Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

The Rise and Fall

Kapitola 1 - Den v pekle

The Rise and Fall
Vložené: arabeska - 20.01. 2015 Téma: The Rise and Fall
arabeska nám napísal:

Une journée en Enfer

originál: https://www.fanfiction.net/s/9667092/1/The-Rise-and-Fall

autor: Xeres Malfoy;  překlad: arabeska

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Když se Draco převracel v posteli, rukou lehce zavadil o něčí nahé rameno. Škubl sebou a s očima vytřeštěnýma do černočerné tmy se posadil na matraci, ale vetřelce rozeznat nedokázal. Jako první mu do hlavy vplula vzpomínka na včerejší večer. Jak to jen popsat? Jak nazvat tu takzvanou oslavu, která se konala jen pár metrů nad hlavami bandy mudlovských šmejdů a na kost vychrtlých zrádců válících se ve vlastní špíně v celách o méně než třech metrech čtverečních? Možná gala zlovůle? Jaká ironie.

Draco řádně vychovaně poslechl rodiče a připravil se na přijetí vší té neblaze proslulé londýnské smetánky. Už tomu byly tři měsíce, kdy Voldemort převzal kontrolu nad Ministerstvem kouzel, a kupodivu dosud nikdo nezvedl ani prst, aby to změnil. Dokonce ani Potter a jeho sebranka idiotů. Ne že by si stěžoval. V posledních týdnech ani jediná bitva. Svět na tom už dlouho nebyl tak dobře. Jen by ocenil, kdyby si přátelé jeho otce našli jiné místo než jejich dům, kde držet svoji kořist a pohrávat si s ní.

Takže si navlékl oblek, potřásal cizími pravicemi a způsobně naslouchal rozhovorům. Pil. Hodně. Možná v naději, že zapomene na ostudnost té okolní šarády. Potom dorazila Pansy Parkinsonová. Naštěstí už se v mezičase stihl opít dost na to, aby byl schopný snést její přítomnost. Zajela mu rukama pod zpola rozepnutou košili, zamumlala jednu z těch zbytečných laciných frází, že má tajemství, a nato ho zavedla nahoru do patra, kde rozehráli ještě lacinější hru. Potom Draco vyzvracel ten litr šampaňského a… nic.

Promnul si tvář v marné snaze zahnat tu mlhu, která mu zatemňovala celou mysl. Z hlubin manoru proťal temnotu ostrý výkřik následovaný výbuchem smíchu. Zase další ubožačka, kterou to přijde draho. Draco si přitáhl kolena k hrudi a opřel se o ně čelem. Křik. Nedalo se to snést.

Vlevo od něj zašustily přikrývky, to když se Pansy pohnula. Ať spí dál, prosím, naléhal Draco a netroufl si pohnout se ani o píď. Ale té noci zřejmě na manor neshlížel žádný z bohů, který by vyslyšel jeho žádost.

Draco?“ zavrněla dívka a přitáhla se blíž k němu. „Ty nespíš?“

Z jejích úst nevyzněla ta otázka ani zdaleka tak nevinně, jak by se dalo předpokládat. „Nespat“ znamenalo pro Pansy „mít chuť na sex“. Z té představy se Dracovi zvedl žaludek. Teď potřeboval jen zůstat sám, jít se osprchovat, vyřvat si hlasivky, něco zabít, smát se, vybrečet se a spoustu podobných věcí. Ale ne Pansy. Levou rukou ji odstrčil od svého stehna.

Vystřel z mojí postele,“ zabručel, aniž by se na ni podíval. Pansy po něm šlehla pohledem.

Přestaň hrát to divadlo,“ vyštěkla. „Pokaždé mě vykopneš a potom za mnou zase přilezeš.“

Zmijozel se ušklíbl. „Omyl, to ty se ke mně vždycky vracíš a ty čekáš, až se zliju pod obraz, aby ses na mě ty mohla vrhnout, protože v tu chvíli by mi bylo jedno, kdyby se na mě nalepil lvoun.“

Pansy mu vrazila takovou, že mu v levém uchu hvízdalo ještě dlouho po úderu. „Kreténe,“ procedila skrz zuby a jala se sbírat svoje věci.

Skvěle. Na odchodu si hlídej zadek.“

Jdi do prdele, Draco!“ vřískla Pansy pronikavě, než se za ní zabouchly dveře.

Naslouchal jejím krokům, jak ostentativně dupou ze schodů, až za sebou práskla vchodovým dveřmi.

Aspoň něco,“ zamručel blonďák a znovu si opřel bradu o kolena.



*



Ve chvíli, kdy Draco sešel do jídelny na snídani, už jeho rodiče seděli u mohutného dubového stolu. Lucius popíjel černou kávu a zamyšleně se prokousával Denním věštcem, zatímco Narcisa se zaměřila na ukusování toustu bez drobení, které dotáhla na úroveň umění.

