Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Jen krví spojeni

Jen krví spojeni - 3

Jen krví spojeni
Vložené: Lupina - 21.01. 2015 Téma: Jen krví spojeni
Lupina nám napísal:

Autor: E. M. Snape               Překlad: Lupina          Beta: marci                Banner: Vojta

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2027554/3/In-Blood-Only

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 3. Nešťastná genetická vazba

Harry cítil mravenčení v zátylku a zvedl oči, aby se střetl se Snapeovým temným pohledem. Zase.

Dokonce i na Snapea byla úroveň pohrdání a odporu v jeho výrazu ohromující. Harry vrátil pohled do svého talíře; cítil se šťastný, že ‚P‘ z lektvarů u zkoušek NKÚ jej vyloučilo z hodin připravujících studenty na zkoušky OVCE. Už nemusel snášet Snapeovy jízlivé komentáře při vyučování, ani neztrácel body v nebelvírských přesýpacích hodinách jako nějaká chodící katastrofa.

A ne, nemohl se teď stát bystrozorem, ale z dlouhodobého hlediska na tom stejně nezáleželo. Ne, když se dozvěděl o proroctví.

Studenti kolem něj klábosili a smáli se. Neville důvěrně hovořil s Hermionou a Ron se hádal se Seamusem kvůli Kudleyským Kanonýrům. Harry seděl v tichosti, jak už bylo v poslední době jeho zvykem; raději se spokojeně ztrácel ve vlastních myšlenkách, než aby se nutil soukat ze sebe nějaká slova. Když jej ze snění vytrhlo další Snapeovo jízlivé zírání, zaměstnal se bodáním vidličkou do svého masového koláče a hlavou mu proběhl obšírný výčet tváří – Umbridgeová, Snape, Voldemort, Brumbál, otec. Pak mu myslí probleskl obraz jeho otce zaklínajícího mladého Snapea. Znovu bodl do jídla. Nebo to byla jeho vlastní tvář, kterou viděl? Byli si tolik podobní.

Ron si jeho chování všiml a zamračil se.

„No jo, krusta je trochu vysušená,“ začal tlumeně s pusou plnou koláče, „ale není třeba toho chudáka vraždit.“

Harry se na něj ušklíbl a náhle rozpačitý zlehka odložil vidličku na stůl.

„Snape na tebe zírá,“ podrážděně podotkl Ron a za svého přítele se na Snapea zamračil. „Co má zas za problém? Slyšel jsem, že včera vynechal všechny hodiny. Škoda, že to neudělal, když jsme ho ještě měli my, co?“

V Hermioně se probudila zvědavost a napřímila se, aby pohlédla přes Velkou síň a ověřila si, o čem to kluci mluví. S ustaraným výrazem ve tváři se obrátila zpět k Harrymu. „Harry, provedl jsi něco? Zírá na tebe.“ Hlas měla prosycený nesouhlasem.

„Ne,“ odpověděl upřímně a najednou mu nebylo příjemné, jak na něj v tu chvíli všichni od Hermiony, Rona, Nevilla a až po Snapea upírají zrak. Co měl jako provést? Veškeré volno trávil v ložnici. Známky měl ucházející, ne-li slušné. Nehrál famfrpál, ani se nedostal do rvačky se zmijozelskými. Letos neporušil žádné pravidlo, jakkoliv to znělo divně. Snape teď neměl důvod jej jakkoliv kritizovat. Vždyť toho chlapa ani nevídal!

Skvělé, teď se jeho směrem dívali i Seamus a Dean. A z nějakého důvodu i pár studentů od havraspárského stolu… ačkoliv ti mohli sledovat někoho za jeho zády. Harry cítil, jak jej svědí kůže; nebylo příjemné, že na něj míří tolik očí. Měl by na to být zvyklý – zařazování bylo peklem se vším tím prvňáckým ‚ócháním‘ a ‚ácháním‘ při zaslechnutí jeho jména – ale tyto poslední dva měsíce se opravdově a intenzivně snažil zneviditelnit a rád by si myslel, že alespoň trochu úspěšně.

Po ztrátě Siriuse s ním učitelé jednali velmi citlivě. Jakmile vyšlo najevo, že ve třídě nechce mluvit, nevyvolávali jej. Bez Snapea, který mu z lektvarů dělal peklo na zemi, neměl žádnou skutečnou Nemesis, která by se na něj zaměřila a přitahovala k němu pozornost. Výlet do Prasinek se teprve měl konat, ani nebyl na tréninku famfrpálu, i když mu zákaz zrušili, a většinu volna trávil v knihovně nebo v ložnici. Jinde ve škole pobýval co nejméně. Na nedostatek pozornosti už si začal zvykat. Ale teď, všechny ty oči! Málem vyletěl z kůže.

