Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lekcie [Lost]

Kapitola 1. Lekcie

Lekcie [Lost]
Vložené: Jimmi - 23.04. 2008 Téma: Lekcie [Lost]
Lostt nám napísal:

Kapitola 1. Lekcie

Mladá žena sedela v prázdnej miestnosti a pozerala sa von z okna. Jej pracovný stôl bol plný rôznych pergamenov a papierov, útržkov novín a kníh. Sedela v pohodlnom kresle tmavočervenej farby, biely rolák obopínal jej telo, ktoré sa trochu chvelo. Tmavá sukňa asi po kolená jej jemne viala.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Jeden neposlušný prameň vlasov sa jej uvoľnil z prísneho drdola a dodával jej tvári o niečo vľúdnejší výraz.
Zamyslene sledovala padajúce vločky. Vietor fúkal dovnútra cez otvorené okno a chladil celú miestnosť, jej telo nevynímajúc.
Zrazu ju vytrhlo zaklopanie na dvere. Otočila sa tým smerom a zamračila sa.
"Ďalej."
Dvere sa otvorili a dovnútra vošla drobná žena.
"Slečna Grangerová, práve priletela sova z ministerstva, ktorú ste čakali. Vraj súhlasia s rozhovorom."

"Tak tam niekoho pošli," povedala Hermiona chladne a pozrela na hodiny.
"Môže byť Daniel?" spýtala sa drobná plavovláska.
"Nie. Ide o chlapa, takže radšej pošli Alice."
Dievča sa usmialo.
"Dobre."
Hermiona chvíľu čakala, či to dievča odíde, no ono stálo na mieste.
"Chceš ešte niečo?" spýtala sa príkro a dievča sa trochu pomrvilo.
"Vlastne áno."
"Tak vrav, nemám na to celý deň."
Znova pozrela na hodinky.
"Možno o tom už viete, ale keby náhodou... Viete, mohli by sme s ním urobiť rozhovor, alebo tak, alebo na to aspoň upozorniť... Viete, nevyznám sa v tom, som iba sekretárka."
"No tak hovor!" zvýšila hlas Hermiona. Nemala rada, keď sa okolo niečoho robili také caviky.
"Ide o to, že do mesta sa práve tajne prisťahoval Harry Potter a chce už natrvalo zostať tu. Moja priateľka totiž pracuje v realitke a vraj si u nich kúpil dom."
Hermiona sa zamračila, čo jej tvár spravilo ešte viac prísnejšiu, než už bola.

Na chvíľu sa zamyslela. I keď ho nechcela vidieť, mali by o tom písať. Sú najznámejšími čarodejníckymi novinami v Anglicku. A toto bola správa, ktorá by ľudí nepochybne zaujímala. Harry Potter. Veľká legenda, muž, čo porazil Temného Pána, zabránil masovému útoku Smrťožrútov a zachránil pred nimi jednu ženu, ktorá skoro umrela a následne sa stal najvyhľadávanejšou osobou... Ľudia ho milovali, niektorí ho priam uctievali.
Zamračila sa. Nestojí o to ho vidieť, ale napísať o tom musia.
"Fajn, napíšeme o tom."
"Mám za ním niekoho poslať?"
"Nikoho neprijme."
"Tak potom..."
"Pôjdem sama. Zisti mi, kde sa nachádza."
"Pôjdete vy?"
"Je na tom niečo čudné?" spýtala sa Hermiona nevľúdne.
Dievča rýchlo pokrútilo hlavou. Samozrejme, to že je Hermiona riaditeľkou a majiteľkou novín ešte neznamená, že do nich nebude písať. Ale nerada sa stretávala s celebritami tohto druhu a to prišlo dievčaťu čudné.
"Tak mi to zisti a daj mi vedieť."
"Myslíte si, že vás prijme?" spýtalo sa ticho dievča.
Hermiona sa vyrovnala v celej svojej výške a hrdo sa vypla.
"Myslím, že áno."
"Vy ho nebodaj poznáte?"
Plavovláskin strach sa akoby vytratil a oči jej zaiskrili. Očividne ďalšia vyznávačka Harryho Pottera. Hermiona mala chuť si znechutene odfrknúť.
Nečudovala sa, že jej meno spájalo s príbehom Temného Pána iba málo ľudí. Akoby to tak aj nebolo, keď ju pri finálnom boji napadla skupina jeho prisluhovačov a vyradili ju na pár mesiacov?
Potom prišli dva roky, keď bolo všetko v poriadku. A potom sa to začalo kaziť. Temný Pán sa vrátil a s ním aj Smrťožrúti. Samozrejme, niekto ho musel zničiť. Kto iný, ako Harry Potter?
Lenže ona sa nemohla zúčastniť. Stačilo deväť Smrťožrútov a byť v nesprávnu chvíľu na nesprávnom mieste. A bola vyradená zo života na celé tri roky.
Najskôr ležala v nemocnici a mysleli si, že jej už nie je pomoci. Potom sa však jej stav zázračne zlepšil a ju previezli mimo od toho všetkého, kde bola stále pod dohľadom lekárov, až sa nezotavila úplne. No ešte dlho sa nemohla vrátiť do normálneho sveta. I posledné nitky sa pretrhali... A teraz je tu, po šiestich rokoch tvrdej práce.
"Mali sme sa brať," povedala chladne a znovu sa zahľadela na padajúci sneh za otvoreným oknom.