Titulní stranu editoři věnovali událostem včerejšího večera. Na fotografii si Lucius a Narcisa Malfoyovi se širokým úsměvem připíjeli s novým ministrem kouzelnického práva, samozřejmě Smrtijedem. Vůně kávy a horkého chleba v Dracovi nevyvolala hlad. Vlastně se mu z toho spíš chtělo zvracet. Ale snídaně byla jako malfoyovské dogma. Nezáleží na tom, co jste dělali den předtím nebo během noci, jestli jste zabili tucet mudlů nebo vypili půldruhé lahve čisté vodky, bylo nezbytné dostavit se ráno k snídani svěží a odpočinutý.

Dobré ráno, Draco, dáš si toust?“ zeptala se Narcisa, které se právě podařilo jeden namazat máslem, aniž by jí upadl sebemenší drobeček. Dokonce zašla tak daleko, že než mu toust podala, napsala nožem do másla krasopisné D. Jak se taková věc odmítá?

Děkuji… matko,“ vysoukal ze sebe Draco, ačkoliv předtím v duchu trval na tom, že není schopen pozřít ani sousto. Ale mezi Malfoyovými se zásadně usmíváte, děkujete a způsobně žvýkáte.

Slyšela jsem časně zrána Pansy, když odcházela,“ pronesla Narcisa lehce. „Muselo to být kdy…“ Otočila se na svého manžela schovaného za novinami. „Ve čtyři nebo v pět hodin? Že, Luciusi?“

Nezřetelně přisvědčil. Draco si mezitím povzdychl.

Pansy je děvka,“ zamumlal. Při jeho slovech se Narcisina ústa zformovala do ukázkového „o“, načež věnovala svému synovi šokovaný pohled. Lucius na Draca pohlédl zpoza Věštce a trochu se uchechtl.

To musela zdědit po svém otci,“ prohlásil žertem a obrátil tak pozornost své ženy na sebe.

Luciusi!“ obořila se na něj. Od manžela se jí dostalo jen zcela nechápavého pohledu.

Ještě včera jsi říkala to samé,“ začal.

Vím velice dobře, co jsem říkala,“ bránila se Narcisa. „Ale není důvod probírat u stolu tak neslušným způsobem někoho, kdo má od přírody natolik unáhlenou povahu, že stáhne spodní prádlo ještě před svršky.“

Draco se tiše zasmál. Občas se jeho matce podařilo dovést na úroveň umění nejen mazání toustu, ale i pouhou řeč. Lucius zakroutil hlavou a vrátil se zamračeně ke čtení. Narcisa sáhla po dalším plátku chleba, zřejmě aby zopakovala své mistrovské dílo, a Draco se zakousl to toho svého.

Zrovna když dojedl, zaslechl svého otce tiše zaúpět.

Neuvěřitelné, taková ostuda,“ zamumlal Lucius stále zabraný do Věštce.

Jeho žena jej ignorovala, zcela ponořená do představení, jak co nejkultivovaněji a nejprecizněji nabrat lžičkou marmeládu.

Nepředstavitelná hanba,“ zopakoval Lucius a očividně čekal, až se ho někdo zeptá, co tak úžasného a ostudného se stalo.

Toust se rozlomil a na Narcisin talíř se snesl nepřípustný počet drobečků. Povzdychla si.

Tak oč se jedná, Luciusi?“ tázala se. Draca fascinoval způsob, jakým matčina ruka shromažďovala titěrné drobky na jedno místo. Pomyslel na tucty vězňů v žalářích pod manorem. Také byli takhle malí. Stejnorodá hromada odpadu. Zatřásl hlavou, aby zahnal podobné myšlenky, a potlačil čerstvou vlnu nevolnosti.

Lucius Malfoy rozprostřel Denního věštce na stole a zarazil tak pohyb ruky své ženy. Další Narcisin povzdych. „Podívej se,“ řekl a ukázal na fotku a celostránkový článek. Na fotografii seděla dívka se zkříženýma nohama na stohu slámy. Vážná a bledá a dívala se přímo do objektivu. Její černé oči byly tak veliké, že pohltily téměř polovinu propadlého obličeje. I přes kouzlo seslané na film, které mělo umožnit pohyb obrázků, tento zůstával nehybný. Nebo spíše se nehýbala ta dívka; schoulená na stránce v neměnné pozici se stále a stále dívala na to samé místo. Narcisa shlédla na titulek a četla nahlas, aby z toho Draco také něco měl.

Ostuda rodiny Zabiniových,“ přečetla a svraštila obočí. „Co provedli?“

Lucius vzdychl a pokynul jí, aby pokračovala ve čtení.

OSTUDA RODINY ZABINIOVÝCH

Zdá se, že u Francisca a Clary Zabiniových se kostry neukrývají ve skříních, nýbrž ve sklepě. Tolik zjistili vyšetřovatelé Odboru pro řízení nečistých stvoření a mudlorozených během prohlídky domu Zabiniových poté, co úřad obdržel anonymní udání.