„No teda, podívejte se na to,“ samolibě pokynul Ron.

Proti svému nejlepšímu přesvědčení Harry následoval jeho pohled, až spočinul na Snapeovi, nyní zabraném v tichém, ale prudkém rozhovoru s Brumbálem. Snape vypadal, jako by snědl citrón. Brumbál se tvářil neúprosně, zaujatě a trochu rozzlobeně.

„Myslíš, že má s Brumbálem nějaké problémy?“ uvažoval Ron.

Harry sledoval ředitelův otřesený výraz a přemýšlel, co právě probírali, že to starého kouzelníka tak vyvedlo z míry. Něco se děje se Smrtijedy? Voldemort? dumal Harry mimoděk, když se natáhl, aby upil z dýňového džusu. Podle Hermionina ustaraného výrazu, který se jí vkradl do tváře, poznal, že ta necharakteristicky intenzivní slovní výměna mezi ředitelem a Mistrem lektvarů by měla být důvodem k obavám. Harry se však ke znepokojení přimět nedokázal. Loňský rok jej naučil nevměšovat se tam, kde nemá co dělat. Jen tím věci komplikoval a díky němu končilo víc lidí na ošetřovně.

Vždycky tomu tak bylo.

Snape se náhle zvedl od učitelského stolu a jak tam chvíli stál, vysoký a nehybný, vypadal jako černá věž v odrazu světla nad obzorem. Rty se mu stočily do úšklebku a výraz vyzařoval jakýsi vzdor. Brumbál zavrtěl hlavou. Snape jej ignoroval a toporně odkráčel kolem stolu, pryč od ředitele, který jej s obavami sledoval.

Brumbálův pohled se přesunul na Harryho.

Harry se pod dalším párem očí zachvěl a divoce se rozhlédl, kudy co nejrychleji zmizet pryč, pryč z toho tlaku. Avšak než stihl vymyslet únikový plán, vysoká postava s černým, vlajícím hábitem se rychle přiblížila k nebelvírskému stolu. Harry slyšel tlumené výkřiky překvapení a hrůzy, když Snape jako obří netopýr sestoupil mezi studenty. Harry se naopak snažil vzít do zaječích a rychle utéct – když vtom jej náhle za rameno sevřel Snape a zabránil mu v úniku.

„Na okamžik, Pottere,“ zazněl chladný, panovačný hlas.

Harry ztuhl a znenadání nemohl dýchat. V ruce stále držel pohár s upitou dýňovou šťávou a křečovitě jej sevřel, jako by byl přenášedlem a on se díky němu mohl dostat z přítomnosti toho muže.

„Pojďte,“ přikázal krátce Snape.

Harry neochotně šoupal nohama, když jej Snape vedl ven ze dveří, dolů nekonečnou chodbou k jedné z prázdných kobek. Pak byl Harry strčen na první dostupnou židli a Snape sám se posadil naproti. Ty chladné, černé oči chlapce probodly pohledem a pak Harry zaslechl Snapem zamumlané tlumící kouzlo. Mužův zrak pohrdavě zamířil dolů a Harry si uvědomil, že celou cestu z Velké síně držel pohár se šťávou. Vzdorně si z něj upil.

Snapeovi se stočily rty. „Tady můžeme svobodně mluvit. A když říkám ‚my‘, myslím tím, že budu mluvit a ty, pro jednou v životě, budeš v tichosti poslouchat.“ Opřel se, aby Harryho chladně prozkoumal, a po tenkých rtech si přejížděl prstem. „Co ti řeknu, nesmí opustit tuto místnost. Budu k tobě mluvit krátce, jelikož si nijak nepřeji prodlužovat náš kontakt víc, než je nezbytně nutné. Považoval jsem se docela za šťastlivce, že letos na svých hodinách nemusím snášet tvoji přítomnost, a tento nový vývoj nic nemění.“

Harry se zhluboka napil ze svého poháru, aby Snapeovi ukázal, že není vynervovaný. „Dobře. Sem s tím.“

Snape na něj zazíral a v očích mu podivně zablesklo. „Pottere – před víc než šestnácti lety jsem měl sex s tvojí matkou. Jsi produktem toho spojení. Primitivně řečeno – jsi můj syn.“

Harrymu zaskočil dýňový džus a rozkašlal se.

„Nejsem nadšený o nic víc než ty,“ pokračoval Snape suše.