Pred 6 rokmi
"Panebože, Hermiona, si to naozaj ty?!"
Hnedovláska sa otočila za známym hlasom a uvidela prekvapenú tvár svojho priateľa, ktorého však nevidela už tri roky. Od tej noci...
"Ahoj, Ron, čo tu robíš?" spýtala sa s úsmevom a objala sa s ním.
"No, ja tu pracujem... Ale kde si sa tu ty nabrala? Tak dlho sme sa nevideli, myslel som, že žiješ v ústraní..."
"Žila som, ale vrátila som sa. Bolo na čase znovu žiť. Ako vidíš, už som v poriadku."
"To áno, vyzeráš úžasne!"
"A čo máš nové, pochváľ sa," usmiala sa Hermiona a úskokom sa obzrela po všetkých ľuďoch na okolo. Bola na večierku ministerstva a robila tu reportáž.
"Vlastne, idem sa ženiť. O týždeň."
Roztvorila oči.
"Čože?! To naozaj? Tak to ma musíš zoznámiť so svojou nastávajúcou!"
"Zoznámim, samozrejme zoznámim. Meredith za chvíľku dorazí. A čo tu vlastne robíš, Hermiona?"
"No, pracujem pre jedny noviny a mám napísať článok o večierku roka," usmiala sa hnedovláska a znovu sa poobzerala.
"Hľadáš niekoho?" spýtal sa Ron a takisto sa poobzeral.
"Nie, len sa pozerám, koho uvidím. Predstav si, už som videla aj Seamusa."
"Viem, pracuje v oddelení styku s verejnosťou."
"Zistila som."
Zamierili k stolu s občerstvením a chvíľu bolo ticho. Ron si naložil plný tanier, Hermiona sa uspokojila iba s pohárom bieleho vína.
Otočili sa k davu a pohľadom skúmala každého človeka a hľadala nejakú známu tvár.
"Vieš, že minister budúci rok odstupuje?" spýtal sa Ron. Hermiona naňho pozrela.
"Naozaj? Veď sa mu celkom darilo. A pokiaľ viem, je vo funkcii zatiaľ iba tri roky. Nastúpil hneď po páde Voldemorta."
"No áno, ale má nejaké zdravotné ťažkosti."
"Asi o tom nemôžem napísať, však?"
"Pomohlo by ti to?" usmial sa Ron.
"Myslím, že by mi to zvýšilo publicitu."
"Čo by som pre teba neurobil," usmial sa Ron.
Hermionine oči zaiskrili. Taký článok by jej naozaj mohol pomôcť.
Znovu pozrela do davu, keď v tom zbadala človeka, ktorého už takisto tri toky nevidela.
Draco Malfoy si jej rovnako všimol. Otočil sa k nej, v čiernom obleku veľmi príťažlivý a starostlivo si ju premeral od hlavy k päte. Vyzeral prekvapene.
Po chvíli sa jemne usmial a kývol jej smerom. Potom sa stratil niekde v dave.
"Inak, dnes príde aj Harry. Prišiel na moju svadbu, tak sa tu chvíľu zdrží. Ale ak sa s ním nechceš stretnúť..."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 06.08. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 1. Lekcie Od: Zuzana - 18.04. 2010
Zvláštny začiatok, Hermiona sa nestretáva s Harrym ani Ronom? Je mi z toho smutno. Pekný štýl písania, myslím, že sa mi táto poviedka bude páčiť.

Prehľad článkov k tejto téme:

Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 13. Lekcia o živote - end
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 12. Šanca
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 11. Rutina
Lostt: ( Lostt )09.05. 2008Kapitola 10. Spomienky
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 9. Hystéria?
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 8. Ako môžeš?
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 7. Weasley a Malfoy
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 6. Nepríjemná situácia
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 5. Za to môžu ruže
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 4. Zmrzlina
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 3. Prekvapenie
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 2. Dohoda
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 1. Lekcie
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )22.04. 2008Úvodom