Naši reportéři naneštěstí nedokázali o anonymu zjistit více informací, ale zdá se, že jeden z příznivců Nového národního řádu se rozhodl pozvednout závěs a odhalit ostudu za ním skrývanou po celých sedmnáct let v podzemí tohoto luxusního sídla v centru kouzelnického Londýna (viz fotografie). Tato mladá dívka není nikdo jiný než dvojče Blaise Zabiniho, lživě evidovaného jako jediného potomka rodiny. Manželé drželi dívku už od narození zamčenou ve vlhkém podzemí sídla, jelikož se zpočátku zdálo, že je toto dítě mudlou narozeným kouzelnickým rodičům, jinými slovy motákem. Ze strachu z obrovského ponížení Zabiniovi nespatřili auru světla, které toto dítě již od narození chránilo, a rozhodli se ji vychovat v podzemí v obrovském utajení a v ještě větší bídě…

U Merlinových vousů, to je ale ohavné!“ zvolala Narcisa a přitiskla si ruku k hrudi. „Moták v rodině Zabiniových! Když pomyslím, že jsem takovým lidem nabízela košíčky a šampaňské!“

Draco sevřel rty, mezitímco jeho matka znovu pročítala článek. Už ani nepamatoval, kdy se s Blaisem Zabinim stali nejlepšími přáteli, a přesto Dracovi nikdy nic neřekl. Zamyslel se nad ním. Jeho život se po tomhle od základů změní. Voldemort rozhodně neoceňuje tajemství a pro Francisca Zabiniho bude nesmírně obtížné se z takového hříchu znovu vykoupit a potěšit svého pána. Až vstane od stolu, měl by Blaisovi poslat sovu. S trochou štěstí by Pán zla mohl mít s Blaisem slitování, i kdyby zavrhl jeho rodiče. Draco by se zkusil postavit na jeho stranu. Ne že by Zabiniho život byl cennější než jeho. Ale Draco neměl moc přátel, kteří ho akceptovali takového, jaký byl, takže na ně nechtěl předčasně zanevřít. Zvedl se od stolu a potichu se vydal ke dveřím jídelny.

Kam jdeš?“ otázal se ho otec, když položil ruku na kliku.

Do svého pokoje,“ odpověděl stručně Draco.

Takže ani nezvažuješ napsat svému příteli?“ ozval se Lucius varovně a Draco ztuhl, naštvaný, že ho tak rychle prohlédl. „Ti lidé jsou zostuzeni. A pro nás bude lepší neprojevovat k nim jakékoliv vazby, dokud Pán zla nerozhodne o jejich osudu.“

Ale Blaise s tím nemá nic společného,“ pokusil se bezúspěšně namítnout.

To rozhodnutí náleží Pánovi.“ Za Luciusovými slovy jasně zazněla tečka. Konec diskuze. Draco s povzdychem vyšel ven, když na něj znovu zavolali.

Co zase?

Drahoušku, řekl bys našim váženým přátelům, aby dole udělali trochu místa? Dopoledne dorazí další hosté,“ usmála se roztomile jeho matka, aniž by mu skutečně dala na výběr. Po těch slovech mu přeběhl po zádech mráz znechucení. Svým uvolněným a lhostejným tónem mu právě oznámila, že k výslechu přijde další vlna důležitých vězňů. Více místa. Draco věděl, co to znamená. Rozhodně to nesouviselo s prostorem.

Zdlouhavě se vydal směrem ke schodům, které vedly do podzemí. Když se zastavil v chodbě, ucítil zatuchlost čpavého potu, špíny a moči. Někteří Smrtijedi už tam byli a nahlas se smáli mladíkovi ležícímu na zemi napůl v bezvědomí. Zdálo se, že jeden ze Smrtijedů se chystá shodit kalhoty, aby se na oběť vymočil, což se v očích jeho parťáků jevilo jako nesmírně zábavná aktivita, ale Draco takové podívané odmítal přihlížet.

Hej, vy!“ zařval, až surovci nadskočili. „Přestaňte se naparovat a buďte užiteční. Dopoledne přibudou další vězni, postarejte se, ať je všechno připravené a ať se pro každého najde místo.“

A jak to nedochůdče chce, abychom to udělali?“ odpověděl mu jeden z mužů chraplavě. „Máme vybourat stěny?“ Ostatní propukli v smích, jako by to byl vtip století. Draco znenadání dostal chuť si přihnout.

Poraďte si,“ utnul je a otočil se na podpatku. Další z nich za ním něco zavolal, ale to už byl na útěku z té bohem zapomenuté díry. Bral schody po čtyřech. Malý hlásek v hlavě na něj pokřikoval, že je zbabělec, poseroutka, ale ignoroval ho a zamknul se v pokoji.



*



Draco si uvědomil, že usnul, když ho z postele vyhnalo opakované bušení na dveře. Nešikovně se pokusil zkrotit rozcuchané vlasy a otevřel, aby se ocitl tváří v tvář svému dalšímu příteli Theodoru Nottovi. Mladík měl na tváři široký úsměv, který se ještě zvětšil, když si všiml Dracova mrtvolného vzhledu.