Harry se stále dusil džusem a Snape vstal, aby jej bouchl do zad, pořádně. Tekutina vystřelila z úst a rozprskla se po podlaze podzemí.

„Nádhera,“ poznamenal Snape chladně a s pohrdáním si ten svinčík přeměřil, než zamumlal čistící kouzlo. „Zjevně jsi podědil matčinu eleganci.“

Harry se už nedusil, jen na něj zíral a ústa přitom otevíral a zavíral jako ryba na suchu.

„Tak co?“ zeptal se Snape stručně. „Nemáš něco na srdci? Tento konkrétní výraz je tupý i na tebe.“

„To má být nějaký vtip?“ zasípal Harry.

Snape protočil očima. „Ano, Pottere, protože nemám lepší využití svého volného času, než sdělovat směšné lži drzým spratkům.“

Harry na něj zděšeně zíral. „Nevěřím vám. Brumbál –“

Snape jej umlčel mávnutím ruky; toužil tento hovor rychle ukončit. „Ředitel by tě nechal v nevědomosti našeho spojení až do konce tvých dnů. Já zvolil říct ti to teď, takže náš politováníhodný genetický vztah neobjevíš nešťastnou náhodou a v budoucnu se tak nerozhodneš mě vyhledat. Nepřijal bych přátelsky, kdybys mě kontaktoval… leda bys potřeboval ledvinu, například, což bych mohl být ochotný poskytnout po vzájemné dohodě s ohledem na zdravotní okolnosti.“

„Ledvinu?“ zopakoval Harry bezvýrazně.

„Nebo krev, jak jsi potřeboval před dvěma měsíci kvůli vytvoření protijedu,“ pokračoval Snape. Harry na něj dál tupě zíral. Snape si povzdechl. „Což si zjevně nepamatuješ.“

„V poslední době jsem byl na ošetřovně jen kvůli opravdu zlé chřipce,“ nadhodil Harry opatrně a zvažoval, jestli tam zrovna teď neleží a netrpí děsivou halucinací.

„Použij mozek, Pottere!“ pokáral jej ostře Snape. „Kdy naposledy jsi kvůli chřipce trpěl křečemi nebo krvácením do střev? Každý idiot by poznal, že ho otrávili!“

Dobrý bože, doufal, že je na ošetřovně. Tohle byla noční můra.

ooOOoo

Snape začal přemýšlet o tom, zda nejednal trošku ukvapeně. Nebyl impulzivní člověk; celou neklidnou noc se snažil usnout a zvažoval své další kroky. Čím víc času uběhlo, tím větší zlost cítil k řediteli a později i Lily Potterové, a ke konci kupodivu i na Jamese Pottera.

To Severus sám oplodnil manželku druhého muže, takže v tomto případě byl jeho vztek na Jamese Pottera zcela iracionální. Nicméně stejně skřípal zuby, kdykoliv pomyslel na svého dávného mučitele. Jako by se mu odkudsi ze záhrobí James Potter vysmíval. Ó, jak si přál, aby byl James stále naživu a viděl to. Jak si přál mu hodit do tváře, že vychovával syna Severuse Snapea. Zoufale rád by toho chlapa připravil o zadostiučinění, jež musel cítit při obětování vlastního života pro syna, kterého miloval a který jeho synem vůbec nebyl. Kdyby se mu ze života toho Nebelvíra podařilo ukrást jeho poslední velkolepé chvíle, stal by se šťastným mužem.

Jak si věci stály, zradil jej ředitel, zneužila jej žena, kterou miloval přesně třináct minut, než vyvrcholil, a pošlapala jej společnost, která prohlásila hrdinou Potterova syna, zatímco ve skutečnosti zastavil Pána zla Snapeův parchant.

Příští den na obědě se napůl hroutil vyčerpáním a jen na toho kluka zíral přes celou Velkou síň. Ono stvoření s tváří Jamese Pottera vrhlo jeho směrem letmý pohled. Jak strašná tvář to byla. Jednoduše toho kluka nenáviděl. Jak by cosi takového mohlo být jeho synem? Realita a ta tvář se mu prostě v hlavě nesrovnají.

„Severusi, přál bych si, abyste to nedělal,“ poznamenal tiše ředitel, když vklouzl na sedadlo vedle Snapea.

