu projasnila. Díky, denice
Re: Šest zastavení Od: denice - 10.01. 2015
Mám radost, že se ti líbila, děkuji!

Re: Šest zastavení Od: teriisek - 19.12. 2014
Dlouhá cesta domů:) Věřím, že Hermiona bude nadšená! Díky moc za překlad!
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Dlouhá cesta, ale hlavní je, že šťastně dopadla - Hermiona nebude věřit vlastním očím Děkuji.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Dlouhá cesta, ale hlavní je, že šťastně dopadla - Hermiona nebude věřit vlastním očím Děkuji.

Re: Šest zastavení Od: larkinh - 18.12. 2014
Medvídek cestovatel... a jak se každýmu líbil :D Díky za překlad.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
V plyšových medvídcích je zřejmě něco, co každého uchvátí - že by probouzeli vzpomínky na dětství? Děkuji!
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
V plyšových medvídcích je zřejmě něco, co každého uchvátí - že by probouzeli vzpomínky na dětství? Děkuji!

Re: Šest zastavení Od: Zuzana - 18.12. 2014
Hermiona sa určite bude tešiť keď sa jej vráti:) Ďakujem za milú poviedočku:) 
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Taky si myslím, že bude velmi ráda. Děkuji za komentář, Zuzano.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Taky si myslím, že bude velmi ráda. Děkuji za komentář, Zuzano.

Re: Šest zastavení Od: ladyF - 17.12. 2014
Takový smutnosladký příběh o putování ztraceného medvídka. Jsem ráda, že on i Draco znovu naleznou domov a Hermionu. Díky za překlad, denice. :-)
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
To je krásný úhel pohledu: nejen Hermiona, ale i medvídek bude nadšený Děkuji!
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
To je krásný úhel pohledu: nejen Hermiona, ale i medvídek bude nadšený Děkuji!

Re: Šest zastavení Od: Jimmi - 17.12. 2014
Ďakujem, kúzelné a krásne, pohladilo a vyvolalo príjemný úsmev. Fakt krása
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Já děkuji za komentář, Jimmi!
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Já děkuji za komentář, Jimmi!

Re: Šest zastavení Od: doda357 - 17.12. 2014
A kruh vlastníctva medvedíka sa uzavrel  Krásne, aj ja som mala takého podobného kedysi, len nemal motýlika  Ďakujem za preklad 
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Ano, zazvonil zvonec a pohádky je konec - i když tady asi bude pokračovat pro jejich děti... Děkuji.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Ano, zazvonil zvonec a pohádky je konec - i když tady asi bude pokračovat pro jejich děti... Děkuji.

Re: Šest zastavení Od: Hypogriff - 17.12. 2014
Samozřejmě, Hermiona bude nadšená! :D Ta poznámk na konci byla geniální. Moc, moc hezké :) Děkuji za krásný překlad  denice! :)
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Ta pznámka se mi taky moc líbila, měla v sobě něco, co mě vzalo za srdce. Děkuji.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Ta pznámka se mi taky moc líbila, měla v sobě něco, co mě vzalo za srdce. Děkuji.

Re: Šest zastavení Od: Jacomo - 17.12. 2014
Ano! Miluji tyhle obrázky, které spolu zdánlivě vůbec nesouvisí, a pak se objeví čekané/nečekané vyústění. Nádherná pointa! Velikánské díky za přeložení, denice. Tohle bude jedna z mých oblíbených čokoládiček :-))
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Zdánlivě chaotické, ale nakonec to do sebe přesně zapadne, že?  Děkuji za milý komentář.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Zdánlivě chaotické, ale nakonec to do sebe přesně zapadne, že?  Děkuji za milý komentář.

Re: Šest zastavení Od: scully - 17.12. 2014
Hermiona bude určitě štastná,že se s medou opět potká. Moc děkuju za překlad
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Určitě ano, představuji si, jak se jí rozzáří oči a skočí Dracovi do náruče. Děkuji.

Re: Šest zastavení Od: solace - 17.12. 2014
Začínam upodozrievať macka, že v tom celom strácaní a objavovaní sa mal prsty on:-) Krásna jednohubka. Veľmi sa mi páčila. Vďaka, denice.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Nějaká vyšší moc v tom asi byla... Jsem ráda, že se líbilo. Děkuji.

Re: Šest zastavení Od: TaraFaith - 17.12. 2014
Dlouhá cesta tichého medvídka zpět ke své kamarádce. :D Moc díky za překlad.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Hlavní je, že nakonec všechno dobře dopadlo Děkuji!

Re: Šest zastavení Od: arabeska - 17.12. 2014
Božínku, to bylo kouzelné. Ta poslední poznámka o Hermioně byla tak samozřejmá... lepší konec to mít nemohlo. Jsem si jistá, že Dracův a Hermionin syn se do medvídka zamiluje stejně jako tehdy ona. Vzývám tě a děkuji! ) 
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Samozřejmá, to je to správné slovo! Draco bude doma za hrdinu a podivuhodný příběh o medvídkovi budou jistě dětem často vyprávět. Děkuji za komentář i pochvalu!

Re: Šest zastavení Od: sigurd - 17.12. 2014
No pozrimeže ! Jeden macko a koľkým priniesol radosť.  A Hermiona bude iste skákať od radosti. 
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Máš pravdu, potěšil hodně lidí - a budou se z něj radovat i další. Děkuji.

Re: Šest zastavení Od: Lupina - 17.12. 2014
Tak toto by chtělo pokračování. Moc děkuji za překlad, denice. :-)
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
A když už ne pokračování, tak aspoň tu scénu, kdy Hermiona pozná svého starého kamaráda z dětství... Děkuji!

Re: Šest zastavení Od: MIRA - 17.12. 2014
Ano, Hermiona sa bude určite páčiť. To bola nádhera. Ďakujem za nádherný preklad denice.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Taky si myslím, že Draco si u ní pěkně šplhne Děkuji, MIRO!

Re: Šest zastavení Od: martian - 17.12. 2014
Krásná pointa, usmívám se jako blázen.   Děkuji za překlad. (Tady je jasně vidět, že nejen cesty vánočních vúdú perníčků, ale i medvídků, jsou zcela nevyzpytatelné…) 
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
Vyšlo to opravdu stoprocentně, moc ráda bych viděla Hermioninu reakci. Děkuji za komentář.

Re: Šest zastavení Od: mami - 17.12. 2014
Hermiona bude šťastím úplne bez seba.
Re: Šest zastavení Od: denice - 22.12. 2014
To rozhodně bude, takové překvapení! Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

MiHnn: ( denice )06.01. 2015Katastrofální večeře
MiHnn: ( denice )01.01. 2015Nová chuť
MiHnn: ( denice )26.12. 2014Se záhadnými dary přichází velké podezření
MiHnn: ( denice )22.12. 2014Dokonalý návod, jak nejít na věc
MiHnn: ( denice )17.12. 2014Šest zastavení
MiHnn: ( denice )12.12. 2014Útěk
MiHnn: ( denice )09.12. 2014Přátelská ruka
MiHnn: ( denice )08.12. 2014Neskutečně nádherná
MiHnn: ( denice )04.12. 2014Pravdivá slova / Prosté oslavy
MiHnn: ( denice )02.12. 2014Nepřítel mého nepřítele / Rozhodnutí
MiHnn: ( Jimmi )01.12. 2014Počúvaj, čo počujem ja
MiHnn: ( denice )15.11. 201411. Za světlem