Vzchop se, nejdražší Malfoyův dědici! Dnes je velký den!“ vytroubil slavnostně Theodor, vevalil se dovnitř a stoupl si rovnou na postel. Draco významně zíral na Theovy boty na svém povlečení, ale přítel ho ignoroval a udělal si z matrace trampolínu.

Hráblo ti nebo jsi nečetl noviny?“ vyštěkl Draco a padl na druhou stranu postele v naději, že ho to donutí přestat skákat.

Co, myslíš tu historku s motákem?“ protáhl blahosklonně Theodor s posledním výskokem. „Přemýšlel jsem o tom a přišel jsem na řešení.“

Neplýtvej dechem na kraviny,“ varoval ho sarkasticky blonďák. Nicméně se otočil jeho směrem a čekal na vysvětlení.

Je to jednoduché,“ pokrčil Theodor rameny. „Budeme bránit našeho drahého přítele a necháme jeho rodiče, ať se v tom vykoupou sami. Koneckonců, není to Blaisova vina. Potom požádáme tvé rodiče o adopci. Bude tady chvíli bydlet, a pak se postarám, aby tví rodiče adoptovali i mě, abych se tady mohl usadit. A všichni tři tu rozjedeme mejdan století.“

Draco Theodora zaraženě sledoval. Tenhle maník měl nadání vařit z vody jeden ztřeštěnější nápad než druhý. Ale myšlenka, že by mohl mít oba své přátele stále na dosah, ho docela lákala. Život by byl méně tíživý a mohli by od něj odhánět Pansy, když by se opil příliš na to, aby to zvládl sám.

No,“ vydechl Draco poraženecky, „na to by nikdy nepřistoupili. Ale do takové euforie tě nepřivedla jenom tahle pitomá představa.“

Tohle? Ne!“ zvolal Theodor vesele. „To byl beztak jenom jeden z mnoha nápadů! Ne, ne, ne, ta skvělá novinka čeká v přízemí.“

Draco se zamračil. „Novinka jakého druhu?“

Takového druhu, že vyjdeš z tohohle pokoje a půjdeš se podívat na vlastní oči.“ Theodor několikrát potřásl hlavou, jako by byl přesvědčený, že to, co na ně dole čeká, mu o sto procent zlepší den.

Vstaň a vydej se vstříc svému osudu, chlape. Věř mi, nebudeš litovat.“

Počkal na Draca u dveří a společně zamířili ke schodům. Od vstupní haly k nim dolehl povyk. V tu ránu si Draco vzpomněl na slibovaný příchod nových vězňů a ztuhl.

Ta skvělá novinka jsou zajatci? Jestli to myslíš vážně, řekni mi to rovnou a já se otáčím a vracím se do postele.“

Theodor ho bleskově popadl za předloktí. „Řekl jsem, že nebudeš litovat, věř mi.“

Draco ho proti své vůli následoval. Když sešli dolů, spatřil tucet nových příchozích, shromážděných na podlaze z bílého mramoru a třesoucích se strachy. Jeden Smrtijed na ně zařval, ať se seřadí, a oni klopýtavě uposlechli jeho příkazu, nohy i ruce svázané. Draco potlačil nutkání utíkat jako o život a snížil hlas do šepotu, který měl znít povýšeně.

No a co?“

Theodor se zákeřně usmál a naklonil se až k jeho uchu: „Třetí zleva.“

Draco v duchu počítal. První, druhý… třetí vězeň byla dívka. Dívka s tak rozcuchanými vlasy, že jí tvořily kolem obličeje hnědé mračno. Z její tváře zářil ostrý a nenávistný pohled, možná s příměsí děsu. Když se jejich oči setkaly, děs se změnil v údiv a následně ve zlobu. Draco ustoupil a téměř zakopl o schod. Theodor se zasmál a v poslední chvíli ho zachytil.

Věděl jsem, že si z toho sedneš na zadek. Přivítej naši drahou Hermionu Grangerovou.“



*



G… G… Grangerová?“ zamumlal Draco nechápavě. Ale nebylo pochyb. Ty kudrnaté vlasy, ten arogantní nos slečny vševědky, ty hnědé oči, které by dokázaly kohokoliv na místě zpražit na uhel. „Ale co tady dělá?“ zašeptal s náznakem paniky v hlase.

Přišla na šálek čaje, blbče,“ ušklíbl se Theodor a ani na chvíli nespustil oči z rozzuřené Grangerové naproti nim. „Zapírá, i když je jasné, že se pokusila vniknout na ministerstvo. Ale žádné obavy, mluvil jsem s tvým otcem. Je… příznivě nakloněn nápadu, že bychom ji vyslýchali my dva. Uznej, že s ní máme pár nevyřízených účtů.“

Draco se na Theodora otočil a popadl ho za límec košile, aby ho odvlekl ke schodišti.

No tak, co je s tebou, chlape?“ protestoval Theo, když se mu vyprostil.