Snape se naježil a odmítl se na něj podívat. „Neopovažujte se mi říkat, co mám dělat, řediteli. V tomto případě vaše slova nemají žádnou váhu.“

Brumbál si vedle něj povzdechl. „Nenařizuji, jen žádám,“ oponoval s nesnesitelnou jemností. „Při tom vašem upřeném zírání se jen cítí nepříjemně. Navíc i ostatní si začali všímat.“

„K čertu s ostatními,“ zavrčel Snape a nenávistný pohled stočil na staršího muže. Ztišil hlas. „A k čertu i s vámi. Budu zírat, jak jen budu chtít. Je můj syn. Chápete? Můj syn. A já si budu dělat, co budu chtít!“

Brumbálův výraz ochladl. „Chápu dobře, že máte v úmyslu mu to říct?“

No, ne. Ne, neměl, ale Brumbál se tou představou zdál tak popuzený, že si Snape dovolil podivný, zneklidňující úsměv. „To je má věc, řediteli. Podniknu-li nějaké kroky, bude to má výsada.“

„Nezahrávejte si s ním, Severusi,“ varoval jej najednou ledovým hlasem Brumbál. „Hodně si toho prožil.“

Snape se zatvářil falešně soucitně a z hlasu mu ukapával jed: „Ano, musí to být zkouška, vyrůstat jako sirotek. Koho bychom tak z toho měli vinit?“

Do Brumbálova výrazu se vkradla netrpělivost. „Nikdy byste jej k sobě nevzal, Severusi. Znám vás.“ Natáhl se a zachytil Severusovu ruku svým starým, pokrouceným drápem, čímž zabránil pokusům mladšího muže se odtáhnout. „Byl jste po té době s Voldemortem zničený. Jak byste mohl vychovávat dítě? Ani o sebe jste se nestaral!“

Snape pocítil krátký záblesk neklidu při připomínce období po pádu Pána zla, kdy smysl jeho života vymizel, kdy vina prosycovala každou myšlenku, kdy se mu v nočních můrách přehrával znovu a znovu jeden každý z jeho hříchů. Kdy jídlo chutnalo jako šťovík a příprava lektvarů bez skutečného zápalu bylo to jediné, co ho přes den popohánělo. Ředitel jej rozzuřil vyvoláním vzpomínek na tu dobu, kdy byli spojenci. Jak se opovažuješ! Ty starý manipulativní blázne!

Snape vytrhl ruku ze starcova sevření; vlna odporu a hněvu jej vystřelila na nohy. Můj syn. Můj, ty bastarde, řvala jeho mysl na ředitele. Tehdy to měla být MOJE volba. A, Merline, ukážu ti, že bude TEĎ!

Protože ředitel poznal Snapeův záměr a byl si vědom toho, že přitahují nežádoucí pozornost, zavrtěl hlavou a tiše mladšího muže prosil, aby si sedl. Snape se však s posledním vyzývavým pohledem na ředitele otočil. Toto bylo jeho rozhodnutí. A ředitel nemohl nic udělat. Bylo jeho, jak vždy mělo být.

Nyní však Potter seděl naproti němu, zcela ohromený přemýšlel o skutečnosti, že ty křeče, kterými trpěl ve škole, mu nepřivodila žádná chřipka, a Snape si najednou uvědomil, co právě provedl. Aby převzal kontrolu nad celou situací, uznal Pottera jako svého syna – ve smyslu biologickém, jen společnou krví – ale nicméně jako svého syna. Ten kluk byl tak rád, že se jej zbavil, a teď je k němu připoután na celý život.

Na okamžik jej přepadla hrůza při představě, že by se mu Potter mohl vrhnout do náručí a začít plakat, jak je rád, že konečně má otce. Představil si, jak by musel ze svých ramen odlepit malé špinavé pracky a verzi Jamese Pottera se zraněnýma, štěněcíma očima vyhodit z místnosti.

Ale Potter jej překvapil. Dlouhou chvíli zíral na Snapea bez jakéhokoliv výrazu.

„To je vše, o čem jste chtěl mluvit?“

„Ano, Pottere,“ přitakal Snape s lehkým úšklebkem, přemýšleje nad chlapcovou reakcí.

„Nemůžu tvrdit, že bych vám věřil,“ řekl Potter. „Jdu si promluvit s profesorem Brumbálem.“

„Dělej, jak uznáš za vhodné,“ odvětil Snape tónem, který prozrazoval, jak je mu to jedno. „Jen mi zmiz z očí.“

S posledním zvláštním pohledem Potter odešel.

Severus nedokázal setřást znepokojivý pocit, že se s tím vypořádal úplně špatně.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 15.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jen krví spojeni - 3 Od: arkama - 08.11. 2015
No to je prasák, moje nervy! Že primitívne povedané, si moj syn a kontaktovať, len ak budes chciet ladvinu...(ale zase ak by bol ochotny mu ju poskytnut, mal by male plus, ked uz sa tak ponuka:)))))) Mam take tusenie, ze ho bude asi terorizovat, ze? Chudák malý Harry.