Co je se mnou?“ vyštěkl Draco vytočeně. „Uvědomuješ si, co tohle znamená?“

Trochu, jo. Můžeme tu mrchu konečně donutit, aby zaplatila za to, že si pro sebe v Bradavicích ukradla slávu. Netoužíš po tom od svých jedenácti let?“ rozčílil se.

Dracovi údivem poklesla čelist. „Ty, posloucháš se vůbec? Už dávno nejsme ve škole. Tohle je realita! Nebudeme týrat a mučit tuhle holku jenom proto, že nám trochu polechtala ego.“

Theodorova tvář potemněla a zdálo se, že ho veškerá nálada na vtipkování opustila. „Chystáš se odmítnout úkol, který ti svěřili nadřízení?“

Draco cítil, že se mu situace vymyká z rukou. Kdyby ho obvinili ze zrady, mohl by se bleskurychle přidat k rodičům Zabiniho v postavení vyvrženců. „To jsem neřekl,“ odsekl Draco, který znovu nabyl opovržlivého tónu. „Uděláme, co bude potřeba, ale nebudeme se obhajovat tím, že nás Grangerová předčila ve škole. Uděláme to, protože je to příkaz. Tečka.“

Theodor zvedl obočí. „Jak romantické,“ prohlásil sarkasticky. „Ano, pane, uposlechneme rozkazům, pane!“ dodal v pozoru. Jeho oči se znovu smály a Draco se uvolnil. Sestoupil dalších pár schodů a zastavil se na místě, odkud viděl do haly, aniž by byl spatřen. Grangerová na ně však stále rozzuřeně zírala.

Ta holka je magnet na problémy,“ pokračoval Draco, když za sebou ucítil Theodora. „Dokud bude pryč, Potter a jeho kumpáni udělají všechno, aby ji získali zpátky. Včetně kdejaké pitomosti, kdy půjde všem v dosahu o kejhák.“

To je vlastně dobrá charakteristika Pottera,“ zamyslel se Theodor. „Pitomec nebezpečný svému okolí…“

Draco se pokusil o úsměv. Po tomhle vyčerpávajícím ránu se jeho život značně zkomplikoval. A vypadalo to, že problémy zdaleka nekončí.

Z davu se zvedl hlas Luciuse Malfoye a pronesl jeho jméno, což Draca vytrhlo ze zamyšlení.

Tady jsi, synu,“ promluvil k Dracovi Lucius a zvedl ruku, aby mu naznačil, že má sejít k němu. Theodor ho následoval, ruce v kapsách, potěšený výraz. „Potřebuji tě k identifikaci.“

Draco poslušně kráčel směrem ke svému otci a zastavil se až metr před Grangerovou, jejíž oči vyhrožovaly čím dál víc. „Tahle špína u sebe neměla papíry, ale mám svá podezření. Potřebuji, abys mi řekl, zda toto děvče…“ sevřel v pěsti rozcuchané vlasy a nastavil nebelvírčinu tvář světlu, „je naše drahá Hermiona Grangerová.“

Draco se podíval na Hermionu, potom na svého otce a opět na ni. Jestliže po něm požaduje potvrzení, znamená to, že si není stoprocentně jistý. Možná stále existuje naděje, že kdyby dostatečně přesvědčivě zalhal, zachránil by situaci. Otevřel ústa, aby vypustil pečlivě propracovanou lež – jenže nepočítal s Theodorem.

Je to ona, pane Malfoyi. Není nejmenších pochyb,“ prohlásil Theo a zněl jako pýcha sama. Draco jen stěží ovládl nutkání jej na místě zardousit. „S Dracem jsme v Bradavicích trpěli tenhle ksicht celých šest let. Rozhodně je to ona.“

Lucius Malfoy se spokojeně usmál, zatímco Draco krotil touhu rozmlátit lebku svého „kamaráda“ o pořádně tvrdou skálu. Grangerová vypadala, že má chuť udělat to samé. Alespoň ty touhy prozrazoval její pohled na Theodora.

Perfektní,“ řekl potěšeně Lucius. Otočil se na Smrtijeda, který mu stál v závěsu s brkem a zápisníkem. „Zapiš toto: Hermiona Grangerová… Ano, s H. H-E-R-M… Dej mi to, tupče!“ Vyrval svému asistentovi zápisník z rukou, aby jméno zapsal sám, a přirozeně se nevyhnul jeho jedovatému pohledu. Potom obrátil pozornost ke svému synovi, který se právě zbaběle pokoušel uchýlit do svého pokoje. „Draco, ty se postaráš o výslech. Zjistíš, co je zač, její schopnosti, slabiny, zjistíš, co jí může ublížit…“

Draco otevřel ústa na protest, ale jeho otec se zamračením zvedl ruku. „Půjde ti to dobře, Draco. A tvůj přítel ti velmi rád pomůže, je to tak, Theodore?“

Ale zajisté, pane Malfoyi,“ odvětil Dracův spolužák s širokým úsměvem. „Zajisté.“

Vyřešeno.“ Lucius se dal na odchod, děsivě spokojený sám se sebou, a Draco stočil pohled zpět na Hermionu, která jej stále sledovala. Tentokrát ne jen rozzuřeně, ale i s podivnou zvědavostí. Jako by se snažila vidět mu do hlavy. Ale nad tím Draco neměl čas déle uvažovat. Jeden z přihlížejících Smrtijedů dívku popadl a spolu s ostatními vězni odvedl do temných hlubin manoru.

Když všichni zmizeli na schodech vedoucích k celám, Draco si dovolil hluboký nádech.

Naprosto a totálně v hajzlu.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: mami - 12.10. 2015
Ako návnada, super, ale pre Hermionu to asi super zážitok nebude. Theo nie tak trochu mimo?

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: solace - 21.01. 2015
Áno, ako už bolo spomenuté, hustý začiatok a zároveň aj veľmi zaujímavý. Svoj účel splnil, navnadil ma dokonale:-) Dúfam, že sa čoskoro dočkáme pokračovania. Páči sa mi, ako je tu Draco vykreslený. Chlapec to veru nebude mať ľahké. A Teo je fakt na zabitie, neskutočne iritujúci rozmaznaný fagan! Vďaka za preklad, arabeska.
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Tož to ne, lehké to váážně nebude... ale já nic neřeknu! Nějak jsem se moc rozkecala, jak tak koukám na odpovědi na komentáře. Už mlčím. Jsem moc ráda, že se ti první kapitola líbila, solace. Děkuji za komentář!

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: Julie - 20.01. 2015
Tý jo zdá se, že půjde o dost dobrou povídku. Rozhodně jsem se navnadila a těším se na další kousek. Díky!
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
To jsem ráda, že ses navnadila. Doufám, že ne moc, protože nechtěj vědět, v jakém stavu je druhá kapitola... Děkuji za komentář!

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: Zuzana - 20.01. 2015
Veľmi sa mi páčilo ako Narcissa raňajkovala:) a aj ako donútila naraňajkovať sa Draca:) to namaľované D do masla na hrianke bolo také maminkovské nežné gesto:) Zabiniovcov mi je ľúto. Som zvedavá či sa Theov plán s adopciou podarí, ale pochybujem. Lucius znel dosť kategoricky. Hermiony mi je ľúto aj ostatných väzňov. Vanie z toho taká chladná atmosféra väzenia a mučenia:( dúfam, že ju nejakým spôsobom Draco dokáže pred mučením zachrániť... Ďakujem za skvelý preklad.
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Narcisa opravdu stojí za to a má co do sebe. Jsem zvědavá, co na ní řeknete dál. Obávám se, že tři bratři z nich nebudou, ale... Ale. Částečně se to Dracovi podaří... ale už mlčím. A děkuji za krásný komentář!

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: Jacomo - 20.01. 2015
Vypadá to na velice zajímavý příběh. A start to byl jak s raketou! Draco má spoustu mých sympatií, je tu v mnou oblíbené pozici znechuceného nad směrem, kterým se vydala jeho rodina, ale zatím příliš zbabělého, aby udělal víc, než jen před tím zavíral oči a otupoval smysly alkoholem. Theo mi do oka nepadl, ale bez pořádných záporáků nemá temná povídka smysl, že. Narcisa je zvláštní, jsem zvědavá, jak se její postava rozvine. Zkrátka je tu spousta otazníků a ještě víc těšení na příští události. Takže moc moc prosím, nenech nás čekat příliš dlouho, na to je tenhle příběh příliš přitažlivý. Díky za úžasný a tradičně dokonalý překlad, arabesko!
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Draco si mě tady taky získal, na plné čáře. Občas mi tam v postavách něco nesedí, ale Draco se zatím drží. A Narcisa... nó, neřeknu! Dělám, co můžu, leč teď máme s kovářem předzkouškové období hádek a usmiřování zabírá čas. Ale workoholikem jsem a workoholikem zůstanu. Když dostanu chuť na psychopatického Thea, to radši nepůjdu spát, než abych se vzdálila od počítače. Červenám se a moc děkuji, sovičko!

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: Caph - 20.01. 2015
Zatím to vypadá na moc dobrý výběr povídky :) Doufám že to bude v tomhle reálnějším duchu pokračovat i dál. A překlad skvělý, díky ;)
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Já jsem se rozhodla nic neslibovat, tak doufám, že mi to vydrží. Ale zašmodrchá se to a reálné... hmm... Díky za komentář, potěšil ) 

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: TaraFaith - 20.01. 2015
Nemůžu se dočkat další kapitoly. A musím se přiznat,že bych viděla zaškrceného raději Thea než Narcissu. Uvidíme časem. :D Moc díky za překlad.
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Nó, však ono se to ještě zamotá... Tož, uvidíme ) Děkuji za komentář!