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Elza - 08.03. 2015
„Pottere – před víc než šestnácti lety..." - jinými slovy: před sedmnácti lety... *:DD „To má být nějaký vtip?“ zasípal Harry.Snape protočil očima. „Ano, Pottere, protože nemám lepší využití svého volného času, než sdělovat směšné lži drzým spratkům.“ - *:DDD Snape je skvělý! A dokonce by potomkovi darovali i ledvinu. Empatie moc nepobral (asi neměl odkud), ale jinak je dokonalý. byl jeho vztek na Jamese Pottera zcela iracionální - Ani ne. Kdyby se Potter věnoval vlastní ženě, nezanášela by mu. Takže si za to mohl sám. Ale jinak ta pasáž připomíná Maupassanta - zdá se, že je toho hodně, co Severus nepochopil a nikdy ke své škodě nepochopí. Ach, Brumbále, moc se v tom nevrtej, než do toho zase šlápneš... a šlápnul. Nojo, Brumbál. Mám neblahý pocitm, že zase jednou přijde o vybavení pracovny. Milé dámy, vřelé díky, je to jízda!
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 09.03. 2015
No jo, sedmnácti. Nechtělo se mi to přepočítávat, jestli už to vychází na těch sedmnáct, a autorce zjevně taky Jo, Severus má problémy, aby jisté věci pochopil, ale stejně ho jedna chápe Brumbál je zde kapitola sama pro sebe. A kupodivu autorka někde přiznala, že Brumbála nevnímá jako zápornou postavu. No, kupodivu se jí docela záporně vyvedl. Brumbál se ještě na scéně objeví. Díky za komentář, Elzo

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: mami - 28.02. 2015
Severus nemyslel a hlavné nedomyslel následky jeho konania, ale nečudujem sa mu. Teraz však už niet cesty späť.
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 28.02. 2015
Jo, co se týká Harryho, tak Severus moc nemyslí :-) Díky za komentář, mami :-)

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Neprihlásený - 11.02. 2015
Mas ma. Babo jedna. Posli mi mailom ako to dopadne s dracom ,.. Please. Vdaka jimmi
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 11.02. 2015
Máš to v poště :-)

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Julie - 23.01. 2015
Severus je opravdu drsný, pohání ho spíše vztek než rozum a chápu, že vztek je to pořádný. Zato Harry se zachoval docela rozumě - aspoň zatím. Jsem moc zvědavá na další kousek. Díky.
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 23.01. 2015
Ano, Severus je vážně naštvaný. A Harry asi začíná vykazovat známky své pokrevní příbuznosti :-) Anebo mu to prostě ještě úplně nedošlo :-) Už příště se dozvíme, jak na tuto novinku zareaguje. Děkuji moc za komentář, Julie :-)

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: miroslava - 22.01. 2015
Přemýšlím, jestli do těch kapitolek nevkládáš kouzlo "Přilnutí čtenáře k monitoru", protože ani hladový manžel, ani hlučící děti, ani knňučící pes nejsou schopni mě odtrhnout od rozečteného.... Díky za skvělý překlad!! Ještě že jsi nás upozornila a avízovala, že Severus bude takový holomek a neřád, trošičku jsem se na to musela připravit. Ale i tak ho budu mít ráda. Spíš mám zase problém se starým Albusem, co všude strká nos. Ale vzhledem k té poslední větě, nemá Severus teď pocit, že si ukousl vetší sousto, než dokáže spolknout? Těším se na středu!!!!!
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 23.01. 2015
Tak to mě pohladilo po dušičce, že se nemůžeš odtrhnout Povídka by mohla mít název Severus Snape - holomek a neřád (líbí se mi to, vystihuje ho to dokonale ). Albus naštěstí až moc prudit nebude. Brzo se stáhne ze scény. Severus se teď dostal na horskou dráhu rodičovství a chudák se ani nenaděje a posviští Moc mě těší, že se líbilo. A děkuji za milý komentář, miroslavo

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: solace - 22.01. 2015
Ani sa nečudujem, že sa Severus správa k Harrymu tak odporne, na myšlienku, že je jeho synom, si bude musieť dlho zvykať. A najskôr ju stráviť. Ale predsa len to nie je také beznádejné, keď je ochotný vzdať sa kvôli nemu obličky, alebo mu darovať krv. Konal dosť unáhlene, keď mu všetko prezradil, ale aspoň obaja vedia, na čom sú. Ďakujem za preklad.
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 22.01. 2015
Přesně. Bude to muset nejdřív strávit, i když myslím, že z celé té situace ho nejvíc žere Brumbálova zrada. Sám to ještě netuší, ale jeho podvědomí ho žene k tomu přijmout svého syna. Zatím je ochotný mu dát ledvinu (kdyby Harryho odmítal, vůbec by jej tato možnost nenapadla, že) a časem na něj bude třeba i pyšný. Objímání si u něj představit nedovedu, ale pyšný na svého syna by mohl být. Někdy. V budoucnosti... :-) Díky za komentář, solace :-)