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: denice - 20.01. 2015
Tahle kapitola je jako rána pěstí. Fantasticky rozehrané, děsivě sugestivní. Musela jsem se znovu podívat na úvod a tvé odpovědi na komentáře k němu. Tohle je fakt peklo. Neskutečně se těším, jak se příběh bude rozvíjet, rozhodně to vypadá, že nepůjde o prvoplánovou povídku. Lucius a Theodor jsou čisté zlo, u Narcisy si nejsem jistá, co pod tím perfekcionistickým lpěním na dokonalém chování skrývá, jestli jen prázdnotu, nebo je to nějaký druh úniku před současnou realitou? A Draco - to bude lahůdka... Ještě že jsi workholik Děkuji!
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Je to peklo - představ si snídat za křiku mučených lidí. Já bych se stěží nepozvracela. Na Thea pozor, ten je... kapitola sama o sobě. Lucius je jasný, toho tady vážně nenávidím (ještě jsem zvědavá na Lupiny Luciuse v Krvi, ten bude prý taky stát za to). No, Narcisa... uvidíme. A Draco, ano, přesně, to bude lahůdka. Děkuji za krásný komentář, denice!

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: holloway - 20.01. 2015
Teda, tohle vypadá na pořádně zajímavou povídku. Lituju toho, že jsem ve francouzštině nedošla dál než k frázím: "taťka je pod pohovkou a mamka na balkoně"...ale s překladačem na to koukat nebudu. Draco se mi zde líbí, s tímhle stylem uvažování se buď brzy vzbouří nebo už má nějaké plány na svržení zla a tohle mu je možná trochu zkomplkuje. Z jeho myšlenek o Hermioně k ní buď už chová nějaké sympatie nebo prostě nemá na to aby si užíval utrpení někoho koho zná. Zaujala mě postava Narcisy, působí tu totiž trochu jako parodie (ale ne ve špatném smyslu, bavily mě ty její hlášky), nejspíš už je tím tak otupělá, že to bere jako součást života: umučíme si pár mudlů a pak si dáme dokonale naservírovaný čaj o páté a tím bude vše v pořádku. Luciovi to věřím, že to dělá pro nějaké to "vyšší zlo", ale jí ne. Uvidíme Jen doufám, že to bude mít happy end (nebo alespoň ne příšerně depresivní konec). Děkuju moc za překlad, arabesko
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Voulez-vous coucher avec moi ce soir? ) S překladačem vážně ne, zkoušela jsem to a je to dost vtipné. Akorát nové kapitoly budou asi ještě méně často než Stolen. Ale co už, za 4-5 let to dám. Narcisa je rozhodně zajímavá, a ještě bude. Občas je její ignorantství až nechutné, ale no... uvidíme. Slibuju, že to nebude mít příšerně depresivní konec. Děkuju za krásný komentář, holloway. Když mě jenom mrzí, že nemůžu nic prozradit... ...a vlastně nemrzí, počkejte si  
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: holloway - 22.01. 2015
Chez toi ou chez moi? Promiň, neodolala jsem...ale víc už vážně neumím. 4-5 let? To máš ještě dlouhodobější plán než já...Stolen má ještě deset kapitol, jde jednou za měsíc...no o Vánocích už bychom ho mohly mít z krku . Jsem ráda, že nebude deprese na konci, ale někde v komentářích jsi psala, žes to nedočetla a, že doufáš, že to nebude na konci parodie - dočetla jsem Stolen a větší parodie už snad být ani nemůže. Už mi zbývá jen doufat, že jsem to nepochopila.   Počkáme si počkáme...co nám taky jiného zbývá, že?
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: Lupina - 22.01. 2015
Teda mě děsíš se Stolen. Číst v originále to nebudu, na to nemám čas. No ale... uf. Tak snad to nebude až taková parodie. Navíc, překlad někdy dokáže divy. Jo, jsem ve stavu, že se spíš děsím, aby Krev na konci nebyla parodií. Sice jsem to četla dvakrát, ale třeba mi něco uniklo :-D Ne, nemyslím, ale stát by se to mohlo, že?
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Chez moi, j'ai un lit matrimonial. Stolen se nemůžu dočkat, to se vyřádíme. Copak techtle, ale ty mechtle dávají zabrat! Aby se to tu nezvhlo všechno v parodie Hromadně! Severus z Krve začne tančit kankán, Draco ze Stolen začne uprostřed mechtlí vybírat Hermioně z vlasů bůhvíco a Theo začne... há, to byste chtěly vědět, co?
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: Lupina - 22.01. 2015
:-D :-D Tak na to asi nemám fantazii! :-D Radši! :-D
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: Lupina - 22.01. 2015Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: holloway - 22.01. 2015
Ty mi tady spoileruješ Stolen normálně...ale když už jsi začla...tak se zase tak moc netěš, v příští kapitole se dostanou jen k těm techtlím . Theo si vezme za ženu mudlovskou dívku a budou mít spousty nečistokrevných dětí - a Severus si založí domácí školku a bude jim je hlídat, aby dohnal o co ho Brumbál připravil. A dál nad tím radši vážně neuvažuju.

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: Lupina - 20.01. 2015
Huh. Husté. Teda jako koho budu mít víc ráda, jako? Myslelas to ironicky, že jo? Rozhodně Draco má teď jasno, Theodor nevede. Dracovy myšlenkové pochody a pocity se mi líbí. Potvrzuje se mi, že ač se ho Malfoyovi snažili zkazit,  nepovedlo se jim to úplně. S nastalou situací není šťastný a jsem zvědavá, jak ji vyřeší. Jestli zmijozelsky zbaběle, nebo zmijozelsky chrabře. Dovedu si představit obě varianty, i když doufám, že se Draco pochlapí a nějak se mu podaří Hermionu z Manoru dostat. Pak ale přemýšlím, čeho se týká název. Vzestup a pád smrtijedů, nebo vzestup a pád Dracovy lidskosti? Úžasné, Arabesko. Další povídka, která se zavrtává pod kůži. Děkuji zaúžasný překlad
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Jo, Draco má naději se vzpamatovat z temnoty. Theo to má spočítané. I když možná... ale pššt! Tak mě napadlo hodit si to do překladače, a to už si vážně raděj počkejte na překlad, je to dost... vtipné No, uvidíme, uvidíme. Rozhodně to nebudou mít jednoduché. A pod kůži se to zavrtá snadno, to je pravda. Achjaj, jenom doufám, že ke konci z toho vážně nebude parodie. Já to vážně nečetla až do konce. Děkuji, Lupinko! 

Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: Folwarczna - 20.01. 2015
Vypadá to velmi dobře. Jen pro mě není ten správný čas na podobné téma. Budu muset čtení trochu odsunout. Ale slibuju, že jakmile se dám já a vše kolem mně dohromady, hned se vrátím a vše rychle dočtu. A okomentuju!
Re: Kapitola 1 - Den v pekle Od: arabeska - 22.01. 2015
Tak to se těším, co na to řekneš na konci. Raděj čti až potom, ať se nebudíš ze spaní. Jak říká marci, všichni budou protaženi bahnem a sotva to přežijou, ale neskončí to špatně Díky, jsem ráda, že se ti začátek líbil! 

Prehľad článkov k tejto téme:

Xeres Malfoy: ( Lupina )24.03. 2024Kapitola 31.
Xeres Malfoy: ( Lupina )21.01. 2024Kapitola 30.
Xeres Malfoy: ( Lupina )29.12. 2023Kapitola 29.
Xeres Malfoy: ( Lupina )17.12. 2023Kapitola 28.
Xeres Malfoy: ( Lupina )03.12. 2023Kapitola 27.
Xeres Malfoy: ( Lupina )19.11. 2023Kapitola 26.
Xeres Malfoy: ( Lupina )07.11. 2023Kapitola 25.
Xeres Malfoy: ( Lupina )16.10. 2023Kapitola 24.
Xeres Malfoy: ( Lupina )01.10. 2023Kapitola 23.
Xeres Malfoy: ( Lupina )17.09. 2023Kapitola 22.
Xeres Malfoy: ( Lupina )03.09. 2023Kapitola 21.
Xeres Malfoy: ( Lupina )16.07. 2023Kapitola 20.
Xeres Malfoy: ( Lupina )02.07. 2023Kapitola 19.
Xeres Malfoy: ( Lupina )18.06. 2023Kapitola 18.
Xeres Malfoy: ( Lupina )04.06. 2023Kapitola 17.
Xeres Malfoy: ( Lupina )27.03. 2023Kapitola 16.
Xeres Malfoy: ( Lupina )10.03. 2023Kapitola 15.
Xeres Malfoy: ( Lupina )12.02. 2023Kapitola 14.
Xeres Malfoy: ( Lupina )05.02. 2023Kapitola 13.
Xeres Malfoy: ( Lupina )17.01. 2023Kapitola 12.
Xeres Malfoy: ( arabeska )12.08. 2017Kapitola 11 - Když čtivo dráždí
Xeres Malfoy: ( arabeska )13.06. 2017Kapitola 10 - Být člověkem
Xeres Malfoy: ( arabeska )21.03. 2017Kapitola 9 - Nevinnosti, vrať se
Xeres Malfoy: ( arabeska )26.02. 2017Kapitola 8 - Kdo pozdě chodí
Xeres Malfoy: ( arabeska )08.01. 2017Kapitola 7 - Srdeční potíže
Xeres Malfoy: ( arabeska )06.11. 2016Kapitola 6 - Ještě hlouběji
Xeres Malfoy: ( arabeska )04.06. 2015Kapitola 5 - Heuréka
Xeres Malfoy: ( sluccy )01.05. 2015Kapitola 4 - Jako děti
Xeres Malfoy: ( arabeska )12.04. 2015Kapitola 3 - Žádný odstín šedé
Xeres Malfoy: ( arabeska )03.02. 2015Kapitola 2 - Mnohé dotazy
Xeres Malfoy: ( arabeska )20.01. 2015Kapitola 1 - Den v pekle
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )22.11. 2014The Rise and Fall - Úvod