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Zuzana - 22.01. 2015
Ďakujem za kapitolu. Neviem či mi je Harryho skôr ľúto, alebo sa teším, že naozaj ako povedal Severus, konečne nie je sirota a má vlastného rodiča. Som zvedavá ako sa s tým vysporiada. Severus je neuveriteľne protivný, ale po takom živote aký mal sa niet čomu diviť. Pobavili ma jeho spekulácie ako by chcel aby James vedel koho syna vychovával:D myslím, že James by si to zaslúžil, ale Harry nie...
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 22.01. 2015
No, mně bylo Harryho spíš líto. Často. Ale často jsme si s Marci říkaly, že si zaslouží jeden druhého :-) Však ještě uvidíš :-) Harrymu ještě nedochází, že má otce (a dlouho to tak ani cítit nebude). James se musí v hrobě obracet :-D Děkuji za komentář, zuzano :-)

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Jacomo - 21.01. 2015
Denice už to tu naprosto dokonale shrnula, podepisuju každé její slovo. Příběh mě naproto vtáhl do děje, takže jsem na konci plynně přešla do originálu a přečetla na jeden zátah dalších 7 kapitol... Hrůza, co? ) Ale víš, že se teď ještě víc těším na tvůj překlad, abych si to vychutnala znovu a naplno? Já ti strašně moc děkuju, Lupinko! A tvé betě marci pochopitelně taky! Jste hotový poklad!
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 21.01. 2015
To čtení dopředu je mor. Onehdá jsem dopřekládala kapitolu, že se jen kouknu, co se bude dít dál (už jsem to četla, tak jen abych si osvěžila paměť) a ejhle, skončila jsem na konci Těší mě, že se líbí. S podporou se to překládá mnohem líp. Zrovna se mořím s 20.kapitolou, která ne a ne skončit. Děkuju za milá slova, zahřála u srdíčka

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: katrin - 21.01. 2015
Tak som celu kapitolu pulila oci, az po vysvetleni Severusovych myslienok mi to zacalo ako tak davat zmysel, Severus a pomsta, to k sebe dokonale padne Kazdopadne uplne ma odrovnala posledna veta, hadam susedia nevolaju blazinec kvoli neocakavanemu vytiu, ktore chcelo byt smiechom Hehe, este stale sa v duchu pochechtavam.. Harryho reakcia.. myslim, ze je chlapec v soku, uvidime, co bude dal, uz sa tesiiim PS: uz som citala U Pecky Krev neni voda a pokracovanie Mystik - tam tiez moc Seve a Harry nevychadzaju, tak som zvedava, ako to tu dopadne.. PS2: tak ma napadlo, ako to, ze je Harry Jamesova kopia, ked nie je jeho synom? Som zvedava, ako autorka toto vyriesi, ci klasicky fanonovo alebo to bude nejake novatorske riesenie
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 21.01. 2015
Pochechtávání je docela na místě. Severus perlí, Harry je opravdu v šoku a společná budoucnost ve hvězdách Dopadne to nakonec dobře Jelikož toto dílo autorka psala po pátem dílu, obávám se, že řešení vzhledu je zde prosté - kouzlo. Těší mě, že se líbí A děkuji za komentář, katrin

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: JSark - 21.01. 2015
Tak mám pocit, že ak sa chcel Harryho zbaviť, tak urobil to najhoršie, čo mohol. :D
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 21.01. 2015
No, Harry do toho nemá moc co mluvit. Severus si bude dělat, co bude chtít I když závěr ukazuje, že si Severus možná trošičku uvědomuje, že tento přístup nejlepší asi nebyl

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Leylon - 21.01. 2015
ach, bože, to mi je teda nadelenie. chudák Harry, toto na neho vážne doľahne...
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 21.01. 2015
Šťastný z toho, věru, nebude. Ale nezbude mu nic jiného, než aby to zvládl :-)

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: arabeska - 21.01. 2015
To bylo kruté. Naprosto se ztotožňuji s denicí. Mám pocit, že Severus zkrátka nedomyslel následky, které by to na Harrym mohlo zanechat. Ale kdoví, co očekával. Že se mu vrhne v slzách kolem krku byla jen děsivá představa. Ještě měl očekávat, že si Potter lehne na záda a začne kopat nožičkama, jak je svět nespravedlivý (to bych čekala, že si Severus bude myslet). Perfektně vypasovaný vztah s ředitelem. Mám ráda, když to mezi nimi "skřípe", protože od jisté doby nemůžu Brumbála ani cítit. A jenom tak bokem - kdyby mu to Severus oznámil a přitom mu jako obvykle vykal, asi bych ho začala nenávidět za kompletní bezcitnost. Inu, jako obvykle perfektní. Středa je hned lepší! Děkuji!  
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 21.01. 2015
Ano, obvyklý problém tykání/vykání. Oslovuje ho tu Pottere, že, ale neříká pane Pottere. A navíc mám pocit, že to tykání na jednu stranu vyjadřuje přijetí faktu, že Harry je jeho syn, ale na druhou stranu jako by se tomu vysmíval. Zjištění pravdy muselo něco změnit, nemohl Harrymu v soukromí dál vykat. I když to tykání je ironickým poukázáním na fakt, že jsou krví spojení. Prostě jsem měla takový pocit, že to takto má být. Tak jsem ráda, že Ti to tu sedlo. Hodně jsem o tom přemýšlela, dokonce jsem zkoušela několik kapitol vykání, ale jak povídka ubíhala, bylo mi jasné, že musím dát tykání. Stejně tak si nedovedu představit, že by Harry začal Severusovi hned tykat. Prostě mám pocit, že k tomu bude třeba hodně času, aby se začal cítit skutečným Severusovým synem. Zatím ho bude dost nenávidět. Severus nedomyslel následky, protože zatím na Harryho blaho vůbec nemyslí Je to Potter, přece Oba je čeká ještě spousta střetů, než se jejich vztah utřepe. Díky za komentář, arabesko. Těší mě, že se líbí

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Folwarczna - 21.01. 2015
Poprvé v životě vážně uvažuju nad tím, že počkám, až vyjde překlad celý. Ty kapitoly prostě nedávám! Ale tak jsem se na ten příběh těšila, že to stejně nevydržím a budu hledat (každý den:-)) další pokračování.
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 21.01. 2015
Já vás varovala, že to bude drsné Pro mě ale drsnější jsou kapitoly s Luciusem, ty se HODNĚ těžko překládají. Ten příběh je tak jiný, Severus tak smrtijedský, že na naší scéně chybět nemohl. A neboj, čeká nás i trocha jemného humoru. Děkuji za komentář, Fotwarczno

Re: Jen krví spojeni - 3 Od: denice - 21.01. 2015
Kapitolu jsem zhltla jedním dechem. Severus je velmi rozpolcený, naprosto chápu, že Brumbál mu svým jednáním znemožnil svobodně se rozhodnout, jestli se dítěte vzdá nebo ne a to ho rozzuřilo doběla. (Představuji si velice zajímavý vývoj, pokud by se rozhodl dítě si nechat, možná by se situace vyvinula líp, než Brumbál čekal). Proto ten uvážlivý muž udělal tak impulzivní rozhodnutí. Pocit, že se Brumbálovi konečně jednou mohl pomstít a mít nad ním navrch, mu ale moc dlouho nevydržel - připadá mi, že na konci kapitoly, když se trochu uklidnil, musel mít někde v podvědomí lehce neodbytný dojem, že ten starý intrikán z jeho neuváženého rozhodnutí dokáže něco vytěžit... A Severus naprosto nepomyslel na to, co tohle sdělení provede s chudákem Harrym, až se vzpamatuje z prvního šoku. Strašně moc si užívám ten jeho znepokojivý pocit - za to, co ve vzteku provedl, si ho docela zaslouží. Už se nemůžu dočkat příštího týdne, jsem strašně zvědavá, jestli se Harry někomu svěří a jak dopadne rozhovor s Brumbálem! Díky. 
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 21.01. 2015
Severus je opravdu vytočený a impulzivně jedná Brumbálovi natruc, i když to není to, co by udělat chtěl. Představa pomsty na Brumbálovi se mu ale z mysli ještě nevytratila a využije každé příležitosti. Severus teď na Harryho naprosto nemyslí. V podstatě je mu jedno, co kluk prožívá. Hlavně, aby on, Severus, mohl Brumbálovi provést něco nepěkného.A tento přístup Severusovi ještě dlouho vydrží. Příště bude kapitola hlavně z Harryho pohledu. Tato nově objevená skutečnost se mu bude těžce přijímat... Děkuji za komentář, denice. Doufám, že pro Tebe povídka nebude zklamáním
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: denice - 21.01. 2015
Zklamání? Kdepak, na to je moc dobře rozehraná! Severus je tu fascinující, strašně se těším, jaké temné stránky jeho osobnosti nám ještě ukážeš, než se začne lámat (doufám totiž, že z něj nakonec bude správný otec pro Harryho)
Re: Jen krví spojeni - 3 Od: Lupina - 21.01. 2015
Tak to jo. Jak se těšíš na temné stránky, tak je to dobré :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

E. M. Snape: ( Lupina )11.11. 2015Jen krví spojeni - 45 (Závěr)
E. M. Snape: ( Lupina )04.11. 2015Jen krví spojeni - 44
E. M. Snape: ( Lupina )28.10. 2015Jen krví spojeni - 43
E. M. Snape: ( Lupina )21.10. 2015Jen krví spojeni - 42
E. M. Snape: ( Lupina )14.10. 2015Jen krví spojeni - 41
E. M. Snape: ( Lupina )07.10. 2015Jen krví spojeni - 40
E. M. Snape: ( Lupina )30.09. 2015Jen krví spojeni - 39
E. M. Snape: ( Lupina )23.09. 2015Jen krví spojeni - 38
E. M. Snape: ( Lupina )16.09. 2015Jen krví spojeni - 37
E. M. Snape: ( Lupina )09.09. 2015Jen krví spojeni - 36
E. M. Snape: ( Lupina )02.09. 2015Jen krví spojeni - 35
E. M. Snape: ( Lupina )26.08. 2015Jen krví spojeni - 34
E. M. Snape: ( Lupina )19.08. 2015Jen krví spojeni - 33
E. M. Snape: ( Lupina )12.08. 2015Jen krví spojeni - 32
E. M. Snape: ( Lupina )05.08. 2015Jen krví spojeni - 31
E. M. Snape: ( Lupina )29.07. 2015Jen krví spojeni - 30
E. M. Snape: ( Lupina )22.07. 2015Jen krví spojeni - 29
E. M. Snape: ( Lupina )15.07. 2015Jen krví spojeni - 28
E. M. Snape: ( Lupina )08.07. 2015Jen krví spojeni - 27
E. M. Snape: ( Lupina )01.07. 2015Jen krví spojeni - 26
E. M. Snape: ( Lupina )24.06. 2015Jen krví spojeni - 25
E. M. Snape: ( Lupina )17.06. 2015Jen krví spojeni - 24
E. M. Snape: ( Lupina )10.06. 2015Jen krví spojeni - 23
E. M. Snape: ( Lupina )03.06. 2015Jen krví spojeni - 22
E. M. Snape: ( Lupina )27.05. 2015Jen krví spojeni - 21
E. M. Snape: ( Lupina )20.05. 2015Jen krví spojeni - 20
E. M. Snape: ( Lupina )13.05. 2015Jen krví spojeni - 19
E. M. Snape: ( Lupina )06.05. 2015Jen krví spojeni - 18
E. M. Snape: ( Lupina )29.04. 2015Jen krví spojeni - 17
E. M. Snape: ( Lupina )22.04. 2015Jen krví spojeni - 16
E. M. Snape: ( Lupina )15.04. 2015Jen krví spojeni - 15
. Fan Art: ( Lupina )08.04. 2015Harry Snape
E. M. Snape: ( Lupina )08.04. 2015Jen krví spojeni - 14
E. M. Snape: ( Lupina )01.04. 2015Jen krví spojeni - 13
E. M. Snape: ( Lupina )25.03. 2015Jen krví spojeni - 12
E. M. Snape: ( Lupina )18.03. 2015Jen krví spojeni - 11
E. M. Snape: ( Lupina )11.03. 2015Jen krví spojeni - 10
E. M. Snape: ( Lupina )04.03. 2015Jen krví spojeni - 9
E. M. Snape: ( Lupina )25.02. 2015Jen krví spojeni - 8
E. M. Snape: ( Lupina )18.02. 2015Jen krví spojeni - 7
E. M. Snape: ( Lupina )11.02. 2015Jen krví spojeni - 6
E. M. Snape: ( Lupina )04.02. 2015Jen krví spojeni - 5
E. M. Snape: ( Lupina )28.01. 2015Jen krví spojeni - 4
E. M. Snape: ( Lupina )21.01. 2015Jen krví spojeni - 3
E. M. Snape: ( Lupina )14.01. 2015Jen krví spojeni - 2
E. M. Snape: ( Lupina )07.01. 2015Jen krví spojeni - 1
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )30.10. 2014Jen krví spojeni